Asketismi, yksi elämän tapa.

asketic

Olen harjoittanut asketismia syyskuusta 2015. Olen myynyt pois kaikkea mitä omistin. Täytyy myöntää että oli helpottunut olo kun pääsi eroon maallisesta tavarasta.

Rahat niistä on käteisenä, netti pankissa käyn silloin tällöin. En ole ostanut mitään siis yli 15 kuukauteen. Elämän tilanne on myös sellainen että perusasiat on kunnossa.

Asketismi on avannut henkisen elämän täydellisesti, materialismissa elämä oli työtä ja investointeihin tarvitsi kaikenlaista. Nämä menivät tottakai verotukseen.

Mikä ihanuus kun ei tarvitse tehdä pitkiä työpäiviä, pieni tulo riittää.Yksinkertainen vaatimaton elämäntapa sopii minulle.

Sänky, pöytä ja tuoli sekä pieni kirjahylly ja minikeittiö riittäisi hyvin. Vaatteita en hävittänyt, niitä tottakai tarvitsee. Autosta kun vielä pääsisi eroon niin olisi hienoa.

Ekologisuus ja ekonomisuus yhdessä.

9

1162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaik.on.mänt

      Entäs sitten kun rahat on hävinneet eikä ole enää edes sitä tavaraakaan myytäväksi...

    • masa1987

      Toi elää pienillä tuloillaan, hyvä tyyli.

    • dheihfheifhuehufh

      "Elämän tilanne on myös sellainen että perusasiat on kunnossa."

      Paljonko on ulosottovelkaa? Sitähän sinulla kuitenkin on.

    • AnkkaWaari

      Sikäli mikäli sinä "asketic" olet mies etkä ole perheellinen, niin kyllä rahahuolesi häipyvät, jos otat ja hankit vaimon ja hänen kanssa puuhailtuasi ilmaantuu liuta jälkeläisiä. Roope Ankan päiväsi ovat silloin ohitse eikä rahasäilössäsi ole patinoitumassa killingin litin latia.

    • JepSaatana

      Et ole ostanut mitään 15 kuukauteen? Roskiksestako safkat dyykkaat?

    • asketic

      En ole ostanut mitään ylimääräistä 15 kk, tottakai ruuan,parturissa kävin.

      Siinäpä ne ostokset.

      Suunnittelee joka päivälle 0 budjetti päivän, siitä se kertyy viikko budjetti. Viikot summaa sitten yhteen ja jne.

      Ortodokseille asketismi on suositus,kiva kun löysin sen ortodoksmin.

      Lisäksi harrastan historiaa ja teen historiikkia.

      Tyhjä materialistinen maailmahan se on, Pentti linkolan tyyliin elelee.

      Ja poikamies tottakai, perheelliset erikseen.

    • lampukka123

      Ekologinen teologia, oikea näkemys elämään.

    • tyuyuiyuk

      Suunnitelmani on tehdä sama. Kamaa on muutamassa vuodessa kerääntynyt valtavasti. Valitettavasti suurin osa siitä 'arvokasta' vain minulle, joten kaatopaikallekin sitä joutuu. Olisi ihanaa asua väljässä kodissa, ja laittaa rahat vaikka lainojen lyhennykseen.

    • Askeetisti

      Ehkä hampaista yhteiskunta voi hapuilla jotain ulosotettavaa, hah.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe