käännyttäminen

rauskasyrän

kysymys uskon veljille ja sisarille,onko minulla mitään oikeutta /velvoitetta puuttua oman puolison uskonelämään jos hän on kääntänyt selkänsä Kristukselle.miten olisi järkevää lähestyä häntä?vaimoni on tullut jo lapsena uskoon,nyt keski-ikäisenä hän on jo vuosia keskittynyt pelkästään maallisiin asioihin,Jumalan sana ei ole kuulunut saatikka näkynyt enää pitkiin aikoihin millään lailla.miten ihmeessä minä joka itse olen vasta raakile voin rakentavasti ja oikealla lailla maanitella häntä pois lavealta tieltä?en ymmärrä kuinka hän jaksoi rakastaa ja yleensä olla kanssani, silloin kun kuljin itse vailla pelastusta?enkä ymmärrä myöskään sitä miten kukaan pelastettu voi hylätä Jeesuksen?kun kerran Jumala puhuu sydämmen paatumuksesta, voisiko se olla esteenä sille että puolisoni ei edes korvaansa lotkauta jos hänelle mainitsee asiasta?jokatapauksessa eläminen hänen kanssaan on käynyt sietämättömäksi enkä nyt oikein tiedä johtuisiko se jonkinmoisesta henkieen taistelusta,olisiko tämä Herran oma suunnitelma ?koska olen itse aika tuore "uskis"en osaa puollustaa itseäni enkä tunne vielä Raamattuakaan tarpeeksi että voisin "evankelioida"hänelle.(hän tuntee Raamatun kannesta kanteen).vai voisiko tämä johtua omasta ahtaasta katsomuksestani?eli jos on uskon lahjan kerran saanut on pelastettu vaikka kävisi rokki konserteissa,yö kerhoissa,joisi viinaa jne...eli eläisi sitä elämää mitä suurin osa ihmisistä.entä jos on Raamattunsa lukenut onko se sitten sama vaikka ei sanaan enää tarttuisikaan?tämä asia vaivaa minua niin paljon koska tiedän että en ole kokonainen ilman vaimoani ja että meistä tulisi niin hyvä kaksikko Kristuksen joukkoihin.voisitteko rukoilla että Jumalan tahto toteutuisi tässä asiassa!

17

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnellisestiateisti

      Ai on eukkosi tullut järkiinja jättänyt huhaan taakseen. Onnea hänelle :) Sinulle suosittelisin hakemaan eroa, ennen kun eukkosi saa tarpeekseen sinun valituksesta ja saarnaamisesta. Hihhulia ei kukaan pitkään jaksa katsella, se nyt vaan on niin.

      • ollakovaieiköolla

        kommenttia toivottiin muilta uskovilta ei kadotukseen matkaavilta.oma isäni oli raitis uskovainen ja lapsuuteni oli erittäin onnellinen vakkakin äitini oli hyvinkin ateistinen,kuollessaan isäni nukkui kauniisti rauhassa pois, vastaavasti äitini huusi lopulta jumalaa avukseen ja kuolema oli huomattavasti karumpi tapahtuma.itse en ole julkisesti uskovainen mutta en myöskään kiellä jumalaa.toki eihän minunkaan matkani oikeaan suuntaan kulje ja oma syntisyyteni kaihertaa ,joten en ehkä ole vielä aivan pilalla:)


      • basics
        ollakovaieiköolla kirjoitti:

        kommenttia toivottiin muilta uskovilta ei kadotukseen matkaavilta.oma isäni oli raitis uskovainen ja lapsuuteni oli erittäin onnellinen vakkakin äitini oli hyvinkin ateistinen,kuollessaan isäni nukkui kauniisti rauhassa pois, vastaavasti äitini huusi lopulta jumalaa avukseen ja kuolema oli huomattavasti karumpi tapahtuma.itse en ole julkisesti uskovainen mutta en myöskään kiellä jumalaa.toki eihän minunkaan matkani oikeaan suuntaan kulje ja oma syntisyyteni kaihertaa ,joten en ehkä ole vielä aivan pilalla:)

        En ole ikinä nähnyt vastaavaa, että kuoleva huutaisi Jumalaa. Mihin hän edes kuoli? Näinkö todella tapahtui, etkä nyt vaan mässäile äitisi kuoleman kustannuksella? Silloin hän ei ollut ateisti vaan uskova.


      • No-sitten
        basics kirjoitti:

        En ole ikinä nähnyt vastaavaa, että kuoleva huutaisi Jumalaa. Mihin hän edes kuoli? Näinkö todella tapahtui, etkä nyt vaan mässäile äitisi kuoleman kustannuksella? Silloin hän ei ollut ateisti vaan uskova.

        Jos tarpeeksi tarkalle tasolle mennään, ateisteja ei ole olemassakaan.

        https://www.firstthings.com/web-exclusives/2011/01/when-atheists-are-angry-at-god

        Those who reported no belief in God reported more grudges toward him than believers.


      • jahveelää
        basics kirjoitti:

        En ole ikinä nähnyt vastaavaa, että kuoleva huutaisi Jumalaa. Mihin hän edes kuoli? Näinkö todella tapahtui, etkä nyt vaan mässäile äitisi kuoleman kustannuksella? Silloin hän ei ollut ateisti vaan uskova.

        no hei minäpä olen nähnyt oman ukkini vastaavassa tilanteessa.vielä hyväkuntoisena jaksoi rienata ja käyttäytyä ylimielisesti esimerkiksi uskovaisia kohtaan.mutta kun olisi pitänyt lähteä tästä ajasta pyysi kuitenkin papin siunausta ,luin hänelle raamattua useita kertoja ja hänelle tuli kyllä tippa linssiin monta kertaa.tästä on aikaa yli 30 vuotta, tapaus vaikutti minuun kyllä syvästi.


      • kaikenlaisia

        Olen lukenut kun hoitohenkilökuntaan kuuluva yritti käännyttää kuolevaa ateistia.


      • teki.ihan.oikein
        kaikenlaisia kirjoitti:

        Olen lukenut kun hoitohenkilökuntaan kuuluva yritti käännyttää kuolevaa ateistia.

        Jos itse tietäisit, että jos ei ota uskoa vastaan joutuu helvettiin, niin eikö se hoitaja kuitenkin edes yrittänyt pelastaa häntä sinne joutumasta?


    • nää_on_näitä

      Sopiiko ajatella että on kysymys miten sinä näet ja koet. Voisiko olla mahdollista että muuttaisit tai keskittyisit siihen mitä voit muuttaa. Ei niinkään siihen miten sinun pitää muuttaa muita, Kuka voi muuttaa toista, eihän Jumalakaan muuttanut Aatamin ajatusta eikä tekoa, sai syödä omenansa aivan vapaasti.
      Yritätkö olla Luojaa viisaampi, sinä muuttaisit varmaan Aataminkin, näkisi Jumalakin miten lähimmäinen pidetään kurissa.

      • tosihihhuli

        kyllä aito kristitty voi olla levollinen silloin jos hän pitää juopottelua ja siveetöntä elämää syntinä,sitä se nimenomaan on.älä vain rupea kuuntelemaan liberaali oppeja ne ovat aivan selkeästi saatanasta.lue raamattua se on aitoa jumalan puhetta, älä usko kaiken maailman kompromissiuskovaisia sillä he ovat juuri niitä lopunajan eksyttäjiä.aloittajan tulee rakkaudellisesti keskustella puolisonsa kanssa mikä mättää ja rukoilla että Kristus kirkastuisi entisestään.synti on synti Jumala ei erottele syntiä mitenkään, se häppäävä ja bilettävä ihminen on yhtä syntinen Jumalan silmissä kuin kansanmurhan toteuttanut diktaattori.mutta juuri se on mahtavaa että molemmat esimerkeistä pelastuvat jos kääntyvät pois synnistä ja ottavat vastaan Jeesuksen .aloittajan kohdalla on hyvinkin mahdollista että hänen kannettavakseen on suotu kyseinen koettelemus ole sinnikäs ja ilmoita rakkautesi vaimollesi,ole avoin,ole rohkea tässä ajassa, äläkä vaan hyväksy asioita jotka itse Jumala tuomitsee sanassaan.ja jos tarvitset tukea niin pyri olemaan muiden uskovien kanssa ja hae vahvistusta heiltä ,ole rohkeasti se "hihhuli"paljja jonka joskus on saava on sen arvoinen ,siunausta.


    • asiaintila-näkyy-teoissa

      "voisiko tämä johtua omasta ahtaasta katsomuksestani?eli jos on uskon lahjan kerran saanut on pelastettu vaikka kävisi rokki konserteissa,yö kerhoissa,joisi viinaa jne..."

      Tuo on luterilaisissa maissa usein hallitseva harhaoppi, että riittää kun uskoo "oikein" ja sitten voi tehdä mitä tahansa. Eivät teot ole merkityksettömiä.

      • piplia

        turhaan ei itse Jeesus puhu siitä kuinka ihmisen on niin vaikea päästä taivaaseen,usko ilman tekoja on kuollut.Jeesus puhuu myös kadotuksesta paljon useammin kuin taivaasta ,varoittaen ihmistä uskomasta muuhun kuin häneen itseensä(Jeesukseen).olenkin itse tullut siihen tulokseen että tämä nykyinen aikamme alkaa olla lopussa ja se nimenomaan näkyy parhaiten uskovaisten luopumuksena,kirkon rappeutumisena,ihmisten itsekyytenä ja ahneutena.se että Jeesus ei ole vielä tullut hakemaan omiaan on vain osoitus Jumalan mittaamattomasta armosta ja rakkaudesta ihmisiä kohtaan,periksi ei saa nyt antaa vaan ilosanomaa tulee julistaa yhä innokkaammin että taivaaseen saataisiin myös niitä jotka jostain kumman syystä ovat kääntyneet pois Kristuksesta.rukousta vaimosi puolesta, yritä jaksaa ja pysy sanassa niin et itse eksy.


      • sitäsoon

        - nyrkkikyllikki , nyrkkikyllikki uskonkappaleena joo


      • kannattaisi.miettiä
        sitäsoon kirjoitti:

        - nyrkkikyllikki , nyrkkikyllikki uskonkappaleena joo

        Mitenkähän pienikokoinen se vastaaja ihan oikeasti kuitenkin on?


    • pitkäänuskossa

      En lukenut, mitä sinulle ovat toiset vastanneet. Olen ollut pitkään uskossa ja minulla oli joskus tuollainen kylmä kausi uskossa että tuli jopa selvää näkyvää syntielämää kuvioihin.
      On se varmasti hämmentävää ja outoa, kun tulee uskoon ja kokee pelastuksen riemua ja ymmärtää uskon tärkeyden ja sitten puoliso jolla usko on ollut alkaa luopumaan siitä.
      Annan nyt sinulle neuvoksi, että keskity omaan uskonkasvuun ja iloitse uskosta. Useimman uskovan elämässä käy näin että usko kylmentyy, menettää ensirakkauden Jeesukseen. Saattaa tulla vuosia kestävä erämaa. Usko on ihmisen ja Jumalan välinen asia. Jeesus sanoi kerran opetuslapsilleen, että haluatteko tekin mennä pois, kun monia Jeesuksen seuraajia jätti uskotien, kun siitä maksettava hinta oli liian suuri. Pietari vastasi, kenen luo me menisimme, sillä sinulla on iankaikkisen elämän sanat.

      Jätä puoliso kokonaan Jumalan haltuun. Rukoile hänen puolesta ja osoita rakkautta ja pyydä Jumalalta voimaa olla hänelle hyvä puoliso.
      Ennen pitkää Jumala ottaa puolison tavalla tai toisella kiinni: voi antaa vaikeuksia tai sitten ylenpalttista taivaallista rakkautta. Ei aina käy niin että luopio uudistuu ja voi kuolla hengellisesti mutta onneksi sitä ei kukaan ennalta tiedä. On se niin, että ei ihminen pelastu jos kerran on tullut uskoon ja alkaa elää tietoista syntielämää.
      Tuputtaminen, painostaminen ja käännyttäminen ei kannata. Päinvastoin se voi etäännyttää entistä kauemmaksi uskosta ja kylmentää puolisoiden välejä.

    • 12___13

      Sanoisin, että parasta on elää mahdollisimman hyvin itse uskon mukaan. Huolehtia siitä, että itse toimii parhaalla mahdollisella tavalla. Muiden puolesta ei pidä tehdä päätöksiä yleensä, eikä muiden puolesta voi elää. Ehkä vaimosi mielipide muuttaa vielä. Ja tähän liittyen:

      Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö; samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä. Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä. Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut. Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi? Vaeltakoon vain kukin sen mukaan, kuin Herra on hänelle hänen osansa antanut, ja siinä asemassa, missä hänet Jumala on kutsunut; näin minä säädän kaikissa seurakunnissa.
      1 Kor. 7:12-17

    • ohion

      hei muutamia todella ihania vastauksia mutta en malta olla valistamatta näin tuoreeltaan ,pidä kiinnin kristuksesta et tee mitenkään väärin jos ilmaiset vaimollesi jos hän lipsuu noin selkeästi "pimeälle puolelle"mutta pidä huoli että itse olet vilpittömällä mielellä.hauska sattuma, sinun kirjoitus oli kuin suoraan minun
      elämästäni, omalta osaltani vuosien kipuilu loppui ja nyt palvelen isää ihanan vaimoni kanssa päivääkään en vaihtaisi pois kiitos Jeesukselle.

    • eitäälläuskoa

      Taivas varjele, eihän täällä mihkään taivaaseen pyritä - taivas on pohjois -korean kaltainen nepotistinen järjestelmä , siellä se jeesus istuuu oikeallapuolen .... ja lässyn lässy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe