Miksi Antti Liinpää kehuu Vitaraa?

höhöhhgg

Kaara-ohjelmassa jos kerran väitetään, että vaikkapa autoa pitää paimentaa koko ajan maantiellä?
https://www.youtube.com/watch?v=L6Hy8uV5i3U

Liinpää nimenomaan kehuu Suzukin ohjausta, sanoo tykänneensä siitä muissakin Suzukeissa ja kehuu koko autoa.
Eli testaaja joka on ajanut autoja vaikka kuinka paljon ja hyviä sellaisia, eikö hän huomaisi esim tuota ohjauksen huonoutta?

60

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TrollitJalustalle

      Trollit huomaa kaikkein parhaiten autojen ohjattavuuden, ja varsinkin sellaiset, joilla kyseistä merkkiä ei edes ole. Ostakaamme siis trollien suosimia merkkejä. Vielä kun tietäisi, mitä ne ovat.

      • sheriffi--

        Alkaisitko palstan sheriffiksi?


      • TrollitJalustalle
        sheriffi-- kirjoitti:

        Alkaisitko palstan sheriffiksi?

        Kerroppa sinä trollina, että mikähän se olisi se paras merkki?.....


    • Tröllit_tuloo

      Antti Liinpään kertoo mitä mieltä on. Minä 41 vuotias taksinkuljettaja taas kerron nyt, että minusta Vitara on huono ajettava. Kaksi ammattilaisen mielipidettä. Antin kertomusta voi pitää trollina, samoin minun. Kumpikin meistä myös voi olla ihan oikeassa. Minulla ja Antilla voi myös olla eri kriteerit ajoominaisuuksien suhteen.
      Mitä meinaat, mitä mieltä olisi Vitarasta yleensä esimerkiksi 35 vuotta ammatikseen Nissania tai Toyotaa myyvä autoalan ammattilainen? Myös euroopan yhteisvaluutalla saa haluamiaan sanoja lähes kenen suuhun tahansa. Vitara on minusta suht ok ajettava kaupungissa, mutta huono maantiellä, jopa hyvin huono. Matkan toivoo pian loppuvan. Myös sanojen "mielipide" ja "väitös" eroja kannattaa hakea ja tutkia niiden eroja. Kysessä ei ole synonyymi todellakaan.

      • Höpöhöpöjuttu

        Missä on taksissa vitara ?


    • makuasiaseon

      Mitä pointtia Antilla olisi jättää huono ohjaus mainitsematta?
      Tuo Vitarahan oli ollut testiryhmänkin ajettavana tuossa testissä, niinhän Antti siitä ohimennen mainitsi? Siis hekö yksissä tuumin päättivät että emme kerro Vitaran huonosta ohjauksesta?
      Muita autojakin olen katsellut hänen testattavana ja kyllä hän on maininnut huonotkin puolet ihan suoraan. Miksi juuri Vitaran kohdalla hän tekisi poikkeuksen?

      Itsekin Vitaraa ajaneena auton pois viedessä huono ohjaus ei jäänyt kyllä mieleeni, koska se ei kiinnittänyt minuun huomiota ajaessa, olisihan pitänyt?Jos se erityisen huono on?
      No, rengaspaineet, rengasmerkki, tuulinen sää, minkälainen maantie, onhan näitä vaikuttimia.
      Kyllähän Fordissa on parempi ohjaus, sen voi sanoa ihan kylmiltäänkin.Mutta tekeekö se Vitaran ohjauksesta huonon?

      • Kuurakettikuski_

        Antti ja muut testaajat etkä sinä ole havainneet noita huonoja ajoominaisuuksia, johtuisiko ihan siintä. Auto on ollut mielestänne ok ajettava. Silloinhan kaikki on hienosti.
        Antakaa toki toista mieltä Vitaran ajettavuudesta olevat kertoa omat mielipiteensä. Vitaran ajettavuudesta ei ole faktaa, on vain eri henkilöiden mielipiteitä. Toisten mielestä hyvä ajettava, toisten mielestä huono ja suurimman osan mielestä kelvollinen varmaankin. Kannattaa muistaa, että autojen testaajat ovat vain ihmisiä ja he saavat palkkaa työstään, heillä on esimiehet ja esimiehet usein tuppaavat sanomaan kuinka asia on lopulta. Myös esimiehillä on pomo. Kun maahantuoja tai autoliike luovuttaa auton koeajettavaksi, niin siinä sopimustilaisuudessa saatetaan sopia kaikenlaisista asioista, joista ei varmaankaan raportoida? Tämä kaikkihan on tietysti luuloa tai kahvilassa kuultua tai voihan se olla tottakin tai valetta? Jos tädillä olisi munat, olisi hän setä. Oman rakkaan autonsa arvostelua tai koeajo videota katsellessa saattaa korva ja silmä olla myöskin puolueellinen, eli ei kuulla ja nähdä, kuin positiiviset asiat :=)


      • ygyyyyyg
        Kuurakettikuski_ kirjoitti:

        Antti ja muut testaajat etkä sinä ole havainneet noita huonoja ajoominaisuuksia, johtuisiko ihan siintä. Auto on ollut mielestänne ok ajettava. Silloinhan kaikki on hienosti.
        Antakaa toki toista mieltä Vitaran ajettavuudesta olevat kertoa omat mielipiteensä. Vitaran ajettavuudesta ei ole faktaa, on vain eri henkilöiden mielipiteitä. Toisten mielestä hyvä ajettava, toisten mielestä huono ja suurimman osan mielestä kelvollinen varmaankin. Kannattaa muistaa, että autojen testaajat ovat vain ihmisiä ja he saavat palkkaa työstään, heillä on esimiehet ja esimiehet usein tuppaavat sanomaan kuinka asia on lopulta. Myös esimiehillä on pomo. Kun maahantuoja tai autoliike luovuttaa auton koeajettavaksi, niin siinä sopimustilaisuudessa saatetaan sopia kaikenlaisista asioista, joista ei varmaankaan raportoida? Tämä kaikkihan on tietysti luuloa tai kahvilassa kuultua tai voihan se olla tottakin tai valetta? Jos tädillä olisi munat, olisi hän setä. Oman rakkaan autonsa arvostelua tai koeajo videota katsellessa saattaa korva ja silmä olla myöskin puolueellinen, eli ei kuulla ja nähdä, kuin positiiviset asiat :=)

        "Kun maahantuoja tai autoliike luovuttaa auton koeajettavaksi, niin siinä sopimustilanteessa saatetaan sopia kaikenlaista joista ei raportoida"
        No, ei nyt kai sentään salaliittoteoriaa tässä väännetä.


    • dfdffee

      Pitääpä käydä ajamassa pitempi matka kun ei näytä selviävän.

      • Kuurakettikuski_

        Toi on ainoa ja oikea tapa selvittää ajoominaisuudet autosta, eli itse ajamalla ja tarpeeksi pitkä matka. Liike antaa auton parin- kolmen tunnin koeajolle, kunhan ilmoitat tuon keston lähtiessäsi myyjälle. Kaupunkia ja reilusti maantieajoa. Vitaran tapauksessa tuulinen sää ei olisi pahitteeksi. Jos koeajo lenkillä huomaa jotain ns hakemista, niin rengaspaineet kannattaa käydä tzekkaamassa ja taitaa Vitarassa olla tietokoneeltakin ne luettavissa. Kukaan muu, kuin sinä itse ei voi päättää onko autosi hyvä ajaa, se on asia jonka vain sinä päätät ja tiedät. S Crossia morkattiin huonoksi ajaa aikoinaan ja itse en huomanut mitään ongelmaa omassani, kaverini ajoi sillä viikonlopun ja sanoi keljuksi ajettavaksi?


      • JepJeptaass

        "Pitääpä käydä ajamassa pitempi matka kun ei näytä selviävän."

        Löisin himppasen verran vetoa että uusintakoeajon jälkeen "koeajajalta" silmät aukeaa kuin kissanpojalta viikon ikäisenä ja hän saa "yllättäen" valaistuksen Vitaran vallan surkeisiin ajo-ominaisuuksiin, vaikka ei ensi kerrlla mitään huomannutkaan...


    • testiajo

      Saman hintaluokan autot Mitsun asx ja Vitaran koeajoin lumisissa ajo-olosuhteissa peräjälkeen ja oma perstuntuma antoi pointsit Suzukille.Neliveto oli mielestäni parempi ajaa haastavissa olosuhteissa.
      Maantienopeuksissa ei ollut mainittavia eroavaisuuksia, mutta Vitara oli helpompi ja näppärämpi käsitellä taajamassa, ja varustetasossa Asx jäi toiseksi.

      • vitara

        Millainen Vitara on "mutta Vitara"?


    • 999990

      Eli testaajien jutut on täyttä humpuukia, itse vaan ajamaan, eihän se mitään maksa, bensatkin liike tarjoaa.

    • ZKODA

      vitara on hyvä ajettava. referenssi autona kaara ohjelmassa käytetään mazda cx5 mallia joka on muuten tällä hetkellä paras ajettava katumaastureista ja se mazdan 2.0 vapari bensakone...AHHHHHHHH!!!!!!! naminami!!!!!!

    • Daciamies

      Vitaran kokonaismyyntiä katsellen, erittämättä pientä nousupiikkiä, niin hyvin vaatimatonta on myynti ainakin Suomessa. Laittaisivat ajoominaisuudet ja kestävän turbokoneen, sekä auktoriteettisen mainoskampanjan valtamediaan, niin.....

    • huuuujh
      • Rönkkö-

        Kyllä suuni tukittiin. Ajettavuus oli suhteellisen huono.


      • Daciamies

        Ei Rönkkö asioi minkään liikkeen kanssa, vaan maahantuojan, joka sanelee mitä sanotaan tai jätetään sanomatta ja maksaa Rönkölle koeajosta ja kommenteista. Näin se oikeesti menee ja Rönkkökin laulaa sen lauluja, jonka leipää syö.

        Dacia Duster se vaan on suositumpi, kuin Vitara.


      • SelväSalaliitto

        "Ei Rönkkö asioi minkään liikkeen kanssa, vaan maahantuojan, joka sanelee mitä sanotaan tai jätetään sanomatta ja maksaa Rönkölle koeajosta ja kommenteista. Näin se oikeesti menee ja Rönkkökin laulaa sen lauluja, jonka leipää syö"

        Näin se on aivan maailmanlaaajuisesti, lähes kautta linjan toimittajat on kiristetty, lahjottu tai uhkailtu hiljaiseksi. Niin, aivan globaalisti, työlästä on löytää miltään mantereelta kriittistä sanottavaa.

        Voisikos tämä olla osa suurempaa kokonaisuuttaa... WTC...Tapaninpäivän tsunami, itse Illuminati...?

        Tarkemmin kun ajattelee niin aivan selkeä maailmanlaajuinen salaliitto jolla peitellään Vitaran ohjauksen heikkoa keskittämistä Auto-moodissa räntäkelillä?


    • seurataantilannetta

      Oisko Trumpkin mukana juuri tässä salaliitossa? Kun ei maailmansotaa aiheuttanutkaan. Hän varmaan tykkää USA, laisista autoista ja haluaa työllisyyttä amerikkaan, siksi hän saattaa olla sanonut että Suzukin(japani)
      ohjausta ei saa kehua missään testeissä.
      Minä ihmettelinkin kun Liinpäällä ja Rönköllä oli amerikkalaiset farkut jalassa? Lahjontaako? Ettei kehuttaisi Suzukia, tätä sopii alkaa miettimään, maailma on niin salakavala.

    • autoope

      olen ajanut Vitaraa joitakin kuukausia (12000) ja minusta se on varsin hyvä auto eikä hintakaan ole paha.

      Minusta se on herrasmiehen auto jossa on tilaa, hyvä jousitus ja päänkorkeutta riittävästi isollekin miehelle. Tämä auto ei ole raketti, minulla 1.6L kone, mutta kulkee just sen verran kuin tarvitsee. Jos haluaa raketin, menköön rakettikauppaan. Automaatti on sivistyneeksi tehty jolla pehmoinen veto mutta kun polkasee niin johan kone ärjäisee ja liikahtaa. Sitä voi joskus tarvita. Vakionopeusautomatiikka on todella hyvä, sen kun päälle napsauttaa maantiellä niin voi keskittyä liikenteen seuraamiseen. Auto itse hiljentää jos joku tulee eteen ja sitten taas palauttaa vauhdin. Olen käynyt jonkin verran metsäteillä ja viime aikoina on ollut jäisiä sellaisia. Kyllä on merkillinen tunne kun laittaa SNOW LOCK päälle ja kuuntelee miten kone tikittää liukasta mäkeä ylös ilman pienintäkään heikkoutta vaikka on vain kitkarenkaat. Samalla tiellä en jalankulkijana tahtonut pysyä tolpillani, vetistä jäätä oli. Maavara on riittävä, eivät pienet kivet ja kannot haittaa. Tässä perinteisessä pienessä bensakoneessa ei ole lastentauteja ja vääntöä on normaalin ihmisen tarpeisiin riittävästi. Olen myös venetraileria vetänyt ja hyvin kiskoo, vääntö riittää mäissäkin liikkeelle lähteä ilman hikkaa.

      Kokonaisvaikutelmani vaunusta on: Erittäin miellyttävä ja toimiva, fiksuja ratkaisuja. Esim. manuaalivaihteisto automaatin ohella on hyvä keksintö.

      • seijanOlavi

        12000 kuukautta on todella pitkä aika?
        "Minusta se on herrasmiehen auto" ?? Onneksi kerroit tuon olevan vain sinun mielipide, sillä Vitara ei todellakaan ole herrasmiehen auto, vaan tavallisen omillaan toimeen tulevan tuulipukujuntin.

        Muutoin kirjoituksesi on loistava ja juuri tuo 1.6 litrainen kone on ainoa oikea vaihtoehto Vitaraan, ellei kaipaa ongelmia.


      • autoope

        no, täsmennetään sitten jos ei mennyt perille: 12 000 km.

        Herrasmiehen autolla tarkoitan sitä että se ei ole mikään raketti tai trendikäs sportti vaan siisti menopeli ja työkalu. Lisäksi sisälle mahtuu ryhdikkäästi. Samaa ei voi sanoa hyvin monesta uusista kalliista autoista; niissä on niin ahtaat sisätilat että tiukkaa tekee ja pää kolisee kattoon eikä takapenkille mahdu aikuisia.


      • Miten.venerampilla

        "Olen myös venetraileria vetänyt ja hyvin kiskoo, vääntö riittää mäissäkin liikkeelle lähteä ilman hikkaa"

        Teitkös yhtään veneen ramppinostoa ja jos teit niin miten sujui?
        Veneen paino ?


      • autoope

        veneeni on suhteellisen pieni, ei mikään talonkokoinen joita näkee tien päällä. Automaattivaihteisto on vääntävä, jalan ottaa jarrulta ja hiukan lisää kaasua niin alkaa kulkea. Manuaalivaihteisessa lootassa hiukan eri välitykset, siitä ei ole kokemusta. Tämän automaatin manuaalikäyttö on suotavaa maantieajossa jos on paljon kuormaa vedettävänä. Viiksellä napsauttaa toisen vaihteen päälle.


      • autoope
        autoope kirjoitti:

        veneeni on suhteellisen pieni, ei mikään talonkokoinen joita näkee tien päällä. Automaattivaihteisto on vääntävä, jalan ottaa jarrulta ja hiukan lisää kaasua niin alkaa kulkea. Manuaalivaihteisessa lootassa hiukan eri välitykset, siitä ei ole kokemusta. Tämän automaatin manuaalikäyttö on suotavaa maantieajossa jos on paljon kuormaa vedettävänä. Viiksellä napsauttaa toisen vaihteen päälle.

        Veneitä näkee vesillä eniten. Vaihteistolla ei ole väännön kanssa mitään tekemistä, vaan moottori saa väännön aikaan. Vitaraa ei ole valmistajan ohjeen mukaan tarkoitettu taakkojen vetoon.


      • 500kg
        Miten.venerampilla kirjoitti:

        "Olen myös venetraileria vetänyt ja hyvin kiskoo, vääntö riittää mäissäkin liikkeelle lähteä ilman hikkaa"

        Teitkös yhtään veneen ramppinostoa ja jos teit niin miten sujui?
        Veneen paino ?

        "Teitkös yhtään veneen ramppinostoa ja jos teit niin miten sujui?"

        Nissanin kassulla, missä on sähköinen käsijarru, venetrailerin kiskonta rampilta ei onnistunut ilman kytkimen luistatusta.Eka kesän jälkeen uudesta autosta kytkin loppuunkulunut ja auto vaihtoon ja tilalle automerkki jossa perinteinen käsikahvalla käsijarru ja nyt onnistuu ramppilähtö.


      • autoope.alkuperainen
        autoope kirjoitti:

        Veneitä näkee vesillä eniten. Vaihteistolla ei ole väännön kanssa mitään tekemistä, vaan moottori saa väännön aikaan. Vitaraa ei ole valmistajan ohjeen mukaan tarkoitettu taakkojen vetoon.

        vaihteisto on momentinmuunnin joka lisää vääntömomenttia kierrosluvun alentuessa. Tehoa se ei tietenkään lisää vaan se pienenee jonkin verran. Aivan pienestäkin moottorista voi saada ison momentin pyöriin. Vetämisen ja mäkinousujen kannalta vääntömomentti on se joka merkitsee, ei teho. Tehoa tarvitaan kiihdytyksessä. Luonnonlait ovat luonnonlakeja.


      • BrititköTyhmiä
        autoope kirjoitti:

        Veneitä näkee vesillä eniten. Vaihteistolla ei ole väännön kanssa mitään tekemistä, vaan moottori saa väännön aikaan. Vitaraa ei ole valmistajan ohjeen mukaan tarkoitettu taakkojen vetoon.

        "Vitaraa ei ole valmistajan ohjeen mukaan tarkoitettu taakkojen vetoon."

        http://www.thetowcarawards.com/tow-car/suzuki-vitara-2/

        "Best Ultralight Tow Car Up to 1400kg Suzuki Vitara"

        -Britit eivät näköjään ole kuulleet tästä rajoituksesta kun menivät valitsemaan Vitaran parhaaksi vetäjäksi pikkuluokassa. Ei sen puoleen, ei ole kuullut kotimainenkaan maahantuoja, eikä tyyppihyväksyjä...


    • gttthth

      Tuo kokoturkoosi värinä on livenä tosi hienon näköinen.
      En minä ainakaan voi moittia kun kävin ajamassa. Tilantunnetta oli mukavasti ohjaamossa.

      • autoope

        Hetkinen, mitä tarkoitat kokoturkoosi värinällä? veikkaan, että ajamassasi yksilössä on ollut lunta vanteen sisäosassa ja se antaa koriin värinää? Livenä auto todella isomman näköinen, kuin kuvissa.


      • autoope

        näköjään nappasit minun nimimerkkini?

        Keskustelija varmaan tarkoitti väriä.

        Vitarassa on vanteen sisäpuoli kartiomainen eli siihen ei kovin helposti kerry lunta kuten joissakin automerkeissä ikävästi käy ja sitten sitä värinää riittää.


      • autoope
        autoope kirjoitti:

        näköjään nappasit minun nimimerkkini?

        Keskustelija varmaan tarkoitti väriä.

        Vitarassa on vanteen sisäpuoli kartiomainen eli siihen ei kovin helposti kerry lunta kuten joissakin automerkeissä ikävästi käy ja sitten sitä värinää riittää.

        Ei täällä ole omia nimimerkkejä, vaan kaikki nimimerkit ovat vapaasti käytettävissä.

        Kyllä keskustelija nimenomaan tarkoitti värinää, koska hän niin kirjoitti.
        Vanteisiin kertyvä lumi johtuu pelkästään vanteista, eikä automerkistä, jossa kyseiset vanteen ovat.
        Nimimerkki "gttthth" koeajamassa Vitarassa vanteet olivat sellaiset, että niihin tarttui lumi ja sai tuon värinän aikaan? Sopiva sohjoinen lumi tarttuu lähes vanteeseen, kuin vanteeseen ja varsinkin koeajotilanteessa nelivetoisella, kun pitää hiukan kokeilla pellon reunalla etenemiskykyä.


      • autoope

        minulla on ollut useita autoja ja vain yhdessä on lumi tarttunut vanteeseen. Siinä se olikin moninkertainen riesa joka talvi. Vanteen sisäpuoli oli sylinterimäinen ja vesi jäi sinne ajon aikana ja pakkasella jäätyi. Lumikin meni sinne eikä sitä saanut pois muuten kuin kaatamalla kuumaa vettä päälle. Jos ei tehnyt, niin tuloksena oli hitonmoinen tärinä jota ei erkkikään kestä. Pesun jälkeen piti aina tehdä kuivauslenkki jotta sai veden pois.


      • aapiskukkoa
        autoope kirjoitti:

        Ei täällä ole omia nimimerkkejä, vaan kaikki nimimerkit ovat vapaasti käytettävissä.

        Kyllä keskustelija nimenomaan tarkoitti värinää, koska hän niin kirjoitti.
        Vanteisiin kertyvä lumi johtuu pelkästään vanteista, eikä automerkistä, jossa kyseiset vanteen ovat.
        Nimimerkki "gttthth" koeajamassa Vitarassa vanteet olivat sellaiset, että niihin tarttui lumi ja sai tuon värinän aikaan? Sopiva sohjoinen lumi tarttuu lähes vanteeseen, kuin vanteeseen ja varsinkin koeajotilanteessa nelivetoisella, kun pitää hiukan kokeilla pellon reunalla etenemiskykyä.

        Jos on värinää se sanotaa esiintyy värinänä, väri sanotaa värinä.


      • autoope
        aapiskukkoa kirjoitti:

        Jos on värinää se sanotaa esiintyy värinänä, väri sanotaa värinä.

        Väärin. Kun jokin värisee, niin sitä ei ilmaista "jokin värinänä" vaan "jokin värisee".
        Väri taasen ilmaistaan "väri" . Jos ilmaiset sen "värinä", niin silloin jokin värisee.

        Mitäs puuhailit äikän tunneilla aikoinaan, ai ai ai, ettei vaan tytöistä uneksittu, ai ai ai ai.


    • neliveto.lumella

      Nyt kun oli tullut lunta ja tiet olivat auraamatta (pääteitä lukuunottamatta) niin olipa hyvä kun oli neliveto alla. Saihan siitä hieman maksaa mutta kyllä kannatti.

      • neliveto.lumella

        Tai rahoitusyhtiöhän autoni on maksanut, mutta minä maksan sen takaisin 55 kuukauden aikana osissa.


      • autoope

        maksoin omani kerralla niin sain paremman tarjouksen myyjältä. Säästin monta vuotta, velkaa en halua ottaa.

        Neliveto on lumessa varsin hyvä. Itselläni ei aiemmin ole ollut sellaista ja puuttumisesta on ollut monesti haittaa ja estettä täällä maaseudulla kun asuu. Nyt pääsee hankaliinkin paikkoihin vaikka olisi vähän hankeakin edessä, hyvin liikkuu ja saa asioitaan hoidettua. Täällä ei kunta tai tielaitos tai mikä lie nimeltään nyt kovin ahkerasti auraile, aivan viimeksi tänne tulee.


      • neliveto.lumella
        neliveto.lumella kirjoitti:

        Tai rahoitusyhtiöhän autoni on maksanut, mutta minä maksan sen takaisin 55 kuukauden aikana osissa.

        Tee töitä kuten minä, sitten sinullakin on varaa ostaa Vitara. Tosin ensin sinun pitää kasvaa aikuiseksi mutta kyllä se siitä ajallaan ...


    • Myös.taajamissa.hyötyä

      "... on ollut monesti haittaa ja estettä täällä maaseudulla kun asuu"
      Nelivedosta on hyötyä myös taajama-asujille talvikeleillä vaikkei se auraus olisikaan se pääongelma. Risteykset ja liittymät tuppaa usein kiillottumaan tms. todella liukkaiksi ja silloin ruuhkaliikenteen sekaan pääsy vaatii kesäkelejä oleellisesti suurempia välejä jonossa. Neliveto auttaa tähän todella paljon, lähes poistaa koko liikenteen mukaan kiihdyttelyn ongelman.
      Itsellä on lisäksi kotipihasta lähes metrin nousu reilu autonmitalla kotikadulle ja normi etuvetoisella joutui tulemaan liukkailla pienellä vauhdilla että pääsi ylös. Näkyvyys vaan on sen verran rajattu ettei katuliikennettä näe ennen kuin eturenkaat on kadulla ja silloin joutui ottamaan uuden "vauhdin" vaikka nyppylä olisi hiekoitettukin. Vitaralla siis ei kumpaakaan ole tarvinnut tehdä vielä kertaaaan.
      Tämä päivä on ollut yksi niistä kun usko siihen ettei etuvetoiseen ole paluuta sai vahvistusta.

      • Myös.taajamissa.hyötyä

        Joo, mulla samoin tuo osamaksu sopimus painaa mieltä, Mutta kun rahulia ei ole käteis kappaan. Jos rahoitus yhtiö hakee jossain vaiheessa autoni pois, niin sitten otan vanhemman sx nelosen, sellaisen saa paljon pienemmällä kuukausierällä ja on näppärenpikin, kuin Vitara.


    • autoope

      se tosiaan jäi mainitsematta ajo-ominaisuuksista,että liukkaalla kelillä käytös on hämmästyttävän vakaata. Liukkaissa kaarteissa ja risteyksissä on hallittu koko ajan. Ajan aina varoen muutenkin mutta silti ihmetyttää että ei irtoa lainkaan. Ei silti, kenenkään ei kannata ajaa riskirajalle.

      • autoope

        Vaimo olikin ystävättärelleen maininnut, ettei multa enään irtoa lainkaan. Ikä, tahi mikä lie? Riskirajalle emme enään tilannetta aja, ollaan jo sen ikäisiä.


      • autoope

        noh, kaima puhukoon puolestaan kun on nimmarini siepannut


      • autoope
        autoope kirjoitti:

        noh, kaima puhukoon puolestaan kun on nimmarini siepannut

        Mutta kerrottakoon jo toistamiseen, niin täällä ei ole kenelläkään omia nimmareita, vaan jokainen voi kirjoittaa haluamalla nimmarilla, vaikkakin sillä kirjoittaisi jo joku samassa keskustelussa.


      • autoope.original

        saat asian vaikuttamaan siltä mutta niin ei pidä olla. Arvoisalla kirjoittajalla on jokin ongelma, jota en vielä täysin hahmota, enkä ole järin kiinnostunutkaan.


      • autoope.original
        autoope.original kirjoitti:

        saat asian vaikuttamaan siltä mutta niin ei pidä olla. Arvoisalla kirjoittajalla on jokin ongelma, jota en vielä täysin hahmota, enkä ole järin kiinnostunutkaan.

        Kovasti näkyy kiinnostavan, kun jatkuvasti nariset nimimerkeistä. Rekisteröi nimimerkki, niin ongelmasi poistuu.


    • efefrfrfr

      Taitaa olla kaljalasi siellä noukan alla?
      Kun asiat menee pois asiasta.

    • autoope.original

      mitäs täällä nimmareita tarvitaan sitten, aivan turhakkeita? Eikö tarkoitus ole identifieerata kirjoittaja jotta saa johdonmukaisen käsityksen ajatuksenjuoksusta eikä tarvitse arvuutella kuka näistä on tällä kertaa astialla?

      Juuri olin metsätiellä umpihankea kulkemassa Vitaralla. Oli helppoa. Edellisellä vaunullani en samaan paikkaan päässyt kun lunta oli tullut, otti mahasta kiinni ja alkoi pyörät sutimaan, joskus meni lapiohommiksi kun oli pakko kuitenkin kulkea.

    • sellainen.linja

      Näyttäkää minulle auto, jota Antti ei olisi kehunut.

    • autoope.original

      Äsken kauppamatkalla jäin kadunkorokkeeseen kiinni. Otti mahasta kiinni. Piti näyttää kaupan pihalla seisseelle äijäpartiolle, että kuka täällä käskee, mutta näyttämisellä nolasin itseni täysin. Tuttu kävi etuvetoisella Dusterilla hinaamassa minut pois ja pihalla olleet äijät ne nauroi niin per.....

      • autoope.originaali

        no niin, trolli näemmä sieppasi pahuuttaan nimimerkkini. vastatkoon teoistaan..


    • DatsunLuupää

      Antti on taksari jolla on satojatuhansia ajokilometrejä takana. Eli ammattitaitoa ajotuntumasta löytyy. Eniten kuitenkin arvostan TEKNAVIN Risto Virtasta, joka tekee koeajotyötä radallaan Porvoossa. Katsokaa jaksoja, niistä selviää totuus, aivan varmasti. Kilpa-autoilija, samoin kun Antin ohjelman Pete G.

    • EiMitäänVikaaOhjauksessa

      Nyt vuoden / 22000 km Vitaralla ajaneena ei voi muuta todeta kuin ihme ruikutusta tuosta Vitaran ohjauksesta ja ajotuntumasta. Ei mitään valittamista sen paremmin kaupunki- kuin maantieajossakaan. Ihan hyvin pelittää niin kesällä kuin talvellakin.

      Pikkuisen muuten nauratti, kun tässä ketjussa joku taksikuski luonnehti itseään autoilun asiantuntijaksi ihan vaan siksi, että on taksikuski. :D :D :D

      Näinhän se on, tälläkin hetkellä monet nuoret pohtivat, että alkaisikohan taksikuskiksi vai liikennelentäjäksi. :D :D :D Vai alkoholistiksi Forssaan.

      • autoope

        sama täällä, 20 000 km takana ja ihmettelen yhä missä kohden pitäisi huono ohjaus havaita. Ohjaus on herkkä ja tarkka ja niin sen pitääkin tämänkaltaisessa autossa olla koska sillä ajetaan myös jonkinlaisessa maastossa ja huonoilla teillä. Maasturihan se ei ole mutta kokemukseni sillä puolella osoittavat että hyvin pärjää huonoilla metsäteillä, talvella ja kesällä kun maavara vaan riittää niin eteenpäin mennään. Hitaalla ja tunnottomalla ohjauksella olisi vaarallista ajella sellaisissa maastoissa koska nopeita väistöjä on odotettavissa ja auton pitää salamana reagoida.


    • EiMitäänVikaaOhjauksessa

      Autoopelle: täsmälleen samaa mieltä.

      Erityset plussat Vitaran ajo-ominaisuuksille irtosoralla, puuterilumella sekä sateiselle tielle, jossa ajourat täynnä vettä. Neliveto kytkeytyy moitteettomasti oikeaan aikaan ja renkaan ote tienpintaan pysyy erittäin hyvin. Irtosoralla ei saa autoa lähtemään käsistä, vaikka sopivalla tienkohdalla sitä kerran oikein yrittämällä yritin.

      Ainoa miinus ainakin mun Vitarassa on ajotietokone, joka vähän väliä herjailee jotain vikakoodia törmäystutkassa. Ohjelmisto on jo pariin kertaan päivitetty, mutta vika jatkuu. Onko sulla samaa?

      • 27tkm

        Moitteettomasti on pelannut ainakin minulla.
        Jos keulassa oleva S logo, missä tutka sijaitsee, on lumen tai jään peitossa ,niin silloin tulee vikahälytys, joka varoittaa tutkan toimimattomuudella.


      • EiMitäänVikaaOhjauksessa
        27tkm kirjoitti:

        Moitteettomasti on pelannut ainakin minulla.
        Jos keulassa oleva S logo, missä tutka sijaitsee, on lumen tai jään peitossa ,niin silloin tulee vikahälytys, joka varoittaa tutkan toimimattomuudella.

        Nimim. 27tkm.

        Kiitos tiedosta, tuo selittääkin paljon. Olen näet itsekin huomannut, että kurakelillä , lumisateella, loskan lentäessä jne. tutka yleensä tekee tuota. Pitää pestä logo useimmin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe