Hyväksyttekö tämän rukouksen?

Miriam.lut

Katolilaiset, hyväksyttekö tämän rukouksen? Yritin muuten laittaa tämän avauksen tänne jo kaksi kertaa, ja molemmilla kerroilla se poistettiin (?). Mahtaako olla niin, että se poistettiin siksi, kun rukous oli siinä engalnniksi? Mistä muusta syystä se olisi poistettu...?

Nyt näin niin suuren vaivan, että suomensin rukouksen itse. :) Toivon, että viestiäni ei nyt poisteta.

Eli onko teidän mielestänne alla oleva rukous ok? Voisitteko rukoilla näin?

"Oi Ikuisen Avun Äiti, Sinä jaat kaiken hyvän, jonka Jumala suo meille surkeille syntisille, ja tästä syystä on Hän tehnyt Sinusta niin mahtavan, niin rikkaan ja niin anteliaan, että Sinä voit auttaa meitä surkeudessamme.

Sinä olet puolustaja kaikkein kurjimmille ja hyljätyimmille syntisille, jotka ovat turvautuneet Sinuun. Tule, siispä, avukseni, rakkain Äiti, kun suosittelen itseäni Sinulle. Sinun käsiisi asetan ikuisen pelastukseni ja Sinulle uskon sieluni.

Lue minut uskollisimpien palvelijoittesi joukkoon; ota minut suojelukseesi – se on tarpeeksi minulle; jos Sinä minua suojelet, rakas Äiti, en pelkää mitään; en mitään synneistäni, koska Sinä tahdot hankkia minulle niistä anteeksiannon; en pahalaisista, koska Sinä olet mahtavampi kuin helvetti kaikkinensa; enkä edes Jeesuksesta, joka Itse on Tuomarini – sillä yksikin rukous Sinulta lepyttää Hänet.

Mutta yhtä pelkään – sitä, että kiusauksen hetkellä unohdan Sinua kutsua, ja täten vailla toivoa joudun kadotukseen. Hanki minulle syntieni anteeksianto, rakkaus Jeesukselta, lopullinen kestävyys, ja armo, että ainaisesti Sinuun turvaisin, Oi Ikuisen Avun Äiti."

7

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PasiToivonen

      Olet nimimerkin perusteella luterilainen. Eikö Ev.Lut kirkossa ole kritisoitavaa vai onko kaikki luterilaiset nimikristityt saatu evankelioitua?

      Mitä vastaukseen tulee, joillakin katolisilla karkaa välillä mopo käsistä, yhden mielipiteitä ei kannata yleistää kaikkiin.

      Muuten, eilisen kirjoituksessa kerroit purskahtaneesi itkuun. Olitko rehellinen, vai oliko tarkoitus vedota tunteisiin?

      • Miriam.lut

        Kaikissa kirkoissa on jotain kritisoitavaa.

        Et siis hyväksy rukousta.

        Jouduin kirjoittamaan avauksen monta kertaa enkä jaksanut lopulta enää sisällyttää kaikkea ensimmäisen kerran sisältöä lopulliseen avaukseen. Kyllä silmistäni oikeasti tuli järkytyksen kyyneleet kun kuulin rukouksen ensimmäistä kertaa eräässä tilaisuudessa.


      • ettämitäh
        Miriam.lut kirjoitti:

        Kaikissa kirkoissa on jotain kritisoitavaa.

        Et siis hyväksy rukousta.

        Jouduin kirjoittamaan avauksen monta kertaa enkä jaksanut lopulta enää sisällyttää kaikkea ensimmäisen kerran sisältöä lopulliseen avaukseen. Kyllä silmistäni oikeasti tuli järkytyksen kyyneleet kun kuulin rukouksen ensimmäistä kertaa eräässä tilaisuudessa.

        Järkytyksen kyyneleesi olivat turhia.

        Miksi muuten liität kyseisen rukouksen katolilaisuuteen? Tai ainakin kysyt tällä palstalla?


      • Miriam.lut
        ettämitäh kirjoitti:

        Järkytyksen kyyneleesi olivat turhia.

        Miksi muuten liität kyseisen rukouksen katolilaisuuteen? Tai ainakin kysyt tällä palstalla?

        Kyseessä on katolilainen rukous. Unohdin kirjoittaa sen avaukseen. Kyseessä on siis katolilaisten käyttämä "Mother of Perpetual Help" -rukous. Niitä on muitakin, jotka alkavat samalla tavalla.


    • PasiToivonen

      Järkyttynyt saat olla kunhan se ei muutu vihaksi. Suru, järkytys ja viha eivät ole kovin kaukana toisistaan.

      Miriam on Maria hebreaksi. Jos olet täysi-ikäinen sinulla on oikeus vaihtaa etunimesi "vähemmän katoliseksi".

      Maria (m.kreik. Μαριάμ, Mariam; arameaksi ܡܪܝܡ, Mariam; hepr. ‏מִרְיָם‎, Miriam) on Raamatun mukaan Jeesuksen äiti. Maria on saanut arvonimen Jumalansynnyttäjä kolmannessa ekumeenisessa kirkolliskokouksessa vuonna 431.[1] Raamatun evankeliumien mukaan Mariaa ei hedelmöittänyt mies vaan Pyhä Henki. Myös Koraani ilmoittaa Jeesuksen syntyneen neitseellisesti.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Maria_(Jeesuksen_äiti)

    • sielunmaisemaa

      Sama tausta luterilaisuudella on kuin katolisuudellakin - ei se parane panemalla lillukanvarsia suurennuslasin alle jommasta kummasta - pakanallisia palvontamenoja ja okkultisia riittejä kumpainenkin.

      Jeesuksen puheet ja opit on sitten toinen juttu.

      Henkilökohtaisesti ja henkisesti voin ilman mitään vaikeutta omassa mielessäni kääntyä äiti Marian puoleen siinä missä muidenkin Pyhien, mutta vertauskuvainnollinenkin ruumiin syönti ja verenjuonti - siis kannibalismi - tässä reaalimaailmassa kyllä pahasti tökkii.

      • mirjamarketta

        Hyvin samoilla linjoilla olen. Äiti Marian puoleen kääntyminen silloin tällöin tekee hyvää. Mutta kannibaaliksi minua ei ole luotu. Ajatuskin ihmisveren ja -lihan syönnistä edes vertauskuvallisesti on kammottava. En vain voi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe