Kummituksia ei ole oikeasti olemassa

SyvienVesienSukeltaja

>>>>>>>>
Kuningatar Silvia on vakuuttunut: Drottningholmin linnassa kummittelee
--
Kuten hyvin tiedetään, niin kummituksia ei ole oikeasti olemassa. Mutta kuningasperheessä ollaan vakuuttuneita kummittelusta.

- On varmaa, että siellä kummittelee, Christina, kuningas Kaarle Kustaan sisko sanoo.

- Tässä talossa on paljon energiaa. Olisi outoa, jos se energia ei saisi jotakin muotoa. Vanhat rakennukset ovat vuosisatojen ajan olleet täynnä ihmisiä. Energia pysyy, Christina kuvailee.

Christinan mukaan monet ovat nähneet hämärän aikoihin valkoisen naishahmon liikkuvan linnassa.
>>>>>>>>
MARI PUDAS, Iltalehti
http://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/201701032200048858_kg.shtml



Vs: Marin mielestä tiedetään hyvin, ettei kummituksia ole olemassa. Ja'a, näinköhän tiedetään? Kuka sen niin varmasti tietää? Itse en löisi vetoa suuntaan tai toiseen. Tieteellisestikin hankittu tieto on edelleen hyvin vajavaista. Alati löydetään uutta lähes kaikilla tieteen osa-alueilla ja varmaan jokainen tieteen harjoittaja myötää itsekin, että paljon x ? on vielä löytämättä. Edes sitä ei kyetä varmuudella todistamaan, onko tämä maailmankaikkeus ihan oikeasti olemassa, joten lähtökohdatkin tietämiselle ovat perin heppoiset.

38

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalleanka

      Vuosisatoja harjoitettu sisäsiittoisuus se laittaa uskomaan höpöjä.

      • Silvia os. Sommerlathin isä saksalainen ja äiti brasilialainen. Ei todellakaan sisäsiittoinen.


      • Koko artikkeli on tyypillinen iltapäivälehdistön "lukujuttu", jonka voi uskoa tahi olla uskomatta. Tarkistamatonta, epäuskottavaa hömppää.

        Mikä yleensäkään on lehden kokonaisuskottavuuden taso, jos sillä on horoskooppipalsta? Tätä sietäisi itse kunkin meistä vakavasti miettiä...


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Koko artikkeli on tyypillinen iltapäivälehdistön "lukujuttu", jonka voi uskoa tahi olla uskomatta. Tarkistamatonta, epäuskottavaa hömppää.

        Mikä yleensäkään on lehden kokonaisuskottavuuden taso, jos sillä on horoskooppipalsta? Tätä sietäisi itse kunkin meistä vakavasti miettiä...

        Mikä yleensäkään on Kollimaattorin kokonaisuskottavuuden taso, jos ei myönnä tekemäänsä geometristä virhettä? Tätä sietäisi itse kunkin meistä vakavasti miettiä...

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15211813/avaruusko-rajallinen


    • 3teoriaa

      Miksi kukaan haluaisi kummitukseksi, kun tarjolla olisi valoa ja paratiisia sielun täydeltä? Pitäisi olla kamala masokisti, hirveästi kalavelkoja tai sitten pakotie on olemassa koko ajan.
      Toinen teoria on että valoon menemme kaikki, sinne jonnekin viimeisen tajunnanvirtaan hetkeksi, kunnes joku tulee ja sammuttelee valoja yksitellen kunnes pimenee ja olemme kuin unettomassa unessa...kunnes synnymme uudelleen.
      Kolmas teoria on, että puhtaat sielut jatkavat ja likaiset (pahaa tehneet) jäävät kummittelemaan ja joutuvat seilaamaan maailmojen välillä...ts. eivät pääse taivaaseen...ovat vain tuomittuja kulkemaan.

      • <<Miksi kukaan haluaisi kummitukseksi...>>

        Ei mekään haluta, sillä me ollaan jo kummituksii eli kyöpelei. Eikä kukaan oleva pääsiskään kyöpeliks, sil mei olla olemassa. Niet turha haaveilla.


    • nimimerkki.toinen

      Kummitusten olemassaolo tai olemattomuus on samaa luokkaa kuin ihmisen aiheuttama ilmastomuutos.
      Kumpaakin on mahdotonta todistaa olemattomaksi tai olemassaolevaksi. Kyseessä on asia, jota ei voi falsifioida, eli huuhaa.

      • TheSkeptikko

        Asiat joita ei tieteellisesti voida todistaa nyt voidaan ehkä tulevaisuudessa hyvinkin todistaa paikkansapitäviksi tai huuhaaksi. Kummittelu on siitä mielenkiintoista, että tiedeyhteisö on jo ennakolta naulinnut sen johtuvan ihmisestä itsestä. Näin ainakin kun ilmiöitä tutkitaan tieteellisesti. Tiedemiehet voisivat aivan yhtä hyvin jalkautua "kentälle" tutkimaan niitä samoja ilmiöitä, joita harrastajat tutkivat. Jos kummittelu ei ole yliluonnollista (selittämätöntä henkimaailman toimintaa), niin ainakin osa siitä voisi liittyä vielä tuntemattomiin sähkökemiallisiin ilmiöihin ymv.


      • nimimerkki.toinen

        Kerrotko vielä, montako tiedemiestä tarvitaan vai ihan kaikki ja missä on kenttä, jonne jalkaudutaan?


      • nimimerkki.toinen

        Riittääkö youtube tutkimuskentäksi vai pitääkö ottaa facebook mukaan? Vai ihanko pitää jonnekin linnaan lähteä kuningatarta kädestä pitämään?


      • TheSkeptikko
        nimimerkki.toinen kirjoitti:

        Kerrotko vielä, montako tiedemiestä tarvitaan vai ihan kaikki ja missä on kenttä, jonne jalkaudutaan?

        Älä nyt sentään idiootiks heittäydy. Jos et ymmärrä mitä tarkoittaa "jalkautuminen kentälle" vinkki: "kenttätutkimus", siitä vain googletteleen.


      • nimimerkki.toinen

        Et sitten viitsinyt kertoa, mille kentälle tiedemiesten kannattaisi jalkautua niitä kummituksia kenttätutkimaan.


    • kyöpeleillon.asiaa

      Moi! Mollaan kyöpelei. Meittii sanotaan myös aaveiksi, kummituksiksi, hengiksi ja haamuiksi. Pukeulutaan niinku lakanaan, jos on silmänreiät. Eiks oo coolii?

      Entiseen aikaan, mut siiton jo kauan, me säikyteltiin huvinvuoks ihmisii. No siitähän tuli huono omatunto, niet ei me enää säikytellä. Ny meillon pesti Tokmalin Kahedorgil Päivil, ja kaupataan turhaa tavaraa. Ja kauppa käy.

      Nii, ja sit. Ei molla olemassa. Mollaan kansanperinnettä, niiku tontut, haltijat, keijut ja peikot. Eikä siinoo mitään kummaa. Mollaan näin ihan tyytyväisi.

      Niet älkää uskoko Ruotsin kuninkaallisii. Ne kertoo vanhoi juttui.

    • idiootti-aave

      Jospa se on sitä ihmisen, tai minkä tahansa eliön kuoleman jälkeen jättämää energiaa joka ei haihdu koskaan ja jää pyörimään tänne ihmisiä säikytellen.
      Tietoisuutta näillä energiapalleroilla tuskin on tietäen kummitusten äärimmäisen epäloogisen liikehdinnän ja toimintatavan.

      • Hengen.kuori

        Sitä saattaa jäädä yksi osa meistä kolmesta jotenkin loukkuun kun ruumis kuolee. Tai jäisikö siinä ne kaksi? Kun ei osaa lähteä sinne valoon päin vaan jää jauhamaan sitä vanhaa josta ei osaa irrottautua.
        Minä kuitenkin olin siellä valossa ennenkuin minun oli tänne pakko taas tulla. Ja sellaisen elämän sain kuin minulle kerrottiin. Pian pääsen taas täältä pois enkä aio jäädä tänne luuhaamaan vaan poistun heti kun mahdollista. Toivottavasti ei tarvitse enää tulla tänne. Ei tämä herkkua ole ollut nyt, ei tätä ennen eikä sitäkään ennen.


    • nimimerkki.toinen

      Muistelen että tarkoissa tieteellisissä tutkimuksissa on havaittu ihmisen kevenevän takalleen 21 grammaa kuolinhetkellä.
      Tämä ihmisestä poistunut 21 gr on ns. kylmä pieru, joka jää maanpinnalle haahuilemaan vaikka ihminen jemmattaisiin maan alle. Jos tämä kylmä pieru oli muodostuessaan riittävän äkäinen, niin siitä saattaa muodostua kummitus.

      • vanhapieru

        Tuostakin tosiaan heräsi kysymys, että mihin pierukin oikeastaan häviää?
        Ainoastaan haju haihtuu aikanaan, mutta se energia jota pierussa on ei katoa.


    • skoskokso

      Joo ei ole, kuten ei metsää eikä lintujakaan. Ihme TABU kummitukset ja yliluonnolliset ilmiöt, joista tuhansia havaintoja jo satoja vuosia, mutta ei, ei niitä ole:)

    • jk65lk

      Ne on ihmisen pääkopan sisällä.

      Hulluja on todistetusti olemassa.

      • olik.hää.poliitikko

        On olemassa todistetusti myös hyödyllisiä idiootteja. Kenen lanseeraama lause tuokin alunperin lienee?


    • VarmaTieto-MuutHupeloi

      "Kuten hyvin tiedetään, niin kummituksia ei ole oikeasti olemassa."

      Kautta aikojen eri uskontojen uskovaiset ovat sanoneet uskoaan tiedoksi.

    • Eipäole

      Tyhmimmät ihmiset näkevät ja kuulevat mitä haluavat.

      • Kaikkiin-suuntiin

        Ja vain mitä haluavat.


    • eivastausta

      Lapsena koin kummitteluilmiön. Sitä todistivat kanssani myös vanhemmat sisarukseni, vanhempani ja naapurit. Olen koko elämäni ajan etsinyt selitystä tälle ilmiölle.

      Joka puolella törmään vain väitteisiin, että tätä ilmiötä ei ole. Mutta miten se on mahdollista, kun minä henkilökohtaisesti sen näin ja koin? Samoin ne kaikki muut. Olen kuullut, että samassa paikassa on muutkin ihmiset nähneet ja kuulleet yliluonnollisia asioita. Mutta heidän kokemiaan en voi todistaa. Omani voin. Mutta ilmeisesti sitten vain itselleni, ja näille mukanani olleille.

      "Hulluja on todistetusti olemassa." Olinko minä lapsena hullu? Olivatko kaikki sisarukseni, vanhempani ja myös kaikki naapurit hulluja? Kuinka se olisi mahdollista? Miksiköhän se "hulluus" ei meissä kenessäkään ole näkynyt ikinä missään muussa asiassa, kuin tämän ilmiön kohtaamisessa?

      "Tyhmimmät ihmiset näkevät ja kuulevat mitä haluavat." No, hulluuden lievempi muoto lienee tyhmyys. Sitä voi tietysti jopa mitata, mutta me kaikki sekä silloin, että nykyään olemme ihan älyllisiä ihmisiä, ja olemme käyneet kouluja monenmoisiakin ja meistä löytyy monien alojen, myös henkisten, osaajia. Vaikea ajatella ketään suoranaisesti tyhmäksi.

      Naapurit tiesivät, mutta eivät kertoneet meille mitään, muuttaessamme paikkaan, missä kummitteli. Jouduimme itse toteamaan, että mahdoton on mahdollista. Eteiseen ilmestyi ihmishahmo, joka käveli seinän läpi näkymättömiin. Enempää en valaise tapahtumia, mutta niitä oli runsaasti. Minua ei niinkään kiinnosta se, mitä juuri ne hahmot olivat ja mitä ne tekivät, vaan se, mitä ilmiötä ne edustivat. Minun ei tarvitse pohtia, onko ilmiö mahdollinen vai ei, koska tiedän, että on. Jäljelle jää siis kysymys siitä, mitä se kaikki on.

      Siihen en ole vastausta saanut, enkä varmasti tule saamaankaan. Tai tietysti olen saanut vastauksia, paremminkin siis selityksiä. Niitä on kymmeniä erilaisia. Toinen toistaan ihmeellisimpiä. On ihmisiä, jotka esittävät tietävänsä vaikka mitä, heille on mukamas annettu jokin salainen tieto kaikesta. Vika on vain siinä, että yksi kertoo yhtä ja toinen toista. Jokaisella on erilaiset teoriat. Siinä he ovat yhteneväiset, että kun heiltä kysyy, mistä tuo heidän tietonsa on peräisin, niin sitäpä he eivät selitä, muuten kuin siten, että heille on tämä tieto annettu ja uskottu. Kuka antoi, missä ja milloin ja miten? Hankalissa kysymyksissä nämä selittelijät voivat aina piiloutua salaperäisyyden sumuun, koska kaikkea tietoahan ei ole siis kaikille tarkoitettu. Miksi muka ei?

      Minähän voin väittää, että minulle on "annettu" tieto siitä, että ns. kummitteleminen on totta. Koska sen näin ja koin. Mutta sitä tietoa minulle ei ole annettu, että mistä se johtuu ja mitä se on.

      "Sähkökemiallinen ilmiö?" Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi vain jokin ääni, esim. koputtelu tai vastaava. Tai valoilmiö. Mutta ihmishahmo, joka tavallaan vielä liikehtii ja toimii kuin oikea ihminen?

      • kannanotto

        Jos niitä kummitteluja näki sinun lisäksi muutkin ihmiset, yhdessä ja erikseen niin sitten sinun asemassasi uskoisin kyllä itsekin niiden olevan totta eikä kuvittelua.


      • nimimerkki.toinen

        Mahtoiko ne muut nähdä ihan samat kummitukset? Ihanko pitäisi uskoa, jos joku väittää nähneensä kummituksen?


    • nimimerkki.toinen

      Varmaan Kalle-Kustaa kelpaa nykyään kunnolliseksi kummitukseksi.

    • eivastausta

      Tulinpa tänne taas, kun muistin. Kyllä, ne muut ihmiset näkivät aivan samat "kummitukset" kuin minäkin. "Kummittelu" ei ollut säännöllistä, ajat vaihtelivat, mutta vähän väliä sitä tapahtui. Sekä sisätiloissa että ulkona. Niin meillä kuin naapureissa, asuimme talossa, jossa asui kolme perhettä. Koko talo ja pihapiiri rakennuksineen oli tämän ilmiön näyttämö.

      Kun muutimme aikanaan pois, kuulimme jälkeenpäin, että uudet asukkaat olivat kokeneet samat asiat. Erään talossa kanssani samaan aikaan asuneen miehen kanssa (joka silloin oli samanikäinen lapsi kuin minä) juttelimme kerran tästä asiasta oikein pitkään. Hän kertoi tehneensä veljiensä kanssa kummituksille ansoja, yrittivät ajaa niitä takaa ja kaikenlaista sellaista. Tämä poika oli nuorin ja veljet silloin jo sellaisia murrosikäisiä rehveleitä, joista kaikki oli vain jännittävää. Kumma kyllä, en muista itsekään sanottavasti pelänneeni mitään.

      Olemme me näistä asioista monet kerrat sekä oman perheen että niiden silloisten naapureiden kanssa puhuneet, että mitä ihmettä siellä oikein tapahtui. Kaikki olemme vain olleet samassa jamassa: ihmiset ei usko, joten on ollut turha muille hirveästi asiaa esittää.

      Olen käynyt siellä pihapiirissä muutama vuosi sitten. Mielenkiinto veti, vaikka asunkin eri paikkakunnalla. Taloa ei enää ole, ainoastaan yksi ulkorakennus, jota joku kai pitää jonakin varastona. Koko alue on muuten autio, mutta lähistölle on noussut uusi omakotialue. Jokin rauhattomuus siellä minusta edelleen vaikutti, mutta voihan se olla vain oma tuntemukseni näiden kokemusteni takia.

    • kummituksetkohöpöä

      Viime yönä tuli seinien läpi taas kummituksia. Kertoivat minulle, että Suomen seuraava presidentti on tunnettu ja alallaan arvostettu henkilö XX joka on jo nyt yhteydessä henkimaailmaan. Sitten ne poistuivat ja alkoivat puhua keskenään jotain omituista kieltä, en ymmärtänyt mitään. Ne kertoivat minulle myös ensi viikon lottonumerot, mutta minua eivät raha-asiat kiinnosta. Jos joku haluaa täyttää kubongin, voin laittaa numerot sähköpostilla.

      • tyhmää_

        Mikä bongi on kubongi?


    • Ei me ihan oikeesti ollakaan OLEMASSA, mut muuten ollaan kyllä.

      Kyl me kuletaan niiku seinien läpi. Soon ihan tosi. Mut ei me mitään salasuuksii kerrota. Maailma menis sekasin, ja meilän ovella ois loputon jono. Eikä me puhuta kummallista kieltä, vaan hienosti tyyliteltyy suomee. Tunnetaan henkimaailmat ja uskomusolennot. Istutaan usein teellä ja korpulla. Niet ihan huoletta. Ollaan muuten söpöi, lutusii ja sulosii.

    • panzer59

      No, kultalusikkajengi haahuilee linnojensa saleissa ja lakeijat roudaavat kokaa jengin nokkiin niin kai sitä sitten näkeekin "yliluonnollista"! stalingrad hans...

    • neljäsulottuvuus

      Toisaalta onkin mielenkiintoista, että kaikenmaailmaan aaveohjelmia tulee ruudun täydeltä, kun vain jaksaa etsiä, mutta arvovaltaiset tiedemiehet ja tahot loistavat poissaolollaan...
      Ns "kummituksista" on kiistattomia todisteita - valokuvia, kokemuksia, kertomuksia ym. ym. ym.
      Eivätkö he tosiaan oikeasti halua vastauksia, vai pelottaako heitä että he parhailla laitteillaan vasta niitä oikeasti saisivatkin ja ihmiskunta menisi paniikkiin ?
      Tai eikö vain tästäkään haluta totuutta kertoa?

      • LapseltaTikkari

        Arvovaltaisten tiedemiesten ja tahojen loistava poissaolo johtuu siitä että mistään kummituksista ei ole olemassa yhtään ainoaa oikeata todistetta.


    • juhaaaani

      Niin, kummitus pitäisi saada jotenkin kiinni, laittaa häkkiin ja esitellä ihmisille. Siinä olisi oikea todiste.

      • Anonyymi

        Kyllä kummitusten olemassaolon voi todistaa ilman että kummitus on näytteillä. Ihmisen aiheuttama ilmastonlämpeneminenkin on todistettu ihan ilman ilmastonlämpenemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kummitusten olemassaolon voi todistaa ilman että kummitus on näytteillä. Ihmisen aiheuttama ilmastonlämpeneminenkin on todistettu ihan ilman ilmastonlämpenemistä.

        Mahtavaa lämpenemistä, kun se ulottuu jopa Marsiin asti, ehkä kauemmaksikin!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe