Trumpin arvojen suomalaismallit

89

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näennäisesti

      Sinähän näemmä ihannoit tuota linkkiä ?

      Kyllä se kaveri tule toimeen, vaikka on näennäisesti olevinaan huolissa vähävaraisista, sen verta hyvä eläke sillä on, että tuskin paskavaipoissa tarvii kuolla.

    • karibetalar

      Saako aloittaja jotain maksua näiden blogien mainostamisesta täällä?

    • Mitä sä haluut sanoa ja erikoisest kysyn ,mitä sä pystyt tekemään jotta epäkohta poistuu?

      • 1lesken

        Noita on kyllä kirjoitettu ennen Trumpiakin. Samaa mantraa hoettu vuosikausia. Vanhukset ovat Suomessa heitteillä jne. Tällähetkelläkin äitini ja lähisukulaiseni asuvat vanhusten yksityisessä palvelukodissa ja hoito on kiitettävää. Molemmat maksavat eläkkeensä mukaan tehostetusta palvelusta, kun olisivat muuten kotona yksin, eivätkä selviäisi. Palvelukodit ovat liikelaitoksia, se myönnettäköön. Ja mikseivät olisi. Mielestäni silti näissä paikoissa inhimmillyys, hoitajien määrä, puhtaus, kodinomainen ruoka, sairaanhoito, virkistyspäivät lisäävät asukkaiden viihtyvyyttä. Palvelukoti on heidän kotinsa ja missään ei saa ilmaiseksi asua ja elää. Lesken


      • hoito.va
        1lesken kirjoitti:

        Noita on kyllä kirjoitettu ennen Trumpiakin. Samaa mantraa hoettu vuosikausia. Vanhukset ovat Suomessa heitteillä jne. Tällähetkelläkin äitini ja lähisukulaiseni asuvat vanhusten yksityisessä palvelukodissa ja hoito on kiitettävää. Molemmat maksavat eläkkeensä mukaan tehostetusta palvelusta, kun olisivat muuten kotona yksin, eivätkä selviäisi. Palvelukodit ovat liikelaitoksia, se myönnettäköön. Ja mikseivät olisi. Mielestäni silti näissä paikoissa inhimmillyys, hoitajien määrä, puhtaus, kodinomainen ruoka, sairaanhoito, virkistyspäivät lisäävät asukkaiden viihtyvyyttä. Palvelukoti on heidän kotinsa ja missään ei saa ilmaiseksi asua ja elää. Lesken

        Ai sinun sukulaisesi saa hyvää hoitoa? Sittenhän vanhustenhoito on maassamme kunnossa.


      • ent.siivoojaparka
        1lesken kirjoitti:

        Noita on kyllä kirjoitettu ennen Trumpiakin. Samaa mantraa hoettu vuosikausia. Vanhukset ovat Suomessa heitteillä jne. Tällähetkelläkin äitini ja lähisukulaiseni asuvat vanhusten yksityisessä palvelukodissa ja hoito on kiitettävää. Molemmat maksavat eläkkeensä mukaan tehostetusta palvelusta, kun olisivat muuten kotona yksin, eivätkä selviäisi. Palvelukodit ovat liikelaitoksia, se myönnettäköön. Ja mikseivät olisi. Mielestäni silti näissä paikoissa inhimmillyys, hoitajien määrä, puhtaus, kodinomainen ruoka, sairaanhoito, virkistyspäivät lisäävät asukkaiden viihtyvyyttä. Palvelukoti on heidän kotinsa ja missään ei saa ilmaiseksi asua ja elää. Lesken

        Ajatteles, jos pian itsekin pääsisit sinne, niin sitten asutte taas melkein koko perhe koolla saman katon alla niinkuin ollessasi lapsi. Ympyrä sulkeutuu ...


      • 1lesken
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ajatteles, jos pian itsekin pääsisit sinne, niin sitten asutte taas melkein koko perhe koolla saman katon alla niinkuin ollessasi lapsi. Ympyrä sulkeutuu ...

        esp:lle
        Asun vanhustentalossa, joten saan tänne helposti apua jos tarvitsen. Lesken


      • 1lesken
        hoito.va kirjoitti:

        Ai sinun sukulaisesi saa hyvää hoitoa? Sittenhän vanhustenhoito on maassamme kunnossa.

        hoito.va:lle
        Äiti ja sukulaiseni asuvat eri Palvelukodeissa. Täällä pyritään laittamaan niin, että missä on asunut, niin sinne suunnalle pääsisi palvelukotiin. Molemmat talot ovat yksityisiä ja kummastakin on kuulunut hyvin paljon myönteisiä kommenteja. Itse, sitten jos vanhenen, menen Puutarhakotiin. Se on tarkoitettu ei varakkailla. Kunnan talolle. Minulle vaan passaa jos sinne pääsen, kun tarves on. Lesken


    • En jaksanut enää eritellä aihetta paremmin viime yönä kun tein toistamiseen aloituksen Uusikylän hyvin kirjoitetusta blogista. Asiaa siinä on useampiinkin keskusteluihin. Se kannattaa ensin lukaista (ei ole pitkä ja kieli on kuten demeter1 jo sanoi, "maanläheistä" :)
      ***

    • yksityinensektori

      Suomi on tällainen. Huom. Irwin Goodman lauloi aikoinaan; Heikot sortuu vahvat jää, tää on pelkkää elämää, yhden neuvon äiti antoi kylmänä sä pidä pää jne...
      Toi biisi on jo 60 luvulta (johon tossa blogissakin osin viitataan) ja nyt eletään tätä päivää eli mikään ei ole nyt muuttunut.

    • Hiljakkoin oli Ilta-Sanomissa /kotimaa artikkeli onnellisten eläkeläisten kunnasta, Kuhmoisista. Siellä ei vanhustenhoitoa oltu vielä yhtiöitetty ja palvelujen taso tosi korkea.
      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000885463.html?utm_medium=social&utm_content=www.iltasanomat.fi&utm_source=facebook&utm_campaign=facebook-share
      Tuore uutinen kertoo Jämsän ulkoistaneen omia sote-palveluitaan yksityiselle Pihlajalinna Oy:lle kilpailutuksen päätteeksi. Kuhmoisten vanhuspalvelut jätettiin kilpailutuksen ulkopuolelle – ainakin vuoteen 2017 saakka.
      Elikkä yksityistäminen ja yhtiöittäminen ei mitenkään takaa sitä että palvelut paranevat. Todennäköisesti asia on juuri päinvastoin.

      • kiinnostaisi_tietää

        Milläs tolalla vanhustenhoito on siellä Ruotsissa?


      • kiinnostaisi_tietää kirjoitti:

        Milläs tolalla vanhustenhoito on siellä Ruotsissa?

        En ole kauheesti perehtynyt nimenomaan vanhustenhoitoon mutta eiköhän siellä koti-Suomessa mennä saman kaavan mukaan kuin täälläkin. Samat prosessit, samat ongelmat.


      • ent.siivoojaparka
        kiinnostaisi_tietää kirjoitti:

        Milläs tolalla vanhustenhoito on siellä Ruotsissa?

        En minäkään silleen paljon muuta kuin mitä lehdistä lukenut.
        Kai niistä huolta pidetään, etteivät paleltumaan pääse. Sisälämpötila 35C kuulostaa ihan mukavalta vanhoille luille.

        http://www.nvp.se/Varmdo/Varmdo/kanns-som-ett-fangelse/


    • Kiitos Paloma. Sitkeä olet. Vaikuttaako nyt siltä, että vain pieni joukko on kiinnostunut Ehrnroothin/Uusikylän ajatuksista ? Muita niiden esille ottaminen vain ärsyttää tai ne koetaan turhana jankutuksena (jankuttaja ei ole edes vielä ehtinyt sanoa painavaa sanaansa..))
      Miksi ihmiset lukevat, miksi keskustelevat ? En tiedä muista, mutta minusta molemmat tyydyttävät omaa tiedonhalua, avartavat ymmärrystä, selkiinnyttävät maailmankuvaa. Ne tarjoavat myös tilaisuuden olla yhteydessä toisiin ihmisiin, jakaa omastaan, ottaa vastaan.
      Tietysti jokainen itse päättää sen, mitä ottaa vastaan, mistä on kiinnostunut, millaisen maailmankuvan on rakentanut ja tahtooko siitä pitää kiinni vai rakentaa/purkaa sitä.

      Itse olen aika jäärä, usein jopa muutosvastainen, mutta silti pidän tiettyä yhteiskunnallista valppautta hyvänä, katson sen kuuluvan jonkinlaiseen elämänhallintaankin, torjuvan apatiaa ja itseensä käpertymistä.

      Näin ei tietenkään tarvitse olla kaikkien kohdalla, eivätkä itseriittoiset ihmiset sen huonompia ole. Silti toivoisin tiettyä suvaitsevaisuutta niitä kohtaan, jotka tykkäävät pohdiskella isompiakin asioita, "vaikka niille emme mitään voi", vai voimmeko ?

      En vielä iskisi kirvestä kiveen, Paloma. Minusta 1lesken jo keskusteli asiasta, kertoi positiivisen esimerkin vanhusten tai ainakin yhden vanhuksen hoidosta. Vaikka niistäkin asioista on puhuttu paljon..))

      Kävi miten kävi. Kuten sanottu, itse tykkään pohdiskella asioita ja täällä olen tavannut muitakin samanhenkisiä. Sallikaa nyt meidänkin olla keskuudessanne..))

      Itse joudun nyt valitettavasti karkaamaan vapaaehtoistyöhöni ja sen jälkeen kirjapiiriin, mutta odotan mielenkiinnolla josko Uusikylän blogi sittenkin herättäisi ajatuksia, ehkä muistojakin...

      • :)) (mammanikin sanoi jo aikanaan että kaikista hänen viidestä lapsestaan Paloma oli kaikkein sisukkain ....hahaha tai sitten jääräpäisin.)
        ***
        Minä oletan että tällainen perusteltu ja linkitetty keskustelu ei ole kaikkien mieleen, siitä haukut.
        ***
        Onhan se tietysti kivempaa ja helpompaakin heitellä puskasta letkauksia ja ivaa anonyyminä. Sellainen keskustelutyyli taas ei minua kiinnosta. Korppis (ja monet muutkin) tuntuvat pitävän omien ajatuksiensa välittämisen suuremmalle yleisölle olevan antavampaa kuin ajankohtaisten aiheiden linkittäminen ja niistä keskustelu. Minä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kieltämättä omaperäisyyden meriittiä kombinoin mielelläni molempaa tyyliä: linkitän, siteeraan ja lainaan ja liitänmukaan omia ajatuksiani.
        ***


      • näennäisesti

        Juuri noinhan tätä maata hallitaan ja "uudistetaan"
        Pohdiskelen ja pohdiskelen kuten tekee K.Uusikyläkin.

        Kyllä täällä jonkun on myös tehtävä teille pohdiskelijoille rahaa,
        että voitte jatkaa tuollaista turhan päiväistä 'sivistystä' joka seisoo huonommalla tilalla kun mitä se oli jo 60-luvulla !

        Ei ole mikään ihme jos kaipailette vanhustenhuoltoon auttajia Suomeen,
        mutta kyllä nämä pohdiskelijat tulee kalliiksi ja heidän kokeilut.

        Joten jos Trumpin arvoja otetaan myös Suomeen,
        niin kyllä siinä monelta pohdiskelijalta lähtee tuoli alta,
        ja vapautuu oikean työhönkin väkeä, eikä tarvitse haikailla niitä siirtotyöläisiä.


    • Paloma ei jaksa tätä yhtä ja samaa.

      Sinun ja nimimerkki expimotin pakkosyöttö ihanteistanne alkaa kuvottamaan.

      Itseasiassa herää kysymys mikä teitä vaivaa? Kirjoitatte molemmat ikäihmisten palstalle äärioikeistovastaisesta ideologioistanne.

      Uskotko, että me vanhukset kirjoituksistanne jotenkin valaistuisimme.

      Eikö siellä teidän lähipiirissä tapahdu mitään tai eikö siellä ole ketään joka panisi mielipiteillään vastaan ja saisi aikaan kiivasta keskustelua. Joojoo..meininki kun ei ole mistään kotisin, muissa kuin kesäpäiväblogeissa.

      Kirjoitatte molemmat ikäihmisten palstalle äärioikeistovastaisesta ideologioistanne.

      Haukutte parlamenttimme perussuomalaisia jäseniä ja perussuomalaista puoluetta.

      Mitä se hyöveijää.

      Mitä tulee tulevaan merkit ovat jo ilmassa.

      Venäjä saa liittolaisen Amerikasta ja maailmaa tulee hallitsemaan oikeisto/vasemmisto-diktatuuri halusimmepa tai emme. Hyvinvointi niille joille se kuuluu venäjän eliitille ja amerikan bisnessmiehille.

      • "korppis"

        Kauheinta on että Paloma on Ruotsin-kansalainen.
        Eikä exp siitä kaukana varmaan ole.
        Olen alkanut varmistua heidän olevan trollaavia Ruotsin Ryssiä.
        Demeterkin on aikasti epäillyttävä kanssa-jankuttajansa.
        Juntus-rannalta varmaan sukunsa. :)

        H.


      • Korppis mä vähän pakkosyötän sua:

        "Soini vaatii äideille eläketurvaa, joka on ollut voimassa jo 11 vuotta"

        http://yle.fi/uutiset/3-9219362

        Ulkoministeri Timo Soinin (ps) hehkuttama venevero "herrojen huvikuunareista" on rokottamassa tavallisen palkansaajan kukkaroa.

        - Uusi hollantilainen teräsvene, jossa moottori 50 hv, veneen pituus 8,5 metriä, hinta 175.000 euroa - ei veroa

        - 50 hv:n perämoottorilla varustettu avovene, veneen pituus viisi metriä, hinta 35 000 euroa - ei veroa

        - 50 vuotta vanha mäntyrunkoinen kalastajarunkoinen vene, 70 hv:n dieselmoottorilla, veneen arvo n. 5000 euroa - vero 122 euroa


      • expimot kirjoitti:

        Korppis mä vähän pakkosyötän sua:

        "Soini vaatii äideille eläketurvaa, joka on ollut voimassa jo 11 vuotta"

        http://yle.fi/uutiset/3-9219362

        Ulkoministeri Timo Soinin (ps) hehkuttama venevero "herrojen huvikuunareista" on rokottamassa tavallisen palkansaajan kukkaroa.

        - Uusi hollantilainen teräsvene, jossa moottori 50 hv, veneen pituus 8,5 metriä, hinta 175.000 euroa - ei veroa

        - 50 hv:n perämoottorilla varustettu avovene, veneen pituus viisi metriä, hinta 35 000 euroa - ei veroa

        - 50 vuotta vanha mäntyrunkoinen kalastajarunkoinen vene, 70 hv:n dieselmoottorilla, veneen arvo n. 5000 euroa - vero 122 euroa

        Tää on taas tätä.

        Kuten tiedät vanhat diselautot saastuttavat. Hollannissa niiden käyttöä on kaupunkikeskuksissa jo rajoitettu.

        Uudet autot ovat vähäpäästöisiä.

        Sama koskennee veneitä.

        Vanhan putputti kalastajaveneen ääni on tuttu Nuaksen selältä kun se roolaa muikkua kesäöinä.

        Omistan TerhiSanny veneen pienellä pensamoottorilla.

        Eiköhän siellä parlamentissa ole muitakin jäseniä kuin Soini lakeja laatimassa.


      • näennäisesti
        expimot kirjoitti:

        Korppis mä vähän pakkosyötän sua:

        "Soini vaatii äideille eläketurvaa, joka on ollut voimassa jo 11 vuotta"

        http://yle.fi/uutiset/3-9219362

        Ulkoministeri Timo Soinin (ps) hehkuttama venevero "herrojen huvikuunareista" on rokottamassa tavallisen palkansaajan kukkaroa.

        - Uusi hollantilainen teräsvene, jossa moottori 50 hv, veneen pituus 8,5 metriä, hinta 175.000 euroa - ei veroa

        - 50 hv:n perämoottorilla varustettu avovene, veneen pituus viisi metriä, hinta 35 000 euroa - ei veroa

        - 50 vuotta vanha mäntyrunkoinen kalastajarunkoinen vene, 70 hv:n dieselmoottorilla, veneen arvo n. 5000 euroa - vero 122 euroa

        En ole korppis. Mutta vastaan kuitenkin.
        Koska jos jollain on vielä rekisterissä "50 vuotta vanha mäntyrunkoinen kalastajarunkoinen vene"

        Niin hoppi, hoppi, Trafin sivuille ja poista se rekisteristä. Niin ei tule veroja.

        Kyllä kai tuollaisessa veneessä on myös moottorikin jo antiikkiromua ?


      • korppis kirjoitti:

        Tää on taas tätä.

        Kuten tiedät vanhat diselautot saastuttavat. Hollannissa niiden käyttöä on kaupunkikeskuksissa jo rajoitettu.

        Uudet autot ovat vähäpäästöisiä.

        Sama koskennee veneitä.

        Vanhan putputti kalastajaveneen ääni on tuttu Nuaksen selältä kun se roolaa muikkua kesäöinä.

        Omistan TerhiSanny veneen pienellä pensamoottorilla.

        Eiköhän siellä parlamentissa ole muitakin jäseniä kuin Soini lakeja laatimassa.

        Tätäkään sä et ymmärrä...

        Kysehän ei ole mistään saasteverosta, tai -maksusta.

        Soini rehvasteli pistävänsä "herrat" maksamaan veroa luksusveneistään ja pieleenhän sekin taas meni.


      • Mistähän minä nyt sain torut, korppis?
        Siitäkö että minua jaksaa kiinnostaa yhteiskunnan asiat? Populismi on kuin syöpä joka leviää vaikeina aikona tai niinkuin yötuulastaja joka käy iskemässä atraimensa nukkuvan hauen niskaan. Populismi kalastaa sameissa vesissä tarjoten helppoja, halpoja, ihmisen pelkoihin ja ennakkoluuloihin perustuvia ratkaisuja. En ole koskaan sanonut että KAIKKI perussuomalaiset olisivat populisteja; luulisin että suuri osa on vain kansalaisia jotka halusivat muutosta asioihin jotka eivät olleet menneet niinkuinhe olivat halunneet. Mutta koska he eivät nähneet mitään toivoa perinteisten puolueiden agendoissa he menivät halpaan ja äänestivät puoluetta, mikä oli myöskin täysin hampaaton toteuttamaan heidän epämääräistä toivettaan "muutoksesta".
        ***
        Maailma pyörii niinkuin se pyörii ihan ilman meidän apuammekin. Pendulum heilahtaa, välillä eteen, välillä taaksepäin. Heilurinliike on vain viimeaikoina äitynyt kovasti edestakaiseen liikkeeseen ja se pitää kansan epävarmuuden tilassa.
        ***
        Olet oikeassa siinä että minä (ja monet muutkin) näemme vaaran ääriliikkeissä: niin äärioikeistossa kuin äärivasemmistossakin; kaikessa joka kiihoittaa kansaa väkivaltaisuuteen ja ajattelemattomiin ratkaisuihin.


      • näennäisesti kirjoitti:

        En ole korppis. Mutta vastaan kuitenkin.
        Koska jos jollain on vielä rekisterissä "50 vuotta vanha mäntyrunkoinen kalastajarunkoinen vene"

        Niin hoppi, hoppi, Trafin sivuille ja poista se rekisteristä. Niin ei tule veroja.

        Kyllä kai tuollaisessa veneessä on myös moottorikin jo antiikkiromua ?

        ...niin ja kaikki köyhien vanhat Toyota-antiikkiromut pois rekisteristä.


      • soutaenparempi
        expimot kirjoitti:

        ...niin ja kaikki köyhien vanhat Toyota-antiikkiromut pois rekisteristä.

        myös rikkaiden vanhat mersut ja volvot voidaan poistaa saastuttamasta, niitä täällä maaseudulla vanhoilla isännillä riittää, hirveitä hajuhaittoja

        vanhojen rämien moottoriveneiden ympärillä on aina polttoaineen katku ja vedessä killuu kaikki sateenkaarenvärit, yök


      • näennäisesti
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mistähän minä nyt sain torut, korppis?
        Siitäkö että minua jaksaa kiinnostaa yhteiskunnan asiat? Populismi on kuin syöpä joka leviää vaikeina aikona tai niinkuin yötuulastaja joka käy iskemässä atraimensa nukkuvan hauen niskaan. Populismi kalastaa sameissa vesissä tarjoten helppoja, halpoja, ihmisen pelkoihin ja ennakkoluuloihin perustuvia ratkaisuja. En ole koskaan sanonut että KAIKKI perussuomalaiset olisivat populisteja; luulisin että suuri osa on vain kansalaisia jotka halusivat muutosta asioihin jotka eivät olleet menneet niinkuinhe olivat halunneet. Mutta koska he eivät nähneet mitään toivoa perinteisten puolueiden agendoissa he menivät halpaan ja äänestivät puoluetta, mikä oli myöskin täysin hampaaton toteuttamaan heidän epämääräistä toivettaan "muutoksesta".
        ***
        Maailma pyörii niinkuin se pyörii ihan ilman meidän apuammekin. Pendulum heilahtaa, välillä eteen, välillä taaksepäin. Heilurinliike on vain viimeaikoina äitynyt kovasti edestakaiseen liikkeeseen ja se pitää kansan epävarmuuden tilassa.
        ***
        Olet oikeassa siinä että minä (ja monet muutkin) näemme vaaran ääriliikkeissä: niin äärioikeistossa kuin äärivasemmistossakin; kaikessa joka kiihoittaa kansaa väkivaltaisuuteen ja ajattelemattomiin ratkaisuihin.

        Mitä on politiikka ja populismi? Politiikka on kokonaisnäkemykseen tai aatteeseen pohjautuvaa toimintaa ,jolla pyritään vaikuttamaan valtiollisiin tai yhteiskunnallisiin asioihin. Usein sanaa käytetään puolueiden toiminnasta. Politiikka voi tarkoittaa julkisyhteisön päätöksentekoa .Politiikka on toimimista jonkin asian puolesta jotain toista asiaa vastaan. Politiikka on myös määritelty ”eturistiriidaksi päämääristä”. Kari Palonen on todennut politiikkaa olevan siellä, missä voi tehdä toisin.Toiminta muuttuu poliittiseksi silloin kun on tehtävä ratkaisuja kahden tai useamman vaihtoehdon välillä.Yksinkertaistaen voidaan puhua myös vain yhteisten asioiden hoitamisesta.

        Populismi tarkoittaa kansansuosioon kansankiihotuksellisin keinoin tähtäävä poliittista toimintaa. Populismi voidaan käsittää aatteena, joka korostaa ihmisarvoa ja demokratiaa. Jos moittii toista populistiksi, asettuu itse elitistiseen rooliin. Sanaa tulee käyttää siis harkiten muiden toimintaa arvioidessa. Populistin leiman saaneet henkilöt mielipiteineen eivät aina tule kuulluksi. Asioita ei haluta kriittisesti ja objektiiviseksi arvioida. Toisaalta populisti voi näyttäytyä uskottavana asiantuntijana. Populismin leiman saatuaan asia tai henkilö voi jäädä yksin Kannattajia voi saada, jos teema on helppo. Kaikissa populistisissa ajatuksissa on yleensä jokin terve lähtökohta. Henkilökohtaiset tai poliittiset intressit voivat supistaa ne yksioikoisuuden, fanatismin tai yksinkertaistamisen muottiin.

        Lähde on tässä kun linkityksestä näemmä pidät.

        http://www.sariniinisto.fi/ajatuksia/lehtikirjoituksia/mita-on-politiikka-ja-populismi/


      • näennäisesti
        expimot kirjoitti:

        ...niin ja kaikki köyhien vanhat Toyota-antiikkiromut pois rekisteristä.

        Aivan niin. Kyllä noita moottoreita saa edullisesti,
        itse en tosin lähde merelle millään vanhalla antiikkiromulla,
        sen verran on vielä itse suojelu vaistoa. Ja jos ei ole varaa kunnon moottorin niin pysyn maissa. Vaikka olenkin jo lapsesta asti siellä ollut.


      • näennäisesti kirjoitti:

        Mitä on politiikka ja populismi? Politiikka on kokonaisnäkemykseen tai aatteeseen pohjautuvaa toimintaa ,jolla pyritään vaikuttamaan valtiollisiin tai yhteiskunnallisiin asioihin. Usein sanaa käytetään puolueiden toiminnasta. Politiikka voi tarkoittaa julkisyhteisön päätöksentekoa .Politiikka on toimimista jonkin asian puolesta jotain toista asiaa vastaan. Politiikka on myös määritelty ”eturistiriidaksi päämääristä”. Kari Palonen on todennut politiikkaa olevan siellä, missä voi tehdä toisin.Toiminta muuttuu poliittiseksi silloin kun on tehtävä ratkaisuja kahden tai useamman vaihtoehdon välillä.Yksinkertaistaen voidaan puhua myös vain yhteisten asioiden hoitamisesta.

        Populismi tarkoittaa kansansuosioon kansankiihotuksellisin keinoin tähtäävä poliittista toimintaa. Populismi voidaan käsittää aatteena, joka korostaa ihmisarvoa ja demokratiaa. Jos moittii toista populistiksi, asettuu itse elitistiseen rooliin. Sanaa tulee käyttää siis harkiten muiden toimintaa arvioidessa. Populistin leiman saaneet henkilöt mielipiteineen eivät aina tule kuulluksi. Asioita ei haluta kriittisesti ja objektiiviseksi arvioida. Toisaalta populisti voi näyttäytyä uskottavana asiantuntijana. Populismin leiman saatuaan asia tai henkilö voi jäädä yksin Kannattajia voi saada, jos teema on helppo. Kaikissa populistisissa ajatuksissa on yleensä jokin terve lähtökohta. Henkilökohtaiset tai poliittiset intressit voivat supistaa ne yksioikoisuuden, fanatismin tai yksinkertaistamisen muottiin.

        Lähde on tässä kun linkityksestä näemmä pidät.

        http://www.sariniinisto.fi/ajatuksia/lehtikirjoituksia/mita-on-politiikka-ja-populismi/

        "Populismissa usein osaoptimoidaan ja katsotaan asioita yksinkertaistaen. Syyt ovat inhimillisiä. Objektiivinen lähestymistapa ja itsensä ulkoistaminen  on vaikeaa tai mahdotonta. Aina sitä ei  haluta – halutaan käsitellä asiat yksilön kautta ja suljetaan silmät ympäröivältä todellisuudelta. Syy voi olla poliittinen peli, osatotuuden kertominen tai kertomatta jättäminen ei ole valehtelua , mutta eettisesti arveluttavaa.
        Taustalla voi olla tunnetta,  tietoa, vallanhalua ja äänestäjien mielistelyä "

        Populismilla pyritään valtaan käyttämällä helpointa mahdollista menetelmää: yhden asian ajamista vaikeina aikoina. Meidän aikanamme sellaiseksi tuli pakolaistulva Lähi-Idästä ja siihen osittain samaistettu kasvava islamisminuhka; asiat jotka meitä kaikkia huolestuttavat, mutta me jotka vastustamme populismia ja ääriliikeitä emme ole vielä antautuneet pelollemme.
        ***
        Sinänänsä Sari Niinistön (kok.) blogissa ei ollut mitään uutta; pelkkiä itsestäänselvyyksiä.asioita vähänkin seuranneelle.


      • näennäisesti kirjoitti:

        Mitä on politiikka ja populismi? Politiikka on kokonaisnäkemykseen tai aatteeseen pohjautuvaa toimintaa ,jolla pyritään vaikuttamaan valtiollisiin tai yhteiskunnallisiin asioihin. Usein sanaa käytetään puolueiden toiminnasta. Politiikka voi tarkoittaa julkisyhteisön päätöksentekoa .Politiikka on toimimista jonkin asian puolesta jotain toista asiaa vastaan. Politiikka on myös määritelty ”eturistiriidaksi päämääristä”. Kari Palonen on todennut politiikkaa olevan siellä, missä voi tehdä toisin.Toiminta muuttuu poliittiseksi silloin kun on tehtävä ratkaisuja kahden tai useamman vaihtoehdon välillä.Yksinkertaistaen voidaan puhua myös vain yhteisten asioiden hoitamisesta.

        Populismi tarkoittaa kansansuosioon kansankiihotuksellisin keinoin tähtäävä poliittista toimintaa. Populismi voidaan käsittää aatteena, joka korostaa ihmisarvoa ja demokratiaa. Jos moittii toista populistiksi, asettuu itse elitistiseen rooliin. Sanaa tulee käyttää siis harkiten muiden toimintaa arvioidessa. Populistin leiman saaneet henkilöt mielipiteineen eivät aina tule kuulluksi. Asioita ei haluta kriittisesti ja objektiiviseksi arvioida. Toisaalta populisti voi näyttäytyä uskottavana asiantuntijana. Populismin leiman saatuaan asia tai henkilö voi jäädä yksin Kannattajia voi saada, jos teema on helppo. Kaikissa populistisissa ajatuksissa on yleensä jokin terve lähtökohta. Henkilökohtaiset tai poliittiset intressit voivat supistaa ne yksioikoisuuden, fanatismin tai yksinkertaistamisen muottiin.

        Lähde on tässä kun linkityksestä näemmä pidät.

        http://www.sariniinisto.fi/ajatuksia/lehtikirjoituksia/mita-on-politiikka-ja-populismi/

        Kauheinta on että Paloma on Ruotsin-kansalainen.
        Eikä exp siitä kaukana varmaan ole.
        Olen alkanut varmistua heidän olevan trollaavia Ruotsin Ryssiä.
        Demeterkin on aikasti epäillyttävä kanssa-jankuttajansa.
        Juntus-rannalta varmaan sukunsa. :)

        H.


      • näennäisesti
        Paloma.se.co kirjoitti:

        "Populismissa usein osaoptimoidaan ja katsotaan asioita yksinkertaistaen. Syyt ovat inhimillisiä. Objektiivinen lähestymistapa ja itsensä ulkoistaminen  on vaikeaa tai mahdotonta. Aina sitä ei  haluta – halutaan käsitellä asiat yksilön kautta ja suljetaan silmät ympäröivältä todellisuudelta. Syy voi olla poliittinen peli, osatotuuden kertominen tai kertomatta jättäminen ei ole valehtelua , mutta eettisesti arveluttavaa.
        Taustalla voi olla tunnetta,  tietoa, vallanhalua ja äänestäjien mielistelyä "

        Populismilla pyritään valtaan käyttämällä helpointa mahdollista menetelmää: yhden asian ajamista vaikeina aikoina. Meidän aikanamme sellaiseksi tuli pakolaistulva Lähi-Idästä ja siihen osittain samaistettu kasvava islamisminuhka; asiat jotka meitä kaikkia huolestuttavat, mutta me jotka vastustamme populismia ja ääriliikeitä emme ole vielä antautuneet pelollemme.
        ***
        Sinänänsä Sari Niinistön (kok.) blogissa ei ollut mitään uutta; pelkkiä itsestäänselvyyksiä.asioita vähänkin seuranneelle.

        Tämä kohta on jäänyt huomioimatta, jos lukee tuolta ylempänä olevaa tekstiäsi.

        "Jos moittii toista populistiksi, asettuu itse elitistiseen rooliin. Sanaa tulee käyttää siis harkiten muiden toimintaa arvioidessa. Populistin leiman saaneet henkilöt mielipiteineen eivät aina tule kuulluksi. Asioita ei haluta kriittisesti ja objektiiviseksi arvioida."


      • näennäisesti
        hunksz kirjoitti:

        Kauheinta on että Paloma on Ruotsin-kansalainen.
        Eikä exp siitä kaukana varmaan ole.
        Olen alkanut varmistua heidän olevan trollaavia Ruotsin Ryssiä.
        Demeterkin on aikasti epäillyttävä kanssa-jankuttajansa.
        Juntus-rannalta varmaan sukunsa. :)

        H.

        No niinhän me kaikki olemme jostain kotoisin,
        toiset lännestä ja vielä useampi idän ihmemaasta..

        Senhän muunnellun historian tässä maassa olemme oppineet
        jo ennen kun tämä OY Suomi oli edes 50v täyttänyt.


      • bessie-

        "Sinun ja nimimerkki expimotin pakkosyöttö ihanteistanne alkaa kuvottamaan."
        Missä kohdin kirjoittelu muuttuu "pakkosyötöksi"!? (Ja kun nyt tuolle, mielestäni todella arveluttavalle linjalle lähdit, niin etkö todellakaan löydä palstalta oikeasti "kuvottavaa" pakkosyöttöä?)

        Vaikea kuvitella 60 ikäisille tarkoitettua, 'oikeaa' (yleis)keskustelupalstaa, jossa ei keskusteltaisi aloituksessa mainituista "Kovista ja pehmeistä arvoista, kasvottoman rahan diktatuurista, osallistumisesta, valinnanvapaudesta.".
        On niistä täälläkin jatkuvasti keskusteltu ja 'keskusteltu', mutta ei mielestäni yhtään liikaa, päinvastoin.

        Yhteiskunnallisista asioista ja arvoista keskusteleminen on aina paikallaan, myös tällä palstalla. En usko, että täällä sinun lisäksesi on montaakaan vanhusta joista se on kuvottavaa.

        Peruskoulujen ja miksei myös päiväkotien pitäisi olla ihan yhtä hyviä, sijainnistaan riippumatta. Tarkoitan myös sitä, ettei niitä saisi julkisesti laittaa paremmuusjärjestykseen ja jos koulushoppailu on jo totta Suomessa, niin sille on laitettava stoppi.
        Kovien arvojen Eestissä, ainakin Tallinnassa, on saamani käsityksen mukaan jo esikouluikäiset ja nuoremmatkin laitettu kynsin hampain kilpailemaan 'eliittipaikoista'. Juttelin kerran tästä eestiläisen nuoren äidin kanssa laivalla ja kysyin onko todella näin. Hän sanoi, että shoppailu itseasiassa alkaa jo päiväkodin valinnasta ja oli todella huolissaan tästä kehitysestä. Ja syystä, mielestäni.


      • bessie- kirjoitti:

        "Sinun ja nimimerkki expimotin pakkosyöttö ihanteistanne alkaa kuvottamaan."
        Missä kohdin kirjoittelu muuttuu "pakkosyötöksi"!? (Ja kun nyt tuolle, mielestäni todella arveluttavalle linjalle lähdit, niin etkö todellakaan löydä palstalta oikeasti "kuvottavaa" pakkosyöttöä?)

        Vaikea kuvitella 60 ikäisille tarkoitettua, 'oikeaa' (yleis)keskustelupalstaa, jossa ei keskusteltaisi aloituksessa mainituista "Kovista ja pehmeistä arvoista, kasvottoman rahan diktatuurista, osallistumisesta, valinnanvapaudesta.".
        On niistä täälläkin jatkuvasti keskusteltu ja 'keskusteltu', mutta ei mielestäni yhtään liikaa, päinvastoin.

        Yhteiskunnallisista asioista ja arvoista keskusteleminen on aina paikallaan, myös tällä palstalla. En usko, että täällä sinun lisäksesi on montaakaan vanhusta joista se on kuvottavaa.

        Peruskoulujen ja miksei myös päiväkotien pitäisi olla ihan yhtä hyviä, sijainnistaan riippumatta. Tarkoitan myös sitä, ettei niitä saisi julkisesti laittaa paremmuusjärjestykseen ja jos koulushoppailu on jo totta Suomessa, niin sille on laitettava stoppi.
        Kovien arvojen Eestissä, ainakin Tallinnassa, on saamani käsityksen mukaan jo esikouluikäiset ja nuoremmatkin laitettu kynsin hampain kilpailemaan 'eliittipaikoista'. Juttelin kerran tästä eestiläisen nuoren äidin kanssa laivalla ja kysyin onko todella näin. Hän sanoi, että shoppailu itseasiassa alkaa jo päiväkodin valinnasta ja oli todella huolissaan tästä kehitysestä. Ja syystä, mielestäni.

        "bessie-"

        Kenelle purkauksesi on?
        -
        Minusta Ruotsalaisten jatkuva höpöte on alkanut olla tuskastuttavaa.
        Se ei ole enää keskustelua.
        Se on propagandaa.
        Ns. Sverige-Demokratiaa.
        SItä huononpaa Palme-laatua.

        H.


      • bessie-
        hunksz kirjoitti:

        "bessie-"

        Kenelle purkauksesi on?
        -
        Minusta Ruotsalaisten jatkuva höpöte on alkanut olla tuskastuttavaa.
        Se ei ole enää keskustelua.
        Se on propagandaa.
        Ns. Sverige-Demokratiaa.
        SItä huononpaa Palme-laatua.

        H.

        Ensinnäkin, kirjoitukseni ei ole "purkaus". Vain yksi vastaus/kommentti/mielipide 16 muun joukossa. Neutraali ja kiihkoton.

        Tuskastu ihan rauhassa vaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mistähän minä nyt sain torut, korppis?
        Siitäkö että minua jaksaa kiinnostaa yhteiskunnan asiat? Populismi on kuin syöpä joka leviää vaikeina aikona tai niinkuin yötuulastaja joka käy iskemässä atraimensa nukkuvan hauen niskaan. Populismi kalastaa sameissa vesissä tarjoten helppoja, halpoja, ihmisen pelkoihin ja ennakkoluuloihin perustuvia ratkaisuja. En ole koskaan sanonut että KAIKKI perussuomalaiset olisivat populisteja; luulisin että suuri osa on vain kansalaisia jotka halusivat muutosta asioihin jotka eivät olleet menneet niinkuinhe olivat halunneet. Mutta koska he eivät nähneet mitään toivoa perinteisten puolueiden agendoissa he menivät halpaan ja äänestivät puoluetta, mikä oli myöskin täysin hampaaton toteuttamaan heidän epämääräistä toivettaan "muutoksesta".
        ***
        Maailma pyörii niinkuin se pyörii ihan ilman meidän apuammekin. Pendulum heilahtaa, välillä eteen, välillä taaksepäin. Heilurinliike on vain viimeaikoina äitynyt kovasti edestakaiseen liikkeeseen ja se pitää kansan epävarmuuden tilassa.
        ***
        Olet oikeassa siinä että minä (ja monet muutkin) näemme vaaran ääriliikkeissä: niin äärioikeistossa kuin äärivasemmistossakin; kaikessa joka kiihoittaa kansaa väkivaltaisuuteen ja ajattelemattomiin ratkaisuihin.

        Sitten kun tai jos saat vertauskuvissasi käyttämän syövän se kun leviää sekä hyvinä ja huonoina aikoina, Ota yhteyttä voin olla vertaistukena taistelussasi sitäkin vastaan.


      • bessie- kirjoitti:

        Ensinnäkin, kirjoitukseni ei ole "purkaus". Vain yksi vastaus/kommentti/mielipide 16 muun joukossa. Neutraali ja kiihkoton.

        Tuskastu ihan rauhassa vaan.

        Kyllä se oli minulle suunnattu. Jatka maailman parantamista. Yksi neuvo. Jos haluat jämäkkyyttä sanomaasi älä käytä konditiomnaalia.


      • bessie-
        Paloma.se.co kirjoitti:

        "Populismissa usein osaoptimoidaan ja katsotaan asioita yksinkertaistaen. Syyt ovat inhimillisiä. Objektiivinen lähestymistapa ja itsensä ulkoistaminen  on vaikeaa tai mahdotonta. Aina sitä ei  haluta – halutaan käsitellä asiat yksilön kautta ja suljetaan silmät ympäröivältä todellisuudelta. Syy voi olla poliittinen peli, osatotuuden kertominen tai kertomatta jättäminen ei ole valehtelua , mutta eettisesti arveluttavaa.
        Taustalla voi olla tunnetta,  tietoa, vallanhalua ja äänestäjien mielistelyä "

        Populismilla pyritään valtaan käyttämällä helpointa mahdollista menetelmää: yhden asian ajamista vaikeina aikoina. Meidän aikanamme sellaiseksi tuli pakolaistulva Lähi-Idästä ja siihen osittain samaistettu kasvava islamisminuhka; asiat jotka meitä kaikkia huolestuttavat, mutta me jotka vastustamme populismia ja ääriliikeitä emme ole vielä antautuneet pelollemme.
        ***
        Sinänänsä Sari Niinistön (kok.) blogissa ei ollut mitään uutta; pelkkiä itsestäänselvyyksiä.asioita vähänkin seuranneelle.

        Yksinkertainen populismi vetoaa yksinkertaisiin ja/tai muuten helposti vietävissä oleviin ihmisiin. Enemmän tai vähemmän yhden asian populistit ja populistiset liikkeet ovat sikälikin vahingollisia, että ne saavat yksinkertaiset seuraajansa katsomaan vain yhteen suuntaan ja näkemään sielläkin asioista vain yhden puolen.

        Sanotaan nyt vaikka yhtiöittäminen. Oikeistopopulistit voivat tankuttaa "kansalle", että yhtiöittäminen ei ole sama asia kuin yksityistäminen, ja piankos kansa tämän oppii. Kyllä kansa tietää juu, mutta riittääkö se, että tietää ettei yhtiöittäminen ole yksityistämistä? Vai pitäisikö olla vähän perillä myös siitä, mitä yhtiöittäminen käytännössä tarkoittaa jo nyt, ja millaisia vaikutuksia sillä voi olla tulevaisuudessa?


      • bessie-
        korppis kirjoitti:

        Kyllä se oli minulle suunnattu. Jatka maailman parantamista. Yksi neuvo. Jos haluat jämäkkyyttä sanomaasi älä käytä konditiomnaalia.

        Ai maailman parantamista vai? Olkoon nyt, jatkan vain keskustelua.

        Kiitos antamistasi ohjeista. En kylläkään pyrkinyt jämäkkyyteen. Voin toki nyt asiasta ohjeistettuna sanoa, että minun mielestäni peruskoulujen pitää olla yhtä hyviä, sijainnista riippumatta. Aivan ehdottomasti en voi sanoa, että kouluja ei saa laittaa paremmusjärjestykseen, sillä en ole tässäkään asiassa ehdoton.


      • eppu2
        näennäisesti kirjoitti:

        Mitä on politiikka ja populismi? Politiikka on kokonaisnäkemykseen tai aatteeseen pohjautuvaa toimintaa ,jolla pyritään vaikuttamaan valtiollisiin tai yhteiskunnallisiin asioihin. Usein sanaa käytetään puolueiden toiminnasta. Politiikka voi tarkoittaa julkisyhteisön päätöksentekoa .Politiikka on toimimista jonkin asian puolesta jotain toista asiaa vastaan. Politiikka on myös määritelty ”eturistiriidaksi päämääristä”. Kari Palonen on todennut politiikkaa olevan siellä, missä voi tehdä toisin.Toiminta muuttuu poliittiseksi silloin kun on tehtävä ratkaisuja kahden tai useamman vaihtoehdon välillä.Yksinkertaistaen voidaan puhua myös vain yhteisten asioiden hoitamisesta.

        Populismi tarkoittaa kansansuosioon kansankiihotuksellisin keinoin tähtäävä poliittista toimintaa. Populismi voidaan käsittää aatteena, joka korostaa ihmisarvoa ja demokratiaa. Jos moittii toista populistiksi, asettuu itse elitistiseen rooliin. Sanaa tulee käyttää siis harkiten muiden toimintaa arvioidessa. Populistin leiman saaneet henkilöt mielipiteineen eivät aina tule kuulluksi. Asioita ei haluta kriittisesti ja objektiiviseksi arvioida. Toisaalta populisti voi näyttäytyä uskottavana asiantuntijana. Populismin leiman saatuaan asia tai henkilö voi jäädä yksin Kannattajia voi saada, jos teema on helppo. Kaikissa populistisissa ajatuksissa on yleensä jokin terve lähtökohta. Henkilökohtaiset tai poliittiset intressit voivat supistaa ne yksioikoisuuden, fanatismin tai yksinkertaistamisen muottiin.

        Lähde on tässä kun linkityksestä näemmä pidät.

        http://www.sariniinisto.fi/ajatuksia/lehtikirjoituksia/mita-on-politiikka-ja-populismi/

        Ei se populismi ole kenenkään taskussa yksityisomaisuutena.
        Mitä se sitten oli, kun kokoomusta takavuosina lanseerattiin ´työväenpuolueena.´
        Joku sensorttinen iskulause oli.


      • näennäisesti
        eppu2 kirjoitti:

        Ei se populismi ole kenenkään taskussa yksityisomaisuutena.
        Mitä se sitten oli, kun kokoomusta takavuosina lanseerattiin ´työväenpuolueena.´
        Joku sensorttinen iskulause oli.

        No, eikös palkkatuloilla elävät ole sitten työläisiä.
        Vaikka olisi sitten poliisi, sairaanhoitaja, opettaja tai jokin muu, verovaroin ylläpidetty suojatyöpaikka? Noistahan oli ennen suurin osa demareita, mutta käänsivät kelkkaa kun piti saada vaikutusvaltaa, ja esim. tästäkin asiasta löytyy kyllä vaikka muille jaettavaksi aihetta

        Voi olla että olen ymmärtänyt tämänkin asia aivan väärin.


      • näennäisesti kirjoitti:

        No, eikös palkkatuloilla elävät ole sitten työläisiä.
        Vaikka olisi sitten poliisi, sairaanhoitaja, opettaja tai jokin muu, verovaroin ylläpidetty suojatyöpaikka? Noistahan oli ennen suurin osa demareita, mutta käänsivät kelkkaa kun piti saada vaikutusvaltaa, ja esim. tästäkin asiasta löytyy kyllä vaikka muille jaettavaksi aihetta

        Voi olla että olen ymmärtänyt tämänkin asia aivan väärin.

        Älä huoli, nää on niitä aloitusia joissa ei ole muita oikein ymmärtäneitä kuin aloittaja ja expimot.


      • eppu2
        näennäisesti kirjoitti:

        No, eikös palkkatuloilla elävät ole sitten työläisiä.
        Vaikka olisi sitten poliisi, sairaanhoitaja, opettaja tai jokin muu, verovaroin ylläpidetty suojatyöpaikka? Noistahan oli ennen suurin osa demareita, mutta käänsivät kelkkaa kun piti saada vaikutusvaltaa, ja esim. tästäkin asiasta löytyy kyllä vaikka muille jaettavaksi aihetta

        Voi olla että olen ymmärtänyt tämänkin asia aivan väärin.

        Miten voit saada kommentistani sen käsityksen, että sanoisin etteivät palkkatuloilla elävät ole työläisiä?
        Nyt en kyllä minä ymmärrä.


      • bessie-
        näennäisesti kirjoitti:

        No, eikös palkkatuloilla elävät ole sitten työläisiä.
        Vaikka olisi sitten poliisi, sairaanhoitaja, opettaja tai jokin muu, verovaroin ylläpidetty suojatyöpaikka? Noistahan oli ennen suurin osa demareita, mutta käänsivät kelkkaa kun piti saada vaikutusvaltaa, ja esim. tästäkin asiasta löytyy kyllä vaikka muille jaettavaksi aihetta

        Voi olla että olen ymmärtänyt tämänkin asia aivan väärin.

        "Vaikka olisi sitten poliisi, sairaanhoitaja, opettaja tai jokin muu, verovaroin ylläpidetty suojatyöpaikka? Noistahan oli ennen suurin osa demareita, mutta käänsivät kelkkaa kun piti saada vaikutusvaltaa, ja esim. tästäkin asiasta löytyy kyllä vaikka muille jaettavaksi aihetta"

        Jaa, milloin "ennen" suurin osa opettajista (!), sairaanhoitajista ja poliiseista on ollut demareita?! Ja mistä olet tämän tiedon saanut, ihmiset kun yleensä eivät kerro poliittista kantaansa työkavereilleen (saati 'asiakkailleen'!), jos nyt kellä selkeä sellainen sattuisikin olemaan. Suurimmalla osalla ei taida olla.

        "Suojatyöpaikka" sanan käyttäminen on aika surkea ja epäonnistunut halveerausyritys näistä ammateista puhuttaessa.


    • Pulp-fictio

      Caruma ja Ambea? Ruotsalaisia konserneja? Hoitoala?
      Paloma, onko sulla näistä tietoa?

      • Ei ole tietoa. Kumpikaan ei kuulosta suoraan tutuilta. Mä luulen että ne on yhteispohjoismaisia konserneja. Meidän alueella on vielä vanhanaikainen julkinen terveydenhoito eli maakäräjien (landstingetin) alainen. Toimii todella hyvin. <


      • ent.siivoojaparka

      • Pulp-fictio
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Carema Care?
        Vaihtoi nimensä, kun sai liikaa negatiivista kuuluisuutta.
        https://sv.wikipedia.org/wiki/Vardaga

        Kiitos tiedoista. Mielestäni jossain ajankohtaisohjelassa käsiteltiin Suomessa jotain hoitokonsernia noiden yksityostämisten jälkeen Ruotsissa. Jälki ei ollut hyvää.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Carema Care?
        Vaihtoi nimensä, kun sai liikaa negatiivista kuuluisuutta.
        https://sv.wikipedia.org/wiki/Vardaga

        Näytettiin täällä dokumenttia joku aika taapäin.


    • Kai tämäkin on tarpeeksi rumppaa... Trumppia tähän ketjuun.

      "Autovero pois – ajoneuvo- ja polttoaineveroja lasketaan"

      Minulla on uusi auto ja ajan sillä helvetin vähän, mutta se ei estä minua näkemästä että maksumiehiksi ovat taas joutumassa haja-asutusalueilla asuvat vähävaraiset, joilla ei ole varaa ostaa uutta autoa veroalennuksesta huolimatta.

      Elämme kovia aikoja...

      • Peukku Trumpille jo vain samaa mieltä.


      • näennäisesti

        4snt/KM sanoivat uutisissa, että tulee lisää maksettavaa autoilijoille ?

        Mutta, kuten itselle se tarkoittaisi pienempää maksua, kun en tarvitse autoa kovin usein, olenkin ajatellut hävittää koko auton, ja jos tarvitsen autoa niin vuokraan sellaisen.

        Sähköpyörällä pääsen nopeammin, on jo viides vuosi menossa s-pyörällä, ja toinen akku on hankittu Saksasta, joka maksoi kotiini tuotuna alle puolet, siitä mitä se olisi Suomessa maksanut.

        On se hyvä kun pian on taas saatavilla "ilmaista energiaa", tosin noin kuukausi on odotettava sitä, että tulee riittävästi valoa. Yli 7kWh saan omasta järjestelmästä tuota "ilmaista energiaa".


    • ärlihet

      Hyvin vaikea etukäteen tietää mitä on edessä maailmassa, toivottavasti parempaa.

      Koska olen asunut Ruotsissa vuodesta 1970 voin vain sanoa että ei Ruotsi mikään malli valtio ole, ehkä Suomi on monella tavalla ex suuret eläkkeet monia erilaisia, sosiaaliset edut toista luokkaa, verovapaa tulo ex talon myynti (2v) asuminen. Pääasia on että kansa on tyytyväinen.

      Ruotsalaiset ovat pääasiassa hiljaa ex jos eläkkeet laskee ja oli mikä asia tahansa.

      Ruotsissa täytyy ajatella omalla päällä, kyllä näin on. Täällä täytyy ajatella taloutta toisin koska asuminen ei mielestäni ole taloutta, omistan tiilitaloni jota tuskin en koskaan myy. Tilasin uuden auton, ostin Golt Sportscompi 1,6 TDI 85kw, on pienempi auto, vanha oli liian suuri EU mielestä tai Ruotsin ei saa ylittää 3500kg auto ja perävaunu yhteensä. Vanha oli volvo v70 m 2013 diesel kaikilla hienouksilla- uudessa ei ole niin paljon, on eräitä kamera taakse....

      Yleisesti ei saa ottaa mallia muista taloudessa koskiessa maan taloutta.

      • äksy

        Se kirjoitetaan ärlighet...

        H.


      • ärligheet
        hunksz kirjoitti:

        äksy

        Se kirjoitetaan ärlighet...

        H.

        Näin sen en jaksa korjata ja yleensä kirjoitan väärin kieli kuin kieli.


      • On.toisilla.vaikeaa

        Suomessa tuttavapiiriini kuuluu tosirikas, niin rikas että hänen täytyy itse kehua itseään kun ystävät eivät aina huomaa ylistää hänen vaurauttaan.


      • ärlighet
        On.toisilla.vaikeaa kirjoitti:

        Suomessa tuttavapiiriini kuuluu tosirikas, niin rikas että hänen täytyy itse kehua itseään kun ystävät eivät aina huomaa ylistää hänen vaurauttaan.

        JOs tarkoitat minua, en ole suomenkansalainen enkä asut Suomessa 47 vuoteen.

        Kuka muu kissanhäntää kuin kissa itse!

        Tuttavapiiri on pieni koska niin sen haluan olevan.


    • Sanan.helinää

      Populistin tavoite on näkyvyys huomion saaminen, asialla ei niinkään väliä vaan miten se esitetään viime vaaleissa puolue väitti olevan köyhän asialla kun tuli vaaleissa menestys mutta kansa alkoi peräänkuuluttamaan tuloksia ja lupauksia niin puolueen johtaja totesi kyllä vaalien alla saa luvata ja valehdella ihan kirkkain silmin. Entä nyt kun kannatus on alamaissa ja kunnallisvaaleihin ei ole esittää uutta jytkyä.

    • ent.siivoojaparka

      Näinhän se on, näinhän se on
      """Ruotsalaiset ovat pääasiassa hiljaa ex jos eläkkeet laskee ja oli mikä asia tahansa."""

      kent:
      "Sverige, Sverige älskade vän
      En tiger som skäms
      Jag vet hur det känns
      När allvaret har blivit ett skämt
      När tystnaden skräms
      Vad är det som hänt
      ...
      Regnet slår mot rutorna nu
      Men natten är ljus i ett land utan ljud
      Och glasen glittrar tyst på vårt bord
      Lika tomma som ord
      Visst är kärleken stor
      ..."

    • ärlighet

      Totuus tulee esille aina kaikessa---- näin on veljet ja sisaret nyt tai valossa.

      • "äksy"

        Aldrig läta komma ut
        som läten ur en Storkens trut.

        Viska varmt med vita färg
        så vinner du ett höga berg.

        Om någon ser du leker fel
        stå rätt och låt dig verka hel."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=uMQDkT4wV3A

        H.


      • ärlighet...t

        Suomalaiset kepit katkeilee ja huumeet--Huumeissa on koko maa ollut----aika on arvoitus. 1967 armeissa näin kun huume lääkärin hoiti elän da.


    • eppu2

      Tuosta osallistumisesta, kyllähän työttömillä on kaiken aikaa kursseja ja vastikkeellista työtä.
      Tiedä sitten sos.toimiston avusta, auttaisiko vastikkeellisuus karsimaan huijarit pois.
      Tätä samalla viivalla oloahan meille syötetään tuossa sotessa, mutta minä en siihen usko.
      Kun erikoissairaanhoitoa keskitetään vain muutamiin paikkoihin, ambulanssiralli lisääntyy. Väitän, että, kun Ihminen saa aivoverenvuodon Utsjoella tai Helsingissä, eivät ole hoidon saatavuudessa samalla viivalla, eivätkä ole koskaan olleetkaan.
      Toinen asia on tämä ns. valinnanvapaus.
      Kun/jos voidaan valita yksityinen tai kunnallinen, silloin isot ylikansalliset yhtiöt jyräävät pienet toimijat ja verorahat valuu rajojen ulkopuolelle.
      Kovin meille vakuutetaan, ettei niin käy, sen haluaisin kyllä nähdä, millä se estetään.
      Koska kaikki täytyy kilpailuttaa.

      • Kun kaikki raskaampi hoito keskitetään isoihin yksiköihin niin olisiko paikallaan jos siinä välissä olisi raskaammin varusteltuja ja miehitettyjä liikkuvia yksiköitä?
        Ikäänkuin medi-heli pyörillä .
        Niitä yksiköitä saataisiin kotikäynneillekkin .


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kun kaikki raskaampi hoito keskitetään isoihin yksiköihin niin olisiko paikallaan jos siinä välissä olisi raskaammin varusteltuja ja miehitettyjä liikkuvia yksiköitä?
        Ikäänkuin medi-heli pyörillä .
        Niitä yksiköitä saataisiin kotikäynneillekkin .

        Kyllä varmaan olisi ainakin inhimillisestä näkökulmasta katsoen, mutta rahahan siinäkin tulisi vastaan.
        Ei nykyään enää lasketa taloudellistakaan hyötyä 10 vuoden tähtäimellä, kaikki on vaan kvartaalitaloutta.
        Päättäjiä ei taida paljon ihmisten inhimilliset kärsimykset kiinnostaa, kuin juhlapuheissa.


      • Minä jäin myös miettimään tuota osallistumista.
        Mikä siinä olisi sitten niin väärin joa nuoret, terveet työnhakijat tekisivät vapaa-aikanaan jotain hyödyllistä, esim. kouluissa välituntien aikana pihalla tai auttaisivat vanhuksia lumenluonnissa, täysin vapaaehtoiselta pohjalta ja se sitten palkittaisiin esim. avustuksen määrässä?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä jäin myös miettimään tuota osallistumista.
        Mikä siinä olisi sitten niin väärin joa nuoret, terveet työnhakijat tekisivät vapaa-aikanaan jotain hyödyllistä, esim. kouluissa välituntien aikana pihalla tai auttaisivat vanhuksia lumenluonnissa, täysin vapaaehtoiselta pohjalta ja se sitten palkittaisiin esim. avustuksen määrässä?

        "Paloma.se.co"

        Mainitsemiasi asioita nuoretkin saavat tehdä vaikka heti.
        Mutta.
        Jos hommassa aletaan liikutella rahaa, astuvat työ-ehto-sopimukset voimaan.
        Orja-työ ei ole sallittua Suomessa.
        Pakko-työkin vain vankiloissa, muistaakseni.
        Ei ainakaan vielä.
        Vasta kohta on.
        -
        Mitä iloa sinä saat hyppiessäsi jakamassa joka-puolella tätä ryssä-propagandaasi?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Mainitsemiasi asioita nuoretkin saavat tehdä vaikka heti.
        Mutta.
        Jos hommassa aletaan liikutella rahaa, astuvat työ-ehto-sopimukset voimaan.
        Orja-työ ei ole sallittua Suomessa.
        Pakko-työkin vain vankiloissa, muistaakseni.
        Ei ainakaan vielä.
        Vasta kohta on.
        -
        Mitä iloa sinä saat hyppiessäsi jakamassa joka-puolella tätä ryssä-propagandaasi?

        H.

        En mä tiedä mitään "ryssä-propagandasta". Ihan omia ajatuksiani jaan ilmaiseksi.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Mainitsemiasi asioita nuoretkin saavat tehdä vaikka heti.
        Mutta.
        Jos hommassa aletaan liikutella rahaa, astuvat työ-ehto-sopimukset voimaan.
        Orja-työ ei ole sallittua Suomessa.
        Pakko-työkin vain vankiloissa, muistaakseni.
        Ei ainakaan vielä.
        Vasta kohta on.
        -
        Mitä iloa sinä saat hyppiessäsi jakamassa joka-puolella tätä ryssä-propagandaasi?

        H.

        Kyllä me tehtiin talkootyötä minunkin lapsuudessani vielä, Suomessa. Eikä kukaannimitellyt sitä "ryssä-propagandaksi"
        Kysymys on aina vapaaehtoisuudesta. Ei siis orjatyötä, eikä pakkotyötä. Mutta osallistuminen ja tekeminen jotain palkatta toisten hyväksi obn varmasti sinulle aivan perverssi ajatus.
        Miten sinä, siis juuri SINÄ, voisit käyttää aikaasi hyödyllisemmin kuin roikkumalla näillä palstoilla kirjoittamassa jankutuksia?


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Kun kaikki raskaampi hoito keskitetään isoihin yksiköihin niin olisiko paikallaan jos siinä välissä olisi raskaammin varusteltuja ja miehitettyjä liikkuvia yksiköitä?
        Ikäänkuin medi-heli pyörillä .
        Niitä yksiköitä saataisiin kotikäynneillekkin .

        Koti-kiusattu, helpompaa on Mohammedin mennä vuoren luo, kuin vuoren tulla Mohammedin tykö.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Kun kaikki raskaampi hoito keskitetään isoihin yksiköihin niin olisiko paikallaan jos siinä välissä olisi raskaammin varusteltuja ja miehitettyjä liikkuvia yksiköitä?
        Ikäänkuin medi-heli pyörillä .
        Niitä yksiköitä saataisiin kotikäynneillekkin .

        "koti-kiusattu"

        Ja kenenkähän pitäisi maksaa sitten näiden laiska-sairaitten palvelut metsien kätköihin?
        Halvemmaksi tulee ostaa heille sähkö-rollaattori sade-katoksella ja tosi-isolla akulla.

        H.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä me tehtiin talkootyötä minunkin lapsuudessani vielä, Suomessa. Eikä kukaannimitellyt sitä "ryssä-propagandaksi"
        Kysymys on aina vapaaehtoisuudesta. Ei siis orjatyötä, eikä pakkotyötä. Mutta osallistuminen ja tekeminen jotain palkatta toisten hyväksi obn varmasti sinulle aivan perverssi ajatus.
        Miten sinä, siis juuri SINÄ, voisit käyttää aikaasi hyödyllisemmin kuin roikkumalla näillä palstoilla kirjoittamassa jankutuksia?

        "Paloma.se.co"

        "Mutta.
        Jos hommassa aletaan liikutella rahaa, astuvat"
        -
        Minä jankutan vain jankutuksissa jotka ovat ensin alkaneet jankuttaa.
        Tasa-arvo nääs.
        Joten varohan jankuttamasta etten...

        H.


      • eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä jäin myös miettimään tuota osallistumista.
        Mikä siinä olisi sitten niin väärin joa nuoret, terveet työnhakijat tekisivät vapaa-aikanaan jotain hyödyllistä, esim. kouluissa välituntien aikana pihalla tai auttaisivat vanhuksia lumenluonnissa, täysin vapaaehtoiselta pohjalta ja se sitten palkittaisiin esim. avustuksen määrässä?

        Ei siinä varsinaisesti mitään pahaa olekkaan ja siihen suuntaan ollaan menossakin, koska rahat eivät kertakaikkiaan riitä.
        Toteutus vaan on toinen juttu. Miten siitä saadaan toimiva kokonaisuus ja tasapuolinen.


      • OivaItse
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Mainitsemiasi asioita nuoretkin saavat tehdä vaikka heti.
        Mutta.
        Jos hommassa aletaan liikutella rahaa, astuvat työ-ehto-sopimukset voimaan.
        Orja-työ ei ole sallittua Suomessa.
        Pakko-työkin vain vankiloissa, muistaakseni.
        Ei ainakaan vielä.
        Vasta kohta on.
        -
        Mitä iloa sinä saat hyppiessäsi jakamassa joka-puolella tätä ryssä-propagandaasi?

        H.

        @hunksz

        """Mitä iloa sinä saat hyppiessäsi jakamassa joka-puolella tätä ryssä-propagandaasi?"""
        Oivallinen kysymys.


      • Ancelina kirjoitti:

        Koti-kiusattu, helpompaa on Mohammedin mennä vuoren luo, kuin vuoren tulla Mohammedin tykö.

        Menipä kuka tahansa kenen luokse niin yritin eres antaa jotain ratkasua nykyseen tilanteeseen .
        Nykynen tilanne jos jatkuu entisillä opeilla niin moni kivulias potilas menehtyy matkalla sinne isolle kirkolle .


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Ja kenenkähän pitäisi maksaa sitten näiden laiska-sairaitten palvelut metsien kätköihin?
        Halvemmaksi tulee ostaa heille sähkö-rollaattori sade-katoksella ja tosi-isolla akulla.

        H.

        Muista vanha totuus ja maan tapa ,artisti maksaa .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Muista vanha totuus ja maan tapa ,artisti maksaa .

        "koti-kiusattu"

        Ei ole kaukaakaan siitä kun Hertsikan Tokmannin edessä(sisä-tiloissa) ihailin 3-pyöräistä sähkö-rollaattoria.
        Oli hienosti tuunattu.
        Harley-laukut, Lammas-nahka karvoineen satulalla.
        Maalattuja psykedeli-kuvia ja paksu kirkas-lakkaus.-
        Omistaja horjahteli keppeineen paikalle ja heitettiin hetulaa hetki.
        4 tonnia hienostelu.
        Akku kestää 40km.
        Kolmen päivän ajot edes-takaisin.
        Sossu oli auttanut hankinnassa, mies itse maksanut loput plus hienostelut.
        Nauraen hän kertoi Thaimaassa katselleensa tuk-tukeja.
        Kun ehdotin hänelle jotain teltta-katosta pää-kallo-maalauksella.
        -
        Älä siis suotta laita fillaristasi kuvaa :)

        yst.

        H.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Menipä kuka tahansa kenen luokse niin yritin eres antaa jotain ratkasua nykyseen tilanteeseen .
        Nykynen tilanne jos jatkuu entisillä opeilla niin moni kivulias potilas menehtyy matkalla sinne isolle kirkolle .

        Jos on tarkoituskin koota vanhat ja vaivaiset sinne kirkon lähettyville.

        Oikeasti on todella vaikeaa raskaasti varusteltuja yksiköitä henkilökuntineen pitkin poikin kuljetella.
        Täällä on kevyemmin varusteltu auto, joka kulkee syrjäisemmillekin kylille pikku toimenpiteitä suorittamaan ja neuvoja antamaan.


      • Ancelina kirjoitti:

        Jos on tarkoituskin koota vanhat ja vaivaiset sinne kirkon lähettyville.

        Oikeasti on todella vaikeaa raskaasti varusteltuja yksiköitä henkilökuntineen pitkin poikin kuljetella.
        Täällä on kevyemmin varusteltu auto, joka kulkee syrjäisemmillekin kylille pikku toimenpiteitä suorittamaan ja neuvoja antamaan.

        En ihan kirjastoauto luokkaa tarkoittanut ,jatketaan hetki vielä ja laitetaan syrjäkylille ajavalle autolle ainakin lääkäri matkaan.
        Oikeestaan se kun hätäkeskus arvioi hätääntyneen ihmisen kuvauksen perusteella ,lähteäkkö vai ei , on mielestäni huono vaihtoehto.
        Aina pitäsi saara auto liikkeelle kun ihminen pyytää.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Ei ole kaukaakaan siitä kun Hertsikan Tokmannin edessä(sisä-tiloissa) ihailin 3-pyöräistä sähkö-rollaattoria.
        Oli hienosti tuunattu.
        Harley-laukut, Lammas-nahka karvoineen satulalla.
        Maalattuja psykedeli-kuvia ja paksu kirkas-lakkaus.-
        Omistaja horjahteli keppeineen paikalle ja heitettiin hetulaa hetki.
        4 tonnia hienostelu.
        Akku kestää 40km.
        Kolmen päivän ajot edes-takaisin.
        Sossu oli auttanut hankinnassa, mies itse maksanut loput plus hienostelut.
        Nauraen hän kertoi Thaimaassa katselleensa tuk-tukeja.
        Kun ehdotin hänelle jotain teltta-katosta pää-kallo-maalauksella.
        -
        Älä siis suotta laita fillaristasi kuvaa :)

        yst.

        H.

        Ei tuu fillarin ei fillaristin kuvaa ,en kuulu mihinkään yhteisöön koska olen yksittäistaistelija .
        Menen ja tulen ilman ryhmän tukea.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        En ihan kirjastoauto luokkaa tarkoittanut ,jatketaan hetki vielä ja laitetaan syrjäkylille ajavalle autolle ainakin lääkäri matkaan.
        Oikeestaan se kun hätäkeskus arvioi hätääntyneen ihmisen kuvauksen perusteella ,lähteäkkö vai ei , on mielestäni huono vaihtoehto.
        Aina pitäsi saara auto liikkeelle kun ihminen pyytää.

        Saahan sitä toivoa, mutta totuus on se, että muutenkin lääkärin näkee yhä harvemmin.
        Joskus takinliepeet liehuen ohi kävelee, kun terkkarissa käy muilla asioilla.

        Eikä pian ole terveysasemaakaan, meidänkin puljun nimi muuttuu Hyvinvointiasemaksi.

        Eihän sinne kai voi pahoinvoivana mennä.


    • Heh, täällä on nyt aloitettu Pohjois-Ruotsissa kouluttamaan odottavia äitejä synnyttämään autossa...hyvä asia osata kun lähin synnytyslaitos on 300 km. päässä.

      • eppu2

        Siihenhän se on menossa vissiin täälläkin, että taksikuskilla olisi hyvä olla kätilön koulutus.


      • ent.siivoojaparka

        Mitäköhän älyä siinä sitten on mennä synnyttämään autoon?

        Ainakin äitini tykkäsi, että hänestä olisi ollut mukavampi synnyttää pikkuveljeni kotona kuin taksin takapenkillä, mutta kun kätilö halusi niin.


    • xxxxxxxxxxxxxxx1

      Aloituksen on pakko olla provo tai trollaus. Ei KUKAAN voi olla noin henkisesti rajoittunut.

    • omamaamansikka

      Poistoon Paloman aloitus

    • Aiotteko katsoa telkusta Trumpin valtaan astumisen?
      Vai seuraatteko Gambian tilannetta jossa heidän trumppi ei meinaa millään luopua?
      Vai oletteko kuulleet uutisista että ruotsalaisia on nyt 10 miljoonaa?

    • Finleaks

      Trump ei virkaanastujaispuheessaan maininnut naisten ja homojen olevan pääosassa hänen ajatuksissaan vaan kaikki amerikkalaiset, miehet ja naiset. Toki se on silloin ihmisoikeusloukkaus, kun myös miehet otetaan huomioon ja eräiden on syytä ärähtää moista ja marssia – eikös.

      Puhe kokonaisuudessaan
      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005054838.html

      Uutisoitiin myös, että Trumpin va-tilaisuudessa olisi ollut paljon vähemmän väkeä kuin Obaman. On mahdollista, kun sääkin oli epävakainen ja sen aikana satoikin.
      3 uutistoimistoa ( mm. Huffington Post, en muista muita ) julkaisi kuvan, jossa koko lähietuala oli tyhjä. Kuva ei täsmää Sky Newsin televisiokuvan kanssa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe