Mitä järkeä on vanhaa ihmistä leikellä !

mitä-teille-kuuluu

Kummastuttamaan tämä vanhan ihmisen elämä,
työitä tuli tehtyä noin nelkyt vuotta, josta pieni työeläke,
sen verran minimirajan yläpuolella
ettei saa minkäänlaista asumistukea eikä muitakaa kelan avustuksia,
tietenki lääkekorvaukset kuten kaikki muutki saa,
meikä on rikki jo monesta kohtaa,
ohitusleikkaus tehty muinoin, silmät leikattu, sydänm.tahdistin on,
nyt korjataan polvet,
polvileikkaus pelottaa,
jos kivut ei poistukaa,
jos ei kävely ole yhtään parempaa,
vai onko,,,,
onko kenelläkään tietoa, onko polvileikauksesta mitään hyötyä,
jotenki tämä turhakkeena eläminen on alkanu tympimään,
mitä hyötyä on vanhaa ihmistä leikellä uudeksi,
kuitenki elämä on turhakkeena elämistä,
jos lääketiede ei olisi meikäläistä pitäny hengissä
olisin ollu kuolleena jo parikymmentä vuotta,
jotenki tuolla terv.keskus reisuilla inhottaa
kun me vanhat raihnaiset ihmiset ollaan kerjäämässä lääkäriltä jatkoaikaa jos jonkinlaisilla konsteilla
jotka lääkärit halitsee, lääkket ja leikkaukset,
onko meitä vanhoja ihmisiä mitään järkeä pitää keinotekoisesti hengissä,
sitä vaan tässä kyselen,
mitä mieltä te olette,

joskun tuntuu siltä
jos olisi konstit hallinnassa,
meikä lähtis pois maanpäältä,
mutta ku ei,
täällä vaan täytyy kitua väsyneenä ,
se vaan mietityttää kuinka kauan,
pitääkö kitua sata vuotiaaksi,
vai yliki,

elämänhalu on tipotiessään ollu jo vuosia ainaki kymmenen vuotta,

onko teillä kaikilla muilla elämänhalu tallessa,
olenko ainoa joka on sen menettäny,

5

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietteitä-lopun-enteitä

      Kovin on vähäpuheita porukkaa,
      teiltä ei mielipiteitä näytä heruvan,
      te kait elätte uutta nuoruutta,
      meikä on kipujen kaa ihan lopussa,
      jokapaikkaa kolottaa,
      liikkuminen käy aina vaan kivuliaammaksi,
      kehtaisko, uskaltaisko lääkäriltä kysyä, kuinka täältä voi lähteä pikaisesti pois, kirjottaisko lääkäri resepitin, antaisko neuvoja asian tiimoilta,
      tietenkää meikä ei heti lähtis,
      vaan lääkkeet olisi vain valmiina sitä hetkeä varten,
      kun kaikki tuntuu olevan loppu omaltakohdalta,
      vaikka eutanasia laki ei vielä olekkaan olemassa,
      kyselen tyhmiä ku en tiedä,
      loukkaantuisko lääkäri kysymyksestä,
      moni on sen jo tehny, vaikka siitä ei julkisuudessa puhuta,
      Juise Leskinen lopetti kaikki hoidot ja kuoli melkein heti,
      eräs lääkäri proffa joka sairasti melanoomaa,
      kertoi TV:ssä että hän lähtee heti kun syöpä on levinny liian pitkälle,
      hän poistui elämän-näyttämöltä omin avuin,
      varmasti on paljon muitaki, niistä vaan ei julkisuudessa puhuta,
      olisi hyvä jos palstalla olisi vertaistukea asian tiimoilta,
      se juuri kiinostaa, onko muita samassa asemassa kipujensa kanssa,
      vai olenko aivan yksin vaivoineni ja mietteineni,

    • Et ole yksin .
      Mutta meissä on paljon eroa --meissä kuinka me ikäännytään , Ikä ei sinäsä ole mikään sairaus -!
      Olen Tyytyväinen kun ajoissa sain n 16 v sitten itse huomattua , Olin viimeistä vuotta työelämässä . 64 v ja sainkin lääkärin patistettua tarkastamaan minut kunnolla . Aina vaan antipiottia virtsatie tulehdukseen -- Minulla ei voinut olla se ,kun ei jöytynyt Pasillia . Löyty Syöpä - Ja se leikattiin 5 p päästä siittä kun lääkäri sen totes En ole tarvinnut koskaan mitään lääkkeitä syödä -
      Olen kai sitten sellanen EKO- pakkaus .
      Nyt olisin uusinut silmälasit , mutta optikko sanoi että hän ehdottaa silmälääkäriä . Löytyikin Harmaakaihi ja oike silmä saa linssin , että näkökin paranee. Molemmat silmät leikataan , ensin se oikea .

      Onhan käsiin tullut kovasta työnteosta kulumia --olen tehnyt ikäni suutarinhommia - Tai oikeestaa vammasille kenkiä--(en siis mikään Rajasuutari )
      Ja aortoperifirmassa auttanut vammasia ,enimmäkseen vanhuksia .Lääkärit oli sielä ,ja he vaan tarkasti --me tehtiin ne Sanonko --Pas*a hommat .Mutta en valita ,sai olla työssä ihmisten lähellä .
      Minusta ei olisikaan ollut tehtaasen liukuhihnan viereen .
      --Luulisin -- onneksi sai mieluista työtä täältä Ruotsistakin

      Niin jos vanhemmalla iällä tulee vammoja ja sairauksia --olen sitä mieltä ,että elämäähelpottavia hoitoja ja leikkauksia on hyvä saada,. Lääketide auttaa kyllä vielä meitä ikäihmisiäkin --kunhan saadaan hyvän lääkärin joka on asian -tuntia ,ja Ihmiselläkin on halu parempaan -- Ne polvileikkaukset onnistuu hyvin ,olen saanut tuntea monta jotka saavat Lonkka ja polvileikkauksista apua liikkumiseen

    • Olen samoilla linjoilla UM:n kanssa. Kun leikkaukset ja hoidot helpottavat elämää, ovat ne hyvä asia, mutta ainahan leikkaus on kropalle suuri rasitus.
      Nivelet kuitenkin kuluvat, ja niitä ei mikään korjaa. Minullakin on tuttavia, joille on vaihdettu keinonivel kuluneen tilalle, ja elämänlaatu on huomattavasti parantunut.

      Mitä tulee mietteisiisi eutanasia-pillereistä, niin ei sellaista mahdollisuutta varmasti ole olemassa, eikä tule olemaankaan. Juice Leskinen kieltäytyi hoidoista ja tiesi mihin se johtaa. Se on eri asia kuin järjestetty kuolinapu. Oma ystäväni kieltäytyi antibioottihoidosta, kun hän oli monin tavoin sairas ja keuhkokuume iski. Hän pääsi pois muutamassa päivässä, sairaalassa hyvissä käsissä.
      Jokainen voi tehdä hoitotestamentin, jossa kieltäytyy elämää ylläpitävistä hoidoista, kun sairaus on parantumaton. Mutta tappopilleriä ei lääkäri anna potilaalleen. Hänen lääkärinvalansakin sen jo kieltää, puhumattakaan maallisista laeistamme, ja kirkon kanta on vankkumaton.
      Ota vastaan se hoito, minkä lääketiede suo, helpottaahan se elämääsi.
      Voimia ja hyvää mieltä sinulle.

    • reppuriika

      Jos aloittaja vielä tätä aloitusta luet, niin älä vähättele aikaa jonka saat täällä vielä olla. Eivät lääkärit turhaan leikkaa. Syynä hoidon aloittamattomuuteen iässäsi on yleensä potilaan heikko kunto. Jos polvileikkausta on ehdotettu, niin lääkäri on katsonut sinun kuntosi niin hyväksi, et selviydyt siitä.
      Leikkaukset ovat nykyään rutiinia ja elämänlaatu paranee. Voit liikkua ja kivutkin jäävät pois.
      Nuorempaakin pakkaa masentamaan, kun joutuu leikkaukseen.
      Sinulla voi olla edessä vielä monia rikkaita ja toimintatäyteisiä vuosia. Et ole turhake.

    • Sain juuri oikeaan silmääni Kaihileikkauksen . Joka onnistu yli odotuksen -
      Menin Optikolle tässä jokukuukausi sitten ja hän ei luvannut minulle silmälasia --koska huomasi että voin saada passituksen Kaihileikkaukseen ja näkö paranee .
      Halusinkin että kirjoitettiin lääkäriin lähete joka on Täälä tukholmassa Silmäsairaala
      Pääsin pian --on tällaisessa OPTIKON LÄHETTEESSÄ JONKINLAINEN HYÖTY , MONET SAA ODOTTAA LEIKKAUSTA KAUEMMIN --OLEN KUULLUT NYT.

      Leikkaus tehtiin oikeeseen silmään jossa oli huonompi näkö- Vasempaan saan sitten kun olen käynyt lopputarkastuksessa 9/2 Odotan leikkausesta vasempaan silmäänja varmaankin saan ajan sillon .

      Näkö on suuri asia elämän laatuun nähden --ja näin helpolla me ikäihmisetkin saadaan siihenkin apu -
      Nykytekniikalla , Kaihileikkaus on hyvin helppo leikkaus -- Ei niinkun ennen, kun sitäkin täytyi "kypsytellä"

      U.M

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe