oliko Jeesuksen isä

poliisilaitoksella

-töissä ?-, ja missä mahtoi olla hänen äiteensä työpaikka ? - kyselee tietysti epätietoinen uumoilija -kiitosta vaan .

6

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeesuantyö

      Jeesuan isä oli minun käsitykseni mukaan puuseppä, kuten jeesuakin ja äiti oli kotiäiti. Elettiin maatalousyhteiskunnassa.

      • Jeesuk-oli-Isänsä-ammati

        Joh. 5:17
        Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä." >Siirry

        Joh. 9:4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä. > Siirry

        Joh. 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. > Siirry

        Biblia (1776)
        Niin Jesus vastasi heitä: minun isäni tekee työtä hamaan tähän asti, ja minä myös teen työtä.

        Ruotsi (1917)
        Men han svarade dem: "Min Fader verkar ännu alltjämt; så verkar ock jag."

        Englanti (KJV 1789)
        But Jesus answered them, My Father worketh hitherto, and I work.


      • ylistys-Jumalalle
        Jeesuk-oli-Isänsä-ammati kirjoitti:

        Joh. 5:17
        Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä." >Siirry

        Joh. 9:4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä. > Siirry

        Joh. 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. > Siirry

        Biblia (1776)
        Niin Jesus vastasi heitä: minun isäni tekee työtä hamaan tähän asti, ja minä myös teen työtä.

        Ruotsi (1917)
        Men han svarade dem: "Min Fader verkar ännu alltjämt; så verkar ock jag."

        Englanti (KJV 1789)
        But Jesus answered them, My Father worketh hitherto, and I work.

        Luuk.2:40 Ja lapsi kasvoi ja vahvistui ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo oli hänen päällänsä. Ja hänen vanhempansa matkustivat joka vuosi Jerusalemiin pääsiäisjuhlille. Hänen ollessaan kaksitoistavuotias he niinikään vaelsivat ylös sinne juhlan tavan mukaan. Ja kun ne päivät olivat kuluneet ja he lähtivät kotiin, jäi poikanen Jeesus Jerusalemiin, eivätkä hänen vanhempansa sitä huomanneet. He luulivat hänen olevan matkaseurueessa ja kulkivat päivänmatkan ja etsivät häntä sukulaisten ja tuttavien joukosta;
        mutta kun eivät löytäneet, palasivat he Jerusalemiin etsien häntä. Ja kolmen päivän kuluttua he löysivät hänet pyhäköstä, jossa hän istui opettajain keskellä kuunnellen heitä ja kysellen heiltä. Ja kaikki, jotka häntä kuulivat, ihmettelivät hänen ymmärrystänsä ja vastauksiansa. Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."

        Niin hän sanoi heille:
        "Mitä te minua etsitte?
        Ettekö tienneet,
        että minun pitää niissä oleman,
        mitkä minun Isäni ovat?"

        Mutta he eivät ymmärtäneet sitä sanaa, jonka hän heille puhui.

        Ja hän lähti heidän kanssansa

        ja tuli Nasaretiin

        ja oli heille alamainen.

        Ja hänen äitinsä kätki kaikki nämä sanat sydämeensä.

        Ja Jeesus varttui viisaudessa

        ja iässä

        ja armossa Jumalan

        ja ihmisten edessä.


    • bioskanna

      - siis se biologinen isä ?

    • Jeesuksen-veren-kautta

      Joh. 14:9
      Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
      Joh. 12:45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
      Kol. 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
      Hebr. 1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, ( Siirry ja etsi Koivuniemi sivustolta)

      Biblia (1776)
      Jesus sanoi hänelle: minä olen niin kauvan aikaa teidän tykönänne, ja et sinä minua tunne? Philippus, joka näki minun, hän näki myös Isän: kuinka siis sinä sanot: osoita minulle Isä?

      Ruotsi (1917)
      Jesus svarade honom: "Så lång tid har jag varit hos eder, och du har icke lärt känna mig, Filippus? Den som har sett mig, han har sett Fadern. Huru kan du då säga: 'Låt oss se Fadern'?

      Englanti (KJV 1789)
      Jesus saith unto him, Have I been so long time with you, and yet hast thou not known me, Philip? he that hath seen me hath seen the Father; and how sayest thou then, Shew us the Father?

    • RV-lehti

      kuka oli se, joka käytti itsestään nimeä JHVH,"Minä Olen"?
      Kolmiyhteisen Jumalan Isä-persoonan ääni kuultiin Raamatun mukaan muutaman kerran, mutta häntä ei ole kukaan nähnyt eikä voikaan nähdä ( 1 Tim 6:16).Kun Isä ilmestyy viimeiselle tuomiolle aineellisen maailman piiriin, taivas ja maa, pakenevat (ilm 20:11).
      Kuitenkin Jumala ihmestyi ihmishahmossa ja puhui Aabrahamin ja muiden isien kanssa, ilmestyi Moosekselle pilvessä ja puhui hänen kanssaan. Mooses sai nähdä tämän persoonan selkäpuolen, mutta ei hänen kasvojaan kirkkaudessa. Kuka hän oli?
      Pensaassa ja muulloikin ilmestynyt JHVH oli mielestäni jumaluuden toinen persoona, aina olevainen Poika. Joissakin Psalmeissa kumpaakin persoonaa kutsutaan JHVH-nimellä yhteyden osoitukseksi, mutta esimekiksi ristillä Jeesus ei huutanut JHVH vaan "Eeli, Eeli". Sen lisäksi Jeesus viittasi tähän Jumalan nimeen monet kerrat sanoessaan "Minä Olen..."
      Siksi on mielestäni turha kiistellä Jumalan Vanhan testamentin nimestä. Voimme ihan turvallisesti huutaa avuksi Messiasta, jonka kreikkalaisesta vastineesta tulee meille nimi Kristus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe