kumpi on parempaa yhdessäoloa?

mikämättäätaas

Olemme asuneet yhdessä melkein vuoden. Suurimmaksi ongelmaksi minulle on tullut erilainen tapamme päättää asioista.

Itse haluan keskustella kumppanin kanssa joka asiasta ennenkuin sovin mistään esim. menosta kenenkään kolmannen osapuolen kanssa. En siksi, että haluaisin kysyä esim. kumppaniltani lupaa, vaan mielestäni on hienovaraista asettaa hänet etusijalle ulkopuolisiin ihmisiin nähden.

Hänellä on taas tapana tehdä jopa minuakin koskettavia päätöksiä siten, että kuulen siitä vasta jälkikäteen. Olemme esimerkiksi suunnitelleet jotain yhteistä lomanviettoa ja olen ymmärtänyt hänenkin olevan siitä kiinnostunut, koska on osallistunut suunnittelemiseen. Sitten joku hänen tuttavansa kysyy häntä johonkin koiran vahtijaksi just tuolle samalle ajankohdalle ja hän suostuu siihen ilman että kysyisi ensin minun mielipidettä lomamatkan siirtämisestä. (sekin olisi onnistunut)

2

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joujoujous

      no vaikuttaa et eio kauheen kiinnostunu susta tai "meistä". pane vaan ettien uus sussu. muuten et kai oo liian nyhverö ja oota vaa himas ku toinen elää elämääns? se ärsyttää se liiallinen riippumine toisess.

    • psyka

      Ei kumpikaan ole sinänsä parempaa. Eri suhteissa toimitaan erilailla. Hyvin erilaisia ovat toimintatapanne. Mitä jos sopisitte, että etenkään toista koskevia, jo sovittuja asioita ei siirretä, ellei ole keskusteltu toisen kanssa? Voisiko olla liian vaikeaa ottaa kumppani tällöin huomioon?

      "Itse haluan keskustella kumppanin kanssa joka asiasta ennenkuin sovin mistään esim. menosta kenenkään kolmannen osapuolen kanssa. "

      Minulle tuo tyyli ei kyllä sopisi ollenkaan. Ei kumminkaan päin. Eli hermostuisin myös, jos toinen olisi aina kyselemässä "onko sulla mitään". Nähdäkseni olen aika "äijä" tässä asiassa... Sellaiset jutut on tietty erikseen, joista on jo käsikirjoitus valmiina. Eli jos vaikka joka tai lähes joka perjantai-iltana teemme kumppanin kanssa asiaa x/menemme paikkaan y, niin silloin täytyy kysyä kumppanin kantaa, molemmin puolin, jos aikoilee jotain aivan muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe