Li Andersson: Miksi kaikilla pitäisi olla oma auto

analooginenmies

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701122200053048_uu.shtml

- Eihän kerrostalossakaan jokaisella asukkaalla ole omaa hissiä pystysuuntaiseen liikkumiseen, miksi vaakasuuntaiseen liikkumiseen tarvittaisiin jokaiselle oma auto.

Hesalaisella Idän ihmeellä on loistavat ajatukset kuin itse Mao ja Stalin samassa kuoressa !

174

2053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lipang

      Se on sama kumpi autoilun lopettaa pörssiyhtiöfasisti vai juche-kultin ihannoijat.

      • li_andersson__

        Li Andersson saa tilata taksin valtion laskuun vaikka kauppareissulle.
        Ei paljon kannata tuomosten kysellä muiden autontarpeesta.


      • verotusta.alas

        Kaikkien pitäisi ajaa Ferrariltaan iloista


    • hyviä_kysymyksiä

      Miksi kaikilla pitäisi olla tarpeeksi rahaa? Miksi kaikilla pitäisi olla kännykkä tai älypuhelin? Miksi kenenkään pitäisi äänestää vasemmistoliittoa?

      • dfgdfgdfgdfgdfgdgdf

        Miksi kaikilla pitäisi olla pankkitunnukset? Keksikää lisää mitä kaikilla ei pitäisi olla, hissi mainittu.


    • jöhöhöljhölj

      Köyhät kerrostaloasukkaat saavat liikkua julkisilla pysty- ja vaakasuuntaan, muut saavat liikkua omilla vehkeillään. Tämäkö oli Lin logiikka?

    • Rototiltti

      Minusta sen takia että saa ajella yksin. Ei tarvitse sietää muita ihmisiä peltikuorien ja turvatyynyjen ympäröimänä.

    • Nyt_löytyi_lainaaja

      Lainaan Li:n autoa, kun seuraavan kerran tarvitsen.

      • uytiuyiouy

        Astu jonoon. Minun edelläni on jo monta lainaajaa.


    • Fgtydggh

      Niin, miksei kaikki saq ajeloa ministeri-Audilla silloin kun huvittaa?

      • hyväveto

        Tuossa on taas vasuriakka joka ajattelee jalkovälillään, kannattavat myös insestiä.


      • ownwfrjne

        Varmaankin seisoo vielä sanojensa takana kun jo muutama mukula joista toista joutuu kantamaan ostostensa ohella.Koko ministerinä olo perustuu ulkonäköön jota nyt sitten suurenevat silmäpussit uhkaavat.


    • tossunallaolevat

      Mies haluaa nostaa arvoaan naisen silmissä ja hommaa auton. Yleensä nainen antaa ymmärtää, että auto on oltava, kun naapurillakin on.

    • werwrwrwerwer

      Onko Li Andersson tosiaankin niin tyhmä, että kuvittelee KAIKILLA olevan oma auto vai?

      • valinnanvapaus

        Kukaan ei tosiaan pakota ostamaan autoa, mutta täytyy olla vapaus omistaa. Kaikki ei mene hissilläkään samaan kerrokseen, kaikilla ei hissi edes nouse ylös asti.

        Jotkut myös haluaa liikkua jalan ja käyttää portaita vai pitäisikö lin mielestä portaat poistaa hissitaloista.


      • 1235

        Talossa on hissi mutta en käytä sitä koska asun ekakerroksessa, maksumieheksi kyllä joudun jos jotain sattuu.
        Että se siitä vertauksesta.


      • hissimies

        Eikös ylimmissä kerroksissa ole vuokra ja yhtiövastike vähän korkeampi


      • niinpäää
        1235 kirjoitti:

        Talossa on hissi mutta en käytä sitä koska asun ekakerroksessa, maksumieheksi kyllä joudun jos jotain sattuu.
        Että se siitä vertauksesta.

        Ja kaikki maksaa julkisista, vaikka eivät käytä. Miksi muun Suomen pitää osallistua hesan metron miljardien kustannuksiin?


      • 1235
        hissimies kirjoitti:

        Eikös ylimmissä kerroksissa ole vuokra ja yhtiövastike vähän korkeampi

        Ei vaikuta omistusasunnon vastuuseen ottaa osaa korjauskustannuksiin hissin osaltakaan vaikka ei sitä tarvitse.


      • persu-kuitenkin
        niinpäää kirjoitti:

        Ja kaikki maksaa julkisista, vaikka eivät käytä. Miksi muun Suomen pitää osallistua hesan metron miljardien kustannuksiin?

        Väärä ajattelumalli. Helsingissä on hyvin paljon väkeä. Siellä maksetaan myös varmasti eniten valtionveroa Suomen kunnista. Jos sanotaan, että valtio maksaa osan metron kuluista, niin kyllä se niin on, että valtio nyt suostuu edes vähän palauttamaan helsinkiläisten maksamia valtionveroja Helsingin käyttöön. Vantaalaiset ja Espoolaisetkin käyttävät luultavasti metroa. Sieltä lisää veropohjaa!
        Itse käytin omaa autoa toisinaan työmatkoihin, sitten hyvällä ilmalla polkupyörää (yli 14 km/suunta) mutta lisäksi esim. pakkaskeleillä myös julkisia liikennevälineitä, tosin harvemmin kuin yhtenä päivänä viikossa.
        Nyt olen työtön ja makoilen kesämökillä sohvalla tätä kirjoittaen TAB tietokoneella.


      • jahöpöhöpö
        persu-kuitenkin kirjoitti:

        Väärä ajattelumalli. Helsingissä on hyvin paljon väkeä. Siellä maksetaan myös varmasti eniten valtionveroa Suomen kunnista. Jos sanotaan, että valtio maksaa osan metron kuluista, niin kyllä se niin on, että valtio nyt suostuu edes vähän palauttamaan helsinkiläisten maksamia valtionveroja Helsingin käyttöön. Vantaalaiset ja Espoolaisetkin käyttävät luultavasti metroa. Sieltä lisää veropohjaa!
        Itse käytin omaa autoa toisinaan työmatkoihin, sitten hyvällä ilmalla polkupyörää (yli 14 km/suunta) mutta lisäksi esim. pakkaskeleillä myös julkisia liikennevälineitä, tosin harvemmin kuin yhtenä päivänä viikossa.
        Nyt olen työtön ja makoilen kesämökillä sohvalla tätä kirjoittaen TAB tietokoneella.

        Hesalaisten pitäisi maksaa myös kaikkien niiden vanhusten kulut niissä kunnissa mistä heidän lapsensa sinne muuttaneet, ei se niin toimi että yksi kaupunki varastaa tuottavaan osan kansasta ja silti maksattaa metrot ja muut turhakkeet muulla Suomella. Hesa on pelkkä rasite muulla Suomella vain koska joku suuruudenhullu kokkare pajunen haluaa johtaa metropolia, Suomen putina.


      • mekkk

        Jos pääkaupunkiseudun ei tarvitsisi elättää muuta suomea niin täällä olisi 2-4 sentin verot mutta kun elätetään muuta köyhää suomea niin verot on sen mukaiset. Kyllä se muu suomi on rasite pääkaupunkiseutulaisille ja onneksi suomessa henkilöt saavat asuinpaikkansa valita. Itsekkin 10 tuhannen kunnasta pois muuttaneena an pikkukylässä viihtynyt ollenkaan kun juorut liikkuivat ja muut ihmiset liian uteliaita toistensa asioista ja kaikesta muustakin. Ahdistavaa asua pienellä paikkakunnalla koska liian pienet piirit ja melkein kaikki tuntevat toisensa.


      • hehehehhehehehheeh
        mekkk kirjoitti:

        Jos pääkaupunkiseudun ei tarvitsisi elättää muuta suomea niin täällä olisi 2-4 sentin verot mutta kun elätetään muuta köyhää suomea niin verot on sen mukaiset. Kyllä se muu suomi on rasite pääkaupunkiseutulaisille ja onneksi suomessa henkilöt saavat asuinpaikkansa valita. Itsekkin 10 tuhannen kunnasta pois muuttaneena an pikkukylässä viihtynyt ollenkaan kun juorut liikkuivat ja muut ihmiset liian uteliaita toistensa asioista ja kaikesta muustakin. Ahdistavaa asua pienellä paikkakunnalla koska liian pienet piirit ja melkein kaikki tuntevat toisensa.

        Jos maksaisitte itse miljardien metrot, oopperatalot ja kaikki muut turhakkeet niin olisitte olleet vararikossa aikoja sitten ja nekin verotulot mitkä kertyy on muualta muuttaneiden ansiota, kuuluisivat synnyinpaikkakunnalleen.

        Miksi häpeät homouttasi, ihan hyvin voi homostella pikkukaupungissakin tai maaseudulla.


    • org-mummeli

      Jospa vihervasuri menisi suurkaupunkien ulkopuolelle, matkailu voisi avartaa!

      • Eikös_nämä_juuri

        Eikös nämä juuri täällä haja-asutus alueilla navetoissa yisin pörrää vahinkoja ja videoita tekemässä, vaikka itse eläimistä tai niiden pidoista eivät tiedä yhtikäs mitään, eivätkä siihen hommaan edes kykenisi.


    • ideaa

      Miksi kellään pitäisi olla omaa yhtään mitään?

      Kommuuniin kaikki ja kaikki vaimoista alkaen yhteiseksi.

      • SairasMaailma

        Telkusta tuli justiinsa yksi dokumentti Intiasta: veljeksillä sama vaimo kun ei ollut varaa omaan...


    • txtvsidorna

      Pystypaskasta pääsee nopsemmin eroon vailla kanssamatkaajien kommentteja. Paitsi tietysti jos viihtyy paskankäryssä.

    • näin.esimerkiksi

      Siksi, ettei kaikkien tarvitse asua Helsingin kaupungin antamassa asunnossa Kelan vuokratuella.

    • Miksi-sika-vääristelet

      "Anderssonin mukaan on luovuttava ajattelutavasta, että jokaisella pitäisi olla oma auto."

      Opettele valehteleva apina olemaan vääristelmättä. Aloituksesi oli pelkkää sontaa. Li oli juuri sitä mieltä, ettei päättäjien tarvitse olettaa jokaisella olevan omaa autoa. Hän ei edes tarkoittanut, tai ottanut kantaa siihen, eikä jokaisella saisi olla omaa autoa jos niin haluaa.

      • työnorjat

        Päättäjät olettavat tai oikeammin pakottavat kaikenlaiseen, että parasvelibisnekset pyörisivät. Tietolaite pankkitunnuksilla, oma auto, sähköt, vesi- ja viemäriliittymä, lupia ja pätevyystodistuksia, asuntolaina, ...


      • Otti-itseensä

        Älähän nyt Li tuolla tavalla pulttaa.


    • hyvää.päivää.taas

      Naisjohtajat ovat Suomen tuho, etenkin nämä rikkaiden isipappojen entiset pissikset.

    • Li.kuolaa.jo

      Miksi suomalaisilla pitäisi olla oma valtio?

      Lisää afrikkalaisia miehiä tänne vaan.

      • kuularuisku

        Niin rajat on huonoin keksintö ikinä


      • KaaokseenVaan
        kuularuisku kirjoitti:

        Niin rajat on huonoin keksintö ikinä

        Vallankin kun niitä ei edes pyritä tai pystytä valvomaan...


      • Virsut

        Jos itäraja pyyhitään kartalta niin länsirajojen valvonta hoituu täydellisesti.


    • ljguj

      Meidän perheessä auto on kauppakassi ja silloin tällöin tehdään pari hieman pidempää reissua. Kaupungissa pärjää hyvin pyörällä ja kävelten ja pysyy samalla kunnossa eikä saastuta luontoa.

      Nämä statuksen nostot sun muut jutut on aivan eilistä päivää lapsellisten juttuja joilla ei ole mtn lopullista arvoa.

      • Aivot-on-käyttöä-varten

        Haluatko että sinun kertomaasi joku vääristelee ja antaa täysin eri kuvan mitä oikeasti tarkoitat? Juuri niin aloittaja teki ja uskoit puhdasta paskaa.


      • yhtasema

        Status on kaikesta huolimatta kova sana päätettäessä autollisuudesta tai autottomudesta. Autoton ja ajokortiton on jo hylkiö nyky-Suomessa.


      • eivaansairastuu

        Kävellen tai pyörällä joutuu hengittämään dieselien päästöjä jotka esim busseissa ja rekoissa valtavat, rakinpaskapölyä ja siitä tulevia bakteereja ja homesieniä, tiepölyä jne jne...auton sisäilman suodattimet putsaa suuren osan pois.


    • Li-on-rehti

      "Valtio on hyvä operaattori koko maan kattavalle liikenteelle."

      "Väliin ei tarvita voittoa tavoittelevia, mahdollisesti ulkomaisia firmoja, jotka keräävät suomalaisilta enemmän rahaa kuin meidän väyliemme kunnossapito vaatisi, Andersson kirjoittaa."

      Li on kansan asialla toisin kuin monikansallisille firmoille ja itselleen kansalta varastavat Rosvo-Berner ja veronkiertäjä-Sipilä.

      • rehtiyskaukana

        Kannttaa silti valtion suorittamaa autoilijoiden kyttäystä, ei minkäänlaista kyttäystä pidä hyväksyä.


      • Per.Vers2

        Tuossa oli järkeä! Kannatan Lin ajatusta.

        Berner pitäisi viedä oikeuteen rikoksen valmistelusta.

        Hän yrittää teettää täysin tarpeetonta, kallista järjestelmää, jonka seurauksena jotkut yksityiset yritykset saisivat haltuunsa lain nojalla kaikkien autoilijoiden kuppauksen.
        Poliitikkojen on oltava rehellisiä ja mietittävä veronkantoihin edullisimpia tapoja, kulut eivät saa nousta, koska kansalaisten ostovoima heikkenee monilla jo muutenkin.
        Berner yrittää saada kerätttyä rahaa joillekin yrityksille ja ehkä itselleenkin, eikä välitä autoilijoiden kustannuksista mitään.


    • simca

      Kaikilla pitää olla oma auto jotta Bernerin Annen laatikkobusineksistä kerätään maksimaaliset voitot veroparatiiseihin. Alatalon Mikkokin aamulehdessä kehuu Annen ideaa

      • niinpää

        Kuka sitäkin idioottia yhä äänestää.


    • voikoturhempaaolla

      Li on täysi turhake. (Samaa sarjaa kuin edeltäjänsä juopotteleva ja sammuileva Paavo Arhinmäki.)

      Mistä ihmeestä hän kaivaa kaikki nuo typeryytensä ?

      Onneksi vain harva uskoo noita Vasemmistoliiton hömpötyksiä.

    • Li puhuu blogissaan mm. teiden yhtiöittämistä vastaan.

      "Tavoite lisätä liikenneverkkoihin kohdistuvia investointeja on kannatettava. Samoin liikenteen ohjaaminen vähäpäästöisempään suuntaan. Nämä ovat myös Vasemmistoliiton tavoitteita. Kumpaakaan tavoitetta varten ei kuitenkaan tarvita yhtiömuotoa, autojen mustia laatikoita eikä palvelupaketteja myyviä ulkomaalaisia operaattoreita."

      Hän puhuu niitä autojen mustia laatikoita vastaan.

      "Jonkinlaiset käyttö- tai ruuhkamaksut ovat tarpeeseen ainakin pääkaupunkiseudulla, jossa joukkoliikenne on jo nyt kattava. Käyttömaksuilla olisi mahdollista kohdistaa ohjausvaikutusta sinne, missä vaihtoehtoja omalle autolle löytyy. Mustat laatikot ovat kuitenkin väärä keino tähän tavoitteeseen. Maksujen keruu on mahdollista ilman niiden aiheuttamaa merkittävää uhkaa kansalaisten yksityisyydelle."

      Ja kyllä, hän puhuu myös siitä, pitäisikö jokaisella olla oma auto.

      "MAAS, Mobility as a Service, eli liikenne palveluna on tärkeä uusi suunta ajattelullemme. Eihän kerrostalossakaan jokaisella asukkaalla ole omaa hissiä pystysuuntaiseen liikkumiseen, miksi vaakasuuntaiseen liikkumiseen tarvittaisiin jokaiselle oma auto. Muuttuva liikennekäyttäytyminen pitäisi myös huomioida esimerkiksi autopaikkanormeja määriteltäessä."

      Kaikki eivät autoa tarvitse. Miksi se harmittaa? Olet ilmeisen eri mieltä näistä Lin ajatuksista, mutta osaatko kertoa sen oman kantasi ja perustella sen?

      • vasuripervot

        Vaikka boksien suhteen onkin oikeassa, kokonaisuutena ei, autoiljoita verotetaan jo nyt aivan liikaa.

        Vasurit ei hyväksy myöskään omakotitaloja vaan kaikkien pitäisi asua mahdollisimman tiiviisti slummeissa raiteiden lähellä. Kenen etua muka ajaa järjettämän kalliit metrot ja järjettömän kalliit vuokrat ja asuntojen hinnat, kaikki seurausta ihmisten keskittämisestä slummeihin jota vielä tuetaan asumistuilla jotka menee suoraan rikkaille. Vasureilla ei ole kaikki kotona, haluavat hävittää keskiluokan, jäljelle jää vain rikkaat ja köyhät ja sehän sopii kokkareille ja kepuleille.


      • vasuripervot kirjoitti:

        Vaikka boksien suhteen onkin oikeassa, kokonaisuutena ei, autoiljoita verotetaan jo nyt aivan liikaa.

        Vasurit ei hyväksy myöskään omakotitaloja vaan kaikkien pitäisi asua mahdollisimman tiiviisti slummeissa raiteiden lähellä. Kenen etua muka ajaa järjettämän kalliit metrot ja järjettömän kalliit vuokrat ja asuntojen hinnat, kaikki seurausta ihmisten keskittämisestä slummeihin jota vielä tuetaan asumistuilla jotka menee suoraan rikkaille. Vasureilla ei ole kaikki kotona, haluavat hävittää keskiluokan, jäljelle jää vain rikkaat ja köyhät ja sehän sopii kokkareille ja kepuleille.

        Tarkoitatko siis, että pääkaupunkiseudun ruuhkat ovat ihan ok eikä tarvitse miettiä keinoja niiden vähentämiseen? Ihmisten pitäisi asua enemmän hajaallaan ja yksityisautoilu on parempi kuin julkinen, kun metrokin on 'järjettömän kallis' jne? Joudun yrittää arvailla kun et paljon avannut omia mielipiteitäsi.

        Noihin sinun käsityksiisi vasureiden ajatuksista en viitsi puuttua. Saat toki ajatella, mitä tahdot, mutta jos puhe on jonkun muun ajatuksista, niin silloin pitäisi löytyä jotakin linkkiä, jossa väitettyjä ajatuksia esitetään.


      • vasuripervot
        TheUrbanLegends kirjoitti:

        Tarkoitatko siis, että pääkaupunkiseudun ruuhkat ovat ihan ok eikä tarvitse miettiä keinoja niiden vähentämiseen? Ihmisten pitäisi asua enemmän hajaallaan ja yksityisautoilu on parempi kuin julkinen, kun metrokin on 'järjettömän kallis' jne? Joudun yrittää arvailla kun et paljon avannut omia mielipiteitäsi.

        Noihin sinun käsityksiisi vasureiden ajatuksista en viitsi puuttua. Saat toki ajatella, mitä tahdot, mutta jos puhe on jonkun muun ajatuksista, niin silloin pitäisi löytyä jotakin linkkiä, jossa väitettyjä ajatuksia esitetään.

        Tottakai olisi parempi että koko Suomi pysyisi asuttuna, mitä isompi kaupunki, sitä isommat ongelmat, mitään metron turhakkeita ei tarvita kun kaupunki ei kasva liian isoksi eikä rakenneta liian tiiviisti, bussit riittää julkisiksi ja autoille on tilaa.

        Maaseudulta ja pienistä kaupungeista katoaa palvelut kun ei ole käyttäjiä, veroaste nousee kun jäljelle jää vain vanhukset, hesa varastaa tuottavan osan kansasta, osa vanhuksista palaa kotikuntaan rasittamaan entisestään taloutta.

        Ihmiset ovat paljon onnellisempia omakotitaloissa, muutenhan ne rikkaatkin asuisi slummeissa jos se olisi kivaa.

        Vasureiden pervoajatuksista voi lukea niiden sivuilta, esim.

        "Kontula pitää täysi-ikäisten lähisukulaisten välisen seksin eli insestin kieltävää lakia nykyään tarpeettomana. Hänen mukaansa se ei ole asia, jota pitäisi säädellä lailla"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Anna_Kontula


      • vasuripervot kirjoitti:

        Tottakai olisi parempi että koko Suomi pysyisi asuttuna, mitä isompi kaupunki, sitä isommat ongelmat, mitään metron turhakkeita ei tarvita kun kaupunki ei kasva liian isoksi eikä rakenneta liian tiiviisti, bussit riittää julkisiksi ja autoille on tilaa.

        Maaseudulta ja pienistä kaupungeista katoaa palvelut kun ei ole käyttäjiä, veroaste nousee kun jäljelle jää vain vanhukset, hesa varastaa tuottavan osan kansasta, osa vanhuksista palaa kotikuntaan rasittamaan entisestään taloutta.

        Ihmiset ovat paljon onnellisempia omakotitaloissa, muutenhan ne rikkaatkin asuisi slummeissa jos se olisi kivaa.

        Vasureiden pervoajatuksista voi lukea niiden sivuilta, esim.

        "Kontula pitää täysi-ikäisten lähisukulaisten välisen seksin eli insestin kieltävää lakia nykyään tarpeettomana. Hänen mukaansa se ei ole asia, jota pitäisi säädellä lailla"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Anna_Kontula

        Niin, tässä nyt kuitenkin eletään tilanteessa, jossa pääkaupunkiseudulla elää melkoinen määrä ihmisiä ja ruuhkat ovat todellisia. En nyt ihan vakuutu siitä, että pääkaupunkiseudun ruuhkat poistuvat metrot ja raitiovaunut purkamalla, että menkää ihmiset busseilla ja omilla autoilla ja ennen kaikkea asuttakaa koko Suomi. Omakotitaloissa.


      • turbanlegends
        TheUrbanLegends kirjoitti:

        Niin, tässä nyt kuitenkin eletään tilanteessa, jossa pääkaupunkiseudulla elää melkoinen määrä ihmisiä ja ruuhkat ovat todellisia. En nyt ihan vakuutu siitä, että pääkaupunkiseudun ruuhkat poistuvat metrot ja raitiovaunut purkamalla, että menkää ihmiset busseilla ja omilla autoilla ja ennen kaikkea asuttakaa koko Suomi. Omakotitaloissa.

        Olet harvinaisen tyhmä, missä purkamisesta puhuttu? Työpaikoja pitäisi luoda muualle Suomeen eikä lisää hesaan purkamalla ne turhakemetrot. Varmaan tuhlaisitte siihenkin muutaman miljardin jos ne kannattamattomina ja turhina päätettäisiin lakkauttaa.

        Miten helvetissä vihreät voi pitää kulurakenteelta järkevänä isoja kaupunkeja mihin "täytyy" rakentaa miljardien metrot ja vesiputket satojen kilometrien päästä, lisäksi saaste- ja kaikki muut ongelmat.


      • juytrre
        TheUrbanLegends kirjoitti:

        Niin, tässä nyt kuitenkin eletään tilanteessa, jossa pääkaupunkiseudulla elää melkoinen määrä ihmisiä ja ruuhkat ovat todellisia. En nyt ihan vakuutu siitä, että pääkaupunkiseudun ruuhkat poistuvat metrot ja raitiovaunut purkamalla, että menkää ihmiset busseilla ja omilla autoilla ja ennen kaikkea asuttakaa koko Suomi. Omakotitaloissa.

        Suomessahan asuttiin ennen maaseudulla, jotta edes pysyi hengissä. Maasta se ruoka otettiin. Pienemmillä taloilla oli vain pieni kasvimaa. Isommilla taloilla oli peltoja , jotka kasvoivat viljaa yli oman tarpeen. Purojen varsilla oli myllyjä jotka murskasivat tähkät jauhoksi. Aikaisemmin isot kartanot omistivat lähes kaiken maan ja torpparit rakensivat talonsa kartanon maille. Oman torpan maa antoi kyllä ruuan, mutta kartanon pelloilla oltiin töissä , maksettiin sillä lailla vuokraa. Sisällisodan tuloksena torppareista tuli itsellisiä maanviljeliöitä. Pienviljelytiloja oli eniten toisen maailmansodan jälkeen , kun karjalaiset piti asuttaa. Varmaan vieläkin oltaisiin Suomessa pienviljeliöitä , mutta teollisuuden nousu ja sen mukana tuoma parempi toimeentulo lopetti pienviljelytilat. Tiloja myytiin ja syntyi uudestaan suurtiloja. En tiedä onko Björn Wahlroosin omistamalla tilalla ollut ennen muitakin pienempiä omistajia. Pinta alahan on suuri 2200 hehtaaria josta 370 hehtaaria on peltoa.Jos tuon tontin ympäri kiertää niin on kulkenut 88 km


    • pääsyyllinen

      Yksityisautoilu loppuu tuota pikaa öljyn loppumiseen. Autoilu on pääsyy korvaamattoman luonnonvaran maaöljyn loppumiseen.

      • simca

        Oletkos kuullut sähköautoista ja polttokennoista


      • muualla
        simca kirjoitti:

        Oletkos kuullut sähköautoista ja polttokennoista

        Onhan niitä! Sitten eliitti erottuukin hyvin joukosta. Muilla ei ole varaa niihin. Voivat taas tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi.


      • pääsyyllinen
        simca kirjoitti:

        Oletkos kuullut sähköautoista ja polttokennoista

        Olen kuullut. Kumpikin on pian muisto vain, sillä ilman öljyä ei ole sähköä hyödynnettävässä muodossa.


      • jahöpöhöpö
        pääsyyllinen kirjoitti:

        Olen kuullut. Kumpikin on pian muisto vain, sillä ilman öljyä ei ole sähköä hyödynnettävässä muodossa.

        Öljy ei ole edes loppumassa ja sähköä saadaan mistä vaan, ydinvoimaloista, biopolttoaineesta, aurinkovoimasta, tuulivoimasta, aaltovoimasta...


      • pääsyyllinen
        jahöpöhöpö kirjoitti:

        Öljy ei ole edes loppumassa ja sähköä saadaan mistä vaan, ydinvoimaloista, biopolttoaineesta, aurinkovoimasta, tuulivoimasta, aaltovoimasta...

        Voimaloita ja muuta nykyaikaista infraa ei kyetä rakentamaan ja ylläpitämään ilman maaöljyä. Nyt öljyä valitettavasti tuhlataan öljyn korvikkeisiin, joilla ei pystytä korvaamaan maaöljyä.


    • realismi

      sama kun kysyisi miksi kaikilla pitää olla elämä?

    • Apostolientekoja

      Täytyykin laittaa Li'lle viestiä. Meinasin lähteä kaljalle ja hän saa olla kuskina.

    • haracca

      Li on vaihteeksi ihan oikeassa. Esimerkiksi Helsingin kantakaupungissa asuville autosta ei ole juuri hyötyä paitsi siinä tapauksessa, että pitää raahautua kesähuvilaan jonnekin syrjäseudulle. Jos paikkakunnalla on hyvä julkinen liikenne, niin sillä pärjää aivan hyvin.

      Autottomn elämä on mukavaa. Ei tarvitse huolehtia katsastuksista, vuosihuolloista, renkaanvaihdoista eikä lumenharjaamisesta. Linja-automatkoilla voi mukavasti torkkua sen sijaan, että joutuisi tieraivoisten kiusantekijöiden uhriksi.

      Saitana kokoomuslaisena arvostan myös autottomuuden halpuutta. Näin voin kerätä pääomaa ja tulla entistä suuremmaksi riistokapitalistiksi. isäksi me kapitalistit voimme ajaa taksilla.

      • 984949494

        Niin ehkä tuo onnistuu kehäkolmosen sisäpuolella mutta muuaalle ei sitten onnistukkaan. Olisihan se hienoa jos ei tarvitsisi autoa, säästyisi vuodessa paljon rahaa mutta kun katkeamaton kolmivuoro ja haja-asutus alueelta ei kulje julkisia niin että pääsisi edes töihin.........Joten ihan tyhmä ja ajattelematon kommentti naiselta joka itse ajelee taksilla ovien eteen verovaroin.


      • ihanhirveää

        Julkisissa saa pelätä kaikenlaisia kirvesmurhaajia ja huumehörhöjä, islamisteja ja ties mitä, rakkeja, huutavia kakaroita, taudit leviää, joutuu odottamaan ulkona säässä kuin säässä, läheskään aina ei edes saavu tai myöhässä, ei pääse kaikkialle tai juuri silloin kun haluaisi...Ei ikinä julkisilla ellei ole pakko.


      • Per.Vers2

        Kyllä, lähinnä kesämökille ajeluun käytän autoa. Nytkin olen mökillä. Täällä ei ole verkkosähköjä, eikä juoksevaa vettä. Pesulle pääsen meidän kakkosasunnolla, joka on n. 20 km mökiltä. Täällä mökillä peseydyn aika harvoin ... Juomaveden tuon kakkosasunnolta, pikkukaupungista.


    • Gthgghvvh

      Miksi kaikilla pitää olla oma vaimo, eikö olisi parempi että nussin naapurin vaimoa silloin kun alkaa panettaa. Turha sitä on omaa pitää varalla kun niin harvoin sitä kuitenkaan käyttää.

      • Hyvä_ehotus

        Niinpä, ei muuta kun sim kortti persiisiin jaota kautta sitten laskutus käytöstä hoituu, miksi ottaa omaa elättiä, kun puuroksi se menee kuitenkin, ja alkaa maistua samalta joka päivä.


    • li.puhuu.järkeviä

      Li puhuu asiaa. On mielestäni jopa pääministeriainesta. Ei ole takuulla jäävi tekemään päätöksiä, kuten tämä nykyinen kansalaisten rahat rosvoava huru-ukko.

      Kaikki eivät tarvitse omaa autoa. Miksi tarvitsisivat? Eihän tarvittu 100 vuotta sittenkään. Ihmisen fysiologia ja anatomia ei ole muuttunut autoilun historian aikana lainkaan. Autoilu on kyllä tuonut kansantaudit, laiskuuden, ylipainon ja niistä johtuvan sokeritaudin.

      Autot eivät häviä mihinkään. Se on fakta. Tiheämmin asutuilla kaupunkiseuduilla autoilu muuttuu yhteisomisteisten autojen käyttöön. Jo nyt on olemassa osuuskuntia, jonka jäsenet voivat käyttää korvausta vastaan osuuskunnan autoja.

      Käytäntö poikkeaa autovuokraamoista siten, että autot ovat vain tietyn ryhmän käytössä. Näin toiminnasta saadaan kustannustehokkaampaa, koska autotkin pysyvät paremmassa kunnossa.

      Jos käy vain kerran vuodessa mummolassa ja muutaman kerran tekemässä muita matkoja, niin oman auton omistamisessa ei ole mitään järkeä.

      • ihanhirveää

        Yhdellä hengelläkin isot kauppakassit paljon mukavampi kuljettaa autolla, puhumattakaan isommista ostoksista, miten sitten perheelliset kun pitäisi raahata monta kassillista tai sitten ostaa kalliilla lähikaupasta ja silti joutuu raahaamaan pitemmälti.


      • li.on.viisain
        ihanhirveää kirjoitti:

        Yhdellä hengelläkin isot kauppakassit paljon mukavampi kuljettaa autolla, puhumattakaan isommista ostoksista, miten sitten perheelliset kun pitäisi raahata monta kassillista tai sitten ostaa kalliilla lähikaupasta ja silti joutuu raahaamaan pitemmälti.

        Jokainen kantakoon kassinsa itse. Kokoomukselle käy toki sekin, että jotkut palvelevat ja itse pääsee valmiille.

        Kuinka ihmiskunta on voinut selvitä hengissä ennen autoa? Kuinka raskaat ostoskassit on saatu kannettua? Silloinhan piti vesikin kantaa asuntoon.

        Uusavutonta pullamössösukupolvea nämä sodan jälkeen syntyneet. Varsinkin suurille ikäluokille on kauhistus, jos joutuu luopumaan omasta autosta. Nuoriso alkaa olla taas vähän fiksumpaa.

        Valoisa tulevaisuus on Lin kaltaisten älykkäiden ihmisten varassa. Ahneuspolitiikka johtaa täystuhoon.


      • ihanhirveää kirjoitti:

        Yhdellä hengelläkin isot kauppakassit paljon mukavampi kuljettaa autolla, puhumattakaan isommista ostoksista, miten sitten perheelliset kun pitäisi raahata monta kassillista tai sitten ostaa kalliilla lähikaupasta ja silti joutuu raahaamaan pitemmälti.

        Heikko on kunto, jos ei jaksa syömisiään kantaa. Mutta eipä huolta, kaupat ovat tulossa tässä avuksi. Isoissa kaupungeissa toimii jo todella hyvin ruokien kotiinkuljetuspalvelu. Ei tarvitse ostaa autoa saadakseen ruokakassit kannettua.


      • ihanhirveää
        li.on.viisain kirjoitti:

        Jokainen kantakoon kassinsa itse. Kokoomukselle käy toki sekin, että jotkut palvelevat ja itse pääsee valmiille.

        Kuinka ihmiskunta on voinut selvitä hengissä ennen autoa? Kuinka raskaat ostoskassit on saatu kannettua? Silloinhan piti vesikin kantaa asuntoon.

        Uusavutonta pullamössösukupolvea nämä sodan jälkeen syntyneet. Varsinkin suurille ikäluokille on kauhistus, jos joutuu luopumaan omasta autosta. Nuoriso alkaa olla taas vähän fiksumpaa.

        Valoisa tulevaisuus on Lin kaltaisten älykkäiden ihmisten varassa. Ahneuspolitiikka johtaa täystuhoon.

        Haluat siis hevoset takaisin orjiksi kuljettamaan ihmisiä ja tavaroita. Ruokakasseja kertyy lapsiperheissä jos tekee ruokaa kotona, mutta ethän sinä yh-perheessä tiedä siitä mitään, syötte vaan mäkkärillä roskaruokaa.


      • uusavuttomat.laiskat
        ihanhirveää kirjoitti:

        Haluat siis hevoset takaisin orjiksi kuljettamaan ihmisiä ja tavaroita. Ruokakasseja kertyy lapsiperheissä jos tekee ruokaa kotona, mutta ethän sinä yh-perheessä tiedä siitä mitään, syötte vaan mäkkärillä roskaruokaa.

        Ennen oli perheissä 10 kakaraa. Hyvin onnistui ruokakassien kanssa puljaaminen ilman autoa silloinkin. Ehkä ihmiset olivat silloin sitkeämpää sorttia, kun eivät asuneet kaupunkien keskustoissa. Kaupunkiasuminen on ihmiskunnan tuho, koska se tappaa luovuuden ja ahkeruuden.


      • luovaaliikuntaa
        uusavuttomat.laiskat kirjoitti:

        Ennen oli perheissä 10 kakaraa. Hyvin onnistui ruokakassien kanssa puljaaminen ilman autoa silloinkin. Ehkä ihmiset olivat silloin sitkeämpää sorttia, kun eivät asuneet kaupunkien keskustoissa. Kaupunkiasuminen on ihmiskunnan tuho, koska se tappaa luovuuden ja ahkeruuden.

        tervetuloa tänne maalle. varmaan kannat 10 lapsisen perheen ruokakassit 68km. saat luovuutta ja liikuntaa.


      • eiroskaruokaa
        ihanhirveää kirjoitti:

        Haluat siis hevoset takaisin orjiksi kuljettamaan ihmisiä ja tavaroita. Ruokakasseja kertyy lapsiperheissä jos tekee ruokaa kotona, mutta ethän sinä yh-perheessä tiedä siitä mitään, syötte vaan mäkkärillä roskaruokaa.

        olen yksin huoltajana ollut, lapset ovat jo aikuisia. meillä ei koskaan syöty roska ruokaa. aina oli kotona tehtyä ruokaa. eikä saatu mitään sossu avustuksia.
        todella törkeitä kommetteja. kenestä tahansa voi tulla yh.

        jos lasten toinen vanhempi kuolee onnettomuudessa tai sairauteen. tuleeko silloin ihmisestä toisen luokan kansalainen , kun hän on yh.

        me ollaan tavallisia ihmisiä, käydään töissä siivotaan tehdään ruokaa. lapset oppi käyttäytymään maalla merillä ja ilmassa. ulkomailla ja kaikissa paikoissa joissa liikuttiin.


      • etköolesuomalainen
        eiroskaruokaa kirjoitti:

        olen yksin huoltajana ollut, lapset ovat jo aikuisia. meillä ei koskaan syöty roska ruokaa. aina oli kotona tehtyä ruokaa. eikä saatu mitään sossu avustuksia.
        todella törkeitä kommetteja. kenestä tahansa voi tulla yh.

        jos lasten toinen vanhempi kuolee onnettomuudessa tai sairauteen. tuleeko silloin ihmisestä toisen luokan kansalainen , kun hän on yh.

        me ollaan tavallisia ihmisiä, käydään töissä siivotaan tehdään ruokaa. lapset oppi käyttäytymään maalla merillä ja ilmassa. ulkomailla ja kaikissa paikoissa joissa liikuttiin.

        Yh ja leski ei tarkoita samaa asiaa, lähes kaikki yh-akat ovat itse ottaneet eron kun tietävät saavansa elatusmaksut, tuet yhteiskunnalta, monet myös puolet omaisuudesta vaikka eivät olisi tehneet mitään sen eteen, ja pääsevät rahastamaan uutta uhria tai huoraamaan. Huomattavasti pienempi osa näistä on miehiä, naisethan tietävät saavansa lapset lähes aina erossa halutessaan, eivätkä noudata edes tapaamisoikeutta vaan usein vieroittavat lapset isistään. Lisäksi, kolmasosa lapsista ei edes ole sille joka maksaa ne elatusmaksut tai elättää perheessä.

        Kuten lopussa kerroitkin, yh:lla on rahaa millä mällätä, toisten rahoilla. Suuri osa lapsiperheistä syö tosiaan mäkkärillä tms paikoissa lähes joka päivä tai antavat lapsille rahat.


      • Per.Vers2
        uusavuttomat.laiskat kirjoitti:

        Ennen oli perheissä 10 kakaraa. Hyvin onnistui ruokakassien kanssa puljaaminen ilman autoa silloinkin. Ehkä ihmiset olivat silloin sitkeämpää sorttia, kun eivät asuneet kaupunkien keskustoissa. Kaupunkiasuminen on ihmiskunnan tuho, koska se tappaa luovuuden ja ahkeruuden.

        Taisi kyllä perheenäiti olla täysipäiväisesti kotona ja apua löytyi kantamisiin.


      • hajallaan.kivempaako
        luovaaliikuntaa kirjoitti:

        tervetuloa tänne maalle. varmaan kannat 10 lapsisen perheen ruokakassit 68km. saat luovuutta ja liikuntaa.

        Onko se muka tuo kepun pakko haja-asutus asetus joka määrää sua raahaamaan 68km ruokakassii. Sen perässä SAA muuttaa, samoin kuin TYÖN perässä lähes PAKOTETAAN, jos ei muuten yhteydet sovi. En ees kehtais..


    • Aivo_kääpiö

      Andersson on tyypillinen Hesalainen, joka ei edes tiedä, että elämää ja asutusta on kehä kolmen ulkopuolella, jossa on erittäin pitkiäkin etäisyyksiä palveliden luokse, ja pidemmäksi viedään, kun sote tuhoaa loputkin palvelut, eikä julkisia kulje 5 minuutin välein, kuten Hesassa. Vaan eipä poikkea Anderssonin punaviineissä ulostettu aivopieru muidenkaan puolueiden jutuista, yhtä pihalla kaikki ovat arjesta ja asioista.

      • oik.muk.sos.dem

        "oikeudenmukaisuus maan eri osien välillä"

        http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3655102-li-andersson-bernerin-liikenneyhtio-hylattava

        Tuo ei ole mikään hesalaisen suusta päästetty lausunto. Hesalainen ajattelee vain itseään, mutta vasemmistoliitto puheenjohtajineen koko maata kaupungit ja maaseutu mukaanlukien.

        Jopa kepu ajaa nykyään enemmän kaupunkilaisten asioita, koska heille ovat kuihtuvan maaseudun myötä kaupunkilaisten äänet entistä tärkeämpiä.


      • Eihesast

        Ei ole tyypillinen hesalainen. Turkulainen ja Turun kaupunginvaltuuston jäsen.
        Taiteilijapiirejä. Isä tunnettu taiteilija, joka asuu hyvin erikoisenmuotoisessa, itsesunnittelemassa talossa.


      • joutavathesalaiset
        Eihesast kirjoitti:

        Ei ole tyypillinen hesalainen. Turkulainen ja Turun kaupunginvaltuuston jäsen.
        Taiteilijapiirejä. Isä tunnettu taiteilija, joka asuu hyvin erikoisenmuotoisessa, itsesunnittelemassa talossa.

        Jäisi normi hesalaiselta talo suunnittelematta, saatikka rakentamatta. Sellaisia pahaisia sakilaisiahan se hesan joutoväki on. Kun eivät muualla pärjää, niin ovat joutuneet pakenemaan hesaan.


      • Aivo_kääpiö
        Eihesast kirjoitti:

        Ei ole tyypillinen hesalainen. Turkulainen ja Turun kaupunginvaltuuston jäsen.
        Taiteilijapiirejä. Isä tunnettu taiteilija, joka asuu hyvin erikoisenmuotoisessa, itsesunnittelemassa talossa.

        Ajattelutapa on kuitenkin ihan suoraan tuppukylä hesasta, juuri tuollainen oman navan ympärillä tapahtuva ajattelu tapa, hitot muista, eikä nähdä laajepia kokonaisuuksia missään, tai ylipäätään laajemmalle.


      • Mikä hänen sanomisensa antaa ymmärtää, että hän olisi tietämätön asioissa, joissa väität olevan? Entäpä mikä on oma käsityksesi - eikö pääkaupunkiseudun ruuhkista tulisi kantaa huolta eikä pyrkiä sitä vähentämään, kun kerran haja-asutusalueella tarvitsee autoa?

        "Jonkinlaiset käyttö- tai ruuhkamaksut ovat tarpeeseen ainakin pääkaupunkiseudulla, jossa joukkoliikenne on jo nyt kattava. Käyttömaksuilla olisi mahdollista kohdistaa ohjausvaikutusta sinne, missä vaihtoehtoja omalle autolle löytyy. Mustat laatikot ovat kuitenkin väärä keino tähän tavoitteeseen. Maksujen keruu on mahdollista ilman niiden aiheuttamaa merkittävää uhkaa kansalaisten yksityisyydelle."


      • Aivo_kääpiö
        TheUrbanLegends kirjoitti:

        Mikä hänen sanomisensa antaa ymmärtää, että hän olisi tietämätön asioissa, joissa väität olevan? Entäpä mikä on oma käsityksesi - eikö pääkaupunkiseudun ruuhkista tulisi kantaa huolta eikä pyrkiä sitä vähentämään, kun kerran haja-asutusalueella tarvitsee autoa?

        "Jonkinlaiset käyttö- tai ruuhkamaksut ovat tarpeeseen ainakin pääkaupunkiseudulla, jossa joukkoliikenne on jo nyt kattava. Käyttömaksuilla olisi mahdollista kohdistaa ohjausvaikutusta sinne, missä vaihtoehtoja omalle autolle löytyy. Mustat laatikot ovat kuitenkin väärä keino tähän tavoitteeseen. Maksujen keruu on mahdollista ilman niiden aiheuttamaa merkittävää uhkaa kansalaisten yksityisyydelle."

        Jaa mikä antaa ymmärtää?? Siinäpä sinulle hesalainen paha kysymys. Kumma kun me muut näemme samantien tuon kaikesta tietämättömän aivopierujen tuloksen ja tarkoituksen.


      • Aivo_kääpiö kirjoitti:

        Jaa mikä antaa ymmärtää?? Siinäpä sinulle hesalainen paha kysymys. Kumma kun me muut näemme samantien tuon kaikesta tietämättömän aivopierujen tuloksen ja tarkoituksen.

        Ahaa, tässä vaiheessa jouduit käymään henkilöön ja argumentit jäivät. Eipä siinä sitten.


      • turbanlegends
        TheUrbanLegends kirjoitti:

        Mikä hänen sanomisensa antaa ymmärtää, että hän olisi tietämätön asioissa, joissa väität olevan? Entäpä mikä on oma käsityksesi - eikö pääkaupunkiseudun ruuhkista tulisi kantaa huolta eikä pyrkiä sitä vähentämään, kun kerran haja-asutusalueella tarvitsee autoa?

        "Jonkinlaiset käyttö- tai ruuhkamaksut ovat tarpeeseen ainakin pääkaupunkiseudulla, jossa joukkoliikenne on jo nyt kattava. Käyttömaksuilla olisi mahdollista kohdistaa ohjausvaikutusta sinne, missä vaihtoehtoja omalle autolle löytyy. Mustat laatikot ovat kuitenkin väärä keino tähän tavoitteeseen. Maksujen keruu on mahdollista ilman niiden aiheuttamaa merkittävää uhkaa kansalaisten yksityisyydelle."

        "eikö pääkaupunkiseudun ruuhkista tulisi kantaa huolta eikä pyrkiä sitä vähentämään"

        Ei oikein aukea hajatelmasi. Juurikin hesan ruuhkia pitäisi vähentää järjestämällä työpaikkoja muualle Suomeen. Missään tapauksessa ei kannata tuhlata enää lisämiljardeja metroturhakkeeseen. Niillä rahoilla laitettaisiin kaikki Suomen tiet kuntoon ja ihmisille työtä sinne missä asuvat, vuokrat ja asuntojen hinnat laskisi kohtuullisemmalle tasolle jne jne.


      • Per.Vers2
        turbanlegends kirjoitti:

        "eikö pääkaupunkiseudun ruuhkista tulisi kantaa huolta eikä pyrkiä sitä vähentämään"

        Ei oikein aukea hajatelmasi. Juurikin hesan ruuhkia pitäisi vähentää järjestämällä työpaikkoja muualle Suomeen. Missään tapauksessa ei kannata tuhlata enää lisämiljardeja metroturhakkeeseen. Niillä rahoilla laitettaisiin kaikki Suomen tiet kuntoon ja ihmisille työtä sinne missä asuvat, vuokrat ja asuntojen hinnat laskisi kohtuullisemmalle tasolle jne jne.

        Helsinkiläisten maksamista veroista ne metrot kustannetaan. Kuten sanoin, kun puhutaan että valtion veroistakin tuetaan, niin Helsinkiläiset maksavat myös hyvin ison osan valtionveroista, myös kuluttamalla ALV:n alaisia tuotteita ja palveluita. Lisäksi metroa käyttävät jonkun verran espoolaiset ja vantaalaiset. Sitten puhutaankin jo 20 % Suomen väestöstä, ja se on paljon se.
        Haluatko pääkaupunkiseudun verorahat siis syrjäseutujen käyttöön yhä enemmässä määrin?


      • alatymmärtää
        Per.Vers2 kirjoitti:

        Helsinkiläisten maksamista veroista ne metrot kustannetaan. Kuten sanoin, kun puhutaan että valtion veroistakin tuetaan, niin Helsinkiläiset maksavat myös hyvin ison osan valtionveroista, myös kuluttamalla ALV:n alaisia tuotteita ja palveluita. Lisäksi metroa käyttävät jonkun verran espoolaiset ja vantaalaiset. Sitten puhutaankin jo 20 % Suomen väestöstä, ja se on paljon se.
        Haluatko pääkaupunkiseudun verorahat siis syrjäseutujen käyttöön yhä enemmässä määrin?

        Ei muuta Suomea voi kurjistaa pajusen suuruudenhulluuden takia. Korkea aika alkaa luoda työpaikkoja muualle Suomeen paljion edullisemmin ilman miljardien metroja ja muita turhakkeita. Ikimaailmassa hesalaiset ei maksa omista verorahoistaan metroa, oopperataloa ja kaikkea muuta. Nekin työntekijät jotka maksaa veroa, pitäisi maksaa sitä omaan kotikuntaansa joka koulutanut ja jonne vanhukset jäi. Keskikokoisissa ja pienissä kaupungeissa ei ole mitään isojen kaupunkien kalliita ongelmia, matutkin kerääntyy niihin koska helpompi tehdä rikoksia.


    • Jo_neljäs

      Jo neljäs ehdoton ei äänen tulevissa vaaleissa saava roska puolue tämä vihervammaset, ja ne muut ovat tietysti kepuli ripuli, sekoomus, ja perskärpäset, jotka eivät ikinä milloinkaan ääntäni saa.

    • kysyn_vaan

      Kansalainen kysyi – Mitä vastasi Li Andersson?
      Lille aihe taitaa olla liian arka.

      Heikki Hämäläinen kysyi vasemmistoliittolaiselta kansanedustaja Li Anderssonilta, miten tämä uskoo muukalaisten elättämisen Suomessa edistävän suomalaisten köyhien asemaa.

      Li Andersson ei vastannut vaan blokkasi hänet Twitterissä.

      Li Andersson twiitti 2

      Asianosaisen mielestä tuollainen toiminta on röyhkeää, koska hänkin maksaa omalta osaltaan Li Anderssonin palkan – tai miksi sitä kansanedustajien saamaa rahaa nyt kutsutaankin.

      Lähde: https://twitter.com/HeikkiHaHa/status/703892092590891008

      • Per.Vers2

        Hämäläinen kysyi asiaa. Komppaan häntä..
        Itse en pidä vihervassareiden mamutuksesta. Pervoa, järjetöntä, kallista hyysäystä, mutta joissain autoasioissa (tieverkkojen ylläpito) olen samaa mieltä Lin kanssa. Itse olen ehkä persu.


      • idioottisuvakit

        Vaaleanpunaiset lasit silmillä uskottelevat muille ideologiaansa vaikka eivät itsekään usko siihen. Asiat pitää hoitaa kuntoon siellä missä ovat huonosti eikä tuoda ongelmia tänne.


    • ttusent

      miksi kaikissa talon rapuissa on hissi

      • vähempiriittäisi

        Yksi hissi ja rappukäytävä kolmen sijaan riittäisi, voisi liikkua hyvin sivusuunnassa. Häiriöitä tietysti tulisi enemmän ainakin jos matuja ja mustalaisia samassa talossa.


    • syy-ja-seuraus

      Eipä ihme että vasurien kannatus pääkaupunkiseutua lukuunottamatta laskee kuin lehmän häntä. "Paska valuu alaspäin".

    • Li_oikeassa

      Ei kaikilla pidä olla autoa. Turvapaikanhakijat eivät esimerkiksi niitä tarvitse, eikä turvapaikan saaneetkaan. Kantasuomalainen saa omistaa vaikka 5 autoa, jos huvittaa.

    • ei.kuulu.liille

      ei pidä olla mutta saa olla jos on varaa.

    • Autokin_katoaa_äkkiä

      Olen ihan samaa mieltä, kun te toimisto tyrkyttää palkattomia orjatöitä, niin eipä minulla enää olekkaan autoa jonne sinne orjatyöpaikkaan sitten kulkea täällä haja-asutus alueella.

      • Per.Vers2

        Pidä autosi jonkun muun nimissä. Ei tarvitse suostua alipalkattuihin orjatöihin, jos tulee kohtuuttomasti ajokilometrejä ja työpäivä venyy pitkäksi taskurahojen noukkimisen takia.


    • Rähhähhhää

      Mielestäni Li Andersson on kuulostanut hauskalta ruåtsinkielisellä kanavalla monesti vierailleena Dagens debat -ohjelmassa. Hauskalta sikäli, että äänensävy on ollut nuorekas, erittäin nuorekas.

      Mutta autoasiasta. Joillakin autoiluun liittyy romantiikkaa. Että siellä ikiomassa autonrähjässä on alettu käydä rehveillä siipan kanssa ja siellä autossa sitten on rytkytetty ja hytkytetty milloin järvenrantamaisemissa, milloin täysikuuta ihastellen, jne. Elikkä autoilla on kuljettu yksilöllisempiä reittejä monipuolisemmin eri suunnilla ja vapaamman tuntuisesti kuin jollain bussinrähjällä, joka kiertää samaa kehää jotain lähiöitä ympäri. Hikisten yökuppiloiden vierestä ja maahanmuuttajien asuma-alueilla. Vierustovereina milloin mitäkin haisevia öykkäreitä, oksennusta, räyhäämistä ja huligaaneja.

    • tulevaMATU
      • tuonnetänne

        Miksi jokaisella naisella pitää olla oma mies. Eikö sen miehen voisi jakaa, vaikka 10 naisen kesken. Voi sitä sinnetännevasemmistoliittolaisen ajatuksenjuoksua.


    • Mies042

      Miksi Vasemmistoliitto kutsuu itseään työväenpuolueeksi?
      Li Andersson ei ole varmaan eläissään tehnyt rehellistä työtä.

    • eeeeeeehehe

      Ehkäpä Li: haaveissa jokainen asuisi suurkaupungeissa kusisissa kerrostaloasunnoissaan, joissa joka paikkaan pääsee kätevästi(vittu kun ei edes niissä pääse) dösällä tai metrolla kun tarvitsee.

    • suorastaan.naurettavaa

      Vieläkö tuollainen kolhoosimainen ajattelutapa elää suomessa.

      • perseestä.tuulee

        Joo, maatalous on täysin valtion holhouksessa. Sinulle määrätään jopa mitä saat viljellä milloinkin milläkin lohkolla.

        Asiat voi voi nähdä/kokea kukin omalla tavallaan.


    • aina_sisässä

      Miksi kaikilla vihervassareilla pitäisi olla puinen anaalitappi? Voisivat kierrättää.

    • jlkkljljk

      kljljljljlk

    • Apostolientekoja

      LA on poliittinen broileri joka ei ole koskaan tehnyt oikeita töitä. Ei voi olettaakaan että hän ymmärtäisi normisuomalaisen arkielämästä mitään.

    • maailmapelastuu

      Mä voisin hyvin ajaa asioilleni naapurin bemarilla. Mielestäni jokin laki voisi velvoittaa minulle käyttöoikeuden halutessani.

    • 347777999666

      No eipä tuo hissillä kulkemisen autolla ajamiseen vertaaminen ja sen samankaltaiseksi tässä asiayhteydessä huomioiminen ainakaan asian ymmärtämiseen viittaa.

    • LIonhakoteillä

      Miksi hän kyseenalaistaa toisen oikeuden pitää itsellään kulkuvälinettä
      kun ongelma on se mitä auton pakoputkesta tulee?

      ELI LI EI USKALLA PUUTTUA ÖLJYTEOLLISUUDEN MONOPOLIIN JA TUOTTEISIIN
      VAAN HÄN TUKISTAA NIITÄ, JOTKA OSTAVAT MYYDYT TUOTTEET: auton jolla pääsee töihin ja matkustamaan.

      Suomi voisi ottaa mallia norjasta joka antaa verohelpotuksia
      esim. sähköautoille ja vähäpäästöisille kulkuvälineille.

      Norjassa isoruokaisen ökyauton pitäminen ON TEHTY KALLIIKSI.
      Pienen ja ympäristöystävällisen auton pitäminen on tehty KANNATTAVAKSI.

      Suomessa mietitään miten pieniltä ja köyhiltä saadaan lisää
      massia valtion kassaan ja miten
      autoihin voitaisiin laittaa seurantalaite....

      KUN EI SE SEURANTALAITE JA TIEVERKOSTON MYYNTI OLE RATKAISU ONGELMAAN

      Seurantalaite seuraa : se on sen ainoa funktio. EI SE TUOTA MITÄÄN SEN KÄYTTÄJÄLLE - eikä tieverkoille.
      SE ON bisnes sen valmistajalle ja koko sen rysän ylläpitäjälle.

      Valtion hallinto on ruokkimassa itseään, eikä sitä tarkoitusta mihin se on luotu
      eli hoitamaan yhteisiä asioista.

      • Per.Vers2

        Paitsi lisäksi vielä yksityiset firmat pitäisi päästää lain nojalla kuppaamaan autoilijoiden rahoja. Loistava bisnes firmoille, mutta täysin kansan etujen vastainen, koska mm. kulut nousisivat uuden systeemin takia ja verojakin olisi helppo nostaa.

        Berner joutaisi lusimaan kansalaisten etujen vastaisesta toiminnasta ja suuren puhalluksen yrityksestä autoilijoilta yksityisille firmoille.

        Tämä olisi aika suurimittaista liiketoimintaa. Se kun sitten myytäisiin ulkomaille, niin tästä tulisi uusi A-katsastus: Voittorahat päätyivät luultavasti ulkomaille veroparatiiseihin. Firma maksoi eräänä vuonna 30 € ja jonain muuna vuonna 60 € veroja Suomessa liikevoitostaan.
        Voi olla, että käytettiin ns. konserniavustuskikkailujakin.


    • LiiOnHullu

      Psyko Lii ei ole tajunnut, että demokratiassa jokainen saa valita itse.

      • Mene-psyko-hoitoon

        Olet itse mielisiaras valehteleva psyko. Liin mukaan on jokaisen oma valinta, haluaako auton vaiko ei. Hänen mukaansa Berenrin kaltaisten poliitikkojen ei tule käyttää valtansa kansan aivopesuun antamalla ymmrtää, että jokaisella on pakko olla auto.


      • PsykoVasurit
        Mene-psyko-hoitoon kirjoitti:

        Olet itse mielisiaras valehteleva psyko. Liin mukaan on jokaisen oma valinta, haluaako auton vaiko ei. Hänen mukaansa Berenrin kaltaisten poliitikkojen ei tule käyttää valtansa kansan aivopesuun antamalla ymmrtää, että jokaisella on pakko olla auto.

        Miksi psyko Lii puuttuu toisten valintoihin. Odotettavissa on, että kommari kysyy seuraavaksi, miksi kaikilla pitää olla hissi, miksi kaikilla pitää olla asunto, miksi kaikilla pitää olla polkupyörä.....

        Minulla vain pitää olla ja Arhinmäellä, sekä kommaritovereilla!


    • Pizzaa.pääzzä

      Juuri tuon takia meillä ei ole ostettu autoa meidän kolmelle alle 15v lapselle. Ei kaikilla tarvitse olla autoa?Käsittääkseni "kaikki" ei edes halua eikä omista sitä. Vai meinaako tämä älykkö että hän haluaa määrätä kuka autoa tarvitsee ja kuka ei?

    • mistänäitävaloviisaita

      Eihän mitä Li jättää vaan autonsa ovet lukitsematta niin voivat muutkin käyttää sitä.Miksi hänkin lukitsee ovet.Lukot pois ja kaikki on yhteistä.Tietää Li mitä sontaa ne yleiset pelit ja väylät tuottaa maaperään,vesiin,ilmastoon.
      Pajupilli vain poskeen.Tuohikontti selkään.Virsut jalkaan miksi kaikilla pitäisi olla nykykengät.Tai seurantalaitteen voisi kenkiin lisätä jotta maksuja niiden kilmetreistä voisi kerätä.

    • sama.se.on

      HISSI JA AUTO ON SAMA ASIA. mOLEMPI LIIKKUU.

    • näin.se.on

      Koska kaikilla ei ole autoa niin taloihin ei pidää rakentaa hissejä.

    • jk54lk

      onko vasureilla yhteinen vaimokin

      • kapinen.stalinisti

        Vihervassaripiireissä kaikki tavara on yhteistä.


    • kellot.kiellettävä

      Miksi Arhinmäellä on kallis kello kädessä, kun muilla ei ole

      • Holovernström

        Niin, miksi kaikilla pitää olla kello? Voihan sitä katsoa aikaa kaverin kellosta. Miksi kaikilla pitää olla omat kondomit? Voihan ne pestä ja lainata naapurille. Miksi kaikkien pitää päästä lomamatkalle. Voihan sitä katsella kaverin lomakuvia.


    • autot-turhia

      Kiertelevä myymäläauto riittää, josta saa kaiken tarpeellisen. Kaupungeissa kaupat ovat taas kävelymatkan päässä. Omaa autoa ei tarvitse kukaan.

    • HulluÄmmä

      Seuraava kommari Liin kysymys on, miksi kaikilla pitäisi olla asunto.

      • Timo3T

        Tai miks Anderssonnilla on työpaikka, kun monella muullakaan ei ole? :)


      • mielenvikaista.läppää

        Oletteko te jotain vajakkeja vai mistä näin älyvapaa kommentointi on peräisin?

        Ihmisillä on ollut iät ajat a) ruokaa b) jonkunlaiset vaatteet c) suojapaikka säältä. Ei muuta.

        Hissejä ja autoja on ollut suunnilleen 100 vuotta. Niin lyhyessä ajassako ihmiskunta on taantunut täysin aivottomaksi?


      • Timo3T
        Timo3T kirjoitti:

        Tai miks Anderssonnilla on työpaikka, kun monella muullakaan ei ole? :)

        Juu!

        Me olemme vajakkeja, kun argumentoimme ihan samoin tavoin kun Anderssonni, mutta Andersson EI ole, eihän vaan? :)


      • kehityskehittyy
        mielenvikaista.läppää kirjoitti:

        Oletteko te jotain vajakkeja vai mistä näin älyvapaa kommentointi on peräisin?

        Ihmisillä on ollut iät ajat a) ruokaa b) jonkunlaiset vaatteet c) suojapaikka säältä. Ei muuta.

        Hissejä ja autoja on ollut suunnilleen 100 vuotta. Niin lyhyessä ajassako ihmiskunta on taantunut täysin aivottomaksi?

        Nyt joillakin kuten anderssonilla on jopa suojatyöpaikka ja isopalkkainen sellainen.


      • montahommaa
        kehityskehittyy kirjoitti:

        Nyt joillakin kuten anderssonilla on jopa suojatyöpaikka ja isopalkkainen sellainen.

        Tekeekö hän tämän luottamustoimensa lisäksi samaan aikaan oikeita palkkatöitäkin? Jos näin on, niin ahkera kyllä on. Hatunnosto siitä.


    • hyötyliikuntaa

      Mitä vannoutuneet automiehet tekevät, kun autosta on pakko luopua polttoainepulan vuoksi? Minä itse ja juuri silloin kun haluan -ajattelulla ei pitkälle pötkitä.

      • turhaateorisointia

        Edes öljy polttoaineen raaka-aineena ei lopu pitkiin aikoihin jos koskaan sinä aikana kun on käyttöä, voi tehdä biopolttoainetta ja lisäksi on muut energianlähteet kuten sähkö.


    • Timo3T

      Onhan Li Anderssonillakin omat aivot, vaikka se ei (näköjään) osaa käyttää niitä(kään) :)

      • li.puhuu.järkeviä

        Ainoa järkeviä puheleva puoluejohtaja tällä hetkellä. Puhuu niin asiaa kuin vaan voi.


      • Timo3T

        Juu ja Katainen puhu aikoinaan niin totta kuin vain voi! :)

        Voisivatpa nuo molemmat enemmän, ja paremmin!


      • jopsjo
        li.puhuu.järkeviä kirjoitti:

        Ainoa järkeviä puheleva puoluejohtaja tällä hetkellä. Puhuu niin asiaa kuin vaan voi.

        Hissit on kiellettävä, koska kaikilla ei ole autoakaan.


      • LiAnderssonni

        Tai vaihtoehtoisesti jokaiselle on rakennettava oma hissi, koska niin monella on auto!


      • parassvaihtoehto

        Naisten pitää alkaa miesten aivoja koska miehet älykkäämpiä eli kuuntelevat vaan mitä mieltä miehet ovat. Ei kaikkien tarvitse yrittää ajatella omilla aivoillaan.


      • mistä.oikein.kyse
        jopsjo kirjoitti:

        Hissit on kiellettävä, koska kaikilla ei ole autoakaan.

        Ketä on kieltämässä autoja?


    • Rullaatit_rullaa

      Anderssonin olisi pitänyt tarkentaa kysymystään niihin ryhmiin, joilla on varaa omistaa auto ajo-oikeuksineen ja liimattuine oheiskuluineen Suomen porrasrosvolassa.

    • kimppakyyti

      ministerin virka auton otettava, kyytiin kaikki halukkaat. miksi yhtä ministeriä kuskataan tyhjällä autolla. kulkekoon ministerit kimppakyydillä. yksi auto riittää kaikille ministereille.

      • hyväideaa

        Bussikuljetus ministereille ja kanistereille ja kaikkien pitää myös olla työpaikallaan ilman pätevää syytä.


    • hissi.ja.auto

      "Eihän kerrostalossakaan jokaisella asukkaalla ole omaa hissiä pystysuuntaiseen liikkumiseen, miksi vaakasuuntaiseen liikkumiseen tarvittaisiin jokaiselle oma auto." Nämähän ovatkin yhteismitallisia asioita.

    • gfffeejkolp990

      Normaali turkulainen juntti kun ei ymmärrä autoista että miksi ne on hankittu. Li varmaankin haluaisi kulkea aasilla kaupungilla. Siitä vaan kun kaksi aasia menee kartsalle.

    • TYYPPIVASURI

      Toi Änderssoni on niiiin tyypillinen "vasuriniljake" kun olla voi. Sosialisoimassa muiden omaisuutta olematta valmis itse pistään tikkua ristiin jos on kyse työnteosta. Ai, niin, sorry, oli sen cv:ssä teinivuosilta vissiin parin viikon tai kuun setti lipunmyyjänä Muumilaaksossa. Populisti parhaasta päästä, mutta ah niin hyödytön yhteiskunnalle. Tota kun kuuntelee, niin kaikki jotka on työllään jotain ansainnut vaikuttaa rikolliselle. Ihan vallatonta ääntä se ei kuitenkaan nosta kokouspalkkioistaan sun muista kestitsemisistään. Ajatukset kuin kivettyneestä Neuvostoliitosta, paitsi, että sekin toimi notkeammin.

    • vaz2107

      Kaikilla pitäs olla Lada,sitten varmaan kelpais Anderssonnillekki.

    • hissi.ylös

      Lin hissi ei mene ylös asti, joten autoa hän ei tarvi

    • samoillalinjoilla

      Autot pois sieltä missä niistä on haittaa, mutta ei hyötyä. Eli kaupunkien keskustoista.

      Joukkoliikenne pois sieltä missä sitä ei kannata järjestää. Eli harvaan asutulta maaseudulta.

      • oletoikeassa

        Miljardien sijoittaminen metroon hesassa tai raitiovaunuun muuallakaan ei ole kannattavaa eli ihmisten kuuluu asua pienemmissä kaupungeissa tai maalla ja liikkua omilla autoillaan. Kaupunkirakennetta ei pidä myöskään tehdä liian tiiviiksi vaan pitää olla mahdollisuus liikkua omalla autolla niin halutessaan. Miten vasurin näkökulmaan sopii kokkareiden rahastaminen raideliikenteen, korkeiden vuokrien ja asuntojen hintojen avulla? Oma etu tärkein vasureillekin, kuten ärhinmäestä ja suvianne siimeksestäkin näkee.


    • ei-uudelle-carunalle

      Täyttä asiaahan tuo on, tässä on tarinan pääpointti:

      "- Väliin ei tarvita voittoa tavoittelevia, mahdollisesti ulkomaisia firmoja, jotka keräävät suomalaisilta enemmän rahaa kuin meidän väyliemme kunnossapito vaatisi, Andersson kirjoittaa."

      Tapaus Caruna on hyvässä muistissa. Sähkömarkkinalakia on myös päivitettävä siten, että sähköverkkojen kotimainen omistus pysyy enemmistössä. Mallia voi ottaa Fennovoimasta, jossa kotimaisuusvaatimus on minimissään 60%. Hyvä nyrkkisääntö on vähintään 2/3 kotimaista omistusta ja enintään 1/3 ulkomaista.

      Tällä hetkellähän Carunan omistussuhteet ovat surullisen kuuluisat:

      "Carunan omistavat suomalaiset eläkevakuutusyhtiöt Keva (12,5 %) ja Elo (7,5 %) sekä kansainväliset infrastruktuurisijoittajat First State Investments (40 %) ja Borealis Infrastructure (40 %)."

      • pääministeri.sipilä

        Tottakai tarvitaan, lasteni firmat tarvitsevat kassavirtaa.


      • Timo3T

        Ai kotimainen omistusko se sun mielestäs alentaa hintoja!?!
        No NYTHÄN vitsin murjasit! :)
        Niin missäs maassa se olikaan maailman kallein safka? :)
        Ja kukas omistaa nää Keskot ja Ässät?

        i rest my case!


      • ulkomaille.jes.ok
        Timo3T kirjoitti:

        Ai kotimainen omistusko se sun mielestäs alentaa hintoja!?!
        No NYTHÄN vitsin murjasit! :)
        Niin missäs maassa se olikaan maailman kallein safka? :)
        Ja kukas omistaa nää Keskot ja Ässät?

        i rest my case!

        Lämmittäähän se housuun kuseminenkin vähän aikaa. Ulkomaille hävitetyt eurot ovat poissa kotimaisesta ostovoimasta. Ja sitten itketään miksi maa velkaantuu.

        Mitä tulee monopoli-infran omistuksiin, niin ulkomainen omistaja ei tuo mitään lisäarvoa. Yrityksen tulee tehdä voittoa omistajilleen. Ulkomaiset pääomasijoittajat eivät osta huvikseen infraa harvaan asutusta korpi-Suomesta.

        Peruspalveluja tuottavien valtion firmojen ei tarvitse tehdä voittoa, vaan nollatulos riittää. Edes tehokkuudella ei ole väliä, koska työvoimareservissä riittää innokkaita tekijöitä. Parempi maksaa palkkaa kuin antaa palkinto joutenolosta.

        Kotimainen omistus laskee hintoja. Caruna nosti hintoja 100%, kun omistus siirtyi ulkomaille. Pistorasiasta tuleva tuote on edelleen sitä samaa. Kaapelitkin on kaivettu maan alle jo kymmeniä vuosia sitten. Hinnannousu menee siten suoraan ulkomaille.

        Olisihan senkin rahan voinut käyttää muutamaan ravintolakeikkaan Suomessa. Mutta tuetaan sitten niitä ulkomaisia pääomasijoittajia, kun se tuntuu olevan paras tapa korjata Suomen taloutta.


      • Timo3T

        Miten ne ulkomaille "hävitetyt" Eurot on mistään pois?!
        Suomessa toimivat firmat (ainakin ne, jotka ei verokoijaa) maksaa ihan samanlailla verot Suomeen, oli sen omistaja sit ulkomainen tai kotimainen!? Ja lopuista voitoistahan valtio ei sit mitään saakaan, ei välttämättä edes silloin jos omistaja olis suomalainen, koska toi rahaeliitti tuppaa suosimaan ulkomaanmatkoja, taxfree ostoksia ja muutenkin enimmäkseen ulkomaalasia luxus-tuotteita ja muotia!

        Ja no shit, Sherlock, et ulkomaiset sijottajat ei osta huvikseen "infraa harvaan asutussa korpi-Suomessa"?! :) Ostaaks sijottajat huvikseen "infraa" sit muka jossain muualla päin maailmaa kuin "korpi-Suomessa"!? :D ... tuskinpa vain!

        Ja jos sä perustelet hintojen laskua sillä, et kun monopoliasemassa olevia valtionyhtiöitä yksityistetään ja myydään ulkomaille, ja noi yhtiöt sit alkaa ottamaan surutta monopolihintoja, niin eipä toi analogia mun mielestäni oikein päde!? :) Kerroppas paljon "Caruna" (siihen aikaanhan se ei ollu ton niminen) sit otti hintaa kun se oli ihan oma valtionyhtiönsä? :) Ja tais hieman toi hinta kohota sen jälkeenkin kun se yksityistettiin ja eriytettiin Fortumista, vaikka se oli VIELÄKIN kotimainen! *pling!* siinä hajos toi argumentti kotimaisuudesta! (Juu ja kyllähän tuol maaseudulla vaan on huomattavan paljon sähköverkkoa toteutettu ihan ilmajohdoillakin vielä, et ei läheskään koko Suomi o maakaapeloitu, joten kävisit ulkonakin joskus?)

        Ja eipä tolle ulkomaalaisomistuksen kasvulle o mitään vaihtoehtoakaan nyt kun EUssa ollaan, eikä saada enää rajoittaa ulkomaalaisomistusta millään lailla, et kiitos vaan jälleen kerran kaikille EUlle kyllä äänestäjille siitä, et koht Suomessa ei enää mikään ole suomalaisomistuksessa! :)


      • Per.Vers2
        Timo3T kirjoitti:

        Miten ne ulkomaille "hävitetyt" Eurot on mistään pois?!
        Suomessa toimivat firmat (ainakin ne, jotka ei verokoijaa) maksaa ihan samanlailla verot Suomeen, oli sen omistaja sit ulkomainen tai kotimainen!? Ja lopuista voitoistahan valtio ei sit mitään saakaan, ei välttämättä edes silloin jos omistaja olis suomalainen, koska toi rahaeliitti tuppaa suosimaan ulkomaanmatkoja, taxfree ostoksia ja muutenkin enimmäkseen ulkomaalasia luxus-tuotteita ja muotia!

        Ja no shit, Sherlock, et ulkomaiset sijottajat ei osta huvikseen "infraa harvaan asutussa korpi-Suomessa"?! :) Ostaaks sijottajat huvikseen "infraa" sit muka jossain muualla päin maailmaa kuin "korpi-Suomessa"!? :D ... tuskinpa vain!

        Ja jos sä perustelet hintojen laskua sillä, et kun monopoliasemassa olevia valtionyhtiöitä yksityistetään ja myydään ulkomaille, ja noi yhtiöt sit alkaa ottamaan surutta monopolihintoja, niin eipä toi analogia mun mielestäni oikein päde!? :) Kerroppas paljon "Caruna" (siihen aikaanhan se ei ollu ton niminen) sit otti hintaa kun se oli ihan oma valtionyhtiönsä? :) Ja tais hieman toi hinta kohota sen jälkeenkin kun se yksityistettiin ja eriytettiin Fortumista, vaikka se oli VIELÄKIN kotimainen! *pling!* siinä hajos toi argumentti kotimaisuudesta! (Juu ja kyllähän tuol maaseudulla vaan on huomattavan paljon sähköverkkoa toteutettu ihan ilmajohdoillakin vielä, et ei läheskään koko Suomi o maakaapeloitu, joten kävisit ulkonakin joskus?)

        Ja eipä tolle ulkomaalaisomistuksen kasvulle o mitään vaihtoehtoakaan nyt kun EUssa ollaan, eikä saada enää rajoittaa ulkomaalaisomistusta millään lailla, et kiitos vaan jälleen kerran kaikille EUlle kyllä äänestäjille siitä, et koht Suomessa ei enää mikään ole suomalaisomistuksessa! :)

        Verokoijausta, sitä tekevät monet huijarifirmat, kuten esim. A-katsastuksen ulkomaalaiset omistajat. Tästä oli muistaakseni eräässä MOT-ohjelmassa juttua. Kyllä nykyään tuntuu veronkierto ja ns. verosuunnittelu olevan yleistä. Ei kyllä tunnu hyvältä kun ulkomaiset firmat tulevat Suomeen huijaamaan.


    • Åååpppp

      Miksi suomenruotsalaisilla pitää olla erivapauksia ja etuoikeuksia? Samaa biomassan ovat kuin muutkin.

    • tuletännemärahastan

      Myös Ville Niinistö tänään ess-kertoo olevansa kaupunkimaisuutta ajava ja kannattava mutta ei halua maasudun vastakkais ajattelua.Hahaa.Varsinainen viherpiipertäjä asialla.Liekö hänellä autoakaan voisivat kimppa kelatakximallia käyttää.Se ei tilauksestakaan aina tule"kun ei autoja ole vapaana"Sityvihreät ja Lii siinä yhdistelmää kerrakseen.Vielä kun lisätään bernerin bisnes ajattelu niin hyva soppa on valmis.

    • hjascjjv

      Kohta ei kukaan aja autoa.

    • awkkhjk

      Sen takiahan mää oon ajanu kesät moottoripyörällä ku ei oo tarvetta yksin sitä peltikoppaa raahata ympärillä ja kulutus pienehköä, mutta perhana ku siitäkin pitää alkaa verottaa.

    • päivän.kommunisti

      Autot on kiellettävä , koska hissi ei mene ylös asti

      • Et-tarvitse-mitä-ei-ole

        Pitäsikö aivojen käyttö kieltää kaikilta koska sinulla ei niitä ole?


      • munat.pois

        Li kieltää sen. Ja sinulta otetaan munat pois, koska Lilläkään ei ole


    • Klanipää

      Entäs miks Li Anderssonnilla pitää olla oma tukka, kun ei kaljuillakaan ole?

    • Pmpösilö

      Miksi kaikilla edustajila pitää olla oma taksikortti.
      Tarpeen mukaan kansliasta a.otaan ja kimmpakyyti

    • Latva-kiva

      Ei kaikilla pidä olla omaa dildoa. Yhteinen voi olla paljon kivempi.

    • Vetäkää_persut_käteen

      "Sen takiahan mää oon ajanu kesät moottoripyörällä ku ei oo tarvetta yksin sitä peltikoppaa raahata ympärillä ja kulutus pienehköä, mutta perhana ku siitäkin pitää alkaa verottaa. "

      Moottoripyöriä on verotettu liikaa jo pelkästää siitä syystä, että moottoripyöräily on sesonki liikkumismuoto ja siksi sen käyttö, osat ja huollot ovat erityisen kallitta. Siitä seuraa se, että moottoripyöräilijä joutuu maksamaan sesonki alveja autoilijoihin verraten. Samoin on veneilyn laita.

      • melusaastuttajat

        Moottoripyöräily on tyhjänpäiväistä muita terrorisoivaa toimintaa, jota joutaa verottaa ankarimman mukaan. Kaikkein paras olisi jos moottoripyöräily kiellettäisiin kokonaan. Pakoputkivammaisilla romuillaan päristelevät ovat pahinta sorttia. Linnaan vaan sellaiset ja mopedit voi sulattaa vaikka kirkonkelloiksi.


    • TotuusTotuusTotuus

      On se mielisairas tuo punahuora.

    • tulevaMATU
    • nkduvjdk

      Kun nämä anderssonit pääsevät valtaan, propositiosta tehtävät päätelmät tuppaavat kummasti laajenemaan. Omasta autosta luopumista joutuu pian miettimään moni muukin kuin se helsinkiläinen, joka asuu parin minuutin vuorovälein kulkevan joukkoliikenteen äärellä. Ja sitä päivää ei kyllä nähdä, kun yksikään liandersson muuttaa loppuiäkseen Utsjoen syrjäkylälle asumaan, vaikka omaa autoa ei ole.

    • Timo3T

      Ja joku vois vihjata Li;lle, et eihän noita autoja nyttenkään o edes puolellakaan suomalaisia, ku autojen määrä on vähän reilu 2,5 miljoonaa, ja suomaalaisia on yli puolet enemmän! ;)

      Ja Anderssonnihan vois sit seuraavaks kunnton sisäistää, käydä kurkkaamassa et kuinka paljon Suomessa on töissä käyviä? :)

      Ja sen jälkeen miettiä sen pirun taajaan, et minkähän takia noi lukemat on kohtalaisen saman kokoset? ;)
      Anderssonnihan saa ratsastaa vaikka aasillaan, tai sotkee Jopollaan, tai todennäkösimmin käyttää niitä ilmasia taksilippujaan, et pääsee omalle työpaikalleen, mut ihan kaikilla ei tätä mahdollisuutta ole!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1786
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1407
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1356
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1283
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1248
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1196
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      634
      1171
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      7
      1053
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      994
    Aihe