Nälkiintyneet linnut ja joutsenet!!

hyvätsydämet

Luin uutisen miten Haminasta on 5.1 pelastettu VPK:n toimesta nääntymässä ollut kyhmyjoutsen Ristiniemen ja Pappilansaarten väliltä Kivisalmen jäältä. Lintu vietiin uutisen mukaan avoimeen veteen jossain siellä lähellä. Mutta jos on syvää vettä ei saa ruokaa. tai jos ei kasvillisuutta.. Joutsenet kuten sorsat tarvitsevat ruokintaa jos jäävät tänne ja varsinkin nyt oli kovat pakkaset! En itse asu Haminassa mutta koska olen lintujen ystävä minua ahdistaa tämä joutsentenkin tilanne. Hyvät ihmiset, jos siellä on joku joka asuu lähellä, voisiko mennä katsomaan näkyykö tämä lintu jossain ja ei ole suuri vaiva viedä leivänpaloja ja kauranjyviä! On ylevä kaunis lintu! Ei olisi väsähtänyt keskelle jäätä niin ettei pakoon lähtenyt ellei todella nälässä koska muutoin kuulemma terve! Kummastelen sitä miksi poliisi ja VPK ja tahot jotka ottaa kiinni vaikeuksissa olevia joutsenia joista ilmoitetaan.. eivät voi viedä mukanaan ruokaa joutsenille. Tällekin linnulle olisi riittänyt edes yksi ruoka- annos jotain! Sensijaan viedään pakkasessa vain avoveteen! Uutiskuva löytyy tästä aiheesta, kaunis naarasjoutsen.
Auttakaa! Ja sama vastaavissa tapauksissa. Viestini on myös VPK: lle että hankkikaa kauraa ja viekää sitä mukananne joutsenille joista tulee ilmoituksia, se ei ole minkäänlainen vaiva eikä tule kalliiksi!
Jos on rannat jäässä ja ei matalikkoja sulana enää ei ole mitään syötävää avovedessäkään ja talvella ei muutoinkaan ole paljon kasvillisuutta! Auttakaa. Täytyy kai siellä olla lintujen ja joutsenten ystäviä.
Pikkulinnuilla on samoin hätä ilman ihmisen ruokintaa, osa kuolee talvien aikana!

56

1734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvätsydämettt

      ps. Lahdessa on kaupunkilaisten rakastama kyhmyjoutsenpariskunta joka talvehtii yleisellä kaupungin rannalla. Linnut ovat suuri ilo ihmisille. Nyt toista joutsenta on hoidtetu Heinolan lintutarhalla koska joku vahingoitti sitä jousipyssyllä( siis kauheaa!)
      Mutta lintu selviää. Sanon tämän siksi että kyhmyjoutsenia rakastetaankin( suuri osa ihmisiä) ja tapaus on nostanut kohun. Ihmiset RUOKKIVAT näitä joutsenia talviaikaan.. suuri lintu joka tarvitsee energiaa.. ei riitä muutama kaislan juuri! Osa joutsenia muuttaa etelään mutta ne jotka jäävät tänne ovat usein henkihieverissä .. ongelma on ravinnon puute, pakkasta ne kestävät!
      Olisin onnellinen jos joku joka asuu tuollla alueella missä tämä nälkiintynyt joutsen siellä ja veisi ruokaa sille. Ilmoittaisi tilanteen Pyhtään hoitolaan jos vaikeuksia..
      Loviisassa vapautettiin myös Aulangon kesy kyhmyjoutsen, puistojoutsen jonka lentokyky ei ole normaali! Tulee mieleen sekin että onhan mahdollista että tämä lintu on Aulangon kes joutsen joka oli talvihoidossa aina sisällä. Nyt sitten nääntyy ulkona.
      Auttakaa! Jokainen lukija ei voi olla joutsenista piittaamaton.

    • hyvätsydämett

      pss. Uutisesta tarkennus: Kyhmyjoutsen oli viety Lauttasalmeen jossa kuulemma sulaa. Onko siellä myös matalaa ja syötävää pohjakasvillisuutta ? Silti lintu tarvitsisi vahvistusta, leipää ja kauraa, että saisi kunnolla voimaa itselleen.
      Itse ruokin lintuja talvet läpeensä mutta en asu siellä lähelläkään.

    • OnMaailmamallillaan

      Luonto hoitaa heikot ne kuolee pois ei ihmisten pitäisi joka asiassa olla sormineen säätämässä luonnossa on omat lakinsa.

      • 777777777777

        mahdollisesti itse vajoat jäihin ja hukut.. luonto hoitaa armeliaasti..


    • sinitintit

      Jos ihmisten maailmassa olisi sama laki.. vai?
      Viidankonlaki!
      Aloittajan nimimerkki on " hyvä sydän"
      Antaa niiden auttaa jotka RAKASTAA eläimiä!
      Kissoista heitteille jätettynä talveksi.. nekin vain kuolkoon?
      Pikkulinnut on vähenemässä jo muutoinkin.. osaa uhkaa katoaminen. Sama koskee luonnon monimuotoisuutta ihmisen aiheuttamien tuhojen takia!

      • sinitintit

        Luonnonsuojeluliitto on antanut ohjeet lintujen talviruokintaan! Seppo Vuolanto, tuttu lintumies luonto- ohjelmista- ja muutkin lintuasiantuntijat - on sanonut että joutsenillekin voisi antaa apua talvella - koska osa ei muuta etelään vaan jää tänne. Kyllä olen tajunnut ettei suurelle osalle ihmisiä luonto ja eläimet merkitse( ei edes muut ihmiset) mutta joillekuille merkitsee ja nämä viestit on tähdätty tiedotteena heille. Vinkiksi: netissä on juttua miehestä Hesassa joka rakastaa joutsenia.. Pentti Eloranta. Hänelle syntyi elämänsä läheisin ystävyys joutseneen, suree sen kuolemaa. Että ihmisiä on moneksi.


      • TekoPyhyyttä
        sinitintit kirjoitti:

        Luonnonsuojeluliitto on antanut ohjeet lintujen talviruokintaan! Seppo Vuolanto, tuttu lintumies luonto- ohjelmista- ja muutkin lintuasiantuntijat - on sanonut että joutsenillekin voisi antaa apua talvella - koska osa ei muuta etelään vaan jää tänne. Kyllä olen tajunnut ettei suurelle osalle ihmisiä luonto ja eläimet merkitse( ei edes muut ihmiset) mutta joillekuille merkitsee ja nämä viestit on tähdätty tiedotteena heille. Vinkiksi: netissä on juttua miehestä Hesassa joka rakastaa joutsenia.. Pentti Eloranta. Hänelle syntyi elämänsä läheisin ystävyys joutseneen, suree sen kuolemaa. Että ihmisiä on moneksi.

        Mutta jouluna kinkku maistuu ja rasva valuu suupielistä kun on niin hyvää...Haloo


      • VakuumiPakkatuSORSA

        Niin kauan kun maapalolla on ollut elämää niin on kuollut sukupuuttoon eläimiä kuin kasvejakin ja sama jatkuu se on sitä evoluutiota.


    • kaarnapurje

      Ihmisten maailmassa se sama siis myös.. heikot saa tuhoutua!

      Dalai Lama ja Pyhä Franciscus ja muut jotka puhuu empatiasta.. kaikkea elävää kohtaan: elämän kunnioitus! Olemme yhtä. Itse autan maanteiltä sisiliskotkin jos näen.
      Jokainen eläin on tunteva, tietoinen olento. Eeva Kilpi: " Jokainen eläin on elämänsä keskus," Eläin voi olla parempi vilpittömänpi ystävä kuin ihmiset. Ihminen on peto.
      Miten ihminen suhtautuu eläimiin, se kertoo hänestä ja tunne- elämästään, tutkijoiden mukaan, usein sellainen ihminen ei muitoinkaan piittaa muiden ihmistenkään kärsimyksistä vaan on vain itsekäs.
      Ihminen saa iloa siitä kun tekee hyvää ja auttaa, niinpäin.

      • kaarnapurjee

        ps. Maailman politiikassa ja täälläkin on valitettavasti fasismi nousussa. Tietenkään eläimistä ei piitata kun ei ihmisistäkään!


      • SinaRassistiAntaRahasi

        Jos oikein pyhäksi haluaa ruveta, niin sitten voikin lopettaa syömisen ja kuolla pois. Eräiden tutkimuksien mukaan kasveillakin olisi jonkunlainen tietoisuus ja kommunikaatiokyky.
        Ja mitä heikkojen tuhoutumiseen tulee, niin edelleen maailmassa on vahvimman laki. Se on vain sivistyksen myötä muuttanut muotoaan.


      • HurskahteliaNarri
        kaarnapurjee kirjoitti:

        ps. Maailman politiikassa ja täälläkin on valitettavasti fasismi nousussa. Tietenkään eläimistä ei piitata kun ei ihmisistäkään!

        Kalsi naamainen pelle olet jolla tällä hetkellä maha täysi ja katto päällä mutta auta armias kun ne viedään sinulta pois niin loppu peleissä viet lapselta leipäpalan suusta ja syöt sen itse niin toimii luonto.


    • Thend

      Ihminen häviää kaikki taistelunsa, myös tämän luontoa vastaan taistelun. Eläin osaa tasapainon eikä keskustele asiasta.

      • OikeusMurhako

        ELI HEIKOT KUOLEE POIS.


      • on.ikävä.ja.suru

        Tässä tapauksessa on oikeusmurha, koska koko ikänsä ihmisen hoidossa ollut joutsen, kesät puistolammikossa, talvet eläinpuistossa, heitetään mereen, ilman mitään luonnossa selviytymistaitoja. -Me ystävät olimme hankkineet Ainolle paikan Pyhtäältä. Ei olisi tullut Metsähallitukselel mitään kuluja, kun tarjouduin maksamaan kuljetuksen.

        JOUTSENEN NIMI ON AINO ---AINO, AINO---käykää huutelemassa. Voisi vielä pelastaa Pyhtäälle. -Suomen kuuluisimpia joutsenia, käytetty matkailuvalttina. Suuri joukko ihmisiä RAKASTAAA Ainoa.


      • oiölkjbj
        on.ikävä.ja.suru kirjoitti:

        Tässä tapauksessa on oikeusmurha, koska koko ikänsä ihmisen hoidossa ollut joutsen, kesät puistolammikossa, talvet eläinpuistossa, heitetään mereen, ilman mitään luonnossa selviytymistaitoja. -Me ystävät olimme hankkineet Ainolle paikan Pyhtäältä. Ei olisi tullut Metsähallitukselel mitään kuluja, kun tarjouduin maksamaan kuljetuksen.

        JOUTSENEN NIMI ON AINO ---AINO, AINO---käykää huutelemassa. Voisi vielä pelastaa Pyhtäälle. -Suomen kuuluisimpia joutsenia, käytetty matkailuvalttina. Suuri joukko ihmisiä RAKASTAAA Ainoa.

        No voiha hevonvit,, sentään mitä pelleilyä oikeen aino meneppä ite huuteleen niin valkotakkiset osaa hakee sut hoitoon


      • totisinta.totta

        Käytä järkeä sen verran, että huutele vasta sitten, kun näet joutsenen lähellä. Menet vaikka leivän kanssa. Nälkäinen tulee luo. Sitten voit kokeilla reagoiko nimeen Aino.

        Jos asuisin lähempänä, menisin. Mutta kun asun hämeessä.


    • inhimillinen

      MIKSI jotkut eivät hyväksu ELÄINRAKKAUTTA ja eläinten oikeuksista puhumista!
      Miksi takaisin tulee sairas aggressio! Olisiko teistä oikein että lemmikkejä kiusataan!
      Oletteko sadisteja ja rääkkäisitte koiriannekin?
      Vaikka kiusaisitte naapurinne papukaijaa se on rikos!
      Kaikkialla tunne- elämältään terveet ihmiset puolustaa kaiken elämän kunnioittamista ja eläinten inhimillostä kohtelua, se ei ole pois ihmiseltä!

    • xxxxxzz

      Kysymys on myös siitä että jos se Aulangon kesy lintu, se tulisi siirtää Pyhtäälle. Siellä on tilaa. Jos näyttää - kuten oletettiinkin! - ettei selviä luonnossa!Kyse on siitä että pitäisi löytää tämä kyseinen joutsen. Pyhtäältä on kysytty ja siellä olisi tilaa pysyvästi joutsenille joilla vaikeuksissa luonnossa! Aino( nimetty SIBELIUKSEN vaimon mukaan, koska Hämeenlinnasta, kuollut puolisonsa oli nimetty Janneksi).. Aino- joutsen on nyt yksin. Metsähallitus ei enää omista tätä lintua ja siksi se voitaisiin siirtää turvaan - jota metsähallitus vastusti. Lukuisien ihmisten vastustuksesta piittaamatta.

    • maine.kasvaa.ainakin

      On rauhoitettu lintu. Heitteille kuolemaan jättäminen on luonnonsuojelulain rikkomista.Ihan varmasti teen rikosilmoituksen, jos se joutsen kuolee.

      • SöinSenLinnun

        Sinusta on tehty ilmoitus pakkohoitooh saamiseksi.


    • ja.pian

      SOITTAKAA JOKU PYHTÄÄN HOITOLAAN. JOS VAIKKA JÄRKKÄISIVÄT HAKEMISEN SINNE.

      • cccccccc

        Jos eläimiin liittyvät viestit häiritsevät noin paljon tasapainoa, olisi parempi olla lukematta. Puhumattakaan kommentoinnista kun ei ole mitään asiaa asiaan liittyen.


      • cccccccccccccc
        cccccccc kirjoitti:

        Jos eläimiin liittyvät viestit häiritsevät noin paljon tasapainoa, olisi parempi olla lukematta. Puhumattakaan kommentoinnista kun ei ole mitään asiaa asiaan liittyen.

        jk. Ja et varmaan siedä että on eläinhoitoloitakaan ja eläinlääkäreitä olemassa.
        Monilla pitää olla jokin vihan kohde, joillakuilla se on eläimet ja linnut - ja eläinten ystävät.


    • Joutsenpata

      Tehkää paisti siitä tipusta. Huudelkaa ensin että aino aino ja kun tulee lähelle niin kaula katki ja pataan.

      • sellaistaelämä

        Mikähän viesti tuosta yläpuolelta on poistettu, kun tämmöiset saa jäädä.


    • xxxxxxxxxxxzzzx

      Tunne- elämältään häiriintyneitä sadisteja on liikaa. Miten suhtautuu eläimiin, suhtautuu samoin ihmisiin - siitä on psykologista tutkimusta.

    • ainotaieiainotaiei

      Aino tai ei, jotenkin avuton on. FB:ssa kirjoitellaan: saa nähdä selviytyykö...osaakohan se itse hakeutua ulkosaaristoon...AUTTAKAA sitä ihan oikeasti:syömistä nyt ainakin. Mikä mahtaa olla lentokyky.

    • PantaSusi-

      Antakaa luontokappaleiden elää ja kuolla edes rauhassa.

    • Nokkava
      • kyhmylover

        linkki ei toimi voisitkokirjoittaa tarkemmin


      • Nokkava
        kyhmylover kirjoitti:

        linkki ei toimi voisitkokirjoittaa tarkemmin

        Minä mitään kirjoittanut, vaan kopioin ja liitin. Lopputulos johtuu Suomi24:n paskasta koodauksesta. Käy itse Kymen Sanomien sivulla.


      • kyhmylover

        Kävin, mutta en löytänyt sieltä tuota uutista. Sorry tyhmyyteni.

        -Tarkemmin kirjoittamisella tarkoitin tarkempia tietoja asiasta. Olen saanut ne jo muualta. Kiitos että kirjoitit asiasta. Tiesin ruveta ottamaan selvää.


    • odotanuutisia

      Kun saatte tietoja siitä, miten kyhmy on Pyhtäällä selvinnyt, kirjoitelkaa vaikka tänne.

      • miiiii75

        Toipuu lukee lintuhoitilan sivulla


      • eisiisaino

        Soitin ja kysyin onko hengissä ja toipuuko.Vastaus:toipuu. Kysyin olisiko mahdollista, että olisi kesyjoutsen. Vastaus: sihisee ja sähisee niin, etä yllä ihan villilintu on.


    • aloitttaja

      Haluan kiittää sitä ihmistä joka pyysi pelastuslaitoksen hakemaan heikkokuntoisen joutsenen hoitoon! Onko kenelläkään havaintoja siitä missä lintu oli ja missä tilassa se oli?
      Ilmeisesti sama kyhmyjoutsen joka 5.1 siirrettiin jäältä sulaan.

    • aloitttaja

      ps. Tai jos linnulle apua järjestänyt haluaa kertoa tilanteesta..!
      Minusta lintu joka siirrettiin jäältä jo viikko aiemmin vaikutti valokuvassa nääntyneelle, ja ilmeisesti oli yksinomaan nälkiintynyt! Ilmeisesti lintu joka ei jaksa muutoinkaan lentää kunnolla eikä muuttaa etelämpään. Ei enää ole ruokaa juurikaan edes sulissa kohdissa mitä kasveihin tulee! Toivoisin että joutsen jäisi pysyvästi Pyhtään lintutarhalle jos on avuton yksilö, vaaroille alttiina, tai varsinkin jos saattaa olla jopa Aino- joutsen! Sehän oli aina talvet tarhahoidossa sisällä ja kesät pikkuruisella puistolammella jossa ihmiset ruokkivat sitä ja söi kädestäkin. Oli lempeä lintu, ei aggressiivinen, ihmisiin tottunut, jopa kiintynyt. Ja ei villiin luontoon sopiva!

      • Ammattilaistenkäsissä

        Kyllä ne siitä linnusta huolta pitävät älä turhaan huolehdi


    • aloitttaja

      pss. Jos Aino vietiin mereen Loviisan ydinvoimalalla huhtikuun lopulla, on aivan loogista että se voisi olla Hamiinassa.. koska matka ei ole meren rantaa pitkin kovin pitkä ja näin paljon mennyt aikaa...Aino lensi muutamassa metrissä, oletus on ettei kykyä korkealentoon.. eikä osaa muuttaa muutoinkaan koska ollut aina ihmisewn hoidossa ..meren pintaa pitkin voinut siirtyä. Voimalan alueella on muita kyhmyjoutsenia ja jos on ajettu reviiriltä..
      Ei tähän aikaan vuodesta luultavasti harhaile enää kovin monia yksinäisiä kyhmyjoutsenia, suurin osa on muuttanut. Yksinäiset joutsenet keskellä talvea kiinnittävät onneksi enemmän huomioa...

      • kyhmylover

        Mitä kuuluu Pyhtäälle. Janona tietoa. Oli sitten Aino tai muu avuton ihana,kaunis


      • perkeleenvajakit
        kyhmylover kirjoitti:

        Mitä kuuluu Pyhtäälle. Janona tietoa. Oli sitten Aino tai muu avuton ihana,kaunis

        No soita sinne onko vaikeeta


      • odotan.odotan

        En voi soittaa. Hoitaja ei kerro minulle. On tullut allergiseksi minulle, kun ei ole ensimmäinen kyhmy. -Jonkun joka on väleissä, pitäisi soittaa. Soita sinä.


      • KaikenlaisiaHulluja-
        odotan.odotan kirjoitti:

        En voi soittaa. Hoitaja ei kerro minulle. On tullut allergiseksi minulle, kun ei ole ensimmäinen kyhmy. -Jonkun joka on väleissä, pitäisi soittaa. Soita sinä.

        En ihmettele ollenkaan sinun pitää hakea apua itsellesi toi ei ole normaalin ihmisen touhua sinun meukaamisesi soiito 112 auttaa


      • tosissani.olen

        Olen jo aikaisemmin ilmoittanut mielipiteeni,että jos tämä rauhoitettu lintu kuolee, VPK on syyllistynyt luonnonsuojelulain rikkomiseen, kun jätti 5.1.2017 heitteille, vielä senkin jälkeen, kun sinne oli soitettu ja selitetty tilanne. Nälkiintynyt ainakin, ei selviä ilman ihmisen apua.

        Epäilen, että jos kuolee, se salataan. Uhkasin jo silloin rikosilmoituksella.


      • hyvätsydämett
        tosissani.olen kirjoitti:

        Olen jo aikaisemmin ilmoittanut mielipiteeni,että jos tämä rauhoitettu lintu kuolee, VPK on syyllistynyt luonnonsuojelulain rikkomiseen, kun jätti 5.1.2017 heitteille, vielä senkin jälkeen, kun sinne oli soitettu ja selitetty tilanne. Nälkiintynyt ainakin, ei selviä ilman ihmisen apua.

        Epäilen, että jos kuolee, se salataan. Uhkasin jo silloin rikosilmoituksella.

        Olen eri ihminen kuin tämä toinen tässä, samasta lintuyksilöstä huolissaan oleva, olen aloittaja.... kommentoin sinulle että jos joutsen on hoidossa nyt, jos heikkouden syy oli nälkiintyminen se virkoaa siellä. Osataan katsoa tilanne..lähetin sinne viestin että saattaisi olla Ainokin että huomioitaisiin se. Toivotaan parasta. Emme voi tietää onko se Aino, mutta loogisesti voisi ollakin.. ei ole osannut/ jaksanut muuttaa ja jos ajettu Loviisan reviiriltä tai lähtenyt etsimään kotiin rantavesiä pitkin. Kovat pakkaset ja meren jäätyminen paljasti avuttomat tapaukset.


      • kovapäisillelakia

        Minä, se yläpuolella oleva eri ihminen, tuon lakia esille mm.koska koko ajan haukutaan hulluksi. On ne viisaammat joskus katsoneet tarpeelliseksi tuollaisen lain laatia. Eläinten suojaksi ei kovin helposti lakipykälää tehdä.


      • PlanetPluto
        hyvätsydämett kirjoitti:

        Olen eri ihminen kuin tämä toinen tässä, samasta lintuyksilöstä huolissaan oleva, olen aloittaja.... kommentoin sinulle että jos joutsen on hoidossa nyt, jos heikkouden syy oli nälkiintyminen se virkoaa siellä. Osataan katsoa tilanne..lähetin sinne viestin että saattaisi olla Ainokin että huomioitaisiin se. Toivotaan parasta. Emme voi tietää onko se Aino, mutta loogisesti voisi ollakin.. ei ole osannut/ jaksanut muuttaa ja jos ajettu Loviisan reviiriltä tai lähtenyt etsimään kotiin rantavesiä pitkin. Kovat pakkaset ja meren jäätyminen paljasti avuttomat tapaukset.

        Hei. En oikein tunne asian koko historiaa mutta olin vkonloppuna kaveria moikkaamassa Loviisan nurkilla ja hän kertoi nähneensä siellä sulalla kaksi joutsenpariskuntaa. Hyvässä kunnossa. Yksittäistä lintua ei ole näkynyt.


    • köyhäinapuakotarvitaan

      Mitäs noille nälkiintyneille ihmisille tehrää,pitääkö niitäkin ruokkia vaikka kuivilla leivän ja pullan paloilla noita vaan notkuu kaduilla vastaa .Huutavat suu auki etttä ruokaa ja kaljaa tänne heti.Vanhentuneet ruuat käytttöön

      • ilmaisateriatleipäjonot

        Tämä asia tärkeä. Avaa sille oma ketju Tässä ketjussa hoidellaan vain lintujen asioita.


    • fact9876jne

      Ihminen on kehittynyt jo tähän pisteeseen, minkä kirjoitukset näyttävät. Piruparat pelkäävät kai oman tyhmyytensä tuomaa tulevaisuutta. Luonnon halveksiminen johtaa ihmisen tuhoon.

    • ihanatlinnut

      Lahden nuolella ammuttu joutsen oli antibioottikuurilla Heinolan lintutarhalla. Vapautettin tänään Asikkalassa, jonne puoliso oli lentänyt. Katsokaa ihanat kuvat Lintutarhan Facebookissa.-Osa on myös lehdessä ESS. Voi katsoa netissä

    • 11112222

      Vilniemen sillan luona (Lauttasilta?) lintutornin lähellä oleskelee kesyn tuntuinen kyhmyjoutsen, on paikallaan yksin. Ei pelkää ihmisiä, yrittää etsiä pohjasta syötävää. Joutsen on ollut paikallaan jo yli viikon, aluksi oli uupunut ja nukkui koko ajan, nyt liikkuu vähän, mutta pysyttelee lähellä tornia. Vaikuttaa siltä, että on kesy joutsen. Lintuhoitolaan on oltu yhteydessä, ei toimenpiteitä. Mitä pitäisi tehdä, olisiko hyvä antaa syötävää sille?

    • Vhyhvhy

      Luonnossa eläviä eläimiä ei pidä ruokkia! Sitten jos näyttää että on oikea hätä, ensin soitto hoitolaan, ettei tule touhuttua touhuamisen vuoksi.

    • Anonyymi

      Kyllä pitää ruokkia lintuja jos nälässä ilman ruokaa talvella!
      Helsingissäkin ollut vuosia joutsenille kauraruokinta lautalla rannalla! Ne jotka eivät muuta etelään ovat täällä avuttomia. On eläinsuojelun ruokintoja sorsille talvella.
      Onko tätä yksinäistä joutsenta enää näkynyt?
      Onkohan sama lintu josta nyt juuri uutinen että viety hoitoon Neuvottoman lahdelta koska ei kyennyt lentämään, sitä on kuulemma seurattu kauan jo!
      Koko ajan ajatus voisiko olla tämä Aulangon Aino? Siipiin ei kehittynyt voimaa lentää kun oli lemmikkinä.. heitettiin merelle. Loviisasta ei ole pitkä matka sinne..
      kun usean vuoden ajan uutisia juuri Haminan alueelta yksinäisestä avuttomasta kyhmyjoutsenesta talvella!
      Jos olisi Aino sinnitellyt hengissä keväästä 2016 kun vapautettiin?
      Onko ollut havaintoja?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe