Terveet ihmiset

Miltä tuntuu aamuisin ponkaista pirteänä pystyyn.
Tallustaa viihde-nurkkaan, kumartua notkeasti kytkemään laitteisiin sähköt.
Käynnistää tieto-järjestelmä.
Hipsaista keittiöön.
Laittaa kylmä-vesi juoksemaan.
Kipaista kylppäriin ja pissiä loristen.
Vedet lämmittimeen, kuuma-vesi-huuhtelu suodatin-paperille.
Kahvit kuuppaan, Lämmitin kasaan ja vesi tippumaan.
Vilkaista kelit netistä, ja kelin mukaiset vaatteet kaapista.
Kahvin jälkeen kipaista kevein askelin autolle, istahtaa sulavasti penkille ja suunnata kaupoille...
-
Ja niin jatkuu päivä, toiseen ja toiseen.
Iloita ja ilakoida?
Yhtä paljon kuin toiset murehtivat ja vaikeroivat.
Uskotko kenenkään tulevan moiseen mukaan?

H.

128

1659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Havukkainen

      Toistaiseksi on suht terveenä pysynyt. Siitä on syytä olla iloinen.
      Maaseudulla toimet ovat hiukan erilaiset. Se ei haittaa keskustelua jos sitä halutaan.
      Hyvää yötä nyt kuitenkin!

      • "Havukkainen"

        Kiitän.
        Lievästi yllättyneenä.
        Iloisiin aloi- ja aja-tuksiin harvoin vastaillaan.
        Varsinkin kun aloittajan nimmari on inha.
        -
        Maa-seudulla saa ilakoida toisinkin tavoin.
        Riittää kun perusteena on terveys ja hyvin-vointi.
        Eläimistäkin saa iloita.
        Terveistä eläimistä.
        -
        Kyllä minunkin pohkeeni olivat pikkuisen sierettyneet aikoinaan.
        Oli mukavaa rapsuttaa, kun pohkeet kutisivat terveyttään.

        H.


      • mieluisanvastauksensaa
        hunksz kirjoitti:

        "Havukkainen"

        Kiitän.
        Lievästi yllättyneenä.
        Iloisiin aloi- ja aja-tuksiin harvoin vastaillaan.
        Varsinkin kun aloittajan nimmari on inha.
        -
        Maa-seudulla saa ilakoida toisinkin tavoin.
        Riittää kun perusteena on terveys ja hyvin-vointi.
        Eläimistäkin saa iloita.
        Terveistä eläimistä.
        -
        Kyllä minunkin pohkeeni olivat pikkuisen sierettyneet aikoinaan.
        Oli mukavaa rapsuttaa, kun pohkeet kutisivat terveyttään.

        H.

        kun itse vastaa itselleen


      • mieluisanvastauksensaa kirjoitti:

        kun itse vastaa itselleen

        "mieluisanvastauksensaa"

        Kommenttisi on 30212:s.
        Ja ajattele, muutkin ovat tuon saaneet useasti.


        H.


    • Unohtanuttuonkintunteen

      Siitähän on niin kauan että, en enää muista tuota tunnetta.

      • ent.siivoojaparka

        Minäkin vierastin tuota sanaa "aamuisin".
        Klo 13.00 tänä "aamuna" ...


    • eppu2

      Vanhan ihmisen ei sovi ponkaista, nyrjähtää vaikka nilkka, katkee luu, milläs sitten ilakoit.
      Ei se mene muutenkaan noin, se aamu.
      Minä en kuunaan aamuani pilaisi ryntäämällä autolla kaupoille.

      • "eppu2 "

        Jotenkin kommentistasi puuttuu iloisuus.
        Onko sinulla joku taka-ajatus?
        Niinku joku renkutus :)

        H.


      • eppu2

    • Jos alkaa kehumaan oloaan joku ärsyyntyy ja kirous lankee päälle.
      Ollaan hiljaa vaan ja touhutaan omiamme , rakastetaan rutineitamme jotka pitää pään ojennuksessa.

      • "koti-kiusattu"

        Yritä nyt edes jostain ilahtua.
        Lupaan että tämä(kään) aloitukseni ei aseta sinuakaan kirouksen alle.
        -
        Eivät kaikki keväät ole ruosteisten ketjujen aikaa.

        H.


    • Onhan se hävytöntä heti aamusta hyppelehtiä, ei sitä kukaan usko, 60
      hitsi se on vitsi 😏

      • Tämä on siis toinen ilakoiva eppu-kakkonen.

        H.


      • Tietysti on kiva että olet virkeä ja elinvoimainen.. ☺️


    • suvenelli1

      No juu, minä kyllä ponnistan aamulla ylös. On uusi sänky vielä matkalla ja nukun paksulla patjalla lattialla. Vaikeusastetta lisään sillä etten saa käyttää käsiäni. Kahvi tippuu silläaikaa, kun kylppäritoimet suoritan. Kaupassakin käyn kävellen.

      • ent.siivoojaparka

        Jäi mietityttämään tuo, että miten sinä toimitat ne kylppäritoimet, kun et saa käyttää käsiäsi. Jotain apuvälineitä sinulla on oltava.
        Kauppaan kävely minultakin onnistuu käsiä käyttämättä (vielä).


      • suvenelli1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jäi mietityttämään tuo, että miten sinä toimitat ne kylppäritoimet, kun et saa käyttää käsiäsi. Jotain apuvälineitä sinulla on oltava.
        Kauppaan kävely minultakin onnistuu käsiä käyttämättä (vielä).

        Mä en näköjään osaa kirjoitusteni ymmärrystä. Onneksi en itse aina huomaa sitä. Niin, ettäpä, kun muutin vähän aikaa sitten, hylkäsin vanhan sänkyni. Nuo riisitautisilta näyttävät jalkani vaativat kuntoutusta ja yritän niitä petrata patjalta noustessani. Kun nahka veltostuu pitää yrittää pitää lihakset pinkeinä... toivotonta se on.
        Kyllä mä käsiäni käytän esim. hampaita harjatessani, mutta hurahdin tasapainoharjoitusoppaan suositukseen ja seison yhdellä jalalla silloin. Nää mun kotiaskareiden suoritukset ovat vähän kuin temppuradalla olisin. Ei vaan ole rataa.


      • eppu2
        suvenelli1 kirjoitti:

        Mä en näköjään osaa kirjoitusteni ymmärrystä. Onneksi en itse aina huomaa sitä. Niin, ettäpä, kun muutin vähän aikaa sitten, hylkäsin vanhan sänkyni. Nuo riisitautisilta näyttävät jalkani vaativat kuntoutusta ja yritän niitä petrata patjalta noustessani. Kun nahka veltostuu pitää yrittää pitää lihakset pinkeinä... toivotonta se on.
        Kyllä mä käsiäni käytän esim. hampaita harjatessani, mutta hurahdin tasapainoharjoitusoppaan suositukseen ja seison yhdellä jalalla silloin. Nää mun kotiaskareiden suoritukset ovat vähän kuin temppuradalla olisin. Ei vaan ole rataa.

        Kyllä tuo siivoojaparka hyvin tajusi mitä tarkoitit, hän vaan leikkii välillä tyhmää, että pääsee venkoilemaan.


      • ent.siivoojaparka
        suvenelli1 kirjoitti:

        Mä en näköjään osaa kirjoitusteni ymmärrystä. Onneksi en itse aina huomaa sitä. Niin, ettäpä, kun muutin vähän aikaa sitten, hylkäsin vanhan sänkyni. Nuo riisitautisilta näyttävät jalkani vaativat kuntoutusta ja yritän niitä petrata patjalta noustessani. Kun nahka veltostuu pitää yrittää pitää lihakset pinkeinä... toivotonta se on.
        Kyllä mä käsiäni käytän esim. hampaita harjatessani, mutta hurahdin tasapainoharjoitusoppaan suositukseen ja seison yhdellä jalalla silloin. Nää mun kotiaskareiden suoritukset ovat vähän kuin temppuradalla olisin. Ei vaan ole rataa.

        Puu? Se yhdellä jalalla seisominen.


      • suvenelli1
        eppu2 kirjoitti:

        Kyllä tuo siivoojaparka hyvin tajusi mitä tarkoitit, hän vaan leikkii välillä tyhmää, että pääsee venkoilemaan.

        Niimpä! Mutta kun en osaa vastata yhtä fiksusti, niin parempi on vastata tyhjentävästi :) Pääasia että vastaa.


      • suvenelli1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Puu? Se yhdellä jalalla seisominen.

        Joo. Sen asanan nimi on puu. Jalat ovat omani, ei puuta. Vaikka joskus pökkelöiltä tuntuvat.


      • ent.siivoojaparka
        suvenelli1 kirjoitti:

        Joo. Sen asanan nimi on puu. Jalat ovat omani, ei puuta. Vaikka joskus pökkelöiltä tuntuvat.

        Muita jooga-asentoja en sitten tiedäkään.

        Yksi tuttavani vain seisoi siinä asennossa samalla kun vispasi lättytaikinaa. Kun kysyin, aikooko hän ehkä balettitanssijaksi, niin hän kertoi sen asennon olevan "träd".


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Kyllä tuo siivoojaparka hyvin tajusi mitä tarkoitit, hän vaan leikkii välillä tyhmää, että pääsee venkoilemaan.

        Älä hölmöile, eppu.
        Kyllä entinen kesivä tyylini varmasti on jo oppinut tuntemaan tämänkin aikaa palstalla oltuaan.


      • suvenelli1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Muita jooga-asentoja en sitten tiedäkään.

        Yksi tuttavani vain seisoi siinä asennossa samalla kun vispasi lättytaikinaa. Kun kysyin, aikooko hän ehkä balettitanssijaksi, niin hän kertoi sen asennon olevan "träd".

        Onhan niillä nimiä, kobra, alaspäin katsova koira jne.


      • suvenelli1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Älä hölmöile, eppu.
        Kyllä entinen kesivä tyylini varmasti on jo oppinut tuntemaan tämänkin aikaa palstalla oltuaan.

        Ihan edellisin taisi olla nuoskakeli, mutta sitä keliä ei kauaa kestänyt. Sitten noi joulukuussa syntyneet alkoivat kehuskella ja mä äkkäsin, että koska mä olen syntynyt kesäkuussa ja Suvin päivänä olen mä suvenelli. Täts it! Kyllä mä jossain ketjussa kerroinkin, kun hyvää joulua toivottelin.


      • eppu2
        suvenelli1 kirjoitti:

        Ihan edellisin taisi olla nuoskakeli, mutta sitä keliä ei kauaa kestänyt. Sitten noi joulukuussa syntyneet alkoivat kehuskella ja mä äkkäsin, että koska mä olen syntynyt kesäkuussa ja Suvin päivänä olen mä suvenelli. Täts it! Kyllä mä jossain ketjussa kerroinkin, kun hyvää joulua toivottelin.

        Joo, olin kärryillä, muistan kun kerroit jossain ketjussa.


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Älä hölmöile, eppu.
        Kyllä entinen kesivä tyylini varmasti on jo oppinut tuntemaan tämänkin aikaa palstalla oltuaan.

        Onks sulla ollut ennen kesivä tyyli?


    • Upealta tuntuu ja tulee kiitettyä itseään että on viitsinyt käydä lenkillä ja jumppailla, vaikka se harvoin tuntuu kovin mukavalta.

      Kelin käyn koiran kanssa ulkona tarkistamassa ja autoilua vältän niin paljon kuin mahdollista.

      Hyvä aloitus.

    • Ihanalta tuntuisi ponkaista aamulla pirteänä pystyyn. Mutta kun ei, herääminen ja sängystä nouseminen on niin vaikeata kun känny ilmoittaa klo 03:30, että nyt jätkä ylös ja sassiin. Voi sitä riemun aamua, kun ei enää tarvitse pakkotyöhön lähteä, jos silloin vielä hengissä ollaan. Sitten sitä vasta ilakoidaan.
      Kaupoilla käynti ei ole iloista ilakointia, kauppaan lähden vain kun on pakko.

      • "entinenmiäs"

        Tämä ei ole valitus-aloitus.
        Painu pihalle täältä.
        Painu eppuilemaan.
        Minä olen heränyt iloisena n.20-vuotta aamuisin 0400-0500

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "entinenmiäs"

        Tämä ei ole valitus-aloitus.
        Painu pihalle täältä.
        Painu eppuilemaan.
        Minä olen heränyt iloisena n.20-vuotta aamuisin 0400-0500

        H.

        No, edes yksi asia, josta kadehtia sinua. Huomisaamu kuitenkin tämänpäiväisen aamun lisäksi ilon aamu, saan nukkua seitsemään asti, eikä edes kaupoille tarvitse lähteä.


      • Heikunkeikku
        entinenmiäs kirjoitti:

        No, edes yksi asia, josta kadehtia sinua. Huomisaamu kuitenkin tämänpäiväisen aamun lisäksi ilon aamu, saan nukkua seitsemään asti, eikä edes kaupoille tarvitse lähteä.

        Voi, voi ja voi. Kun minusta olisi NIIN kamalan kamalaa, jos minun olisi aivan PAKKO herätä juuri johonkin aikaan ja jos se jononkin aika olisi ennen kukon laulua, niin en tiedä, miten minun kävisi. Ei varmaankaan hyvin. Olet reipas "miäs", kun anivarhaan pystyt heräämään ja säilyttämään pääknuppisi järkevyyden, jonka oot tuonut esille kirjoituksissasi tänne. Järkevää tekstiä suollat, että olet varmaankin ihan sinut aikaisten heräämisten kanssa. Minä varmaankin vastaavassa tilanteessa tulisin aivan kerrassaan höperöksi.
        Usein paan kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja kiitän, kun minulla on tälläinen työ, että vasta iltapäivällä "pitää" työhön tarttua.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Voi, voi ja voi. Kun minusta olisi NIIN kamalan kamalaa, jos minun olisi aivan PAKKO herätä juuri johonkin aikaan ja jos se jononkin aika olisi ennen kukon laulua, niin en tiedä, miten minun kävisi. Ei varmaankaan hyvin. Olet reipas "miäs", kun anivarhaan pystyt heräämään ja säilyttämään pääknuppisi järkevyyden, jonka oot tuonut esille kirjoituksissasi tänne. Järkevää tekstiä suollat, että olet varmaankin ihan sinut aikaisten heräämisten kanssa. Minä varmaankin vastaavassa tilanteessa tulisin aivan kerrassaan höperöksi.
        Usein paan kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja kiitän, kun minulla on tälläinen työ, että vasta iltapäivällä "pitää" työhön tarttua.

        Voi vietävä kun sinä Heikunkeikku osaat ikävätkin asia tuoda esiin niin iloisen positiivisen tuntuisella asenteella. Aina ilo lukea kommenttisi, oli kyse mistä tahansa asiasta.
        Kun vielä pari vuotta jaksaisi herätä ennen sian pierua, niin sitten se palkitaan. Sitten tarvii nousta vasta ennen koiran pierua;)


      • Heikunkeikku
        entinenmiäs kirjoitti:

        Voi vietävä kun sinä Heikunkeikku osaat ikävätkin asia tuoda esiin niin iloisen positiivisen tuntuisella asenteella. Aina ilo lukea kommenttisi, oli kyse mistä tahansa asiasta.
        Kun vielä pari vuotta jaksaisi herätä ennen sian pierua, niin sitten se palkitaan. Sitten tarvii nousta vasta ennen koiran pierua;)

        Kiitos sanoistasi "miäs". Yleisesti ottaen olen aika iloooonen tyyppi, mutta en toki aina. On olemassa paska-päivät, jotka ovat ah niin ihania, paitsi ei tietenkään silloin, kun ne ovat meneillään. Onneksi noita tommosia päiviä on tosi harvoin. Silloin kun paskapäivä astuu esiin, niin sitä ei viitsi tulla palstalle paskojaan heittelemään:) Heh, vähäkö rohkeeta tekstiä. Rumaa niinku meinaan:) No mutta kuitenkin, minua ei huvita aina tämä palsta jos ei ole parahimmalla tuulella. Toisaaltaan jos on parahin päivä ja en löydä sopivaa aloitusta, niin kyllähän risoo.
        Pari vuotta menee nopiaa, usko vaan. Voin kuvitella lukemattomien sian pierujen jälkeen, miten ihanalta tuntuu herätä koiran pieruun:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Kiitos sanoistasi "miäs". Yleisesti ottaen olen aika iloooonen tyyppi, mutta en toki aina. On olemassa paska-päivät, jotka ovat ah niin ihania, paitsi ei tietenkään silloin, kun ne ovat meneillään. Onneksi noita tommosia päiviä on tosi harvoin. Silloin kun paskapäivä astuu esiin, niin sitä ei viitsi tulla palstalle paskojaan heittelemään:) Heh, vähäkö rohkeeta tekstiä. Rumaa niinku meinaan:) No mutta kuitenkin, minua ei huvita aina tämä palsta jos ei ole parahimmalla tuulella. Toisaaltaan jos on parahin päivä ja en löydä sopivaa aloitusta, niin kyllähän risoo.
        Pari vuotta menee nopiaa, usko vaan. Voin kuvitella lukemattomien sian pierujen jälkeen, miten ihanalta tuntuu herätä koiran pieruun:)

        Tällä viikolla vielä yksi kerta koiran pierua ennen sitä saak.... sian pierua;)

        Iloosia unia palstan hyväntuulenlähettiläälle!!!


      • Kaikella-aikansa

        Mikä on tieteellinen ja todistettu aika aamusta kun Sika pieraisee? Onko Kukoillakaan kellokorttia? Silti ne kiekuu.
        Olisiko auringonnousulla mitään tekemistä asian kanssa? Ei kai Sika esimerkiksi Jouluaamuna ala nousta aikaisin (joulupöydästä) että ehtisi pieraista.


      • Kaikella-aikansa kirjoitti:

        Mikä on tieteellinen ja todistettu aika aamusta kun Sika pieraisee? Onko Kukoillakaan kellokorttia? Silti ne kiekuu.
        Olisiko auringonnousulla mitään tekemistä asian kanssa? Ei kai Sika esimerkiksi Jouluaamuna ala nousta aikaisin (joulupöydästä) että ehtisi pieraista.

        Vähempi kai se sika enää jouluaamuna piereskelee, ainakaan joulupöytään joutunut sika, enempikin ne sian syöneet.

        Tieteellisistä todisteluista niin väliä, mutta liian aikaisin joka tapauksessa sika pieraisee meikäläisen unirytmiin nähden. Auringollakin tietty saattaa olla sormensa pelissä mutta voisi se aurinkokin edes vähän meikäläistäkin, aamu-unista, huomioida.


    • Herään kun ei enää nukuta.
      Lutunen kuorsaa kevyesti vierelläni. Se on taas tullut nukkumaan joskus neljän aikaan kun pelit on pelattu ja zombiet taas kerralleen seljätetty. Minä taas joskus puolenyön jälkeen kun netflicksin narcot on vankilassa tai haudassa tai maanpaossa ....
      Olo yleensä vähän niinkuin yöpaitani tekstikin kertoo: "Today I'll be awasome...but first COFFEE!.
      Alakertaan ja kahvit tippumaan, tietokone päälle ... ja kun olen kahlannut läpi facebookin ja suomi24- 60plussit ja sähköpostiti ja aamulehtien verkkoversiot kahvikupponen kädessäni onkin aika treenaa kuntopyörällä ja nostella pieniä painoja ja jos sää sallii niin tehdä aamulenkki ulkona.
      Juoksut on minullakin juostu, vaikka viime kesänä vielä pikkasen hölkkäilin metsäpolulla, mutta liikkuminen on vaivatonta ja kaikki raajat toimivat vielä hyvin. Tasapaino on hieman heikentynyt (katolle en enää ehkä viitsisi kiipeilklä, vaikka ei minulla ole mitään korkean paikan kammoakaan).
      ***
      Sitten suihkuun, hampaidenpesulle, tukka puhtaaksi ja vaatteet päälle ja laittamaan aamiaista Lutuselle (joka on tällä välillä kömpinyt alakertaan) Pojalle (ellei sillä ole koulua aamulla) ja itselleni.
      Ammujeni perusblogi oli sitten siinä :))

      • "Paloma.se.co"

        Voi että...!
        Noin iloinen.
        Voisiko hän ottaa tavakseen?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Voi että...!
        Noin iloinen.
        Voisiko hän ottaa tavakseen?

        H.

        korjaan...

        Noin terve ja...

        H.


    • Heikunkeikku

      Energiseltä tuntuu hypähtää sängystä. Jopa niin energiseltä, että siinä aamutoimia tehdessä, tuumin, että nyhämmää tänään teen Sitä, sitten sitäkin, sen nyt ainakin, meen sinne ja sen jäkeen sit sitä. Joinakin pirteinä päivinä pää on täynnä suunnitelmia.
      Jotenkin ne monet suunnitelmat kahvin hörpiskelyjen ja lintujen vahtaamisten jälkeen niinku laimenee. Jos oikein laimeeks menee, niin ihmettelen, että kuinka saatoinkaan suunnitella niin suureellisia suunnitelmia.
      Onneksi joinakin päivinä sentäs energisyys säilyy. Kuten tänään.
      Kepein askelin toden totta autolle pompahtelin, roskapussit käsissä heiluskellen, käsiveska olkapäällä roikkuen.
      Käänsin volyyminappia niin, että radiosta tuleva musiikki täytti koko autonsisuksen täpötäyteen. Pää rytmissä pomppi, sormet huiluilivat ratin syrjässä. Joka sormi työskenteli, rytmillisesti tietty.
      Hyvä päivä siis. Puhelimessakin oon ehtinyt pulputella ihan ajan kanssa.

      • "heikunkeikku"

        "niinku laimenee. Jos oikein laimeeks menee, niin"

        Tämä ei ole valitus-aloitus!!!!

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "heikunkeikku"

        "niinku laimenee. Jos oikein laimeeks menee, niin"

        Tämä ei ole valitus-aloitus!!!!

        H.

        En valittanut. Höperö!
        Älä näe valituksia siellä, missä niitä ei ole.
        Mun "niinku laimee" on ihan varppuna ylipursuavan enemmän, kuin sun pursuava paljous. Ma luulen näin. Sinäkin, jos vaan tietäisit.
        Viime yö venähti siihen pituuteen, jolloin muut nousee ylös. Knapsasin lukuvalon pois tasan neljä. HALLOOTA mä huusin ittelleni, hyi sua, hyi sua. Sanoin niin.
        Ei pitäisi sivuja liian kauan käännellä. Mut mä kääntelen jos huvittaa, mä vastasin ittelleni ja nauraa hymähdin.
        Neljä ja puoli tuntia nukkua pussutin ku possu. Siis sikeesti silleen.
        Pim, silmät aukeni puoli 9 ja siitä tää aamu lähti käyntiin. Pirteesti. Ja iloisesti. Ja energisesti.


    • mimmimum-..mi

      Mitä me sitten tehtäisiin ...kun on kauppareissu tehty.....no ....ruokaapa tietysti...kumpi....sinä tietysti.. minä tein eilen......jatkuu huomenna..

      • hämmästyin

        Joko oottekin muuttaneet yhteen ???


    • "Paloma.se.co"

      Laitan tämän iloiseen aloitukseeni.
      Sinä kun kirjoitit pitkään, surulliseen jankutukseen.
      -
      Tarkistin.
      Jesse ei tule kuorimaan ketään.
      Ihmiselle on annettu osa, ja se saa riittää.
      Ihminen saa kyllä kuoriaan kuvitella.
      Jesseä nauratti ajatus että ihminen luulee kuorien olevan haarniska.
      Suoja jotain sellaista vastaan, jonka ihminen itse on kuvitellut.

      H.

    • Psykoterapeutitar

      Herra H vaikuttaa ihan yhdeltä naapuriltani. Liikkuu nopeasti ja notkeasti. On pessyt ikkunat ennen naapurin akkoja, juoksee kaupoilla ja muilla asioillaan rivakkaan. Muut jäävät aina jälkeen. Viimeksi tuli seuraa pitämään, kun pyykkiä kuivaushuoneeseen kuivumaan laitoin ja ihmetteli siinä silmä mustana vanhalta viinalta haisten, etteikö minulla pesukonetta kotona ole ja hän kyllä voi minua auttaa taloushommissa, jos en itse pysty.

      Vähän sellaista ADHD meininkiä! Touhuaa ja ährää päivästä toiseen ja esittelee notkeuttaan. Vaikea pysyä paikallaan!

    • aamun.aloitus

      Ei herätä kello vaan viisari. Pikku puuhastelun jälkeen viisarinkantaja menee keittämään kahvit sillä aikaa kun käyn suihkussa.

    • Pulp-fictio

      Riemukasta - naapurien verhot varmaan heiluvat, kun Iso-H singahtelee aamutuimaan - etten sanoisi esimerkillistä. Spagaatti vielä...ja..mikä on aamumusaa?
      Inhaton.
      Miten kysyisi positiivisesti, että onko fiktiota?
      Aamut ovat heräämistä varten. Paljon kahvia. Taas kahvia.
      Kello käy yökukkujalle. Mistäpä paikata: aamusta.
      Täytyy myöntää. Mahtava muisti sanojen blokkaamisessa, huomattu on.
      Onko valtakunnassa kaikki hyvin?
      Papiljotit tärisi, kun luin ketjua.......

      • Tukka-melko-hyvin

        Luit palstaa. Menikö paniikkikohtaus papiljotteihin saakka, että alkoivat täristä vai onko sinulla sellaiset patterivibraisesti toimivat papiljotit, ne tekee parempaa kiekuraa kun tärisee, saa ikään kuin - huipun?


      • Pulp-fictio
        Tukka-melko-hyvin kirjoitti:

        Luit palstaa. Menikö paniikkikohtaus papiljotteihin saakka, että alkoivat täristä vai onko sinulla sellaiset patterivibraisesti toimivat papiljotit, ne tekee parempaa kiekuraa kun tärisee, saa ikään kuin - huipun?

        Naurunkouristuksistahhahan ne vipajaa. Onneks ei oo meikkii...kajalit poskille


    • Pelihermot-sata-plus

      Niin kiireellistä aamua, päivää, iltaa ei ollut edes kiinteämmän työelämän aikana, että minä olisin ponkaissut ylös jonkun herran tai rouvan vuoksi. Nousin ajallani ja liikuin ajallani kuten teen yhä.
      Minkään kiireen vuoksi en ala poukkoilemaan koska en edes keksi mikä olisi niin tärkeää johon pitäisi käyttää kiirettä?
      Jos on lähtö reissuun, junalle, lennolle, herään sen verran aikaisin ettei kiirettä voi muodostua. On saatava aukoa silmiään, venytellä, haukotella, pudottaa toinen jalka lattialle, nostaa se jopa takaisin ja pysyä peiton alla. Kun aika on, sen tietää sisäinen sekunti kelloni, nousen ylös ja puuhailen toimet milloin missäkin järjestyksessä. Mitään rutiinia elämässäni ei saa olla, sen pitää olla muuttuvaa, elävää ja elossa koko ajan.
      Järjestelmällisyys on ihmisen henkinen tuho. Malttamaton ihminen on maailman viimeinen jollaista haluaisin tuntea.

    • Heikunkeikku

      Aloituksen lopussa oleva teksti on vähän ihmeellinen. Aloittaja kyselee, tuleeko muut mukaan ilakointiin/vaikerointiin? Siis ilakoivat vaikerointiin ja vaikeroivat ja murheelliset ilakointiin. Niinkö häh?
      Ei varmaankaan. Mutta ei kai se ole tarkoituskaan. Kukin valitsee sopivan aloituksen ja sillä siisti. Tai tekee oman aloituksen.
      Aloituksen voi ymmärtää halutessaan vähän ei-positiivisena.
      Mutta emmehän me, emmehän.
      Aloitus on hyvä, sikälimikäli, mutta en ole aivan varma.
      Hyvää yötä kaikille. Painun vaaka-asentoon, sivukyljelleni, kädet tyynyyn nojaten ja kissi tietysti tyynyn vieressä omalla pyyheliinallaan maaten, toinen tassu pitkällä pötköllä mun käsivarteni päällä. Tää on meidän juttu kuulkaas:)

      • Kun pitää näytellä muiden yläpuolella olevaa fiksua älykköä, pitää ilmaista asiansa mahdollisimman epäselvästi, alkeellisimpiakin kielioppisääntöjä uhmaten, etteivät typerykset vaan saa siitä täyttä tolkkua.


    • Siilimuorikka3

      Entäs sairaat, otsikossa kysytään terveiltä?

    • Elämää.suurempi.tehtävä

      Aamulla aloittaja on passissa tavanomaiseen tapaan, saattaa olla nyttenkin ettei vaan kukaan jää huomioitta.

    • Vuosi sitten tähän aikaan olin notkea ja elinvoimainen. Edellisenä kesänä kirmailin rantakivillä. Nyt olen toipunut sen verran, että pääsen aamulla sängystä ihan kuin muutkin terveet noin suurinpiirtein ikäiseni ihmiset.

      Vuosi sitten maaliskuussa aamutoimeni olivat hopeanvärisiä kivun tuomia salamoita aivolohkoissani. Olin sinnikäs jatkoin.

      Tein harjoitusohjelmaa lattialla maaten ylösnousu oli kutakuinkin samaa kuin kuntokeskuksessa mummujen jumpassa.

      Ensin makuulta oikealle kylelle sitten mahalleen jonka jälkeen polvilleen ja konttausasennosta pylly ylös, käsiä apuna käyttäen horjuen seisoma-asentoon.

      Kahvia, puuroa, tuoremehua ja päivän toimiin.

      Kaiken tämän kokeneena olen onnellinen tulevasta aamusta, vaikka flunssa meinaa päihittää, yritän pistää vastaan😊

      • Pitää mainostaa. Päihitin flunssan heti alkumetreille. Join kuumaa mustaherukkamehua ja tehostin CuraMed kuumajuomalla.


    • lannenhunttari
    • Jotain kyllästymistä tuossa aloituksessa? Rutiinit ovat turvallisia, mutta saattavat myös maistua pahvilta.

      Joskus kandee tehdä asioita eri järjestyksessä. Käydä vaikka ensin kaupassa. Kahvi saattaakin maistua paremmalle kun tulee kotiin... Ja päivä jää historiaan - se päivä jolloin kävin ensin kaupassa. Ja riikkoo vuosien samanlaisuuden.

      • Siilimuorikka3

        Ei tule mittään jos ei ekkana herättyä laita kahvinkeitintä pälle, sitten wc, lehdenhaku postilaatikolta. Kahvia hörppiessä ja lehteä lukiessaha sitä vasta herää eloon :).


      • ent.siivoojaparka

        Ymmärrän, että sellainen jää mieleen, jos on lähtenyt tutterehtamaan ennen aamukahvia liikkeelle. Mitä sinä töpperehdit kauppareissulla? Et kai ollut auton kanssa liikkeellä?

        Minut saatiin joskus luulemaan, että paastosokeri on otettava ilman edes aamukahvia. Selvisin minä kuin ihmeen kaupalla hengissä labraan saakka, kun autot osasivat varoa, etteivät ajaneet päälle. Tuntui se matka pitkältä ja vaivalloiselta.


      • Hyvänukkumaan-kin

        Itse ponkaisen aina reippaasti ylös aamulla = aamuyöllä kun kello herättää. Sellaisia fyysisiä vaivoja tms. ei ole jotka estäisivät ketterän hypyn jaloille. Mutta aamu-unisena ja -äreänä mieli vai mikä lie ei lähde käyntiin yhtä ripeästi. Se tarvitsee aikaa heräämiseen ja aamuissa on no. oltava rutiini, siihen ei saa tulla ainakaan isoja ylläreitä, jotka sekoittavat vielä puoliksi nukkuvan pään.

        Kaikista paras aamu on sellainen, että saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ja herätä juuri niin hitaasti että kaikki eri elementit ovat varmasti hereillä ja liikkeessä. Eikä mihinkään ole kiire lähteä eikä mennä ... kiireellä.

        Erilainen aamu on silloin kun herää ihan jossain muualla kuin omasta sängystä.


    • hytinäx1

      Vaan eikö olekin mukava että ylipäätään herää uuteen aamuun!. Koko päivä on tarjolla uusia mahdollisuuksia ja virikkeitä kunhan vaan ottaisi ne vastaan.

      • Aloittajalta kysäisen, miksi se suodatinpussi täytyy kuumalla vedellä kastella?

        Kiitos, että olet tehnyt hienon aloituksen, jossa ei ole riidan häivää, enkä minäkään riitaa haasta, koska melkein samoin hypähtelen aamuisin ylös siinä viiden paikkeilla.

        Kauppaan en tosin lähde joka päivä, mutta aina autolla, vaikka kauppa on nurkan takana. Vaikka kevyesti sitten hyppäänkin autooni, niin näin pakkasilla se vaatii sellaisen 10 min sulatuksen. On minulla sellainen jääkaapi/pakastin auto.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Aloittajalta kysäisen, miksi se suodatinpussi täytyy kuumalla vedellä kastella?

        Kiitos, että olet tehnyt hienon aloituksen, jossa ei ole riidan häivää, enkä minäkään riitaa haasta, koska melkein samoin hypähtelen aamuisin ylös siinä viiden paikkeilla.

        Kauppaan en tosin lähde joka päivä, mutta aina autolla, vaikka kauppa on nurkan takana. Vaikka kevyesti sitten hyppäänkin autooni, niin näin pakkasilla se vaatii sellaisen 10 min sulatuksen. On minulla sellainen jääkaapi/pakastin auto.

        "Kristiina23"

        Vanha tarina.
        Muinoin minulta katkesi viski-pullosta kaula ja suodatin viskin suodatin-pussin läpi.
        Viski maistui joltain kemikaalilta.
        Eli paperista lähtee makua, joka tuntuu niin herkässä tuotteessa kuin Kahvikin on.
        Testaa siis huomis-aamulla maku-nystyräsi.
        -
        Fiksuun aloitukseen ei kukaan kehtaa kirjoittaa typeryyksiä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Kristiina23"

        Vanha tarina.
        Muinoin minulta katkesi viski-pullosta kaula ja suodatin viskin suodatin-pussin läpi.
        Viski maistui joltain kemikaalilta.
        Eli paperista lähtee makua, joka tuntuu niin herkässä tuotteessa kuin Kahvikin on.
        Testaa siis huomis-aamulla maku-nystyräsi.
        -
        Fiksuun aloitukseen ei kukaan kehtaa kirjoittaa typeryyksiä.

        H.

        "Muinoin minulta katkesi viski-pullosta kaula ja suodatin viskin suodatin-pussin läpi."

        Tosi mahtava selitys, koska lasinsirpaleet ovat vaarallisia, vai ovatkohan?

        Olin Jouluksi ostanut veljelleni "Alkoholipitoisen" juoman ja hän siitä innostuneena nosti "pakettinsa" ylös ja paiskasi sen lattiaan, joten sirpaleitahan siitä tuli. Oli jo ottanut sitä ennen, koska tuli kaveriporukan kanssa meille Joulupukiksi. Arvaa, oliko kaikki "pukit" kontallaan lattialla? Kaikki elää vielä.

        Mutta hyvä huomio tuo suodattimen kastelu, joten siitä kiitos. Voihan se olla, että kahvin aromeistakin häviää jotain sinne pahvin sisuksiin?


      • mimmimum-..mi

        Kastelen joskus suodatinpussin ensin vedellä...kahvin aromit tulee niin parhaiten esiin.....sanoi joku barista lehdessä...ja kyllä siinä taitaa olla perää....ja varsinkin jos tekee pienen määrän kahvia.


    • Ovatko kaikki sairastuneet johonkin?
      Tautiin?
      Viinaan?
      Lumbago?
      Masennukseen?
      Aloitus-kateuteen?
      -
      Aloitukseni on edelleen avoin iloisille ihmisille.
      Tulkaa tytöt takaisin.
      K/K:kin saa tulla.
      jne.

      H.

      • k/k tulee ja menee ,toisinaan sanat suorastaan helisee ja toisinaa pimpparauta vaan kolisee ,ei sellasel soitella.


    • suvenelli1

      Kävin päivällä kävelyllä. Oli kylällä hiihtokilpailut.
      On se ihme miten se vaikuttaa, kun katselee muiden sivakointia. Oli kepeä askel kävellä kotiin. Ei ollut mustikkasoppaa rinnuksilla.
      Se on tämä terveysketjukin vähän niin kuin verrokkiryhmä. Alkaa kummasti lihakset pullistua.

    • Nousen iloisena joka aamu. Tykkään kun ei ole kiirettä. Poljen yleensä ensin 10min. kuntopyörää, alkaa veri kiertämään.
      Luen lehden ja nautin samalla kiireetöntä aamiaista.
      Mietin mitähän mukavaa tekisi tänä päivänä. Aamut ovat parasta aikaa päivästä.
      Huomenna vien tavaraa kirppikselle myytäväksi. Siinä onkin vaihtelua yhden päivän osalle.

    • tööttt

      Poltin eilen takassa possun näköisen ja muotoisen puukantturan - tulta tuijotellen
      - mureni kuin muinoin valtakunnat - hiiltyen tuhkaksi - pää paloi viimeksi - kipinäryöpyn kera - ihan kuin itseni tuli ois niellyt. Syksyllä turpeeseen rojahdus otti vähän voimille - murtunut varvas ei enää vaivaa ja lohduttava oli lääkärin toteamus että jossainvaiheessa kipu lonkan seudulla hellittää - viimeinen särkyalue tuntuu jossan pakaran yläosassa - jonain päivänä vielä korjaan moottorisahan ja rupeen haaveilemaan keväästä - kahvinkeitinkin posahti - pikakahvi ja teekin maistuu ihan hyvältä - toi huomautus että yritti esittää jotain viisaampaa ja äykkäämpää vähän jäi tökkimään - kai jokainen saa olla rauhassa iin pöllö kui sattuu olemaan mun järkeilyn mukaan - ei kipushokkisen tartte olla niin viimeisen päälle fiini kui yleensä elossa
      - samaa mieltä nykyisin että netti ei ole mikään turvaasatama vaivatuille - siinä missä itkunsa myös maailman heittämät loskat ite saa rauhassa pyyhkiä pärstältään ja
      jatkaa eloaan niillä voimin mitä kullekin päivälle siunaantuu - hullujen ja hullunkuristen halvoilla konsteilla. Olisko jonkun aika huomauttaa että nettinyysäys
      - kenenkään prsoonaa varastamatta tai lainaamallaluettua tai kuultua mainitsematta lähdettä kertoisi enempi tarkkaavaisuushäiriöistä kuin mistään asioiden hallntapyrkimyksistä - paljon tekstiä muttei oikein mtää asiaa - tuttu huomautus vuoskymmenien ajalta. Skitsojen maailma silleen rikas.

    • Totta, suodatinpaperi antaa kahviin paperinmaun, jos tarkkoja ollaan. Paperin kastelu vedellä, siis kraanan alla, jättää raa'an veden maun kahviin. Sama kun lirauttaisit kahviin tilkan vettä. Aavistuksen jäähdytti myös kahvia. Tutkimus suoritettu. Voit valita paperi tai raaka vesi. Keitin ilman paperia on varmaan paras, onhan niitä 😊☕️

    • ...entäs jos ei ole reipas , iloinen, on vain avoin...

      Onneksi kaikki muut ovat niin iloisia ja reippaita. Vihreä kade nostaa päätään, kiemurtaa häntäänsä täällä rapistuneessa maanantaiaamussani.

      Heräsin tänään kuusikolmekymmentä (joskus kymmenenkolmekymmentä, joskus kaksitoistakolmekymmentä), venyttelin ja vanuttelin aikani. Nousen
      aina tekopirteänä ja tekoiloisena, en koskaan äkäisenä mutrusuuna, vain hymyilevänä takkutukkana. Muistelen uniani ja kehrään vielä. Kauhistelen talon hiljaisuutta. Luppakorvasipsuttajaakin on vielä ikävä, sen eläessään vaatimat rituaalit ovat vielä olemattomina aamuajatuksissani.

      Kahvivesi ja juhlamokka pannuun, tv auki, tämä koukuttava masiina päälle (on nyt keittiön työpöydällä kippojen, hedelmien ja pussukoiden seassa), sähköposti ja muut auki, avasin aamuni omilla mitä sattuu höpinöilläni, sitä sun tätä, ajatus mikä just tuli tai sitten karkasi jonnekin, sitä jahtaan sitten loppupäiväni.... Samalla lipitin viisi kuppia kahvia, viimeinen oli jo ihan kylmää, veden kanssa otin päivän pillerini. Lehden haen vasta joskus sitten kun huvittaa ehkä seuraavan pimeän aikaan, kun yöpaitasillani en vielä tarkene.

      Odotan vain päivän seuraavaa siirtoa…

      Kokonaisuutena aika hyvä alku tälle päivälle, mörkin pikkasen mörkille maanantaille...

      tässä laulussa on jotain söpöä charmia
      https://youtu.be/kcAxbsTfW0M

    • suvenelli1

      Mä ponnistin ylös n. 7:00. Turahutin kuivan suodatinpussin läpi kaksi mukillista kahvia ja söin kaksi ruispalaa becelliä päällä. Kävin sitten reilun tunnin lenkillä. Äsken söin rahkaletun reisi- ja pohjelihasten pinkeyttä ajatellen. Nyt vasta uutisia, vai viitsinköhän noita lukea. Mutta saattaisihan siellä ennestään tuttuja terveysuutisia olla.

    • Huomenta@ Päätin kostuttaa suodatinpussin kuumalla vedellä ennen kahvin lisäystä siihen. En saanut makuhermoja hiveleviä tunne elämyksia vaan ihan tavan kahvia.

      Puuro on minun aamiaiseni helmi. Puurolla jaksan iltapäivään.

      Kahvia juon kupin aamulla ja se jää siihen.

      Mitäs tänään. Visiitti DNA-kaupassa. Pitää kysäistä, miksi mobiilituliaseman yhteyden jakaminen tökkii.

      Piipahdus vakuutustoimistossa tarkentamassa matkavakuutusta.

      Kun teen nuo visiitit siinä saan aamupäivän ulkoilulenkin tehtyä. Uudet lenkkarini ovat osoittautuneet hyväksi ostokseksi. Irtonastat pohjiin, pito hyvä ja ryhti pysyy suorana, selkä ja koko keho nauttiin ulkoilusta.

      Iltapäivällä keramiikkakerhoon säästöpossun kimppuun.

      Tästä tää lähtee.

      • "korppis"

        Kiitos iloisesta kommentista.
        Koti-viini taitaa tehdä pahaa nystyröille? :)

        yst.

        H.


    • Heikunkeikku

      Huomenta!
      Tarkoitan Hyvin Iloista huomenta:)
      Saakos nyt kysyä teiltä hyvät ihimiset, että miksi melkein kaikki ihmiset tekevät suodatinkahvia, vaikka niin monet kuitenkin sanovat, että "nokipannukahvi" on maan mainion hyvää.
      Samahan se muuten on kiehuttaako veden nuotion yllä tai sähkölevyn päällä.
      Joissakin paikoissa, jossa on kahvia myytävänä, niin tuodaan esille, että kyseessä on "oikeaa kahvia", eikä suodatin kahvia.
      .
      Ketjussa on mainittu, että kannattaa suodatinpussi kastella ennen käyttöä. Ihan loogista, koska jos suodatinpussi on kostea, niin kun alkaa vettä liruttamaan, niin kanhvin valuminen tapahtuu tasaisemmin pussin läpi. Näin aattelen. MUTTA ei se makuun vaikuta. Teki suodatinkahvia niin tai näin, niin kyllä se maku on samanlaista. Minä, joka en ole tottunut juomaan suodatinkahvia, niin makuhermoni oitis ilmoittaa, että hei täs kahvis on joku sivumaku. Semmonen sivumaku, joka minua häiritsee. Kahvi ei maistu kunnon kahvilta. Tuohon sivumakuun tottuu, jos juo pelkästään suodatinkahvia. Arvelen näin.
      .
      Siis, jos pannukahvi on monien mielestä yli-hyvää, niin miksi niin harvat kuitenkin ei tee kotonaan pannukahvia.
      Syy ei voi olla se, että suodatinkahvi olisi helpompi tehdä tai nopeammin tehty.
      Minä en ole koskaan omistanut kahvinkeitintä, enkä tule omistamaankaan.

      • 1lesken

        Aamulla aikaisin venyttelyä sängyssä, ylös ja suodatinkahvi tippumaan. Kostutan suodatinpussin kuumalla vedellä ja taittelen reunat. Appelsiinimehua sitruspuristimella. Paahtoleipää uunin grillivastuksella. En omista leivänpaahdinta. Nettilehden luku. Ulkovaatteet päälle ja hoitokoiran kanssa 6 kilometrin lenkki. Kotiin, vaatteiden vaihto, bussiin ja keskustaan n. 30 km. Veljen asunnolla postin katsominen ja sieltä sairaalaan häntä tapaamaan. Välimatkat kävellen. Kirjastoon tulostamaan asiapapereita ja Kelassa, kaupassa,postissa ja kahvilla käynti. Bussille ja takaisin kotiin. Suihkuun, jotain mikroon, aivot narikkaan ja soffalle syömään ja Emmerdalea katsomaan. Lesken


      • Siilimuorikka3

        Nokipannukahvi ja pannujauhatuskahvi on herkutteluhetkiin, suodatinkahvi arkijuontiin. Pelottelevat kolesterolilla nääs :). Minulla on sekä että, nokipannu ja kahvinkeitin. Tosin nokipannu on kodassa.

        Tuntuis että suodatinpussin kastelu ennen varsinaista käyttöä huonotaa niitä suodatusominaisuuksia. En kyllä laittais kahvipööniä märkään suodatinpussiin, sehän on niinkö käyttäs käytettyä pussia.


      • eppu2

        Teen nykyään suodatinkahvia. Oli aika semmoinenkin, että keitin pannulla. Nyt keitän sillä teevettä.
        Tuo makuero voi johtua siitä, että suodattaessa jää suodatinpussiin kahvirasva, mutta pannukahvissa se on mukana. Näin olen kuullut.


      • Himmelsauge

        Kiinnostavaa, siis rasva saattaa jäädä pussiin. En ole koskaan kuullut, kahvissa on kyllä rasvaa siis kasvirasvaa. Rasva pehmentää makua yleensä, on huono juttu jos se imeytyy pussiin, niin voi käydä.
        Pannukahvi saattaa olla se parhain tapa, isä keitti aina pannukahvia.
        Minä juon vain tummia paahtoja. Reko- Arvid Nordquist.


      • Iltaa! Sinun huomenesi aikaan oli jo ruokataukokin ohitse;)

        Suodatinpussin kautta valunut kahvi ei ole kunnon kahvia mutta perkolaattorilla saa ihan pannukahvin veroista. Eikä tarvitse odottaa selkiämistä.


      • Heikunkeikku
        entinenmiäs kirjoitti:

        Iltaa! Sinun huomenesi aikaan oli jo ruokataukokin ohitse;)

        Suodatinpussin kautta valunut kahvi ei ole kunnon kahvia mutta perkolaattorilla saa ihan pannukahvin veroista. Eikä tarvitse odottaa selkiämistä.

        Enhän toki tuohon aikaan nouse. Tapaan ennen kahtatoista sanoa, että "hyvää huomenta" ja sitten kahentoista jälkeen, että "hyvää päivää". En nyt sentäs NIIIIIN aikaisin herää, kuin sinä eli yösyrännä, mutta aika aikaisin kuitenkin. Minäkin tapaan syödä aina yhden-ja kahdentoista välillä. Silloin jo nälkä huutelee vattassa, koska en koskaan ikinä syö aamupalaa. Pelkkää kahvia ämpärillisen ja se on siinä se:)
        En ole perkolaattoriia koskaan käyttänyt, mutta kaapissa on semmonen lasinen pannu, jossa varren päässä joku läpyskä ja sen läpyskän sitten painaa kohti pohjaa ja kahvitöhnä jää sen läpyskän alle. En ole käyttänyt sitä koskaan. No joo, vähä tuli selitettyä huonosti, mut kuitenkin. En näet tiedä mikä tommosen pannun oikea nimi on. Oon ostanut sen mun poikaa varten. Kaapista nostan näkösälle, kun hän tulee äiteen luo vierailulle.
        Ostan häntä varten italialaista ja/tai ranskalaista jauhomaista kahvia. Siitä hän keittää itselleen dynamiittimaista, kitkerää, mustaa kahvia. Kuulemma hyvää.
        En pystyisi semmosta juomaan.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Enhän toki tuohon aikaan nouse. Tapaan ennen kahtatoista sanoa, että "hyvää huomenta" ja sitten kahentoista jälkeen, että "hyvää päivää". En nyt sentäs NIIIIIN aikaisin herää, kuin sinä eli yösyrännä, mutta aika aikaisin kuitenkin. Minäkin tapaan syödä aina yhden-ja kahdentoista välillä. Silloin jo nälkä huutelee vattassa, koska en koskaan ikinä syö aamupalaa. Pelkkää kahvia ämpärillisen ja se on siinä se:)
        En ole perkolaattoriia koskaan käyttänyt, mutta kaapissa on semmonen lasinen pannu, jossa varren päässä joku läpyskä ja sen läpyskän sitten painaa kohti pohjaa ja kahvitöhnä jää sen läpyskän alle. En ole käyttänyt sitä koskaan. No joo, vähä tuli selitettyä huonosti, mut kuitenkin. En näet tiedä mikä tommosen pannun oikea nimi on. Oon ostanut sen mun poikaa varten. Kaapista nostan näkösälle, kun hän tulee äiteen luo vierailulle.
        Ostan häntä varten italialaista ja/tai ranskalaista jauhomaista kahvia. Siitä hän keittää itselleen dynamiittimaista, kitkerää, mustaa kahvia. Kuulemma hyvää.
        En pystyisi semmosta juomaan.

        Kahvipuristin nimellä semmosia myydään. Tummemmasta kahvista minäkin pidän. Parisienne on hyvää mutta sen verran hintavaa, ettei sitä raski arkikahvina juoda.


    • Minua niin ahistaa kun demeter, paloma, korppis ja idiootit venyttävät jotain vanhaa sipuli ripuliaan.
      -
      Aloitukseni on kuituja täynnä.
      Tähän on niin mukavaa pullauttaa jotain täyttä tavaraa.
      Naama muikeana.
      Eikä tarvii olla aamukaa.

      "Ei haittaa vaikka kuppi menee nurin
      kunhan ole se ei Kahvi-Kuppi.

      Saa nurkkaan lennellä lusikatkin
      Kunhan lennä ei sokerin sekoittajakin.

      Jos aurinko aamulla kalpeena koittaa
      oman naamasi kultaa pitää loistaa.
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=JmTvwOc0wI0

      H.

      • Psykoterapeutitar

        Sehän on se eläkkeellä olo, kuin lapsuuden ikuinen sunnuntai! Just kipasin pankissa pankkineitiä jututtamassa ja tarkistamassa pääoman ja säästöjen kasvamista. Iloisuus vain lisääntyy!


      • Siilimuorikka3

        Painu pihalle tästä iloketjusta ahistuksinesi ;).


      • Hunksz. Harva haukkuu itseään idiootiksi.


      • Heikunkeikku

        Kumipallona pompin palstalle äsken ja mitä täältä löysinkään.
        Aloittajan kommentti on vähän epäselvä ja tahdon pienen tarkistuksen, että tiedän miten edetä kommenteissani aloittajan suuntaan.
        Minäkinkö kuulun tähän Idioottiryhmään mielestäsi.
        On hyvin outoa, että ihmisiä vähätellään tuolla tavalla, kuten aloittaja on tehnyt. Eikä ole laisinkaan ensimmäinen kerta. Toivottavasti on viimeinen.


      • eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Kumipallona pompin palstalle äsken ja mitä täältä löysinkään.
        Aloittajan kommentti on vähän epäselvä ja tahdon pienen tarkistuksen, että tiedän miten edetä kommenteissani aloittajan suuntaan.
        Minäkinkö kuulun tähän Idioottiryhmään mielestäsi.
        On hyvin outoa, että ihmisiä vähätellään tuolla tavalla, kuten aloittaja on tehnyt. Eikä ole laisinkaan ensimmäinen kerta. Toivottavasti on viimeinen.

        Kadehtii, kun pieni sipuli sai niinpaljin huomiota, että laineet löi tänne asti.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kadehtii, kun pieni sipuli sai niinpaljin huomiota, että laineet löi tänne asti.

        "eppu2"

        Höpöti.
        -
        Kuten kaikki toisetkin, minä luen kaikki.
        Niinpä pilkkasin hiukan noita ystävällisiä nimmareita.
        He kun tuntevat minut.
        Ahistaa! :)
        Hi, hi
        Eikä siihen sipuliin ollut tullut mitään uutta päivä-kausiin.

        H.


      • mimmimum-..mi

        Sipulia juuri kuorin....en kerroskerrokselta ...vaan aika isoja siivuja....minulla keittokausi ...teen keittoa...kaali...sipuli..porkkana....
        Pehmeistä nimimerkeistä tuli mieleen vanha juttu....eräs herra sanoi minua kivasti Fretiksi....eli minä olen fretti...otetaan niitä lemmikeiksikin....öhöm.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Höpöti.
        -
        Kuten kaikki toisetkin, minä luen kaikki.
        Niinpä pilkkasin hiukan noita ystävällisiä nimmareita.
        He kun tuntevat minut.
        Ahistaa! :)
        Hi, hi
        Eikä siihen sipuliin ollut tullut mitään uutta päivä-kausiin.

        H.

        Höpöti itselles, vai on ´idiootti´ vain vähän.
        Minun mielestäni se on rumasti sanottu.


      • Pulp-fictio
        hmp.f kirjoitti:

        Hunksz. Harva haukkuu itseään idiootiksi.

        Tämä Isotteleva H on ollut varmaan k a r m e a työt o v e r i.
        Jos vähääkään on saanut! olla esimiehenä, niin despotin otteita.
        Todella, todella, todella, todella pikkuruiset miehet voivat käyttäytyä noin - ne, joilla on se kuuluisa napoleonkompleksi. Räksräksräkyräkyräks.
        Liikuttavaa tosin oli, kun hän meni sipuliketjussa Paloman helmoihin kun muut antoivat vähän palautetta.
        Itse pilasit "fiktiivisen riemuketjusi" ja tässä oma panokseni käännökseen.


      • ent.siivoojaparka
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Tämä Isotteleva H on ollut varmaan k a r m e a työt o v e r i.
        Jos vähääkään on saanut! olla esimiehenä, niin despotin otteita.
        Todella, todella, todella, todella pikkuruiset miehet voivat käyttäytyä noin - ne, joilla on se kuuluisa napoleonkompleksi. Räksräksräkyräkyräks.
        Liikuttavaa tosin oli, kun hän meni sipuliketjussa Paloman helmoihin kun muut antoivat vähän palautetta.
        Itse pilasit "fiktiivisen riemuketjusi" ja tässä oma panokseni käännökseen.

        Autaisikohan se, jos laittaisit ne papiljotit takaisin päähän?

        https://www.youtube.com/watch?v=zlkX8GbU8yo


      • Pulp-fictio
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Autaisikohan se, jos laittaisit ne papiljotit takaisin päähän?

        https://www.youtube.com/watch?v=zlkX8GbU8yo

        No, ei sitten yhtään....jos perustaa oman ketjun ja sieltä käsin sivaltaa muita nimittelemällä idiooteiksi.
        Ruskeakielisyys - ikävä tyyli.


      • ent.siivoojaparka
        Pulp-fictio kirjoitti:

        No, ei sitten yhtään....jos perustaa oman ketjun ja sieltä käsin sivaltaa muita nimittelemällä idiooteiksi.
        Ruskeakielisyys - ikävä tyyli.

        No tunnetkos sinä sitten olevasi idiootti?
        Jos et, niin mitäs syytä siitä sitten on hermostua, jos joku niin sanoo.

        Jos taas tunnet itsekin olevasi idiootti, niin silloinhan hän on oikeassa, eikä siitä ole mitään syytä suuttua.

        Ainakin minä olen joutunut sanomaan itselleni lukemattomat kerrat: Attans jvlä perfecto idioto.


      • Pulp-fictio

        Eivät fiksut ihmiset nimittele t o i s i a tuolla tavoin.
        Ehket sitä ymmärrä. Ent.siivoojaparka: eikö leikkaa?
        Jos vaikenee, sehän on myöntymisen merkki. En vaikene.
        Huono käytös ei ole ok.
        Taidat olla itse IsoHoo?? Komppaat häntä, vaikka kirjoittaisi mitä fuulaa. Nuoleskelua voisit rajoittaa - ikävä tyyli.


      • Heikunkeikku
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Eivät fiksut ihmiset nimittele t o i s i a tuolla tavoin.
        Ehket sitä ymmärrä. Ent.siivoojaparka: eikö leikkaa?
        Jos vaikenee, sehän on myöntymisen merkki. En vaikene.
        Huono käytös ei ole ok.
        Taidat olla itse IsoHoo?? Komppaat häntä, vaikka kirjoittaisi mitä fuulaa. Nuoleskelua voisit rajoittaa - ikävä tyyli.

        Kyllä se minunkin mielestäni on niin, että on aika erikoista, jos aikuinen ihminen nimittelee toisia idiootiksi. Tai muillakaan tökeröillä nimillä.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Kyllä se minunkin mielestäni on niin, että on aika erikoista, jos aikuinen ihminen nimittelee toisia idiootiksi. Tai muillakaan tökeröillä nimillä.

        "Heikunkeikku"

        Minkä minä sille voin?
        Ei idiootti ole minun vikani.
        Eikä idiootti parane, vaikka kuinka kaunistelisin kohteliaasti.
        Kyllä se vaan on viisaanpaa alkaa kirjoittaa parenpaa.

        H.


      • Pulp-fictio
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Minkä minä sille voin?
        Ei idiootti ole minun vikani.
        Eikä idiootti parane, vaikka kuinka kaunistelisin kohteliaasti.
        Kyllä se vaan on viisaanpaa alkaa kirjoittaa parenpaa.

        H.

        Itseäsikö peukutat - aina.
        Ei mitään katumisen merkkejä.
        Voisitko olla ihmisiksi?


    • Pulp-fictio

      Laitanpa espressoa tulemaan ilman suodatinpussia. Putputput.
      Aikoinaan sanoin expressoksi.....
      Kivaa, kun Kaisa menestyi eilen ampumahiihdossa.
      Harvoja urheilulajeja, mitä tv:stä seuraan, on juuri ampumahiihto.

    • Hitaat hiljaiset aamut on hyvä, ei mitään kiirettä mihinkään. Se on nautinnollista, uudelleen peitonalle jos siltä tuntuu. Lehdenlukua, aamu tv. Siitä se lähtee päivä hissukseen käyntiin, eipä tuo pimeys juurikaan ulkoiluun innosta, liukkaus toinen riesa.
      Ostin kannellisen muovilaatikon johon siirrän mappi ööt. Siis järjestelypuuhia illaksi. 🙂💟

      • Nyt pääsi käymään semmonen vahinko että suodatinpaperit on loppu enkä saa kahvia. En muistanut eilen ostaa, en viitsi lähteä vielä kauppaan niiden takia. Tekee niin mieli kahvia, puuron olen syönyt. Laitan pikkukattilan hellalle ja keitän porokahvit, tuleepahan sekin testattua. Kerron sitten miltä maistui. Ei yhtään harmita 😄💕💋🎶


      • mimmimum-..mi
        Reeta3 kirjoitti:

        Nyt pääsi käymään semmonen vahinko että suodatinpaperit on loppu enkä saa kahvia. En muistanut eilen ostaa, en viitsi lähteä vielä kauppaan niiden takia. Tekee niin mieli kahvia, puuron olen syönyt. Laitan pikkukattilan hellalle ja keitän porokahvit, tuleepahan sekin testattua. Kerron sitten miltä maistui. Ei yhtään harmita 😄💕💋🎶

        Onko sinulla .."poroja"....vai voiko suodatinjauhatuksestakin tehdä pannukahvia....itse laitoin kerran talouspaperia pussiksi....kun sattui olemaan valkoisia....Kahvista puheenollen....sain Meksikolaista kahvia...en ole maistanut vielä....


      • Suodatinkahvia oli, kyllä sen join mutta ei se hyvää ollut, hätätilanteessa menettelee. Pannujauhatus olisi ollut parempi.
        Talouspaperi olisi voinut jotenkin toimia, sen voin sitten joskus kokeilla hädänhetkellä. Sameaa oli, ei selvinnyt vaikka annoin olla jonkinaikaa.
        😊


    • Ehkä minäkin olen jo palannut terveiden kirjoihin. Tai sitten en.

      Aamu alkoi tutuissa merkeissä. Yhtään omaa ajatusta ei edelleenkään pyöri päässäni..)) mutta Merete Mazzarella sinne pukkasi hakematta.
      Hän oli mukana Yle5:n "efter nio"-ohjelmassa eilen. Hän katsoi, ettei pidä kysellä elämän tarkoitusta vaan huolehtia siitä, että elämä on tarkoituksellista.
      Tuota ajatusta voi nyt pyöritellä ja suuntautua sen mukaan...))
      Huomenna tulee taas jotakin muuta. Tyhjällä tilalla on tapana täyttyä.

      Oliskohan sämpylöitten leipomisessa tarpeeksi tarkoitusta ? Kun nuoret ja pienet niistä tykkäävät. Hiihtämisessä ainakin on, kun latu on valmiiksi tehty. Perässähiihtäjäkin pärjää...

    • Koputan puuta....(lutunen kallistas vähän sitä nuppiasi tännepäin) olemme säästyneet kaikenmaailman räkä/mahataudeilta ja viruksilta täällä jäisen joen varrella. Pienet kävelyt jäällä keskipäivän auringossa piristävät ja yritämme saada päivän D-vitamiiniannoksen suoraan auringonvalosta.
      ***
      Kuolinpesän tyhjennys onnyt aivan loppusuoralla ja helluntaikirkon kirppis käy hakemassa loput huonekalut ja elektroniikan. Sitten tarvii vain tilata siivous.
      ***
      Oikeassahan Merete (taaskin) on, mutta se mikä on tarkoituksellista tuntuu merkitsevän eri asioita eri ihmiselle. Ystäväni rättisuunnittelija ja torikauppias on perustanut joenrantaravintolan Afrikkaan ja siellä se nyt bailaa tiukkaan afrikkalaiseen läninkiin pukeutuneena kavereiden kanssa ( aika hyvin 70 frouvalle ) ja elämä tuntuu aivan varmasti tarkoitukselliselta. Joku toinen treenaa kipeää kroppaansa ja jos pääsee sängystä ylös, niin päivä on juhlaa. Minä olen tukijoukkona näille pojille jotka opiskelevat ja jotka pitäisi joskus saada omiin ammatteihinsa ja asuntoihinsa ja oman elämän kahvasta kiinni. Kaikkein mieluiten olisin tanssimassa cumbiaa valkoisella hiekalla Karibialla. Mutta kun....
      ***
      Luettavan arvoinen blogi Kari Uusikylältä (kasvatustieteen emiritusprofessori) aikamme arvoista. En viitsi tehdä siitä uutta aloitusta kun se kuitenkin vesittyisi heti kaikenmaailman letkautuksiin ja välihuutoihin. Sinua pohdiskelijana se voisi kiinnostaa.
      https://kariuusikyla.com/2017/01/16/trumpin-arvojen-suomalaismallit/

      • Jaa-a, edellinen kommenttini oli tarkoitettu demeter1:lle mutta pieleenmeni.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Jaa-a, edellinen kommenttini oli tarkoitettu demeter1:lle mutta pieleenmeni.

        Kiitos tuosta blogista Paloma. Olen aina arvostanut Kari Uusikylää ja hänen käytännönläheistä ajatteluaan. Jari Ehrnrooth on minulle vähän liian elitistinen.
        Luin kyllä hänen kolumninsa, mutta en ehtinyt siihen vastata. Moniin ajatuksiiin saatoin yhtyä, vaikka käsitemaailma on minulle vieras.

        Niin. Joillakuilla on vielä virtaa lähteä toteuttamaan unelmiaan. Ja ehkäpä se "universaali velvollisuusetiikka" (vrt Ehrnooth) voisi toteutua tuotakin kautta.
        Minulle riittävät nämä pienet ympyrät ja suuret (lainatut) ajatukset..))

        Että tanssimaan ? Eikös ainakin Kolumbia sijoittinut tosi huonosti, kun oli listattu maailman turvallisimpia maita. Ja Suomi loisti taas ykkösenä ! Hyvä me..))
        Ruotsikin oli vasta 19.

        Hienoa, että olette saaneet urakkanne hoidetuksi. Varmasti kävi surutyöstä sekin.

        Tuohon Kari Uusikylän blogiin voisi minusta palata isommakin porukalla, tänään olen vain talkkarina kotona eikä aika riitä isompiin mietteisiin.


      • demeter1 kirjoitti:

        Kiitos tuosta blogista Paloma. Olen aina arvostanut Kari Uusikylää ja hänen käytännönläheistä ajatteluaan. Jari Ehrnrooth on minulle vähän liian elitistinen.
        Luin kyllä hänen kolumninsa, mutta en ehtinyt siihen vastata. Moniin ajatuksiiin saatoin yhtyä, vaikka käsitemaailma on minulle vieras.

        Niin. Joillakuilla on vielä virtaa lähteä toteuttamaan unelmiaan. Ja ehkäpä se "universaali velvollisuusetiikka" (vrt Ehrnooth) voisi toteutua tuotakin kautta.
        Minulle riittävät nämä pienet ympyrät ja suuret (lainatut) ajatukset..))

        Että tanssimaan ? Eikös ainakin Kolumbia sijoittinut tosi huonosti, kun oli listattu maailman turvallisimpia maita. Ja Suomi loisti taas ykkösenä ! Hyvä me..))
        Ruotsikin oli vasta 19.

        Hienoa, että olette saaneet urakkanne hoidetuksi. Varmasti kävi surutyöstä sekin.

        Tuohon Kari Uusikylän blogiin voisi minusta palata isommakin porukalla, tänään olen vain talkkarina kotona eikä aika riitä isompiin mietteisiin.

        Jari Ehnroothin blogi tempaisi minut mukaansa upealla aloituskommentillaan Kapteeni Ahabista ja Moby Dickistä. Oli se sittemmin hieman korkealentoinen, mutta oli hyvää asiaa.
        Teen varmaan sitten uuden aloituksen noista trumpin arvoista suomalaisessa yhteiskunnassa. (jankuti, länkyti, läksyti,kurnuti, the same the same, mitä turhaan uliset kun meidän lapset on ne jotka päättää....) katsotaan jos viitsin nähdä sen vaivan. Asiaahan Uusikylä puhuu, ainakin minun mielestäni.
        ***
        Otan mielelläni vastaan vinkkejä suomalaisista blogaajista jotka kirjoittavat yhteiskunnallisista asioista: Timonen, Appelsin, Ehnrooth, Tervo, ja nyt Uusitalo ovat tiedossani, mutta varmaanon muitakinjoita kannattaa lukea.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Jari Ehnroothin blogi tempaisi minut mukaansa upealla aloituskommentillaan Kapteeni Ahabista ja Moby Dickistä. Oli se sittemmin hieman korkealentoinen, mutta oli hyvää asiaa.
        Teen varmaan sitten uuden aloituksen noista trumpin arvoista suomalaisessa yhteiskunnassa. (jankuti, länkyti, läksyti,kurnuti, the same the same, mitä turhaan uliset kun meidän lapset on ne jotka päättää....) katsotaan jos viitsin nähdä sen vaivan. Asiaahan Uusikylä puhuu, ainakin minun mielestäni.
        ***
        Otan mielelläni vastaan vinkkejä suomalaisista blogaajista jotka kirjoittavat yhteiskunnallisista asioista: Timonen, Appelsin, Ehnrooth, Tervo, ja nyt Uusitalo ovat tiedossani, mutta varmaanon muitakinjoita kannattaa lukea.

        Se oli Uusikylä, ei Uusitalo.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Se oli Uusikylä, ei Uusitalo.

        Hyvä sinä, Paloma, jos taas näet vaivaa ja kirjoitat Trumpin arvoista meillä.
        Ja ainakin tuo Uusikylän blogi on kaiken huomion arvoinen.
        Kun köyhyyden itse kokenut puhuu köyhyydestä se vakuuttaa enemmän kuin puhe eriarvoisuudesta.
        Kolumnisteista/bloggaajista tuohon listaan voisi vielä lisätä Saska Saarikosken. Hän on yhdessä Laura Saarikosken kanssa kirjoittanut Trumpista kirjan, jonka sain itse joululahjaksi, en ole vielä lukenut. Ensimmäinen painos on kuulemma jo loppuunmyyty.
        Janne Saarikivi on kai myös noteerattu nuorten bloggaajien joukossa. Ehkä yksi rasisitiksikin leimattu kaveri sopisi joukkoon, Pauli Vahtera, Iltasanomien - vai Iltalehden - kolumnisti, nykyisin persu, eikä takuulla ole rasisti..))

        Niin onnea hankkelle. Sitä ehkä tarvitaan, kun yhteiskunnalliset aiheet eivät välttämättä kovin monia kiinnosta ja kun ainakin kaikki maahanmuuttoon liityvä on toistaiseksi johtanut vain hedeltättömään vastakkainasetteluun.
        Mutta ken tietää ? Uusia kirjoittajiakin on tullut, vaikka me vanhat pysyttäiskin omissa poteroissamme...))


      • Häh ? Kirjoitin kyllä ilosta niinkuin pitikin, mutta eipä näy ruudulla. Epäröin lähteä ladulle näiden taudin runtelemien jäykkien jäsenien vuoksi, mutta ladulle kun pääsin niin sujuihan se. Jotkeus palasi muutaman sauvanvedon jälkeen ja että oli kivaa...
        Onko kelejä pidellyt muualla päin Suomea ?


      • eppu2

        Kiinostuin lukemaan tuon linkin.
        Selkeää tekstiä, ei tyhjää jaarittelua yhtään.
        Eipä juuri eri mieltä voi olla.


      • demeter1 kirjoitti:

        Hyvä sinä, Paloma, jos taas näet vaivaa ja kirjoitat Trumpin arvoista meillä.
        Ja ainakin tuo Uusikylän blogi on kaiken huomion arvoinen.
        Kun köyhyyden itse kokenut puhuu köyhyydestä se vakuuttaa enemmän kuin puhe eriarvoisuudesta.
        Kolumnisteista/bloggaajista tuohon listaan voisi vielä lisätä Saska Saarikosken. Hän on yhdessä Laura Saarikosken kanssa kirjoittanut Trumpista kirjan, jonka sain itse joululahjaksi, en ole vielä lukenut. Ensimmäinen painos on kuulemma jo loppuunmyyty.
        Janne Saarikivi on kai myös noteerattu nuorten bloggaajien joukossa. Ehkä yksi rasisitiksikin leimattu kaveri sopisi joukkoon, Pauli Vahtera, Iltasanomien - vai Iltalehden - kolumnisti, nykyisin persu, eikä takuulla ole rasisti..))

        Niin onnea hankkelle. Sitä ehkä tarvitaan, kun yhteiskunnalliset aiheet eivät välttämättä kovin monia kiinnosta ja kun ainakin kaikki maahanmuuttoon liityvä on toistaiseksi johtanut vain hedeltättömään vastakkainasetteluun.
        Mutta ken tietää ? Uusia kirjoittajiakin on tullut, vaikka me vanhat pysyttäiskin omissa poteroissamme...))

        Kiitos linkeistä, demeter1, tarvii tutustua mainitsemiisi bloggareihin.


      • eppu2

        Paloma, kirjoitin kommenttia siihen aloitukseesi, en saanut sitä lähtemään, kun kone pätki.
        Vähän päästä ajattelin yrittää uudestaan, mutta koko aloitus on kadonnut.
        Liekö totuudellinen linkki joillekin liikaa.


    • mimmimum-..mi

      Vanha sanonta....urheilija ei tervettä päivää näe....
      Tänään valitaan vuoden urheilija....eilen oli Ruotsissa valittu vuoden urheilijaksi ....ratsastaja joka oli voittanut hopeaa Riossa... Jännää kuka meillä valitaan....

      • vuoden.ratsu

        Olisivat valinneet mieluummin sen hevosen.


      • "mimmimum-..mi"


        Toivottavasti Tähdestä ei tule vuoden urheilijaa.
        Minä olen Mira Potkosen kannalla.
        Niin aito on hän itkussaan.
        -
        Tähti olisi sitten kuin tumma-ihoinen Miss Suomi.
        Jotenkin väkisin väännetty.
        -
        Missi hikoilee kuumista TV-lampuista.
        Urheilija sentään ponnistuksesta.
        Sanoakseni vartalonsa aidosta pullistelusta.

        H.


      • hyvä.valinta
        vuoden.ratsu kirjoitti:

        Olisivat valinneet mieluummin sen hevosen.

        😂😂😂😂😂 jesh..


      • mimmimum-..mi
        hunksz kirjoitti:

        "mimmimum-..mi"


        Toivottavasti Tähdestä ei tule vuoden urheilijaa.
        Minä olen Mira Potkosen kannalla.
        Niin aito on hän itkussaan.
        -
        Tähti olisi sitten kuin tumma-ihoinen Miss Suomi.
        Jotenkin väkisin väännetty.
        -
        Missi hikoilee kuumista TV-lampuista.
        Urheilija sentään ponnistuksesta.
        Sanoakseni vartalonsa aidosta pullistelusta.

        H.

        Mietin kenen fanijoukot meillä valitsisivat pelkästään lajin perusteella...jos valinta tehtäisiin samoin kuin Ruotsissa....avoin puhelin äänestys...
        Meillä valitsee monen lajin tuntevia urheilutoimittajia voittajan...
        Mira on hyvä....Patrik Lainekin.....mutta ehkä saa odottaa vielä....


      • kyl.naurattaa
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Mietin kenen fanijoukot meillä valitsisivat pelkästään lajin perusteella...jos valinta tehtäisiin samoin kuin Ruotsissa....avoin puhelin äänestys...
        Meillä valitsee monen lajin tuntevia urheilutoimittajia voittajan...
        Mira on hyvä....Patrik Lainekin.....mutta ehkä saa odottaa vielä....

        No tottakai sun mielestä Mira on hyvä koska Hunksikin tykkää. Haaahhhaaa


    • KaikestaHuolimattaon

      Terveet ihmiset. Aloittaja on sitä mieltä että on oltava terve eikä saa valittaa.
      Eikö lähes kaikki yli kuusikymppiset pode jotain kremppaa. Siis niistä ei saa puhua on aloittajan mielipide.
      Osaa moni ihminen nauttia elämästään senkin jälkeen vaikka jotain sairautta tulisi elämään. Aloittajan mukaan sairaus on häpeällistä, siitä ei saa puhua.
      Pitää vain kehuskella ja olla terve sekä fiksu.
      Hän kertoo olevansa fiksu??? Onko joku sanonut niin hänelle vai ihan itsekö on tullut siihen tulokseen?

      • eppu2

        Katsoppa tuota aloittajan uutta aloitusta, kun polvet tutisten pelkää silmäleikkaustaan.
        (Ainakin antaa ymmärtää, silmäleikkaukseen menoa):


      • Asenneratkaiseee

        Öööö ... Olen kohta pari vuotta ylikin eikä mulla ole mitään "kremppaa". Miksi pitäisi olla? Siksi, että on tämän ikäinen?

        Mutta joo-o, niin se menee että "joka vaivojansa valittaa on vaivojensa vanki". Joten on parempi liikoja valittelematta ottaa vastaan kaikki se mitä vielä annetaan ja mistä voi nauttia ja tuntea olevansa elossa. On olemassa todella vakavasti sairaita jotka eivät anna kipujen kahlita eivätkä sairauden sulkea itseään pois elävien joukoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe