Portaat joka päivä, pepputreeni?

PortaitaKO

Voiko joka päivä portaita käyttämällä saada peppuun muotoa jos hölkkää ne ylös tai jättää aina portaan tai kaks välistä ja menee silleen? Itehä oon siis vaihtanu nyt portaisiin hissin sijaan ja 8kerrosta niitä juoksen ja koska koiran kanssa pakko käydä lenkil tulee ne mentyä alas päivässä 2-3x ja sama ylös ja tätä oon nyt tammikuun alusta tehny :) olis vaan kiva tietää et mite se kroppaan vaikuttaa ja etenki peppuun joho mulla toiveena saada edes jotain muotoa? Jos nyt jatkan tätä vaan päivittäin niin paljon kun vaan jaksan, tuleeko tulosta 4kk? Mulla se kuitenkin tuntuu eniten pohkeissa ja reisissä :/ Pitäskö pakkaa reppuun jotain raskasta, heittää selkään ja ehkä vähän kyykkäillä portaissa jos kehtaa? BD kertokaa toki porrastreenejä ja niiden hyötyjä :)

12

3224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minnaskii

      Luin jostain artikkelista et pakarat ja takareidet vahvistuu jos kiipee sillee et asettaa koko jalkapohjan tasaisesti rappuselle ja ponnistaa nii että paino on kantapäällä. Kun taas koko reisilihaksiin ottaa, ku rappuset hölkkää,tai kävelee ylös nii että askeltaa päkiöillä. Myös jos mahdollista niin tosiaan askelkyykkyjä portaissa ja jotta matkasta tulee vähän raskaampi niin painovyö tai just reppu on hyvä! Itsehän en siis ole vielä aloittanu porras treeniä kun kerrostalomme käytävässä on niin huono ilma että siinä ihan meinaa pyörtyä kun kipittää portaita, mutta heti kun löytyy ulkoa rappuset niin tarkotus olis taas aloittaa! Ja tottakai portaita nouseminen kuluttaa myös ekstra kaloreita että kaikki keille mahdollista ja haluaa muokkaa kroppaa niin eikun vaan vaihto hissistä rappusiin! :) niin ja tietty kuluta enemmän kuin syöt, mutta isot peppu ja reisilihakset tarvii myös hyviä proteiineja ja hiilareita kasvaakseen. Toivottavasti tästä sekavasta tekstistä on jotain apua :'D

    • kkhkkkklo

      Pari vuotta sitten tuli raksalla kannettua säkkejä telineille muutaman viikon ajan, niin paino putos ja kunto koheni... 25kg säkki ja 500-1000 porrasta (vain ylöspäin) joka päivä kuuden viikon ajan...
      Treenin pitäisi aina olla progressiivinen, jos haluaa kehittyä.

    • vm43

      Koipien pituudesta riippuen nouse vähntään 2, mieluummin 3 askelmaa kerrallaan rauhallisesti ja paino minnaskinin ohjeiden mukaan! Keskity nimen omaan ylemmän jalan suoritukseen siten, että se tekee päätyön, eli minimoi ponnistavan osuus!
      Ajattele suoritusta äläkä hätäile.

      • PortaitaKO

        Kiitti teille vastauksista nyt vasta löysin tän taas. Joo pitääpä alkaa kokeilee tota koko jalal askellusta, oon nyt vaa päkiöil menny ja se tuntuu vaa pohkeissa :'D mut plussaa on et kunto noussu paljon :) ja oon nyt suurinpiirtein joka päivä kulkenu portaat tammikuusta tähän päivään ja aijon jatkaa kesäkuuhun asti :D


      • Minnaskii

        Jos viitit ota pepun ympärysmitta nyt ja sitten kesäkuun alussa ja jos muistat tuu ne kertomaan sitten! Ei tietty oo mikään pakko mut ois todella mielenkiintosta kuulla miten onnistuu =) ja montako porrasta on, entä monestiko ne kuljet päivässä?


    • Suklaaa

      Sipsit,pitsat, makeiset, niillä se hanuri kasvaa. Unohda portaissa käveleminen ja syö vain rasvaisiaruokia ja roskaruokaa. On ihmisillä erikoisia tavoitteita treenaamisella,kasvattaa nyt itselleen isompi hanuri! Minun tavoitteena on aina ollut sopusuhtainen ja lihaksikas vartalo ja hyvä kunto.

    • vaihdapaikkaa

      Haloo ,siis sisällä käytävällä ja kerrostalossa?

      Se on treenattava ulkona ja etsivät portaita sieltä,ei kerrostalossa ihmiset pidä siitä että ravataan ym.

    • Puillelannoitetta

      Kyykkypaskalle metsään mars!

    • Pyllytyttö82

      Moi.

      Aamulla ennen porrastreenejä lyö päätä seinään vähintään kymmenen kertaa. Treenien lopuksi lyö päätä seinää vielä viisi kertaa. Ihme on jos tuolla ei lähde hanurisi kasvamaan.

    • Pers-ånal-trainer

      Näillä treenivinkeillä peppu huippukuntoon:

      Kiipeä keittiönpöydälle ja loikkaa sieltä alas siten, että laskeudut takalistollesi. Koeta jännittää pakarat oikein kireiksi (elleivät ole löysää löllöä) parhaan lihaskasvun aikaansaamiseksi. Tee 3x10 toiston sarjan aamuin illoin.

      Toiseksi harjoitteeksi kannattaa ottaa mattopiiskatreeni. Pyydät vaikka talonmiestä lätkimään sinua täysillä muovisella mattopiiskalla (Sini) 3x15 toiston sarjat molemmille persposkille sekä loppuverryttelynä 1x10 toistoa molemmille ylemmille poskille.

      Porrastreenin pakaroille saat kun lasket Helsingin Tuomiokirkon rappuset alas paljaalla takapuolellasi yhteensä viisi kertaa päivittäin. Takaisin ylös aina peppuedellä ja käsillä vauhtia antaen.

      Trevlig treening!

    • Mitä2017hot

      Newer mind the arse ,,what about the a holes ,,

    • persemerkkierkki

      Kannattaa kuvata perse joka viikko ja vertailla kuvia. Luulisi ainakin perseen muodon muuttuvan jos ramppaa portaita yhtenään. Itse olen ollut 16 vuotta rakennustöissä joissa joutuu kiipeilemään ja kantamaan usein myös katoilla jolloin perse joutuu kovalle jännitykselle. Kyllä ihan tuntuu kuinka perse on kuudessa toista vuodessa muuttunut napakaksi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe