Majakan asiakkaat

nälkää

Eikö teitä hävetä yhtään, kun ajatte autoillanne nauttimaan edullista ruokaa ja kassi mukaan 3:lla eurolla? Miten teillä on vara ylläpitää autoa, kun ei ole rahaa ruokaan? Onko tämä ELVISTELYÄ? Naapureille näytetään, hyvin menee, meillä on varaa autoiluun! Ei voi kun päätä puistella, minä kävelen ja ostan ruokani Ässästä...

56

2745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nälkää

      käyn majakassa silloin tällöin kun kyydin saan naapurilta tai joltain muulta tutulta. ruoka hyvää mutta sielläkin näkyy olevan sitä kelle annetaan paremmat. mutta olen saannut jotain syötävää olen neljäviikkoakin ollut vain vesikuurilla. jokapaikassa mistä ruokaa saa on niillä omat kaverit jotka saavat ne paremmat.

      • Vaskooli

        Hyvä kun minäkin löysin paikan kun kuulin kaverilta. On se kyllä hyvä paikka. En ole huomannut että jotkut sais paremmat eväät. Mulle on piisannu hyvin se mitä on antaneet. Ei kannata olla vesikuurilla jos on tuommoinen paikka.


    • reiluutta

      "Manen" aikaan sai muuten paljon paremmat kassit mukaan, oli paistia, kabanossia, isoa lohikalaa ym. Minne "kavereille" menee nyt paremmat paistit? Kysyn vaan, maksaako kaverit näistä?

      • Tienoo

        Mitä minä kävin Majakalla Manen aikaan asiakkaitahan ei ollut niin paljon kun nyt on. Tunkkainen ilma oli silloin. Nyt on siistiä. Lihaa ja lohta on tosi paljon ja hyvää ruokaa. Minun mielestäni sitä lihaa paistetaan isolle joukolle paljon ja on sitä kassissakin ollut. Ihmettelen vaan että riittää. Olen varsin paljon asiakkaana ja tarpeeseen saan ruokaa. Kiitos.


    • rehellisyyttä

      Minä olen työtön, en jaksa kassia kantaa missä on pari litraa rasvatonta maitoa, muutama jogurtti ja karjalanpiirakoita. Miksi "kavereille" menee ne kabanossit, lohikalat ym leikkkeleet? Kysyn vaan, vastaako Majakan henkilökunta!!!!!

      • ahne

        Tottakai se menee niin parhaimmat itelle ja kavereille loput mitä jää niin annetaan muille


      • Kaikkeakanssa

        Nyt tuntuu että mielikuvitus on saanut vallan. Oletko varma mistä puhut?


    • Nälättää

      Rahat teillä "köyhillä"näyttää kuitenkin riittävän netti- ja kännykkä kuluihin...Muuten ette itkisi "nälkää" näillä palstoilla...;)

      • Näilläpalstoilla

        Menkää katsomaan sinne sisälle mitä siellä tapahtuu kun noin kiinnostaa. Mitä sitä kadehtimaan jos jos jollain on kännykkä ja netti. Nykyään sitäkin tarvitsevat kaikki.


    • muisteloita

      Kyllä "Mane" hoiti homman rehellisesti... Nettikulut, mitä ne kuukaudessa maksaa, minulla vajaa 15 euroa, aika vähän. Sillä imuroin laskuni kammarissani ym. huvit...

      • Veijalainen

        Onko joku epäillyt Manen rehellisyyttä? Antaa hänen nyt nukkua rauhassa.


    • Etelästä

      Tää ei oo totta nämä jämsäläisten pöljien jutut vai onko pöljät jämsäläis nuukikset.

      • Muuallakin

        Olen minä muuallakin asunnut ja hakennut ruokaapua. Siellä oli pitkät jonot. Aika kylmän oloista hommaa siellä.


    • Viisaampi

      Olen kanssa seurannut minkälaista porukkaa siellä käy, ei voi kun ihmetelle, ihmiset on niin pirun ahneita. Ne jotka oikeesti tarvitsisi sitä ruokaa, ei pääse edes käymään siellä, kun ei ole varaa autoon.

      • Tienoilla

        On se harmi jos ei ole kulkuvälinettä. Olen itse käynyt kimppa kyydillä kun ei ole varaa siihen omaan autoon. Minunkin mielestä ihmiset ottavat leipää ja maitoa ja jugurttia ja mitä milloinkin on ja minäkin otan kun ovat niin hyviä vielä aina. Emme me ahneuttamme ota vaan tarpeeseen. Mitenkähän ne autottomat tietävät mitä me saamme , joku varmasti kertoo.


    • jklp

      Missä se tuollainen Majakka oikein on, onko jokin ruokapaikka vähätuloisille ja työttömille.
      Niin osa työttömistä saa ihan hyvää liksaa, jos ovat hoitaneet maksut liittoon aikanaan, parempaa liksaa monesti kuin moni työssä käyvä.

      Mihin ne rahat häviää, elämäntapaanko, miksi tätä pitäisi suosia yhteiskunnan, että sitten avustetaan.
      Minusta nämä ihmiset, jotka ovat jonoissa, pitää saattaa jonkinlaisen seuranaan piiriin ja tarvittaessa edunvalvontaan, miksi yhteiskunnan pitää maksaa siitä, että ihminen ei osaa tulla toimeen tuloillaan. Syytä tarkistaa miten eletään yli varojen.
      Niin karsittava on monien perheiden kulujaan ja se pitäisi tehdä jokaisen.

      Tosin epätasa-arvoinen tämä yhteiskunta on, jos suurituloisilla on katto verojen maksussa, pitää se katto olla myös eläkkeiden maksussa.

      • tuollaseon

        Diakoniatyö - Rauhan Majakka

        Käyntiosoite:
        Piispasentie 6
        42100 JÄMSÄ
        Puhelin:
        040 398 6388

        - Ruokailu
        - Hengellinen osuus
        - Lopuksi ruokakassi mukaan


      • nenästävedetyt

        diakoni on eri asia mut sielläkin on ne kaverit


      • Äitaus

        Missä se diakoni jakaa ruokaa. Onko se sitä kuivamuonaa?


      • Valtuustoon

        Onkos se joka pääsi valtuustoon niukasti? Sehän hakee Sokoksen ruuat mutta kenelle?


      • Syöite

        Jos se syö itse ne ? Jämsänkoskelaiset sanovat käyvänsä Majakalla. ?


      • vastuuseen
        Äitaus kirjoitti:

        Missä se diakoni jakaa ruokaa. Onko se sitä kuivamuonaa?

        tämän paikan diakoni taitaa jakaa paljon muutakin


      • Juoppo
        nenästävedetyt kirjoitti:

        diakoni on eri asia mut sielläkin on ne kaverit

        Niin joo. Juopoille ruokaa? Sehän se vasta hienoa onkin.


    • hernekeittoa

      Moni elää yli varojen! Pitää olla etelän matkaa, muotivaatteet, auton pitoa(mikä on kallista) ym. Sitten haetaan leipäjonosta ruokaa, eikö teitä HÄVETÄ?

    • inhimillisyys

      S-kauppa, laittakaa 70% alennusta, jos tuote ei ole enää huomenna myynnissä! Näin me työttömät ja pienellä eläkkeellä ostettaisi särvintä ja söisimme sitä vielä seuraavalla viikollakin, ei se niin äkkiä pilaannu.

      • inhimmillysyys

        olisi kyllä hyvä jos kaupasta saisi halvemmalla mut ku menee ruokalaa


      • Tienoita

        Olen käynyt syömässä kun en jaksa laittaa enää ruokia ja en oikein osaakkaan. Vaikka saisi halvemmallakin niin kuka sen laittaisi. On niin mukava mennä toisten seuraan ja henkilökunta on iloista ja mukavaa väkeä. Minä käyn aina kun jaksan ja saan kyydin.


    • vakioasiakas

      Myös Kaipolassa on Hulkkion venesatamassa Satamaravintola Majakka. Siihen vaihtui uudet omistajat loppuvuodesta 2016 kun ENDLA-laivan kippari jäi eläkkeelle. Hannu Valkonen pitikin siellä paikat kyllä siistissä kunnossa, mutta nämä uudet omistajat ei ole vielä oikein oppineet käyttämään sataman jätepistettä oikein.

      Nostelevat mustiä jätesäkkejä siihen ulkopuolelle jätesäiliön viereen, vaikka säkit molokin sisäänkin mahtuisi, minne ne kuuluisi oikeasti myös laittaa. Ensimmäisellä kerralla oli kolmesta säkistä revitty rottien toimesta pohjat hajalle ja vähänkin syömäkelpoinen sisältö oli levitetty pitkin säkkien ympäristöön. Heittelin säkit Molokkien sisään.

      Viikon kuluttua oli tullut taas kolme säkkiä lisää, mutta tällä kertaa ne olivat joutuneet varisten ja harakoitten hyökkäyksen kohteeksi. Linnut levittää ja kylvää roskaa jo tehokkaammin ja laahjemmalle alueelle. Rypistettyjä kassakuitteja, pahvisia kahvimukeja ja mehupillejä oli siihen hangelle säkkien viereen levinnyt jo melkoinen määrä. Kaikissa kuiteissa luki Satamaravintola Hulkkion Majakka, eli pussit oli tuotu siitä 50m:n päästä ravintolasta, mutta miksi niitä ei laiteta saman tien jätesäiliöiden sisälle?

      Toivomuksena nyt olisi, että Majakan porukka tästä lähtien laittaisi jätesäkkinsä Molokien sisälle ja kaiken lisäksi saisivat siivota vielä pois siitä jätepisteen ympäristöstä aikaisemmista omista säkeistään rottien ja lintujen jätepisteen ympäristöön levittelemät roskat pois. KIITOS jo etukäteen.

      • erimajakka

        Ehkä kannattaisi mennä sanomaan sinne Hulkkion Majakkaan asiasta, tämä ei taida olla ihan oikea ketju tuon asian käsittelemiseksi.


      • Valitteliat

        Noin sitä pitää valittaa netissä kun ei ole rohkeutta selvittää asioita niin että niistä olisi oikeasti apua.


      • kuppilat-kuriin

        Kaupungin jätehuoltopäällikkö kävi henkilökohtaisesti laittamassa Hulkkion Majakan roskapussien holtittoman ja leväperäisen heitteillejätön kuriin. Hulkkiossa ei aloittelijat paskojaan levittele. Edellinen kapakanpitäjä sentään hoiti tuon puolen kiitettävästi.


    • simppelis

      Majakassa tosi hyvät ruuat. ja onhan ruokala mikä ilmaisruuista tekee ruuan ja ottaa maksun.

      • Pompelis

        Kyllä on niin mahdottoman hyvää ruokaa ja riittävästi. Kun mulla ei ole ollu aina sitä 3€ niin sanovat että syö vaan , tämähän raha jota kerätään on vapaaehtoisuuteen perustuva jolla katetaan kaikki kulut , vuokra , auto millä ne ruuat kuljetetaan ja kaikenmaailman kuluja. Mitenkähän ne pärjää. On se ihme jos on otettu väkisin rahaa. Ihan ne on reiluja olleet.


    • Etelästä

      Muualla jaetaan ruokaa kasseissa ilman rituaaleja mutta täällä pitää mennä nöyristelemään hullujen ja juoppojen sekaan se sitä jämsäläistä touhua että varmana erotut muista.

      • kysyvaan

        Ja kuuluuko siihen vielä joku hengellinen osuus? Jos tuo henkielämä ei kiinnosta, niin saako silti ruokaa ja eväskassin mukaan?


      • Kaksijalka

        Minä kävin kerran ja joku puhui pienen puheen ja ei se kyllä haitannut. Ne jotka siellä olivat näyttivät olevan ihan OK. minun mielestäni. Eikös se ole jotenkin kaikille tarkoitettu paikka.


      • autolla-ajankyllä

        Olen eläkkeellä, naisen eläke ei koskaan ole kummoinenkaan. Voin siis mennä Majakkaan syömään 3 eurolla ja saan vielä ruokakassin mukaan. Vai miten?


      • Sekaan

        Mutta kun seisot leipäjonoissa erotut kyllä varmasti sieltä seasta. On se kai parempi olla sisällä ja syödä siellä. Jos vielä saa kassin mukaan niin onhan se näkemisen arvoinen asia. Käyn kyllä vielä katsomassa.


    • Tolkkua

      Näissä kaikenmaailman ruokapankeissa pitäisi ruoan sijaan jakaa viinaa ja kovia huumeita.
      Silloin jäisi ihmisillä rahaa ruokaan , eikä tarvitsisi valittaa.

      • Tolkutonta

        Niinkö meinaat ? Kyllä se vaan on niin että viinat ja huumeet pitäisi saada koko maailmasta loppumaan. Tuossa kommentissa ei ole tolkkua.


      • Tolkkua

        Jos ei juo,narkkaa ,pelaa tai muuten hölmöile , niin perustoimeentuloturvalla ja työttömyyskorvauksilla syö tosi hyvin.
        Eikös se ole jotain 400 e ja risat kun näppiin jää ?


    • tyhjäpoka

      Hyysääjällä on omakin firma, eikö siinä riitä työtä?

      • Paskaa

        Hyysäjä juuri tienaa tällä, kun ottaa näutä juoppoja "hommiin"


    • 50-vuotta

      ainakin kuljetusvastaavalla on nyt ollut kolme viikkoa jeesus hukassa.no,keväällä sitten torutaan syntisiä ja kytätään.yläkerta antaa voimaa,jotta pääsee koittelemusten yli.ja vähän nappia naamaan.

      • Voimia

        Jos olet viisikymppinen ja uskovainen , kommentista päätellen , ei sinun kannata torua ketään. Älä syö mitään nappeja , se yläkerta antaa sinulle voimaa kuten sanoit. Jos lääkäri määrää lääkkeet niin ne kyllä kannattaa käyttää. Joskus sinun kannattaisi ottaa vapaata jos vastaat joistain kuljetuksista ja se alkaa sinua ahdistamaan. Voimia.


    • Matalakynnys

      Ei yhtään.

      • Pompelis

        Ei mukaan hävetä. Miksi pitäisi?


      • törkeää
        Pompelis kirjoitti:

        Ei mukaan hävetä. Miksi pitäisi?

        hävetä todellakin kyseisen paikan vetonaula joka on todella taitava valehtelemaan ja saamaan asiat näyttämään aivan toiselta.seksisuhteita taitaa kontolla olla jopa paikassa kävijän ruokailian kanssa.


    • hifkki

      hullut on kovia panemaan.tavi seisoo aina.

    • klsdssll

      Minkälaista porukkaa siel oikein sit käy? Nuoria? Vanhoja?

    • Muuta

      Kyllä on typerää puhetta , eikö teillä ole mitään muuta tekemistä kun jauhaa tuollaista typerää puhetta.

    • mammu56

      Monet asiakkaat jotka tulee omalla autolla ja ostaa parikin kassia,,vievät sitä sapuskaa naapurilleen yms tarvitsevalle joka ei tuonne pääse,, isot lihat yms menee kokin pakkaseen ei niistä pienistä oo helppo sapuskaa tehä isolle porukalle,,ku näyttäs olevan täynnä syöjiä aina ,,,näin olen sivusta seurannut,,,mut no ,,kaikesta pitää valittaa ,,, vaikka kätevin valitusreitti olisi suoraan majakalle jos jokin pännii...

    • Tampuurit

      Haen kaikki sapuskat kirkolta lusikasta ja majakasta jää kaikki tuleva raha juontiin.

    • Kirotaan

      Onko ne vapaaehtoistyössä joille huudetaan ja kirotaan asiakkaitten aikaan , miten ne kuuntelee semmosta !

    • On se hyvä että jollakin on varaa ostaa ruokaa kaupasta. Kyllä minäkin sieltä ruokaa haen, mutta kun perheen kuukausitulot on alle 1300€ kuussa niin voin sanoa että ruokaan ei paljoankaan jää vuokran, sähkön, veden ym. laskujen jälkeen. On ihanaa että meillä on Majakka joka oikeasti auttaa meitä vähäosasia. Kiitos Marjatalle ja muille majakan työntekijöille. Teette arvokasta työtä. Ja minua ei hävetä ajaa sinne autolla, sillä kävellen en jaksa näin pitkää matkaa mikä meiltäkin tulee.

    • Uskomatonta

      Ja autona taitaa olla jennkiauto vielä :D Ei vie kuin vähän bensaa/dieseliä. Mutta mikäs siinä. Uskonnon varjolla tehdään aina "hyvää". Haalitaan vaikka niitä juoppoja piiriin mukaan. Ja joku talokin voi palaa, ja jokunen muukin syyte tulla . Mutta uskovaiset voi tehdä mitä haluaa :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe