Poistitteko mopon rekisteristä...

kyselenvaan

...ennen vuoden vaihdetta?

Jostain tulkitsin että olisi ehtinyt vielä ennen veron voimaan astumista mutta otin pois kuitenkin jo tuossa joulun jälkeen niin ei pitäisi olla varaa nassuttaa? eihän?

Mopoilu vaihtukoon kaljan (virolaisen) juontiin. Enemmän olisi sippilä tienannut ilman pelleilyä kun verottomat viinat & tupakat haetaan virosta. Varmaan pitää sitten vähän kuormittaa terveydenhoitosektoriakin jos jää putki päälle.

18

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jutustelija1

      Kuten olen palstalla useasti todennut niin viimeksi vuoden lopussa poistin taas yhden liikennekäytöstä. Hintakin oli enää 6e kun edellinen kustansi 8e.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

      Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

    • EiSyytäLopettaa

      Pidän liikenteessä edelleen, kun tänä vuonna saan käteen 1500€ enemmän, kuin viime vuonna. Tuosta pois se 150€ niin jään vielä voiton puolelle 1350€. Tuolla rahalla sitten jo osteleekin ajokauden bensat.

      • terveisetTurusta

        Itsekäs käytöksesi saattaa sinut häpeään. Sinulla on nyt jokin ajatusvirhe, ei vero ole 150€, jos harrastat moottoripyöräilyä esim. 15 vuotta, maksat veroa 2250€ lisäksi mitä se vuosittain nousee, taitaa olla pyöräsi arvo rahassa? Voit joutua sinäkin makselemaan tulevaisuudessa veroa työttömyyskorvauksesta, tai pienestä eläkkeestä. Monen halvan pyörän arvon vero nollaa.

        Omat harrastemenot pystyn maksamaan pääomatuloilla, jopa pelkillä pankkitalletusten koroilla, sen verran on kuitenkin selkärankaa ja ajattelen muita harrastajia, että en maksa veroa, yhteisessä rintamassa pitää olla, pahalle ei saa antaa edes pikkusormea, se vie muuten koko käden. Pyörä on jo poistettu liikennekäytöstä ja kaikki renkaiden ja varusteiden hankinnat jäädytetty.


      • EiSyytäLopettaa

        Kas kas kun kolahti jollekin. No ei voi mitään. Elämähän ei tietysti aina ole oikeuden mukainen, mitä omistamiseen, ja varallisuuteen tulee.......


      • Jutustelija1
        terveisetTurusta kirjoitti:

        Itsekäs käytöksesi saattaa sinut häpeään. Sinulla on nyt jokin ajatusvirhe, ei vero ole 150€, jos harrastat moottoripyöräilyä esim. 15 vuotta, maksat veroa 2250€ lisäksi mitä se vuosittain nousee, taitaa olla pyöräsi arvo rahassa? Voit joutua sinäkin makselemaan tulevaisuudessa veroa työttömyyskorvauksesta, tai pienestä eläkkeestä. Monen halvan pyörän arvon vero nollaa.

        Omat harrastemenot pystyn maksamaan pääomatuloilla, jopa pelkillä pankkitalletusten koroilla, sen verran on kuitenkin selkärankaa ja ajattelen muita harrastajia, että en maksa veroa, yhteisessä rintamassa pitää olla, pahalle ei saa antaa edes pikkusormea, se vie muuten koko käden. Pyörä on jo poistettu liikennekäytöstä ja kaikki renkaiden ja varusteiden hankinnat jäädytetty.

        Turun mies puhuu asiaa, kaikki vain yhdessä adressia allekirjoittamaan ja Arkadianmäelle mieltään osoittamaan.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

        Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r


    • gdsgfdgffgfgf

      Poistin. Ylen mukaan poistoja tehtiin 81 000 kappaletta, kun normaalina vuonna niitä tehdään noin 6000. Siis kohta puolet verokannasta on hävinnyt. Eiköhän se toinenkin puoli häviä, kun heräävät keväällä.

    • työtönjmlatvala

      Poistakaa pojat mopoja rekisteristä...
      Jos nyt kuitenkin käytettäisiin oikeita termejä.

    • Hondajammu

      Joo, kyllä poistin. Ja en ikinä enää äänestä persuja, vaikka vero vielä peruttaisiin. Kyllä tuli persujen kateusverointoilu kerralla selväksi.

    • paviaanipaavi

      Ihan oikeasti, ketä kiinnostaa oletko poistnut vai etko ole .
      Ei sitten pätkän pätkää kiinnosta. Vai luuletko olevasi joku Paavi että kaikkia kiinnostaa mitä teet.
      Itserakas kakkapää ilmottelee tai joku eläkeläisukko kun ei muista enään kiinnostaako muita vai ei.
      Sinun mopos tien päällä tai ei, ihan sama minne sen työnnät vaikka...reikään.
      Ihan sama mitä tuolla tienpäällä liikkuu vaikka jättiläishämähäkkejä, ketä kiinnostaa.

    • vastasinvain

      Poistin tyhjän vessapaperirullan vessasta. Turkulainen joku pappa joka rääkkyy samaa somessa joka paikassa. Ei muuta tekemistä ole.

      • muistamuista

        se lääkitys, se lääkitys!


    • jamahalla

      En poistanut enkä poistakaan.

    • Iloinenprätkäjannu

      En voi poistaa kun en sitä koskaan ole virallisesti rekisteröinytkään. Kun tuon 900 kuutioisen Kawan ostin 2013 se ei myöskään ollut rekisterissä mutta kilpi oli paikallaa ja niin on vieläkin. Vajaat 30 t km olen sillä toistaiseksi ajellut eikä koskaan ole pysäytetty ja papereita kyselty niin jatketaan näin. Kerran oli parkkisakkolappu pyrässä kun olin sen hiemaan ahtaan paikkaan katukäytävälle seisottanut pariksi tunniksi. Ois kivaa tietää mihin se parkkisakon muistutus on lähetetty. Kaveri joka sen minulle myi ei ainakaan sitä saanut vaikka se muutaman kuukauden hänen nimissään oli ollut, sen tarkistin häneltä.

      • Katurassari

        Kyllä omistaja löytyy jos halutaan. Ensin otetaan yhteyttä ensimmäiseen joka on mopon rekisteröinyt ja sen jälkeen kelataan kunnes se viimeisin omistajua löytyy.
        Niin kävi minulle Jkylässä kun ajoin kaupunkialueella 170 km/h rekiseröimättömällä prätkällä. Polliisi tuli perään ja sai rekkarin talteen. ite ajoin kapeaan kävelykujaan ja polliisi jäi siihen kun ei mahtunut. Pääsin heistä irti ja kotiin. Piilotin pyörän visusti puuhtarhavajaan.
        Noin parin viikon päästä ilmestyi polliisisetä ovelle ja kysyi omistanko semmosen 1200 kuutioisen katupyörän. Sanoin etten mopoa omista jolloin totesivat että ainakin minulla sellainen on hallussa ollut, se oli selvinyt myyntihistoriasta. Kaveri joka sen minulle myi oli antanut tiedot. Sanoin että olin mpopon aikoja sitten myynyt johon totesivat että erään läåhialueella asuvan mukaan oli nähnyt minun sillä ajavan vajaa kk sitten. Totesin että tosin pioenen huoltolenkin kortteelin ympäri olin tehnyt rakistakseni kunnon ennen myyntiä. Jo sekin on lainvastaista totesi polliisi jonka tosin myönsin toivoen pientä sakkoa tai huomautusta. Sitten pyysivät että avaan autotallin oven . Sieltä ei mitään löytynyt. Kun olivat lähdössä toinen polliisi kiersi puutarhavajan, katsoi ikkunasta ja totesi että haluaa katsoa mita muovipressun alta löytyy. No löytyihän sieltä se mopo ja lopun osaatte varmaan arvata.


      • Jutustelija1

        Noin siinä joo helposti käy kun alkaa kikkailemaan noiden rekisteröimis asioiden kanssa. Itse en viitsisi olla laittamatta nimiini.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

        Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r


      • MotoRISTImakke
        Katurassari kirjoitti:

        Kyllä omistaja löytyy jos halutaan. Ensin otetaan yhteyttä ensimmäiseen joka on mopon rekisteröinyt ja sen jälkeen kelataan kunnes se viimeisin omistajua löytyy.
        Niin kävi minulle Jkylässä kun ajoin kaupunkialueella 170 km/h rekiseröimättömällä prätkällä. Polliisi tuli perään ja sai rekkarin talteen. ite ajoin kapeaan kävelykujaan ja polliisi jäi siihen kun ei mahtunut. Pääsin heistä irti ja kotiin. Piilotin pyörän visusti puuhtarhavajaan.
        Noin parin viikon päästä ilmestyi polliisisetä ovelle ja kysyi omistanko semmosen 1200 kuutioisen katupyörän. Sanoin etten mopoa omista jolloin totesivat että ainakin minulla sellainen on hallussa ollut, se oli selvinyt myyntihistoriasta. Kaveri joka sen minulle myi oli antanut tiedot. Sanoin että olin mpopon aikoja sitten myynyt johon totesivat että erään läåhialueella asuvan mukaan oli nähnyt minun sillä ajavan vajaa kk sitten. Totesin että tosin pioenen huoltolenkin kortteelin ympäri olin tehnyt rakistakseni kunnon ennen myyntiä. Jo sekin on lainvastaista totesi polliisi jonka tosin myönsin toivoen pientä sakkoa tai huomautusta. Sitten pyysivät että avaan autotallin oven . Sieltä ei mitään löytynyt. Kun olivat lähdössä toinen polliisi kiersi puutarhavajan, katsoi ikkunasta ja totesi että haluaa katsoa mita muovipressun alta löytyy. No löytyihän sieltä se mopo ja lopun osaatte varmaan arvata.

        Oliko poliisilla näyttää kotietsintälupaa ? Ellei poliisilla sellaista ole mitään ovia ei tarvi aukoa eikä kotiinsa tarvitse päästä. Olen sellaisessa poliisin ei tykkäämässä kerhossa jäsenenä ja kerran tulivat kotiini ja halusivat tehdä kotitarkastuksen. Halusin nähdä tarkastuslupapaperin. Toinen poliisi kaivoi taskujaan ylös alaisin, kävi takaisin autossa ja palasi, ilmoitti että paperi kyllä on mutta oli lappu ilmeisesti jäänyt konttorille. Sillä selityksellä eivät sisään päässeet. Toinen poliisi lähti papereita hakemaan ja toinen jäi kytikselle oven taakse. Sillä aikaa sain asuntoni "siivottua" ja kun kolmevartin päästä ovikello taas kilisi oli pakko päästä sisälle. Siellä toistatuntia penkosivat laatikot ja kaapit, jopa sängynpatjan alle katsoivat. Minä siinä pieni virne suunpielessä katselin heidän touhujaan ja kaljaa lipittelin. Kun lopettivat pyysin että pistäisivät sängynpeitteen paikoilleen minkä toinen heistä yllättäen tekikin. Eli kysy AINA etsintälupaa.


    • AmpukaaVaikkaItsenne

      Poistakaa vaikka itsenne elävien kirjoista. Eipä hetkauta paskan vertaa....

      • fdsafasfasf

        näytä mallisuoritus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe