Miksi kampaaja ei leikkaa asiakkaan pyynnön mukaan

MiksiIhmeessä

Mikä siinä on niin vaikeata? Asiakas katsoo kataloogia, valitsee kuvan, että tuossa on se mitä haluan. Näyttää kuvaa kampaajalle ja asettuu tyytyväisenä tuoliin.

Asiakas itse on valinnut kuvan hiusmallista jota oli jo pääpiirteittäin kotonaan miettinyt ja siinä se on. Kampaajan asia ei ole ryhtyä muokkaamaan mallia oman mielensä mukaan. Sitä varten ei asiakas ole luovutanut persoonallisuuttaan hänen huomaansa. Jos kampaajan mielipide on, että eikö näin olisi parempi, hänen kuuluu kysyä, eikä leikkauksen jälkeen kun kaikki on valmista, ilmoittaa, että en tehnyt ihan kuin kuvassa, vaan jätin täältä pidemmiksi. Ja hinta monta kymppiä euroa. Kampaajilla on jokin kumma vimma yrittää muokata itsestäni keski-ikäisen kansanedustajatädin näköisen. Anne Berner on Anne Berner, en minä.

Tietenkin voisi aloittaa riidan, että enhän minä tällaisesta halunnut maksaa, mutta nöyrästi hyväksyn asian. Virheet ovat kuitenkin minimaalisia, mutta... eivät minua, minun persoonaani. Tässä vaiheessa vaihdan jo mielessäni kampaajaa seuraavaksi kerraksi. Ei enää tänne.

Seuraavalla kampaajalla valitsen huolellisesti kuvan ja näytän kampaajalle: "Tämä. Tämä malli." Mutta saanko sen mistä maksan?
.

5

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AhdistunutAsiakas

      Ongelma ratkesi soljilla. Korvien yläpuolelta sivulle päin sojottavat pitkät hiustuput on nyt laitettu kuriin ja järjestykseen kahdella tiukalla pinnisoljella. Ei hullumpi kampaus, kun ei muutakaan voi. Nuorensi kyllä meikäläistä.

    • Höhäöhlöö

      Just, en saanut minäkään sellaista mitä kuvassa oli ,halusin suuren kuohkean kampauksen , mutta sain ohuen lättänän kampauksen ja se kampaaja sanoi, että ei näistä ohuista ja lyhyeistä saa noin suurta ja sulla pyöryläisiä pää täynnä ja kasvusuunnat ihan eripaikoissa ,kun kuvan mallilla.

      • otinopikseni

        Jos se kampaaja ei vaan osannut? Itse olen törmännyt sellaiseen. Leikkaus oli todella kaukana siitä mitä pyysin, joten 2000-luvun alussa sain todella lyhyen miesten 1980-lukulaisen takatukkaleikkauksen - ja olen siis nainen. Kampaaja oli mies. Ja kun sanoin, että ei tämä nyt kyllä näytä siltä mistä puhuttiin, hän hermostui ja sanoi että minulla on liian ohut tukka sellaiseen leikkaukseen. Myönnän, hiukseni ovat tavallisia ohuita suomalaisia, mutta niitä on paljon, joten päädyin siihen johtopäätökseen, että tämä kampaaja ei osaa/leikkaa hyvin enkä ikinä enää mennyt hänen asiakkaakseen. Sen pituinen se.


      • pitäsuskoo
        otinopikseni kirjoitti:

        Jos se kampaaja ei vaan osannut? Itse olen törmännyt sellaiseen. Leikkaus oli todella kaukana siitä mitä pyysin, joten 2000-luvun alussa sain todella lyhyen miesten 1980-lukulaisen takatukkaleikkauksen - ja olen siis nainen. Kampaaja oli mies. Ja kun sanoin, että ei tämä nyt kyllä näytä siltä mistä puhuttiin, hän hermostui ja sanoi että minulla on liian ohut tukka sellaiseen leikkaukseen. Myönnän, hiukseni ovat tavallisia ohuita suomalaisia, mutta niitä on paljon, joten päädyin siihen johtopäätökseen, että tämä kampaaja ei osaa/leikkaa hyvin enkä ikinä enää mennyt hänen asiakkaakseen. Sen pituinen se.

        minun täytyy kyllä sanoa, että kyllä ne kampaajat näkee mikä kullekin sopii, minä halusin sellaisen tukan, joka oli yhdellä hyvännäköisellä mimmillä ja kampaajani sano, että se ei sovi sulle, kun sulla ihan erimallinen naama, no sanoin et haluun sen silti ,no se kampaaja leikkasi mulle sen ja sitte kun se oli leikattu huomasin, että se ei sopinut alkuunkaan mun rumaan naamaani, olisin vaan uskonut sitä kampaajaa no onneksi tukka kasvaa ja käyn tällä kampaajalla ja nyt mulla hyvä malli jonka kampaaja mulle suositteli.


    • Toivetukka

      Minä masennun aina siitä että melko voimakkaisiin kasvoihini leikkaavat kampaajat ns. miestukan. Mielestäni osaksi korvien päälle laskeutuva, niskasta kaarevaksi leikattu ja enemmän lyhennetty malli sopii meidän suomalaisten, varsinkin vanhempien naisten tyyliin. Eikä missään tapauksessa geometrisesti leikattu miestukka, vaan korvallisilta ja niskasta "revitty" malli. Eihän jykeviin kahvoihin voi laittaa sitä vielä korostavaa leikkausta, vaan täytyy tehdä "taikatemppu" tuolla pehmeämmällä leikkauksella, jotta jykevyys olisi pienempää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4894
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3217
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1365
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1196
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      865
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe