huvittavia nuo kyykyttelijät

mersumies__

29

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mersumies___

      Kannattaa lukea teksi,KUVAILLAAN YHDEKSI MAAILMAN KESTÄVIMMÄKSI AUTOISTA.

    • SeVauraampi

      Köyhien kannattaakin ostaa mersu, koska heillä ei ole enää varaa vaihtaa autoa. Pitää siis ajaa lopun ikäänsä sillä. Meidän vauraamman väen sen sijaan ei tarvitse pitää mitään esitelmiä autoista suoli24 palstalla, vaan ajamme juuri sillä, mikä sattuu sillä hetkellä miellyttämään.
      Sitä paitsi köyhänhän ei kannata halpaa ostaa.....

      • mersumies___

        Niin ja leidi gagahan on niin pirun köyhä.

        Ei mersua osteta vuoden eikä kahden autoksi yleensä.Koska auto on hyvä vielä satojen tuhansienkin kilometrien jälkeen.

        Mersu ei ole uutena halvimpia autoja niin kuin tiedätkin.


      • SeVauraampi

        Niin, ja lady gaga on vain yhden auton nainenko? Opettele ensin ymmärtämään lukemasi, ja kommentoi vasta sitten.


      • Volvomies_
        mersumies___ kirjoitti:

        Niin ja leidi gagahan on niin pirun köyhä.

        Ei mersua osteta vuoden eikä kahden autoksi yleensä.Koska auto on hyvä vielä satojen tuhansienkin kilometrien jälkeen.

        Mersu ei ole uutena halvimpia autoja niin kuin tiedätkin.

        Eikä vanhanakaan ..


    • oikeinnaurattaa

      Miltähän se olisi näyttänyt kun maailman luokan tähti olisi lähtenyt yleisön keskeltä rellulla tai ooppelilla vuodelta vaikka esim:1982 niin mitä olisi ollut joku käyttö auto noilta merkeiltä.

      Oisi siinä itkut päästetty maailmalla.

    • Toisinajelija

      Olin pitkään Peugeot-mies linjalla 305-405–406. Viimeisellä yksilöllä pärjäsin liki 17 vuotta ja autoilin mielikseni koko ajan. Auto on tiedossani ja liikenteessä edelleen, 21. vuosi on menossa. En teettänyt siihen mitään ruostesuojauksia tehtaan toimenpiteiden jälkeen, eikä myöskään hitsauksia tms. tarvinnut omistusaikanani tehdä (pakoputkistoa lukuunottamatta).

      Alkoi vain tehdä mieli ilmastointia, automaattivaihteistoa, vaikionopeussäädintä ja vastaavia, jotka olivat turhan kalliita aikoinaan autoa tilatessani.

      Puolitoista vuotta sitten siirryin lyhyehkön VW-välivaiheen jälkeen M-B-maailmaan ja tilasin C-sarjalaisen farkun omilla spekseilläni. Uuden Mersun ostamisessahan ei tietenkään ole mitään mieltä asiaa taloudelliselta kannalta ajateltaessa, mutta aionkin kompensoida asian pitämällä kapistusta pitkään. Jos minulla Peugeot kesti noinkin kauan, niin miksipäs Mese ei kestäisi vaikkapa täyttä 20 vuotta? Hyvinkin moni yli 20-vuotias M-B on liikenteessä ryhdikkäänä edelleen, uudempia häpeämättä. Oman autoni osista lähes puolet on alumiinia ja alustaan teetin tuoreeltaan ruostesuojauskäsittelyn.

      Aika näyttää, tuleeko autoihin ja liikenteen infraan lähivuosina niin paljon uutta, että Mersuni on vaarassa vanhentua käsiin toisarvoisten ominaisuuksiensa ja toimintojensa puolesta – itse auton uskon sinänsä uhmaavan aikaa sekä tekniikkansa että korinsa puolesta ja pysyvän kilpailukykyisen ajokelpoisena pitkään.

      • mersullamennään

        Minulla on 17 vuotta vanha mersu eli c sarjan farkku pienellä diesel koneella.

        Ajettuna on nyt yli 650000km ostettu suoraan taksista aikoinaan.

        Varusteena on tässä mallissa

        -ilmastointi.
        -liukaankelinjärjestelmä.
        -kitkalukko.
        -abs.
        -automaattinenpeilien lämmitys
        -molemmilla puolilla omat lämpösäätimet ja tutka joka pitää lämmöt halutulla asteluvilla.

        -webasto.

        -kaksitoimiset istuinläämmittimet.

        Konetta ja laatikooa ei ole koskaan aukaistu eikä autossa ole kaarissa ja pohjassa ruosteita.

        Sähköinen vaihdelaatikko jota vaidaan käyttää manuaalisena.

        -lisänä sisätilan lämmitin pistoke.

        Kulutus minulla 5-6l tietämillä.

        Tämä kaikki siis 2000 vuoden autossa vakiona.


      • HaluanElääTätäPäivää
        mersullamennään kirjoitti:

        Minulla on 17 vuotta vanha mersu eli c sarjan farkku pienellä diesel koneella.

        Ajettuna on nyt yli 650000km ostettu suoraan taksista aikoinaan.

        Varusteena on tässä mallissa

        -ilmastointi.
        -liukaankelinjärjestelmä.
        -kitkalukko.
        -abs.
        -automaattinenpeilien lämmitys
        -molemmilla puolilla omat lämpösäätimet ja tutka joka pitää lämmöt halutulla asteluvilla.

        -webasto.

        -kaksitoimiset istuinläämmittimet.

        Konetta ja laatikooa ei ole koskaan aukaistu eikä autossa ole kaarissa ja pohjassa ruosteita.

        Sähköinen vaihdelaatikko jota vaidaan käyttää manuaalisena.

        -lisänä sisätilan lämmitin pistoke.

        Kulutus minulla 5-6l tietämillä.

        Tämä kaikki siis 2000 vuoden autossa vakiona.

        Jos haluaa museokalustolla liikkua, niin siitä vaan minun puolestani. Minä en halua.....


      • laitahanmerkkimalli

        No milläs sinä haluat liikkua?

        Laittappa tietoja niin saadaan nauraa,mitä uudemmalla sinäkin ajelet sen pahempi tilanne liikkumisen suhteen.

        Ja kun sinä reppana sitten niitä uudehkoja autoja vaihtelet niin rikkanaa miehenä ssinä sitten kaivat kuvetta ja mietit kuinka paljon se pudotti muutamissa vuosissa hintaa,ja aina maksat ja maksat .

        Koskaan et aja sellaisella autolla jota asentajat kiittävät ja sanovat kunpa tälläisia olisi kaikki autot.


      • HaluanElääTätäPäivää

        Ajan aina enintään kolme vuotta vanhalla autolla. Merkki vaihtuu silloin joka kerta toiseen. En halua kalkkeutua, kuten sinä. Sinun perilliset sen sijaan nauravat sinulle, että olipa hölmö ukko, kun säästi kaiken meille, eikä itse tuhlannut ansaitsemiaan rahoja....


      • Toisinajelijan_täsmennys

        Tarkoitin tietenkin:

        Oman autoni KORIN osista lähes puolet on alumiinia ja alustaan teetin tuoreeltaan ruostesuojauskäsittelyn.


      • Noilla_kilometreillä
        mersullamennään kirjoitti:

        Minulla on 17 vuotta vanha mersu eli c sarjan farkku pienellä diesel koneella.

        Ajettuna on nyt yli 650000km ostettu suoraan taksista aikoinaan.

        Varusteena on tässä mallissa

        -ilmastointi.
        -liukaankelinjärjestelmä.
        -kitkalukko.
        -abs.
        -automaattinenpeilien lämmitys
        -molemmilla puolilla omat lämpösäätimet ja tutka joka pitää lämmöt halutulla asteluvilla.

        -webasto.

        -kaksitoimiset istuinläämmittimet.

        Konetta ja laatikooa ei ole koskaan aukaistu eikä autossa ole kaarissa ja pohjassa ruosteita.

        Sähköinen vaihdelaatikko jota vaidaan käyttää manuaalisena.

        -lisänä sisätilan lämmitin pistoke.

        Kulutus minulla 5-6l tietämillä.

        Tämä kaikki siis 2000 vuoden autossa vakiona.

        tuonikäinen Mersu on täysi katastrofi monen asian takia. Ruoste, nivelet ja puslat, kaikki apulaitteet. Vaikka itse moottori olisi periaatteessa kestävä, tuonikäisen auton pito tulee todella kalliiksi jos ei osaa tehdä kaikkea itse ja pysty hommaamaan osia halvalla netistä tai muuten. Mutta suurin ongelma on ruoste. Mersun W123 ja W124 on tehty aivan erilaisella filosofialla, siksi ne kestävät oikein pidettyinä.


      • saankonauraa
        HaluanElääTätäPäivää kirjoitti:

        Ajan aina enintään kolme vuotta vanhalla autolla. Merkki vaihtuu silloin joka kerta toiseen. En halua kalkkeutua, kuten sinä. Sinun perilliset sen sijaan nauravat sinulle, että olipa hölmö ukko, kun säästi kaiken meille, eikä itse tuhlannut ansaitsemiaan rahoja....

        "tuonikäisen auton pito tulee todella kalliiksi jos ei osaa tehdä kaikkea itse ja pysty hommaamaan osia halvalla netistä tai muuten."

        Millälailla kalliiksi ?,ei minulle ainakaan ole tullut todella kalliiksi.

        Ei minun tarvitse kun mennä 20km päähän ja ylittää raja niin sieltä saan kaiken uuden mersuun ja asennuksen pilkka hintaan.En tosin ole tarvinnut ostaa varaosia mies muistiin.

        Mikä on kallista?

        Noita apulaitteita voi saada käytettynä suomestakin lähes ilmaiseksi,ne näyttele mitään juuri.

        Renkaat ,no ne ostin uudet heinäkussa nokian nordman 205/16 /55

        Alle laitettuna ja tasapainoitettuna ja vanteet pestyinä hintaan 215e koko sarja töineen.

        Onko kallista?Käsin pesu vahoineen 5 euroa .

        Mikä on kallista ?köyhän ei ole varaa ajaa huonolla autolla eikö.

        "En halua kalkkeutua, kuten sinä. Sinun perilliset sen sijaan nauravat sinulle, että olipa hölmö ukko, kun säästi kaiken meille, eikä itse tuhlannut ansaitsemiaan rahoja."

        Ihan taaskin meni sinulla väärin koko keksimäsi stoori,ensinnäkin köyhällä ei jää jäljelle kuin enintään paljon ajettu mersu ja toisekseen ketkä perilliset nauravat?

        Ensinnäkin minulla ei ole sukua perillisiä joille voisin edes jättää mitään.Maailmassa on vain kaksi saman nimistä henkilöä ja me molemmat ajamme mersulla tietäen mihin laitamme köyhän rahat,ja se ei ole auto johon minä ja kauniinpi osapuoleni laittaisimme .

        Ajamme laadukkaasti ja edullisesti vielä monen monta vuotta.

        Nytkin kävin 20 km päässä hakemassa 71litraa polttoainetta hintaan 50centtiä litra,ai jai kun on edullista ajelua.

        Mitenkäs teillä???


      • eimersuaeikämuutakaan
        mersullamennään kirjoitti:

        Minulla on 17 vuotta vanha mersu eli c sarjan farkku pienellä diesel koneella.

        Ajettuna on nyt yli 650000km ostettu suoraan taksista aikoinaan.

        Varusteena on tässä mallissa

        -ilmastointi.
        -liukaankelinjärjestelmä.
        -kitkalukko.
        -abs.
        -automaattinenpeilien lämmitys
        -molemmilla puolilla omat lämpösäätimet ja tutka joka pitää lämmöt halutulla asteluvilla.

        -webasto.

        -kaksitoimiset istuinläämmittimet.

        Konetta ja laatikooa ei ole koskaan aukaistu eikä autossa ole kaarissa ja pohjassa ruosteita.

        Sähköinen vaihdelaatikko jota vaidaan käyttää manuaalisena.

        -lisänä sisätilan lämmitin pistoke.

        Kulutus minulla 5-6l tietämillä.

        Tämä kaikki siis 2000 vuoden autossa vakiona.

        Uudessa Mersussa ei ole yhtään mitään vakiona, kaikki pitää erikseen tilata. Esim tuhkakuppi aikoinaan piti tilata erikseen. Olet saanut varustellun tähtikeulan. Useimmissa japskeissa on vakiona kaikki.


      • näinneon
        eimersuaeikämuutakaan kirjoitti:

        Uudessa Mersussa ei ole yhtään mitään vakiona, kaikki pitää erikseen tilata. Esim tuhkakuppi aikoinaan piti tilata erikseen. Olet saanut varustellun tähtikeulan. Useimmissa japskeissa on vakiona kaikki.

        Kyllä nuo oli mitkä esitin on 2000 luvun mersussa.

        Ja samat oli edellisessäkin.Ja jos tekee enempi mausteita mieli niin rahalla rahamiehet sitten ostaa lisää.


      • Toisinajelija
        eimersuaeikämuutakaan kirjoitti:

        Uudessa Mersussa ei ole yhtään mitään vakiona, kaikki pitää erikseen tilata. Esim tuhkakuppi aikoinaan piti tilata erikseen. Olet saanut varustellun tähtikeulan. Useimmissa japskeissa on vakiona kaikki.

        Mersut todellakin OLIVAT vielä pari mallisukupolvea sitten varsin spartalaisesti varustettuja. Tänään tilanne on jo oleellisesti toisenlainen.

        C-Mersussa vakiona hinnaston kertoman mukaan mm.

        - Radio CD-soitin Audio 20 CD
        - Bluetooth handsfree, sis. HD-äänenlaadun ja Audio Streaming -toiminnon
        - Monitoimiohjauspyörä, nahkaa, 3-puolainen
        - Kevytmetallivanteet
        - Kääntyvät takaselkänojat, kolmiosainen (40:20:40)
        - Attention Assist -vireystila-avustin
        - Collision Prevention Assist Plus -törmäyksenestoavustin

        Ainakaan takavetomalliston Mersuja halunnee tänä päivänä enää hyvin harva manuaalivaihteistolla, hinta- ja kulutuserot ovat enää marginaalisia mutta edut ilmeisiä.

        C-Mersua keväällä 2015 tilatessani tilanne oli se, että automaattivaihteiston sai vain Premium Business -varustetason yhteydessä. Se oli suhteellisen kohtuullisesti hinnoiteltu ja sisälsi edellisten lisäksi ihan järkeviä herkkuja, Niinpä seuraaviakin automaatin ”kylkiäisiä” voi käytännössä pitää vakiovarusteina:

        - Vakionopeudensäädin ja nopeudenrajoitin
        - Aktiivinen pysäköintiavustin, sis. Parktronic-pysäköintitutkat edessä ja takana
        - Intelligent Light System, LED-ajovalot
        - Adaptiivinen kaukovaloavustin Plus
        - Comfort-ilmastointiautomatiikka (Thermatic), 2-vyöhykkeinen
        - Etuistuinten mukavuuspaketti

        Lisähintainen lisävarustelista on mersumaiseen tapaan pitkä kuin nälkävuosi. Sieltä ruksittavaksi jäivät minulla vain metalliväri, kauko-ohjattava Webasto, etuistuinten ja ulkopeilien sähkösäädöt muistilla, irrotettava vetokoukku, mallikohtaiset kattotelineet sekä talvirenkaat vanteineen.

        En koe ajavani riisutulla vaan riittävän ajanmukaisesti varustetulla autolla. Mitään kaista-avustimia en kaipaa ja omia aikojaan toimivaa hätäjarrutusta kammoksun.


    • PinokkionPitkäNenä

      Minä en ole puolestani koskaan edes tankannut, enkä käyttänyt huolloissa. Silti ajettu jo1,5 miljoonaa kilometriä.....

    • saaankonauraa

      Mercedes-Benz kestää parhaiten Suomessa.

      Tutkimuksessa selvitettiin, kuinka suuri prosenttiosuus Suomen käytettyjen henkilöautojen markkinoilla myytävinä olevista yksilöistä asettui tiettyjen kilometripyykkien yläpuolelle. Korkein raja oli asetettu yli 700 000 kilometriä ajetuille autoille. Merkkien eri malleja ei eritelty, vaan kaikki alamallit käsiteltiin samana merkkinä.

      Nykyautoille 200 000 kilometriä ei pitäisi olla minkäänlainen ongelma. Todellinen kato alkaakin käydä vasta 300 000 ajetun kilometrin jälkeen.

      Kärkikolmikon Mercedes-Benz, Volvo ja Saab todennäköisyys jatkaa tästä vielä matkaansa.

      Puolen miljoonan kilometrin rajapyykin lähestyessä alkaa tapahtua. Renault, Honda ja Citroën alkavat hiipua, samoin Ford ja Mazda, mutta myös Nissan alkaa osoittaa väsymisen merkkejä. Premium-ryhmän ensimmäinen hiipuja näyttäisi olevan BMW. Pienenä yllätyksenä voinee pitää Peugeotin hyvää tulosta vielä yli 500 000 km ajettujen ryhmässä. VW-ryhmän merkkien tasaisuus kertoo yhtymän komponenttien tasalaatuisuudesta. Seuraava 100 000 kilometriä on kuitenkin keskimääräisesti myös nelikolle VW-Audi-Seat-Skoda kohtalokas.

      Todelliset maratoonarit

      Kun 600 000 kilometriä on täynnä, jäljellä ovat enää Mercedes-Benz, Volvo ja Nissan. Nissanille viimeinen 100 000 km ei näyttäisi olevan raskas, sillä prosenttiosuus tipahtaa vain hieman. Suhteellisesti kärkikaksikko menettää Nissania enemmän tässä vaiheessa autoyksilöistään. Silti Mercedes-Benz on selkeä ykkönen, ja Volvo yhtä selkeä kakkonen. Kun siirrytään yli 700 000 km ajettuihin autoihin, jäljellä on enää Mercedes-Benz.

      Yli 700 000 km
      Mercedes-Benz 0,30 prosenttia

      Yli 600 000 km
      Mercedes-Benz 1,34 prosenttia
      Volvo 0,22 prosenttia
      Nissan 0,13 prosenttia

      Yli 500 000 km
      Mercedes-Benz 4,08 prosenttia
      Volvo 1,32 prosenttia
      Volkswagen 0,24 prosenttia
      Peugeot 0,23 prosenttia
      Toyota 0,23 prosenttia
      Audi 0,18 prosenttia
      Seat 0,18 prosenttia
      Skoda 0,16 prosenttia
      Nissan 0,15 prosenttia
      Saab 0,15 prosenttia
      Opel 0,13 prosenttia
      Mitsubishi 0,12 prosenttia
      Renault 0,10 prosenttia

      Yli 400 000 km
      Mercedes-Benz 6,61 prosenttia
      Volvo 3,67 prosenttia
      Volkswagen 2,14 prosenttia
      Saab 1,83 prosenttia
      Seat 1,72 prosenttia
      Toyota 1,60 prosenttia
      Peugeot 1,38 prosenttia
      Audi 1,32 prosenttia
      Opel 1,08 prosenttia
      BMW 0,98 prosenttia
      Mazda 0,84 prosenttia
      Mitsubishi 0,77 prosenttia
      Skoda 0,76 prosenttia
      Ford 0,61 prosenttia
      Nissan 0,53 prosenttia
      Citroën 0,43 prosenttia
      Honda 0,29 prosenttia
      Renault 0,21 prosenttia

      Yli 300 000 km
      Mercedes-Benz 12,28 prosenttia
      Volvo 12,12 prosenttia
      Saab 10,16 prosenttia
      Opel 9,78 prosenttia
      Volkswagen 9,08 prosenttia
      Mazda 8,86 prosenttia
      Mitsubishi 8,46 prosenttia
      BMW 8,20 prosenttia
      Seat 7,89 prosenttia
      Audi 7,31 prosenttia
      Nissan 7,14 prosenttia
      Honda 6,11 prosenttia
      Peugeot 5,89 prosenttia
      Toyota 5,59 prosenttia
      Ford 5,04 prosenttia
      Citroën 4,32 prosenttia
      Renault 3,99 prosenttia
      Skoda 3,28 prosenttia
      Fiat 0,53 prosenttia

    • saakonauraa
    • saankonauraa

      Mikähän siinä oikein on ?kun ei ole ooppeleita eikä relluja mukana?

      Yksityiskoneet ja Mersut saapuivat Lappiin – täällä Mika Häkkisen ja Marketa Remesovan luksushäitä vietetään


      Kaupungin ruuhkattomilla kaduilla kiertää pimennetyillä ikkunalaseilla varustettuja, mustia Mercedez-Benz -merkkisiä tilausautoja.

      http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005045516.html

      Taitaa se Häkkinen kumminkin tietää mikä on autojen kunkku.

      • MinäkinMainostaisin

        "Taitaa se Häkkinen kumminkin tietää mikä on autojen kunkku".

        Taitaa se häkkinen saada hyvät rahatkin mesen mainostamisesta.....


      • mersuonkingi

        Kaikkea sitä sinäkin keksit kun muuta et voi enään keksiä.


    • Jaguarin_tassut

      .

      Minä kyykytin Ferrarin jalkasin ... Ferrari oli parkissa ;-)

      .

    • Hirveitä

      Mersut ovat helkkarin vikaherkkiä. Mulla oli pari mersua ja missään autoissa ei ole ollut niin paljon vikaa kuin niissä tekeleissä. On totta että niillä ajetaan paljon, mutta voi hitto millaisessa romutuskunnossa ne yleensä ovat. Hirveästi niitten romujen pitoon menee rahaa.

    • mbonpersiistä

      Riippuu mikä Ooppeli tai Renaultti onhan niilläkin noita 40-50vuotta vanhoja elegantteja malleja ihmisille jotka niitä oikeasti arvostaa ja joista tietävät. Luulit varmaan että julkkikset ajaa 50vuotta vanhalla Mersulla sen takia että arvostavat niitä eiei kyllä ne ajaa niillä vaan sen takia koska raha ja mainostus. Vitut siitä autonsa historiasta pärställään ne pröystäilee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe