Onko Rosellan tuoppikoko myös 0,56 litraa?

psyhiaatria

Viking XPRS menee telakalle remonttiin ja sitä tuuraamaan tulee huomattavasti vanhempi MS Rosella. Mikähän mahtoi olla tuoppikoko vuonna 1980, kun Rosella valmistui? Wikipediasta ei löytynyt tietoa.

75

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nolla.neljä.viisi

      Joulun edellä tuopin tilavuus oli Rosellalla sama kuin muillakin viking linen aluksilla, 0.45 ltr

      Tuolloin 1980 tuopin tilavuus oli yleisesti 0,33/0,50 ltr laivoilla sekä maissa, tuolloin ei ollut nettiä josta olisit voinut tarkistaa hinnan. Mitenkähän tämä nykynuoriso tulisikaan toimeen jos ei olisi Wikipedioita (luotettavuus kyseenalainen) tai koko nettiä. Olisivat varmasti peukalo suussa ihmetteleviä

      • vaihtelee

        XPRS:llä on 56 cl. Oli jossain Iltasanomien jutussakin mainittu. Eckeröllä taitaa olla 50 cl.


    • Karjalasta

      Mitä väliä sillä on minkä kokoinen tuoppi on .
      jos meinaa juoda 6 litraa kaljaa se on sama tuopin koosta riippumatta.

      • autolautalla

        Jos on autolla liikkeellä, niin on hyvä tietää miten isoja ovat juodut kalja-annokset.


      • Rattijuopoista
        autolautalla kirjoitti:

        Jos on autolla liikkeellä, niin on hyvä tietää miten isoja ovat juodut kalja-annokset.

        Nuo ovat niitä alkoholiongelmaisille tyypillisiä ajatusmalleja,
        pitää vielä miettiä mikä oli alkoholiprosentti, oma paino ym ym

        Jos on todellisuudessa autolla matkassa, ei mieti alkoholin nauttimista


      • ei-tarvitse
        Rattijuopoista kirjoitti:

        Nuo ovat niitä alkoholiongelmaisille tyypillisiä ajatusmalleja,
        pitää vielä miettiä mikä oli alkoholiprosentti, oma paino ym ym

        Jos on todellisuudessa autolla matkassa, ei mieti alkoholin nauttimista

        Ei tarvitse tietää kuin määrä ja laatu. Keskiolut on tietyn vahvuista ja sitä voi juoda tietyn määrän, jotta voi vielä ajaa laivasta hotelliin tai kotiin.

        Mitä järkeä olisi mennä laivalle, jos matkasta ei voi edes nauttia?


      • Vaaratekijän-mietteitä
        ei-tarvitse kirjoitti:

        Ei tarvitse tietää kuin määrä ja laatu. Keskiolut on tietyn vahvuista ja sitä voi juoda tietyn määrän, jotta voi vielä ajaa laivasta hotelliin tai kotiin.

        Mitä järkeä olisi mennä laivalle, jos matkasta ei voi edes nauttia?

        "jotta voi vielä ajaa laivasta hotelliin tai kotiin."

        jos otat et aja, jos ajat et ota.
        Selvä peli, kaikki voittavat.

        Miksi laivalla pitäisi ottaa ollaksen hauskaa,
        kuulutko niihin jotka eivät osaa hauskanpitoa omana itsenään, sääliksi käy
        Usein olen laivalla matkannut, ilman viinaakin täysin viihtyisää, kokeile, voit yllättyä


      • tsillaileen
        Vaaratekijän-mietteitä kirjoitti:

        "jotta voi vielä ajaa laivasta hotelliin tai kotiin."

        jos otat et aja, jos ajat et ota.
        Selvä peli, kaikki voittavat.

        Miksi laivalla pitäisi ottaa ollaksen hauskaa,
        kuulutko niihin jotka eivät osaa hauskanpitoa omana itsenään, sääliksi käy
        Usein olen laivalla matkannut, ilman viinaakin täysin viihtyisää, kokeile, voit yllättyä

        Autossa on nopeusmittari ettei sillä ajeta liian lujaa rajoituksiin nähden. Sama tilanne on alkoholin kanssa. Pitää tietää kuinka paljon voi juoda ettei ole juonut rajoituksiin nähden liikaa. Tämä kaikki on vaan pelkkää sääntelyä, jolla halutaan tehdä ihmisten elmästä kurjempaa.

        Ulkomailla on tavallista nauttia ravintolassa ruoan lisäksi myös juomaa, jonka jälkeen siirrytään autolla seuraavaan pisteeseen. Ei ole mitään ihmeellistä. Suomessa vaan halutaan tehdä kaikesta normaalista epänormaalia.

        Laivalla ollessa pitää olla vielä tarkempi, koska todennäköisyys ratsialle on suuri. Joskus puhallutetaan kaikki autoiljat.

        Mitähän hauskaa on olla selvin päin laivalla? Kännissä karaokea hoilaavien apinoiden kuunteleminen ei ole mitään mukavaa puuhaa. Laivamatkaa ilman olutta ei kannata tehdä, ellei siitä jostain syystä makseta palkkaa. Nykylaivojen "mukavuus" kun ei ole yhtään tavallista kerrostaloyksiötä (hytit) tai 1970-luvun ostaria (julkiset tilat) kummempi. Molemmat siis todella mieltä kohottavia paikkoja.


      • Ilmaista_hubaa
        tsillaileen kirjoitti:

        Autossa on nopeusmittari ettei sillä ajeta liian lujaa rajoituksiin nähden. Sama tilanne on alkoholin kanssa. Pitää tietää kuinka paljon voi juoda ettei ole juonut rajoituksiin nähden liikaa. Tämä kaikki on vaan pelkkää sääntelyä, jolla halutaan tehdä ihmisten elmästä kurjempaa.

        Ulkomailla on tavallista nauttia ravintolassa ruoan lisäksi myös juomaa, jonka jälkeen siirrytään autolla seuraavaan pisteeseen. Ei ole mitään ihmeellistä. Suomessa vaan halutaan tehdä kaikesta normaalista epänormaalia.

        Laivalla ollessa pitää olla vielä tarkempi, koska todennäköisyys ratsialle on suuri. Joskus puhallutetaan kaikki autoiljat.

        Mitähän hauskaa on olla selvin päin laivalla? Kännissä karaokea hoilaavien apinoiden kuunteleminen ei ole mitään mukavaa puuhaa. Laivamatkaa ilman olutta ei kannata tehdä, ellei siitä jostain syystä makseta palkkaa. Nykylaivojen "mukavuus" kun ei ole yhtään tavallista kerrostaloyksiötä (hytit) tai 1970-luvun ostaria (julkiset tilat) kummempi. Molemmat siis todella mieltä kohottavia paikkoja.

        "Mitähän hauskaa on olla selvin päin laivalla?"
        Ainakin seurailla kännisten toimia, kohellusta, esittäminen jotain muuta kuin selvinpäin olisi, eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi ilmaista hubaa , kun teet itsestäsi typeryksen tajuamatta sitä itse.
        Tosin selvinpäin ollessasi sinua pidettäisiin myös fiksumpana kuin kännisenä örveltäjänä, mutta ethän sinä sitä huomaa, Mielestäsi ilo ilman viinaa on teeskentelyä


      • hyvin-piilotettu
        Ilmaista_hubaa kirjoitti:

        "Mitähän hauskaa on olla selvin päin laivalla?"
        Ainakin seurailla kännisten toimia, kohellusta, esittäminen jotain muuta kuin selvinpäin olisi, eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi ilmaista hubaa , kun teet itsestäsi typeryksen tajuamatta sitä itse.
        Tosin selvinpäin ollessasi sinua pidettäisiin myös fiksumpana kuin kännisenä örveltäjänä, mutta ethän sinä sitä huomaa, Mielestäsi ilo ilman viinaa on teeskentelyä

        Ilman iloa ei ainakaan laivalle lähdetä viihtymään. Jotkuthan nauttivat jopa raamattupiiristä ja ehtoollisviineistä, huvinsa siis kullakin. Mutta laivamatkailuun kuuluu kiinteänä osana alkoholin käyttö.

        Hintatietoinen asiakas selvittää hintatason etukäteen. Siksi olisi hyvä tietää myös tämä Rosellan tarkka tuoppikoko. Se tiedetään, että Mariestad Export 5,2% maksaa 5,55 euroa / 50 cl, mutta kyseessä on luultavasti pullo-olut. Buffetissahan olut kuuluu hintaan, joten sitä saa juoda niin paljon kuin pystyy. Tuopin koko olisi silloinkin tosin hyvä tietää.


      • Alkoholiongelmaiselle
        hyvin-piilotettu kirjoitti:

        Ilman iloa ei ainakaan laivalle lähdetä viihtymään. Jotkuthan nauttivat jopa raamattupiiristä ja ehtoollisviineistä, huvinsa siis kullakin. Mutta laivamatkailuun kuuluu kiinteänä osana alkoholin käyttö.

        Hintatietoinen asiakas selvittää hintatason etukäteen. Siksi olisi hyvä tietää myös tämä Rosellan tarkka tuoppikoko. Se tiedetään, että Mariestad Export 5,2% maksaa 5,55 euroa / 50 cl, mutta kyseessä on luultavasti pullo-olut. Buffetissahan olut kuuluu hintaan, joten sitä saa juoda niin paljon kuin pystyy. Tuopin koko olisi silloinkin tosin hyvä tietää.

        "laivamatkailuun kuuluu kiinteänä osana alkoholin käyttö."
        tuota nyt ei kannata yleistää ilman parempaa tietoa, omalta osaltasi saattaa asia ollakin noin, ilmeisesti sinä olet se joka painii ainaisen olut ongelmansa kera laivamatkailusta kommentoidessasi, ongelmasi ei siis välttämättä koske kuin sinua itseäsi, älä siis yleistäongelmaasi ilman parempaa tietämystä.

        Mutta sinähän et osaa pitää hauskaa ilman alkoholia, etpä siis muista illan jälkeen muiden nauramisia kännissä töppäilyistäsi.
        ilman alkoholia voi olla iloa, ilman alkoholia voi myös viihtyä, muistaakin jotain viihtymisestä

        mutta pakkohan se on yrittää ymmärtää alkoholiongelmaisia selittelyineen.

        Buffetissa ei ole tosin tuoppeja käytettävissä oluen litkimiseen,
        mutta pienistä laseista juodessa tulee nopeammin humalaan


      • Juoppo-on-juoppo
        hyvin-piilotettu kirjoitti:

        Ilman iloa ei ainakaan laivalle lähdetä viihtymään. Jotkuthan nauttivat jopa raamattupiiristä ja ehtoollisviineistä, huvinsa siis kullakin. Mutta laivamatkailuun kuuluu kiinteänä osana alkoholin käyttö.

        Hintatietoinen asiakas selvittää hintatason etukäteen. Siksi olisi hyvä tietää myös tämä Rosellan tarkka tuoppikoko. Se tiedetään, että Mariestad Export 5,2% maksaa 5,55 euroa / 50 cl, mutta kyseessä on luultavasti pullo-olut. Buffetissahan olut kuuluu hintaan, joten sitä saa juoda niin paljon kuin pystyy. Tuopin koko olisi silloinkin tosin hyvä tietää.

        En ole koskaan tajunnut tuota juoppojen logiikkaa!


      • enemmistö-juo
        Alkoholiongelmaiselle kirjoitti:

        "laivamatkailuun kuuluu kiinteänä osana alkoholin käyttö."
        tuota nyt ei kannata yleistää ilman parempaa tietoa, omalta osaltasi saattaa asia ollakin noin, ilmeisesti sinä olet se joka painii ainaisen olut ongelmansa kera laivamatkailusta kommentoidessasi, ongelmasi ei siis välttämättä koske kuin sinua itseäsi, älä siis yleistäongelmaasi ilman parempaa tietämystä.

        Mutta sinähän et osaa pitää hauskaa ilman alkoholia, etpä siis muista illan jälkeen muiden nauramisia kännissä töppäilyistäsi.
        ilman alkoholia voi olla iloa, ilman alkoholia voi myös viihtyä, muistaakin jotain viihtymisestä

        mutta pakkohan se on yrittää ymmärtää alkoholiongelmaisia selittelyineen.

        Buffetissa ei ole tosin tuoppeja käytettävissä oluen litkimiseen,
        mutta pienistä laseista juodessa tulee nopeammin humalaan

        Aivan hyvin voi yleistää alkoholin käytön koskemaan enemmistöä laivamatkailijoista. Ei tarvitse tehdä kuin yleiskatsaus laivan pubien pöytiin. Käytännössä jokaisessa niistä nautitaan alkoholipitoisia tuotteita.

        Aikaahan laivalla joutuu tappamaan ja aika kuluu nopeammin hyviä juomia nautiskellen.

        Ilman alkoholin myyntiä ei Suomesta liikennöisi korkeintaan kuin joku Finnlinesin rahtipainotteinen lautta, yksi ehkä Kapellskäriin ja pari Keski-Eurooppaan.

        Alkoholi on ongelma vain absolutisteille. Yhden totuuden joko tai –tyypit eivät osaa pitää hauskaa millään tavalla, koska heiltä puuttuu samasta syystä myös huumorintaju.


      • Alkoholiongelmaiselle
        enemmistö-juo kirjoitti:

        Aivan hyvin voi yleistää alkoholin käytön koskemaan enemmistöä laivamatkailijoista. Ei tarvitse tehdä kuin yleiskatsaus laivan pubien pöytiin. Käytännössä jokaisessa niistä nautitaan alkoholipitoisia tuotteita.

        Aikaahan laivalla joutuu tappamaan ja aika kuluu nopeammin hyviä juomia nautiskellen.

        Ilman alkoholin myyntiä ei Suomesta liikennöisi korkeintaan kuin joku Finnlinesin rahtipainotteinen lautta, yksi ehkä Kapellskäriin ja pari Keski-Eurooppaan.

        Alkoholi on ongelma vain absolutisteille. Yhden totuuden joko tai –tyypit eivät osaa pitää hauskaa millään tavalla, koska heiltä puuttuu samasta syystä myös huumorintaju.

        Sinä voit vapaasti yleistää alkoholin käyttösi, ethän humalassa ollessasi edes tiedosta onko naapuri ryyppy linjalla kuten sinä, mutta se tuntuu olevan sinulle yllättävän iso ongelma tuo kuningas alkoholi. tosin se ei välttämättä ole todellisuus kuin itsesi kohdalla, Yllättävän paljon vastoin näkemystäsi laivalla on fiksua joukkoa joille ei alkoholi ole pääasia.

        taidat vain olla ongelmasi kanssa vähemmistössä,
        vaikka enemmistöön itsesi kuvitteletkin

        Jääppä pähkäilemään nyt muiden olut keskustelun jäsenten kanssa ongelmistasi, itse poistun takavasemmalle ja toivon että palstalla viriäisi joskus myös keskustelua laivamatkailusta alkoholiongelmasi sijasta


      • tiedotusta.parannettava
        Alkoholiongelmaiselle kirjoitti:

        Sinä voit vapaasti yleistää alkoholin käyttösi, ethän humalassa ollessasi edes tiedosta onko naapuri ryyppy linjalla kuten sinä, mutta se tuntuu olevan sinulle yllättävän iso ongelma tuo kuningas alkoholi. tosin se ei välttämättä ole todellisuus kuin itsesi kohdalla, Yllättävän paljon vastoin näkemystäsi laivalla on fiksua joukkoa joille ei alkoholi ole pääasia.

        taidat vain olla ongelmasi kanssa vähemmistössä,
        vaikka enemmistöön itsesi kuvitteletkin

        Jääppä pähkäilemään nyt muiden olut keskustelun jäsenten kanssa ongelmistasi, itse poistun takavasemmalle ja toivon että palstalla viriäisi joskus myös keskustelua laivamatkailusta alkoholiongelmasi sijasta

        Ne ketkä eivät nauti hyvistä alkoholijuomista ovat lasten kanssa remuamassa pallomeressä. Onko se sitten aikuisille sopivaa puuhaa saa jokainen itse päättää.

        Me kuitenkin jatkamme laivamatkailua iloisesti oluesta ja muista juomista nauttien, kuten enemmistö suomalaisista ja maailman laivamatkaajista. Se on myös varustamojen toive.

        Laittaisivat vaan ravintoloiden juomalistat nettiin kuten maissa olevilla ravintoloillakin on tapana, niin matkustajien olisi helpompi valita sopiva alus matkakohteeksi.


    • TuoppiTärkeäJep

      JOO ALOITETAAN UUS TUOPPIKETJU, KUN EDELLINEN HIIPUI.
      Näin saadaan jollekin taas oma elämä.

    • HäivyTaiKuole

      nykyisin 0,5 litraa ja 5,5€


      1980 tuopin hinta 50 penniä ja koko 0,4 litraa eli REILUSTI halvempaa kuin maissa

      • TuopillaTakaraivoon

        Kiinnostaa sitten aivan niin vitusti.
        Voisitko laittaa laiva- ja maahinnat vuosittain vuodesta 1980 lukien.


      • HaluatkoKehariTurpaan
        TuopillaTakaraivoon kirjoitti:

        Kiinnostaa sitten aivan niin vitusti.
        Voisitko laittaa laiva- ja maahinnat vuosittain vuodesta 1980 lukien.

        En voi! Koska sinä Jiikoo-76 olet ollut syntymästä asti kehitysvammainen jonka vuoksi et uskalla käyttää alkoholia

        Eli kun MS-tautisi häiritsee/pelottaa juomista, niin et tee hintatiedolla mitään :)


      • TuopillaTakaraivoon

        Joo nyt alkas kiinnostaan ihan pollena noi tuoppijutut.

        Mikä olisikaan tärkeämpää pohdintaa idiootille haluux turpaan.


      • Nöösien-pulinaa
        TuopillaTakaraivoon kirjoitti:

        Joo nyt alkas kiinnostaan ihan pollena noi tuoppijutut.

        Mikä olisikaan tärkeämpää pohdintaa idiootille haluux turpaan.

        Niin, silloin lapsena ajattelin, että juuri tuollainen kaljan juonti on tosi miesten hommaa. Sitten tuli järkeä ja kokemusta ja nyt jotensakin silloinen tyhmyys naurattaa.


      • laivaan.panimo
        Nöösien-pulinaa kirjoitti:

        Niin, silloin lapsena ajattelin, että juuri tuollainen kaljan juonti on tosi miesten hommaa. Sitten tuli järkeä ja kokemusta ja nyt jotensakin silloinen tyhmyys naurattaa.

        Ei oluen nauttiminen ole mitään "hommaa", vaan se on osa vapaa-ajan viettoa. Kaljaa ei juo "hommikseen" kuin jotkut panimon työntekijät, ja silloinkin kyseessä on työn puolesta tapahtuva maistelu, eikä mikään mukava seurustelutuokio ystävien parissa.

        Työn hedelmistä pääsevät nauttimaan sitten he, jotka näitä oluita ostavat. Toki työstään ylpeä panimomestari käyttää myös työnsä tuloksia.

        Laivoillekin tulisi rakentaa pienpanimoita, niin voisivat myydä pubeissaan aitoa paikallista täsmäjuomaa. Erikoisoluille sallittaisiin myös pienempi tuoppikoko, esim. 0,25 litraa. Useinhan ne ovat myös alkoholipitoisuudeltaan vahvempia.


      • Lue-ja-viisastu
        laivaan.panimo kirjoitti:

        Ei oluen nauttiminen ole mitään "hommaa", vaan se on osa vapaa-ajan viettoa. Kaljaa ei juo "hommikseen" kuin jotkut panimon työntekijät, ja silloinkin kyseessä on työn puolesta tapahtuva maistelu, eikä mikään mukava seurustelutuokio ystävien parissa.

        Työn hedelmistä pääsevät nauttimaan sitten he, jotka näitä oluita ostavat. Toki työstään ylpeä panimomestari käyttää myös työnsä tuloksia.

        Laivoillekin tulisi rakentaa pienpanimoita, niin voisivat myydä pubeissaan aitoa paikallista täsmäjuomaa. Erikoisoluille sallittaisiin myös pienempi tuoppikoko, esim. 0,25 litraa. Useinhan ne ovat myös alkoholipitoisuudeltaan vahvempia.

        "Homma" tarkoittaa myös tekemistä.

        Lue synonyymisanakirjaa ja viisastu!


      • Häiriköllemme
        HaluatkoKehariTurpaan kirjoitti:

        En voi! Koska sinä Jiikoo-76 olet ollut syntymästä asti kehitysvammainen jonka vuoksi et uskalla käyttää alkoholia

        Eli kun MS-tautisi häiritsee/pelottaa juomista, niin et tee hintatiedolla mitään :)

        "et uskalla käyttää alkoholia"

        et sit vieläkään ole kasvanut aikuiseksi ja ymmärtänyt viinan olevan viisasten juomaa, ei se siis ole uskalluksesta kiinni, muista tuo jatkossa häiriköidessäsi


      • HaluatkoKehariTurpaan
        Häiriköllemme kirjoitti:

        "et uskalla käyttää alkoholia"

        et sit vieläkään ole kasvanut aikuiseksi ja ymmärtänyt viinan olevan viisasten juomaa, ei se siis ole uskalluksesta kiinni, muista tuo jatkossa häiriköidessäsi

        OHO!!!! MS-tautia potevan Jiikoo-76:n profiikin löytyi suomi24:stä... Sinähän pelkäät seksiä ja alkoholia... mutta MIKSI???

        "Olen 40 vuotias monivammainen mies. Minulla on näkövamma, liikuntavamma, lievä kehitysvamma ja lääkehoidon kanssa kohtaukseton epilepsia. Mies ja pyörätuoliyhdistelmä painaa noin 100 kg eli voimaakin pitää löytyä.
        Olethan täysi-ikäinen ja suomenkielinen. Iso etu on, jos asut Oulun keskustan alueella."

        Vittu sä Jiikoo-76 oot SÄÄLITTÄVÄ!!!!! Miksi sua kiinnostaa hinnat, et uskalla alkoholia käyttää :D Montakos B2 hytti gabriellalta löytyikään 9 kannelta :D


      • outosanavalinta
        Lue-ja-viisastu kirjoitti:

        "Homma" tarkoittaa myös tekemistä.

        Lue synonyymisanakirjaa ja viisastu!

        Kuka lähtee tekemään vapaa-ajallaan? Yleensä lähdetään rentoutumaan, jotta jaksetaan taas tehdä vapaa-ajan jälkeen.


      • Vapaa-ajalla
        outosanavalinta kirjoitti:

        Kuka lähtee tekemään vapaa-ajallaan? Yleensä lähdetään rentoutumaan, jotta jaksetaan taas tehdä vapaa-ajan jälkeen.

        Esimerkiksi minä en ole työajalla tehnyt yhtäkään lasta. Kyllä se vapaa-ajalla tehtyä rentoutumista.


      • Tsekkaa_tuolta
        HaluatkoKehariTurpaan kirjoitti:

        OHO!!!! MS-tautia potevan Jiikoo-76:n profiikin löytyi suomi24:stä... Sinähän pelkäät seksiä ja alkoholia... mutta MIKSI???

        "Olen 40 vuotias monivammainen mies. Minulla on näkövamma, liikuntavamma, lievä kehitysvamma ja lääkehoidon kanssa kohtaukseton epilepsia. Mies ja pyörätuoliyhdistelmä painaa noin 100 kg eli voimaakin pitää löytyä.
        Olethan täysi-ikäinen ja suomenkielinen. Iso etu on, jos asut Oulun keskustan alueella."

        Vittu sä Jiikoo-76 oot SÄÄLITTÄVÄ!!!!! Miksi sua kiinnostaa hinnat, et uskalla alkoholia käyttää :D Montakos B2 hytti gabriellalta löytyikään 9 kannelta :D

        "Montakos B2 hytti gabriellalta löytyikään 9 kannelta :D"

        Tsekkaa tuolta vastaus ongelmaasi, olisit varmastikin osannut itsekin tuonne jos tänne suomi24:lle osasit, va onko koko elämäsi täällä S24:n laivamatkailukeskustelussa oluttuopin viressä:

        http://www.vikingline.fi/merella/hytit/ms-gabriella/

        valitettavasti tuolta ei löydy hymiöitä vastaukseesi liitettynä


      • Selvennä-B2.Kansi9
        HaluatkoKehariTurpaan kirjoitti:

        OHO!!!! MS-tautia potevan Jiikoo-76:n profiikin löytyi suomi24:stä... Sinähän pelkäät seksiä ja alkoholia... mutta MIKSI???

        "Olen 40 vuotias monivammainen mies. Minulla on näkövamma, liikuntavamma, lievä kehitysvamma ja lääkehoidon kanssa kohtaukseton epilepsia. Mies ja pyörätuoliyhdistelmä painaa noin 100 kg eli voimaakin pitää löytyä.
        Olethan täysi-ikäinen ja suomenkielinen. Iso etu on, jos asut Oulun keskustan alueella."

        Vittu sä Jiikoo-76 oot SÄÄLITTÄVÄ!!!!! Miksi sua kiinnostaa hinnat, et uskalla alkoholia käyttää :D Montakos B2 hytti gabriellalta löytyikään 9 kannelta :D

        "Montakos B2 hytti gabriellalta löytyikään 9 kannelta "

        Kumpaakohan tarkoitat, Gabriellalta kyseiseltä kannelta löytyy B2T ja B2P hyttejä, ei pelkkiä B2 hyttejä, B2 hyttejä on viking Linella pelkästään m/s Vking Cinderellalta, aiemmin myös m/s Isabellalta aluksen liikennöidessä viking linen liikenteessä


      • HaluatkoKehariTurpaan
        Tsekkaa_tuolta kirjoitti:

        "Montakos B2 hytti gabriellalta löytyikään 9 kannelta :D"

        Tsekkaa tuolta vastaus ongelmaasi, olisit varmastikin osannut itsekin tuonne jos tänne suomi24:lle osasit, va onko koko elämäsi täällä S24:n laivamatkailukeskustelussa oluttuopin viressä:

        http://www.vikingline.fi/merella/hytit/ms-gabriella/

        valitettavasti tuolta ei löydy hymiöitä vastaukseesi liitettynä

        Netissä ei kerrota! B2 hyttejä löytyy tasan 1 kappale sieltä :)

        Toki se pitää kysyä lähtöselvitysestä tai itse päätellä laivalla ollessa, netistä se ei selviä :)

        Ja mehän kehari sovittiin että ei sitten valittamista vanhosita ketjuista tai epävirallisista termeistä :)


      • Tsekkaa_tuolta
        HaluatkoKehariTurpaan kirjoitti:

        Netissä ei kerrota! B2 hyttejä löytyy tasan 1 kappale sieltä :)

        Toki se pitää kysyä lähtöselvitysestä tai itse päätellä laivalla ollessa, netistä se ei selviä :)

        Ja mehän kehari sovittiin että ei sitten valittamista vanhosita ketjuista tai epävirallisista termeistä :)

        "Netissä ei kerrota! B2 hyttejä löytyy tasan 1 kappale sieltä"

        ehkä sinä et löydä, ehkä taitosi ei riitä kuin häiriköintiin, häiriköinti kun ei vaadi mitään, ethän sinä ole edes osannut itsellesi kertoa syitä tähän pitkään jatkuneesi häiriköintiisi, häiriköinti ei keskustelupalstoilla vaadi mitään, kuten olet toimillasi tälläkin palstalla antanut palstalaisille ymmärtää, niille harvoille jotka enää seuraavat laivamatkakeskustelua suomi24.fi:llä tai ovat ovat palstalle eksyneet sinun raivoamisesi aikakaudella. Olet luuseri, välinputoaja, et vain mielikuvituskaverisi jiikoon kanssa ole asia sisäistänyt.

        Ei mainita edes m/s Gabriellalta saatavasta Gabriellan esitteestä, painotuote kyseessä.

        Kerro mulle vielä miten voin varata tuon B2 hyttisi, miten tulee toimia jotta saan tuon B2 hytin jossa hyttikuvauksen mukaan on kaksi (2) alavuodetta, hintahan lienee sama kuin B4 hytin kohdalla.

        Nyt sitten vaan keharilta vastausta, kerrotko miten varaat tuon hyttisi, vai jatkatko riehuntaasi palstalla koska rahkeesi eivät muuhun riitä, ja aikuistuminen on sinulle todellinen kauhun paikka, joutuisit ottamaan teostaisi vastuun ei olisi äitee enää nostamassa tuttia suukkuusi sen pudottua.

        Mutta yritän ymmärtää sinua, lapsille ja lapsenmielisillehän ei saisi suuttua,
        jääppä siis temmeltämään mielikuvituskaveriesi kera (jiikoon) .


      • Tyhjänpäiväistä
        HaluatkoKehariTurpaan kirjoitti:

        Netissä ei kerrota! B2 hyttejä löytyy tasan 1 kappale sieltä :)

        Toki se pitää kysyä lähtöselvitysestä tai itse päätellä laivalla ollessa, netistä se ei selviä :)

        Ja mehän kehari sovittiin että ei sitten valittamista vanhosita ketjuista tai epävirallisista termeistä :)

        Ja se onkin se ainoa tietosi.
        Eikä silläkään kukaan tee mitään.


      • HaluatkoKehariTurpaan
        Tsekkaa_tuolta kirjoitti:

        "Netissä ei kerrota! B2 hyttejä löytyy tasan 1 kappale sieltä"

        ehkä sinä et löydä, ehkä taitosi ei riitä kuin häiriköintiin, häiriköinti kun ei vaadi mitään, ethän sinä ole edes osannut itsellesi kertoa syitä tähän pitkään jatkuneesi häiriköintiisi, häiriköinti ei keskustelupalstoilla vaadi mitään, kuten olet toimillasi tälläkin palstalla antanut palstalaisille ymmärtää, niille harvoille jotka enää seuraavat laivamatkakeskustelua suomi24.fi:llä tai ovat ovat palstalle eksyneet sinun raivoamisesi aikakaudella. Olet luuseri, välinputoaja, et vain mielikuvituskaverisi jiikoon kanssa ole asia sisäistänyt.

        Ei mainita edes m/s Gabriellalta saatavasta Gabriellan esitteestä, painotuote kyseessä.

        Kerro mulle vielä miten voin varata tuon B2 hyttisi, miten tulee toimia jotta saan tuon B2 hytin jossa hyttikuvauksen mukaan on kaksi (2) alavuodetta, hintahan lienee sama kuin B4 hytin kohdalla.

        Nyt sitten vaan keharilta vastausta, kerrotko miten varaat tuon hyttisi, vai jatkatko riehuntaasi palstalla koska rahkeesi eivät muuhun riitä, ja aikuistuminen on sinulle todellinen kauhun paikka, joutuisit ottamaan teostaisi vastuun ei olisi äitee enää nostamassa tuttia suukkuusi sen pudottua.

        Mutta yritän ymmärtää sinua, lapsille ja lapsenmielisillehän ei saisi suuttua,
        jääppä siis temmeltämään mielikuvituskaveriesi kera (jiikoon) .

        Netistä varaat B2 hytin, lähtöselvityskessä kysyt saisiko sen 9 kannelta. jos on vapaana, niin saat.

        Helppoa!


    • TuoppiOnTärkeä

      Mahtavaa olen löytänyt kaltaisiani idiootteja.
      Nyt minullakin on oma elämä.
      Mikä on oikea etiketti, pidänkö muovimukituoppia vasemmalla vai oikealla kädellä, kun lipitän siitä keskikaljaa anttilalaivan nakkibaarissa oranssi Hankkija lippalakki päässä?

      • lasiöljy

        Tervetuloa porukkaan !Tämä on vertaistukiryhmä vailla vertaa.


      • Nyky-meininki
        lasiöljy kirjoitti:

        Tervetuloa porukkaan !Tämä on vertaistukiryhmä vailla vertaa.

        Keskustelua laivamatkailusta vuosimallina 2017


      • avoimempi.väylä

        Heittelet luultavasti kannelta rahaa mereenkin, jos ei kerran kiinnosta hintalaadun välisen tason suhde. Mutta saahan sitä hölmöt maksaa. Kysyvät eksyvät harvemmin tieltä ja budjetistaan. Ostaahan jotkut lehtimyyjiltäkin halpoja tarve-esineitä.


    • suurinnoista
      • Ei-ollut

        Eipä find löytänyt sanaa "lava".


      • Käynti_optikolla

        Olutlaatikon hinta näytti löytyvän, koko lavan hintaa tosin ei


      • HaluatkoKehariTurpaan
        Ei-ollut kirjoitti:

        Eipä find löytänyt sanaa "lava".

        Löytyy laatikko/boksi/keissi/lava jne... nykyisin edukkain kaljalava Tallinkilla (Silja Linen tarjousviikkoja lukuunottamatta)


      • Sinulla-aina-heittää
        HaluatkoKehariTurpaan kirjoitti:

        Löytyy laatikko/boksi/keissi/lava jne... nykyisin edukkain kaljalava Tallinkilla (Silja Linen tarjousviikkoja lukuunottamatta)

        Antamistasi sanoista find löysi ainoastaan laatikon.

        Ei ihme, sinullahan heittää aina muulloinkin päästä.


      • sinähän.sen.tiedät
        Sinulla-aina-heittää kirjoitti:

        Antamistasi sanoista find löysi ainoastaan laatikon.

        Ei ihme, sinullahan heittää aina muulloinkin päästä.

        "Ei ihme, sinullahan heittää aina muulloinkin päästä."
        oletko katsonut peilistä


    • jokonni

      Mahtaako Rosella olla jo linjalla? Voisi käydä tyyppaan ja tsekkaamassa oluttilanteen.

      • rosella-vesseli

      • Virallinen-tiedote
        rosella-vesseli kirjoitti:

        Pesti alkoi eilen ja kestää kuun loppuun. Suomenlahdella puskee parasta aikaakin.

        http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:4702/mmsi:230180000/vessel:ROSELLA

        Siinä virallinen tiedote.

        Helsinki–Tallinna
        Telakointi 16.–30.1.2017, M/S Viking XPRS
        M/S Viking XPRS jää pois liikenteestä sunnuntaina 15.1. klo 22.30 Tallinnassa ja palaa liikenteeseen maanantaina 30.1. klo 11.30 Helsingissä.

        M/S Rosella korvaa M/S Viking XPRS:in Helsinki–Tallinna-reitillä telakoinnin aikana.

        -----------------------

        Tuo tietenkin varustamon omilta sivuilta.


      • panostusta.sivuihin
        Virallinen-tiedote kirjoitti:

        Siinä virallinen tiedote.

        Helsinki–Tallinna
        Telakointi 16.–30.1.2017, M/S Viking XPRS
        M/S Viking XPRS jää pois liikenteestä sunnuntaina 15.1. klo 22.30 Tallinnassa ja palaa liikenteeseen maanantaina 30.1. klo 11.30 Helsingissä.

        M/S Rosella korvaa M/S Viking XPRS:in Helsinki–Tallinna-reitillä telakoinnin aikana.

        -----------------------

        Tuo tietenkin varustamon omilta sivuilta.

        Huonot sivut. Eihän tuolla ole edes pubin juomalistaa. Mene nyt siihen jonoon kyselemään mitä kaikkea teillä on myytävänä, jos ei voi tutustua valikoimiin etukäteen. Sitten kaikki tilaavat ylihintaista kurakaljaa hanasta, kun eivät paremmasta tiedä. Kun kukaan ei tilaa muuta, niin ei pidetä valikoimassakaan muuta. Ja vielä ihmetellään suomalaisia, kun juovat vain huonointa kuraa.


    • Näkenemisiin

      Tällä palstalla ei näemmä enää kannata notkua, keskustelua laivamatkailusta ei ole ollut juurikaan viime aikoina havaittavissa, lieveilmiöitä sitäkin enemmän.
      Palaillaan asiaan kommentoinnin ohella jos palstalla muutosta parempaan joskus odoteltavissa.
      Ei kiinnosta jiikoot, ei keharit MS tautisten ongelmat, olutlaatikoista johtuvat ongelmat lavojen ja konttien ympärillä.

      Mutta odotellaan jos olisi toivoa laivamatkailusta kirjoitteluun, mitä tuleva tuo mukanaan, tuoko mitään?

    • mikä.on.tilanne

      Onko kukaan palstalaisista ehtinyt käymään jo Rosellalla?

      • Jo.tokkiinsa

        Jo 30 vuotta sitten.


      • näsäviisastelija
        Jo.tokkiinsa kirjoitti:

        Jo 30 vuotta sitten.

        Tässä keskustellaan kyllä nykyisyydestä ja Rosellan XPRS:n tuurausvuorosta.


      • Jo.tokkiinsa
        näsäviisastelija kirjoitti:

        Tässä keskustellaan kyllä nykyisyydestä ja Rosellan XPRS:n tuurausvuorosta.

        "Onko kukaan palstalaisista ehtinyt käymään jo Rosellalla?"

        Missä kohden moista näet?

        Kas kun minä olen jo käynyt Rosellalla. Meno Turusta Tukholmaan Viking Sallyllä ja paluu Rosellalla.


      • visakoivua
        Jo.tokkiinsa kirjoitti:

        "Onko kukaan palstalaisista ehtinyt käymään jo Rosellalla?"

        Missä kohden moista näet?

        Kas kun minä olen jo käynyt Rosellalla. Meno Turusta Tukholmaan Viking Sallyllä ja paluu Rosellalla.

        Tossa avauksessa näytti olevan mainuttu xpressin tuuraaminen. Tuopit lienee laivalla samat mitä vakioreitilläkin. Muistatko mikä oli siellä tuoppikoko?


      • Jo-tokkiinsa
        visakoivua kirjoitti:

        Tossa avauksessa näytti olevan mainuttu xpressin tuuraaminen. Tuopit lienee laivalla samat mitä vakioreitilläkin. Muistatko mikä oli siellä tuoppikoko?

        Keskustelu elää. Minä otin kantaa tuohon lainaamaani tekstiin. Ethän sinäkään puhu aiheesta.


      • vars.kys
        Jo-tokkiinsa kirjoitti:

        Keskustelu elää. Minä otin kantaa tuohon lainaamaani tekstiin. Ethän sinäkään puhu aiheesta.

        Ei kai kukaan pelkästä aiheesta jaksa loputtomiin jankuttaa. Pitäähän sitä saada tarinaa aiheen ympärillekin.

        Ajankohtaisena kysymyksenä voisi tiedustella mikä mahtaa olla tällä hetkellä tuoppikoko Xpressiä tuuraavalla Rosellalla? Sehän paahtaa nyt täyttä häkää HEL-TLL välillä, olikohan tammikuun loppupuolellle saakka?

        Joku Katajanokalla asuva voisi käydä tsekkaamassa. Tietäisi sitten kannattaako täältä kauempaakin lähteä reissuun.


      • muistako.itsekään
        Jo.tokkiinsa kirjoitti:

        Jo 30 vuotta sitten.

        Ja millähän reitillä Rosella mahtoi olla silloin?


      • Jo.tokkiinsa
        muistako.itsekään kirjoitti:

        Ja millähän reitillä Rosella mahtoi olla silloin?

        Eilen (21.1.2017 16:26) sait jo vastauksen, mutta ei näköjään mennyt vielä umpiluusta läpi.

        "Kas kun minä olen jo käynyt Rosellalla. Meno Turusta Tukholmaan Viking Sallyllä ja paluu Rosellalla."


      • muutenhyvä
        Jo.tokkiinsa kirjoitti:

        Eilen (21.1.2017 16:26) sait jo vastauksen, mutta ei näköjään mennyt vielä umpiluusta läpi.

        "Kas kun minä olen jo käynyt Rosellalla. Meno Turusta Tukholmaan Viking Sallyllä ja paluu Rosellalla."

        Taisi olla tosin 30 vuotta sitten Naantalin ja Kapellskärin välillä.


      • Jo.tokkiinsa
        muutenhyvä kirjoitti:

        Taisi olla tosin 30 vuotta sitten Naantalin ja Kapellskärin välillä.

        Oli miten oli, mutta MINÄ matkustin Turusta Tukholmaan ja takaisin. Menomatka oli vähän äänekäs, A-hytti Sallyllä aika edessä paapuurissa ja jäät kahisi. Takaisin tyyrpuurin puolella Rosellalla viimeistä edellisessä A-hytissä ja oli mukavan rauhaisaa.


      • aikalähelle
        Jo.tokkiinsa kirjoitti:

        Oli miten oli, mutta MINÄ matkustin Turusta Tukholmaan ja takaisin. Menomatka oli vähän äänekäs, A-hytti Sallyllä aika edessä paapuurissa ja jäät kahisi. Takaisin tyyrpuurin puolella Rosellalla viimeistä edellisessä A-hytissä ja oli mukavan rauhaisaa.

        Pääseehän Turusta Tukholmaan myös Naantalin ja Kapellskärin kautta.

        Mutta olet osittain oikeassa. Rosella aloitti Naantali-Kapellskär välillä 13. lokakuuta 1988. Eli vasta 28,3 vuotta sitten. Vaan helpompi pyöristää tasalukuun 30, koska ei tässä nyt niin tarkkoja tarvitse olla.


      • Yrität-viisastella
        aikalähelle kirjoitti:

        Pääseehän Turusta Tukholmaan myös Naantalin ja Kapellskärin kautta.

        Mutta olet osittain oikeassa. Rosella aloitti Naantali-Kapellskär välillä 13. lokakuuta 1988. Eli vasta 28,3 vuotta sitten. Vaan helpompi pyöristää tasalukuun 30, koska ei tässä nyt niin tarkkoja tarvitse olla.

        Kyllä Rosella sahasi jo 1980 Turun ja Tukholman väliä.


      • ajat-muuttuvat
        Yrität-viisastella kirjoitti:

        Kyllä Rosella sahasi jo 1980 Turun ja Tukholman väliä.

        Onhan se sitäkin väliä joskus seilannut, mutta noin 30 vuotta sitten Rosella oli Naantali-Kapellskär reitillä. Nykyäänhän alus liikennöi Helsingin ja Tallinnan väliä.


      • Siinä-viisastelijalle
        ajat-muuttuvat kirjoitti:

        Onhan se sitäkin väliä joskus seilannut, mutta noin 30 vuotta sitten Rosella oli Naantali-Kapellskär reitillä. Nykyäänhän alus liikennöi Helsingin ja Tallinnan väliä.

        1988-1994 ajoi Naantalista. Siis aika lyhyen aikaa.


      • Rosella_liikennöinyt
        Siinä-viisastelijalle kirjoitti:

        1988-1994 ajoi Naantalista. Siis aika lyhyen aikaa.

        1980-1981 Naantali maarianhamina kapellskär
        1981-1988 Turku maarinhamina tukholma
        1988- 1993 Naantali maarianhamina kapellskär
        1994-1995 Turku maarianhamina tukholma

        ... näin kertoo viking linen historiikki (tie meren yli-viking line 50 vuotta, 1959-2009) rosellan liikennöimistä reiteistä 1980 - 1990 luvuilla


      • Suoraa-kopiota
        Rosella_liikennöinyt kirjoitti:

        1980-1981 Naantali maarianhamina kapellskär
        1981-1988 Turku maarinhamina tukholma
        1988- 1993 Naantali maarianhamina kapellskär
        1994-1995 Turku maarianhamina tukholma

        ... näin kertoo viking linen historiikki (tie meren yli-viking line 50 vuotta, 1959-2009) rosellan liikennöimistä reiteistä 1980 - 1990 luvuilla

        Ja näin kertoo asiatietoa aluksista:

        1979 08 14. Sjösatt. Gudmor Agneta Lundqvist.

        Levererades 21 maj 1980 till SF-Line Ab, Mariehamn, Finland.

        1980 05 23. Insatt i Viking Lines trafik mellan Stockholm - Mariehamn - Åbo.

        1981 10. En berusad man med en fritidsbåt kör rätt i sidan på ROSELLA. Inga skador på fartyget.

        1988 10 13. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Nådendal.

        1993. Under hösten ombyggd vid Finnyards, Rauma, Finland för 140 miljoner FIM med mer hyttplatser. Det var bildäcket på däck 4 som gjordes om till hytter.

        1994 01 01. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn - Åbo.

        1995 04 12. Rederiet byter namn till Viking Line Ab, Mariehamn, Finland.

        1995 06 - 1995 08. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Nådendal.

        1995 08 - 1996 06. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn - Åbo.

        1996 06 - 1996 08. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Nådendal.

        1996 08 - 1997 04. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn - Åbo.

        1997 04. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 24 timmars kryssningar.

        1997 06 - 1997 08. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Nådendal.

        1997 08. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 24 timmars kryssningar.

        1998 03. Dockades på GV Varvet, Beckholmen.

        1998 06 - 1998 08. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Nådendal.

        1998 08. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 24 timmars kryssningar.

        1999 06 - 1999 08. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Åbo.

        1999 08. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 20 timmars kryssningar.

        2000 06 19 - 2000 08 17. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Åbo.

        2000 08 18. Blev ombyggd vid Turku Repair Yards, Nådendal, Finland. Fick ett evakuerings system monterad på fördäck, Samtidigt gjordes det en allmän uppfräschning på fartyget.

        2000 08 27. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn- Åbo.

        2000 10 04. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 22 timmars kryssningar.

        2001 06 - 2001 08. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Åbo.

        2001 08 13. Går en speciell tur mellan Gävle - Mariehamn.

        2001 08 15. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 22 timmars kryssningar.

        2001 12 21 - 2002 02 13. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn - Åbo.

        2002 02 14. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 22 timmars kryssningar.

        2002 06 17 - 2002 08 11. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Åbo.

        2002 08 12. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 22 timmars kryssningar.

        2002 12 23 - 2002 12 26. Upplagd i Stockholm över julen.

        2003 05 18 - 2003 06 20. Under vissa dagar, Kryssning mellan Stockholm - Riga.

        2003 06 23 - 2003 08 11. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Åbo.

        2003 08 14. Ankom Tallinn för att prova ramperna.

        2003 08 17. Insatt mellan Helsingfors - Tallinn.

        2006 04 09 - 2006 04 13. Varvsbesök i Nådendal för att reparera propelleraxel som läckte olja.

        2006 12 24 - 2006 12 26. Ingen trafik under julen.

        2008 04 28. Sista dagen i trafik mellan Helsingfors - Tallinn.

        2008 04. Ankom Kopli, Estland för dockning.

        2008 05 12. Ankom Kapellskär för vissa tester, avgick därefter mot Mariehamn.

        2008 05 20. Registrerad för Viking Rederi Ab, Stockholm (Viking Line Abp, Mariehamn), hemmahamn Norrtälje.

        2008 05 30. Insatt mellan Mariehamn - Kapellskär.

        2008 07 11. Fick fartyget ett fel på styrningen till propellern och fick ställa in två avgångar.

        2009 01 19. Efter avgång från Mariehamn fick fartyget en problem med hjälpmaskineriet och tvingades att ankrade upp några hundra meter från terminalen i Mariehamn. Problemet berodde på att man fått in vatten i bränslet. Efter en stund kunde man få igång maskineriet, men då visade det sig att man lyckats ankra upp på en av kablarna för internet trafik till och från Åland och kabeln följde med, när man skulle ta upp ankaret.

        2011 01 07 - 2011 02 17. Ur trafik för varvsöversyn och ombyggnad.

        2011 02 17. Insatt mellan Mariehamn - Kapellskär.

        2011 03 19 - 2011 03 29. Insatt mellan Helsingfors - Tallinn.

        2011 03 30. Insatt mellan Mariehamn - Kapellskär.

        2012 01 - 2012 02. Dockning i Kopli, Estland.

        2013 07 22. Så rasade ena hängdäcket en bit vid ankomst till Mariehamn och försvårad lossning av bilarna som stod på hängdäcket.

        2013 12 15. Gjorde en extra resa Mariehamn - Stockholm under natten med passagerare och last från grundstötta rederisystern AMORELLA.

        2014 01 16. Överförd till Åländsk flagg, hemmahamn Mariehamn.

        2015 01 - 2015 01 28. Varvsöversyn i Kopli, Estland. Man målar även upp "grace" ränder på fartyget och flyttar Viking Line längre akterut på skrovet, men ommålningen blir bara ett misslyckande.

        2015 01 30. Åter i trafik Mariehamn - Kapellskär.

        2017 01 09. Varvsbesök i Kopli, Estland.

        2017 01 15. Insatt mellan Tallinn - Helsingfors.


      • Rosella_liikennöinyt
        Suoraa-kopiota kirjoitti:

        Ja näin kertoo asiatietoa aluksista:

        1979 08 14. Sjösatt. Gudmor Agneta Lundqvist.

        Levererades 21 maj 1980 till SF-Line Ab, Mariehamn, Finland.

        1980 05 23. Insatt i Viking Lines trafik mellan Stockholm - Mariehamn - Åbo.

        1981 10. En berusad man med en fritidsbåt kör rätt i sidan på ROSELLA. Inga skador på fartyget.

        1988 10 13. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Nådendal.

        1993. Under hösten ombyggd vid Finnyards, Rauma, Finland för 140 miljoner FIM med mer hyttplatser. Det var bildäcket på däck 4 som gjordes om till hytter.

        1994 01 01. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn - Åbo.

        1995 04 12. Rederiet byter namn till Viking Line Ab, Mariehamn, Finland.

        1995 06 - 1995 08. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Nådendal.

        1995 08 - 1996 06. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn - Åbo.

        1996 06 - 1996 08. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Nådendal.

        1996 08 - 1997 04. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn - Åbo.

        1997 04. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 24 timmars kryssningar.

        1997 06 - 1997 08. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Nådendal.

        1997 08. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 24 timmars kryssningar.

        1998 03. Dockades på GV Varvet, Beckholmen.

        1998 06 - 1998 08. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Nådendal.

        1998 08. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 24 timmars kryssningar.

        1999 06 - 1999 08. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Åbo.

        1999 08. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 20 timmars kryssningar.

        2000 06 19 - 2000 08 17. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Åbo.

        2000 08 18. Blev ombyggd vid Turku Repair Yards, Nådendal, Finland. Fick ett evakuerings system monterad på fördäck, Samtidigt gjordes det en allmän uppfräschning på fartyget.

        2000 08 27. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn- Åbo.

        2000 10 04. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 22 timmars kryssningar.

        2001 06 - 2001 08. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Åbo.

        2001 08 13. Går en speciell tur mellan Gävle - Mariehamn.

        2001 08 15. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 22 timmars kryssningar.

        2001 12 21 - 2002 02 13. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn - Åbo.

        2002 02 14. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 22 timmars kryssningar.

        2002 06 17 - 2002 08 11. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Åbo.

        2002 08 12. Insatt på kryssningar mellan Stockholm - Mariehamn med artistnamnet "DANCING QUEEN" på 22 timmars kryssningar.

        2002 12 23 - 2002 12 26. Upplagd i Stockholm över julen.

        2003 05 18 - 2003 06 20. Under vissa dagar, Kryssning mellan Stockholm - Riga.

        2003 06 23 - 2003 08 11. Insatt mellan Kapellskär - Mariehamn - Åbo.

        2003 08 14. Ankom Tallinn för att prova ramperna.

        2003 08 17. Insatt mellan Helsingfors - Tallinn.

        2006 04 09 - 2006 04 13. Varvsbesök i Nådendal för att reparera propelleraxel som läckte olja.

        2006 12 24 - 2006 12 26. Ingen trafik under julen.

        2008 04 28. Sista dagen i trafik mellan Helsingfors - Tallinn.

        2008 04. Ankom Kopli, Estland för dockning.

        2008 05 12. Ankom Kapellskär för vissa tester, avgick därefter mot Mariehamn.

        2008 05 20. Registrerad för Viking Rederi Ab, Stockholm (Viking Line Abp, Mariehamn), hemmahamn Norrtälje.

        2008 05 30. Insatt mellan Mariehamn - Kapellskär.

        2008 07 11. Fick fartyget ett fel på styrningen till propellern och fick ställa in två avgångar.

        2009 01 19. Efter avgång från Mariehamn fick fartyget en problem med hjälpmaskineriet och tvingades att ankrade upp några hundra meter från terminalen i Mariehamn. Problemet berodde på att man fått in vatten i bränslet. Efter en stund kunde man få igång maskineriet, men då visade det sig att man lyckats ankra upp på en av kablarna för internet trafik till och från Åland och kabeln följde med, när man skulle ta upp ankaret.

        2011 01 07 - 2011 02 17. Ur trafik för varvsöversyn och ombyggnad.

        2011 02 17. Insatt mellan Mariehamn - Kapellskär.

        2011 03 19 - 2011 03 29. Insatt mellan Helsingfors - Tallinn.

        2011 03 30. Insatt mellan Mariehamn - Kapellskär.

        2012 01 - 2012 02. Dockning i Kopli, Estland.

        2013 07 22. Så rasade ena hängdäcket en bit vid ankomst till Mariehamn och försvårad lossning av bilarna som stod på hängdäcket.

        2013 12 15. Gjorde en extra resa Mariehamn - Stockholm under natten med passagerare och last från grundstötta rederisystern AMORELLA.

        2014 01 16. Överförd till Åländsk flagg, hemmahamn Mariehamn.

        2015 01 - 2015 01 28. Varvsöversyn i Kopli, Estland. Man målar även upp "grace" ränder på fartyget och flyttar Viking Line längre akterut på skrovet, men ommålningen blir bara ett misslyckande.

        2015 01 30. Åter i trafik Mariehamn - Kapellskär.

        2017 01 09. Varvsbesök i Kopli, Estland.

        2017 01 15. Insatt mellan Tallinn - Helsingfors.

        Ehkä kuitenkin luotamme viking linelta oleviin tietoihin kuin tuohon yksityisen harrastelijan ylläpitämiin sivustoihin, oma asiasi tietysti on mihin itse uskoisit

        ehkäpä sinun kannattaisi tutustua viking linen tietoihin alustensa liikennöinneistä,
        suosittelen myös muiden liikennöitsijöiden kohdalta tarkastaa tiedot aina ko. liikennöitsijän omista tiedoista. Voithan sinä perustaa itsekin vastaavan sivuston FOF:n tyyliin mutta kyseessä on silloin sinun tiedostostasi jolla ei välttämättä ole todellisuuden kanssa yhteneväisyyttä.

        Asiatietoasi, heh! (suoraa kopiota ajattelukyvyistäsikö)


      • Tilanne-edukseni.22-1
        Rosella_liikennöinyt kirjoitti:

        Ehkä kuitenkin luotamme viking linelta oleviin tietoihin kuin tuohon yksityisen harrastelijan ylläpitämiin sivustoihin, oma asiasi tietysti on mihin itse uskoisit

        ehkäpä sinun kannattaisi tutustua viking linen tietoihin alustensa liikennöinneistä,
        suosittelen myös muiden liikennöitsijöiden kohdalta tarkastaa tiedot aina ko. liikennöitsijän omista tiedoista. Voithan sinä perustaa itsekin vastaavan sivuston FOF:n tyyliin mutta kyseessä on silloin sinun tiedostostasi jolla ei välttämättä ole todellisuuden kanssa yhteneväisyyttä.

        Asiatietoasi, heh! (suoraa kopiota ajattelukyvyistäsikö)

        Hukkasitko Vikingin kirjan välistä korjausirtolehden?

        Tässä kopio Wikipediasta (En viitsi kaivaa tuota Vikingin kirjaa hyllystä. Vielä vähemmän alkaisin kirjoittamalla sitä kopioida. Katsos kun pyörä on jo keksitty):
        Käyttöhistoria
        Rosella rakennettiin vuonna 1979 valmistuneen M/S Turellan (nyk. M/S Regina della Pace) sisaralukseksi. Aluksen luovutus keväällä 1980 viivästyi muutaman viikon kestäneen Merimiesunionin lakon takia. Ensimmäinen reitti oli Naantali–Maarianhamina–Kapellskär. Sittemmin alus on kulkenut Suomen ja Ruotsin väliä reiteillä Turku–Maarianhamina–Tukholma, Naantali–Maarianhamina–Kapellskär, Turku–Maarianhamina/Långnäs–Kapellskär sekä 20 tunnin risteilyjä Tukholma–Maarianhamina-välillä. Rosella siirtyi Naantalin reitille M/S Amorellan valmistuttua vuonna 1988, mutta se jouduttiin siirtämään takaisin Turun liikenteeseen Rederi AB Sliten konkurssin jälkeen, kun M/S Kalypso myytiin Star Cruiselle vuoden 1994 alussa.
        Vuonna 2003 alus siirrettiin Suomen ja Viron väliseen liikenteeseen reitille Helsinki–Tallinna M/S Cinderellan paikalle, joka puolestaan siirtyi risteilyliikenteeseen reitille Tukholma–Maarianhamina. Vikingille Aker Yardsilta, Hietalahden telakalta vuonna 2008 valmistunut M/S Viking XPRS korvasi Rosellan Helsinki–Tallinna-välillä huhtikuussa 2008. Rosellan viimeinen lähtö oli Tallinnasta 28. huhtikuuta kello 8.15. Rosella korvasi M/S Ålandsfärjanin (nyk. M/S Expedition) 30. toukokuuta 2008 alkaen Maarianhaminan ja Kapellskärin välillä. Samalla päivämäärällä alus siirtyi Ruotsin lipun alle, ja sen kotisatama vaihtui Maarianhaminasta Norrtäljeen.
        Rosellan koneet pysähtyivät ja sähköt katkesivat, eli laiva sai ”blackoutin”, tammikuussa 2009, kun se oli juuri lähtenyt Maarianhaminasta Kapellskäriin. Laiva hätäankkuroitiin, jotta se ei ajelehtisi kapean väylän sivuun, ja tilanteesta ilmoitettiin Länsi-Suomen merivartioston meripelastuskeskukseen Turkuun. Paikalle hälytettiin Maarianhaminan merivartioston partio, Ahvenanmaan meripelastusyhdistyksen Rescue Algot Johansson ja Rescue Paf. Rosellan koneet saatiin käyntiin nopeasti, ja alus saatiin miehistön hallintaan. Tilanne oli ohi vajaassa tunnissa. Laiva palasi Maarianhaminan satamaan, josta se lähti pian uudelleen reitilleen. Laivassa oli tapahtumahetkellä mukana noin 300 ihmistä, mutta heillä tai laivalla ei ollut missään vaiheessa vaaraa.[4]
        Rosella oli telakalla tammikuussa 2011, jolloin laivan sisätiloihin tehtiin lukuisia muutoksia. Laivan kahvilamaailma uudistettiin, myymälää laajennettiin sekä lähes koko ravintolakansi rakennettiin uudelleen. Yökerhosta tehtiin kaksikerroksinen. Näin laiva varustettiin palvelemaan paremmin nykyistä reittiään. Laiva vieraili myös reitillä Helsinki–Tallinna maaliskuussa 2011 korvaten telakalle siirtyneen M/S Viking XPRS:n. M/S Rosellan uudistuksen myötä alus tulee näillä näkymin palvelemaan yhtiötä vuoteen 2016 asti.
        16. tammikuuta 2014 Rosella siirtyi takaisin Suomen lipun alle ja sai Maarianhaminan kotisatamakseen.
        6. helmikuuta 2015 Rosellan ollessa lähdössä Maarianhaminasta, miehistö huomasi että keulavisiirin yksi lukko ei toiminut. Alus kuitenkin lähti merelle, koska vika oli helposti korjattavissa. Varustamon mukaan vika saatiin kuntoon ennen kuin alus ehti avomerelle, eikä vaaraa aiheutunut. M/S Estonian onnettomuuden jälkeen sääntöjä on kiristetty niin, että kaikkien rungon porttien on oltava lähtiessä suljettuna, varmistettuna ja tarkastettuna.[6]
        Tammikuussa 2017 Rosella tuuraa Helsinki–Tallinna-reitillä M/S Viking XPRS:iä aluksen telakkakäynnin ajan.


      • selittelyistäsi
        Tilanne-edukseni.22-1 kirjoitti:

        Hukkasitko Vikingin kirjan välistä korjausirtolehden?

        Tässä kopio Wikipediasta (En viitsi kaivaa tuota Vikingin kirjaa hyllystä. Vielä vähemmän alkaisin kirjoittamalla sitä kopioida. Katsos kun pyörä on jo keksitty):
        Käyttöhistoria
        Rosella rakennettiin vuonna 1979 valmistuneen M/S Turellan (nyk. M/S Regina della Pace) sisaralukseksi. Aluksen luovutus keväällä 1980 viivästyi muutaman viikon kestäneen Merimiesunionin lakon takia. Ensimmäinen reitti oli Naantali–Maarianhamina–Kapellskär. Sittemmin alus on kulkenut Suomen ja Ruotsin väliä reiteillä Turku–Maarianhamina–Tukholma, Naantali–Maarianhamina–Kapellskär, Turku–Maarianhamina/Långnäs–Kapellskär sekä 20 tunnin risteilyjä Tukholma–Maarianhamina-välillä. Rosella siirtyi Naantalin reitille M/S Amorellan valmistuttua vuonna 1988, mutta se jouduttiin siirtämään takaisin Turun liikenteeseen Rederi AB Sliten konkurssin jälkeen, kun M/S Kalypso myytiin Star Cruiselle vuoden 1994 alussa.
        Vuonna 2003 alus siirrettiin Suomen ja Viron väliseen liikenteeseen reitille Helsinki–Tallinna M/S Cinderellan paikalle, joka puolestaan siirtyi risteilyliikenteeseen reitille Tukholma–Maarianhamina. Vikingille Aker Yardsilta, Hietalahden telakalta vuonna 2008 valmistunut M/S Viking XPRS korvasi Rosellan Helsinki–Tallinna-välillä huhtikuussa 2008. Rosellan viimeinen lähtö oli Tallinnasta 28. huhtikuuta kello 8.15. Rosella korvasi M/S Ålandsfärjanin (nyk. M/S Expedition) 30. toukokuuta 2008 alkaen Maarianhaminan ja Kapellskärin välillä. Samalla päivämäärällä alus siirtyi Ruotsin lipun alle, ja sen kotisatama vaihtui Maarianhaminasta Norrtäljeen.
        Rosellan koneet pysähtyivät ja sähköt katkesivat, eli laiva sai ”blackoutin”, tammikuussa 2009, kun se oli juuri lähtenyt Maarianhaminasta Kapellskäriin. Laiva hätäankkuroitiin, jotta se ei ajelehtisi kapean väylän sivuun, ja tilanteesta ilmoitettiin Länsi-Suomen merivartioston meripelastuskeskukseen Turkuun. Paikalle hälytettiin Maarianhaminan merivartioston partio, Ahvenanmaan meripelastusyhdistyksen Rescue Algot Johansson ja Rescue Paf. Rosellan koneet saatiin käyntiin nopeasti, ja alus saatiin miehistön hallintaan. Tilanne oli ohi vajaassa tunnissa. Laiva palasi Maarianhaminan satamaan, josta se lähti pian uudelleen reitilleen. Laivassa oli tapahtumahetkellä mukana noin 300 ihmistä, mutta heillä tai laivalla ei ollut missään vaiheessa vaaraa.[4]
        Rosella oli telakalla tammikuussa 2011, jolloin laivan sisätiloihin tehtiin lukuisia muutoksia. Laivan kahvilamaailma uudistettiin, myymälää laajennettiin sekä lähes koko ravintolakansi rakennettiin uudelleen. Yökerhosta tehtiin kaksikerroksinen. Näin laiva varustettiin palvelemaan paremmin nykyistä reittiään. Laiva vieraili myös reitillä Helsinki–Tallinna maaliskuussa 2011 korvaten telakalle siirtyneen M/S Viking XPRS:n. M/S Rosellan uudistuksen myötä alus tulee näillä näkymin palvelemaan yhtiötä vuoteen 2016 asti.
        16. tammikuuta 2014 Rosella siirtyi takaisin Suomen lipun alle ja sai Maarianhaminan kotisatamakseen.
        6. helmikuuta 2015 Rosellan ollessa lähdössä Maarianhaminasta, miehistö huomasi että keulavisiirin yksi lukko ei toiminut. Alus kuitenkin lähti merelle, koska vika oli helposti korjattavissa. Varustamon mukaan vika saatiin kuntoon ennen kuin alus ehti avomerelle, eikä vaaraa aiheutunut. M/S Estonian onnettomuuden jälkeen sääntöjä on kiristetty niin, että kaikkien rungon porttien on oltava lähtiessä suljettuna, varmistettuna ja tarkastettuna.[6]
        Tammikuussa 2017 Rosella tuuraa Helsinki–Tallinna-reitillä M/S Viking XPRS:iä aluksen telakkakäynnin ajan.

        Kannattaa huomioda ettei fof:n sivuilta löydy viking sallyn (http://www.faktaomfartyg.se/viking_sally_1980.htm) liikennöinnistä naantali kapellskär reitillä mitään, eipä silloin kannata ihmetellä jos sieltä puuttuu maininta rosellan liikennöinnistä 1980 samaisella reitillä

        et viitsi kaivaa hyllystä, koska sinulla ei ole ko. kirjaa ilmeisesti hyllyssäsi, eihän sinun oli tuolloin tarvinnut tukeutua FOF:n sivustoihin ...


      • alangin.rannoillako
        Tilanne-edukseni.22-1 kirjoitti:

        Hukkasitko Vikingin kirjan välistä korjausirtolehden?

        Tässä kopio Wikipediasta (En viitsi kaivaa tuota Vikingin kirjaa hyllystä. Vielä vähemmän alkaisin kirjoittamalla sitä kopioida. Katsos kun pyörä on jo keksitty):
        Käyttöhistoria
        Rosella rakennettiin vuonna 1979 valmistuneen M/S Turellan (nyk. M/S Regina della Pace) sisaralukseksi. Aluksen luovutus keväällä 1980 viivästyi muutaman viikon kestäneen Merimiesunionin lakon takia. Ensimmäinen reitti oli Naantali–Maarianhamina–Kapellskär. Sittemmin alus on kulkenut Suomen ja Ruotsin väliä reiteillä Turku–Maarianhamina–Tukholma, Naantali–Maarianhamina–Kapellskär, Turku–Maarianhamina/Långnäs–Kapellskär sekä 20 tunnin risteilyjä Tukholma–Maarianhamina-välillä. Rosella siirtyi Naantalin reitille M/S Amorellan valmistuttua vuonna 1988, mutta se jouduttiin siirtämään takaisin Turun liikenteeseen Rederi AB Sliten konkurssin jälkeen, kun M/S Kalypso myytiin Star Cruiselle vuoden 1994 alussa.
        Vuonna 2003 alus siirrettiin Suomen ja Viron väliseen liikenteeseen reitille Helsinki–Tallinna M/S Cinderellan paikalle, joka puolestaan siirtyi risteilyliikenteeseen reitille Tukholma–Maarianhamina. Vikingille Aker Yardsilta, Hietalahden telakalta vuonna 2008 valmistunut M/S Viking XPRS korvasi Rosellan Helsinki–Tallinna-välillä huhtikuussa 2008. Rosellan viimeinen lähtö oli Tallinnasta 28. huhtikuuta kello 8.15. Rosella korvasi M/S Ålandsfärjanin (nyk. M/S Expedition) 30. toukokuuta 2008 alkaen Maarianhaminan ja Kapellskärin välillä. Samalla päivämäärällä alus siirtyi Ruotsin lipun alle, ja sen kotisatama vaihtui Maarianhaminasta Norrtäljeen.
        Rosellan koneet pysähtyivät ja sähköt katkesivat, eli laiva sai ”blackoutin”, tammikuussa 2009, kun se oli juuri lähtenyt Maarianhaminasta Kapellskäriin. Laiva hätäankkuroitiin, jotta se ei ajelehtisi kapean väylän sivuun, ja tilanteesta ilmoitettiin Länsi-Suomen merivartioston meripelastuskeskukseen Turkuun. Paikalle hälytettiin Maarianhaminan merivartioston partio, Ahvenanmaan meripelastusyhdistyksen Rescue Algot Johansson ja Rescue Paf. Rosellan koneet saatiin käyntiin nopeasti, ja alus saatiin miehistön hallintaan. Tilanne oli ohi vajaassa tunnissa. Laiva palasi Maarianhaminan satamaan, josta se lähti pian uudelleen reitilleen. Laivassa oli tapahtumahetkellä mukana noin 300 ihmistä, mutta heillä tai laivalla ei ollut missään vaiheessa vaaraa.[4]
        Rosella oli telakalla tammikuussa 2011, jolloin laivan sisätiloihin tehtiin lukuisia muutoksia. Laivan kahvilamaailma uudistettiin, myymälää laajennettiin sekä lähes koko ravintolakansi rakennettiin uudelleen. Yökerhosta tehtiin kaksikerroksinen. Näin laiva varustettiin palvelemaan paremmin nykyistä reittiään. Laiva vieraili myös reitillä Helsinki–Tallinna maaliskuussa 2011 korvaten telakalle siirtyneen M/S Viking XPRS:n. M/S Rosellan uudistuksen myötä alus tulee näillä näkymin palvelemaan yhtiötä vuoteen 2016 asti.
        16. tammikuuta 2014 Rosella siirtyi takaisin Suomen lipun alle ja sai Maarianhaminan kotisatamakseen.
        6. helmikuuta 2015 Rosellan ollessa lähdössä Maarianhaminasta, miehistö huomasi että keulavisiirin yksi lukko ei toiminut. Alus kuitenkin lähti merelle, koska vika oli helposti korjattavissa. Varustamon mukaan vika saatiin kuntoon ennen kuin alus ehti avomerelle, eikä vaaraa aiheutunut. M/S Estonian onnettomuuden jälkeen sääntöjä on kiristetty niin, että kaikkien rungon porttien on oltava lähtiessä suljettuna, varmistettuna ja tarkastettuna.[6]
        Tammikuussa 2017 Rosella tuuraa Helsinki–Tallinna-reitillä M/S Viking XPRS:iä aluksen telakkakäynnin ajan.

        "M/S Rosellan uudistuksen myötä alus tulee näillä näkymin palvelemaan yhtiötä vuoteen 2016 asti."

        Mitä se nyt sitten tekee? Eletään kuitenkin jo vuotta 2017.


      • Olet-hakoteillä
        selittelyistäsi kirjoitti:

        Kannattaa huomioda ettei fof:n sivuilta löydy viking sallyn (http://www.faktaomfartyg.se/viking_sally_1980.htm) liikennöinnistä naantali kapellskär reitillä mitään, eipä silloin kannata ihmetellä jos sieltä puuttuu maininta rosellan liikennöinnistä 1980 samaisella reitillä

        et viitsi kaivaa hyllystä, koska sinulla ei ole ko. kirjaa ilmeisesti hyllyssäsi, eihän sinun oli tuolloin tarvinnut tukeutua FOF:n sivustoihin ...

        Tuo lainaus oli kylläkin Wikipediasta.


      • Ei-Naantalista
        selittelyistäsi kirjoitti:

        Kannattaa huomioda ettei fof:n sivuilta löydy viking sallyn (http://www.faktaomfartyg.se/viking_sally_1980.htm) liikennöinnistä naantali kapellskär reitillä mitään, eipä silloin kannata ihmetellä jos sieltä puuttuu maininta rosellan liikennöinnistä 1980 samaisella reitillä

        et viitsi kaivaa hyllystä, koska sinulla ei ole ko. kirjaa ilmeisesti hyllyssäsi, eihän sinun oli tuolloin tarvinnut tukeutua FOF:n sivustoihin ...

        Kannattaa huomioida, ettei Viking Sally liinennöinyt Naantalista.


      • Naantalista
        Ei-Naantalista kirjoitti:

        Kannattaa huomioida, ettei Viking Sally liinennöinyt Naantalista.

        "liinennöinyt"

        ei liinennöinyt ei, mutta liikennöi Turellan parina yhden talvikauden naantali kapellskär väliä, Rosellan ja Diana II:n kulkiessa Turusta tukholmaan.
        Itse vain henkilökohtaisesti matkannut Viking Sallylla reitillä naantali kapellskär.
        Joten en huomioi tietämättömyyttäsi


      • Kai-se-tietää
        Naantalista kirjoitti:

        "liinennöinyt"

        ei liinennöinyt ei, mutta liikennöi Turellan parina yhden talvikauden naantali kapellskär väliä, Rosellan ja Diana II:n kulkiessa Turusta tukholmaan.
        Itse vain henkilökohtaisesti matkannut Viking Sallylla reitillä naantali kapellskär.
        Joten en huomioi tietämättömyyttäsi

        Punaiset laivat -kirja ei moista tunne.


      • Tku-Tma-Tku
        Naantalista kirjoitti:

        "liinennöinyt"

        ei liinennöinyt ei, mutta liikennöi Turellan parina yhden talvikauden naantali kapellskär väliä, Rosellan ja Diana II:n kulkiessa Turusta tukholmaan.
        Itse vain henkilökohtaisesti matkannut Viking Sallylla reitillä naantali kapellskär.
        Joten en huomioi tietämättömyyttäsi

        Minä taas matkustin Viking Sallyllä Turusta Tukholmaan ja Rosellalla takaisin Turkuun.


    • tuoppiensuojelu

      Rosella ei sitten liikennöi tänään ja huomenna, koska kovan tuulen vuoksi tuopit saattaisivat kaatua muualle kuin tuopinhaltijan kurkkuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe