Ladan maahan tuonti 31.3.2018 jälkeen ei lopu!

Retrotykki

Tässäpä tietoa Ecall:laitteesta ja sen LADA-liitännäisestä. Tämä ensimmäinen teksti on otettu Trafin sivuilta... Sitten ulkomaan sivusto LADA:n Ecall viritelmästä... LADA:a ei edes EU direktiivit kaada! Toivottavasti myynti kääntyy nousuun uuden Vesta mallin myötä! Tossa linkkii sinne "viritelmä sivulle"!

http://telematicsnews.info/2015/09/25/russia-lada-vesta-is-first-car-with-era-glonass-ecall_s6251/

eCall-hätäviestipalvelu

Lähivuosina Euroopassa yleistyy ajoneuvojen automaattinen hätäviestipalvelu eCall. Palvelua käyttävä auto ottaa onnettomuuteen jouduttuaan automaattisesti yhteyden lähimpään hätäkeskukseen ja ilmoittaa onnettomuuspaikan ja ajoneuvon tyypin. Samalla avautuu myös puheyhteys auton ja hätäkeskuksen välille.

Miten eCall-palvelu toimii? (Hätäkeskuslaitos)

eCall-palvelun avulla apua pystytään lähettämään mahdollisimman pian onnettomuuden tapahduttua oikeaan kohteeseen. Palvelun on arvioitu vähentävän Suomessa vuosittaisia liikennekuolemia 4-5%.

eCall-palvelu tulee pakolliseksi henkilö- ja pakettiautoihin: uudet 31.3.2018 jälkeen tyyppihyväksytyt autot on oltava varustettu eCall-laitteella. Palvelun käyttöönottoa raskaille ajoneuvoille ja kaksipyöräisille suunnitellaan.

Mä ostan vielä sen Granta mallin, missä ei oo noita jonnii joutavia räpellöksiä!

22

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runko_se_oikea

      Niin totta taas. Kun nuo räpellykset asennetaan länsikotteroihin niin hätäkeskus on ihmeissään. Vääriä hälytyksiä ... ei hälytyksiä kun pitäisi ... hälytyksiä väärään paikkaan ... ambulanssit ei pääse/ei osaa onnettomuuspaikalle. Lukuisia takaisinkutsuja. Ensin laitat länsikotteron turvavarusteisiin omaisuuden ja kuolet kun ne ei toimineetkaan. Ei jatkoon !!! Ladalla siis edelleen mennään.

    • Kanto_komukka

      Ladan eCall ohjautuu Kuusakoskelle, joka noutaa romun paalattavaksi.

      • Runko_se_oikea

        Niin totta taas. Olisihan se hienoa että Ladan eCall ohjautuisi Kuusakoskelle ja sieltä tultaisiin hakemaan kaikki länsiromut pois teidenvarsilta ruostumasta. Toisaalta itse ainakin luotan enemmän kännykkään, jolla soittelen noita länsitekeleitä paalattaviksi. Puhelinlasku välillä vaan hirvittää kun länsiromuja maatuu raatoina niin paljon teidemme varsilla.


      • Runko_se_oikea

        Niin totta taas. Olisihan se hienoa että Ladan eCall ohjautuisi Kuusakoskelle ja sieltä tultaisiin hakemaan kaikki Ladat pois teiden varsilta ruostumasta. Toisaalta itse ainakin luotan enemmän kännykkään, jolla soittelen noita Ladoja paalattaviksi. Puhelinlasku välillä vaan hirvittää kun Ladoja maatuu raatoina niin paljon teidemme varsilla.


      • Retrotykki

        Heko, heko... Niin tai se Ecall soittaa hätäkeskukseen, että jätkä tahi vosu on sekasin kun ajaa ladalla ja soittaa kuljetuksen autolle ja immeiselle "paalaamoon"...

        Oikeasti toi laite soittaa hätäkeskukseen, jos airbag posahtaa...

        Jaksetaan sitä aina vitsailla näillä sivustoilla, vaan se tosi seikka on että LADA oli hyvä ja taloudellinen auto vielä männä vuosina... Ei jaksettais muistella pahalla LADA:a...

        Minä olen semmoinen ihminen etten tahtoisi maailman muuttuvan, vaan edelleen käytän NOKIA:n 5110 (GSM950MhZ) matkapuhelinta, SALORA:n putki tv:tä (Digi boxilla), VHS- ja harraste käytössä Beta-videoita, Musiikin kuuntelussa kasetteja ja LP-levyjä ja liikunnallisissa harrasteissa 30vanhoja välineitä (Sukset, polkupyörä ja meikä itse!) Aika paljon pihassa vielä on hehkulamppujakin...

        Ja niin, ne autot... Mutta ne ei ole ikuisia, siksi joudun ostamaan nostalgisen LADA:n!

        Onnistuin löytämään vihdoinkin jatkuvan työpaikan! Se ei ole mun ala, mutta olen kiinostunut työstä, kun se on säilyttänyt samankaltaisuuden jo yli 40vuotta samassa paikassa! Oikein Tasavallan presidentti Urho Kaleva Kekkonen on käynyt firmamme aloittajaisissa 1975! Hän on myös ollut osallisena juhlavalun suorittamisessa, joka on edelleen kunnian osoitusta herättävä kunnia plakaati!
        Kyseessä on siis valimo... Suomivalimo!

        Vi**u tätä nykyajan menoa! Ennen on mennyt paremmin... Miksi synnyin tähän aikaan? Nykyään ihmisetkin ovat niin sulkeutuneita, että ihan ketuttaa! "Oma nenä se on tärkeämpi" Per*ele!

        Sitten robotit vie työpaikat tahi se työ on niiden hipluuta, Vi**u! mua ei kiinnosta IT-ala! Mitä nyt vähän tähän rämpytän, mutta huomioikaa... Valtion koneilla kirjastossa! Minä en internetistä maksa, enkä ole uusimassa tietokoneita...
        Nykyinen saa hyvin riittää(Amstrad pc1640 20mb/hd. 1986 harraste käytössä)...

        Siksi ostan uuden LADA:n ilman noita tilpehöörejä, ja muistutan että ennen oli paremmin! Saan myös sen "jään" murrettua sulkeutuneissa ihmisissä, varmaan tulee monta juttu tuokiota LADA:sta, kun se oli niin hyvä auto!...


      • Retrotykki

        Viskaampahan kommentin, niin pysyy juttu "pinnalla"...

        LADA on asenne miehen auto! Uskalletaan erottautua massasta, eikä olla sitä samaa "paskaa"...

        Kävin tossa eilen Venäjällä ja tuntee siellä astuvansa menneisyyteen, kun ihmiset ovat eri kohteliaita ja helposti lähestyttäviä...

        Kumpa Suomessakin olisi vielä samoin!


      • retropelle

        Mikä sinut vielä Suomeen tuo, kun idässä on kommunistin onnela?


      • Retrofani

        Jos tarkoitit Venäjää niin olet täysin väärässä. Siellä ei ole ollut kommunistista enemmistöä sitten Neuvostoliiton hajoamisen. Tarkoitit varmaan Kiinaa tai Pohjois-Koreaa ? Näissä maissa on kommunistinen hallinto. Onhan niitä idässä muitakin mutta nuo tuli äkkiä mieleen. "Kiinan kommunistisessa puolueessa on yli 80 miljoonaa jäsentä, mikä tekee siitä maailman suurimman puolueen". Lähde https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiinan_kommunistinen_puolue
        Kiinaan on pitkä matka ja siksi tyydyn ainakin toistaiseksi uskomaan että Suomessakin kommunismi (lue järki )lopulta voittaa ... URAAA !


      • Retrotykki

        No pitää kuitata retrofanille, että vaikken ole kommunistinen ihminen... Ei ole ongelma käyttää autossa NL:n lippua takalasilla... Näkee ihmiset ettei tää jätkä ole nykyaikainen... Karvalakkiinkin laitoin punatähden, että näyttää tosi vanhalta!

        Retro on in... Huomenna alkaa Gladiaattorit Subtv:llä! Ja tietenkin se nuori Macgyver on katsottava!...

        Muuten, löysin mahtavan perinteisen tuotteen Venäjältä...

        KitKat! "Have a break, Have a KitKat"... Venäjältä löytyy noita nostalgisia tuotteita!


    • ruorijuoppo

      tuo on huono peli, jos maistissa ajaa puskaan niin ei kerkiä pakkoon luikkia, kun puuhapetet on jo kattoa leikkaamassa

      • Retrotykki

        Niinpä, niin... Varmaan monta turhaa automaattista hätäsoittoa tulee...

        Luulisin, että sen voi kuitata etänä hätäkeskukselle, että eipä tässä hätää, vaikka tyynyposahti?

        Itsellä ei onneksi ole moista juominki ongelmaa, vaikka olen kyllästynyt nykyajan menoon!

        Se Ecall-laite on vaan lisämenoerä autonvalmistajalle ja auto, jossa sitä ei ole on halvempi... Ja entäs jos se laite vikaantuu? Kuka korvaa korjauksen?
        Auton omistaja tietenkin...

        Ja minä puhun totta sen vikaantumisen kanssa, jos autolla aikoo ajaa 20vuotta eteenpäin... Niin miten tommonen eletroniikka voi kestää?

        Mitä vähemmän eletroniikkaa, sen parempi!


      • Retrotykki

        Mitä olette mieltä eletroniikasta autoissa... Eikös sitä ole liikaa tämän päivän autoissa! Entäs se, onko vielä autonsa itse korjaavia kuljettajia paikalla? Auton itse korjaaminen ja huoltaminen on selvä säästö!
        Sitä ei monikaan taida nykyään osata... Mitä uusavuttomuutta!

        Siksi vain LADA käy mulle!


      • Retrotykki

        Niin... Miten on?


      • Runkoseoikeavarofeikkejä

        Liika elektroniikka autossa on kuin kivireki, jota pitää vetää perässään koko länsikoslan parivuotisen elinkaaren ajan. Kantani kaikelle turhalle räpellykselle, joita nykyään länsitekeleisiin väkisin ängetään on uusavuttomille, henkilöille joilla ei pitäisi olla edes ajokorttia ! Lada on piristävä poikkeus harmaaseen massaan tosin käytettynäkin kallis ja ei jokaisen saatavilla. Autoa pitää ehdottomasti saada itse korjata eikä elättää monikansallisia suuryrityksiä maksamalla heille milloin mistäkin viasta. Kun tunnet autosi perusteellisesti ei mikään pääse yllättämään ... toisin kuin länsiromut, jotka ovat arvaamattoman vikaherkkiä ja pienikin huono juotos jossain elektroniikkapiirissä saattaa olla alku Kuusakosken reissulle ... lopulliselle matkalle ! Autojen itsekorjailu alkoi jo teininä ensimmäisestä kuplasta ja taunuksesta.


      • Retrotykki

        Kyllä! Juuri näin on... Eipä sille vaan maha mitään, kun eletroniikka lisääntyy... Mä asennutan Grantaan vikakoodien luku keskustietokoneen, joka tulee kiinteänä asennuksena... Tästä varmaan länsiräppänistit keksivät ivan aiheen... Vaan tietääpähän heti, mikä alkava vika on, jos huomiovalo syttyy?... En ollukkaan ennen kuullu, että sen kiinteästi voi laittaa? Osaampahan sitten vaihtaa temppuilevan komponentin...

        Vaan sen sanon, että en ole nähnyt yhtään uutta Ladaa konepeltipystyssä ravissa Venäjän matkoillani, niin lienee hyvä auto!


      • Runkoseoikeavarofeikkejä

        Mistä tuollainen kiinteä vikakoodien lukulaite löytyy ? En ole ennen kuullutkaan.


      • Retrotykki

        En tiedä vielä itsekään? Ajotietokoneeksi sitä mainitsi? Sittempähän näkee, mikä härveli on?


    • Runkoseoikeavarofeikkejä

      Ladassa on aina vilkkunut kaikenlaiset vikavalot, eikä kukaan ole niistä saanut selvää. Parempi on kärrätä Lada suoraan paalikoneeseen, kun vikavalo vilahtaa.

    • eCall

      On todella hieno keksintö tommoinen eCall paalaamoon. Voisi muutkin automerkit ottaa esimerkkiä niin että kun Audin tai Volsun jakoketju, DSG tai TFSI tai TDI sanovat työsopimuksen irti, soitto automaattisesti Kuusakoskelle eCallilla. Tai kun täysi kilometrimäärä 200 000 km täynnä autopilot ohjaa suoraan Kuusakoskelle ja tilaa valmiiksi taksin odottamaan.

      • eCall

        Ja Sama Ladalle 20000 km kohdalla


      • Runkoseoikeavarofeikkejä

        Ihmeen negatiivisia kommentteja kuitenkin parhaasta autosta :( Jos alkaisimme seurata kaikkia vikavaloja mitä länsiräppänissä on joka hetki niin ne pitäisi hinata paalaamoon suoraan myyjäliikkeen ulko-oven sulkeuduttua. Sellainen säihkyvä joulukuusi tulee kojetauluun että hirvittää ! Paras konsti on kuulema teipata valot umpeen mustalla teipillä tai poistaa kaikki polttimot ja kitkutella niin pitkälle kuin pääsee ( ei pitkälle ). Kostea keli on länsiräppänälle todellista myrkkyä ... kaikki oikarissa ja jakohihnat venyy ja paukkuu. Sitten ollaan parkuvien lasten ja vaimon kanssa tiettömällä taipaleella ja kuunnellaa nälkämaan laulua huojuvasta -70 luvun Dux dekistä ja välillä huudetaan yöhön pimeään. Ei kiitos ! Mieluummin tuttu, turvallinen ja lämmin LADA !


    • balticsea

      Millä se loppuisi, kun Ladaa ei ole maahan tuotukaan pian kymmeneen vuoteen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe