Valion tuho on mukava asia

toivofeemuas

Ahneet sontiaiset tuhoaa toisensa suurimmasta tukipotista taistellessaan. Törsämusikka ei edes kyläkoulussa oppinut jakamaan.

20

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkea-sitä-oppiii

      Ai jaa!!!

    • lypsykoneläävä

      Mutta kuka tekee sitten koskenlaskijaa?

      Se on parasta!

    • kappasvaaan

      "Ahneet sontiaiset tuhoaa toisensa suurimmasta tukipotista taistellessaan."

      Aloittaja viitannee Valion myymään liian halpaan maidon hintaan.

      Nyt jäi vain vähän epäselväksi miten tuo liittyy tukipotista taisteluun kun minun mielestäni kyseessä on markkinaosuuksista taistelu, normaali liiketoiminta jota kutsutaan yritysten kilpailuksi.
      Eihän tukea tule yhtään lisää jos tilan tuotantomäärä pysyy samana.

    • Osuuskunta-aate

      "Osuuskunta on yhtiömuoto, jonka avulla voidaan harjoittaa osuustoimintaa. Osuuskunnan omistajia ja päätösvallan käyttäjiä ovat sen jäsenet. Osuuskunnan tarkoituksena on tyydyttää jäsentensä taloudellisia, sosiaalisia ja kulttuurisia tarpeita ja tavoitteita yhteisesti omistetun ja demokraattisesti hallinnoidun yrityksen avulla. Osuuskunnalla voi olla myös yhteiskunnallinen tai voiton tuottamisen tarkoitus.

      "Törsämusikka ei edes kyläkoulussa oppinut jakamaan." Aloittajan väite.

      Osuuskuntahan nimenomaan perustuu toisten kanssa jakamiseen.

      • tyhmempiEIhuomaa

        Miten mielestäsi valio on oppinut sitten jakamaan ??? viljelijän saama hinta 37 senttiä vastaan 60 sentin tuotantokustannukset !!!!

        Toisaalta valion saama raha markkinoilta 1718 miljoonaa ja valion tilittämä hinta tuottajille 739 miljoonaa.


      • antakierahhoo
        tyhmempiEIhuomaa kirjoitti:

        Miten mielestäsi valio on oppinut sitten jakamaan ??? viljelijän saama hinta 37 senttiä vastaan 60 sentin tuotantokustannukset !!!!

        Toisaalta valion saama raha markkinoilta 1718 miljoonaa ja valion tilittämä hinta tuottajille 739 miljoonaa.

        Tuottajat omistaa Valion, jämpti niin. Ei toimi slaavilaiset no ku tuo-itkut tässä tapauksessa.


    • On-oppinut

      1718 miljoona euroa oli Valion liikevaihto, ei tulos.
      Konsernin tulos ennen veroja oli 15 miljoonaa euroa (-27 milj. euroa). Tilivuoden verot olivat 2 miljoonaa euroa (9 milj. euroa). Tilikauden tulos oli 13 miljoonaa euroa (-36 milj. euroa).

      https://www.valio.fi/mediafiles/19b6ab4e-3899-4555-99c5-f9b367ec6387

      Tulos on siis se summa joka jää kun kun voitosta on tilitetty tuottajille.

      • tyhmempiEIhuomaa

        No kai se sitten noin on. Myönnän että olin väärässä. Muussa olen oikeassa koska olen erehtymätön.


      • tyhmempiEIhuomaa

        Toi on kyllä toimintakertomus vuodelta 2015......mä oon parempi numeroissa vai?


      • voivoivoivoivoi

        Meinaat siis että valion saama raha markkinoilta on = tulos
        "1718 miljoonaa euroa oli valion liikevaihto, ei tulos"

        En kuitenkaan puhunut itse tuloksesta enkä liikevaihdosta !!!!


      • gysynvaan

        Sisältyykö siihen 9 centtiin alvi?


      • gysynvaan

        siltä tuntuu.


    • jukkailmari51

      Valio pelasi hienosti aikanaan, kun kieltäytyi Arla yhteistyöstä - eli Ei fuusioitunut tanskalais-ruotsalaisen maitojätin kanssa. Hienosti siksi, että nyt meillä olisi paljon tyhjiä meijeritiloja, jotka Arla Suomi olisi sulkenut kannattamattomina ( vrt Kuusamon-
      tapahtumat). Tuoretuotteet jäävät - onneksemme - viimeiseksi suomalaisomistukses-
      sa oleviksi elintarvikkeiksi. Muu on jo mennyt kansainvälisille toimijoille - ahneille
      sontiaisille!
      "Valion tuho on mukava asia " - on todella kauhistuttava otsikko ja ajattelumalli.
      Sopii niille demariajattelijoille, jotka eivät ole päässeet montuistaan ja jotka ajattelevat
      SuperPelleHermannin-tavoin ! Tämä Pellehän on meidän kaikkien ikioma Antti Rinne,
      joka 3kk:tta valtiovarainministeripestinsä jälkeen kekkasi , kuinka Suomen Talous saadaan kuntoon. Löysi oikein eduskunnan tietopalveluista koneen, millä laskeskeli
      ko. lopputuloksen. Ministeriaikanaan ei kai ehtinyt hankkiutua laskentamallien
      ihanaan maailmaan. ...Parempi myöhään kun ei ollenkaan

      • k.uoti

        Aloittaja on huseeranut jo vuosia ilman kaitsentaa ja levitellyt väärää tietoa ja panetellut ja luullut että viljelijöiden sorto ja haukkuminen olisi jotenkin sallittua täällä palstalla!

        Uskomatonta että vieläkin on ihmisiä jotka on kateellisia viljelijöille!


      • pölhökustaat
        k.uoti kirjoitti:

        Aloittaja on huseeranut jo vuosia ilman kaitsentaa ja levitellyt väärää tietoa ja panetellut ja luullut että viljelijöiden sorto ja haukkuminen olisi jotenkin sallittua täällä palstalla!

        Uskomatonta että vieläkin on ihmisiä jotka on kateellisia viljelijöille!

        Aloittaja on siten oikeassa, että viljelijät eivät itse hinnoittele tuotteitaan vaan kerjäävät tukia.

        Jos verrataan täysmaidon hintaa kaupassa 1,19 euroo viljelijänsaamaan hintaan 42,2 senttiä, niin kyse ei ainakaan viljelijöiden puolelta ole siitä, että hinnalla pidetään elintarvikkeita halpana.


    • sananvapauskunniaan

      miksi viestejä poistetaan...ei täällä pelätä mielipiteitä ei edes pahoja tai erittäin pahoja....täällä on suomen selkäranka joka ei pelkää mitään eikä pahastu mistään...
      kuhan valiolaiset on HILJAAAAAAAAAAAAA

    • kekkopekko

      Se mitään tuhoudu, Sipil pelastaas se suljettiinpa vaikka kaikki Espoon vanhainkodit ja Vantaan lastentarhat.

    • juoppo.lalli

      Maitoparoonit tekee fyffee minkä kerkiää ja niinku pikkulinnut ruikkaa täällä omaa surkeuttaa....etes hinnakorotuksille ei tarvetta täällä itketää ku sieppo.

      • nokutuotörs

        Se on hyvä, että sinä napero arvostat kieroutta ja ahneutta yli kaiken. Pohojalaisii arvoi parhaimmillaan, jämptien kasakka eesisie perintöö meinaa.


      • nokutuotörs
        nokutuotörs kirjoitti:

        Se on hyvä, että sinä napero arvostat kieroutta ja ahneutta yli kaiken. Pohojalaisii arvoi parhaimmillaan, jämptien kasakka eesisie perintöö meinaa.

        Tarkoitin siis, että olen sinun kaltaisesi paska vaikka itse sanonkin. Keskustelin tästä eilen papin kanssa ja uskoontulemiseni jälkeen yritän muuttua paatuneesta siasta keijukaiseksi.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe