Mietittäväksi ja keskustelun virittämiseksi

Selkeyttä

Tosi kirkon tunnusmerkkejä

Ilmoitus: Ellei profeettoja ole, kansa villiintyy, Sananl. 29:18. Herra ilmoittaa suunnitelmansa palvelijoilleen, profeetoille, Aam. 3:7. Kirkko on rakennettu ilmoituksen kalliolle:
Matt. 16
15 "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?"
16 Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika."
17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. [Matt. 11:27; Gal. 1:15,16]
18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.

Kristuksen kirkko rakentuu ilmoituksen kalliolle eikä Pietarin persoonalla ole tässä merkitystä, vaan sillä, että hänellä oli Hengen, Jumalan, todistus Kristuksesta siitä, että Hän on Jumalan Poika.
(OL 33:13). Voi sitä, joka sanoo, ettei Herra enää toimi ilmoituksen kautta, 3. Nefi 29:6. Ilmoitukset ja käskyt tulevat ainoastaan sen kautta, joka on nimitetty, OL 43:2–7. Me uskomme kaiken, mitä Jumala on ilmoittanut, UK 9.
UKProfeetat: Kirkko on rakennettu apostolien ja profeettojen perustukselle, Ef. 2:19–20. Apostolit ja profeetat ovat kirkolle välttämättömiä, Ef. 4:11–16. Joseph Smith kutsuttiin näkijäksi, profeetaksi ja apostoliksi, OL 21:1–3. Me uskomme profeettoihin, UK 6. (UK tarkoittaa uskonkappaleita)

Valtuus: Jeesus antoi apostoleilleen voiman ja vallan, Luuk. 9
1 Jeesus kutsui koolle kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille voiman ja vallan parantaa taudit ja karkottaa pahat henget. [Matt. 10:1-15; Mark. 6:7-13 : Mark. 9:1,2: Mark. 3:13-19; Luuk. 6:12-16]
2 Hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita
Joh. 15
16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
Uudemmassa käännöksessä on näin:
16 Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksipisteto

      Tosikirkon tunnus ei ole joukko sieltä täältä valittuja kohtia Raamatusta jonka jumalaksi ja ilmoituksen antajaksi joka ainoa raamatun jae ilmoittaa Jahven, Israelin jumalan ja UT hänen lupaamakseen messiakseen ja palvelijakseen Jeesuksen, vaan Raamatun sanoma kokonaisuudessaan.

      Ei raamatun jumalaa voi mikään uskonto vaihtaaa toiseen ja sitten väittää että on kristillinen uskonto. Mormonismi uusine jumalineen on ainoa uskonto joka tuota edes yritttää ja sekin joutuu ensin selittämään etteivät Raamatun ilmoitukset jumalasta ole tarkoitettu otettavaksi kirjaimellisesti, joissain kohdin ne ovat valhetta muiden kansojen vuoksi, joissain ne on väärennetty ja joissain raamattu vain erehtyy . Kaikki raamatun hahmot siis joko erehtyvät, valehtelevat tai ovat harhautettuja: Jahve, Jeesus, profeetat, Paavali, apostolit, aivan kaikki.

      Mormonien mukaan jopa ihmisjärkikin sanoo ettei jumala voi olla sellainen kuin raamattu sanoo jumalan olevan - Raamattu on näin ollen ilmoituksena täysin arvoton, Mormoniuskonto omine jumalineen on sitäkin surkeampi, sen pitää yrittää Raamatulla todistaa Raamatun Jumala vääräksi mutta silti vedota Raamattuun selittäesään ettei itse ole väärä vaan onkin kristillinen uskonto.
      Yhteyksistään irrotetuilla Raamatun jakeilla mormonismi yrittää noin tehdä. Turhaan, mikään Raamatun jae ei tue mormonismia eikä muitakaan vieraita jumalia siksihän mormonismin itsensäkin on ensin pitänyt laittaa Jahve pois päiviltä muuten ei mormonismin jumalalle olisi sen enempää sijaan kuin Baalille tai Shivalle. Muut uskonnot sentään ovat rehellisiä siinä mitä ovat, mormonismi ei ole.

    • samarin

      Mitä Jumala on ilmoittanut Monsonin kautta?

      • Monsoninsanomiset

        Jumala on ilmoittanut Monsonin kautta että teidän tulee uskoa kaikki mitä teidän johtajanne sanovat, oli ne sitten millaisia sanomia tahansa, ja maksaa täydet kymmenykset ja enenmmänkin.


    • 13plus12

      MINÄ olen oikea profeetta ja KÄSKEN sinua heittämään kymmenen volttia takaperin sekä luovuttamaan omaisuutesi minulle. Muuten SINÄ joudut kadotukseen ja palat ikuisesti Helvetissä.

      Et voi todistaa minua valehtelijaksi joten TOTTELE MUKISEMATTA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe