Sain juuri tietää että mies on pettänyt

Surullinen30

Sain juuri tietää, että mies on pettänyt työkaverinsa kanssa jo 3 vuotta sitten. Viime kesänä oli laittanut riitamme päätteeksi hänelle viestiä eikä tullut yöksi kotiin. Väitti olleensa faijallaan.

Meillä on yhteinen omistusasunto ja 2-vuotias, joka sairastaa paljon. Mitä teen?

21

689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroonvaan

      Asunto myyntiin ja lusikat jakoon. Mies menköön menojaan. Lapsen sairastelut voivat jopa vähentyä, kun ei tarvitse kuunnella vanhempien riitoja ja elää kodin ahdistavassa ilmapiirissä.

    • 85789594

      Olet menettänyt miehesi. Mikä on parasta lapselle? Jos haluat valvoa lapsesi kehitystä päivittäin, sinun pitää sietää miehesi menot mukisematta. Jos luotat miehesi olevan hyvä isä lapselle (ja hänen uusien naistensa hyviä äitipuolia), eroa.

      Itsesäälin aika on 16 vuoden päästä. Nyt sinun pitää suunnitella lapsellesi mahdollisimman hyvä tulevaisuus.

      • Surullinen30

        Lapsi ensin on hyvä muistutus. En tiedä mitä tehdä, olen vain surullinen. Tiedän että erosta tulisi vaikea, en saa asuntoa päiväkotialueelta ja sairastelevan lapsen kanssa on vaikeaa yksin. Etenkin kun käyn kokopäivätyössä.

        Mietin, onko suhde ollut vain 3 vuotta sitten vai jatkuuko edelleen. Sitä en tiedä. Ovat edelleen työkavereita. Voiko ihminen muuttua?


      • Eisaaluovuttaahelpolla

        Nuo asiat sinun pitää puhua ja setviä läpi miehesi kanssa. Joskus pettäminen voi olla polku täysin uuteen ja vahvempaan suhteeseen ja liittoon. Ei aina pettämisen tarvitse päättyä eroon! Näin uskallan väittää 25 vuoden yhdessäolon jälkeen. Liitto kun on kestänyt vaikka mitä ja on vain "parantunut vanhetessaan". Lapsenne kyllä ansaitsee molemmat vanhemmat, ei kahden kodin ramppaamista.


      • Surullinen30

        Mies ei tiedä että tiedän. Enkä tiedä halunko kertoakaan. Olen nyt vetäytynyt kuoreeni, surullinen ja masentunut. Kaikki tuntuu nyt umpikujalta. Monet muistot tuolta ajalta sai uuden käänteen, hyvät muistot muuttuivat huonoksi. Tuona aikana olimme aivan rakastuneita. Mutta samaan aikaan hänellä oli toinen (seksi)suhde. Tunnen oloni niin petetyksi, en tiedä oliko mikään totta. Sikäli jos sillä on edes väliä.

        Hän ei ole kummoinen isä, joten yhteishuoltajuuskin ahdistaa. En tiedä. En todella tiedä.


      • Juttelerehellisesti
        Surullinen30 kirjoitti:

        Mies ei tiedä että tiedän. Enkä tiedä halunko kertoakaan. Olen nyt vetäytynyt kuoreeni, surullinen ja masentunut. Kaikki tuntuu nyt umpikujalta. Monet muistot tuolta ajalta sai uuden käänteen, hyvät muistot muuttuivat huonoksi. Tuona aikana olimme aivan rakastuneita. Mutta samaan aikaan hänellä oli toinen (seksi)suhde. Tunnen oloni niin petetyksi, en tiedä oliko mikään totta. Sikäli jos sillä on edes väliä.

        Hän ei ole kummoinen isä, joten yhteishuoltajuuskin ahdistaa. En tiedä. En todella tiedä.

        Mies ei tiedä että tiedät? Huh nyt kyllä kannattaisi kysyä mitä se haluaa miten jatketaan. Jos et tee mitään jatkaa se salasuhteita kun ei kerta kiinni jäänyt. Minullakin ukko jäi kiinni ulkopuolisen kertomana. Kyllä täytyy sanoa että tämä on nykypäivää. Miehet kykenee tälläiseen ja kun vielä löytyy naisia jotka niin auliisti " auttavat asiaa. Kerro rohkeasti että tiedät ja sopikaa miten jatkatte. Sitten teet päätöksiä mitä haluat ja jne. Pitkä tie se on mutta niin mekin siitä toivuttiin. Mies lopetti ja elämämme palasi raiteilleen. Rehellisesti keskustellen saatte asianne kuntoon. Kerro myös ettet suostu olemaan naurunalaisena enempää. Korjaa se virheensä kun ymmärtää mitä menettää. Ja jos et kerro ihan varmasti jatkavat ja saat olla kaikkien naurettavana syyttömänä. Ja jos olet saanut ulkopuolelta kuten minä etkä tekemistään ja nuo kaksi jatkavat ymmärrät varmaan että nuo kertojat saavat lisää jutun juurta.


      • Suru30

        Kyllä, ulkopuoliselta tieto. Varmaankin hänen lähes kaikki ystävänsäkin tietävät.


      • Glnxshk
        Surullinen30 kirjoitti:

        Mies ei tiedä että tiedän. Enkä tiedä halunko kertoakaan. Olen nyt vetäytynyt kuoreeni, surullinen ja masentunut. Kaikki tuntuu nyt umpikujalta. Monet muistot tuolta ajalta sai uuden käänteen, hyvät muistot muuttuivat huonoksi. Tuona aikana olimme aivan rakastuneita. Mutta samaan aikaan hänellä oli toinen (seksi)suhde. Tunnen oloni niin petetyksi, en tiedä oliko mikään totta. Sikäli jos sillä on edes väliä.

        Hän ei ole kummoinen isä, joten yhteishuoltajuuskin ahdistaa. En tiedä. En todella tiedä.

        Ja kerro!!! Käytäntö olla sanomatta!! Menkää pariterapiaan pohtimaan, onko ero paras ratkaisu.


      • lopetahetituonarina
        Surullinen30 kirjoitti:

        Lapsi ensin on hyvä muistutus. En tiedä mitä tehdä, olen vain surullinen. Tiedän että erosta tulisi vaikea, en saa asuntoa päiväkotialueelta ja sairastelevan lapsen kanssa on vaikeaa yksin. Etenkin kun käyn kokopäivätyössä.

        Mietin, onko suhde ollut vain 3 vuotta sitten vai jatkuuko edelleen. Sitä en tiedä. Ovat edelleen työkavereita. Voiko ihminen muuttua?

        Aika marttyyriasenne sinulla ap.
        Et sinä ole yksin lapsen kanssa, lapsellasi on myös isä, joten ei muuta kuin kun lapsi sairastaa, joka toinen kerta olet kotona, joka toinen kerta miehesi.
        Miehesi käy töissä, joten ei hän ilmeisesti ole ihan kädetön hötöpääinvalidi, ei lapsen hoito sen kummempaa ole kuin töissä käyminenkään!


    • VoiÄlynHeikkoutta

      On se kauheet kun yritetään päästä toisesta eroon on keksittävä että hei, mieheni kävi kerran vieraissa ja että voi kauheeta, oliskohan aika päästä eroon, kun en itse siihen kykene tartten paljon kannustajia muista! x) Voe herran pieksut! Miksette eroa tai lopeta toi pilkunviilaus, lankeaahan sitä itsekukin jos tulee paljon tilaisuuksia! Etenkin kun on riitaa päällä! Mut kuulostaa typerältä takertua pikkuasioihin kun olette kumminkin naineet vuosia ja tuhansia yhdyntöjä ja nyt kuulostaa tekosyyltä poimia yksi petos kerta jonka avulla sivuutetaan se kaikki hyvä ja yhdessä aikaansaamat asiat :)

      • Surullinen30

        Kiitos näkemyksestäsi. Kyllä, kirjoitin tänne koska kaipaan juurikin tukea, järkeä, neuvoja. Olen itse aivan sekaisin tällä hetkellä ja tarve on puhua asiasta. Läheisiä ystäviä ei paljon ole, äiti on kuollut, enkä kavereita viitsi kuormittaa tällä asialla. Enkä oikeastaan edes pysty puhumaan tästä vielä kenenkään kanssa. Siksi näin.


      • lapsi_ykkösenä

        Keneltä tieto miehesi pettämisestä on korviisi kantautunut jos ei kerran kavereiltasi?

        Keskustelupalstoille uskalletaan kirjoittaa, mutta ei kehdata jutella sen ihmisen kanssa jonka kanssa naidaan.
        Näin sivusta monia parisuhteita seuranneena, ihmettelen yhä, miten mitättömistä asioista ihmiset saavat riidan keskenään aikaiseksi. Ja se jos mikä on outoa, että mitä mitättömämpi juttu, sitä verisemmin ja pidempään tapellaan.

        Ei viitsitä puhua nätisti, ei kysytä mikä on, miksi me riidellään, nalkutetaan ja vittuillaan sille jonka pitäisi olla se elämän rakkain ihminen ja sitten ihmetellään miksi se kävi vieraissa tai miksi se lähti. Enkä tarkoita pelkästään tätä aloitusta, vaan yleisesti kaikkia ihmisiä joilla on riitaisa parisuhde.

        Sinun tapauksessasi, sääliksi käy teidän sairasta 2-vuotiastanne. Hän ansaitsisi äidin ja isän jotka pitävät hänestä huolta riitelyn sijaan.


    • bonbon_-66

      Mieti suhdettasi mieheen. Millainen se on? Vastaako se näkemystäsi oikeanlaisesta parisuhteesta sinulle? Kauanko olette olleet kimpassa? Miten seksi sujuu?

      "Viime kesänä oli laittanut riitamme päätteeksi hänelle viestiä eikä tullut yöksi kotiin"

      Kimpaantuuko mies riidan tullen kovasti? Vai oliko tuo edellinen lainaus ihan yksittäinen tapaus? Mitä ajattelet siitä, että mies hilppaisee yöksi pois riidan päätteeksi? Omat rajani tuo ainakin ylittäisi, pahasti. Vähintään yhtä pahaa toimintaa kuin itse pettäminen. Sovitteko riitanne, vai jäävätkö ne ratkaisematta? Miksi et puhu miehelle tästä asiasta? Mistä asioista puhutte yleensä? Mitä yhteistä tekemistä/harrastuksia teillä on? Vietättekö aikaanne miten paljon yhdessä? Kuinka paljon mies osallistuu lapsen hoitoon?

      Vanhempien välinen suhde on perheen tärkein. Ellei se toimi, eikä asioita saa selvitettyä mitenkään, niin parasta on erota. Se on myös lapselle parasta. Erotessasi et olisi maailman ainoa yksinhuoltaja. Sellainenkaan, jolla ei kovin paljon tukiverkostoa ole. Mutta hei. Tukiverkoston voi aina luoda! Kyse on loppu viimein halusta. Ellet muuta keksi, niin neuvolassa (ja Facebookissa) voit ottaa asian esille, ja löytää lapselle hoitajan. Varamummoja on paljon, heidät vain pitää löytää :).

      Nyt kuitenkin olet apea ja surullinen. Ehdotan, että menet ammattiauttajan pakeille puhumaan asiasta. Tärkeää olisi avata keskustelu myös miehesi kanssa. Jos keskustelusta ei tule mitään, se menee riidaksi ja syyttelyksi, niin yrität houkutella miehen pariterapiaan. Ellet pääse miehen kanssa puhumaan asiasta, niin puhu sitäkin enemmän omalle terapeutille. Olisi hyvä hieman valottaa asiaa myös ystäville. Ystävät ovat juuri sitä varten, että heille voi avautua. Aina se ei tietenkään kannata.

      Ystäväni erosi juuri myös. Heillä on kaikenlaisia ongelmia, ja samoin 2v lapsi, tai pian 3v. Lapsi on ollut todella paljon rauhallisempi ja iloisempi vanhempien eron jälkeen. Toisen eronneen ystäväni, vanhempi lapsi 7v totesi pikkusisarelleen 4v, joka ihmetteli mitä vanhempien ero oikeastaan tarkoittaa näin "sitä ainakin, ettei vanhemmat asu enää yhdessä, on rauhallisempaa, ja siksi kaikilla parempi mieli."

    • Kauko_Kankkunen

      Kyllä nyt on parempi jättää pettäjä-mies.
      Löydät kyllä vielä kunnollisen miehen elämääsi.

    • erehdys

      Älä tee äkkinäisiä päätöksiä. Yksinhuoltajana pienen lapsen kanssa on rankkaa. Voittehan olla miehen kanssa vaikka kavereita vaan. Idealismi ei aina välttämättä ole järkevää.

    • 213321132321

      Kannattaa muistaa, että suurin osa sivusuhteilijoista EI halua erota, vaan esim. seksi haetaan muualta. Se onko suhdetta järkevä jatkaa on toinen juttu ja asia, joka pitää itse punnita

    • Kukintyylillään

      Samoin minulla tuli ulkopuoliselta tieto ukon pettämisestä. Kuvankin sain ja ymmärrän että en olisi muutoin uskonut koska tuntematon numero. Se mikä motiivi kertojalla on se on sinun itse mietittävä. Minulla taas tuo kuva oli hyvä. Eli uskon jonkun ystäväni olleen asialla. Kiitollinen olen siitä. Pahin juttu oli kun epäilin ukon edelleen jatkavan suhdetta kun jälleen sain kuvan. Ensin kiven kovaa kielsi asian ja kun näytin kuvan meni noloksi ja hiljaiseksi. Kertoi että oli käynyt kertomassa sille suhteen loppumisesta. No jälleen uskoin. Nyt on tullut uusi kuva jota en ole kertonut vielä sille. Laitoin valitsemaan ja halusi jäädä. Kerroin myös että tuolla kakkonaisella on vihamies joka lähettää kuvia minulle kun tietää niistä. Ei tainnut ukkoni olla ainoa joka siellä kulki kahvilla. Voihan se olla että kulkee vieläkin en tiedä. Kysynyt olen ja vannoo olevan salasuhde ohi. No pidän tuon kuvan tallessa jos ilmi tulee että käy edelleen laitan sen jakoon yhteisille ystäville. Kysy rohkeasti mitä mies haluaa ja et hyväksy salapanoja. Kyllä se tekee ratkaisun. Se pettääkö sinua uudestaan ei kannata surra. Onko sen kertojan kertomus totta? Siitä se lähtee joko korjaantuvat tai tulee ero.

    • enymmärränaisia

      Se on sitä kylmää tosielämää...vaimoni teki aikoinaan samaa kun en mukamas riittänyt. Tapaili työkaveriaan, kävivät joskus ravintolassa sitten paneskelivat miehen asunnolla, oli pari kertaa yötäkin poissa. Ei tarvii enää itsekään pidätellä...Olen minäkin käynyt vieraissa ja vaimoa vituttaa kun ei enää itse saa seuraa. Haukkuu mua vaikka itse teki samaa monta kuukautta.

    • Neuvojalöytyy

      Kuule jopa pettämisestä voi toipua ja jatkaa elämää kuten meillä. Aikanaan kun jäi kiinni salapanostaan oli ensi reaktio ero. No kuitenkin mies halusi enemmän ja kertoili mikä johti mihin ja miksi. Näki myös itse että oli ikäkriisi ja arjen harmaus pää syynä. Kun mies teki päätöksen mitä haluaa ja minä tein päätöksen alkoi uusi elämämme. Aikaa siihen meni ennenkuin luottamuksen sai. Alkuun jouduimme jopa siihen että epäilin sitä joka asiasta. Ajanmyötä helpotti kun näki mitä mies halusi. En halua tietää kuka se oli eikä mies kerrokaan. Tämä oli hyvä ratkaisu. Kertoi kylläkin miten sai toisen uskomaan tarinansa. Sillä pääsi suhteeseen. Kun lopetti alkoi tuo selkeästi kiusata miestäni. No nyt kun aikaa kulunut on selkeästi lopettanut kiusaamisen. Meidän välit tuli kuntoon ajanmyötä. Eli tee itselle ja miehellesi selväksi mitä haluat suhteeltaanne.

    • Näinsitämeillämennään

      Täällä myös yksi joka sai kiinni ihan itse miehen pettämisestä. Karmeinta oli se että kakkonen itse mokasi ja ilmoitti kuka on. Ei mies kertonut kuka oli. No nyt sitten se kakkonen nolona ja mies sekä minä. Eivät osaa edes salassa olla. Epäilen kertoneen toisenlaisen tarinan sille kakkoselle. Varsinkin kun luuli ettei mies kerro totuutta. Yritti varmaan tulla myös ystäväksi jotta olisi saanut olla lähellä miestä. Muuta syytä tuon ilmoittautumiseen en tiedä. Ensin ovat salasuhteessa ja sitten pyritään ystäväksi ilmoittautuen vanhaksi kaveriksi samalla päästen meidän elämään mukaan. En ole kertonut että yhteyttä on ottanut ja tiedän kuka oli tuo petoskumppani. No mies sai valita ja mennään nyt päivä kerrallaan eteenpäin. Surulliseksi se vetää kun pitkä hyvä liitto takana. Eikä kotona selittänyt edes että olisi tyytymätön. Samoin seksi lisääntyi tuon kakkosen ilmaantuessa. Halusiko peitellä hyvin etten epäilisin sen tekemisiä. Kuinka rakastikaan minua vuosista huolimatta. Mitä rakkautta se sellainen on kun otetaan seksiä ulkopuolelta? Sitä en käsitä vieläkään. Nyt kun vannoo rakastavansa niin epäilen sen sanomisia. Nolointa on että tiedän kuka kyseessä. No en todellakaan hyväksy ystäviini tuollaista joka tietäen salasuhteeseen alkaa varatun kanssa. Taisi olla järkytys kakkoselle kun ilmi tuli että kertoikin kaiken rehellisesti.

    • Antaamennä

      Voi voi, mutta älä huoli, kyllä uuden paremman lohduttajan löytää nopeasti. Nyt ukko pihalle ja lastenvalvojan kautta oikeuteen. Valvotut tapaamiset jne. Elämä mahdollisimman vaikeaksi miehelle kaikin käytettävissä olevin keinoin, miehen koko syy. Tsemppiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe