JokoPorinEsikois

YKSIHERRA

Joko Porin Esikoiset saarnaajat ovat tunnustaneet virallisesti Esikoisuutensa???
Vai vielä palvelee kahta Herraa???

190

6903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A11224455

      Niinpä siinäpä kysymys,eks tiä.

    • OddOdd

      Hyvä Sirpa. Älä anna katkeruuden ja ahdistuksen vallata mieltä. Timolle on lapinvaltakirja annettu ja luottamus on kirjeeseen kirjattu.

    • huuaajuu

      Ne sählää sinne tänne,ovat reppanat hieman pökerryksissä.

    • hyvänäinolla

      Kertovat että ihan ennallaan on rukoushuone. Ei ole tuotu mitään uudistuksia eikä uusia muotoja.

    • Poskikarva

      Ei heill mithään esikoisoikeuksia ennään ole het vaihto esikoisuutensa yhden ateriantähden eriseuraan etten paremminsano

      • Teeparannus

        Valehtelet ja puhut väärin.


      • teuta01
        Teeparannus kirjoitti:

        Valehtelet ja puhut väärin.

        "nIIN VALEHTELEEKIN ".
        -
        SE ATERIAN TÄHDEN ,OLI MAAIKLMAN IHMISTEN ELI PÄÄSTÄJÄ NAISTEN
        JEKKU . JUMALA SANOI REBEKALLE , SINUN KOHDUSSA ON KAKSI HEIMOA
        JOISTA VANHEMPI PALVELEE NUORENPAA ..
        -
        1 MOOS 25:23. TUTKI.
        -
        KAKSI KANSAA ON SINUN RUUMIISSASI , TOINEN ON TOISTA
        VOIMAKKAAMPI ,VANHEMPI PALVELEE NUORENPAA. ELI
        ESIKOISUUS OLI JO MÄÄRÄTTY KOHDUSSA .
        -
        --


      • Olisiko_tästä_kyse

        Vai olisiko kuitenkin ollut kyse separatisteista, ainakin mikäli puhutaan ehtoollisaterian vaihtamisesta.


    • Hyvähänsesiton

      no mites saarnat sitten saarnaavatko vanhurskauttamisopin, pyhitysopin ja seurakuntaopin kaikki samalla tavalla, jos näin on silloin kaikki on ok.

    • IlmanJumalaaHuutelevat

      Hengen yhteys katkaistu. Yrittivät eroittaa jumalan seurakunnan vanhimmat mutta eroittivatkin itse itsensä Ulkokna ovat kuin rotat ja hiiret vaikka raamatusta suoraan lukisivat

      • Teeparannus

        Puhut väärin ja valehtelet.


    • Hävetkää_saastaiset

      Kahden lapinäijän palvontaako te kutsutte esikoisuudeksi? Ettekö te pirut edes häpeä epäjumalanpalvelustanne? Millaisena pellenä te oikein pidätte kaikkivaltiasta Jumalaa ja hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta?

      Onneksi Porin rukoushuone tuli nyt Esikoiset ry:n hallintaan, kiitos Jeesuksen!!

      • 8789

        6höpö höpö kristittyjen omaisuutta se rukoushuone


      • SipujenPalvojat

        Sipujen palvonnallako te kutsute itseänne esikoisiksi täh


      • ISOAääNTÄ

        En niin isoaääntä pitäisi hallituksella ei ole tempu eikä mikään määrätä uutta omanmieleistään paikallistoimikuntaa


      • mitä-
        SipujenPalvojat kirjoitti:

        Sipujen palvonnallako te kutsute itseänne esikoisiksi täh

        Suututtaako? Kun oma ylpeys estää tulla kuuntelemaan puhdasta, nöyrää ja raamattuun perustuvaa Jumalan sanaa. Ei mitään ihmisten kehumisia.
        Tervetuloa vaan kuulolle jos pääsisit irti tuosta kateuden synnistä.


      • irti_kahleista

        Taitaa vihollinen vielä pidätellä vaikka pikkuhiljaa alkavat separatistitkin huomaamaan kuinka valheellisen ihmisopin siivet palamaan. Näin onneksi huijaamiselle käy aina. Jumalalle kiitos.

        Tervetuloa minunkin puolestani elävän Jumalan sanan kuuloon. Seurojen aikataulut voi näppärästi tarkistaa osoitteesta http://www.esikoiset.fi


      • anneli12345

        Kuloin taas vauhdissa, surullista luettavaa


      • 45445

        HARHASSA OLETTE KOKO LESTADIOLAISUUS.


    • Rauhan.mies

      Onko porilaisetkin yrittäneet erottaa vanhimmat?

      Tuskinpa, sillä eihän Poriin otettu mitään lapinseurojakaan ettei vanhimmat toisi maallisia riitojansa sinne mukanaan. Rauhaa ovat yrittäneet rakentaa ja pysyä tappeluiden ulkopuolella.

      • Poikottimieltä

        Hengellinen riita on pahempi asia , se tuli esiin juuri siinä kun ei lapinseuroja pyydetty.


    • Luuloeioletotuus

      Kyllä porissa lapinseuroja on ollut viimeksi vuonna 2014. Esikoiset ry ei hallitse porin rukoushuonetta. Se on edelleen pääyhdistyksen eli esikoislestadiolaiste ry: n omistuksessa ja hallinnassa. Tietääkseni mitään kauppoja ei ainakaan vielä ole tehty.

      • eiymmarra

        Pääyhdistyksen? Mikä se on?


      • Luuloeioletotuus

        Esikoislestadiolaiset ry on pääyhdistys ei ol olemassa porilaista rekisteröityä yhdistystä joka voisi omistaa jotain. Kristillisyydessä ollaan oltu kaukaa viisaita, kun pääyhdistys on omistaja eikä paikalliset!


    • Rauhajarakkaus5

      Omistusoikeus ei lain mukaan siirry huutoäänestyksellä yhdistykseltä toiselle, vaikka olisi kaikki Porilaiset yksimielisiä mitä ei tässä tapauksessa tietenkään edes ole. Laitetaan vaan jäitä hattuun nyte.

      • rauhallisinmielin

        Kyllä tämäkin asia vielä katsotaan perinjuurin loppuun. Lopputulemassa ei sinun mielipiteelläsi ole mitään merkitystä, kävi miten kävi. Ole siis rauhallisin mielin.


    • Suutsuppuun

      Pienempää ääntä pitäisin Hallitus voi määrätä paikallistoimikuntaan keitä haluavat jos on tarve

      • pöhöpö

        Höpöhöpö, mistä säännöistä olet tuon lukenut.


      • 5611

        Eikös Paikallisosaston vuosikokous valitse paikallistoimikunnan?

        Yhdistyksen säännöissä ei ole muuta sanottu, kun, että hallitus panee toimeen yhdistyksen kokouksen päättämiä asioita ja hoitaa juoksevia käytännön tehtäviä.

        Yleissääntönä on, että jonkun elimen jäsenyydestä erottaa se elin, joka henkilön on sinne valinnutkin. Siis paikallisosaston kokous.

        Jos joku henkilö halutaan pois paikallistoimikunnasta, niin hänet voinee erottaa vain paikallistoimikunta. Tuskin sekään muuten, kun erottamalla koko paikallistoimikunta ja valitsemalla uusi.

        Tuskinpa onnistuisi edes niin, että erotettaisiin yhdistyksen jäsenyydestä. Yhdistyslain mukaan toimikuntiin voitaneen valita myös yhdistyksen ulkopuolisiakin.


      • 141933

        Korjaus:

        "Jos joku henkilö halutaan pois paikallistoimikunnasta, niin hänet voinee erottaa vain paikallistoimikunta. Tuskin sekään muuten, kun erottamalla koko paikallistoimikunta ja valitsemalla uusi."

        Piti olla:

        "
        Jos joku henkilö halutaan pois paikallistoimikunnasta, niin hänet voinee erottaa vain paikallistoimikunnan kokous. Tuskin sekään muuten, kun erottamalla koko paikallistoimikunta ja valitsemalla uusi.


      • teuta01
        141933 kirjoitti:

        Korjaus:

        "Jos joku henkilö halutaan pois paikallistoimikunnasta, niin hänet voinee erottaa vain paikallistoimikunta. Tuskin sekään muuten, kun erottamalla koko paikallistoimikunta ja valitsemalla uusi."

        Piti olla:

        "
        Jos joku henkilö halutaan pois paikallistoimikunnasta, niin hänet voinee erottaa vain paikallistoimikunnan kokous. Tuskin sekään muuten, kun erottamalla koko paikallistoimikunta ja valitsemalla uusi.

        MIKÄ NOISTA VAIHTOEHDOISTA OLI OIKEA ,VAI OLIKO MIKÄÄN.
        -


      • sääntöjenmukaan

        No ei oikeastaan mikään ollut oikein.
        Toimikunnan jäsenet valitaan paikallisosaston vuosikokouksessa.
        Erovuorolaiset valitsee myös paikallisosaston kokous, tarvittaessa äänestyksellä.
        Näin on aina toimittu, tiedän, koska olen monta kautta ollut näin valittuna paikallistoimikunnassa.


    • Takapenkinääni

      Ja jos paikallistoimikunta toimii yhdistys sääntöjä tai käytäntöä vastaan.i voi hallitus lakkauttaa paikallistoimikunnan ja ottaa asiat itselleennhoitoonsa

      • sääntöjenmukaan

        Mitä puhut hallituksesta.
        Hallitus toimii samoin, kuin toimikunnat.
        Hallitus panee toimeen vaan niitä asoita, jotka on yhdistyksen vuosikokous päättänut.
        Hallitus ja toimikunnat ovat kummatkin toimeenpanijoita ja toteuttajia saatuaan yhteiseltä kokoukselta valtuudet.
        Se on sitten eri asia kuinka paljon on toimittu ohi yhteistä päätöstä ja olla kuulematta kaikkien jäsenien mielipidettä ja ääntä, mutta silloin onkin astuttu valheellisuuden ja rikollisuuden tielle.
        Edellä mainitut vääryydet eivä tulekaan ennen korjatuksi, kun Jumala omantunnon aikaisee.


      • 101424

        Mutta yhdistyshän ei ole tehnyt sakramenttiasioissa mitään päätöksiä. Yhdistyshän ei ole yhdistyksen kokouksen päätöksen mukaan edes toimivaltainen tekemään päätöstä sakramenttiasioissa.

        Mihin päätökseen yhdistys voi vedota, jos paikallisosasto ei ole rikkonut sääntöjä?


    • ulkokehältä

      Porissa ei oikeita lapinluottamusta nauttivia kristityitä ole kuin muutama henkilö ja hekin käyvät ruksalla harvakseltaan. Muut on eriseuraisia, jotka luottavat vain Raamattuun. Pienelle joukolle alttari rakennettaisiin, mutta ehkäpä alussa saataisiin vieraita paljonkin muilta paikkakunnilta. Porilaiset itse kävisivät ehtoollisella vastapäisesä kirkossa.

      • Mahdollisuuskeskellämme

        JEESUKSEN Ehtoollinen voidaan viedä(asettaa) mihin vain kun yksikin sitä kaipaa.
        Kun Ehtoollinen asetetaan missä tahansa kotona, syntymäpäivillä, rukoushuoneella tai vaikkapa kirkossa niin etukäteen ei voida tietää tuleeko ainuttakaan ehtoollisvierasta.
        Turhia murheita nämä luvut elävässä seurakunnassa.


      • Sisäkehällä
        Mahdollisuuskeskellämme kirjoitti:

        JEESUKSEN Ehtoollinen voidaan viedä(asettaa) mihin vain kun yksikin sitä kaipaa.
        Kun Ehtoollinen asetetaan missä tahansa kotona, syntymäpäivillä, rukoushuoneella tai vaikkapa kirkossa niin etukäteen ei voida tietää tuleeko ainuttakaan ehtoollisvierasta.
        Turhia murheita nämä luvut elävässä seurakunnassa.

        Juups. Ei paljon auta jos on vaikka miljoona kaveria ulkokehällä mukana. Näinkö vähän on pelastuneita.


      • kuuliaisuusneuvoille

        Mitä? Syntymäpäivillä, eikös ne ole taaksejäänyttä elämää, uudet neuvot on annettu.Kirkko toinen paha juttu.


      • lukujen_merkitys
        Mahdollisuuskeskellämme kirjoitti:

        JEESUKSEN Ehtoollinen voidaan viedä(asettaa) mihin vain kun yksikin sitä kaipaa.
        Kun Ehtoollinen asetetaan missä tahansa kotona, syntymäpäivillä, rukoushuoneella tai vaikkapa kirkossa niin etukäteen ei voida tietää tuleeko ainuttakaan ehtoollisvierasta.
        Turhia murheita nämä luvut elävässä seurakunnassa.

        Kovin tuntuvat separatistitkin spekuloivan erilaisilla äänestystuloksilla sun muilla luvuilla, kunhan ne vain ovat omalle kohdalle oikeita. Siinä kohtaa ne muuttuvatkin tärkeiksi, eikö niin.

        Joten hurskastelu sikseen.


      • Lapinluottamus

        "Muut on eriseuraisia, jotka luottavat vain Raamattuun."

        Mihin muuhun voi luottaa? Lappalaisiinko vain???


      • Hävetkjää_valehtelijat
        Mahdollisuuskeskellämme kirjoitti:

        JEESUKSEN Ehtoollinen voidaan viedä(asettaa) mihin vain kun yksikin sitä kaipaa.
        Kun Ehtoollinen asetetaan missä tahansa kotona, syntymäpäivillä, rukoushuoneella tai vaikkapa kirkossa niin etukäteen ei voida tietää tuleeko ainuttakaan ehtoollisvierasta.
        Turhia murheita nämä luvut elävässä seurakunnassa.

        Evankelisluterilainen ei voi ryhtyä oordinoiduille papeille kuuluviin virkatehtäviin, sitä ennen on erottava kirkosta. Näin eivät separatistit menetelleet. Ja sitä eroa ennen olisi vielä pitänyt olla jäsenäänestys ja 3/4 otaa puoltavia ääniä.

        Eli mitään puolustelemista ei separatistien lain vastaisiissa toimissa ole, lisäksi he törkeällä tavalla loukkasivat parin hurrin käskystä reilun 1000 jäsennen laillisia oikeuksia!!


      • Kirkollaoma
        Hävetkjää_valehtelijat kirjoitti:

        Evankelisluterilainen ei voi ryhtyä oordinoiduille papeille kuuluviin virkatehtäviin, sitä ennen on erottava kirkosta. Näin eivät separatistit menetelleet. Ja sitä eroa ennen olisi vielä pitänyt olla jäsenäänestys ja 3/4 otaa puoltavia ääniä.

        Eli mitään puolustelemista ei separatistien lain vastaisiissa toimissa ole, lisäksi he törkeällä tavalla loukkasivat parin hurrin käskystä reilun 1000 jäsennen laillisia oikeuksia!!

        Voi sinua. Kirkko ei eroa vaadi jäseniltään. Nykyään ei edes erota jäseniä kuten joskus on erottanut. Kirkon eräät jäsenet ovat ominluvin alkaneet potkia vialliseksi katsomiaan jäseniä ulos kirkosta. Mielenkiinnolla jään seuraamaan sitä kun uskovaiset ajetaan ulos ,niin minkälainen porukka sinne sitten jää sisälle.
        Se on hyvä ettei kukaan mene kirkon ehtoollista asettamaan kun kirkolla on omat järjestyksessä.
        Toinen asia onkin tämä Esikoislestadiolaisten asettama Herramme Jeesuksen Pyhä Ehtoollinen.


      • ÄläPalvoIhmistä
        kuuliaisuusneuvoille kirjoitti:

        Mitä? Syntymäpäivillä, eikös ne ole taaksejäänyttä elämää, uudet neuvot on annettu.Kirkko toinen paha juttu.

        Ei synttärit ole kielletty senkin pöljä ja jos nostetaan jumala jalustalle eikä sipuja niinkuin kirkkikset tekkee


      • ÄlääEksykö
        Mahdollisuuskeskellämme kirjoitti:

        JEESUKSEN Ehtoollinen voidaan viedä(asettaa) mihin vain kun yksikin sitä kaipaa.
        Kun Ehtoollinen asetetaan missä tahansa kotona, syntymäpäivillä, rukoushuoneella tai vaikkapa kirkossa niin etukäteen ei voida tietää tuleeko ainuttakaan ehtoollisvierasta.
        Turhia murheita nämä luvut elävässä seurakunnassa.

        Jeesus antoi ehtoollisen viran hoidettavatvaks. Ef 4:11


      • Saarnaajamme
        ÄlääEksykö kirjoitti:

        Jeesus antoi ehtoollisen viran hoidettavatvaks. Ef 4:11

        Kiitämme näistä tehtävistä ...............

        Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi


    • rakennuslupa

      Ei sitä voida asettaa mihin vain jos yksikin haluaa.

      Harvaan perheeseen voidaan rakentaa alttari olohuoneeseen, jos yksikin perheen jäsen sitä haluaa syntymäpäiväkseen ja muut tyytyvät kirkon alttariin.
      Vaatimuksen perusteluna perheelle olisi, että ehtoollinen voidaan asettaa vaikka syntymäpäivillä kotona tai rukoushuoneella. Alttarin rakentamiskustannuksiin osallistumaan vielä pakotettaisiin muut perheen jäsenet kadotuksen joutumisen uhalla.

      • Takapenkinääni-JK

        Kyllä sen ehtoollisen voipi ilman alttareitakin jakkaa. Ja myö lainattaamkin hyvin mielellämme äkkiäkös tampereelta sinne ajaa. Tuskin siitä kadotukseenjoutuu mutta sen vastustamisesta sinne kadotukseen kyllä.joutuu


      • eiymmarra
        Takapenkinääni-JK kirjoitti:

        Kyllä sen ehtoollisen voipi ilman alttareitakin jakkaa. Ja myö lainattaamkin hyvin mielellämme äkkiäkös tampereelta sinne ajaa. Tuskin siitä kadotukseenjoutuu mutta sen vastustamisesta sinne kadotukseen kyllä.joutuu

        Minkä vastustamisesta?


    • kaksi_herraa_on

      Porin lähetysmieheksi äskettäin valittu saarnaaja on aina avoimesti osoittanut ihailunsa lapin vanhimpia ja heidän erehtymätöntä julistustaan kohtaan, ja nyt hänet on palkittu siitä uskollisuudesta.

      Siinäpä kahden herran palvelemista kerrakseen.

      • Pidämuitaparempina

        Eikä siitä palvelijasi tule jos joitakin ihailee?
        Kysy kuitenkin asianomaiselle itseltään miten asiat ovat ,jos et ole seuroissa käynyt häntä kuulemassa.
        Olisi todella vahinko jos perättömiä täällä kirjoittelet.


      • rajansa_kaikella

        Ihailiko Jeesus opetuslapsia, vai mitä tarkoitat sillä että pitäisi ihailla.

        Siinä on varmaan esimerkkiä palvelemiseen.


      • UskollineJumalaMies

        Se on hyvä mies sataprontiinen luottamus jumalaan Jumalan perustamaann seurakuntaan (eläväänkristillisuyteen) ja Jumalan asettamiin seurakunnan vanhimpiin. eikä horjo kaikinaisistan opintuulista eikä jätä lampaita minkään kiukkutteluntähden eikä heti ole perustamassa omaa yhdistystä niin kuin.eräät pursiseuran perustajat

        Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman, koska palkkapaimen ei välitä lampaista.

        "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.


      • horjuu_tai_ei
        UskollineJumalaMies kirjoitti:

        Se on hyvä mies sataprontiinen luottamus jumalaan Jumalan perustamaann seurakuntaan (eläväänkristillisuyteen) ja Jumalan asettamiin seurakunnan vanhimpiin. eikä horjo kaikinaisistan opintuulista eikä jätä lampaita minkään kiukkutteluntähden eikä heti ole perustamassa omaa yhdistystä niin kuin.eräät pursiseuran perustajat

        Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman, koska palkkapaimen ei välitä lampaista.

        "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        "..Jumalan asettamiin seurakunnan vanhimpiin."

        Vastasit samalla toisen ketjun kysymykseen, johon kukaan muu ei ole vielä osannut vastata. Nyt siis tiedetään kuka lapin vanhimmat on asettanut.

        Palkkarenki on saattanut jättää omat lampaansa.


      • älkäähöpöttäköharhaa
        UskollineJumalaMies kirjoitti:

        Se on hyvä mies sataprontiinen luottamus jumalaan Jumalan perustamaann seurakuntaan (eläväänkristillisuyteen) ja Jumalan asettamiin seurakunnan vanhimpiin. eikä horjo kaikinaisistan opintuulista eikä jätä lampaita minkään kiukkutteluntähden eikä heti ole perustamassa omaa yhdistystä niin kuin.eräät pursiseuran perustajat

        Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman, koska palkkapaimen ei välitä lampaista.

        "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Pitää nyt tässä sekoilun ja ihmisopin hurmassa kuitenkin muistaa ja pitää kirkkaana mielessä että Jumala on asettanut maan päälle ainostaan ainoan poikansa Jeesuksen Kristuksen. Ei ketään muuta.


      • Luotuoon
        älkäähöpöttäköharhaa kirjoitti:

        Pitää nyt tässä sekoilun ja ihmisopin hurmassa kuitenkin muistaa ja pitää kirkkaana mielessä että Jumala on asettanut maan päälle ainostaan ainoan poikansa Jeesuksen Kristuksen. Ei ketään muuta.

        Mitenkäs me muut tänne ollaan tultu?


      • Kartaharhaoppeja
        UskollineJumalaMies kirjoitti:

        Se on hyvä mies sataprontiinen luottamus jumalaan Jumalan perustamaann seurakuntaan (eläväänkristillisuyteen) ja Jumalan asettamiin seurakunnan vanhimpiin. eikä horjo kaikinaisistan opintuulista eikä jätä lampaita minkään kiukkutteluntähden eikä heti ole perustamassa omaa yhdistystä niin kuin.eräät pursiseuran perustajat

        Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman, koska palkkapaimen ei välitä lampaista.

        "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Vai että Jumalan asettamia Lapin vanhimpia! No toi nyt on jo kamalaa harhaoppia.


      • PaksuaPuhetta
        UskollineJumalaMies kirjoitti:

        Se on hyvä mies sataprontiinen luottamus jumalaan Jumalan perustamaann seurakuntaan (eläväänkristillisuyteen) ja Jumalan asettamiin seurakunnan vanhimpiin. eikä horjo kaikinaisistan opintuulista eikä jätä lampaita minkään kiukkutteluntähden eikä heti ole perustamassa omaa yhdistystä niin kuin.eräät pursiseuran perustajat

        Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman, koska palkkapaimen ei välitä lampaista.

        "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Milloin Jumala kävi Porin seurakunnan perustamassa.
        Ihan oma Jumlala?


      • Mitensemenikään
        Luotuoon kirjoitti:

        Mitenkäs me muut tänne ollaan tultu?

        Vieläkin mietin noita Aatamia ja Eevaa, tuliko ne kuitenkin alkuräjähdyksestä?


    • rahanpesu

      Montakos Porissa on omien ehtoollisten kannattajaa?
      Montakos jäis maksamaan ylläpitokuluja?
      Jos menee myyntiin, kuka saa rahat?
      Onks tietoo?

      • laskeoikein

        Talkoolaiset tietenkin ja ne jotka ovat omastansa antaneet, niiden se on.


      • lyhyt_alttari

        8-12 separatistia.


      • rahanpesu
        lyhyt_alttari kirjoitti:

        8-12 separatistia.

        = 2-3 perhettä, joile ei ole merkitystä missä ja milloin ehtoollinen jaetaan kunhan ei kirkossa. Siksi olisi fiksua noin pikku porukalla jakaa se kotona tuttujen kesken:

        "Ajelkaa meille tänään illemmalla ehtooliselle."


      • Kotomaata_kohti
        laskeoikein kirjoitti:

        Talkoolaiset tietenkin ja ne jotka ovat omastansa antaneet, niiden se on.

        Eipä passaa enää pyytää talkoisiin ketään jos talkookohteesta tuleekin talkooväen omaisuutta. Tai jos joku antaa minulle rahaa lahjaksi niin en uskalla sillä mitään ostaa kun lahjoittaja voi vaatia sitä takaisin koska tahansa.


      • Mitäpelkoa
        rahanpesu kirjoitti:

        = 2-3 perhettä, joile ei ole merkitystä missä ja milloin ehtoollinen jaetaan kunhan ei kirkossa. Siksi olisi fiksua noin pikku porukalla jakaa se kotona tuttujen kesken:

        "Ajelkaa meille tänään illemmalla ehtooliselle."

        Kaikki käy kunhan vaan ei rukoushuoneella.
        Kumpi sen tilan tahraa VERI vai ALTTARI?


      • JuuRisti100
        laskeoikein kirjoitti:

        Talkoolaiset tietenkin ja ne jotka ovat omastansa antaneet, niiden se on.

        Erehdyt pahasti. Lue voimassaolevat kiinteistön omistavan ja sitä hallinnoivan yhdistyksen ( Esikoislestadiolaiset ry ) säännöt! Siellä on selvä määräys, mitä tapahtuu omaisuudelle yhdistyksen purkautuessa! Taitaa mennä sen paikkakunnan sosiaalitoimelle, jossa ko. kiinteistö sijaitsee.
        Yhdistyksen ollessa lainvoimainen, se voi tehdä omaisuudelleen mitä parhaaksi näkee, siis vaikka myydä sen ukko mustilaiselle! Ja kauppahinta jää varmasti yhdistyksen tilille! Tosin kiinteäs omaisuuden myynnistä tulee edeltä ilmoittaa jäsenistölle ja asia alistaa yleisen seurakuntakokouksen päätettäväksi!


      • suttunnetaanjo
        JuuRisti100 kirjoitti:

        Erehdyt pahasti. Lue voimassaolevat kiinteistön omistavan ja sitä hallinnoivan yhdistyksen ( Esikoislestadiolaiset ry ) säännöt! Siellä on selvä määräys, mitä tapahtuu omaisuudelle yhdistyksen purkautuessa! Taitaa mennä sen paikkakunnan sosiaalitoimelle, jossa ko. kiinteistö sijaitsee.
        Yhdistyksen ollessa lainvoimainen, se voi tehdä omaisuudelleen mitä parhaaksi näkee, siis vaikka myydä sen ukko mustilaiselle! Ja kauppahinta jää varmasti yhdistyksen tilille! Tosin kiinteäs omaisuuden myynnistä tulee edeltä ilmoittaa jäsenistölle ja asia alistaa yleisen seurakuntakokouksen päätettäväksi!

        Kaidantien kulkija älä yritä hämätä nimimerkillä


      • Pääyhdistys
        JuuRisti100 kirjoitti:

        Erehdyt pahasti. Lue voimassaolevat kiinteistön omistavan ja sitä hallinnoivan yhdistyksen ( Esikoislestadiolaiset ry ) säännöt! Siellä on selvä määräys, mitä tapahtuu omaisuudelle yhdistyksen purkautuessa! Taitaa mennä sen paikkakunnan sosiaalitoimelle, jossa ko. kiinteistö sijaitsee.
        Yhdistyksen ollessa lainvoimainen, se voi tehdä omaisuudelleen mitä parhaaksi näkee, siis vaikka myydä sen ukko mustilaiselle! Ja kauppahinta jää varmasti yhdistyksen tilille! Tosin kiinteäs omaisuuden myynnistä tulee edeltä ilmoittaa jäsenistölle ja asia alistaa yleisen seurakuntakokouksen päätettäväksi!

        Ja yhdistys ei ole hajoamassa. Se tulee kasvamaan. Uskokaa tai älkää. Rukoushuoneet on pääyhdistyksen omistuksessa. Sen takia paikallisyhdistys ei itse voi päättää kiinteistön omaisuudesta. Niin pitkään kuin pääyhdistys on olemassa, ei yksittäiset ja paikallisosastot voi tehdä omia päätöksiä.


    • YksiRouva

      Ihmettelen vastauksia aloittajan kysymykseen.Niitä ei ole tullut mutta jotekin Sirpa ja Timo liitetty vastaiksiin.en ymmärrä miten ne nimet tähän kysymykseen viittaavat.
      Aina asioihin pitäisi asiallisesti vastata.
      Ei tarvita mitään nimiä kun keskustellaan.

      • Savisilmä

        "Yksirouva"
        Eikös Timo tunnetusti palvele niitä kahta herraa? ( od ja gunnar )


      • huomentavaan
        Savisilmä kirjoitti:

        "Yksirouva"
        Eikös Timo tunnetusti palvele niitä kahta herraa? ( od ja gunnar )

        voihan pyhäpäivän näinkin aloittaa ja saa kaiketi samalla hartaan mielen, heti aamusta


      • EnOleKatkeraMutta

        Juku reppana vain katkeruuttaan.


      • Savisilmä

        " EnOleKatkeraMutta"
        En tunne katkeruutta vaan huolta uskonne perustuksesta


      • NiinkuinEräät
        Savisilmä kirjoitti:

        "Yksirouva"
        Eikös Timo tunnetusti palvele niitä kahta herraa? ( od ja gunnar )

        Kahdenherran palvelija niinkö mielestäsi ? Jos noinkin oudosti haluaa ajatella.käyhän se niinkin;( Mielestän hän palvelee Jumalaa ja Jumalanseurakuntaa kaikesta sydämmestään eikä käy palvelemassa eriseuraa niinkuin eräät


    • Näinsevaanon5

      Ei kannat kenenkään pullistella rukoushuoneen rakentamisella, todennäköisesti porissakin käytiin muualta vähän auttamassa, ehkä rahhookin tuli edes vähä muualtakin.

      • lahjahevosensuu

        Samoin porilaiset ovat käyneet muualla rukoushuoneiden talkoissa ja rahaakin ovat lahjoittaneet muihinkin rukoushuoneisiin, muistettakoon tämäkin.


      • taata0077

        Siinä ei kauan nokka tuhise, kun teuta yhden rukoushuoneen pistää pystyyn, kätevä käsistään, koulut käyny ja sekeleitä piisaa!


    • Näinsevaanon5

      Jep. Muistamme ja ymmärrämme kaikki sen, että lahjoittaja tai talkootyöläinen ei tule omistajaksi sillä paljonko antaa tai paljonko tekee? Mutta myös sen , että rukoushuoneet ovat meidän kaikkien käytettävissä mm häät hautajaiset, sekä kaikki muu yhteinen toiminta niinkuin tähänkin asti. Saarnaajina toimivat sellaiset henkilöt joita on siihen tehtävään seurakunta painanut. Ja jotka haluavat uskollisesti palvella, heillä on tietysti sellainen nöyrä mieli, että haluavat oman mielensä taivuttaa yhteisen ymmärryksen alle.

      • Savisilmä

        " Näinsevainon5 "
        Eiköhän oikemieliset halua taivuttaa mielensä raamatun sanan alle eikä minkään YHTEISEN YMMÄRRYKSEN


      • HelppoUskoa
        Savisilmä kirjoitti:

        " Näinsevainon5 "
        Eiköhän oikemieliset halua taivuttaa mielensä raamatun sanan alle eikä minkään YHTEISEN YMMÄRRYKSEN

        Ja se raamatullinen yhtteisymmörrys löytyy vain ja ainoastaan Jumalan asettamasta seurakunnasta ei se selaasta ole tarkoottanut että jokainen oman mielensäjälkeen seurakuntia ja. hengellisiäyhdistyksiä pystyynpykään


      • höpöhöpöuskoa
        HelppoUskoa kirjoitti:

        Ja se raamatullinen yhtteisymmörrys löytyy vain ja ainoastaan Jumalan asettamasta seurakunnasta ei se selaasta ole tarkoottanut että jokainen oman mielensäjälkeen seurakuntia ja. hengellisiäyhdistyksiä pystyynpykään

        Missä ja koska Jumala on asettanut esikoislestadiolaiset aikoaksi Jumalan seurakunnaksi? Ettei nyt tulisi taas höpöteltyä oman mielensä jälkeen.

        Höpöstelyä ja ihmisoppia on tuollaiset väitteet, sanon minä!


      • OutoaPorukkata
        höpöhöpöuskoa kirjoitti:

        Missä ja koska Jumala on asettanut esikoislestadiolaiset aikoaksi Jumalan seurakunnaksi? Ettei nyt tulisi taas höpöteltyä oman mielensä jälkeen.

        Höpöstelyä ja ihmisoppia on tuollaiset väitteet, sanon minä!

        Silloin kun Jeesus seurakuntansa perusti siellä yläsalisaa eikä se yläsäli ollut mikään leipomon sivuhuone tampereele 2016 jolloin esikoiset ry perustettuiin


      • Kotimaata_kohti

        Miksi pitäisi rukoushuoneella pitää hautajaiset jos ei siellä muutenkaan käy, kysyn vaan.


      • Kotomaata_kohti

        Kaikki muu yhteinen toiminta käsittää myös seurat. Eli yhteiset esikoislestadiolaisten seurat omalla rukoushuoneella.


      • HarhaopitneHaisee
        OutoaPorukkata kirjoitti:

        Silloin kun Jeesus seurakuntansa perusti siellä yläsalisaa eikä se yläsäli ollut mikään leipomon sivuhuone tampereele 2016 jolloin esikoiset ry perustettuiin

        Tuo e ollut vastaus.
        Millois se Jumala Esikoislestadiolaiset perusti ainoaksi seurakunnaksi?
        Semmosesta ei Johannes kirjoita mitään


    • Sivistystä

      Oman pesän likaajat taas vauhdissa, voisitteko lopettaa jo ja hankkia itsellenne edes sydämen sivistystä, jos uskoa teillä ei kaikesta päätellen ole !!!

    • Peksa75

      Kannattaa jokaisen miettiä, miksi on käynyt vuosikaudet esikoislestadiolaisten seuroissa eikä esim sley:n tilaisuuksissa! Ja jos ei usko tähän kristillisyyden opetuksiin jotka ovat yhtäpitäviä raamatun kanssa eikö silloin vika ole itsessä!

      • Jopa_kauemmin

        Peksa on nyt vähän kiihdyksissä. Laitat yhtäläisyysmerkit kristillisyyden opetuksien ja Raamatun välille, vaikka selkeääkin selkeämmin on nähtävissä kristillisyyden lahkoutuminen. Lahkolaisuus mainitaan Raamatussa syntinä, siinä jo Peksan sanomiset on ensimmäisen kerran todettu vääriksi.

        Lahkolaisuus on juuri sitä, että "me tiedämme kaikki asiat, me emme tarvitse ketään muita, me emme halua kokoontua kenenkään muun kanssa, emmekä tehdä yhteistyötä kenenkään kanssa, me olemme oikeassa ja kaikki muut ovat enemmän tai vähemmä väärässä, me emme ole."

        Tätähän esikoislestadiolaisuus on ollut kolmekymmentä vuotta.


      • Eriseurojaollaan
        Jopa_kauemmin kirjoitti:

        Peksa on nyt vähän kiihdyksissä. Laitat yhtäläisyysmerkit kristillisyyden opetuksien ja Raamatun välille, vaikka selkeääkin selkeämmin on nähtävissä kristillisyyden lahkoutuminen. Lahkolaisuus mainitaan Raamatussa syntinä, siinä jo Peksan sanomiset on ensimmäisen kerran todettu vääriksi.

        Lahkolaisuus on juuri sitä, että "me tiedämme kaikki asiat, me emme tarvitse ketään muita, me emme halua kokoontua kenenkään muun kanssa, emmekä tehdä yhteistyötä kenenkään kanssa, me olemme oikeassa ja kaikki muut ovat enemmän tai vähemmä väärässä, me emme ole."

        Tätähän esikoislestadiolaisuus on ollut kolmekymmentä vuotta.

        Mitä tuo kaikki sitten sinua vaivaa?
        Se on hyvin tiedossa , että asioista voidaan olla montaa mieltä. Sinä olet tuota ja toiset taas toista. Iloitkaamme vielä uskonnonvapaudesta, se ei ole itsestäänselvyys.


    • Sisäinenlohko

      Älä viitsi taas Juha pelleillä vaihda lövyä jo. Tehän ette halua kokoontua ja viettää yhteistäehtoolliata elävien kristittyjen kansaa vaan lohkouduitte kirkonsisälle sisäiseksi lohkokosi aitähänte olette mainostaneet.

      • herätysliike

        Sitä lohkoa on perinteisesti nimitetty herätysliikkeeksi. Sellainenhan esikoislestadiolainen liike ollut alusta lähtien. Nyt lappia seuraavat lähtivät herätysliikkeestä lahkolaisuuteen ja omaan hengellisyyteen. Me kristityt jatkamme ev.lut kirkon herätysliikkeenä, kuten aina.


    • Peksa75

      Ok jopa kauemmin, vuonna 86 kun luoma kuoli eh sanoi hänen hautajaisissaan tästä alkaa uusi aika suomen kristillisyydessä! Tätä tarkoittanet, siinä olemme samaa mieltä, ne vahingot on nyt oikaistu.

    • MIksi_valehtelet

      Sisäinenlohko
      15.1.2017 22:30

      Älä viitsi taas Juha pelleillä vaihda lövyä jo. Tehän ette halua kokoontua ja viettää yhteistäehtoolliata elävien kristittyjen kansaa vaan lohkouduitte kirkonsisälle sisäiseksi lohkokosi aitähänte olette mainostaneet.

      Tehän olette erottautuneet maailmanlaajuisesti Kristuksen kirkosta ja olette menneet sisäänpäin lämpiävään kahden ruotsalaiswaarin lahkoon.

    • PursiSeura2016

      Me ei olla lähdetty katolilais ev. Lutn pursiseuraan Met ollahaan niinkuin enenen niin. pysythään siinä seurakunnassa jonka Jeesus perusti lukittujenovien takana. Pysykää te vain siinää.2016 Tamppereen leipomon lukitussa siivouskomerossa perustetussa pursiaeurassa.

      • 2plus7on9

        Rauhoitus nyt vähän :)


      • Aamenta
        2plus7on9 kirjoitti:

        Rauhoitus nyt vähän :)

        Pursiseura 2016 kirjoitti aivan totta


      • Näin-se-vaan-on

    • KaruaLuettavaa

      Eiks nää Ihantalaiset jo vähän niinku potkittu sivuun ei he kelvannut kun likasentyön tekijöiksi. Mie laitan nämät esikoiset samaankastiin kuin Sillanpäälaisetkin. MPursiseuraa ovat. Nämä esikoiset RY. takkiauki joka opintulissa purjehtijat.

      • uskoitko_sinä

        Minde kertoi, että jos soittaa kitaraa, joutuu helvettiin. Ja minä uskoin.


      • kuuletjoväärinkin
        uskoitko_sinä kirjoitti:

        Minde kertoi, että jos soittaa kitaraa, joutuu helvettiin. Ja minä uskoin.

        Vaikkukorva,se sano et jos kuulee kitaranrämpytystä ja kulkeitä kohti niin se polku johtaa hellauuniin.HAE KORVAPUIKKOJA JA PUTSAA LEPPERIS.


      • Gunde_minnar
        kuuletjoväärinkin kirjoitti:

        Vaikkukorva,se sano et jos kuulee kitaranrämpytystä ja kulkeitä kohti niin se polku johtaa hellauuniin.HAE KORVAPUIKKOJA JA PUTSAA LEPPERIS.

        Elä separatisti huuda, minulla on kitaraharjoitukset käynnissä.


    • Heipparallaavaan

      Julkisesti on Ihalainen ja VUOHIJOKI Esikoisten lähetyslistalla mutta ei ole kanttia sanoa suoraan itse sitä vaikka eri tilanteissa on kysytty kenen leirissä pelaa. Taitaa epävarmuus rassata mieltä . Onnea vaan eriseuran tielle ja kud pay.

      • hämeenhärkätie

        Julkisesti mainitsemasi saarnaajat käyvät lähetysmatkoilla Inkerissä eivätkä ole menneet eriseuraan lopettamalla yhteyden näihin kristityihin. Siis toimivat kuin ennenkin kristillisyydessä eivätkä ole tuomassa seurakuntaan uudistuksia ja uudisrakennuksia. Epävarmuuskaan ei rassaa kun ovat pysyneet entisessä leirissä, kuten kuulemma liki kaikki seurakuntalaiset Porissa.


      • Eriseura_on_eriseura

        Juuri näin. Pitää kaiken aikaa muistaa että opista harhaantuineita eli ERISEURAA ovat esikoislestadioilaiset ry:n lapin lahkolaiset.


      • Toivottavastipitääpaikka
        hämeenhärkätie kirjoitti:

        Julkisesti mainitsemasi saarnaajat käyvät lähetysmatkoilla Inkerissä eivätkä ole menneet eriseuraan lopettamalla yhteyden näihin kristityihin. Siis toimivat kuin ennenkin kristillisyydessä eivätkä ole tuomassa seurakuntaan uudistuksia ja uudisrakennuksia. Epävarmuuskaan ei rassaa kun ovat pysyneet entisessä leirissä, kuten kuulemma liki kaikki seurakuntalaiset Porissa.

        Onko nellin poijjaasta tullut oikea kristitty, hieno homma jos hän on tehnyt parannuksen eikä enää beibbail!


      • Uteliaa
        hämeenhärkätie kirjoitti:

        Julkisesti mainitsemasi saarnaajat käyvät lähetysmatkoilla Inkerissä eivätkä ole menneet eriseuraan lopettamalla yhteyden näihin kristityihin. Siis toimivat kuin ennenkin kristillisyydessä eivätkä ole tuomassa seurakuntaan uudistuksia ja uudisrakennuksia. Epävarmuuskaan ei rassaa kun ovat pysyneet entisessä leirissä, kuten kuulemma liki kaikki seurakuntalaiset Porissa.

        Mihin seurakuntaan kuuluvat, siis mikä seurakunta heidät lähettää Inkerin?
        Esikoislestadiolaiset eivät ole lähettäneet heitä?


      • ei.mennä
        Uteliaa kirjoitti:

        Mihin seurakuntaan kuuluvat, siis mikä seurakunta heidät lähettää Inkerin?
        Esikoislestadiolaiset eivät ole lähettäneet heitä?

        Ei ainakaan lapinvanhimmat ole lähettäneet koska kielsivät sinne menemisen kaikilta.


      • TjautsasjärvenThomas
        Uteliaa kirjoitti:

        Mihin seurakuntaan kuuluvat, siis mikä seurakunta heidät lähettää Inkerin?
        Esikoislestadiolaiset eivät ole lähettäneet heitä?

        Esikoislestadiolaiset ry ei ole mikään lähettäjä.
        Ei todellakaan!
        Lähetyskäskyn antoi Kristus Jeesus, ensin apostoleille sitten koko kirkolleen. Sieltä sana on lähtenyt ja se säilyy harhojenkin keskellä loppuun asti.
        Ei mikään yhdistys voi omia Kristuksen asemaa. Ei sillä ole mitään yksinoikeutta Jumala sanaan ja Pyhää Henkeen, joka menee missä hän tahtoo, ja tee kuulette vain sen huminan.
        Siellä missä on sana ja sakramentit, siellä on Kristus. Sille ette mitään voi.
        Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.


      • Lähettääköesikoisetnämä
        TjautsasjärvenThomas kirjoitti:

        Esikoislestadiolaiset ry ei ole mikään lähettäjä.
        Ei todellakaan!
        Lähetyskäskyn antoi Kristus Jeesus, ensin apostoleille sitten koko kirkolleen. Sieltä sana on lähtenyt ja se säilyy harhojenkin keskellä loppuun asti.
        Ei mikään yhdistys voi omia Kristuksen asemaa. Ei sillä ole mitään yksinoikeutta Jumala sanaan ja Pyhää Henkeen, joka menee missä hän tahtoo, ja tee kuulette vain sen huminan.
        Siellä missä on sana ja sakramentit, siellä on Kristus. Sille ette mitään voi.
        Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.

        Kyllä monet seurakunnat lähettävät lähetystyöntekijöitä .
        Luin juuri että Esikoiset ry toimii myös näin.
        Lähettääkö Esikoiset ry nämä ko. Porin "Inkerin/Venäjän lähetysmiehet"


      • teuta01
        Lähettääköesikoisetnämä kirjoitti:

        Kyllä monet seurakunnat lähettävät lähetystyöntekijöitä .
        Luin juuri että Esikoiset ry toimii myös näin.
        Lähettääkö Esikoiset ry nämä ko. Porin "Inkerin/Venäjän lähetysmiehet"

        Kyllä ne lähettää tänä vuonna on puukattu 50, KAHDEN SAARNAAJAN matkaa se on n. 100 saarnaajaa , kaikkimuu palvelu henkilöstö ,Dia- koniat, joten siellä liikkuu melko suuri henkilömäärä kaikkiaan .
        -
        ja ne muut henkilöt jotka on seuruetta, piispa Kuukauppi on järjestänyt
        omilleen sanan kuuloa, aivan oikeasti ..


      • mekotkorviin
        teuta01 kirjoitti:

        Kyllä ne lähettää tänä vuonna on puukattu 50, KAHDEN SAARNAAJAN matkaa se on n. 100 saarnaajaa , kaikkimuu palvelu henkilöstö ,Dia- koniat, joten siellä liikkuu melko suuri henkilömäärä kaikkiaan .
        -
        ja ne muut henkilöt jotka on seuruetta, piispa Kuukauppi on järjestänyt
        omilleen sanan kuuloa, aivan oikeasti ..

        Puukaappi on järjestänyt viinimaistajaisia ja maatuskoja lähetysmatkoille.


      • Teuta12

        Maatuskat varmasti kelpaa taitaa olla kokemusta avioliiton ulkopuolisista ainakin eräällä ihan koti suomessakin.


    • Naispapit

      Esikoiset ry kö on raamatullinen lähettäjä, älkää naurattako, teidän puhujanne hyväksyvät mm naispappeuden, ei varmasti kaikki mutta osa. Inkerin kirkko ei sitä hyväksy!

    • 15787368

      Ihalainen on vaimonsa pyynnöstä kääntynyt esikoiseksi.
      Eli tilanne poris 3-2 .

      • pahka-akka

        sellane akka ettei o mies rassukalla mitään sanansijaa.


      • Savisilmä

        " 15787368 "
        Uskon, että saat vielä rangaistuksen kirjoituksistasi - häpeä jos osaat.
        Kyllä kaiKki tietää, että Matti ja vaimo ei hylkää omiansa. TAAS TÄTÄ SEPARATISTIEN PROPAGANDAA


    • MieVaanTäältäIdästä

      Kyllä Ihalainen on varmaan ihan omasta halustaan lähtenyt eriseuraan vaikka kova muija sillä onkin.
      Olivat merkit jo kauan nähtävillä.Kaikki mielet tulevat ajallaan julki vaikka kuinka hänkin yritti kieroilla.
      Kyllä Porissa kohta saadaan jokasunnuntaina apua ,niinkuin muissakin on saatu.
      Kaikki aikanaan.olkaa kärsivälliset.

      • Savisilmä

        Porilaiset ei semmoista apua tarvi mitä te pystytte antamaan, kun ette osaa kuin valehdella. Uskon, että ne loputkin viisi seurakuntalaista muuttaa mielensä, kun joku tulee ulkopuolelta porukkaa ohjaamaan


    • ItseValehtelet

      Samoin valehtelit itse.
      Mie tunnen ainakin heti 25hlöä.

      • hyväputkipäällä

        Oho. Melkoisen määrän olet oppinut ihmisiä tuntemaan. Kyllä pitääkin olla innoissaan. Jaksuja.


    • Kakskolmatta

      Hyvä vaimo on kuin taivas maanpäällä.
      Sitä seprat ei ole huomannut.

    • åpoiuå

      No nyse on selvää...Timppa ja Jarkko..kaks verbaalia kykyä puhelee vuorotellen.Tuskimpa kuuntelupalvelu tukehtuu ruuhkaan...sonmoro

    • Puplikaani

      Tarvitaan kansallinen solidaarisuus vero , jos miniporukka aikoo
      selviytyä. Armottomuus käsinkosketeltavissa. Tämä on tarinan
      loppu. Ei kukoista ystävyys enää porissa. Tilaustyötä.

    • JokohanYmmärsivät

      Ny joutuu Lahtis Mara itse.guulianpaikal jos pyytää partaveikkoa tai mahamattia vielä puhumaann

    • talostelua

      Porissa jatkossa kaikki kuulijat mahtuu saarnaspönttöön istumaan ja autot invaparkkiin.

    • partaviuhaten

      Äläpä hädissään ole
      Porissakin kristityt vaan enentyy kun jyvät erotetaan akanoista

      • Pellet96

        Pari separatisti pelleä, siinä Porin ruksan kokoonpano. Säälittävää hurskahtelua...


      • SeMieliSeMieli
        Pellet96 kirjoitti:

        Pari separatisti pelleä, siinä Porin ruksan kokoonpano. Säälittävää hurskahtelua...

        Ei se määrä mut sydämmen.laaatu ratkaassoo


    • RunnoomallaRakensiivat

      Oli ne jotkuu viisaata ku yritti estää Porin rukkoushuoneen rakkeentamista jääräpäät pursiseuralaaset kuitenkin uniin uskoi ja väkiisten runnomalla rakkeensivat

      • Savisilmä

        Jotku viisaat väkisten runnomalla hajotti koko seurakunnan


      • NäinköPitiTapahtua
        Savisilmä kirjoitti:

        Jotku viisaat väkisten runnomalla hajotti koko seurakunnan

        Niin tässä ne viisaat eroittaja. Runnoojat. Yrittäjät Yrittivät eroittaa Vanhimmat mutta pahasti epäonniatuivat joten kasvojensäilyttämiseksi oli keksittävä jotain siksi piti pursiseura perustaa
        Kaksi jääräpäistä vanhaa saarnajaa ja kaksi vanhaa hönöä tuomaria perusti uuden seurakunnann joka jakoi vanhanseurakunnan kahtia syyksi nämä saarnaajat ilmoittivat omantunnonasiat jotkajohtuivat muissamaissa hyväksi koettelluiksi asiaksi. Ottaa käyttöön ehtoollisen nauttimisen omilla rukoushuoneillamme. Näiden veljien Omiatuntoja ei kuitenkaan haitannut seurakunnan hajoaminen millääntavalla. Toinen heistä innolla valmisti kaste ja. ehtoolliskaavankin valmiiksi josta nyt saamme nauttia ja varmasti Porissakin piakkoin


      • Pätkätlukkotalossajo
        NäinköPitiTapahtua kirjoitti:

        Niin tässä ne viisaat eroittaja. Runnoojat. Yrittäjät Yrittivät eroittaa Vanhimmat mutta pahasti epäonniatuivat joten kasvojensäilyttämiseksi oli keksittävä jotain siksi piti pursiseura perustaa
        Kaksi jääräpäistä vanhaa saarnajaa ja kaksi vanhaa hönöä tuomaria perusti uuden seurakunnann joka jakoi vanhanseurakunnan kahtia syyksi nämä saarnaajat ilmoittivat omantunnonasiat jotkajohtuivat muissamaissa hyväksi koettelluiksi asiaksi. Ottaa käyttöön ehtoollisen nauttimisen omilla rukoushuoneillamme. Näiden veljien Omiatuntoja ei kuitenkaan haitannut seurakunnan hajoaminen millääntavalla. Toinen heistä innolla valmisti kaste ja. ehtoolliskaavankin valmiiksi josta nyt saamme nauttia ja varmasti Porissakin piakkoin

        Tuokaan potaska ei muutu totuudeksi vaikka sitä ketjusta toiseen kopioi. Säälittävää itsepetosta. Lahkolaistrolli.


      • mhi8521074i
        Pätkätlukkotalossajo kirjoitti:

        Tuokaan potaska ei muutu totuudeksi vaikka sitä ketjusta toiseen kopioi. Säälittävää itsepetosta. Lahkolaistrolli.

        Ihan on hyvää luettavaa
        Ottaa vaan koville joillekin
        Parta-veikkonen voi autotallissa pitää omia kokouksia XD


      • Kekku-ukko
        NäinköPitiTapahtua kirjoitti:

        Niin tässä ne viisaat eroittaja. Runnoojat. Yrittäjät Yrittivät eroittaa Vanhimmat mutta pahasti epäonniatuivat joten kasvojensäilyttämiseksi oli keksittävä jotain siksi piti pursiseura perustaa
        Kaksi jääräpäistä vanhaa saarnajaa ja kaksi vanhaa hönöä tuomaria perusti uuden seurakunnann joka jakoi vanhanseurakunnan kahtia syyksi nämä saarnaajat ilmoittivat omantunnonasiat jotkajohtuivat muissamaissa hyväksi koettelluiksi asiaksi. Ottaa käyttöön ehtoollisen nauttimisen omilla rukoushuoneillamme. Näiden veljien Omiatuntoja ei kuitenkaan haitannut seurakunnan hajoaminen millääntavalla. Toinen heistä innolla valmisti kaste ja. ehtoolliskaavankin valmiiksi josta nyt saamme nauttia ja varmasti Porissakin piakkoin

        Kaksi jääräpäistä vanhaa saarnajaa ja kaksi vanhaa hönöä tuomaria perusti uuden seurakunnann joka .... Olisiko jo aika aihtaa levyä Toistat samaa stooria kuin kitaramies. Keksi jotain muuta. Ehkä vähemmän rienaavaa...


      • 8876899743
        Kekku-ukko kirjoitti:

        Kaksi jääräpäistä vanhaa saarnajaa ja kaksi vanhaa hönöä tuomaria perusti uuden seurakunnann joka .... Olisiko jo aika aihtaa levyä Toistat samaa stooria kuin kitaramies. Keksi jotain muuta. Ehkä vähemmän rienaavaa...

        Kitarat esiin vaan näille


      • paljastit_tyhmyytesi

        hyvin se tuntuisi separatisteillekin kelpaavan.....


    • Puplikaani

      Tälle porilaisten tiukalle porukalle on ominaista , pilkka , ilkeät sanat,omahyvyys, itseriittoisuus, rakkaudettomuus. Voisiko näitä yrittää miettiä , kuten rakkaus, pitkämielisyys , kärsivällisyys, lempeät puheet, ilo, toisten hyväksyminen ja armollisuus.

    • PorinKertut

      Katsos peiliin

    • vekkulia

      Pyysikö Porin seurakunta tätä talvilähetystä vai tulivatko ihan itse tuomaan ilosanomaa alttarin rakentamisesta rukoushuoneelle?

      • SeurkunnanPyynnöstä

        Seurakunta pyytää. kehoituskin on menkää ja sarnatkaa parannusta ja synteinanteeksi antamusta. Eikä pelkästään anteeksintamusta


      • herätystäodotellen

        Odotellaan, koska parannuksen teko alkaa.Kyllä nyt on jo huippu, ettei omaan tekemään rukoushuoneeseen saa vanhat saarnaajat mennä saarnaamaan, vaikka seurakunta niin tahtoo.
        Tämä maailma ja vielä uskovien joukko menee aivan sekopäiseksi loppua kohden, onhan se ennustettu Raamatussa ja vanhoilta saarnaajilta, että näin tulee käymään.
        Kun rakkaus loppuu ja ahneus tulee tilalle aivan mahdottomissa mitoissa, tuntuu myös, että järkikin poistuu.


      • lähettiläs
        SeurkunnanPyynnöstä kirjoitti:

        Seurakunta pyytää. kehoituskin on menkää ja sarnatkaa parannusta ja synteinanteeksi antamusta. Eikä pelkästään anteeksintamusta

        Sisälähetystoiminta on niin tärkeää tässä kristillisyydessä!


      • Lähipiirikuntoonensin
        lähettiläs kirjoitti:

        Sisälähetystoiminta on niin tärkeää tässä kristillisyydessä!

        Sisälähetys on tärkeä alkaen ihan kotoota ja lähiympäristöstä oletko muistanut esim sidotuita


    • TästäOnKysymys

      Äläs nyt aloita asioisenvääristelyä vaikkakin vihoisaasioletkin. Ketään ei koskaan kielletä tulemasta seuratilaisuuksiin ei edes vanhoja saarnaajia. Kunhan käyttäytyvät asiallisesti ja yhdistyksen sääntöjen mukaisesti on myös selvää jos saarnaajat palvelevat joissain toisissajoukoissa eivät silloin enään voi palvella meillä paikka on kuulianpaikalla

      • Savisilmä

        " TästäOnKysymys"
        Kukahan muu on rikkonut yhdistyksen sääntöjä kuin yhdistyksen hallitus?


    • EiMilloinkaan

      kysymys olikin nyt saarnavirasta Ei eriseuran papit eivätkä puhujat voi meidänseurakunnasa palvella ja tehdä vastakkaista työtä

      • Savisilmä

        "EiMilloiinkaan"
        Sevittäisitkö vähän mitä vastakkaista työtä Porin saarnaajat ovat tehneet?


      • Aina_ja_iankaikkisesti

        En voi kuvitella pikkusieluisempaa lähestymistapaa, kuin se, että juuri äsken samaa seurakuntaa olevat kristityt ovatkin yhtäkkiä suurimpia vihollisia, joita pitää eriseuraksi kutsuttaman. Ja mistä syystä, siitä että nämä eivät välitä ihmiskäskyistä. Herätkää jo pikkuhiljaa, separatistit.

        Toisaalta, tiedän, että ette pyhässä vihassanne ja omavanhurskaudessanne herää, sen sijaan keräätte lyömäaseeksi Raamatusta kaiken pienimmänkin siihen viittaavan aineiston, jossa kehotetaan karttamaan kaikkia muita maailman ihmisiä paitsi lapin luottamuksen omaavia eläväuskoisia siunatun kristiillisyyden puhtaita edustajia.

        No, vihatkaa sitten. Pitäkää rukoushuoneet, rakentakaa vaikka kaksi alttaria, jakakaa ehtoollista tasatunnein, jatkakaa saarnaamista vielä pienemmistä asioista kun nyt, katsokaa kieroon erityisesti entisiä seurakumppaneita, älkää tervehtikö, älkääkä puhuko uskon asioista muiden kanssa, tehkää pyhiinvaellusmatkoja lapin vanhimpien perässä.

        Rakkaus teiltä puuttuu, ja sen mukana kaikki.


      • Savisilmä

        "Aina_Ja_Iankaikkisesti"
        Hieno kurjoitus, aamen
        Onneksi separatistit eivät voi uskoamme viedä.


      • Peilineteen-katse
        Aina_ja_iankaikkisesti kirjoitti:

        En voi kuvitella pikkusieluisempaa lähestymistapaa, kuin se, että juuri äsken samaa seurakuntaa olevat kristityt ovatkin yhtäkkiä suurimpia vihollisia, joita pitää eriseuraksi kutsuttaman. Ja mistä syystä, siitä että nämä eivät välitä ihmiskäskyistä. Herätkää jo pikkuhiljaa, separatistit.

        Toisaalta, tiedän, että ette pyhässä vihassanne ja omavanhurskaudessanne herää, sen sijaan keräätte lyömäaseeksi Raamatusta kaiken pienimmänkin siihen viittaavan aineiston, jossa kehotetaan karttamaan kaikkia muita maailman ihmisiä paitsi lapin luottamuksen omaavia eläväuskoisia siunatun kristiillisyyden puhtaita edustajia.

        No, vihatkaa sitten. Pitäkää rukoushuoneet, rakentakaa vaikka kaksi alttaria, jakakaa ehtoollista tasatunnein, jatkakaa saarnaamista vielä pienemmistä asioista kun nyt, katsokaa kieroon erityisesti entisiä seurakumppaneita, älkää tervehtikö, älkääkä puhuko uskon asioista muiden kanssa, tehkää pyhiinvaellusmatkoja lapin vanhimpien perässä.

        Rakkaus teiltä puuttuu, ja sen mukana kaikki.

        Rakkaus on loppunut kirkkiksiltä Porissakin kun ei enää vanha seurakunta kelvannut vaan saarnaajat on lähtenyt julkiseen eriseuraan. Nyt ihmetellään tätä tilannetta ja kaikin keinoin käännetään asiat nurin ja katkerana syytellään toisia. Voi aikoja boi tapoja.


      • Paraskie
        Savisilmä kirjoitti:

        "Aina_Ja_Iankaikkisesti"
        Hieno kurjoitus, aamen
        Onneksi separatistit eivät voi uskoamme viedä.

        Tyhjästä on paha nyhjästä! Ei voi uskoa viedä, kun sitä elävää uskoa ei teillä ole; vain kuollut usko pääkallossa tai peruukissa, kuten Laestadius sanoo. Olette pappilan poikain talutusnuorassa täysin; näin käy, kun lähtee kalastelemaan heidän kanssaan. He vetävät nuotan pappilan rantaan! Tää on nyt nähty! Ja vielä väittävät seuraavansa sitä vanhaa kristillisyyden tolaa, vaikka ovat ylönantaneet oikean esikoisten seurakunnan ja hyljänneet sen uskolliset saarnaajat ja Kristuksen opin mukaisen hallituksen muodon. Mutta eriseura on aina pukenut itsensä valheen vaippaan. Ei se ole esikoinen, joka yhdistyksen nimellä kikkailee olevansa sitä, vaan se on oikea esikoinen, joka on tullut johdatettua esikoisten seurakunnan tykö ja tullut osalliseksi esikoissiunauksesta, jolla korkeat lupaukaset ovat. Ja näitä esikoissiunauksia on vain yksi, jota Eesaukin itki ja sanoi isällensä: "Yksikö siunaus sinulla vaivoin on, minun Isäni?"


      • tämänpäälle
        Paraskie kirjoitti:

        Tyhjästä on paha nyhjästä! Ei voi uskoa viedä, kun sitä elävää uskoa ei teillä ole; vain kuollut usko pääkallossa tai peruukissa, kuten Laestadius sanoo. Olette pappilan poikain talutusnuorassa täysin; näin käy, kun lähtee kalastelemaan heidän kanssaan. He vetävät nuotan pappilan rantaan! Tää on nyt nähty! Ja vielä väittävät seuraavansa sitä vanhaa kristillisyyden tolaa, vaikka ovat ylönantaneet oikean esikoisten seurakunnan ja hyljänneet sen uskolliset saarnaajat ja Kristuksen opin mukaisen hallituksen muodon. Mutta eriseura on aina pukenut itsensä valheen vaippaan. Ei se ole esikoinen, joka yhdistyksen nimellä kikkailee olevansa sitä, vaan se on oikea esikoinen, joka on tullut johdatettua esikoisten seurakunnan tykö ja tullut osalliseksi esikoissiunauksesta, jolla korkeat lupaukaset ovat. Ja näitä esikoissiunauksia on vain yksi, jota Eesaukin itki ja sanoi isällensä: "Yksikö siunaus sinulla vaivoin on, minun Isäni?"

        Aamenta sanon


      • Tullaanpitämäänteils
        Savisilmä kirjoitti:

        "EiMilloiinkaan"
        Sevittäisitkö vähän mitä vastakkaista työtä Porin saarnaajat ovat tehneet?

        Ovat ottaneet vastaan saarna tehtävän toisesta yhdistyksestä Esikoiset ry.tä, ilman että olisivat vieneet "veljille" tiedon kutsusta . Saarnaajat seurakunnassa olisivat kyllä osanneet neuvoa heitä ( kun itse eivät osanneet) . Esikoiset niin kuin Inkerin kirkkoon kuuluvat ym voivat saada Esikoislestadiolaiset saarnaajat pitämään heille seuroja ,mutta seurakunta lähettää silloin saarnaajat jos asia näin päätetään.


      • Ei_auta_huutelu
        Paraskie kirjoitti:

        Tyhjästä on paha nyhjästä! Ei voi uskoa viedä, kun sitä elävää uskoa ei teillä ole; vain kuollut usko pääkallossa tai peruukissa, kuten Laestadius sanoo. Olette pappilan poikain talutusnuorassa täysin; näin käy, kun lähtee kalastelemaan heidän kanssaan. He vetävät nuotan pappilan rantaan! Tää on nyt nähty! Ja vielä väittävät seuraavansa sitä vanhaa kristillisyyden tolaa, vaikka ovat ylönantaneet oikean esikoisten seurakunnan ja hyljänneet sen uskolliset saarnaajat ja Kristuksen opin mukaisen hallituksen muodon. Mutta eriseura on aina pukenut itsensä valheen vaippaan. Ei se ole esikoinen, joka yhdistyksen nimellä kikkailee olevansa sitä, vaan se on oikea esikoinen, joka on tullut johdatettua esikoisten seurakunnan tykö ja tullut osalliseksi esikoissiunauksesta, jolla korkeat lupaukaset ovat. Ja näitä esikoissiunauksia on vain yksi, jota Eesaukin itki ja sanoi isällensä: "Yksikö siunaus sinulla vaivoin on, minun Isäni?"

        Kaidantie huutomerkkeineen huutelee.


    • LuetkosUudestaanTekstisi

      Luetkos omantekstsi uudestaan. Aina ja ian kaikkisesti. Taiait itse Sortua omasa tekstissäsi siihen mistä toisiahaukuit

    • åpoiuytå

      Huppista...mistähän nyt oli lukkari löytynyt...varmasti harjoitellut navetassa sonnien kanssa...

    • EiSeSenKummosempaaTartte

      Silti vaan lauletuksi tuli vaik ei mikään Teljäkirkkokuoron multakurkku ollutkaan

      • ihmettelyn_aihetta

        Kyllä ne separatistit ehtii pitää kirjaa jokaisesta kuorossa kävijästä....


      • sydämetöntäpeliä

        Joku kirjoitti sääntöjen noudattamisesta.Kaksi nuorinta ns. saarnamiestä ovat ne, jotka on poikenneet säännöistä.Kun rukoushuonetta rakennettiin, ei siitä tehty lahkokirkkoa, vaan jatkoa kirkon sisällä toimivaksi seurojen ym. tilaisuuksia varten. Kolme vanhimpaa saarnaajaa ovat vakaasti pysyneet siinä, mihin heitä on aikanaan asetettukin, eivätkä ole horjuneet uskon totuudessa, eikä tuoneet muutoksia seurakuntaan.Ovat rohkeasti pitäneet kiinni opista tunnustuksineen, mikä vielä on ev.lut.kirkossakin.


      • Välirikkoa
        sydämetöntäpeliä kirjoitti:

        Joku kirjoitti sääntöjen noudattamisesta.Kaksi nuorinta ns. saarnamiestä ovat ne, jotka on poikenneet säännöistä.Kun rukoushuonetta rakennettiin, ei siitä tehty lahkokirkkoa, vaan jatkoa kirkon sisällä toimivaksi seurojen ym. tilaisuuksia varten. Kolme vanhimpaa saarnaajaa ovat vakaasti pysyneet siinä, mihin heitä on aikanaan asetettukin, eivätkä ole horjuneet uskon totuudessa, eikä tuoneet muutoksia seurakuntaan.Ovat rohkeasti pitäneet kiinni opista tunnustuksineen, mikä vielä on ev.lut.kirkossakin.

        Kiva kuulla,mihin on sitten jäänyt rakkaus vanhimpiin?

        Rakkauden mitätöiminen ja rakkaudettomuuden siemenen kylvö ei ole saarnaajien tehtävänkuvaan kuuluvaa.


    • yujjjkkk

      Olen varmaan väärässä. Minusta TR nimitetty lähetysmieheksi sen takia että pitää kuria. On ikäänkuin johtava saarnaaja. Annettu joku syrjäinen paikkakunta kierrettäväksi.
      MI: n kannan olen arvannut oikein. Samoin VV. ML on sen verran väritön, etten olisi arvannut esikoiseksi(jos on?) TR arvasin koska sai tittelin. Jarkko peesaa.

      • 853y8864

        La- hti lepää lootassa hetkenpääst kun henkiläks


      • Eiapuatuohonvaivaan

        Mitä tittelistä on ollut hyötyä esim SS ja HP.n kohdalla?


      • 87777545kertaa6
        Eiapuatuohonvaivaan kirjoitti:

        Mitä tittelistä on ollut hyötyä esim SS ja HP.n kohdalla?

        Viimeinen tuomio kun tulee niin tili on tehtävä mitä on tehnyt
        Vettä saappaissa reilusti


    • ovet.lukkoon

      Porissakin on jako kahteen: ns.elävät kristityt ja jumalattomat eriseuraiset.
      1.)
      Jumalattomat eriseuraiset eivät halua rakentaa alttaria rukoushuoneelle vaan tyytyvät kadun toisella puolella olevan kirkon alttariin kuten aina ennenkin. Näin he ovat tuomassa uutta muutosta kristillisyyteen ja siis itse menneet eriseuraisuuteen. Heitä on kielletty puhumasta rukoushuoneella jo ennen alttariurakoinnin alkua.
      2.)
      Ns. eläviä kristityitä ovat ne, jotka haluavat urakoida oman alttarin, jossa on mukava nauttia ehtoollista. He myös urakoivat sen, koska eri mieltä olevat seurakuntalaiset ovat kuolleessa eriseurassa eikä heidän mielipiteellä ole sen suurempaa arvoa kuin muillakaan jumalattomilla. Näin alttariurakoijat eivät ole hyväksymässä mitään uudistuksia kristillisyyteen ja siksi kieltävät alttariurakointia vastustavien saarnaamisen.

      Elävien ja kuolleiden kristittyjen raja kulkee siinä kummalla puolella katua oleva alttari on jatkossa kelvollinen : tarvitaanko uusi vai kelpaako entinen.

      • piippaappuup

        TR:lle luvattiin tuottoisa lähetysmiehen pesti jos suostuu sakramenttiseparatismiin, pikkulinnun lauloi.....ovet.lukkoon nimirkille itselleen voi käydä niin, että jää tyhmäin neitseiden kanssa ovien ulkopuolelle, kun Ylkä saapuu.


      • HätäNappula
        piippaappuup kirjoitti:

        TR:lle luvattiin tuottoisa lähetysmiehen pesti jos suostuu sakramenttiseparatismiin, pikkulinnun lauloi.....ovet.lukkoon nimirkille itselleen voi käydä niin, että jää tyhmäin neitseiden kanssa ovien ulkopuolelle, kun Ylkä saapuu.

        Olipas tyhmävitsi. Kyllä nyt on hätänappulaa. Painettu ja kovin kun pitää tuonlaistavalhetta alkaa täälläjakaamaan


      • Kotiasia

        Alttarikaiteiden vuoksi puhujia on kutsuttu Esikoisten saarnaajiksi.(ihan vaan varoiksi, jos joskus alkavat niitä kaiteita rakentamaan)
        Esikoisten mielipide ei taida olla arvossaan Esikoislestadiolaisten asioita hoidettaessa.


      • piippaappuup
        HätäNappula kirjoitti:

        Olipas tyhmävitsi. Kyllä nyt on hätänappulaa. Painettu ja kovin kun pitää tuonlaistavalhetta alkaa täälläjakaamaan

        Ei ole vitsi. Mitä salaa kähmitään, ne huudetaan julki, vaikka täällä, et kaikki tietää mitä häpeällisiä töitä salassa juonitaan!
        Minä huudan maailmalle kaiken vääryyden minkä tietooni saan se on minun tehtävä.


      • Vieläkinpahempia
        piippaappuup kirjoitti:

        Ei ole vitsi. Mitä salaa kähmitään, ne huudetaan julki, vaikka täällä, et kaikki tietää mitä häpeällisiä töitä salassa juonitaan!
        Minä huudan maailmalle kaiken vääryyden minkä tietooni saan se on minun tehtävä.

        Vieläkö meitä Esikoislestadiolaisia jaksat miettiä?
        Kuule, saarnaajissa ja meissä seurakuntalaisissa on todellisuudessa pahuutta ja syntiä paljon paljon enemmän kuin korviisii tulee ja mitä päällepäin näkyy Tietäisitpät vain. Eipä ne hyviksi huutelemaan muutu , meidän on ihan itse parannuksen tekijänä uskottava vaan itsemme Jumalan armosta autuaaksi .


    • Toinenpuolirikkaampi

      Näin nämä menee. Näillä rikastuu kun pitää hermot halliten huutokauppaa itsestään, nyt vaan kävi toisten saarnaajien kanssa niin että esikoiset maksoivat enemmän ja esikoislestadiolaiset maksoivat taas toisille enemmän.
      (Mitä jos tässä on kuitenkin jokin hengellinen syvyys.)

      • ovet.lukkoon

        Hengellinen syvyys on tässä:

        "Koira tuli sisään" tarkoittaakin nyt oikein ymmärrettynä "kissa meni ulos". Joka ei näin usko ja taivuta itseään Lapin neuvon alle, on eriseurainen.
        Aikaisemmin "koira tuli sisään" tarkoitti (koko herätysliikkeenkin olemassa olo ajan) "koira tuli sisään", mutta nyt uuden hengen ilmoituksen mukaan se tarkoittaakin "kissa meni ulos".
        Joka edelleen väittää, että koira tuli sittenkin sisään, on tuomassa uutta kristillisyyteen ja on siten eriseurainen, jolla ei ole saarnaamisoikeutta.
        Se ei kuitenkan riitä, että sanoo kissan mennen ulos vaan täytyy myös sydämessään uskoa, että tosiaankin kissa meni ulos. Lisäksi voidaan vielä todeta, että se ei jumalattomille kuulu menikö kristityn kissa ulos vai tuliko kristityn koira sisään.


      • kerrokerro
        ovet.lukkoon kirjoitti:

        Hengellinen syvyys on tässä:

        "Koira tuli sisään" tarkoittaakin nyt oikein ymmärrettynä "kissa meni ulos". Joka ei näin usko ja taivuta itseään Lapin neuvon alle, on eriseurainen.
        Aikaisemmin "koira tuli sisään" tarkoitti (koko herätysliikkeenkin olemassa olo ajan) "koira tuli sisään", mutta nyt uuden hengen ilmoituksen mukaan se tarkoittaakin "kissa meni ulos".
        Joka edelleen väittää, että koira tuli sittenkin sisään, on tuomassa uutta kristillisyyteen ja on siten eriseurainen, jolla ei ole saarnaamisoikeutta.
        Se ei kuitenkan riitä, että sanoo kissan mennen ulos vaan täytyy myös sydämessään uskoa, että tosiaankin kissa meni ulos. Lisäksi voidaan vielä todeta, että se ei jumalattomille kuulu menikö kristityn kissa ulos vai tuliko kristityn koira sisään.

        Kiitoksia nimimerkki ovet.lukkoon! Eihän tätä sotkua enää voi muuta kuin nauraa!


    • Eiköhävetä
      • piippaappuup

        En ole kirkkis, enkä ole mikään mukaan. Minä uskon, että turvaamme sielujemme rakastajaan Herraan Jeesukseen, me emme voi laittaa turvaamme kuolevaisiin lapin miehiin, emmekä kuolevaisiin Suomen saarnaajiin, jotka ovat lyöneet lauman hajalle, siitä on kyse.

        Kaikki me tiedämme kansan kirkon tilan, mutta niin kauan kun me voimme olla mukana valona, ei tähän separatismiin olisi ollut aihetta, mutta kun kyse onkin vallanhimosta, ettekö te tajua.......oman edun tavoittelusta, ei ole enää kyse siitä, että sielut perisivät iankaikkisen autuuden, se on tässä tiimellyksessä unohdettu täysin, sielujen hätä...


      • 8743676521
        piippaappuup kirjoitti:

        En ole kirkkis, enkä ole mikään mukaan. Minä uskon, että turvaamme sielujemme rakastajaan Herraan Jeesukseen, me emme voi laittaa turvaamme kuolevaisiin lapin miehiin, emmekä kuolevaisiin Suomen saarnaajiin, jotka ovat lyöneet lauman hajalle, siitä on kyse.

        Kaikki me tiedämme kansan kirkon tilan, mutta niin kauan kun me voimme olla mukana valona, ei tähän separatismiin olisi ollut aihetta, mutta kun kyse onkin vallanhimosta, ettekö te tajua.......oman edun tavoittelusta, ei ole enää kyse siitä, että sielut perisivät iankaikkisen autuuden, se on tässä tiimellyksessä unohdettu täysin, sielujen hätä...

        Syytä vaan purtsia ja ss


      • syytän_sua
        8743676521 kirjoitti:

        Syytä vaan purtsia ja ss

        Sua syyttäsin, mutta kun oot tuollanen hoskapausu, ette uskalla laittaa omaa nimees, vaikka ootkin joku lähetysmiehen autokuski.


      • Persepää
        syytän_sua kirjoitti:

        Sua syyttäsin, mutta kun oot tuollanen hoskapausu, ette uskalla laittaa omaa nimees, vaikka ootkin joku lähetysmiehen autokuski.

        Ootkos paskahousu itte julkassu nimes tänne?

        Nonii, oo hiljaa sitten.


      • hoskapausulle
        Persepää kirjoitti:

        Ootkos paskahousu itte julkassu nimes tänne?

        Nonii, oo hiljaa sitten.

        Oholen tietennii.

        Hopo Hessu
        Mikin paras kaveri

        Älä kaveri lämpee. Hehe.


    • TeveissiäPorriin

      Tämä kaikki on tapahtunut Herralta. On tullut riihenperkauksen aika. Hän perkaa riihensä; nisut Hän kokoaa aittaansa mutta ruumenet hän polttaa sammumattomalla tulella. Jatkuva kuulemattomuus Pyhän Hengen äänelle, joka seurakunnassa puhuu, kuljettaa viimein ulos kristillisyydestä. Juuri tämän tähden kehoittaa Kristuksen henki kuulemaan sitä, mitä Henki seurakunnassa puhuu!
      Voi vuorille eksyneitä! Raamattu sanoo, että Jumala on sallinut heille väkevän eksytyksen, ettei he kuuliaisuutta totuuden puoleen osoittaneet autuaaksi tullaksensa. He turvasivat ihmisten käskyihin ja käänsivät itsensä kuolleen kirkkokunnan piispoihin ja pappeihin ja luottivat järkensä valoon. Menipä Juudas Iskariotkin pappilan poikain leiriin Herraansa pettämään 30:stä hopeapenningistä, jotka rahat viimein alkoivat polttamaan hänen käsissänsä!
      Voi eriseuran rakentajia, huudahtaa Juhani Raattamaakin. Nämä korkeat hongat, jotka ovat juuriltansa reväistyt ja maahan kaatuneet ja joitakin yksinkertaisia kristityitä on jäänyt niiden alle. Kuka niiden sieluista vastaa viimeisellä tuomiolla? Ehkä joku voi vielä selvitä noiden puiden alta mutta puut ei enää pystyyn nouse kun juuret on irronneet kasvupohjastaan. Tämähän on kokemus jo yli sadan vuoden takaa tässä heräyksessä! Tässä tapahtuu raamatun sana: Niin minä ( Jumala ) armahdan ketä minä armahdan ja paadutan kenen minä tahdon. Ei tämä paaduttaminen tapahdu jonkun jumalallisen edeltämääräämisen kautta, vaan Herra ottaa henkensä pois sellaisen ehdollisesti pahan ja jatkuvan tottelemattomuuden tähden ja jättää sen ihmisen viimein pirun paaduttamisen alle. Ja kyllä tiedätte, mitä piru tekee omillensa; ei minun tarvitse sitä tässä sanoa. Paaduttipa Jumala Egyptin Faaraonkin sydämen ( joka ei tahtonut kuulla, mitä Herra Mooseksen kautta hänelle käski ).0

      • Kuuluuko_tämä_puhe

        Voi kuinka sokeaa ja tyhjää tekstiä. Ei sisällä mitään, kuten ei ne ruumenetkaan, josta suu vaahdossa puhut.

        Voi se vihollinen näköjään kääntää ihmisen silmät niin nurin, että näkee asiat päinvastoin. Eriseuraa rakentavat ne, jotka eivät halua olla missään tekemisissä kenenkään kuin toistensa kanssa. Se on juutalaisuutta.

        Puhut ihmisten käskyihin turvaamisesta, mutta et ole kuulevinaan, kun sinulle yritetään sanoa, että niin esikoislestadiolaisuudessa on tehty vuosikymmeniä, kun vanhimmat, joita kukaan muu kuin he itse ei aseta, ovat nousseet teidän silmissänne Pyhän Hengen asemaan.

        Tehkää parannus, rakkaat separatistit.


    • Otanselvaa

      YMMÄRRÄTTEKÖ TÄMÄ ON JULKISTA HERJAA ?
      nimimerkkien takana olevat saadaan selville ja valheiden levittelystä joutuu vastuuseen.

      • NO NIIN ON , ENKÄ IHMETTELE VAIKKA SYY SELVIÄÄ. PIANKIN..


    • PursiseuranPerustajat

      Tässä mietittävää pikkaasen.

      Yrittäjät Yrittivät eroittaa Vanhimmat mutta pahasti epäonniatuivat joten kasvojensäilyttämiseksi oli keksittävä jotain siksi piti pursiseura perustaa
      Kaksi jääräpäistä vanhaa saarnajaa ja kaksi vanhaa hönöä tuomaria perusti uuden seurakunnann joka jakoi vanhanseurakunnan kahtia syyksi nämä saarnaajat ilmoittivat omantunnonasiat jotkajohtuivat muissamaissa hyväksi koettelluiksi asiaksi. Ottaa käyttöön ehtoollisen nauttimisen omilla rukoushuoneillamme. Näiden veljien Omiatuntoja ei kuitenkaan haitannut seurakunnan hajoaminen millääntavalla. Toinen heistä innolla valmisti kaste ja. ehtoolliskaavankin valmiiksi josta nyt saamme nauttia täysinpalkein

    • poiuy78

      Kun näitä palstoja lukee niin tulee väkisinkin mieleen ,että olipa suuri siunaus tämä lapinmiesten kierros suomessa ja vieläkin Lapin akateemiasta tulevat ohjeet....on siinä siunausta kerrakseen.Kuvitelkaas mimmoseks tää elämä olis mennytkään jos ei näin suurta annosta hyvää olisi meille annettu.
      Millähän mielellä Ruotsin veljet seuraavat suomen kaaosta.Hei Hugot oddit ja Gunnarit..menikö teillä hommat ihan putkeen?Onko sellainen olo että nyt onnistuttiin...sama kysymys Sepolle..Raimolle.Reinolle...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe