Harrastuksista puheenollen

Jossakin-kohtaa-elämää

Olettehan harrastaneet koko kansan suosimaa luuserointia eli Rokulismia?

Teko-sairaudet ovat yksi rokulismin alkulähde.

Itselläni on malli-esimerkkejä vaikka ohjeiksi jakaa. Mutta olen ollut myös eritoten ahkera. Rokulismini on ollut hyvin hyvin harvinaista hetken mielijohteista. Kauan sitten

17

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seontiina

      kun kerrot mitkä kuuluu tekosairauksiin
      niin sit voin sanoo oonko harrastanu vai enkö.

      • onks-tää-hyvä

        noo esimerkiksi kiima vaikka ei olekaan


      • seontiina
        onks-tää-hyvä kirjoitti:

        noo esimerkiksi kiima vaikka ei olekaan

        se on hoidettu aina ennen töihin menoo :)


      • mitä-ihmettä

        eikö koskaan illalla, yöllä ja viikonloppuna


      • seontiina
        mitä-ihmettä kirjoitti:

        eikö koskaan illalla, yöllä ja viikonloppuna

        tottakai aina tarpeen tullen
        mutta ei sen takia oo koskaan rokuliin tarvinnu jäädä
        pitää laittaa sen verran aikasin kello soittaan
        että jos oikeen paha iskee
        kerkee vielä ennen aamukahvia :)


    • nurmikonkastelija

      meillä valtion hommissa ja samoin kuntien kuuluu asiaan olla tietty määrä päiviä vuosittain sairauslomalla. Aina sen verran mielikuvitusta oin että joku paikka vaivaa.

      • seontiina

        ihmekkös mulla ei oo mielikuvitusta siinä asiassa
        kun en oo ollu valtiolla enkä kunnalla töissä.


    • Eläke-keskustelu oli jo vuoden-vaihteessa.

      H.

    • eppu2

      Täysin tuntematon tauti minulle.
      Onko siihen mitään lääkettä?
      Enää se ei minun kohdallani edes ole mahdollista tuohon sairastuminen.
      Sen verran tiedän, ettei se tartu oloneuvoksiin.

    • Kiintiöpoissaolo

      80-luvulla kaverini veli oli kaupungilla bussikuskina ja luottamusmies tjsp. tuli kysymään:
      - Miksi et viime kuussa ollut kolmea päivää poissa?

      • RokRokRoll

        Jep. Jotkuilla oli vakio 3 päivää kuukaudessa, 36 päivää vuodessa sairiksella. Kylhä siinä vapaita piisaa vuodessa kun lomat päälle.


    • hyötynyt.olen

      Elinikäisistä työ-virka-toimi- läänityksistä olisi pitänyt luopua silloin kun vielä jotain oli pelastettavissa. Virkasuhde korkeintaan vuodeksi, välillä poikki ja muillekin mahdollisuus yrittää. Pieni kilpailun pelko, epäilys siitä että ensi vuonna homma voidaan teettää jollain hiukan enemmän samalla hinnalla tekevällä, olisi pitänyt julkisen sektorin kulut kilpailukykyisinä yksityiyrityksiin verrattuna.

      Sen aika oli ja meni.
      Nyt sieltä on kuukausipalkkoina siirretty ulos nnin paljon ettei kukaan edes usko mihinkään parannuksen mahdollisuuteen. Ne rohmuajat, kymmeniä vuosia ilman tulosvastuuta kupanneet istuvat jo olohuoneissaan isolla eläkkeellä. Uusi yhtä laiska sukupolvi kerää rääppeet omaan eläkekertymäänsä ja nukkuu yönsä hyvin, työsuhdetta ei katkaise mikään.

    • hytinäx1

      Koko kansan suosimaa luuserointia eli rokulismia? Siis kuka pikkupoika tai tyttö sieltä teki aloituksen, menkääs nyt juttelemaan isovanhempienne kanssa. Luulevat että se 25-40 päivän vuosiloma ja kaikki muutkin työntekijää tukevat ehdot ja sopimukset tulivat taistelematta(äitiys-ja isyysvapaat), maksuttomat peruskoulut ym... . Meidän sukupolveme ovat vielä niin tyhmiä että ajattelemme työnantajaamme ja teemme vielä tunnollisesti töitä. Siksikö olemme vieläkin työmarkkinoilla suositumpia kuin parikymppiset nuoret?

    • Siilimuorikka3

      Liian vähän. Tunnollinen tiukkapipo on työnantajan unelma, ei niinkään työkavereiden. Kysymys kuuluukin saako nyt vahempana niittää sitä viljaa mitä nuorna kylvi. Kun repi peräsuoli pitkällä duunia siinä kohden missä joku toinen ois hakenu saikkua, se näkyy nyt.

    • Heikunkeikku

      En harrasta turhia sairaslomia. Mulla menee niin, että jos vaikkapa flunssa on tulollaan, niin sinnittelen ja sinnittelen kohti viikonloppua. Perjantaina kun vimppa oppilas lähtee, niin melkein välittömästi flunssa iskee rytinällä kehoon. Olen siis viikonloppusairastelija :)
      Onneksi sairastelen harvoin, hyvin harvoin. (knop knop knop, täytyy koputtaa puuta).
      Jos yhtenä päivänä oon sairas, niin siinä on kova homma lähetellä peruutusviestejä jokaiselle oppilaalle erikseen. Ei kivaa.
      En katso suopein silmin sellaisia henkilöitä, jotka turhaan ovat pois töistä. Semmoset on Hyi-Hyi-Hyh-Hyh- juttuja. Työt pitää hoitaa ja sillä siisti.

    • Oli minulla rokulismia kaksi viikkoa viime keväänä sydänoperaation jälkeen.
      Sitä ennen viistoista vuotta sitten, piti huilata, kun en päässyt sängystä ylös.
      Sairaslomat on olleet aika vähäiset.

    • osastopäällikkö

      Minä tein oman osuuteni omaksi hyväkseni uhraamalla vuosia opiskeluun . Sain paperit. Jouduin myös taistelemaan paikasta auringossa, ei virkoja ole jaossa kaikille.

      kun olen nyt virkapaikan saanut, se on minun palkintoni. Siihen kuuluu oikeus olla lomilla ja sairauslomilla ja koulutuksissa ja virkistyspäivillä ja virkavapaalla ym.
      Se on minun omaisuuttani, palkka joka on minulle juokseva eläkeikään saakka, ja sen jälkeen eläke.

      Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa jääkö työstäni "kiveä kiven päälle" Minun olemassaoloni kirjoitettuna palkanlaskennan kirjoihin, se on olennainen. Voisin tuhota saavuttamani vain tekemällä sellaisen virkavirheen jota ei voisi selittää vahingoksi tai tahttomuudeksi mutta sen täytyisai olla jotain aivan hirveää. Kun huolehdin siitä ettei olemassaolostani mitään jälkiä mihinkään jää niin sellaista ei tapahdu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe