Jos vartalo olisi nuori, olisiko olo silti vanha?

Tässä teille hypoteettinen kysymys, tai tilanne.

Oletetaan, että vartalonne vanheneminen lakkaisi parikymppiseksi tultua. Tuntisitteko silti itsenne vanhaksi kun vuosia kertyy, vaikka muuten olisikin poikkeuksellisen terve, kaunis ja vetreä?

25

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuormieli

      Minulla on mieli nuori kuin "teinillä", mut kyllä vartalo ei ole samaa mieltä, olen aina ollut liikunnan ystävä ja kai siksi kroppa näyttää ehkä nuoremmalta kuin onkaan, joskus se pistää hanttiin rankastikin, jos pukisin sanoiksi sen antamat merkit se sanoi et sinä noin voi tehdä, katson haikein mielin lenkkipoluilla kun nuoret ja letkeät juoksevat kuin pikakiitäjät joten ei tuota kroppaa voi narrata.

      Kysymykseen en osaa vastata mut jos olis pakko valita, vanha kroppa vai nuori mieli´´´nuoresta mielestäni en luopuisi.

      • Hyvä lähestymistapa on pitää mielikin nuorena, mutta tulin vain miettineeksi että tuleeko joskus vastaan sellainenkin aika, että tuntee nähneensä kaiken ja loppu on samaa toistoa, kuin vesirenkaat?

        Sitä tarkoitin vanhuuden tunteella.


      • itsekehu

        Kaikilla on omasta mielestään nuori kroppa ja nuori mieli vaikka näyttäisi muiden mielestä ikälopulta. Ikäloppu ihminen ei osta uusia vaatteita, ei hoidatuta hampaitaan, ei ihoaan eikä uhraa rahaa itseensä. Silti ne pihit ikäloput kuvittelevat olevansa muka nuorekkaita.

        Ikäloppu omasta mielestään nuorekas joka ei ole uhrannut rahaa ulkonäköönsä ollenkaan on jo ympäristöuhka joka näkyy ja kuuluu.

        Niillä on mieli kuin "teinillä" vaikka ulkonäkö on ollut aikaa sitten rapistunut. Liikunta ei muuten auta jos ihminen rapistuu ennen aikojaan niin se rapistuu. Liikunta voi vielä jopa edesauttaa rapistumista joilla on huonot geenit.

        Testaa se mukamas nuori mielesi sillä että viihtyvätkö tuntemattomat nuoret ympärilläsi niin ettet testaa sukulaisillasi persnuolijoilla vaan ihan tuntemattomilla.

        Suurin osa kehuskelee itseään nuorekkaaksi mutta todellisuus on ihan toista niin ettei kukaan nuori halua olla missään tekemisissä vaan karttelee. Lapsellinen vanha ihminen on naurettava yrittäesään olla nuorekas.


      • itsekehu kirjoitti:

        Kaikilla on omasta mielestään nuori kroppa ja nuori mieli vaikka näyttäisi muiden mielestä ikälopulta. Ikäloppu ihminen ei osta uusia vaatteita, ei hoidatuta hampaitaan, ei ihoaan eikä uhraa rahaa itseensä. Silti ne pihit ikäloput kuvittelevat olevansa muka nuorekkaita.

        Ikäloppu omasta mielestään nuorekas joka ei ole uhrannut rahaa ulkonäköönsä ollenkaan on jo ympäristöuhka joka näkyy ja kuuluu.

        Niillä on mieli kuin "teinillä" vaikka ulkonäkö on ollut aikaa sitten rapistunut. Liikunta ei muuten auta jos ihminen rapistuu ennen aikojaan niin se rapistuu. Liikunta voi vielä jopa edesauttaa rapistumista joilla on huonot geenit.

        Testaa se mukamas nuori mielesi sillä että viihtyvätkö tuntemattomat nuoret ympärilläsi niin ettet testaa sukulaisillasi persnuolijoilla vaan ihan tuntemattomilla.

        Suurin osa kehuskelee itseään nuorekkaaksi mutta todellisuus on ihan toista niin ettei kukaan nuori halua olla missään tekemisissä vaan karttelee. Lapsellinen vanha ihminen on naurettava yrittäesään olla nuorekas.

        "Todellisuus on ihan toista niin ettei kukaan nuori halua olla missään tekemisissä vaan karttelee."

        Monet nuoret eivät ole vanhojen seurassa siksi että nämä vanhat tuntuvat nuorekkailta, vaan siksi että he hyväksyvät nämä sellaisenaan. Olisihan se nyt surullista karttaa esimerkiksi omia pullantuoksuisia isovanhempiaan.

        Vähä vähältä nuoret kyllä ymmärtävät millaista inspiraatiota he voivat ammentaa edellisistä sukupolvista.


      • vääräpalsta
        itsekehu kirjoitti:

        Kaikilla on omasta mielestään nuori kroppa ja nuori mieli vaikka näyttäisi muiden mielestä ikälopulta. Ikäloppu ihminen ei osta uusia vaatteita, ei hoidatuta hampaitaan, ei ihoaan eikä uhraa rahaa itseensä. Silti ne pihit ikäloput kuvittelevat olevansa muka nuorekkaita.

        Ikäloppu omasta mielestään nuorekas joka ei ole uhrannut rahaa ulkonäköönsä ollenkaan on jo ympäristöuhka joka näkyy ja kuuluu.

        Niillä on mieli kuin "teinillä" vaikka ulkonäkö on ollut aikaa sitten rapistunut. Liikunta ei muuten auta jos ihminen rapistuu ennen aikojaan niin se rapistuu. Liikunta voi vielä jopa edesauttaa rapistumista joilla on huonot geenit.

        Testaa se mukamas nuori mielesi sillä että viihtyvätkö tuntemattomat nuoret ympärilläsi niin ettet testaa sukulaisillasi persnuolijoilla vaan ihan tuntemattomilla.

        Suurin osa kehuskelee itseään nuorekkaaksi mutta todellisuus on ihan toista niin ettei kukaan nuori halua olla missään tekemisissä vaan karttelee. Lapsellinen vanha ihminen on naurettava yrittäesään olla nuorekas.

        Niillä on mieli kuin "teinillä" vaikka ulkonäkö on ollut aikaa sitten rapistunut.

        Lapset tämä palsta on 50 ei leikkikouluikäisten joiden mielestä 50 ON JO VANHUS.


      • nuormieli
        itsekehu kirjoitti:

        Kaikilla on omasta mielestään nuori kroppa ja nuori mieli vaikka näyttäisi muiden mielestä ikälopulta. Ikäloppu ihminen ei osta uusia vaatteita, ei hoidatuta hampaitaan, ei ihoaan eikä uhraa rahaa itseensä. Silti ne pihit ikäloput kuvittelevat olevansa muka nuorekkaita.

        Ikäloppu omasta mielestään nuorekas joka ei ole uhrannut rahaa ulkonäköönsä ollenkaan on jo ympäristöuhka joka näkyy ja kuuluu.

        Niillä on mieli kuin "teinillä" vaikka ulkonäkö on ollut aikaa sitten rapistunut. Liikunta ei muuten auta jos ihminen rapistuu ennen aikojaan niin se rapistuu. Liikunta voi vielä jopa edesauttaa rapistumista joilla on huonot geenit.

        Testaa se mukamas nuori mielesi sillä että viihtyvätkö tuntemattomat nuoret ympärilläsi niin ettet testaa sukulaisillasi persnuolijoilla vaan ihan tuntemattomilla.

        Suurin osa kehuskelee itseään nuorekkaaksi mutta todellisuus on ihan toista niin ettei kukaan nuori halua olla missään tekemisissä vaan karttelee. Lapsellinen vanha ihminen on naurettava yrittäesään olla nuorekas.

        Mistä moinen vihaisuus? onko sinua joku mainitsemasi ikäloppu kohdellut huonosti jonka seurauksena me kaikki ns. ikälöput koet tosiaankin ikäloppuina, kielenkäytöstäsi päätellen sinulla on todella paha olla.

        Olet sitäpaitsi pahoin erehtynyt ei 50 ole vielä ikäloppu, no et tietenkään voi sitä ymmärtää (nuori kun lienet) mut ennenkuin huomaatkaan olet itsekin 50 luulen et olet silloin erimieltä.

        Tai jos oletkin jo itse vanhus, mihin oletkaan kaikki elämäsi vuodet tuhlannut kun noin katkeraa kommenttia kirjoitat????................


      • nuormieli kirjoitti:

        Mistä moinen vihaisuus? onko sinua joku mainitsemasi ikäloppu kohdellut huonosti jonka seurauksena me kaikki ns. ikälöput koet tosiaankin ikäloppuina, kielenkäytöstäsi päätellen sinulla on todella paha olla.

        Olet sitäpaitsi pahoin erehtynyt ei 50 ole vielä ikäloppu, no et tietenkään voi sitä ymmärtää (nuori kun lienet) mut ennenkuin huomaatkaan olet itsekin 50 luulen et olet silloin erimieltä.

        Tai jos oletkin jo itse vanhus, mihin oletkaan kaikki elämäsi vuodet tuhlannut kun noin katkeraa kommenttia kirjoitat????................

        En ole itsekään vielä 50, olen kolkyt ja risat. Mutta postasin tänne kuitenkin koska etsin tiettyä kokeneempaa yleisöä jolle kysymyksen esittää.


      • Kehukehukehu
        itsekehu kirjoitti:

        Kaikilla on omasta mielestään nuori kroppa ja nuori mieli vaikka näyttäisi muiden mielestä ikälopulta. Ikäloppu ihminen ei osta uusia vaatteita, ei hoidatuta hampaitaan, ei ihoaan eikä uhraa rahaa itseensä. Silti ne pihit ikäloput kuvittelevat olevansa muka nuorekkaita.

        Ikäloppu omasta mielestään nuorekas joka ei ole uhrannut rahaa ulkonäköönsä ollenkaan on jo ympäristöuhka joka näkyy ja kuuluu.

        Niillä on mieli kuin "teinillä" vaikka ulkonäkö on ollut aikaa sitten rapistunut. Liikunta ei muuten auta jos ihminen rapistuu ennen aikojaan niin se rapistuu. Liikunta voi vielä jopa edesauttaa rapistumista joilla on huonot geenit.

        Testaa se mukamas nuori mielesi sillä että viihtyvätkö tuntemattomat nuoret ympärilläsi niin ettet testaa sukulaisillasi persnuolijoilla vaan ihan tuntemattomilla.

        Suurin osa kehuskelee itseään nuorekkaaksi mutta todellisuus on ihan toista niin ettei kukaan nuori halua olla missään tekemisissä vaan karttelee. Lapsellinen vanha ihminen on naurettava yrittäesään olla nuorekas.

        Minäkin kuulun ryhmään "kaikilla" mutta en ajattele niin kuin väität meidän ajattelevan. Tosin varmasti moni nuori ajattelee minun näyttävän ikälopulta ja sitä varmasti olenkin heidän mielestään. Mutta ihan sama minulle. Minä olen mitä olen. Olen hyvin aktiivinen ja innostunut elämästä, jos se on nuorekuutta, olen siis nuorekas. Vaikka totuuden nimessä on mainittava, että on huolestuttavan paljon nuorin, joita ei kiinnosta mikään, ehkä nettipelit ja muu internetin tarjoama viihdyke, jos tämä on nuorekkuutta, en todellakaan halua olla nuorekas.

        Liikunta auttaa aina, tavalla tai toisella, Ja soisin niiden tuhansien ylipainoisten ja vetelien nuortenkin kokeilla sitä, auttaa monee asiaan.

        Nuorekkuus on käsite, joka ilmeisesti merkitsee nykynuorisolle toista kuin meille vanhemmille. Mutta sekin on ihan sama minulle.

        Nuorekkaat tai nuorekkaiksi luulevat ikääntyneet ovat harmittomia yksilöitä yhteiskunnassamme mutta nuoret, vetelöitsijät, ennen aikojaan vanhentuneet sen sijaan ovat uhka koko yhteiskunnallemme. Onneksi meitä on moneksi, kuitenkin!


    • Mitäkä.mies

      Tätä olen pohtinut joskus ja tullut sellaiseen johtopäätökseen että vanheneminen tapahtuu myös mielen ja aivojen osalta.Kaikki ei aina käy käsikädessä kun toisella rapistuu kroppa ja toiselta karkaa älli päästä.
      Itselläni ei ole pienen tai nuoren pojan mieli,eikä ajatusmaailma ja väittäisin että olin vanha jo syntyessä,siis mieleltäni.Äitini mielestä kävelin ja puhuin jo aivan liian pienenä ja kun sain ensimmäisen rokotuksen niin luultiin että on grammarin neulalla rokotettu..
      Jostain kumman syystä sitä ei itse tajua vanhentuneensa ja kai ikäänkuin pää suojelisi tietoisuuttamme,kun pelkkä negatiivinen ajattelu voi sairastuttaa fyysisestikkin.

      Ikääntyminen pitäisi hväksyä.Itse kysyin lääkäriltäni:Mikä hitto siinä on kun kipujen määrä on vakio?Lääkäriä nauratti kun sanoi että jos olet 30-40 vuotta tehnyt töitä ja kahta vuoroa niin siitä tulee vaatimattomalla matematiikallakin 80 työvuotta,niin kai sen pitää jo näkyä tai edes tuntua :)
      Kiteytettynä olen sitä mieltä että iän tuoma viisaus tai kokemusten määrä kasvattaa niin paljon mieltä että se näkyy ja kuuluu näkyäkkin,myös mielessä eikä pelkästään ruumiissa.Nuorekkaat vanhat ovat ilopillereitämme ja vanhalta vaikuttavat nuoret ovat yliviisaan oloisia.

      • Tosin molemmat erottuvat joukosta, hyvällä tavalla.


      • Kipueikasvata

        Mielestäni "ällin päästä karkaaminen" ei liity mielen puoleen mitenkään. Esim. Alzheimer on ihan elimellinen aivojen sairaus, ei minkään lainen mielisairaus. - "Vanhalta vaikuttava nuori" on juuri sellainen tyyppi, jonka mieli on 'vanha' jo nuorena.

        Vaihda myös lääkärisi parempaan. Jos 'sata' vuotta koulutusta saanut lekuri ei osaa antaa ohjetta työperäisten kipujen poistamiseksi, niin mitä se osaa. Vastaus: kirjoittaa kipulääkereseptin jolla saa bonukset omaan lompakkoon.


    • Luulen että jotkut teistä ymmärsivät kysymykseni sävyn hieman pieleen. Kyseessä on hypoteettinen ja filosofinen, avoin kysymys.

      Tosin on hieman surkuhupaisaa, että jotkut luulevat tietävänsä mitä postaajien päässä liikkuu, ja on pakko nimitellä, oli miten oli.

    • Cloettaent

      En tuntisi itseäni vanhaksi koska en tunne nytkään vaikka vartalossa näkyy jo vanheneminen ja ikääntymisen monet merkit.

      Olisipa ihana yhdistelmä: tämä viisaus ja nuori vartalo

    • elämäntotuuksia

      Aika outo tapa ajatella, koska se ei ole mahdollista. Mieli voi olla nuori vanhanakin, mutta ruumis vanhenee vaikka kuinka yrittäisi estää sen kauneusleikkauksilla tai runsaalla liikunnalla.

      • Kyse ei ole tässä siitä, että onko se mahdollista vai ei. Tämä on kuvitteellinen tilanne, jossa kysytään että ikääntyisikö mieli vaikka vartalo ei.


      • Terveysinfoa

        Toisten mieli ikääntyy, toisten ei eikä se ole vartalosta kiinni juurikaan. Mielen puoleen vaikuttavat muut aiheet ja asiat vaikka voihan raskas ruumis tietysti raskauttaa myös mielen. Jotta eläkäätten terveesti - ja kevyesti.


    • Olipa hieno kysymys!

      Tuotanoin. Kyllä ikääntymisen tunteeseen liittyy vahvasti tuo kehon rapistuminen. Jos keho pysyisi fyysisesti hyväkuntoisena, niin veikkaan että ei olisi niin vanha olokaan.

      Mutta tarkoititko että aivoissakaan ei tapahtuisi muutosta? Vanhana tulee tietynlainen hitaus ajatuksiinkin, ei löydä sanoja, ei tajua enää niin nopeasti vaikeaa tekstiä jne. Niistä tuntee myös sen iän kolkuttavan.

      Sinänsä olo rapistumattomassa kropassa olisi kuitenkin erilainen kuin nuorilla, koska kokemukset YLEENSÄ viisastaa :) Oliko pakko huutaa tuo "yleensä", no oli ;)) Joskus tunnen nuoremmissa porukoissa olevani todella vanha, kaikki vastaukset jo takataskussa mutta ei voi tarjota, koska nuortenkin pitää kokea ennen kuin uskovat. Ja hei, tällä en tarkoittanut sua ja tätä aloitusta, pohtiminen tämän oli kivaa.

      Ja jos vielä rullaan tätä ajatusta eteenpäin, niin Luonto Äiti on varmaan tehnyt ihan oikean päätöksen kun antaa meidän rapistua. Meinaan jos vanhana olisi kaikki viisaus vanhenematon keho. Mitähän se tekisi ihmisen mielelle... Olisimmeko jo viiskymppisinä rasittavuuteen kukkoilevia ämmiä/äijiä? Mä ite henkilökohtaisesti pidän tietystä nöyryydestä.

      • Öhm. Pohtiminen tämän YMPÄRI oli kivaa. Tarttee huutaa itellenikin.


      • Pohtiavaipohtia

        "Mitähän se tekisi ihmisen mielelle... Olisimmeko jo viiskymppisinä rasittavuuteen kukkoilevia ämmiä/äijiä? Mä ite henkilökohtaisesti pidän tietystä nöyryydestä." Siinäpä kysymys, johon jokainen voi itselleen vastata, ei kukaan toisen puolesta, vaikka kuinka nöyränä esiintyisi.


    • Iätön-kin

      Mitä tekemistä sillä vartalolla on aiheen kanssa, joka on kiinni vain ja ainoastaan immeisen mielen puolesta, ajattelumaailmasta, asenneilmastosta, henkisestä vireydestä ja terveydestä? Tietysti hieman myös ruumiillisesta terveydestä, joka on kuitenkin aivan eri asia kuin nuori, kaunis, kimmoisa ...

      • Onhan se vireys ja terveys hyvin fyysistä? Tosi paljon kropan kunnosta kiinni.


      • Silläonväliä

        Voi olla niinkin. Tunnen kyllä useita, joilla on vakavia sairauksia, isoja leikkauksia yms. takanaan eikä valoisa, positiivinen, aina iloinen ja virkeä mieli ole niistä mihinkään muuttunut. Yleensä nämä tyypit ovat myös heitä, jotka jaksavat kaikista pisimpään - fysiikastaan huolimatta.


      • Kyse on kuvitteellisesta tilanteesta. Sitä "hypoteettinen" tarkoittaa.


      • Tositoimiinhopihopi

        No kuvittele sitten äläkä höpöttele hypojasi. Mielen ja fysiikan suhde ei kuvittelemalla miksikään muutu, asioille pitää tehrä jotakin ...


      • Tositoimiinhopihopi kirjoitti:

        No kuvittele sitten äläkä höpöttele hypojasi. Mielen ja fysiikan suhde ei kuvittelemalla miksikään muutu, asioille pitää tehrä jotakin ...

        No siksihän minä tässä höpötän koska nimenomaan psyyke kiinnostaa minua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe