Muutama kysymys ulosotosta

hjhklj

Olen uusi asiakas ulosotossa. Nyt tammikuun palkasta tehtiin ensimmäinen 1/3 pidätys. Tuleeko minulle vielä ulosotosta kuitti tästä maksusuorituksesta? tuleeko se joka kuukausi? Näkeekö siitä velkasummat ja millaiset jako-osuudet ne ovat saaneet?

Pystynkö muutoin sähköisesti seuraamaan UO-tilannettani? Vai joudunko aina tilaamaan jonkun erillisen todistuksen?

10

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 261313

      Tulee siitä kuitti joka kuukausi, mutta voi mennä pari-kolme viikkoa. Kuitista näkee mihin velkoihin rahat on jaettu, ja vielä eriteltyinä paljonko meni korkoihin ja pääomiin, ja lisäksi loppusaldot (vain niistä veloista joihin maksu kohdistettiin). Jos sulla on käytössä kansalaisen asiointitili, kuitti tulee oletuksena sinne - muuten joko kirjeenä ja/tai netpostiin.

      Kaikkia velkojasi et näe muuten kuin pyytämällä omat ulosottoasiat. Sen voi tehdä sähköisesti asionti.oikeus.fi -kautta tai kysymällä ulosottovirastosta.

    • rahatton

      avaa se kansalaisen asiointitili.. sinne saa sähköisesti.. jos haluat ilmoituksen, kun sinne tulee postia.. se tulee aina huonoon aikaan .. viime kuun ilmoitus tuli jouluaattona .. no eipä se sinällään haitannut yksin ja maksalaatikkoa syöden luin sit sen.. ajattelin vaan, että mitäköhän makoisaa se ulosmies just tällä hetkellä syö.. musta tämä ulosotto on äärettömän törkeää.. en muista edes koska olen ostanut uusia vaatteita,, no pakko pian on jostain saada sukkia.. kaikista näkyy varvas ei kohta enää kehtaa mennä töihin

      • lauantaisaunaan

        "se tulee aina huonoon aikaan" ...se tulee aina lauantaisin.


      • Taxissa

        Pimeisiin hommiin vaan niin lakkaa varpaat pilkistelemästä!

        Ei Suomessa ole kohtuutta uo:ssa.


    • rahatton

      mitäs pimeitä hommia mahtas olla tarjolla.. se on hassua, että sukkaparista aina vasemman jalan etuvarpaan kohdassa on reikä.. olen leikannut varpaankynnet :P oon tässä aina ajottain itteni kiikkuun vetämistä mutta ei sekään ole niin helppoa.. ainut joka lohduttaa vähän on alkoholia ja sit taas arkiviikko ollaan masennuksen kourissa töissä.. en ihan kuvitellut, että tälläistä se elämäni olisi.. vuonna 2012 kaikki oli vielä "hyvin!

      • Kokemustaontuostakin

        Paljonko velkaa ulosotossa ? Viiden vuosi alkaa ja sitten kaikki maksettu. Velkaa ollut noin 50 000 €. Alkaa jo helpottaa. Kyllä se siitä.


      • ÄläAnnaPeriksi

        Jos sulla on auto, voi kuskata uuber-tyylillä raflassa käyviä kavereita, voi ostella kamaa kirppiksiltä halvalla, myydä vähän kalliimmalla, halkoja voi tehdä jos on paikka mistä kaataa puita, ne menee kaupaksi hyvin. Sitten on kyllä vaikka mitä keinoja, esim perustat jollain hyvällä idealla YouTube-kanavan tyyliin Viheraho ja lahjoitukset bitcoineina, niihin ei kukaan pääse kiinni, onhan näitä konsteja vaikka kuinka ja vielä jos on enempi rahkeita ja kädentaitoja niin autojakin voi jobbaamaan ruveta tai ainakin fillareita ja niiden korjauksia tarjota. Kello käy ainakin puolestasi, lopulta olet velaton vaikket tekis/maksais yhtään mitään. Kyllä se siitä.


    • rahatton

      itseasiassa mulla ei ole enää kohta mitään, kaikki koneetkin hajoo yksitellen.. ja mullei edes ole kavereita.. mä lähinnä sitä kiroan, kun käyn ikävässä työssä, jossa hajoo tai lähinnä mieli masentuu päivä päivältä enemmän ja siitä palkasta ei jää edes elämiseen mitään.. niin että hengelläni leikin tässä.. en varmaankaan ole ainut tässä jamassa mutta en nyt ole muihin törmännyt.. ulosotto ei enää niin masenna vaan työpaikka.. nythän elän jo kuin työtön joten yhdestä asiasta vaan on päästävä eroon.. juu voisin itseasiassa alkaa miettiä enemmän sitä miten pääsen töistä eroon ilman karenssia :D *oikein levee hymy*

      • Viheraholainen

        Sairastumisesta (mielenterveyssyistä) hakemaan vaan saikkua, mieluiten pitempää tai sitten niin että kun vanha loppuu haet lisää sanoen ettei ole voimia mikä on varmasti täysi totuus tilanteessasi. Suomessa vaan on sama ankea ja ankara meininki joka asiassa, tiukkoja ollaan ja vaaditaan ihmiseltä mahdottomia. Sitten kun joku tekee lopullisen ratkaisun, niin oikein vituttaa se tekopyhä lässytys jossa yksi jos toinen sanoo että olisi hakenut apua niin sitä olisi saanut. Nämä näytelmät on käyty läpi niin tuhanteen kertaan. Parempi on kun sitkuttelee eteenpäin ihan vittuillakseen ja jos vaan pienikin mahdollisuus aukeaa niin vaihtaa maisemaa tästä kateellisten kylmien sarvikuonojen maasta. Espanja on ihan ykkösmesta, sinne vaikka puhelinmyyjäksi tai eläkeläisenä tai muita hyviä mestoja Viro, Italia tai vaikka joku Afrikan maa jossa ei ole ebolaa tai nujakointia, nekin on vähemmän sarvikuonojen maita kuin tämä Suomi ja sen idioottipäättäjät.


    • koronkiskureita

      kantsii ottaa loparit jos tulee ulosotto, eihän ne muuta tee kun kiristää vaan korkoja ja kuluja kulun päälle lisää, myös muutto maasta parempi vaihtoehto, kuin lyödä päätä uo kiskureiden seinään. ..I.,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe