yritykseni tulos

jak145

Hei!
Eka vuosi takana yritykselläni ja laskeskelin, että myynti miinus kulut on n. 8500e. En ole maksanut mitään ennakkoveroja enkä yellejä, koska alku oli pitkään nihkeä. Tuo tulos on syntynyt pääosin loppusyksystä. Oonkohan nyt hirveissä veloissa?

13

264

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etoleuskoakseni

      Kai nyt palkasta ennakkopidätyksen maksoit? Muuten ihan ok, yelliä ja yritys ennakkoveroa ei kannata alussa maksaa, ne voi kampittaa lupaavan alun, jos rahaa ei tule sisään firmaan. Nollatulokseen tähtääminen ekana vuonna on ihan hyvä lähtökohta, jos itselleen saa raahaa firmasta ulos. Pitää kuitenkin huomioida, ei firmaan kannata rahaa jättää tilikauden yli, eri juttu, jos se on sijoitettu tuottavasti, siitä menee yhteisövero, 8000€ 21%. tosin ei kovin paljoa ole, osingon verotuksessa jatkossa hyötyy, jos tulosta syntyy.

      • toiminimivaioy

        Tämä (vastaus) vissiin oy:tä koskien, vai?
        Ammatinharjoittaja ei varsinaisesti palkkaa maksa itselleen.
        Jos tuo on toiminimi, minusta vallan ok tulos. Mutta en ymmärräkään näistä vielä mitään. Opiskelen.


    • debit

      Eihän tilikauden tulos kerro mitään taseessa olevista vastuista (veloista).

    • Näitä-vaan-piisaa

      Aloittajan kysymys on tylsä, Suomi-24:n tekemä oma "aktivointikirjoitus". Kysymyksessä jätetään tietoisesti suurin osa tarvittavista, edes alkeellisista perustiedoista kertomatta.

      Ideana on että muut alkaisivat sitten kysellä ja korjailla ja keskustella, ja saitin liikenne vilkastuu. Jos vilkastuu, niin saitilla olevat mainokset näkyvät myös ja mainosmyynnin rahavirrat kulkee.

      Mutta siis että avauskysymys olisi joltakin oikealta yrittäjältä, sellainen on valitettavasti perätöntä luulottelua. Noi on vaan niin läpinäkyvän kömpelösti tehtyjä, ja that's it.

      • Jak145

        Luin tämän moneen kertaan ja luulen, että ymmärsin jotain. Tarkoitatko ehkä että veroja ja yellejä ei maksetakaan tuon laskemani "tuloksen" perusteella.?
        Kirjanpitäjä saa tehdä vaikeammat laskeskelut myöhemmin ja yritän tässä vaan haarukoida ylimalkaan tuleeko mätkyjä lainkaan vai kuinka paljon.

        Viime vuoden tulos oli n. -5000 eli tappiota.
        Oliko se niin, että senkin voi ensin vähentää tuosta tuloksesta?

        Olen käyttänyt firman , siis tämä on toiminimi, korttia noin 5000 euroa koko vuonna yksityisostoihinkin, koska minulla ei ole muita tuloja kuin startti ja tämä yritys. Mutta onko sillä mitään väliä, jos toiminimen tulos on joka tapauksessa minun rahaa kaikki ja verotettavaa minun tuloinani?


      • yrittäjäaa

        Joo...
        tuosta 8500 euron tuloksesta voit vähentää edellisen vuoden tappion, joten sulle jää 3 500 euroo josta maksat jäännösverot, koska ett ole maksanut ennakkoveroja.

        Jäännösverot voit maksaa verotilillesi tammi-syyskuu 2017 aikana ja jos ett hoida niin sitten ne tulee "mätkynä" maksettavaksi Joulukuussa 2017.

        Niin ja jäännösveroja tuosta 3 500 euron tuloksesta lasketaan sun henkilökohtaisen veroprosentin mukaan, siis onko sulla mitään muitatuloja vuodessa kuin tuo toiminimen tulo...

        se että jos oot ottanut yksityisostoihin rahaa, niin niitähän ei lasketa toiminimen kirjanpidossa, vaan yrityksen tulot - toiminimelle hyväksikäytetyt menot = TULOS josta sitten ne verot maksat.

        onnex sulla on tilitoimisto joka nämä asiat sulle pitäis laskee ja ilmottaa, mutta noinan se menee, et siis ole hirveessä kusessa.

        Jos toiminta on noin pientä niin ennakkoveroja ei periaatteessa ole pakko hirveesti maksaa, mutta hyvähän se on jotain.

        Yelliä ei tarvitse tuollaisilla yrittäjän tuloilla maksella...kyllä se siitä !


      • matematiikanlyhyt
        Jak145 kirjoitti:

        Luin tämän moneen kertaan ja luulen, että ymmärsin jotain. Tarkoitatko ehkä että veroja ja yellejä ei maksetakaan tuon laskemani "tuloksen" perusteella.?
        Kirjanpitäjä saa tehdä vaikeammat laskeskelut myöhemmin ja yritän tässä vaan haarukoida ylimalkaan tuleeko mätkyjä lainkaan vai kuinka paljon.

        Viime vuoden tulos oli n. -5000 eli tappiota.
        Oliko se niin, että senkin voi ensin vähentää tuosta tuloksesta?

        Olen käyttänyt firman , siis tämä on toiminimi, korttia noin 5000 euroa koko vuonna yksityisostoihinkin, koska minulla ei ole muita tuloja kuin startti ja tämä yritys. Mutta onko sillä mitään väliä, jos toiminimen tulos on joka tapauksessa minun rahaa kaikki ja verotettavaa minun tuloinani?

        Myynti-kulut 8500 eka vuosi takana niin mikä se viiden tonnin tappio on ?


    • Jak145

      Mitä muuta tietoa tarvitsisitte, osataksenne arvioida paljonko veroa tulee maksettavaksi?
      Oma intuitioni koko ajan on, että tuskin tästä vielä mitään maksettavaa tulee?

      Olen itse pitänyt kirjaa kaikesta ja minulla tuntuu pöntöstä tila loppuvan näiden kaikkien laskelmien kanssa. Alallani tulee tositetta joka päivä sekä osto että myynti eli muutamia eli ei ole vaan vielä ollut varaa ulkoistaa laskemista. Siksi tuntuu epävarmalta koko ajan ja alvitilityksiä onkin pitänyt pariin kertaan korjata ja oikaista.

    • Jak145

      2015 lokakuussa aloitin.
      Finnvera avitti 9000 tonnin lainalla.

      • Velkataakkas-on-tää

        Toi on se ainoa velkatieto, jota olet noin 5 lähettämäsi feikkiviestin aikana saanut sanottua ulos suustasi. Kuitenkin kyselet meiltä, "Oonkohan nyt hirveissä veloissa?"

        Tietojesi perusteella voin kertoa että olet 9000 euron suuruisissa veloissa Finveralle. Toivottavasti pärjäät tuon ison velkasi kanssa.


      • jak145
        Velkataakkas-on-tää kirjoitti:

        Toi on se ainoa velkatieto, jota olet noin 5 lähettämäsi feikkiviestin aikana saanut sanottua ulos suustasi. Kuitenkin kyselet meiltä, "Oonkohan nyt hirveissä veloissa?"

        Tietojesi perusteella voin kertoa että olet 9000 euron suuruisissa veloissa Finveralle. Toivottavasti pärjäät tuon ison velkasi kanssa.

        Veloissa verottajalle ja vakuutusyhtiölle.. Tiedän kyllä Finnveran velasta, se ei vaivaa eikä paina. On kivempi, että tietää paljonko on velkaa, kuin koittaa pähkäillä.. no kaikki varmaan ovat käyneet verottajan sivuilla..?!

        Mutta okei, ei sitten. Kuten sanoin tuskin olen hirveän velallinen, tästä pikku tuloksesta, tuntuu vaan niin hulppealta ostaa pitkästä aikaa jotain, että alkaa jänskättää..
        Onpas ankea palsta, taidan laittaa saman aloituksen vauvalle... Ei siellä varmaan mitään asiantuntijoita ole, mutta tuleepa kommenttia suuntaan ja toiseen.
        Siitäkin voi olla hyötyä, olen nimittäin parempi lukemaan rivien välistä kuin matemaattiselta hahmotuskyvyltäni.
        Eikö kellään muulla ole sellaista ominaisuutta, että osaa kyllä mekaanisesti laskea, mutta asioiden syyseuraussuhteet ei vaan kirkastu, eli ei ymmärrä mitä laskee.

        Joskus oikein pitkään muhittamalla saan jotain tajuttua, mutta.. no onneksi olen myös jonkun verran sinnikäs.

        Hauskaa päivänjatkoa kuitenkin muille aloittelijayrittäjille ja kokeneemmillekin. Ehkä jonkun toisen asian tiimoilta tulen joskus keskustelemaan, mutta nyt jätän teidät rauhaan.


    • 26v_yrittäjänä

      Kirjoituksesta huomaa että sähellät sen minkä kerkeät.
      Keskity perusasiaan eli firman pyörittämiseen ja anna kirjanpitäjän tehdä oma työnsä.
      Paras kirjanpitäjä ei ole halvin vaan sellainen joka auttaa sinua eteenpäin.
      Esim. minulla on pilvipalvelussa toimiva kirjanpito johon kirjaan ostolaksut reskontran kautta kuten myös myynnit.
      Saan joka kuukausi kirjanpitäjältä alv laskelman jonka perusteella maksan alvit.
      Myös yrityksen tilanteen näen suoraan kirjanpidosta.

      Jos olet oikea yrittäjä etkä trolli niin selvitä itsellesi miten yritystoiminta pyörii, käy vaikka yrittäjäkurssi jossa saat hyvää tietoa.

      Ketjusta huomaa että olet niin pihalla asioista ettet osaa edes kysyä oikeita asioita, joten et voi saada myöskään oikeita vastauksia.

    • pekku1234

      Kaikki käyttämäsi rahat omiin ostoksiisi ovat myös toiminimen tuloa, joten kannatta pankkiin avata toinen tili josta maksat toiminimen kuluihin kuulvat maksut ja tälle tilille tulee kaikki raha mitä yrityksessi tulee, aina tarpeen tulle siirrät yrityksen tililtä rahaa omalletilillesi (vielpä tasasummia esim. 500, 1000, 2000 jne euroja), näin pysyt kärryllä kuinkapaljon tuloa on todellisuudessa tullut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe