alle sadan hehtaarin tilat

niksnakslll

poistettava ja keskityttävä suuriin yksiköihin ,jolloin tukien poisto olisi mahdollista tuotannon kärsimättä,loisiminen loputtava veroeuroilla ei ole varaa maksella unto untamoille järjettömiä tukia,mahdollisen nopeesti poistettava törsien tuet.

29

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raineroli

      Viljelen lestijokilaaksossa yli 110 hehtaarin tilaa ja maidot myyn muulle kuin valiolle!

      Jippii, olen jopan vihan ulkopuolella!

      • jopavihaa

        Nii oon mäki....ilahtuneena meen ostaan uuven raktorin.


      • MäOstinJaKelpas
        jopavihaa kirjoitti:

        Nii oon mäki....ilahtuneena meen ostaan uuven raktorin.

        Ostakko tukirahoilla?


      • Jopavihaa
        MäOstinJaKelpas kirjoitti:

        Ostakko tukirahoilla?

        Aivan varmasti!


      • älävarasta
        Jopavihaa kirjoitti:

        Aivan varmasti!

        törsä on heikkolahjanen idiootti,tuet lopetetaan se on jo näkyvis ..


      • Tyhtyhtyhtyhmä
        älävarasta kirjoitti:

        törsä on heikkolahjanen idiootti,tuet lopetetaan se on jo näkyvis ..

        Ainoastaan sun tyhmyys on näkyvis...


    • Esimerkkiäkaivataan

      Esitä laskelma yli sadan hehtaarin tilan tuotosta kun viljan tuotajahinta on 125€ Ilman maataloustukia pitemmälla aikavälillä tarkasteltuna jossa konekantaa ja tuotantorakekennuksia pitää korjata ja uusia.

      En ole vielä kuullut että joku olisi ilman maataloustukia antamassa näyttöä miten tuollainen yli 100 ha tila tuottaa voittoa niin paljon että siitä jää viljelijälle kohtuullinen korvaus työstä.

      • balthasarhasar

        Jopa katoaa taas maitotonkan taakse kun tuommoista kysellään.....


      • ruikruiksanoolande

        Ja taas hölmöän väki itkee omaa tyhmyyttään "minä kyllä olen omistaja mutta en osaa itse pyytää tuotteesta mitään mutta ruikuttaa tukea osaan osaanm


      • balthasarhasar
        ruikruiksanoolande kirjoitti:

        Ja taas hölmöän väki itkee omaa tyhmyyttään "minä kyllä olen omistaja mutta en osaa itse pyytää tuotteesta mitään mutta ruikuttaa tukea osaan osaanm

        Tuleeko se esimerkki Suomesta, vai ruikutatko vain???


      • viirusilmä
        balthasarhasar kirjoitti:

        Tuleeko se esimerkki Suomesta, vai ruikutatko vain???

        Kauppias on hyvä esimerkki siitä kuinka yrittäjä hinnoittelee tuotteensa, esimerkki on siis joka päivä nähtävillä.


      • balthasarhasar
        viirusilmä kirjoitti:

        Kauppias on hyvä esimerkki siitä kuinka yrittäjä hinnoittelee tuotteensa, esimerkki on siis joka päivä nähtävillä.

        Niin tuleeko se esimerkki, vai länkytätkö vain??

        Sulta kysyttiin esimerkkiä tilasta, yli 100 hehtaaria, joka tuottaa ilman tukia ruokaa. Suomesta!

        " esimerkki on siis joka päivä nähtävillä..."

        Pitää paikkansa!

        Jotain olet tajunnut:

        ihmiset ostavat kaupasta ruokaa joka päivä!!!!


      • törsäpummi

        ei ole mun ongelma eikä veronmaksajien miljardit kuulu maksella törsien kannattamatonta bisnestä,konkkaan vaan ja silleen niin muillekin käy.


      • balthasarhasar

        Tuleeko sitä näyttöä?


      • Kaipaanesimerkkiä

        Minäkin vähäsen ihmettelen. Tulee linkki Viroon??


      • On.Hännän.Huisketta

        Ompa komia Navetta


    • ompaompa
    • kysyntäjatarjonta

      "Ja taas hölmöän väki itkee omaa tyhmyyttään "minä kyllä olen omistaja mutta en osaa itse pyytää tuotteesta mitään mutta ruikuttaa tukea osaan osaanm"

      Suomalaiset varmaan osasivat pyytää laivoista, matkapuhelimista, jalkineista ja vaatteista hyvää hintaa.

      Ikävä vain että ostajat eivät halua maksaa enempää kuin mitä samat tuotteet maksavat muualla.
      Ei maataloudessa siitä kiinni ole etteikö osattaisi pyytää, pitää myös tietää millä menee kaupaksi. Täällä on väitetty että maataloudessa ei ole kilpailua. Kyllä kilpailua on kun ei voi saada kaikkea sitä mitä pyytää vaan on tyytyminen vähempään.

      • jokolöytyynäyttöä

        Negatiivinen kilpailu edellinen on oikeassa.


        Mutta nyt takaisin Jopan 9 centin ratkaisuun, kerro nyt miksi ??

        Oletko hölmö, laiska vai paskan jauhaja, jos tiedät saavasi markkinoilta kovempaa hintaa, miksi et tee riskitöntä rahaa ja osta tuottajilta ja myy kovalla katteella??

        Luuli tuollaisen älykön pystyvän noin helppoon asiaa, mutta ei tunnu raha kelpaavan, kivempaahan se on KELAN rahoituksella jauhaa paskaa vuokra yksiöstään.


      • balthasarhasar
        jokolöytyynäyttöä kirjoitti:

        Negatiivinen kilpailu edellinen on oikeassa.


        Mutta nyt takaisin Jopan 9 centin ratkaisuun, kerro nyt miksi ??

        Oletko hölmö, laiska vai paskan jauhaja, jos tiedät saavasi markkinoilta kovempaa hintaa, miksi et tee riskitöntä rahaa ja osta tuottajilta ja myy kovalla katteella??

        Luuli tuollaisen älykön pystyvän noin helppoon asiaa, mutta ei tunnu raha kelpaavan, kivempaahan se on KELAN rahoituksella jauhaa paskaa vuokra yksiöstään.

        Niin ja vielä ko. "älykön" leipäläpi täynnä suomalaista ruokaa. Ja pää täynnä suomalaista olutta.....


      • törsäpummi

        todellako hullu se joka pitää hullun hintoja ja tuottaa veroeuroilla ei omillaan kun ei eres veroo maksele ,törsä pummi on täys sontaläjä joka ei veroo maksele,vaan on pummi onneton.


    • aijjjjaaaq

      Tuo oli hyvä huomio. Kun kerran väite oli "Ja taas hölmöän väki itkee omaa tyhmyyttään "minä kyllä olen omistaja mutta osaa itse pyytää tuotteesta mitään mutta ruikuttaa tukea..." niin kyllähän kirjoittaja "enruikruiksanoolande" todella voisi ostaa ntuolta " hölmölän väeltä" esimerkiksi ohraa 125€ tonni ja myydä sitten 200€ tonni.

    • törsäpummi

      kumma kun uusseelanti,austraalia,eteläamerikan maat ilman tukia maailmanmarkkina hinnoilla saavat hyvän palkan työstään,suomes porataan paskat housuis emmä pärjää lisää tukee antakiaaaa,,,,,

    • törsäpummi

      suomen alkutuotannon hinnat euroopan korkeimmat silti suomen tuetkin euroopan suurimmat todella törkeetä paskaa porukkaa,

    • törsäpummi

      keput vaalien häviäjät,joka kepua äänestää ja lähtee aamusin töihin niin sellanen sahaa omaa oksaansa ja tuhoo ittensä,keput on valehtelevia konnia.

      • jokakaupungissa

        Pelkotiloja Keskustasta.


    • tukientarve

      10% tuottaa 90%

      • prosentteina

        pelkotiloja tuottamisesta


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4120
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3982
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3855
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      19
      2627
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2445
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      339
      2051
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2042
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1900
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1569
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1412
    Aihe