Uusi akku exide vai snajder

jompakumpamita

Kumman ostaisit ja miksi. Motonetin snajderin vai exiden premiumin, molemmat 65ah exide noin 20e kalliimpi

19

2125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihaParikymppiä

      no huhuu.

    • jfjfhjfhhjfdg

      Hopea kalsium Biltema sopuhintaan.Pelkästään boschia myydään enään nimellä.

    • Isompi_parempi

      Kun kerran akkutelineessä oli tilaa, ostin 60 Ah sijaan 75 Ah Sznajder silverin. On se jo kaksi vuotta pelannut.

    • AivanSamaaTavaraa

      Taitavat molemmat tulla Puolasta. Samalta tehtaalta todennäköisesti.

      • joskusosuu

        kokemus tuosta Sznajder akusta sellainen, kun ostin 2014 marraskuussa kyseisen akun teki se tenän tasan vuoden kuluttua marraskuussa 2015, niin että autolla oli ajettu hetki aiemmin töistä kotiin ja se ei suostunut enää edes starttia pyörittämään ja ajovalotkin menivät hetkeksi pimeäksi kuten myös kaikki näytöt kelloa myöten ja kohta sitten palautuivat valotkin kirkkaaksi palamaan, mutta ei vaan startille virtaa antanut ja ladatessa näytti että akku on täysi, vaan ei yhtään kestänyt valoja suurempaa kuormitusta. Luulin starttimoottorissa olevan vikaa, kun akku näytti siltä että se vietaa oli ja latauksen jälkeenkin lepojännite jotain 14v tienoilla, eikä edes lisävirralla startannut auto, mutta tuossa akussa se vika oli ja myyjä sanoikin niissä olleen paljon kyseisiä vikoja ja tarjosi vaihtoa boschin akkuun, jollaisen sitten otin ja on toistaiseksi nyt yli vuoden pelittänyt..

        Ennenkin ollut kyseinen akku ja se kyllä meni viisivuotta, mutta en viitsinyt vaihtaa enää samaa merkkiä koska kerrottiin niissä ollen ongelmia


    • sgshsrhs

      Sznajderin perus lyijyakku ainakin itsellä pyöritti jo toisena talvena laiskemmin. 3. talvena oli hetkiä kun -20 asteessa juuri ja juuri jaksoi pyörittää käyntiin. 4. talvena akku hajosi lopullisesti. Adellinen AD-varaosaliikkeen perus lyijyakku kesti vähintään 8v, en tiedä tarkkaan koska edellinen omistaja oli ostanut. Eli aika surkeita Sznajderit.

      Jos haluaa edullisen ja tehokkaan akun niin Bilteman hopea-kalsium akuissa on 4v takuu verrattuna Snajderin vain 2v. Itse ostin juuri 62Ah Bilteman hopea-kalsium akun ja hopea-teknologian ansiostahan nuo ovat kestävämpiä ja antavat paljon paremman käynnistysvirran kuin tavallinen akku. Hinta on kuitenkin Biltemalla sama (64e) kuin monessa perus-akussa.

      • Olin.utelias

        Kysyin tässä taannoin Biltemassa että mistä heidän akkunsa tuodaan. Sanoivat niiden tulevan Koreasta. Siis samoja kuin Hankookin akut luultavimmin.


      • mistäHalvallaSaavat

        Bilteman akut tule milloin mistäkin ja eri kokoiset ja malliset tulee eri tehtaista jne...
        Joku saattaa olla hyvä jo toinen paska, ainakin entisten akkutestien mukaan.


    • SoToy

      Ääni Exidelle. 15 vuoden ja useamman akun (useampi auto) kokemuksella. Toimivat kuten sopii olettaa. Kannattaa ylläpitoladata silloin ja tällöin.

    • Yuga

      Parin vuoden takaa kokemusta exiden raskaan kaluston akuista ( 240Ah ). Oli luvattoman paljon kennovikoja. varmaan 30-40% sököjä alle vuodessa siinä missä varta kesti 3-4 vuotta.
      Exiden pikkuakuista ei tietoa. Sznadjerit itellä kestäneet kaikki yli 4 vuotta.

    • 66ah

      Exide on kotimainen, joka on suunniteltu pohjoiseen keliin. Osta.

    • kiinaakku

      motonetin exide kesti vuos ja kuukausi ei oo enää takuuta kahtavuotta täys paska ei oo suomen akku ei toimi pakkasella ku uutena

    • Xtrs

      Mulla mesessä vm. 2001 Exide akku tuli 10v täyteen syyskuussa 2017.juuri sitä ennen käytin akkuhuollossa testaamassa, toimii loistavasti .että silleen,olen ladannut talviaikaan kerran kuukaudessa ELVYTYS toiminnolla,on asiantuntijan arvio että on toimittu oikein!

    • saatanansaatanan

      Kaksi exideä 2 vuodessa mutta kun akkumestari ylöjärvi ei kertonut että akku pitää myös sopeuttaa volvoon että lataa,jne ostin sitten boschin ja toimii akku 160.- ja 30 .-sen asennus ja tiatokoneella alustamien tai mitä lie vikojen poistot ja tyhjennykset, tietenkin kuititta .

    • älyakkuri

      exide tuotemerkki myytiin Puolaa noin 10 vuotta sitten. Salama akku ainut suomessa valmistettava akku.

    • Väliaikaistavaan

      Hyviä akkuja ei ole kuten ydinvoimiakaan.

    • Eiexideä

      Exide kesti 6kk! Tosin mulla paljon pätkäajoa, mutta onhan toi naurettavan heikko esitys. Ja olen myös välillä lataillut akkua. Takuu sentään voimassa..

    • Anonyymi

      Mikähän liike myy Banneria? Uusi pitäisi hankkia ennen sydäntalvea ja nykyinen Banner on ollut jo yli 8v - hyvin pelanneena. Haluaisin samanlaisen. Niitä ei vain tunnu olevan missään hyllytavarana.

      • Anonyymi

        Se on maahantuojan häpeä, jos et löydä Banneria. Itse kävin viimeviikolla Biltemassa ja sain tarvitsemani 74 AH Silver/Calsium - akun helposti Vantaan myymälästä mukaani. Kassa vielä pääsi yllättämään neljän vuoden takuulla. Korealainen akku.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe