Anoppi ei ymmärrä lapsiperheen arkea

Aivanhirrveää

Jos lapset joskus syö pitsaa ja juo limsaa, niin anoppikielellä se tarkkoittaa heti, ettei meillä muuta syödäkään kuin limpparii ja pitsaa. Jos iskä tai äiskä on tabletilla, niin se ei tarkoita, että he olisivat siellä 24/7. Jos lapset katsoo telkkaria, se ei tarkoita sitä, että he olisivat siihen sohvalle liimattuja. Jos tiskipöydällä on astioita, se ei tarkoita, että ne olisivat ollee siinä viikkokausia. Tottakai lapsiperheen huusholli ja arki on pikkasen erilaista kuin kahden eläkeläisen, ei siellä ehdi koko ajan olla tiskirätti kädessä kiillottamassa hanoja ja ovenkahvoja.

Mutta tätähän ei anoppi ymmärää, jatkuvasti suurennuslasin kanssa tarkkailemassa. Sen jälkeen suurentelemassa asioita koko kylälle, "Siellä oli ihan jumalaton tiskivuori ja lapsella oli ainakin tunnin pissavaipat jalassa, ja vanhemmat oli koko päivän vaan konella istumassa, ihan hirveää!".

4

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katse-peilin-kautta

      ...Mutta tätähän ei anoppi ymmärää, jatkuvasti suurennuslasin kanssa tarkkailemassa...

      Sinulla on siis jatkuvasti jotain puutetta kodinhoidossa anopin mielestä, eli anoppisi käy teillä usein ja aina on huomauttamista.
      Sanot lapsilla, joten oletan, että sinulla on useampi lapsi anopin pojan kanssa.
      En sinuna nyt pelkästään anoppia syyttelisi, ehkä kannattaa katsoa myös peiliin, jos joka kerran kun anoppi tulee paikat on mullin mallin tai lapsilla jotain ongelmaa :).

    • mnhjy

      Anoppi huomauttaa jos on huomautettavaa, eikös niin. Tapletit kiinni ja hyvää kotiruokaa tekemään ja siivous heti ruokailun jälkeen, eikä mitään bakteeripesiä sinne pöydille kasvamaan. Lapsesi kasvaa sinun kaltaiseksi, anoppihan vaan ajattelee lapsia, jotta heistä tulee kunnon ihmisiä.

    • Hei nimimerkki, Aivanhirrveää

      Onpa kurjaa, jos anoppisi on unohtanut millaista on elämä pikkulapsiperheessä. Ajattelen, että olisiko mahdollista jotenkin kauniisti muistuttaa häntä siitä. Tai sanoa, että kukin perhe elää omalla tavallaan. Tai, ettei tunnu mukavalta, että hän kylillä kertoo teidän perheestänne ikävään sävyyn. Voisiko hänen poikansa, sinun miehesi hoitaa tätä asiaa, ei kai hänkään siitä tilanteesta iloitse, että hänen kotiasioita puhutaan muualla tuohon tapaan.

      Kaikkea hyvää uuteen vuoteen,
      Pirkko-pappi

    • mummoli

      Oletko paha mummo kun sekaannuin lapsenlapsen kasvatukseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe