Olen yrittänyt olla ihmisenä hyvä

turhake1

mutta minulla on ehkä lievää alkoholiongelmaa. Mitähän mieltä Jeesus on minusta? Puolustelen tässä itseäni koska olen syntinen niin alunperin kaikki lähti siitä että masennuin ja ympärilläni ei ollut ystäviä niin alkoholilla oli tehokasta turruttaa elämän tuska. Työttömyys ja se kun näin muiden ja ex ystävieni menestyvän samaan aikaan kun itse poljin paikoillani sai minut masentumaan. Tuntui kuin olisin yhteiskunnan ulkopuolella ja että aikani menee hukkaan enkä kelpaa mihinkään. Tiedän että se mitä teen on haureutta ja syntiä ja kadun sitä mutta silti jatkan olen kait melko paska...

13

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveysonHyväasia

      ei kannata liikaa juoppotella, siinä kun menee järki.
      Ja köyhälle on hyödyksi jos järki toimii...

    • obh123

      19. Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."
      2. Tim. 2:19

      10. etteivät näpistele, vaan kaikin tavoin osoittavat vilpitöntä uskollisuutta, että he Jumalan, meidän vapahtajamme, opin kaikessa kaunistaisivat.
      Tit. 2:10

      Masennus ja sen hoidon voi tuoda rukouksessa Jeesuksen tykö. Jos tekee masennuksessa sellaista jota katuu jälkeenpäin, voi myös sen tunnustaa Jeesukselle ja hän on uskollinen ja haluaa antaa anteeksi ja vapauttaa sekä masennuksesta että sen syistä ja seurauksista. Tähän ainakin itse haluan uskoa.

    • Iloisenajaraittiina

      "Huonokin päivä ilman viinaa on Parempi päivä kuin iloinen ja hauska päivä viinan kanssa"
      Alkoholin juomisen lopettamisen jälkeen kipukohdat ja suru vasta tulevatkin esille ja silloin alkaa terapeuttinen vaihe jossa omat alaspainetut tunteet tulevat esille ja alkaa rehellinen elämä.Raskainta on raittiina kohdata menetetyt vuodet,laiminlyödyt ihmissuhteet,voimattomuuden tunteet,omien pienten neuroosien kohtaaminen selvin päin,ymmärtäminen ja niistä pikku hiljaa vapautuminen ja taloudellisen tilanteen paraneminen.
      Aikaisemmin kun alkoholisti avasi roskakaapin oven niin pullomeri kolisi lattialle.Raittiuden ja tervehtymisen merkkejä ovat että roskakomerossa ei ole enään viinapulloja kauppaan vietäväksi ja työelämä parantuu kun kaverit huomaa että entinen viinalta haiseva kaveri on viinan juonnin lopetettuaan miehistynyt js tullut edukseen.Myös uni maittaa ja ahdistukset vähenevät.Alkoholi on liuotin aine joka tuhoaa aivot ja sisuskalut ja johtaa vain ongelmiin.
      Vichy on hyvää ja kun on pystynyt olemaan raittiina muutaman kuukauden niin se menee luonnollisesti että ei haluakaan viinaa eikä katso kelloa milloin alko menee kiinni.Myös alkoholi ystävät pikku hiljaa jäävät koska juominen ei vain enään kiinnosta ja elämässä onnoaljon paljon upeita ja ihania asoita jotka ovat unohtuneet toteuttaa koska pullo hallitsi liikaa elämää.Iloisena ja pilke silmäkulmassa voi olla ilman viinaakin

    • Riippuvuuksista

      Aggressiivisuus,impulssiivisuus,vääränlainen lapsellisuud ja neuroottinen läheisriippuvuus vähenee.Pitää muistaa että alkoholiriippuvaisella ihmisellä on taipumus myös muihin riippuvuuksiin.
      Niitä voi olla peliriippuvuus,tarkistsmispakko riippuvuus,seksiin liittyvät riippuvuudet tai muita pakonomaista riippuvuutta jolla pyritään vähentämään ahdistusta ja saamalla jännitystä ja mielihyvää.

    • JSK2016

      "mutta minulla on ehkä lievää alkoholiongelmaa. Mitähän mieltä Jeesus on minusta?"

      Jeesus rakastaa sinua enemmän kuin kuvitteletkaan ja Hänen armonsa ylittää oletuksesi, Hän toivoo että käännyt Häneen puoleensa ja Hän jo tekee työtään sinussa että parantuisit.

      "Puolustelen tässä itseäni koska olen syntinen niin alunperin kaikki lähti siitä että masennuin ja ympärilläni ei ollut ystäviä niin alkoholilla oli tehokasta turruttaa elämän tuska. Työttömyys ja se kun näin muiden ja ex ystävieni menestyvän samaan aikaan kun itse poljin paikoillani sai minut masentumaan. Tuntui kuin olisin yhteiskunnan ulkopuolella ja että aikani menee hukkaan enkä kelpaa mihinkään. "

      Jeesus näkee kaikki sinun ongelmasi ja on sinunkin ykköspuolustajasi, muista luottaa Häneen sillä Hän kyllä lunastaa lupauksensa eikä heitä sinua hukkaan, Jumalan tahto on että Jeesus pitää huolen heistä jotka Jumala Jeesukselle antaa, Jeesuksen kädessä olet sinäkin, vaikka sinulla näitä ongelmia edelleen olisikin. Rukoile ja luota Jeesukseen, Hänen voimansa on kaiken yläpuolella sillä Jumala on antanut Pojalleen kaiken vallan ja voiman taivaassa ja maan päällä. Herra toimii puolestasi monella eri tasolla, Hän vaikuttaa ihmisten sydämissä ja johdattaa meitä kaikkia, hiuskarvakaan ei taitu päästäsi Hänen sallimatta. Maailman ihmiset usein menestyvät ja uskovat joutuvat kulkemaan sivusta katsojina...mutta Taivaan Isä on varannut meille loistokkaan tulevaisuuden Hänen valtakunnassaan jonne pääsemme Hänen Poikansa armon ja sovituksen tähden.

      "Tiedän että se mitä teen on haureutta ja syntiä ja kadun sitä mutta silti jatkan olen kait melko paska..."

      Pysy Jeesuksessa, pyydä Hänen voimaansa ja rakkauttansa, rukoile että Hän johdattaa sinut parempaan elämään jossa tämä viina ja riittämättömyyden tunne eivät sinua enää paina. Sinun ei tarvitse kelvata eikä riittää Jeesukselle, sinun ei tarvitse kiivetä mitään tikkaita ollaksesi arvollinen Hänen armolleen, sillä Hän on koko tie ja totuus ja elämä, Hän rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet ja Hän haluaa että sinä pysyt Hänessä, olipa tilanteesi mikä tahansa.

      Hänen armossaan me elämme tätä synkkää aikaa ja maailmaa, ja vaikka edelleen sorrumme syntiin niin siihen voimme luottaa että Hän tekee meistä valmiit paluunsa päivään mennessä. Se että kadut ja murehdit syntejäsi osoittaa että uskot Häneen, anna Hänen hoitaa pelastuksesi ja luota Häneen.

    • 12___13

      "mutta minulla on ehkä lievää alkoholiongelmaa. Mitähän mieltä Jeesus on minusta? "

      Sanoisin, ei hätää, niin kauan kun pysyt totuudessa. :)

      Tietenkin olisi parempi, ettei alkoholi pilaisi elämääsi, mutta uskon, että heikkous on ymmärrettävää ja anteeksiannettavaa.

      Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
      Joh. 12:47-48

      Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
      Joh. 3:19-21

    • Crysanteemi

      Ihan varmasti Jeesus rakastaa Sinua! Enemmän kuin osaat kuvitellakaan. Silloin kun on huono omatunto, on vaikea uskoa Hänen rakkauteensa, mutta kuten aiemmissakin vastauksissa on kerrottu, Hän ymmärtää Sinun ongelmiasi. Hän itkee kanssasi, kun Sinulla on vaikeaa.

      Itsellänikin on ajoittaista masennusta ja ahdistusta, enkä niiden takia kykene ns. normaaliin elämään: työ, parisuhde ja mitä kaikkea siihen kuuluisikaan. Silloin kun on kaikkein vaikeinta, rukous auttaa salatulla tavalla. Ei välttämättä tunnu mitenkään ihmeen hyvältä, mutta sisäinen rauha vahvistuu. Jos vain jaksat rukoilla kaikkien vaikeuksien keskellä, voit kokea vähitellen yhä enemmän Herran parantavaa rakkautta ja läsnäoloa. Haluaisinkin kehottaa Sinua rukoilemaan niin paljon kuin jaksat. Rukouksessa on ihmeellistä voimaa. Kun Sinä lähestyt Jeesusta, Hän lähestyy Sinua ja iloitsee Sinusta! Minäkin rukoilen puolestasi.

      Tiedätkö mikä on hienoa? Se, että olet uskossa! Se, että välität siitä, mitä mieltä Jeesus on Sinusta. Se on kaikkein tärkeintä. Kun me kadumme, Hän antaa anteeksi. Aina, teitpä saman synnin miten monta kertaa hyvänsä.

    • täysraitis

      Tipaton loppuelämä. Sitä mieltä Jeesus on. Elä juopottele enää.

    • Wautsi-vau

      Aivokuollut ei tunne, ei näe, ei kuule. Mikään ärsyke ei saa aivoja reagoimaan.

      Aivot eivät yksinkertaisesti toimi. Kehoa voidaan pitää koneellisesti elossa.
      Aivokuollut saa happea koneen avulla. Sydän toimii koneellisesti – tiputuksessa tulee ruokaa. Kaikki elintoiminnot ovat vallan erinomaiset, mutta keho ei reagoi.

      Sielu – ihminen on poistunut kehosta.
      Sielun mukana meni tunto-, näkö-, kuulo-, maku- ja hajuaistit, sekä aivotoiminta ajatuksineen.
      Muista rikkaan miehen ja Lasaruksen olotilat kuoleman jälkeen.

      Sielua ei voi tappaa, ei tuhota.
      Muista Jeesuksen sanat: Älkääkä pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin pelätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. Häntä peljätkää.
      Hesekielin kautta Herra sanoo: ”Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.”
      Ja Jesaja: ”meidän rikoksemme seuraavat meitä.”
      Kuoleman jälkeen ihminen kokee yllätyksen – juomareilla himo jatkuu ikuisuuden. Janoa vain ei voi enää kuoleman jälkeen sammuttaa koska ruumis puuttuu.
      Kuoleman jälkeen et voi enää himojasi tyydyttää.
      Haureuden harjoittajan himo jää tyydyttämättä.
      Sen vuoksi Apostolien teoissa sanotaan; että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
      Ja Roomalaiskirjeessä; jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Vain Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

    • Hei.
      Olet saanut rohkaisua ja tukea pohdintaasi siitä mitä Jeesus ajattelee sinusta, kun sinulla on lievä alkoholiongelma. Olet Jeesukselle rakas. Hänen armonsa on suuri. Hän on sinut nimeltä kutsunut. Jeesus oli syrjittyjen, yksinäisten, köyhien ja sairaiden ja heidän, joilla oli ongelmia, ystävä. Hän viihtyi heidän kanssaan, auttoi. Hän tahtoo kulkea kanssamme, sinunkin. Luota ja ole rohkealla mielellä.

      Kaikkea hyvää,
      Pirkko-pappi

    • Armonkerjäläinen

      Kasvissyöjien keskuudessa on hyvin vähän alkoholisteja,kun viel jättää voimakaat mausteet pois. Loppuu mieltymys juomiin joissa on alkoholia. Kävi minun kohdalla.
      Kirjastosta voi lainata kirjan, Elävä ravinto. Elsa Ervamaa
      Siinä käydään näitä asioita läpi.

    • Crysanteemi

      Olen rukoillut puolestasi. Jeesus pitää Sinusta huolen. Hän on tehnyt kaiken puolestasi. Hän on kuollut ristillä puolestasi, jotta Sinäkin voisit vapautua kaikista taakoistasi. Sinun ei tarvitse suorittaa mitään. Kunpa voisit kokea, kuinka arvokas olet. Et ollenkaan mikään turhake! Jumala on luonut Sinut, elämälläsi on tarkoitus. Suomessa ollaan aina niin suorituskeskeisiä: mitä ollaan tehty ja mitä jätetty tekemättä. Monissa maissa sen sijaan ihminen on arvokas siksi, mitä hän ON, ei siksi, mitä hän TEKEE. Sinä olet arvokas ihminen!

      Lue oikein paljon Raamattua, varsinkin Uutta Testamenttia. Ja rukoile oikein paljon! Saat kokea Jeesuksen rakkautta ja läsnäoloa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe