Mitä tehdä miehen kanssa? Miten päästä yli?

Mnlklhkl

Eli rakastuin mieheen heti ensisilmäyksellä ja oikeastaan jo ennen kuin tavattiin. Mies kuitenkin suhteemme alussa, vielä silloin kun seurusteltiinkin virallisesti, katseli pitkään ja jatkuvasti muiden naisten kuvia ja haukkui minua. Metsästi siis muita naisia ja oli minun kanssani, kun ei parempaa sillä hetkellä ollut. Pilkkasi joka ikistä asiaa ulkonäössäni, kropassani, kasvoissani, luonteessani. Vertaili muihin naisiin, halusi että pukeudun paremmin, alan käymään salilla ja meikkaan enemmän, värjään hiukseni. Täysi kusipää siis.
Olen halunnut erota jo useaan kertaan, hän taas ei. Ollaan oltu puolitoista vuotta yhdessä, ja puhuttu nämä asiat selviksi. Hän kuulemma rakastaa minua, eikä halua ikinä erota. Ei kai eh katsele enää muita naisia, mutten oikein usko vieläkään. Olen tullut todella epävarmaksi ja itsetuntoni on aivan pohjalla. En meikkaa enkä pukeudu enää mieheni ollessa paikalla, koska tunnen itseni maaiman inhlttavimmaksi miehen silmissä. En halua lähteä minnekään enkä tykkää hänen kosketuksestaan, koska silloin hän häpesi minua ja on puristellut "läskejäni" (olen siis hoikka, tai no liian laiha..). Tämä siis vaikuttaa todella paljon molempiin ja itse olin jo valmis luovuttamaan. Teinkin typerän tempun, joka olisi ollut hyvä syy jättää minut, mutta mies päätti yrittää koska rakastaa minua ja haluaa olla kanssani loppuelämäni.
Nykyyään kaikki on siis periaatteessa hyvin, mies ei enää hauku, ei tosin kauheasti kehukaan tai "ihaile" niinkuin mielestäni kuuluisi. Jos rakastaa, eikö silloin toinen ole se maailman täydellisin, millään muulla ei ole väliä? Mies on pyytänyt anteeksi, itkenyt katuvansa, mutta en vaan tunnu pääsevän yli. Minulla on aina ollut melko huono itsetunto ja olen kokenut todella kamalia suhteita. Kuvittelin että tämä mies rakastaisi minua juuri sellaisena kuin olen, mutta alisti ja painoi minut ihan maan rakoon. Nyt sanoo että haluaisi minun olevan oma itseni, koska rakastaa minua, eikä yrittävän olla parempi.
Haluaisin päästä tästä yli, jotta näkisin onko suhteestamme mihinkään, mutta en vaan osaa enää olla oma itseni tai olla tyytyväinen mihinkään itsessäni. Minusta on tullut todella arka, surullinen ja epävarma. Haluaisin tuntea itseni joskus vielä kauniiksi ja kelpaavaksi. Olisiko kenelläkään neuvoja tai kokemusta? :/

11

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimia-

      Voi rakas ihminen, kirjoituksesi oli pitkä ja tyhejentävä. Kirjoitan niinkuin itsestäni parhaalta tuntuu ja niinkuin sen itse näen.

      Olet oikeassa siinä, että sinä ansaitset jonkun joka rakastaa sinua ehdoitta ja pitää sinua maailman täydellisimpänä ihmisenä ja joka huoneeseen tullessaan täyttää sydämesi rakkaudella. Ansaitset ihmisen, joka rakastaa sinua enemmän kuin mitään muuta koko maailmassa ja puolustaa sinua, tukee sinua ja kävelee jokaisen metrin rinnallasi. Tällainen ihminen nostaa itsetuntosi siitä suosta, johon nykyinen tuttavuutesi sen on viskannut.

      Se, että mies itkee nyt perääsi, on hänen oma ongelmansa, ja niitä ongelmia tuntuu olevan.

      Olet ollut sinnikäs, paljon sinnikkäämpi kuin valtaosa ihmiistä. Mies on saanyt sinut voimaan pahoin. Se ei ole sen arvoista.

      Sinä olet arvokas, anna itsellesi parempi tulevaisuus. Olet ansainnut sen.

      Itkin, kun luin kirjeesi, se olisi voinut olla minun kirjoittamani. Itse en osannut lähteä. Nyt on mennyt vuosikausia ja olen katkera huonon itsetunnon omaava ihmisraunio. Kirjoitin myös itselleni, kun sinulle kirjoitin.

      Ole sinä minua viisaampi. Anna sille ihmiselle, joka peilistä takaisin katsoo hyvä tulevaisuus, se on sinun vastuullasi.

    • asdfghjkla

      Juuri näin.

      Omat ja toistenkin surut on läpi elettevä.Riippuvuudet katkaistava vaikka tekisikin kipeää.

      Edessä on vapaus ja kahleet irtoavat lopulta.

      Pitää nähdä kovasti vaivaa.Sellainen on elämä.

    • kuunteleitseäsi

      Neuvoisin arvostamaan itseäsi enemmän ja pyrkimään kohti parempaa elämää.Mies ei arvosta sua niinkun suhteessa kuuluu ja ei pidä sua mielestäni viehättävänä.Pikemminkin ootte kiinni toisissanne koska aika on teidät siihen totuttanut. Toi ei kuullosta terveeltä parisuhteelta vaan hyvin myrkylliseltä! Ole rohkea ja mieti nyt asioita järjellä,elät nyt semmoisessa suhteessa minkä olet itsellesi sallinut.

    • vaihtoehtotulevaisuuden

      Voi helvetti jätä tuo mies. Hänhän näyttelee että kelpaat kun on saanut sinut epävarmuuden tilaan. Joillakin ihmisillä on älytön käsitys rakastamisesta. Se jot a rakasti sen nuji maanrakoon. teidän suhteessa on nyt liikaa korjattavaa joka ei korjaannu enää. Uusi suhde uusi aika uudet tunteet. Pääset helpommalla niin.

    • jätäsehullu

      Lähde karkuun ja lujaa jos noin on sanonut:
      "haluaa olla kanssani loppuelämäni."

      Sun loppuelämän, ei miehen loppuelämää, aikooko tappaa sut?

    • " Jos rakastaa, eikö silloin toinen ole se maailman täydellisin?" Kyllä, niin sen pitää olla ja niin sun täytyy saada tuntea. Toivon sulle hyvää.

      • TotuusSattuu

        "" Jos rakastaa, eikö silloin toinen ole se maailman täydellisin?" Kyllä, niin sen pitää olla ja niin sun täytyy saada tuntea. Toivon sulle hyvää."

        Itse en taas ymmärrä tällaisia vaatimuksia siitä että toisen pitäisi olla se "maailman täydellisin". Kuullostaa joltain teinien höttöunelmalta. Minusta sen toisen pitää olla se rakkain mutta juuri siitä huolimatta että se toinen ei ole täydellinen vaan oikea ihminen vikoine ja puutteineen mutta jota juuri niistä huolimatta rakastaa ja on valmis ohittamaan ne puutteet.


      • Jannen.saluuna
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "" Jos rakastaa, eikö silloin toinen ole se maailman täydellisin?" Kyllä, niin sen pitää olla ja niin sun täytyy saada tuntea. Toivon sulle hyvää."

        Itse en taas ymmärrä tällaisia vaatimuksia siitä että toisen pitäisi olla se "maailman täydellisin". Kuullostaa joltain teinien höttöunelmalta. Minusta sen toisen pitää olla se rakkain mutta juuri siitä huolimatta että se toinen ei ole täydellinen vaan oikea ihminen vikoine ja puutteineen mutta jota juuri niistä huolimatta rakastaa ja on valmis ohittamaan ne puutteet.

        Tässä varmaan tarkoitetaan juuri sitä että ei huomata toisen vikoja vaan pidetään toista vikoineen päivineen täydellisenä ihmisenä, hyväksytään toinen sellaisena kun se on.


      • TotuusSattuu
        Jannen.saluuna kirjoitti:

        Tässä varmaan tarkoitetaan juuri sitä että ei huomata toisen vikoja vaan pidetään toista vikoineen päivineen täydellisenä ihmisenä, hyväksytään toinen sellaisena kun se on.

        Varmasti ihmiset kutsuvat asioita eri sanoilla. Itse kuitenkin pidän vähän hassuna ja teinimäisenä sitä että toisen vikojen hyväksymistä hehkutetaan kutsumalla sitä toisen täydellisyydeksi. Miksi ei voi vain sanoa että toinen on se sopivin ja rakkain juuri minulle?
        En minä ainkaan halua kuulla olevani täydellinen koska tiedän että en sellainen ole. Mutta se että tiedän kumppanini hyväksyvän minut juuri tällaisena kuin olen, on se kaikkein ihanin ajatus.


    • Vapauta

      Ihastuit mieheen ensisilmäyksellä. Tuntematonta on aika vaikeaa rakastaa.
      Rakkauteen sisältyy kunnioitusta ja hyväksyntää ja se edellyttää tuntemista.
      Moni ei saa todellisuudessa sitä, mitä illuusioiltaan odottaa.
      Sitten ottaa korvikkeen ja osoittaa katkeruutensa, tyytymättömyytensä.

      Kun minun poikaystäväni lankesi vikittelevään sisareeni, minun sisälläni suhteemme napsahti poikki. En ollut huomaavinani ja erosimme ystävinä.
      En koskaan maininnut hänelle, että huomioin ja pahastuin hänen kiinnostuksestaan toisia naisia kohtaaan, mutta annoin hänelle vapauden valita minua paremman, eikä jäädä tyytymättömänä kanssani. Hän löysikin - kopioni!

      Sama tunteiden katko jokaisen kanssa, joka arvostelee ulkonäköäni.
      Tyytymättömästi kritisoiden. Häivyn nopeasti hänen maisemistaan.
      Toisinaan saan valtavasti hiljaisia: "Olet kaunis!" Miehiltä, naisilta, lapsilta.
      Tutuilta ja tuntemattomilkin - vaikka torikauppiaalta.

      Vain itseinhosta, omanarvon puutteesta kärsivä ihminen arvostelee toisen ulkonäköä loukkaavin sanoin. Hän voi huonosti, eikä kykene muuttamaan itseään. Itsekään en haluaisi olla vastenmieliseksi kokemani kanssa.
      Mutta toisesta pitäminen ei johdu pelkästä ulkonäöstä.
      Moni kaunis ihminen voi herättää vastenmielisyyttä.

      • Twelvepoints

        Hyvä kommentti. Ihmiset eivät todellakaan osaa erottaa ihastumista ja rakastumista toisistaan. Eivätkä käsitä mitä rakastaminen oikeasti tarkoittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2403
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1814
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1535
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1524
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1065
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      949
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      205
      741
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe