Ulosotto vuokravakuus

Juha505

Hei

Minulla on hieman rahaa kiinni vuokravakuudessa. En tiedä lasketaanko se tällä hetkellä virallisesti minun vai vuokranantajan omaisuudeksi, mutta minunhan se periaatteessa on ainakin sitten kun kämpästä pois muutan. Olen kohta menossa velkaneuvojan kanssa suunniteltuun ulosottoon. Mutta nyt tuli mieleen, että pystyykö ulosottomies vaatimaan vuokrakämpän irtisanomista ja tuon vuokravakuuden realisoimista? Ei kai? Sehän tietäisi asunnottomuutta.

Kiitos jos joku osaa asiallisesti vastata, mielellään omakohtaisen kokemuksen kautta.

Juha

4

2113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfh5

      No uo ei todellakaan voi vaatia tuollaista :) ..Ja sitä paitsi se vakuusraha ei ole sinun rahaa tällä hetkellä eikä tietenkään edes sinun hallussasi.

      • Juha505

        En tiedä kenen se virallisesti on, mutta minun nimissäni se on vuokravakuutta varten perustetulla tilillä, samassa pankissa kuin muutkin tilit. Näkyy myös minun nettipankissani. En vaan voi käyttää sitä ilman, että vuokranantaja käy vapauttamassa rahan asunnon luovutuksen jälkeen.

        Mutta toivottavasti tilanne tosiaan on se, että sitä ei voi vaatia ulosmittaukseen.


    • fsktssfsktass

      Tässä huomaa hyvin kuinka pihalla jotkut ovat. Ap varmasti niitä tyyppejä, jotka luulevat että uo-mies tulee oven taakse ja alkaa viemään kämpästä tavaraakin.

      Ei ulosotto vaikuta elämään muuten mitenkään. Paitsi voit omistaa vain parin-kolmen tonnin auton. Puhelin/nettiliittymät pysyvät jos sinulla ne on ennen olleet jo samoin auton,kotivakuutukset.
      Palkasta ottavat joka kuukausi 1/3 tai 1/2 osan riippuen tuloistasi ja oletko töissä yleensäkään. ja jos saat loppupalkastasi säästettyä niin tilillä ei kannata kyllä säästää vaan käteisenä. Reilu tonni voi olla tilillä. Lainaa et saa mistään lisää ja tiukkoja kuukausia tulee olemaan, niinkuin itsellä kun tulee autonvakuutukset ym. muita isoja laskuja.

      Mutta itsellä ainakin enemmän jäänyt rahaa uo:n alkamisen jälkeen kuin maksella 2000euron kuukausi lyhennyksiä 1800 erillä, eli lainaamaan joutui lisää useinkin. Vain kuin olisi aikaisemmin tajunnut lopettaa. No nyt pari vuotta uo:ta takana ja velkaa 50t vielä uo:ssa. Kyllä se tästä jos työpaikka säilyy niin joskus loppuu.. Oppinut sen ainakin kun tämä joskus loppuu niin velkaa en enää ota.

      • Juurikin näin. Googlettamalla löytyy aivan faktaa tietoa uo:n ja vaikka Takuu-Säätiön sivuilta näistä asioista. Samaa mieltä uo:n vaikutuksesta yleiseen elämiseen kuten edelliselläkin. Oma 4 vuoden tiedottomuus kohta ohi ja mitenkään ei vaikuttanut elämiseen luottotiedottomuus. Kummasti on oppinut tulemaan sillä toimeen mitä tilille tulee. Ja täytyy myöntää että vähän pihiksikin on tullut. Toukokuussa myös järjestelylaina maksettu pois (34k€) ja sitten velaton ja aion myös pysyä pl asuntolaina mikäli joskus ajankohtainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe