Häpyhuulet vaivaa

Auttakaaamua

Moi! Oon 12v tyttö. Eli aika nuori. Mua vaivaa mun sisemmältä isot häpyhuulet ihan super paljon. Mä oon itkeny ja ollu vihanen niiden takia. Häpeän ja vihaan niitä joka päivä. Aamusta iltaan, puhumattakaan koulu-uinneista. Tekisin mitä vaan että saisin jonkun leikkauksen D: olisiko millään mahdollista? Mutta siis, ei nyt sekään riitä että vihaan niitä valmiiksi, toissapäivänä ilmeni että sisempien häpyhuulten sisällä on haava. Sattuu kun istuu ja kirvelee. Aluksi siinä haavan päällä oli vaalea peite. Sitten se muuttui tummemmaksi ja irtosi. Iho haavan ympärillä on punaista ja kipeää. En tiedä mitä tehdä. Äitille en mitään halua häpyhuulistani sanoa ja perheen kanssa en saunassa enää käy. Apuja!? D':

16

1754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti74

      Mitäs jos kävisit terkkarilla näyttää ja kertomassa huolesi - tai tarvittaessa äidillesi, joka varmasti ymmärtää jos hänelle kerrot? Käytätkö liian tiukkoja housuja, jolloin pöksyt hankaa jalkoväliä ja aiheuttaa haavoja tai mahdollisesti muita ongelmia?

      Kyllä sisemmät häpyhuulet saa näkyä ja niistä on myöhemmin paljon iloa.. ;) olet murros/kasvuiässä, joten tilanne luultavasti vielä muuttuu.

      • Kiitos neuvoista! :) ehkä terkkarille meen puhumaan asiasta. Jos uskallan. Kun koulu alkaa.


    • sisemmältä

      Mene terkkarille heti puhumaan asiasta.

      • Häpeän

        Kiitos neuvoista. Varmaan meen sitten kun koulu alkaa :) ongelma on vaan se että oon aika ujo ja muutenkin häpeän aika paljon tätä asiaa :'(


      • ckönc

        Voit mennä valittamaan haavaa - haavat ovat hyvin normaali asia, ei mitään seksuaalista, ei mitään noloa. Sit voit samalla kysyä onko häppärit normaalit.


    • Apuahuoleen

      Hei! Häpyhuulien kokoon en osaa sanoa oikein mitään, mutta tuollasilta alueilta haavat paranee yleensä aika nopeasti, kunha muistaa vessa käyntien jälkeen vaikka vedellä vähän huudella että haava pysyy puhtaana.

      Tekstissäsi kerroit että haavan ympärys on punainen ja kipeä joten haava on varmaan tainnut sinulla tulehtua. Haavaa kannattaa käydä näyttämässä kouluterparille. Tuollisilla alueilla on ikävä jos haavaa ei hoideta kunnolla ja haavan parannuttua tulee arpikudosta vanhemmiten se ei ole kiva.

    • Madoka

      Haavasta en osaa sanoa, mutta isoissa häpyhuulissa ei ole mitään hävettävää. Ainakaan mun mielestä. Ja itselläni siis on isot sisemmät häpyhuulet. Eikä tietenkään samankokoiset, vaan toinen on kaksi kertaa toista isompi ja siinä on vielä ylimääräisiä poimuja... 🙄

      Mutta ei ole mitään hävettävää. Älä sinäkään häpeä.

    • HenkilöEikukaan

      Kannattaa kertoa vanhemmille tai jommallekummalle niin asia ei saata vaivata enää sinua

    • soapp

      Mä täytin kuukausi sit 13 ja muakin on häirinny jo aika pitkän aikaa isot sisemmät häpyhuulet. Itekkin olisin halunnu mennä tyylii johonkin leikkaukseen mut nyt oon oppinu jotenki elää näitten kans D:

    • Käy leikkaa ne

    • siskopetteri

      jokainen on arvokas omalla tavallaan, mullaki on isot ja vieläpä erikokoiset häpyhuulet, mutta ei niissä ole mitään hävettävää ei kukaan sua niistä ala vittuilee :)

    • Apu-liisa

      Jos häpyhuulistasi on terveydellistä haittaa esim. kipu, hankaus niin ne saatetaan pienentää julkisella puolella, eli ota yhteyttä gynekologiin ja kerro vaivastasi. Leikkauksia tehdään myös alaikäisille julkisella puolella mikäli häpyhuulet hankaloittavat normaalia elämää

    • Moi oon itekki 12v tyttö jolla on isot häpyhuulet... en usein mieto asiaa joskus se auttaa kun katosn netistä esim maailman isoimpia/rumimpia... Älä välitä ja oon lukenut että isommilla häpyhuulilla saa enemmän nautintoa pariutumisessa

    • Anonyymi

      Moi moi! Mä oo nyt neljä vuotta myöhässä mutta kommentoin silti:D eli mäki oon 12v kutosluokkalainen tyttö jonka sisemmät häppärit on ulompia isommat. Koulu-uinnit on persiistä ku pelkään et kaikki vaa tuijottaa. No mutta toivottavasti se haava nyt parantu ja sait lisää isevarmuutta<3

      • Anonyymi

        Minkä ikäisenä ne kasvoi ja huomasitko heti kun ne alkoi kasvamaan?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe