Vuokranmaksu ulosotossa

Miten_hoituu

Vaikeaksi menee, saan palkan kuukauden 7 päivä ja vuokranmaksu päivä on 2 päivä. Vuokrarahat olen aiemmin pitänyt aina tilillä maksua varten, mutta miten on asia ulosotossa? Pitääkö tämä pieniä yksityiskohtia myöten sopia, että rahat vuokranmaksuun on oltava, eikä niihin saa kukaan koskea, sillä mutenhan tässä on kohta asuntoakin vailla :( Läpimätä tämä systeemi on. Kertokaa kokemuksia asiasta, kiitos.

16

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käteemyösveikottelua

      niin kauan kun asia on epäselvä, ota ne rahat käteisenä taltee ja käyt pankis maksamas perinteisee mallii

      älä missää nimessä enää säästä tarkoituksella YHTÄÄN tilillesi , ota ne käteisenä jos ylimääräistä kertyy

      se on fakta että jos tilillä on 2kk peräkkäin ilmeisesti havaittavissa ylimääräistä, niistä rohevan siivun vetäisee tuo ulosottaja

      itse luin jostain säästäjä hölmöstä jolle noin kävi

      itselläni taannoin onnetar tuurin ansiosta käväisi lähes kymppitonni mutta onneks hassasin erinäisiin tarkoituksiin sen saman kkk aikana, en silloin ollut lukenut tuon säästäjä hölmön kammottavasta kohtalosta

    • Päin_helvettiä_mennään

      Kyllä on tehty hankalaksi koko systeemi, eikö tuo ole jo perustuslain vastainen koko laki? Täytyyhän vuokra saada maksaa ja rahat pitää tilillä sitä varten, mutta ei herra vouti haluaa nekin itselleen :( Kohta käy minullakin varmaan niin että, irtisanon asunnon, vien tavarat varastoon ja nukun, missä nukun.

      • Lakimiesasialle

        Ota käteiseksi varmuuden vuoksi. Lain mukaan velallisella saa olla tilillä tietyn verran rahaa elämiseen ja pitääkin olla, samoin käteistä saa olla jonkin verran, miten hitossa sitä sitten ostaisi ruokaa tai maksaisi laskuja? Ota tarkat summat selville uo/lakisivuilta. Jos uo vie laittomasti rahaa tililtä siis tilillä on täysi nolla niin heti yhteyttä ulosottoon kyseistä asiaa hoitavalle, jos ei tehoa niin kyseisen ihmisen esimiehelle valitusta tekemään, jos et saa apua niin sitten Kelan ja sossun kautta itsellesi ilmaista lakiapua etsimään ja toimeentuloa pyytämään.

        Jotkut vissiin maksavat vuokran pokkana aina myöhässä, niin minulle ainakin sossussa sanottiin. En kuitenkaan suosittele asiaa. Riippuu tietysti vuokranantajasta. Muutaman päivän viive ei ole niin paha juttu ja muistutuslaskukin pitäisi lain mukaan lähteä vasta 14 pvän jälk eräpäivästä.

        Itse ei kannata koskaan vapaaehtoisesti irtisanoa asuntoa, niin tyhmä ei kannata olla, muuten sinulla ei ole mitään asuntoa missään.


      • Lakimiesasialle

        Lisäänpä vielä, että on olemassa erilaisia lakipalveluja, kaikki eivät maksa niin paljoa. Jos uo-mies syyllistyy itse laittomuuksiin, lahjusten ottoon ja virheisiin omassa työssään useasti on varmat potkut tulossa.

        Mitä taas vuokranmaksuun tulee niin on hyvä myös ottaa yhteyttä vuokranantajaan jos tietää, että ei saa ajallaan maksettua laskua.

        Mitä taas tulee toimeentulotukeen, asumistukeen ja työttömyyskorvauksiin niin niistä osa aina tulee tilille myöhässä niin, että ei ehdi vuokraa maksaa 2.päivä esim. työttömyyskorvaukset tulevat aina tuon eräpäivän jälkeen.

        Voit tietenkin myös maksaa vuokraa sisään suoraan vuokranantajalle vaikkapa 1-2 kuukauden ajalta. Voit käydä maksamassa sen vaikka pankissa suoraan jos se on mahdollista. Tuskin kukaan kieltää, että vuokrarahoja on maksettu etukäteen "sisälle".


    • käsirasvaunto

      sen voin sanoa että kun sanot mihin rahaa tarvit tuolle ulosottajalle , ni ei se vie varmaan silloin, kysypä siltä että jos se näkee sun tiliotteen, koska näin ilmeisesti on, tai vähintään se tietää saldon, että ei revi sieltä rahaa enenku saman kuun aikana on vuokrat ja sähköt maksettu ensin..

      lisäksi jonkun verran ulosotto tulee vastaan jos osaa perustella esim. pitkän työttömyyden jälkeeen, saat 2-3 ulosotto vapaata kuukautta alkuun että saat työn alkamaan paremmin

      samoinkuin kela tulee vastaan, ei heti alenna asumistukea vaan antaa 2-3 kk eteen, sitte vähenee asumituki tulojen noustua

    • Achtunggg

      Nosta varmuuden vuoksi rahat ulos ja maksa käteisellä pankissa! Toistan nosta varmuuden vuoksi rahat ulos ja maksa käteisellä pankissa!

      Älä kokeile onneasi rahoja et saa takaisin jos/kun vuoti ne vie.

    • fvfnegjljkrjlkgjlkgl

      Miksi et voisi maksaa vuokraa jo etukäteen silloin kun olet saanut rahat kokoon eikä vasta 2. päivänä? Eli tammikuun 7. päivänä voisit maksaa jo helmikuun vuokran. Teille ulosotossa oleville ei ilmeisesti ole pälkähtänyt mieleen, että jotain voisi maksaa etukäteenkin eikä kaikkea takakäteen.

      • Viheraholainen

        Sulle nimimerkkihirviölle ei edelleenkään ole pälkähtänyt mieleen että sulle on jo monesti toivotettu hyvää hiihtokeliä kun suksit v--uun tältä palstalta pätemästä.


      • toinensödpgjhspkghnzdöl
        Viheraholainen kirjoitti:

        Sulle nimimerkkihirviölle ei edelleenkään ole pälkähtänyt mieleen että sulle on jo monesti toivotettu hyvää hiihtokeliä kun suksit v--uun tältä palstalta pätemästä.

        Mitä pätemistä se on, että hän ilmoittaa monelle itsestäänselvyyden, eli että laskun voi maksaa etukäteen, jos sitä rahaa silloin on käytössä, eikä odotella että eräpäivä meni jo ja vaikeroida sitten, kun rahaa tuli viikko aikaisemmin mutta kun ei voinut maksaa kun ei ollut ep.


    • 45754yy

      Kuukauden voi olla rahat tilillä, sen aikaa ne on turvassa ja seuraavassa kuussa ne on jo siis varallisuutta ja voidaan ulosmitata n. 900e yli menevältä osalta.

    • Aloittaja_kiittää

      Kiitos vastauksista ja hyvää keväänodotusta.

    • lasiöljy

      Onkohan jäänyt jotain hoitamatta kun vouti vie

      • Niinpätietennii

        Hoida se vaan ittees !


      • järki_hoi

        Lasimestarille vaan tiedoksi että aina ei syy ole itsessä.Menetkö
        sanomaan syöpää sairastavalle että ihan oma vika?


    • hfhfhfh

      No ei se uo niitä tililtä vie jos tosiaan siellä joku tonni tai alle. Mutta tottakai ottavat jos tilillä monta tonnia olisi. Mutta joo jos tosiaan suuria säästämään pystyy ja uo:ssa niin kannattaa tosiaan käteistä säästää.

      Mutta tätä ap:n ongelmaa en kyllä tajua. Miksi ei sitten maksa vuokraa aikaisemmin.

    • näin.mä.teen

      En ole enää ulosotossa, mutta maksan vuokran aina edellisen kuukauden 15. päivä tilipäivänä. Vuokranmaksupäivä on 2. päivä. Toimii ihan hyvin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe