Toyota hybridien pieni kulutusetu muuttuu taloudelliseksi tappioksi, kun mukaan lasketaan vakuutus. Se on paljon suurempi kuin esimerkiksi paljon paremman suorituskyvyn ja ajettavuuden tarjoavissa VW-ryhmän 1.0 TSI -autoissa. Niiden kulutuskin on jokseenkin sama.
Toyotan hybridien suorituskyky vastaisi 0.6 TSI:tä, jos sellaisia olisi.
Toyota hybridien valtavat vakuutusmaksut
69
6866
Vastaukset
- outoja.asioita
Atkinson-periaatteella toimivan hybridin 1.8 vaparin "tehollinen" kuutiotilavuus on oikeasti vain noin 1.5 litraa vaikka vakuuttajalle se on tuo 1.8 litraa. Miksiköhän vakuutus ei voi olla sidottu auton tehoon eikä moottorin tilavuuteen?
- hyväkymysys
Toisaalta esimerkkinä ollut 1.0 TSI on teholtaan vain 116 hv, mutta väännöltään vastaa yli 2-litraista vapaastihengittävää moottoria. Pitäisi perustana ollakin vääntö tai vääntö ja teho vai peräti suorituskyky? Kaikilla tavoilla Toyota-hybridien maksut laskisivat, koska siitä ei löydy oikein vääntöä eikä suorituskykyä.
- suorituskykyinen
hyväkymysys kirjoitti:
Toisaalta esimerkkinä ollut 1.0 TSI on teholtaan vain 116 hv, mutta väännöltään vastaa yli 2-litraista vapaastihengittävää moottoria. Pitäisi perustana ollakin vääntö tai vääntö ja teho vai peräti suorituskyky? Kaikilla tavoilla Toyota-hybridien maksut laskisivat, koska siitä ei löydy oikein vääntöä eikä suorituskykyä.
Toyotan kuljettajalla on suorituskykyä itsessään, ei tarvitse tehosteita liikenteessä!
- Anonyymi
Eikö se ole niin että toyotan moottori toimii muuttuvalla venttiiliajastuksella. Tarvittaessa koko iskutilavuus hyödynnetään.
- tissimuki
Kaikki kansanautojen tissimukien valmistus pitäis lopettaa, huijaavat ja saastuttavat sekä aiheuttavat ympäristövahinkoja hajoamalla tielle!
- tissimuki
Oman Avensikseni haki juuri Kuusakosken auto. Siitä tehdään nätti paali, joka ei enää saastuta.
- tissimuki
Näyttäisi olevan muuten minun yhtiössäni jopa yli 40% kalliimpi.
- Joko---taas
Taas jauhat samaa p@shaa.
Haeppa vaikka pop-vakuutuksen laskurin tulokset samankokoisista autoista.- tissimuki
Kyllä ne hybridi-Toyotat ovat 20-40% kalliimpia vakuuttaa kuin vaikkapa Octavia 1.0 TSI, joka on paljon isompi ja suorituskykyisempi auto ja huippuluokkaa ajettavuudeltaan ja laadultaan Toyotaan verrattuna.
- 2.4T
tissimuki kirjoitti:
Kyllä ne hybridi-Toyotat ovat 20-40% kalliimpia vakuuttaa kuin vaikkapa Octavia 1.0 TSI, joka on paljon isompi ja suorituskykyisempi auto ja huippuluokkaa ajettavuudeltaan ja laadultaan Toyotaan verrattuna.
Ei hitossa, kyllä autossa pitää olla moottori eikä kolmemukinen tissi! Karkea on käynti ja epävarma muutenkin. Sitäpaitsi vakuutusmaksun osuus auton kuluista on muutamia prosentteja, joten köyhät taas valittavat!
- Faktaakehiin
tissimuki kirjoitti:
Kyllä ne hybridi-Toyotat ovat 20-40% kalliimpia vakuuttaa kuin vaikkapa Octavia 1.0 TSI, joka on paljon isompi ja suorituskykyisempi auto ja huippuluokkaa ajettavuudeltaan ja laadultaan Toyotaan verrattuna.
Lopeta länkyttäminen ja katso faktat popin vakuutuslaskurista tai jostain muusta.
Volkkarisuvun ominaisuudet ovat laajasti jo tiedossa, joten pidä hyvänäsi, ei kuulu vaihtoehtoihin. - sutuukavippop
Poppivakuutus on paska firma
- TrollinFaktat
sutuukavippop kirjoitti:
Poppivakuutus on paska firma
Eikun laskurien tuloksia muista yhtiöistä faktojen kera, jos ei poppi kelpaa.
- klmnn
OHOH ompa kallista 40% vakkuutus en vaiha.
- eihalpaeihyvä
Toyotan hybridien suuriin valuutusmaksuihin voi vaikuttaa muutkin asiat kuin iso ja laiska moottori. Ehkä epäluotettavuus ja huono ajettavuus aiheuttaa myös suurempaa kolariherkkyyttä. 40-50% lisä vakuutusmaksuissa tarkoittaa aloittelevalle autoilijalle jopa tuhannen euron lisämaksua vuodessa, minulle täysillä bonuksilla vain noin 300€. Eipä niitä helposti hyvin pienellä säästöllä polttoaineessa saa säästettyä.
- Jauhatpoekajaskaa
Mitkä suuret vakuutusmaksut?
Täysillä bonuksilla eteläsuomessa Popin L-laajuus 300€ omavastuulla n. 376€ Auris farkku hybridissä. Skoda farkku 1.0 320€, Golf farkku 1.0 381€.
Suosittelen perusmatikan kertaamista, jos saat näistä em. 40-50%.
- ZKODA
kylläpä on taas viestiketjun aloittajalla asiat aivan hukassa. ei edes perus matematiikka ole hallussa, ja kuka sitä paitsi ostaisi enää ikivanhaa jotain itäauto skoda oktaaviaa ja wv kolffia. litran nakkikattiloissa todellinen kulutus on 7.8 litraa sataselle kun toyotan hybridit menee alta 4 litran sataselle pitkällä matkalla. asiahan on luettavissa autobildin numerosta 15/2016. volkkareissa liikennevakuutus maksaa noin 50% enemmäin kun isossa toyota avensiksessa. toyota on sentään hyvä ajaakkin toisin kuin wv konsernin härpättimet.
- Viistoistatonnia
Tuo on pieni lisäkustannus siihen verrattuna että olet maksanut 15 tonnia ekstraa hybridistä kun runsaalla kahdellakympillä olisit saanut yhtä tilavan ja yhtä vähänkuluttavan auton jossa olisi periaatteessa ollut yhtä paljon heppoja, mutta jolle Prius jää kuin tikku junttilan tuvan seinään.
Prius kun tosielämässä kuluttelee sen viitisen litraa, talvella enemmänkin.- 2.4STW__
Kyllähän Occu on parempi autona kuin Tojot muuten mutta se robottivaihteisto vie hermot. Veto alkaa vasta seuraavana päivänä pedaaliin koskemisesta.
Hybriidssä voimaa tulee heti.
Paras olisi hybridi (=yhdistelmä) missä auto olisi Occu ja voimansiirtto Tojolta.
Uutena ostettujen Superbin ja A4n jälkeen en kyllä enää sorru DCT askiin, ainakaan VAGenin tekeleisiin. - kärpähärkänen
2.4STW__ kirjoitti:
Kyllähän Occu on parempi autona kuin Tojot muuten mutta se robottivaihteisto vie hermot. Veto alkaa vasta seuraavana päivänä pedaaliin koskemisesta.
Hybriidssä voimaa tulee heti.
Paras olisi hybridi (=yhdistelmä) missä auto olisi Occu ja voimansiirtto Tojolta.
Uutena ostettujen Superbin ja A4n jälkeen en kyllä enää sorru DCT askiin, ainakaan VAGenin tekeleisiin.Et sitten huomannut koeajossa tätä ongelmaa tai silloin kun ajoit Superbilla? Jos ongelma oli iso niin miksi otit toisen samanlaisen? Luulisi että ehdit sen verran Superbilla ajaa että A4sen aski olisi tullut tarkasti tsekattua ennen valintaa jos ongelma oli vakava....
- laskutaitoa
Minkälaisen kipon saa 20ke:lla, ehkä Polon tai Fabian. Auris hd maksaa n 25 ke ja on ihan kelpo auto. TM otti sen vertailuun 2016 talviautoa hakiessaan ja totesi, että Auris pärjäsi hyvin kisassa olleille nelivedoillekin voittaen monia käsittelyratoja, joten samalla saa loistavat ajo-ominaisuudetkin!
- GermanEngineeringg
laskutaitoa kirjoitti:
Minkälaisen kipon saa 20ke:lla, ehkä Polon tai Fabian. Auris hd maksaa n 25 ke ja on ihan kelpo auto. TM otti sen vertailuun 2016 talviautoa hakiessaan ja totesi, että Auris pärjäsi hyvin kisassa olleille nelivedoillekin voittaen monia käsittelyratoja, joten samalla saa loistavat ajo-ominaisuudetkin!
Toyota on hyvä valinta juuri niille joille riittää että auto pärjää "hyvin" vertailuissa. Kun katsotaan mitkä autot ottavat mitalit niin Tojoa ei siinä ryhmässä näy.
Jokaiselle omansa, mulle ei riitä että auto pärjää hyvin. - 2.4STW__
kärpähärkänen kirjoitti:
Et sitten huomannut koeajossa tätä ongelmaa tai silloin kun ajoit Superbilla? Jos ongelma oli iso niin miksi otit toisen samanlaisen? Luulisi että ehdit sen verran Superbilla ajaa että A4sen aski olisi tullut tarkasti tsekattua ennen valintaa jos ongelma oli vakava....
Superbin (-08) suhteen tilanne paheni jatkuvasti. Eikä sitä tullut niin paljon kaupungissa koeajettua. Audin (-16) toimivuuden suhteen taas tilanne on huonontunut jatkuvasti. Audi oli koeajolla ihan siedettevä, vaan ei enää.
DSG voi siis ekat 4tkm olla ok mutta sitten alkaa hidas säätöjen lipsuminen.
Ei sellaista ollut Tojon eikä Bemarin automaateissa. Ne toimi aina samalla lailla, siis uutena ja vielä vuosien jälkeen.
Kuvittelin että DSG olisi kehittynyt kahdeksan vuoden aikana ja kyllä se tuntuikin siltä mutta en muistanut että se pirulainen kuluu eikä säädä itseään kulumisen kompensoimiseksi. Voi toki olla että siinä on jotain muutakin vikaa mitä huollon mukaan siis ei ole.
Jos oikeasti välittää autoilusta niin kannattaa pitäytyä erossa tuon konsernin automaateista. - Ei.jojoa
2.4STW__ kirjoitti:
Superbin (-08) suhteen tilanne paheni jatkuvasti. Eikä sitä tullut niin paljon kaupungissa koeajettua. Audin (-16) toimivuuden suhteen taas tilanne on huonontunut jatkuvasti. Audi oli koeajolla ihan siedettevä, vaan ei enää.
DSG voi siis ekat 4tkm olla ok mutta sitten alkaa hidas säätöjen lipsuminen.
Ei sellaista ollut Tojon eikä Bemarin automaateissa. Ne toimi aina samalla lailla, siis uutena ja vielä vuosien jälkeen.
Kuvittelin että DSG olisi kehittynyt kahdeksan vuoden aikana ja kyllä se tuntuikin siltä mutta en muistanut että se pirulainen kuluu eikä säädä itseään kulumisen kompensoimiseksi. Voi toki olla että siinä on jotain muutakin vikaa mitä huollon mukaan siis ei ole.
Jos oikeasti välittää autoilusta niin kannattaa pitäytyä erossa tuon konsernin automaateista.Toi on varmaan riippuu mistä tykkää. Itse en voi sietää variaattoreiden jojo-efekti öljunpurskuttajien verkkaisuutta. Tosin nykyaikaiset öljunpurskuttimet ovat paljon parempia kuin ennen.
Silti DSGn jatkuva kiinteä välitys on se juttu. Tietysti ruuhkassa matelemiseen ja parkkipaikoilla pyörimiseen tuollainen laiskempi viritys voi olla omiaan.
- Outo.kommentti
"Veto alkaa vasta seuraavana päivänä pedaaliin koskemisesta."
Ihmeellinen kommentti. DSGssä on aina kiinteä välityssuhde ja vaihtaminen kestää vain kuusi millisekuntia. Nopeampi kuin F1-autossa. Miten DSG voisi hukata vedon missään vaiheessa?
Paikalta lähtiessä oma kuusilovinen DSG lähtee liikkeelle samantien kun nostaa jalan jarrulta.- Anonyymi
Vaihtaminen kestää vähän, mutta sen suunnittelu kauan. Kun ajat DSG:llä tasavauhtia, ja painat nopeasti kaasua lisää, niin alkuun ei tapahdu mitään ja hetken päästä tulee nykäys. Tuo Toyotan sähkömekaaninen veto reagoi kaasupolkimen liikkeisiin heti, mutta nykäisemättömästi.
- Vaihtoon
Katsoin monen vakuutusyhtiön laskurit läpi ja Toyotan lisämaksu vaihtelee, mutta on kuitenkin siinä 40-50% keskimäärin. Normaalilla ajolla edes sitä ei saa helposti maksettua. Hybridin ostamista ei siis ainkaan järkisyillä voi perustella. Golf 1.0 TSI muuten tuntuukin tosi sportilta Auris hybridin jälkeen, jolla ajaminen otti tosi rankasti päähän Golfin koeajon jälkeen..
- HInta-arpajaiset
Ehkä sulla on vaan väärät vakuutusyhtiöt ja saat sitten opee bonuksia ylihintaisten maksujen maksamiseen. Tai sitten et hakenut oikeilla rekisterinumeroilla samanikäisistä oikean tyyppisistä autoista ja omalla sossutunnuksella.
- Toyota-palstan
trollipojun surkea yritystä solvata Toyotaa, tällä kertaa valehtelemalla vakuutusmaksuista. Noloa ja lapsellista.
- yritä.päättää
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipojun surkea yritystä solvata Toyotaa, tällä kertaa valehtelemalla vakuutusmaksuista. Noloa ja lapsellista.
Kuka meistä?
- Vaihtoon
Joku kysyi, minkä auton saa 20000 eurolla. Sillä saa LEON 1.0 TSI 115 ECOMOTIVE REFERENCE DSG:n.
- Eitalveen
Arvaa kelpaako jokin Seatti, toimii kun lämpötila pysyy 5C yläpuolella.
- EtelänRomut
Joo, tuo koskee kaikkia Espanjassa, Ranskassa ja Italiassa tehtyjä autoja, eivät toimi talvikelissä sitten millään. Myös ruoste yhdistää näitä. Ja eihän noissa saa hybridiä millään eli tekniikassa jääneet pahasti jälkeen.
- mallisto.kivikaudelta
" totesi, että Auris pärjäsi hyvin kisassa olleille nelivedoillekin voittaen monia käsittelyratoja, joten samalla saa loistavat ajo-ominaisuudetkin!"
Nyt puhuu tero muunneltua totuutta eli suomeksi sanottuna valehtelee. Luin tuon jutun läpi ja siinä sanotaan selvästi että Toyota oli hitain kaikissa käsittelykokeissa.
Yhteispisteissä sen taakse jäi pari aasialaisviritystä, mutta ei yhtään eurooppalaista.
"Joukonjatkona" ja "ihan hyvin" olivat käytettyjä termejä eli normaalia tojo-menestystä vertailussa.
Muutenkin naurettavaa että suurimman mainostajan auto oli pakko saada mukaan, vaikka sitten vanhalla faceliftatulla kaksivetoisella. Mitään oikeasti joukkoon sopivaa autoa tojolla ei ollut testiin antaa. Koko mallisto vuosilta miekka ja kilpi ja neliveto ei saa juuri mihinkään malliin.- laskutaitoa
Just niin, tulihan se trollaus taas sieltä. TM halusi itse saada mukaan verrokiksi aiemmin talviautotesteissä hyväksi todetun kaksivetoisen, siis tavallaan kisaamaan nelivetoisten kanssa.
Siitä on helppo päätellä, että hyvillä ajo.ominaisuuksilla pärjää pitkälle, mutta kaksivetoinen ei pärjää etenemiskyvyssä nelivedolle. Sen olen todennut itsekin kun taloudessamme on autoja kaikilla vetotavoilla.
TM:lla on itsenäinen testiorganisaatio, joka arvostelee ja arvostaa mahdollisimman puolueettomasti testattaviaan. - TarveHarkintaa
laskutaitoa kirjoitti:
Just niin, tulihan se trollaus taas sieltä. TM halusi itse saada mukaan verrokiksi aiemmin talviautotesteissä hyväksi todetun kaksivetoisen, siis tavallaan kisaamaan nelivetoisten kanssa.
Siitä on helppo päätellä, että hyvillä ajo.ominaisuuksilla pärjää pitkälle, mutta kaksivetoinen ei pärjää etenemiskyvyssä nelivedolle. Sen olen todennut itsekin kun taloudessamme on autoja kaikilla vetotavoilla.
TM:lla on itsenäinen testiorganisaatio, joka arvostelee ja arvostaa mahdollisimman puolueettomasti testattaviaan.Minua alkaa nelivetoiset kiinnostamaan vasta kun niihin saadaan kaksivetoisia paremmat pysähtymisominaisuudet.
Jollakin ympyrän ajamisella ei ole mitään merkitystä oman ajon kannalta.
Liikkeellelähtökyky on hyvä juttu, mutta siitä on etua vain kun olet ainoana autona liikenteessä tai liikennevaloissa ensimmäisenä. Ei pito auta mitään kun edellämenevä nukkuu vihreillä ja jää sitten sutimaan siihen eteen. - sutii.sutii
TarveHarkintaa kirjoitti:
Minua alkaa nelivetoiset kiinnostamaan vasta kun niihin saadaan kaksivetoisia paremmat pysähtymisominaisuudet.
Jollakin ympyrän ajamisella ei ole mitään merkitystä oman ajon kannalta.
Liikkeellelähtökyky on hyvä juttu, mutta siitä on etua vain kun olet ainoana autona liikenteessä tai liikennevaloissa ensimmäisenä. Ei pito auta mitään kun edellämenevä nukkuu vihreillä ja jää sitten sutimaan siihen eteen.Noinhan se onkin ja siksi mm. pääkaupunkiseudun huonojen kelien aikana kolahtelee ja monesti siellä on syyllisenä neliveto, joka jo painonsakin puolesta pysähtyy heikommin kuin kevyempi auto. Nelivedon tuoma turvallisuuden tunne harhauttaa tavan autoilijaa pahasti.
Ennakoivalla ajolla pärjää parhaiten liukkaillakin eikä tarvitse jäädä valoihin seisomaan.
- rahaariittää
Ketä kiinnostaa, jos hybridistä joutuu maksamaan tonnin enemmän vakuutusmaksuja vuodessa? Bensassahan sen säästää takaisin!
- 13.euroa.tuhatkilsaa
Esimerkiksi hybr.Auriksen ja BMT TSI Golfin käytännön kulutusero on 0,8 litraa / 100km. Tekee siis 13 euroa per 1.000km.
Tonnin säästämiseksi pitäisi ajaa melkein 100.000km. Ei lyö leiville tojon hybridillä ajaminen.
Luvut voi tarkastaa Spritmonitorista. Linkit ovat olleet täällä monta kertaa. - vertailija
13.euroa.tuhatkilsaa kirjoitti:
Esimerkiksi hybr.Auriksen ja BMT TSI Golfin käytännön kulutusero on 0,8 litraa / 100km. Tekee siis 13 euroa per 1.000km.
Tonnin säästämiseksi pitäisi ajaa melkein 100.000km. Ei lyö leiville tojon hybridillä ajaminen.
Luvut voi tarkastaa Spritmonitorista. Linkit ovat olleet täällä monta kertaa.Parempi tieto löytyy TM:n koeajosta, jossa Golfin kulutus vaihtelevassa kaupunkiajossa on käytännössä 7,6-8 l/100km. Auriksella se on käytännössä 4-5l. Maantiellä n 80 kmh nopeuksissa kulutukset ovat samalla tasolla.
On nääs käytännön kokemusta molemmista noin 40tkm:n ajamisella pääasiassa taajamaliikenteessä. - Hintafaktat
Mistähän meitin provo hankki vakuutuksensa kun löytää tonnin eroja tavallisista kipoista?
Jotta länkytys loppuu laita tiedot mikä vakuutusyhtiö ja linkit nettiauton tai autotallin autoihin joilla haku tehty.
Yllä kaivettu faktaa aiheesta ja aiemmissa keskusteluissa käyty jo samaa turhaa porinaa muka kalliimmista vakuutusmaksuista. - hybridisti
Eipä tuolla hybridi-Auriksella mitään kulutussäästöä tule, jos joutuu ajamaan kaupungin ulkopuolella. Muutenkin ikävä vingutin, joka ei kulje mihinkään.
- Tosielämän.lukuja
vertailija kirjoitti:
Parempi tieto löytyy TM:n koeajosta, jossa Golfin kulutus vaihtelevassa kaupunkiajossa on käytännössä 7,6-8 l/100km. Auriksella se on käytännössä 4-5l. Maantiellä n 80 kmh nopeuksissa kulutukset ovat samalla tasolla.
On nääs käytännön kokemusta molemmista noin 40tkm:n ajamisella pääasiassa taajamaliikenteessä.Koeajot ovat vain lyhyitä pätkiä yhdellä autolla. Spritmonitorin lukemat perustuvat kymmeniin tai satoihin kuljettajiin ja tuhansiin kilometreihin erilaisissa olosuhteissa. Oikeasta elämästä. Siksi ne ovat paljon luotettavampia lukemia.
Kuka ajaa pelkästään kaupungissa tai pelkästään maantiellä? Hihhulit tykkää näistä teoreettisista luvuista, mutta arkielämä ratkaisee. - 40tkm.molemmilla
Tosielämän.lukuja kirjoitti:
Koeajot ovat vain lyhyitä pätkiä yhdellä autolla. Spritmonitorin lukemat perustuvat kymmeniin tai satoihin kuljettajiin ja tuhansiin kilometreihin erilaisissa olosuhteissa. Oikeasta elämästä. Siksi ne ovat paljon luotettavampia lukemia.
Kuka ajaa pelkästään kaupungissa tai pelkästään maantiellä? Hihhulit tykkää näistä teoreettisista luvuista, mutta arkielämä ratkaisee.Pirtumonitorin luvut eivät päde kylmässä Pohjolassa eikä saman merkin kohdalla voi olla samalla kuskilla suuriakaan kulutuseroja. Oman kokemukseni mukaan Auris hd päihittää kansanauton myös maantieajon kulutuksessa reilusti yli litralla moottoritienopeudet poisluettuna. Ja kokemus ei ole ihan pienen koeajon perusteella vaan kolmen vuoden ajalta kummassakin.
- helppoa.matikkaa
40tkm.molemmilla kirjoitti:
Pirtumonitorin luvut eivät päde kylmässä Pohjolassa eikä saman merkin kohdalla voi olla samalla kuskilla suuriakaan kulutuseroja. Oman kokemukseni mukaan Auris hd päihittää kansanauton myös maantieajon kulutuksessa reilusti yli litralla moottoritienopeudet poisluettuna. Ja kokemus ei ole ihan pienen koeajon perusteella vaan kolmen vuoden ajalta kummassakin.
Mikä kone sulla Golfissa oli? Tuo 0,8 litran ero on nimenomaan Bluemotion malliin. Tehokkaampiin malleihin eroa luonnollisesti on enemmän koska niitä ei ole viritetty taloudellisuusmielessä. Leveämpää rengasta yms joka lisää kulutusta.
Ja oleellista Spritmonitorin tyyppisissä on se että niissä kaikki verrokit ovat samoissa olosuhteissa ja siten tulokset ovat vertailukelpisia. Vaikka olosuhteet olisivat Saksassa erilaiset kuin Suomessa, se ei muuta juurikaan verrokien keskinäistä eroa.
Uskon että sekalaisessa ajossa Auriksella pääsee noin litran vähemmällä kuin 1.4 TSI:llä. 17.000km normikilometreillä se tekee noin 200€ / vuosi. Eli selkeästi vähemmän kuin autojen huoltokustannuksien ja vakuutusten ero on. TSI-kuskin kilometrit ovat halvempia ja suorituskykyäkin löytyy selkeästi enemmän.
- 40tkm.molemmilla
Golf 1.4TSI se oli ja kolmen vuoden aikana kulutus oli keskimäärin pari litraa (n 7l/100km)enemmän kuin Aurisilla (5). Vakuutusmaksuissa ei mitään eroa ja huoltokulut olivat Golfissa kalliimmat kun kerran vuodessa vaihdatettiin öljyt runsaan pätkäajon takia. Pari kertaa piti lisätä litra öljyä, muuten ihan kelpo auto.
Auris on kyllä laiskempi kun tule käytettyä pwr-modea, muttei sillä ole merkitystä kun ei ole tarvetta nopeisiin ohituspyrähdyksiin. - länsiautoilija
Mikä tämän hybridin idea on? Kulutus samalla tasolla kuin Golf 1.0 TSI:ssä, mutta vakuutuksen lisäksi kaikki muutkin kulut ovat paljon kalliimmat. Eikä hybridi-Toyotat edes kulje minnekään ja ovat meluisia, kun bensamoottori käy, lue huutaa kuin sikaa tapettaisiin.
- niin.että.mitenkä
Pelkkää tuubaa taas: viime kesänä mm HS:ssa julkaistussa tutkimuksessa todetaan yksiselitteisesti, että halvin auto huoltokuluiltaan on Toyota, VW jopa 50% kalliimpi ja saksalaiset premium merkit jopa yli 300% kalliimpia.
Ja ylläpitokulut ovat Toyossa varsin pienet, koska kalliita korjauksia ei tule vuosien käytön jälkeenkään. Tämä on luettavissa tämän päivän HS:n sivuilta, jossa avataan uusimpia katsastustilastoja Suomessa. Toyotassa ei ole kalliita etuakseliston remontteja, jotka ovat usein syynä mm VW:n katsastushylkyihin.
Vakuutusmaksuissa eroa ei juurikaan ole eikä Toyotan moottorin ääntä juuri kuule normaalissa ajossa eikä se eroa melutasoltaan luokkansa muista autoista.
Mitä polttoaineen kulutukseen tulee, saman päästönormin mukaan annetun tyyppihyväksynnän mukaan 1.0 TSI kuluttaa lähes 30% enemmän kuin Auris hybridi 87/109g/km). Eihän se litroissa paljon ole, mutta kuitenkin. - pappamobiili.tojo
Hybridit ovat vanhoille papoille suunnattuja. Niillä ajetaan hiljaa ja tosi vähän. Huoltoväli on tiheä. Ajo-ominaisuudet ala-arvoiset.
- niin.että.mitenkä
pappamobiili.tojo kirjoitti:
Hybridit ovat vanhoille papoille suunnattuja. Niillä ajetaan hiljaa ja tosi vähän. Huoltoväli on tiheä. Ajo-ominaisuudet ala-arvoiset.
Mm TM:n talviautotestissä Auris hybridin ajo-ominaisuuksia kehuttiin loistaviksi, ja kun oli mukana verrokkina nelivetoautojen talvitestissä se pärjäsi sielläkin hyvin, jopa paremmin kuin muutamat nelivedot. Myös lämmityslaitetta kehuttiin.
Ajo-ominaisuuksia ovat kehuneet myös monet muut autotestaajat kuten kuuluisa Peter Geitel. - pelleilyä
Yhdenkään Tojotan ajo-ominaisuuksia ei ole kehuttu edes keskinkertaisiksi. Ne ovat kiistatta huonointa, mitä automaailma tarjoaa. Lämmitystä varten hybridi joutuu huudattamaan tehotonta konettaan, josta lähinnä irtoaakin vain ääntä ja lämpöä.
- Toyota-palstan
trollipoju vänkää ja inttää omaa sairasta jargoniaan mutta eipä haittaa. Se nyt vaan on niin lapsellinen ja ennenkaikkea nolo poju.
- Jatkaajajatkaa
Ja jatkaa samaa vakuutusmaksu höpinäänsä, vaikka jokainen voi itse asian todeta vakuutusyhtiöiden laskureista, ettei hybridin vakuutukset ole kalliimmat, kun pidät autot muutenkin vertailukelpoisina.
- DieselMoro
Vanha juttu, mutta ihan ajankohtainen vieläkin ja uudempien mallien myötä tilat ovat parantuneet entisestään
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla - kusetusko
A. Vakuutus on uusilla autoilla aina, plus vakuutus on niillä joilla ei ole bonusta?
B. Mitä vähemmän kolareita plus?????????? - maamiäsder
Akkujen korkeajännitys on niin vaarallinen kolaritilanteessa jotta nostaa niitä vakuutusmaksuja. Ja maksaa ne akutkin 6500 ja joka kolmas vuosi pitää vahettaa.
- Merkitsekaisin
Trolli luettelee taas vikawaagenin ominaisuuksia.
- rahaa_on
Eivät olleet hybridin vakuutukset kaksinkertaiset, mutta toki hyvin paljon kalliimmat. Laskin, että ajamalla 23tkm vuodessa, saa vakuutusmaksueron jo hoidettua ja sen jälkeen alkaa tulla säästöä.
- tojotavaari55
Siitä erotuksesta (muutama kymppi vuodessa) voi sitten säästää hybridin akkujen vaihtoa ja tekniikan remppaamista. Varmasti kannattavaa.
- Kalliimpivakuutus
tojotavaari55 kirjoitti:
Siitä erotuksesta (muutama kymppi vuodessa) voi sitten säästää hybridin akkujen vaihtoa ja tekniikan remppaamista. Varmasti kannattavaa.
Niin se Golf on hieman kalliimpi...
- rahaa_on
Kalliimpivakuutus kirjoitti:
Niin se Golf on hieman kalliimpi...
On Golf kalliimpi auto, mutta vakuutus on paljon halvempi kuin Auris hybridissä.
- KerroFaktasi
rahaa_on kirjoitti:
On Golf kalliimpi auto, mutta vakuutus on paljon halvempi kuin Auris hybridissä.
Vaan kun ei ole, kun vertaat muuten samanlaisia autoja. Tai sitten olet valinnut väärän vakuutusyhtiön.
Hyviä ja järkevän hintaisia löytyy perinteisistäkin yhtiöistä.
Tämä on jo kaksi kertaa laskettu asia, se on nyt sinun vuorosi tuoda faktat kehiin ja kerrot mitkä autot ja mikä vakuutusyhtiö sekä millä bonuksilla, omavastuilla ja vakuutuksen laajuudella.
- 32132132
Faktojen perusteella (maailmalta) Tojottimen hybrideihin ei juuri tarvitse remonttia tehdä, ei ainakaan drietrain osastoon. Sitävastoin VW tuotteisiin pitää ja toisinaan hyvinkinkin kallista.
Tojottimen tuotteista juuri hybridit on tehty näemmä kovimmilla laatukriteereillä.
Mutta jokainen voi ostaa sellaisen kuin haluaa ja mihin varat riittää. Turha siitä on kinata. Ei kukaan pakota sotamaan Tojoa tai volsua. ite en ostaisi kumpaakaan mutta eri syistä.
VAG konsernin vehkeet jää lopullisesti kun nykyisestä liisari Audista pääsee eroon. Sen surkeampaa vaihteistoa ei ole kuin DSG. - ocu32016
Katsoin oman vakuutusyhtiöni laskurista. Minun tiedoillani Auris hybridi on liikennevakuutuksessa 62% kalliimpi kuin oma Octavia 1.0, mutta kaskossa ero on vain 31%. Lasken kuitenkin huomattavasti enemmän kuin hintaa luotettavan ja taloudellisen TSI-moottorin sekä Toyotan CVT-vaihteistoon verrattuna täydellisen DSG-vaihteiston päälle. Hiljaisuus ja huippuluokan ajettavuus ovat myös Skodan puolella verrattuna sanalla sanottuna ala-arvoiseen Toyotaan.
- autojavakuutus
No, tässä pojat esimerkkiä: 7-paikkanen Touran 2017 ja mulla oli vakuutusmaksut Lähitapiolassa noin 230e halvemmat verrattuna, jos olisin päätynyt Prius :aan. Molemmat autot olisi kelvannut, ei siinä mitään.
Laskin, että säästöni polttoainekuluissa olisi ollut sitä luokkaa, että vakuutusmaksuissa säästö korvaa nyt tuon polttoainekuluissa tulevan "tappion". Eli rahallisesti mulla aivan sama kumpaan päädyin. Nyt otin VW:n, mutta vaihtoon sekin menee tässä vuoden, kahden päästä. Sitten jokin hybrid alle, merkistä ei tietoa vielä.- Anonyymi
Minulla taas meni juuri päinvastoin eli Prius oli tuon 250 Eur halvempi kuin Touran. Kummallista että noin vaihtelee.
- Anonyymi
5v omistajuuden aikana toyotalla säästää 5000e arvonalenemisessa verrattuna vag-"autoon"..
- Anonyymi
Kyllä Golf ainakin on halvempi vakuuttaa kuin Corolla Verso! Minulla Golfin vakuutukset vuodessa Golfiin on noin 290 ja Verson noin 310. (Liikennevakuutus ja täyskasko täysillä bonuksilla. Tietenkin myös malliversio vaikuttaa vakuutuksen hintaan.)
- Anonyymi
Toyota kannattaa ottaaToyota-vakuutus.
On edullisempi, paremmat edut ja korjaukset tehdään vain alkuperäisosin Toyota-liikkeessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031575
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781224- 881137
- 1391056
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt5801005Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1997Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8902- 20900
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9754Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8690