Bash-skriptaus yhdistämään kaksi logi

Logittaja

Eli tarkoitus on yhdistää päivä-kohtainen logi kuukausi-kohtaiseen, tavalla että vain ne rivit jotka eivät vielä ole lisätty kuukausi-logiin lisättäisiin.

Logit normaaleja teksti tiedostoja.

Minulla on semmoinen kutka ettei tähän kummoistakaan komento-putkea tarvita, mutta ei se nyt näytä ihan kädenkäänteessäkään onnistuvan.

10

1741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Logittaja

      Lisätään vielä täsmennystä.

      Kuukausi logissa ei voi olla kahta samanlaista riviä, jokainen rivi on siis unikki. Päivittäin kertyvässä logissa taas voi kaikki rivit olla semmoisia jotka jo ovat kuukausi logissa, ja silloin niitä ei enään saisi lisätä.

      Pika-apu olis nyt hienoo.

    • jhhjgjgfjg

      Yhdistä, sorttaa ja poista duplikaatit.

    • Kelpaako-tämä-PHP

      Tässä PHP -koodina, jossa Plogi = Liitettävä logi, ja Klogi = Koostelogi.

      http://pastebin.com/MbCCD037

      Näyttää yläpito poistavan näitä vastauksia, tuossa ylempänä tästä ensimäinen versio jonka poistivat. Mikähän niillä mättää, joku torvelo hommissa vissiin. Kuvakaappaus varmuudeksi tästä ylös.


      Linux Mint 18.1 Serena
      Xfce 64-bit

      • Bckxknxmx

        No ylläpito ymmärtää ohjelmoinnista suunnilleen yhtä paljon, kuin lehmä levytmaidosta. Ja sitten poistellaan kaikki sellainen, joka on oman ymmärryskyvyn ulkopuolella. Modella on jonkinnäköinen krooninen hiekkapimppisyys:)


    • lsdljnvg24

      Lisätäänkö ne aina kerran päivässä esimerkiksi seuraavana päivänä? Silloinhan voisi tehdä esim:

      cat päivälokit* >> kaikkilokit

      Deletoi vaan sitten joka kerran ensin pois sen kaikki sisältävät tiedoston, tai vaihtaa nimeä. Tai

      cat eilinenloki >> kaikkilokit

      jolloin lisätään vaan yksi tiedosto isomman perään.

    • fadsfdsfsdf

      lisää vaan kaikki rivit ja sitten uniq-komennolla poistat duplikaatit.
      cat testi.txt |uniq >testi2.txt

      testi.txt:
      ---
      abc
      abc
      §12
      §12
      §12
      123
      456
      abc
      ---

      • sdfsdfdsf

        niin ja tosta unohtui välistä sort, eli:
        |sort|uniq


      • Logittaja
        sdfsdfdsf kirjoitti:

        niin ja tosta unohtui välistä sort, eli:
        |sort|uniq

        Tämä aika lähellä.

        testi2.txt sisältöä ei saisi aakkostaa, eli rivien järjestys tulisi säilyä, lisäys järjestyksessä.

        Vain testi.txt tidoston rivit joita ei vielä ole testi2.txt tiedostossa, lisätään, järjestystä muuttamatta.

        Tuo PHP näytäs tekevän sen just oikein, pitää vielä hioa tuon "fadsfdsfsdf" komentorivi putkee, niin ei tarvittas PHP tulkkkia kuvioihin.


      • Jxnfkfkxkxfk

    • Entäs-tämä

      Jokos tämä kelpaisi.

      - Ensimmäinen rivi yhdistää logit temp.txt sisällöksi.
      - Toinen rivi poistaa samat, ja tallentaa Klogi.txt tiedostoon
      - Kolmas rivi, poistaa suorituksessa käytetyn temp.txt tiedoston.

      cat Plogi.txt Klogi.txt > temp.txt
      awk '!seen[$0] ' temp.txt > Klogi.txt
      rm temp.txt

      Huomaa että lisäys tulee Klogin alkuun, jos haluat lisäyksen Klogin loppuun vaihda ensimmäinen rivi näin:

      cat Klogi.txt Plogi.txt > temp.txt


      Linux Mint 18.1 Serena
      Xfce 64-bit

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe