Trumpin ristiriitaisuudet jatkuvat

KTS--

Virkaanastujaispuheessaan hän kritisoi USA:n aktiivisuutta osallistua ulkomaisiin sotiin ja toisaalta lupasi "hävittää terrorismin maan päältä". Miten hemmetissä se onnistuisi ilman juuri myös osallistumisella ulkomaisiin sotiin?

HÖH!

99

654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sehän aikoo laittaa armeijan ihan uuteen kuosiin, joten täytyyhän poikien sitten päästä kokeilemaan uusia leluja. Eihän se terrorismi koskaan hyväksyttävää ole mutta kyllähän jenkit on omalla toiminnallaan paljolti vaikuttaneet sen jos nyt ei syntyyn niin kehitykseen.

      • KunnonPorvari

      • DubiumSapientiaeInitium

      • Simelius1

        Hillary olisi voinut vaikuttaa suursodan ja näin olisivat päässeet kokeilemaan uusia aseitaan. Hän se vasta sodanlietsoja kommunisti on. Trump sanoi että haluaa ystävyyttä maiden välille. Hän antoi ihanan esimerkin Euroopan kansoille lähteä eu-tyranniasta pois. Kansallisvaltiot ovat suvakkien kauhuksi nyt in. Ei kansat ikuisesti kertä tätä sortoa jota eliitti on harjoittanut niitä kohtaan. Nyt koittaa vapauden raikkaat tuulet tämän sosialistisen tai kulttuurimarxistisen ummetuksen sijaan. Kiitos Trump ja Jumalan siunausta.


      • Simelius1 kirjoitti:

        Hillary olisi voinut vaikuttaa suursodan ja näin olisivat päässeet kokeilemaan uusia aseitaan. Hän se vasta sodanlietsoja kommunisti on. Trump sanoi että haluaa ystävyyttä maiden välille. Hän antoi ihanan esimerkin Euroopan kansoille lähteä eu-tyranniasta pois. Kansallisvaltiot ovat suvakkien kauhuksi nyt in. Ei kansat ikuisesti kertä tätä sortoa jota eliitti on harjoittanut niitä kohtaan. Nyt koittaa vapauden raikkaat tuulet tämän sosialistisen tai kulttuurimarxistisen ummetuksen sijaan. Kiitos Trump ja Jumalan siunausta.

        Näetkö Simelius Yhdysvaltojen liittovaltion EU:n tapaisena sairaana organisaationa. Nythän suvakkiosavaltiot, kuten New York, mädättävät terveitä kristillisiä osavaltioita, kuten Texasia.

        Texas vapaaksi!

        ps lähestyin asiaa simeliusmaisesta näkökulmasta


      • Simelius1 kirjoitti:

        Hillary olisi voinut vaikuttaa suursodan ja näin olisivat päässeet kokeilemaan uusia aseitaan. Hän se vasta sodanlietsoja kommunisti on. Trump sanoi että haluaa ystävyyttä maiden välille. Hän antoi ihanan esimerkin Euroopan kansoille lähteä eu-tyranniasta pois. Kansallisvaltiot ovat suvakkien kauhuksi nyt in. Ei kansat ikuisesti kertä tätä sortoa jota eliitti on harjoittanut niitä kohtaan. Nyt koittaa vapauden raikkaat tuulet tämän sosialistisen tai kulttuurimarxistisen ummetuksen sijaan. Kiitos Trump ja Jumalan siunausta.

        >Kansallisvaltiot ovat suvakkien kauhuksi nyt in. Ei kansat ikuisesti kertä tätä sortoa jota eliitti on harjoittanut niitä kohtaan.

        Ai että kansallisvaltio vapauttaa kansan eliitin sorrosta? You must be kidding. :D

        Vilkaisu maailmansotien välisen ajan uusien kansallisvaltioiden menoon voisi tehdä terskaa. Useimmissa oli käytännössä eliitin diktatuuri.


    • Kuka tuon Venäjän tuhoaa ? Venäläisetkö itse?

      • ArtoTTT

        Siellähän suvaitsevaisten hengenheimolaisilla ainakin kunnon mellakat on menossa jo 90 pidätetty..


      • lettas
        ArtoTTT kirjoitti:

        Siellähän suvaitsevaisten hengenheimolaisilla ainakin kunnon mellakat on menossa jo 90 pidätetty..

        Vasemmistolaiset eivät suostu näköjään missään maailmassa olemaan oppositiossa. Meillä alkoi mielenosoistukset välittömästi kun vihervassut joutuivat opposlitioon ja koko ajan lietsotaan vihaa hellitusta vastaan. YLE on moottorina näille vassujen vallankumouksille.
        Tänäänkin Trumpin virkaanastujaisiin oli studioon raahattu kaikki Trumpia vastustavat. Toimittaja oli kuin kiimainen narttu kun yritti vielä enemmän saada Trump-vastaisuutta kommentteihin.
        Tämäkö on suvaktsevaisuutta ja demokratiaa vassujen mielestä?


      • DubiumSapientiaeInitium
        ArtoTTT kirjoitti:

        Siellähän suvaitsevaisten hengenheimolaisilla ainakin kunnon mellakat on menossa jo 90 pidätetty..

        Mikä on suvaitsevaisen vastakohta ja miten se ilmenee?


      • DubiumSapientiaeInitium
        lettas kirjoitti:

        Vasemmistolaiset eivät suostu näköjään missään maailmassa olemaan oppositiossa. Meillä alkoi mielenosoistukset välittömästi kun vihervassut joutuivat opposlitioon ja koko ajan lietsotaan vihaa hellitusta vastaan. YLE on moottorina näille vassujen vallankumouksille.
        Tänäänkin Trumpin virkaanastujaisiin oli studioon raahattu kaikki Trumpia vastustavat. Toimittaja oli kuin kiimainen narttu kun yritti vielä enemmän saada Trump-vastaisuutta kommentteihin.
        Tämäkö on suvaktsevaisuutta ja demokratiaa vassujen mielestä?

        Mihin nuo komenttisi perustuvat? Katkeruuteen, osattomuuteen ja syrjäytyneisyyteenkö? Kuka iloitsee sen kustannuksella, että epätoivoiset ihmiset on valheilla saatu kannattamaan katteettomia lupauksia? Vastaus: Toiset samanlaiset.


      • lettas
        DubiumSapientiaeInitium kirjoitti:

        Mihin nuo komenttisi perustuvat? Katkeruuteen, osattomuuteen ja syrjäytyneisyyteenkö? Kuka iloitsee sen kustannuksella, että epätoivoiset ihmiset on valheilla saatu kannattamaan katteettomia lupauksia? Vastaus: Toiset samanlaiset.

        Perustuu ihan nykyiseen tämän maan ja maailman tilanteeseen. Eintarvitse kuin avata tv, radio tai päivälehdet.


      • lettas kirjoitti:

        Perustuu ihan nykyiseen tämän maan ja maailman tilanteeseen. Eintarvitse kuin avata tv, radio tai päivälehdet.

        Kannattaisko myös ajatella jotain itse? Perehtyä niihin tutkimuksiin, kirjoihin ja asiantuntijoiden lausuntoihin, joiden pohjalta media juttujaan tekee? Suhtautua kriittisesti, analyyttisesti ja arvioida näkemäänsä, kuulemaansa jne.?


      • Sähkö__Jänis kirjoitti:

        Kannattaisko myös ajatella jotain itse? Perehtyä niihin tutkimuksiin, kirjoihin ja asiantuntijoiden lausuntoihin, joiden pohjalta media juttujaan tekee? Suhtautua kriittisesti, analyyttisesti ja arvioida näkemäänsä, kuulemaansa jne.?

        Muista että puhut Räyhikselle. Älä vaadi liikoja.


      • lettas

        Jokainen Jumalaan uskova mkes on Jumalan mies.
        Obama olikin Allahin mies.


      • DubiumSapientiaeInitium
        lettas kirjoitti:

        Jokainen Jumalaan uskova mkes on Jumalan mies.
        Obama olikin Allahin mies.

        Mihin Jumalaan tai Jeesukseen?

        Matt 24:1-13

        1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.


      • DubiumSapientiaeInitium kirjoitti:

        Mihin Jumalaan tai Jeesukseen?

        Matt 24:1-13

        1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

        "Te saatte kuulla, teidät annetaan vaivaan...."

        Jeesus on puhunut opetuslapsilleen. Mitä he kuulivat ja näkivät?


      • lettas
        DubiumSapientiaeInitium kirjoitti:

        Mihin Jumalaan tai Jeesukseen?

        Matt 24:1-13

        1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

        Jos uskot Jeesukseen uskot myös Jumalaan. "Minä ja Isä olemme yhtä"


    • wertyuio

      Kyllä Tramppi piti hyvän puheen, köyhille, työttömille ja kodittomille on luvassa paremmat ajat. Tottakai maataan rakastava päämies ajattelee aina ensin omaa maataan ja sen hyvin vointia. Toisin on Suomessa ollut viimeiset vuosikymmenet, aina ensin eu ja sen tarpeet vasta sitten kotimaa.

      • lettas

        Ja nimenomaan töitä eikä sosiaaliapuja.
        Jokainen itseään kunnioittava työikäinen ihminen haluaa elättää itsensä ja perheensä omalla työllään eikä sosialituilla.


      • lettas kirjoitti:

        Ja nimenomaan töitä eikä sosiaaliapuja.
        Jokainen itseään kunnioittava työikäinen ihminen haluaa elättää itsensä ja perheensä omalla työllään eikä sosialituilla.

        Näin on. Suomessa irtisanotaan työntekijöitä, yli 45 vuotiaan on toivotonta saada työtä.


      • lettas
        torre12 kirjoitti:

        Näin on. Suomessa irtisanotaan työntekijöitä, yli 45 vuotiaan on toivotonta saada työtä.

        Kymmeniä tuhansia tuöpaikoja on nytkin vapaana ja Virosta, Puolasta, Venäjältä ja muualta tulee ihmisiä tänne koko ajan töihin.
        Töitä olisi suomalaisiile mutta kun ei kelpaa. Puhutaan vaata sitten, ettei ole töitä kun yhtäkään työpaikkaa ei ole täyttämättä.


      • Miten_On
        lettas kirjoitti:

        Ja nimenomaan töitä eikä sosiaaliapuja.
        Jokainen itseään kunnioittava työikäinen ihminen haluaa elättää itsensä ja perheensä omalla työllään eikä sosialituilla.

        Oletko itse työssäkäyvä perheellinen?


      • lettas kirjoitti:

        Kymmeniä tuhansia tuöpaikoja on nytkin vapaana ja Virosta, Puolasta, Venäjältä ja muualta tulee ihmisiä tänne koko ajan töihin.
        Töitä olisi suomalaisiile mutta kun ei kelpaa. Puhutaan vaata sitten, ettei ole töitä kun yhtäkään työpaikkaa ei ole täyttämättä.

        Sama kuin täälläkin. Espanjan nuoret eivät viehäty viljelytyöstä, vaan niihin hommiin tulee paljon muslimeja.


      • DubiumSapientiaeInitium

        Kyllä on taas syvää tietämättömyyttä yhteiskunnallisista asioista.


      • lettas
        Miten_On kirjoitti:

        Oletko itse työssäkäyvä perheellinen?

        Työssäkäyvä, kyllä.


      • lettas
        torre12 kirjoitti:

        Sama kuin täälläkin. Espanjan nuoret eivät viehäty viljelytyöstä, vaan niihin hommiin tulee paljon muslimeja.

        Milläs sitten espanjalaiset nuoret elävät?


      • DubiumSapientiaeInitium
        lettas kirjoitti:

        Työssäkäyvä, kyllä.

        Jos sulla ei ole perhettä, et tiedä mitä sellaisen ylläpitäminen maksaa. Nykyään on kuule ihan tavallista, että porukkaa irtisanotaan vaikka miten hyvin hommansa hoitais ja kuinka kuuliainen ja tottelevainen olis. Monelta on mennyt siinä vaiheessa asunto alta ja velkaloukku on valmis. Ylikansalliset yritykset tekee mitä tahtoo EU:sta riippumatta. Turha haikailla menneisiin - se ei koskaan palaa.


      • lettas kirjoitti:

        Milläs sitten espanjalaiset nuoret elävät?

        Vaikea sanoa. 30% nuorista on työttömänä. Peltohommiin heitä ei kuitenkaan saa, vaikka peltoja riittää.


      • lettas
        DubiumSapientiaeInitium kirjoitti:

        Jos sulla ei ole perhettä, et tiedä mitä sellaisen ylläpitäminen maksaa. Nykyään on kuule ihan tavallista, että porukkaa irtisanotaan vaikka miten hyvin hommansa hoitais ja kuinka kuuliainen ja tottelevainen olis. Monelta on mennyt siinä vaiheessa asunto alta ja velkaloukku on valmis. Ylikansalliset yritykset tekee mitä tahtoo EU:sta riippumatta. Turha haikailla menneisiin - se ei koskaan palaa.

        Tiedän oikein hyvin mitä perheen ylläpitäminen maksaa vaikka en sellaista nyt itse ylläpidäkään.
        Mutta työpaikkoja ja työtä maassa on mutta ei kelpaa suomalaisille mutta Puolasta ja muualta kannattaa tulla tekemään. Onhan sillon jotain todella pielessä tässä maassa.

        Itse olen ollut muutamissa YT:ssä ja tiedän kyllä miten raskasta se on kun kun työt menee alta vaikka itse olenkin saanut aina työni pitää. En siis syyllistä ketään.


      • Niin, hänhän jossain peräti taisi mainita että on jumala.


      • Trump aloitti ensimmäisenä ottamalla köyhiltä pois.

        ”Trumpin kansliapäällikkö Reince Priebus kuvaili määräyksen tähtäävän "Obamacaren taloudellisen taakan minimoimiseen" ennen uuden terveydenhoitojärjestelmän saattamista voimaan.”

        Eli mitään korvaavaa järjestelmää ei ole edes mietitty.

        ”Trumpin allekirjoittama määräys on ensimmäisen askel terveydenhuoltouudistuksen purkamisessa.”
        ”Vuonna 2010 hyväksyttyn Obamacaren ansiosta sairausvakuutuksen piiriin kuuluvien amerikkalaisten määärä kasvoi yli 20 miljoonalla.”
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201701212200057468_ul.shtml

        Jatkoa varmaan seuraa, ja köyhät alkavat tuntea sen nahoissaan aika nopeaa.


      • kui2
        mummomuori kirjoitti:

        Trump aloitti ensimmäisenä ottamalla köyhiltä pois.

        ”Trumpin kansliapäällikkö Reince Priebus kuvaili määräyksen tähtäävän "Obamacaren taloudellisen taakan minimoimiseen" ennen uuden terveydenhoitojärjestelmän saattamista voimaan.”

        Eli mitään korvaavaa järjestelmää ei ole edes mietitty.

        ”Trumpin allekirjoittama määräys on ensimmäisen askel terveydenhuoltouudistuksen purkamisessa.”
        ”Vuonna 2010 hyväksyttyn Obamacaren ansiosta sairausvakuutuksen piiriin kuuluvien amerikkalaisten määärä kasvoi yli 20 miljoonalla.”
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201701212200057468_ul.shtml

        Jatkoa varmaan seuraa, ja köyhät alkavat tuntea sen nahoissaan aika nopeaa.

        Niinpä, köyhät kyykkyyn, huokaus!


      • kui2 kirjoitti:

        Niinpä, köyhät kyykkyyn, huokaus!

        Ja naiset kyykkyyn. Miehet päättävät mitä nainen saa keholleen tehdä.
        Intiaanit kyykkyyn, heidän maitaan saa raiskata miten vain.


    • Ei_kuitenkaan_lopeta

      USA on ollut generoimassa sotia ja niiden myötä pakolaisuutta ja katkeria yksilöitä, jotka ovat menettäneet kaiken ja jotka ovat valmiita tekemään äärimmäisiä tekoja. Järjestäytynyt terrorismi on sodilla hallittavissa. Katkeroituneet yksilöt eivät.

      Lähi-idässä asiat tuskin tulevat muuttumaan ainakaan parempaan suuntaan, niin kauan kun Israelia suojellaan ja pidetään USA:n tukemana keinotekoisesti pystyssä, Palestiinalaisilta rosvotuilla maa-alueilla. Sille asialle ei löydy luonnollista ratkaisua noilla eväillä.

      • lettas

        Miksi Israelia ei saisi suojella sen omalla maallaan?
        Koskaan eikä milloinkaan ei ole ollut Palestiina nimistä valtiota. Ns.palestiinalaiset ovat pääosin jordanialaisia ja syyrialaisia joten heillä on omat kotimaansa.
        Eihän ruotsalaiset ja venäläisetkään vaadi omia valtioita Suomesta vaikka heitä täällä asuukin ja on aina asunut.


      • Vitkut.Juttuun
        lettas kirjoitti:

        Miksi Israelia ei saisi suojella sen omalla maallaan?
        Koskaan eikä milloinkaan ei ole ollut Palestiina nimistä valtiota. Ns.palestiinalaiset ovat pääosin jordanialaisia ja syyrialaisia joten heillä on omat kotimaansa.
        Eihän ruotsalaiset ja venäläisetkään vaadi omia valtioita Suomesta vaikka heitä täällä asuukin ja on aina asunut.

        Israel on perustettu säälistä YK:n siunauksella vasta toisen maailmansodan jälkeen Palestiinan maa-alueille. Se on fakta ja häpeätahra YK:lle, niinkuin Korean sotakin. Molemmissa katastrofeissa USA on toiminut päsmärinä.

        Suomi niminen itsenäinen valtio täyttää tänä vuonna 100v. Onneksi olkoon Suomi!

        "USA on ollut generoimassa sotia ja niiden myötä pakolaisuutta ja katkeria yksilöitä, jotka ovat menettäneet kaiken ja jotka ovat valmiita tekemään äärimmäisiä tekoja. Järjestäytynyt terrorismi on sodilla hallittavissa. Katkeroituneet yksilöt eivät.

        Lähi-idässä asiat tuskin tulevat muuttumaan ainakaan parempaan suuntaan, niin kauan kun Israelia suojellaan ja pidetään USA:n tukemana keinotekoisesti pystyssä, Palestiinalaisilta rosvotuilla maa-alueilla. Sille asialle ei löydy luonnollista ratkaisua noilla eväillä. "


      • lettas
        Vitkut.Juttuun kirjoitti:

        Israel on perustettu säälistä YK:n siunauksella vasta toisen maailmansodan jälkeen Palestiinan maa-alueille. Se on fakta ja häpeätahra YK:lle, niinkuin Korean sotakin. Molemmissa katastrofeissa USA on toiminut päsmärinä.

        Suomi niminen itsenäinen valtio täyttää tänä vuonna 100v. Onneksi olkoon Suomi!

        "USA on ollut generoimassa sotia ja niiden myötä pakolaisuutta ja katkeria yksilöitä, jotka ovat menettäneet kaiken ja jotka ovat valmiita tekemään äärimmäisiä tekoja. Järjestäytynyt terrorismi on sodilla hallittavissa. Katkeroituneet yksilöt eivät.

        Lähi-idässä asiat tuskin tulevat muuttumaan ainakaan parempaan suuntaan, niin kauan kun Israelia suojellaan ja pidetään USA:n tukemana keinotekoisesti pystyssä, Palestiinalaisilta rosvotuilla maa-alueilla. Sille asialle ei löydy luonnollista ratkaisua noilla eväillä. "

        Maa-alue jolle Israel perustettiin oli nimeltään palestiina ja silloin juutalaisia sanottiin palestiinalaisiksi. Vasta 1960-luvulla Arafatin toimesta keksittiin palestiinan kansa ja he ovat tuolle alueelle muuttaneet syyrialaiset ja jordanialaiset.

        Israel on Itsenäine valtion ja juutalaiset ovat asuneet tuolla alueella tuhansia vuosia ja Jerusalem on ollut vain juutalaisten pääkaupunki. Raamattu puhuu Jeeusalemista ja Israelin maaasta tuhansia kertoja, Koraani ei kertaakaan.

        Ainoa syy muslimeille perustaa "Palestiinalais valtion" on Israelin tuhoaminen. Islam ei suvaitse juutalaisvaltiota ja Hamas, Iran ja muut islamistit ovat vannoneet ihan julkisesti tuhoavansa Israelin ja juutalaiset.


      • lettas kirjoitti:

        Maa-alue jolle Israel perustettiin oli nimeltään palestiina ja silloin juutalaisia sanottiin palestiinalaisiksi. Vasta 1960-luvulla Arafatin toimesta keksittiin palestiinan kansa ja he ovat tuolle alueelle muuttaneet syyrialaiset ja jordanialaiset.

        Israel on Itsenäine valtion ja juutalaiset ovat asuneet tuolla alueella tuhansia vuosia ja Jerusalem on ollut vain juutalaisten pääkaupunki. Raamattu puhuu Jeeusalemista ja Israelin maaasta tuhansia kertoja, Koraani ei kertaakaan.

        Ainoa syy muslimeille perustaa "Palestiinalais valtion" on Israelin tuhoaminen. Islam ei suvaitse juutalaisvaltiota ja Hamas, Iran ja muut islamistit ovat vannoneet ihan julkisesti tuhoavansa Israelin ja juutalaiset.

        Juutalaisia asui alueella 30 000, ja heidät kaavailtiin asuttaa Ugandaan. Tämä noin 100 vuotta sitten.


      • lettas
        torre12 kirjoitti:

        Juutalaisia asui alueella 30 000, ja heidät kaavailtiin asuttaa Ugandaan. Tämä noin 100 vuotta sitten.

        Mitä tapahtui Israelissa v70?


      • lettas kirjoitti:

        Mitä tapahtui Israelissa v70?

        Ei varmaan mitään, koska Israelin valtiota ei ollut. Se kuului silloin Rooman ruhtinaskuntaan.


      • lettas
        torre12 kirjoitti:

        Ei varmaan mitään, koska Israelin valtiota ei ollut. Se kuului silloin Rooman ruhtinaskuntaan.

        Ei ollut muitakaan valtioita. Mutta yleissivistys ei tekisi sinulle pahaa jos sinun on pakko joka kerjuun kommentoida.


      • lettas kirjoitti:

        Ei ollut muitakaan valtioita. Mutta yleissivistys ei tekisi sinulle pahaa jos sinun on pakko joka kerjuun kommentoida.

        Maailma on muuttunut. Osoitinko jotenkin, että huonon yleissivistykseni takia tiesin alueen tilanteen vuonna 70?

        "Ei ollut muitakaan valtioita" on aika lailla tyhmä ajatus.


      • lettas
        torre12 kirjoitti:

        Maailma on muuttunut. Osoitinko jotenkin, että huonon yleissivistykseni takia tiesin alueen tilanteen vuonna 70?

        "Ei ollut muitakaan valtioita" on aika lailla tyhmä ajatus.

        Oletko oikeasti noin tyhmä?


      • DubiumSapientiaeInitium
        torre12 kirjoitti:

        Maailma on muuttunut. Osoitinko jotenkin, että huonon yleissivistykseni takia tiesin alueen tilanteen vuonna 70?

        "Ei ollut muitakaan valtioita" on aika lailla tyhmä ajatus.

        Ei se ole mitenkään tyhmä ajatus. Koko kansallisvaltion käsite on todella uusi. Esim. renessanssiajan Italiassa jokainen iso kaupunki oli tavallaan oma valtionsa aina omaa kieltä ja kulttuuria myöten. Eikä Italia nykyäänkään mitenkään erityisen yhtenäinen ole. Kaikki sen siellä tietävät.


      • DubiumSapientiaeInitium
        DubiumSapientiaeInitium kirjoitti:

        Ei se ole mitenkään tyhmä ajatus. Koko kansallisvaltion käsite on todella uusi. Esim. renessanssiajan Italiassa jokainen iso kaupunki oli tavallaan oma valtionsa aina omaa kieltä ja kulttuuria myöten. Eikä Italia nykyäänkään mitenkään erityisen yhtenäinen ole. Kaikki sen siellä tietävät.

        "1800-luvulla syntynyt nationalismi velvoitti Euroopan kansoja perustamaan oman kansallisvaltion. Muualla maailmassa kansallisvaltio on ollut varsin vieras käsite. Islamilaista maailmaa yhdistää enemmän uskonto kuin etniset seikat. Euroopan kokoiset kulttuurialueet Intia ja Kiina ovat olleet monikansallisia ja monikulttuurisia valtakuntia vuosisatojen ajan. Eurooppalaista tuontitavaraa kansallisuusaatetta ne tarvitsivat lähinnä pyrkiessään eroon eurooppalaisten vaikutusvallasta.

        Myös eurooppalaisten perustamat ulkoeurooppalaiset valtiot Amerikassa ja Australiassa ovat monikansallisia. Kun eurooppalaiset siirtomaavaltiaat jakoivat Afrikan siirtomaikseen 1880-luvulla, he eivät välittäneet kansallisuuksien tai heimojen välisistä rajalinjoista.

        Eurooppakaan ei ole enää kansallisvaltioiden luvattu maanosa. Eurooppa yhdentyy. Euroopan unionin syntyä ja sen laajenemistavoitteita voidaan selittää erilaisilla yhteistyötarpeilla. Mitä suurempi ja yhtenäisempi unioni on, sitä paremmin se pystyy hoitamaan ympäristöä, ajamaan etujaan maailmanmarkkinoilla, ohjailemaan pakolaisvirtoja ja taistelemaan monenlaisia uskonnollisia tai nationalistisia ääriliikkeitä vastaan.

        Vapaa kilpailu vapailla markkinoilla on saattanut kansallisvaltiot ja niiden hyvinvointitavoitteet uuteen asemaan. Kyky ohjata kansantaloutta on vähentynyt. Yhteinen etu ajoi 1990-luvulla valtioita ryhmittymään talousliitoiksi eri puolilla maailmaa. Suuntaus jatkuu 2000-luvulla kimmokkeena Kiina- ja Intia-ilmiöt. Kiina on jo sitä, mitä se oli 1800-luvun alkupuolellakin ennen imperialismin aikaa – maailman suurin tavarantuottaja. "

        http://www02.oph.fi/etalukio/historia/kansain/kansallisvaltiota.html


      • DubiumSapientiaeInitium
        lettas kirjoitti:

        Oletko oikeasti noin tyhmä?

        Voisit muiden haukkumisen sijaan pohtia miksi nyt juuri pitäisi olla erityisen isänmaallinen ja kannattaa sitä ylistämääsi kansallisvaltiota kun koko idea ylipäänsä keksittiin 1800-luvulla.

        Vai oletko juuttunut isoisiesi ja IKL:n ihanaan hurmoksellisuuteen? Kannattais jo käydä esi-isien traumat läpi ettet siirrä niitä edelleen eteenpäin lapsillesi.

        Tässä mallia:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Elias_Simojoki


      • lettas
        DubiumSapientiaeInitium kirjoitti:

        Voisit muiden haukkumisen sijaan pohtia miksi nyt juuri pitäisi olla erityisen isänmaallinen ja kannattaa sitä ylistämääsi kansallisvaltiota kun koko idea ylipäänsä keksittiin 1800-luvulla.

        Vai oletko juuttunut isoisiesi ja IKL:n ihanaan hurmoksellisuuteen? Kannattais jo käydä esi-isien traumat läpi ettet siirrä niitä edelleen eteenpäin lapsillesi.

        Tässä mallia:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Elias_Simojoki

        Minä olen isänmaallinen. Vaikka sekin nykyään on vihervasemmistolaisten mielestä suvaitsemattomuutta ja rasismia.


      • DubiumSapientiaeInitium kirjoitti:

        Ei se ole mitenkään tyhmä ajatus. Koko kansallisvaltion käsite on todella uusi. Esim. renessanssiajan Italiassa jokainen iso kaupunki oli tavallaan oma valtionsa aina omaa kieltä ja kulttuuria myöten. Eikä Italia nykyäänkään mitenkään erityisen yhtenäinen ole. Kaikki sen siellä tietävät.

        Juu, ja Espanjassakin on ollut lukuisia kuningaskuntia, siis valtioita. Sen takia on ollut irrottautumispyrkimyksiä Baskimaalla ja Katalonialla. Nyt Espanjan varapääministeri on asettunut Barcelonaan neuvottelemaan Katalonian kanssa kuukausiksi.

        Ihmettelin Espanjan heikkoa suhtautumista Portugaliin, mutta siinä on historiallinen syy. Galicia hallitsi aikoinaan Portugalia, mutta asiat kääntyivät ja Portugali menetettiin. Kaunaisuus näkyy yhä.


      • lettas
        torre12 kirjoitti:

        Juu, ja Espanjassakin on ollut lukuisia kuningaskuntia, siis valtioita. Sen takia on ollut irrottautumispyrkimyksiä Baskimaalla ja Katalonialla. Nyt Espanjan varapääministeri on asettunut Barcelonaan neuvottelemaan Katalonian kanssa kuukausiksi.

        Ihmettelin Espanjan heikkoa suhtautumista Portugaliin, mutta siinä on historiallinen syy. Galicia hallitsi aikoinaan Portugalia, mutta asiat kääntyivät ja Portugali menetettiin. Kaunaisuus näkyy yhä.

        Edellenkään v70 ei ollut yhtään valtiota.


      • lettas kirjoitti:

        Minä olen isänmaallinen. Vaikka sekin nykyään on vihervasemmistolaisten mielestä suvaitsemattomuutta ja rasismia.

        Miten tuo isänmaallisuus näkyy käytännössä? Pyritkö esim. ostamaan suomalaisia ja Suomessa valmistettuja tuotteita siitä huolimatta, että ne maksavat enemmän ulkomailla valmistettuihin verrattuna?

        Työvoimaa on siirretty ulkomaille ja halpatyövoima on mahdollista pitkälti juuri siksi kun kuluttajat eivät vain halua maksaa liikaa kun halvallakin saa. Se on kysynnän ja tarjonnan laki.


      • lettas kirjoitti:

        Edellenkään v70 ei ollut yhtään valtiota.

        Mutta monen monta maata ja kuningaskuntaa hallitsijoineen oli. Ja vuonna 70 Israel ei ollut maa.


    • Simelius1

      Mistähän johtuu että tälle luterilaisuus-palstalle ovat keskittyneet kaikki suvakit, isänmaan viholliset, vassut, liberaalit, globalistit ja muut mädättäjät? Vilkaiskaas tuon maahanmuuttopalstan kirjoituksia. Siellä 90% vähintään on isänmaallinen ainakin minun arvion mukaan. Loput ovat sitten näitä mädättäjiä.

      • lettas

        Luulen, että tämän palstan suvakkiporukka ei pärjäisi muilla palstoilla.
        Tänne on muodostunut vuosien saatossa n. kymmenen hengen ateisti/liberaali porukka joka päivittäin jankuttaa samoja asioita lähinnä keskenään.
        Heidän ainoa tarkoituksensa on vain rääpiä uskovia ja heidän arvojaan. Ilmeisesti eivät pysy normaaliin kanssakäymiseen.


      • Natsismin.lietsojat
        lettas kirjoitti:

        Luulen, että tämän palstan suvakkiporukka ei pärjäisi muilla palstoilla.
        Tänne on muodostunut vuosien saatossa n. kymmenen hengen ateisti/liberaali porukka joka päivittäin jankuttaa samoja asioita lähinnä keskenään.
        Heidän ainoa tarkoituksensa on vain rääpiä uskovia ja heidän arvojaan. Ilmeisesti eivät pysy normaaliin kanssakäymiseen.

        Mitähän edellisessä raapustuksessakin taas jankutettiin ja mädätettiin. Peili kertonee vastauksen.


      • Maksaja
        lettas kirjoitti:

        Luulen, että tämän palstan suvakkiporukka ei pärjäisi muilla palstoilla.
        Tänne on muodostunut vuosien saatossa n. kymmenen hengen ateisti/liberaali porukka joka päivittäin jankuttaa samoja asioita lähinnä keskenään.
        Heidän ainoa tarkoituksensa on vain rääpiä uskovia ja heidän arvojaan. Ilmeisesti eivät pysy normaaliin kanssakäymiseen.

        Tämän palstan Trumpia puolustava joutoväki, joka nyt loisii suomalaisten työssäkäyvien kustannuksella, ei pärjäisi päivääkään Trumpin Amerikassa eikä edes Obaman hallitessa.


      • lettas
        Natsismin.lietsojat kirjoitti:

        Mitähän edellisessä raapustuksessakin taas jankutettiin ja mädätettiin. Peili kertonee vastauksen.

        Kyllä sinä osaat lukea. Mutta jos olet eri mieltä kanssani niin klrjaa toki.


      • lettas
        Maksaja kirjoitti:

        Tämän palstan Trumpia puolustava joutoväki, joka nyt loisii suomalaisten työssäkäyvien kustannuksella, ei pärjäisi päivääkään Trumpin Amerikassa eikä edes Obaman hallitessa.

        Trumpia ei puolusta joutoväki vaan vauraat kansallismieliset uskovat.


      • Simelius1
        Maksaja kirjoitti:

        Tämän palstan Trumpia puolustava joutoväki, joka nyt loisii suomalaisten työssäkäyvien kustannuksella, ei pärjäisi päivääkään Trumpin Amerikassa eikä edes Obaman hallitessa.

        Trumpia äänesti nimenomaan työläiset, näin olen kuullut. He vastustavat sitä että tehtaita suljetaan ja viedään ulkomaille. Tähän Trump lupasi puuttua. Tämä on juuri työläisten etu että on työtä.


      • Eivät ne mitään isänmaallisia ole. Eivät tunne edes suomen historiaa - saati osaa käyttää äidinkieltään oikein.


      • Simelius1 kirjoitti:

        Trumpia äänesti nimenomaan työläiset, näin olen kuullut. He vastustavat sitä että tehtaita suljetaan ja viedään ulkomaille. Tähän Trump lupasi puuttua. Tämä on juuri työläisten etu että on työtä.

        Miten suhtaudut siihen, että Trumpin omien hotellien materiaalit on tehty halpatyömaissa ja työntekijät ovat maahanmuuttajia?

        Trumpia äänestäneet työläiset ovat vain uskoneet Trumpin puheita, eivät hänen tekojaan.


      • Sähkö__Jänis kirjoitti:

        Miten suhtaudut siihen, että Trumpin omien hotellien materiaalit on tehty halpatyömaissa ja työntekijät ovat maahanmuuttajia?

        Trumpia äänestäneet työläiset ovat vain uskoneet Trumpin puheita, eivät hänen tekojaan.

        "Trumpin hotellin vastaanotossa meidät ottaa vastaan nuori musta nainen. Hän kertoo olevansa Trump-hotellissa neljänä tai viitenä päivänä viikossa, jotta pystyisi rahoittamaan yliopisto-opintojaan.

        Hän vakuuttaa pitävänsä työstään. Palkka on kohtuullinen, työehdot reilut ja esimies mukava.

        Trumpin omistamissa useissa yrityksissä työntekijät ovat kertoneet toista. Yritykset ovat kieltäytyneet maksamasta palkkoja ja korvauksia esimerkiksi tarjoilijoille, arkkitehdeille tai rakennustyömiehille.

        Monesti kiistoja on setvitty oikeudessa. USA Today -lehden selvityksen mukaan Trump on ollut osallisena noin 3500 oikeusjutussa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Yhtiöt ovat saaneet haasteen parikymmentä kertaa esimerkiksi ylityömaksujen laiminlyönnistä ja siitä, että työntekijöille ei ole maksettu edes minimipalkkaa."

        "Trump on unelmien luomisen mestari. Näin hän on myös julistanut kirjassaan Art of the Deal.

        – Leikittelen ihmisten haaveilla. Ihmiset haluavat uskoa, että jokin on suurta ja mahtavaa ja kaikkein huikeinta. Kutsun sitä totuudenmukaiseksi liioitteluksi, Trump toteaa."

        http://yle.fi/uutiset/3-9232334


      • Sähkö__Jänis kirjoitti:

        "Trumpin hotellin vastaanotossa meidät ottaa vastaan nuori musta nainen. Hän kertoo olevansa Trump-hotellissa neljänä tai viitenä päivänä viikossa, jotta pystyisi rahoittamaan yliopisto-opintojaan.

        Hän vakuuttaa pitävänsä työstään. Palkka on kohtuullinen, työehdot reilut ja esimies mukava.

        Trumpin omistamissa useissa yrityksissä työntekijät ovat kertoneet toista. Yritykset ovat kieltäytyneet maksamasta palkkoja ja korvauksia esimerkiksi tarjoilijoille, arkkitehdeille tai rakennustyömiehille.

        Monesti kiistoja on setvitty oikeudessa. USA Today -lehden selvityksen mukaan Trump on ollut osallisena noin 3500 oikeusjutussa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Yhtiöt ovat saaneet haasteen parikymmentä kertaa esimerkiksi ylityömaksujen laiminlyönnistä ja siitä, että työntekijöille ei ole maksettu edes minimipalkkaa."

        "Trump on unelmien luomisen mestari. Näin hän on myös julistanut kirjassaan Art of the Deal.

        – Leikittelen ihmisten haaveilla. Ihmiset haluavat uskoa, että jokin on suurta ja mahtavaa ja kaikkein huikeinta. Kutsun sitä totuudenmukaiseksi liioitteluksi, Trump toteaa."

        http://yle.fi/uutiset/3-9232334

        Jokainen varmasti ymmärtää, että "totuudenmukainen liioittelu" on kaunisteltu ilmaus valehtelulle.


      • Maksaja kirjoitti:

        Tämän palstan Trumpia puolustava joutoväki, joka nyt loisii suomalaisten työssäkäyvien kustannuksella, ei pärjäisi päivääkään Trumpin Amerikassa eikä edes Obaman hallitessa.

        Tiedätkö ettei Suomessa ole pitkään aikaan rikastunut palkkatyöllä? Saati tullut kunnolla toimeen. Tämän hetken valkokaulustyöläiset, jotka otsansa hiessä raatavat, identifioivat itsensä keskiluokaksi vaikka kuuluvat työväestöön eivätkä niin ollen osaa pitää huolta oikeuskistaan.

        Mitä mieltä olet siitä joutoväestä, jotka elättävät itsensä osingoilla? Vapaassa markkinataloudessa yritysten omistajia ei pätkääkään kiinnosta se, minne heidän sijoittamansa rahat menevät - kunhan voittoa saadaan. Ja sillä perustellaan kotimaistenkin yritysten työntekijöiden siirtoa esim. Intiaan. Miten luulet tuollaisen vaikuttavat perheiden elämään?


      • lettas kirjoitti:

        Luulen, että tämän palstan suvakkiporukka ei pärjäisi muilla palstoilla.
        Tänne on muodostunut vuosien saatossa n. kymmenen hengen ateisti/liberaali porukka joka päivittäin jankuttaa samoja asioita lähinnä keskenään.
        Heidän ainoa tarkoituksensa on vain rääpiä uskovia ja heidän arvojaan. Ilmeisesti eivät pysy normaaliin kanssakäymiseen.

        "Heidän ainoa tarkoituksensa on vain rääpiä uskovia ja heidän arvojaan."

        Mihin tuo kokemus perustuu? Saako esimerkkejä?


      • lettas kirjoitti:

        Trumpia ei puolusta joutoväki vaan vauraat kansallismieliset uskovat.

        Jos vauraat kansallismieliset uskovat tarkoittaa samaa kuin asemastaan huolissaan olevat ja ajastaan jälkeenjääneet hätääntyneet / ikääntyneet keskiluokkaiset koti-uskonto-isänmaa-henkiset valkoiset heteromiehet niin siinä olet kyllä aivan oikeassa. :D

        Tässä kirjasuositus ensiavuksi:

        "Vuonna 1964 Yhdysvaltain presidentti Lyndon B. Johnson sanoi: "Meillä on valta muovata sivilisaatio sellaiseksi kuin tahdomme." Nykyään ei yksikään julkinen keskustelija uskaltaisi väittää mitään näin optimistista. Mitä oikein on tapahtunut?

        Tommi Uschanovin uusi kirja Hätä on tarpeen analysoi länsimaisen kulttuurin omakuvassa tapahtunutta isoa muutosta. Puoli vuosisataa sitten maailmassamme vallitsi kehitysoptimismi ja tunne siitä, että eteenpäin ollaan menossa. Nyt elämme neuvottomuuden ja voimattomuuden vallassa.

        Kirjan teemoja ovat muun muassa taiteessa ja populaarikulttuurissa tapahtunut tunnelman muutos, poliittiseen järjestelmään kohdistuneen luottamuksen väheneminen ja maailmantalouden ajautuminen vaikeuksiin. Onko pessimismiin kaiken kaikkiaan aihetta vai paljastaako se vain osan kulttuurimme näkymistä?"

        http://www.teos.fi/kirjat/kaikki/2015-syksy/hätä-on-tarpeen.html


      • Simelius1
        Sähkö__Jänis kirjoitti:

        Miten suhtaudut siihen, että Trumpin omien hotellien materiaalit on tehty halpatyömaissa ja työntekijät ovat maahanmuuttajia?

        Trumpia äänestäneet työläiset ovat vain uskoneet Trumpin puheita, eivät hänen tekojaan.

        Älä kysy minulta liian vaikeita kysymyksiä. En tiedä mutta nyt puhaltaa uudet raikkaat tuulet ummehtuneen kulttuurimarxilaisuuden sijaan jenkeissä. Rukoilen että leviää nämä tuulet myös tänne vanhalle mantereelle.


      • Simelius1 kirjoitti:

        Älä kysy minulta liian vaikeita kysymyksiä. En tiedä mutta nyt puhaltaa uudet raikkaat tuulet ummehtuneen kulttuurimarxilaisuuden sijaan jenkeissä. Rukoilen että leviää nämä tuulet myös tänne vanhalle mantereelle.

        Nythän tuo jännä salaliittooppi vasta siellä alkaa jylläämäänkin :D


      • lettas kirjoitti:

        Luulen, että tämän palstan suvakkiporukka ei pärjäisi muilla palstoilla.
        Tänne on muodostunut vuosien saatossa n. kymmenen hengen ateisti/liberaali porukka joka päivittäin jankuttaa samoja asioita lähinnä keskenään.
        Heidän ainoa tarkoituksensa on vain rääpiä uskovia ja heidän arvojaan. Ilmeisesti eivät pysy normaaliin kanssakäymiseen.

        >Heidän ainoa tarkoituksensa on vain rääpiä uskovia ja heidän arvojaan.

        Jaa esimerkiksi tekemällä toisista palstalaisista kymmeniä solvausketjuja kuten sinä Räyhis?


      • Sähkö__Jänis kirjoitti:

        Jokainen varmasti ymmärtää, että "totuudenmukainen liioittelu" on kaunisteltu ilmaus valehtelulle.

        Ainakaan Simelius ja Räyhis eivät tuommoista varmana ymmärrä :D


    • Ja tässä Nobel-palkitun yhdysvaltalaisen taloustieteilijän Paul Krugmanin pääkirjoitus The New York Timesissa, jossa hän toteaa Trumpin valinneen rinnalleen kaltaisiaan asiantuntemattomia, oppimishaluttomia edustajia. Monica Crowley joutui jo samantien luopumaan nimityksestään jäätyään kiinni plagioinnista.

      Donald the Unready

      https://www.nytimes.com/2017/01/20/opinion/donald-the-unready.html?smid=tw-share&_r=0

      Selvää on, ettei niin itsekeskeinen tyyppi kuin Trump voi sietää itseään pätevämpiä ihmisiä ympärillään koska silloin hänen oma asemansa kärsisi. Jos hän todella ajattelisi maansa parasta, hän myös valitsisi pätevimmät mahdolliset asiantuntijat ja kokeneet ammattilaiset hoitamaan tehtävänsä niiden vaatimalla vakavuudella. Nyt tärkeintä näyttää olevan kuuliaisuus ja tottelevaisuus Trumpia kohtaan häntä ja hänen sanomisiaan kyseenalaistamatta vaikka se vaarantaisi koko maan ja sen kansan turvallisuuden.

      • "...tärkeintä näyttää olevan kuuliaisuus ja tottelevaisuus Trumpia kohtaan häntä ja hänen sanomisiaan kyseenalaistamatta..."

        Tuosta on jo saatu esimakua.

        ”Virkamies jakoi puhuttelevan kuvan Trumpin suuren päivän yleisökadosta”

        ”Koko sisäministeriö on nyt määrätty toistaiseksi sulkemaan Twitter-tilinsä välittömästi.”
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201701212200057507_ul.shtml


    • Tässä kaikille niille, jotka valittavat etteivät ihmiset enää viitsi tehdä töitä:

      "Työelämän huonontumisen lyhyt historia on pitkä kirja siitä, kuinka työ antaa tekijälleen yhä vähemmän.

      Kirjoittaja, professori ja psykohistorioitsija Juha Siltala käy läpi vuosikymmenet, joiden saatossa työ muuttui poliittisesti säädellystä toiminnasta puhtaaksi taloudelliseksi suoritteeksi.

      Työolobarometrien mukaan kaikilla aloilla on liian vähän työvoimaa. Palkattomat ylityöt yleistyvät, kokonaispalkkaus leviää kaikkiin palkkaluokkiin ja ahdistetut ihmiset kilpailevat toisiaan vastaan. Ay-liikkeen valta vähenee, keskiluokka on uusi proletariaatti.

      Vaikka kukaan ei käske, venyminen yli työajan on Siltalan mukaan maan tapa. Vakituisesta työpaikasta on tullut harvinaistuva etuoikeus."

      http://www.talouselama.fi/kirjat/kvartaalikapitalismi-lakahdyttaa-3387459


      Liika työnteko tappaa satoja Japanissa – yhä useammat uhrit nuoria ja naisia
      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001150958.html

      Heillä on jopa oma terminsä asialle:

      Karōshi
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Karōshi

      Ja lopuksi vielä vanha suomalainen sananlasku: tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

      Kannattaa myös harkita tarkkaan minkä eteen näkee vaivaa / mihin aikansa käyttää. Sen voi aloittaa vaikka ajattelemalla ja ottamalla itse selvää asioista sen sijaan, että uskoo jokaista vastaantulijaa tai self-help opasta, joka lupaa katteettomasti parempaa elämää kunhan vain heittäydyt mukaan aivot narikassa ts. "Kunhan teet nämä temput, niin elämäsi muuttuu kertaheitolla eikä paluuta entiseen enää ole." ;)

    • OikeaTie

      Trump aloittaa hyvää työtä jo maanantaina ja tekee mitä Obama ei halua tehdä! Uskomme, että tämä toimii positiivisesti koko Euroopassa !

      • Kun Amerikka kietotuu ja sulkeutuu, se ei todellakaan tarkoita mitään hyvää euroopalle. Talous voi lamaantua, koska emme enää voi viedä tuotteita tai se tulee niin kalliiksi, ettei kannata. Uusien markkina-alueiden löytäminen vie vuosia.


    • Simelius1
    • Muutos on jo alkanut Trumpin virallisilla sivuille:

      ”Ilmastonmuutoksesta ei näytä löytyvän viittaustakaan. Trump on sanonut pitävänsä ilmastonmuutosta ”huijauksena”.

      ”Liian kauan meitä ovat rajoittaneet energiateollisuutta rajoittavat säädökset”, Valkoisen talon teksti kertoo nyt.”

      Eli nyt saavat öljy-yhtiöt ja kaivosyhtiöt saastuttaa ja raiskata maapalloa niin paljon kuin lystää.

      ””Yhdysvallat käyttää koko maailman sotilasmenoista 34 prosenttia. Sen sotilasmenot ovat yhä suurempia kuin seitsemän seuraavan valtion sotilasmenot yhteensä – siis Venäjän, Kiinan, Saudi-Arabian, Ranskan, Britannian, Intian ja Saksan.”

      Kun rikkaat saavat verohelpotuksia, niin mistä nämä kasvavat varat Trump meinaa kasata? Lisääntyvällä lainanotolla?

      ”Asevoimaa Trumpin Yhdysvallat tulee sivustojen mukaan mitä ilmeisimmin myös käyttämään. ”Ulkopolitiikan keskiössä tulee olemaan periaate ’rauhaa voiman kautta’ ”, sivuilla kerrotaan.”
      http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005055472.html

      Tuo kuulostaa jo niin orwelmaiselta että pelottaa.

      Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä koskevalle alasivusto on poistettu. Sillä varapresidentti Mike Pence vastustaa homoavioliittoja ja lakeja, jotka kieltävät homoseksuaalien syrjinnän työpaikoilla ja asevoimissa.

      Saas nähdä mitä vielä seuraa…

      • Oletan, että taantuma muodossa tai toisessa mutta näitä kriisejä tarvitaan, jotta kansa näkee aivan konkreettisesti miksi vastuullisissa asemissa olevat ihmiset aina korostavat sitä, miten monimutkaisista asioista on kyse tai miksi joku tyyppi ei niin vaan marssi paikalle ja muuta kaikkea kertaheitolla Hitlerin tyyliin.

        Absoluuttisen nollapisteen sanoin:

        "Eräät tulevat juosten, kun valta vaihtuu.
        On Rami Ensimmäinen vallassa,
        Tai jos lehdet ei ehdi mukaan, ehkä jo syösty vallasta.
        Eräät tulevat juosten, kun valta vaihtuu.
        Me suhtaudumme kaikkeen niin,
        Kuin meitä on neuvottu suhtautumaan.

        Eräät tulevat juosten, jotka leimatun kuoren saa,
        Ja eräät tuodaan.
        Kun sinua tarvitaan, siviilivaatteesi viedään
        Ja uudet tuodaan.

        Sillä nyt on vaihtumassa valta.

        Kansa ei pelkää.
        Kansalla ei ole muistia.
        Kansalaiset joudutaan tunnistamaan hampaista.

        Uudet tilastot maasta polkaistaan.
        Julkiset portaat liukumäiksi lohkaistaan."

        https://www.youtube.com/watch?v=s2u4gTmft10


      • Sähkö__Jänis kirjoitti:

        Oletan, että taantuma muodossa tai toisessa mutta näitä kriisejä tarvitaan, jotta kansa näkee aivan konkreettisesti miksi vastuullisissa asemissa olevat ihmiset aina korostavat sitä, miten monimutkaisista asioista on kyse tai miksi joku tyyppi ei niin vaan marssi paikalle ja muuta kaikkea kertaheitolla Hitlerin tyyliin.

        Absoluuttisen nollapisteen sanoin:

        "Eräät tulevat juosten, kun valta vaihtuu.
        On Rami Ensimmäinen vallassa,
        Tai jos lehdet ei ehdi mukaan, ehkä jo syösty vallasta.
        Eräät tulevat juosten, kun valta vaihtuu.
        Me suhtaudumme kaikkeen niin,
        Kuin meitä on neuvottu suhtautumaan.

        Eräät tulevat juosten, jotka leimatun kuoren saa,
        Ja eräät tuodaan.
        Kun sinua tarvitaan, siviilivaatteesi viedään
        Ja uudet tuodaan.

        Sillä nyt on vaihtumassa valta.

        Kansa ei pelkää.
        Kansalla ei ole muistia.
        Kansalaiset joudutaan tunnistamaan hampaista.

        Uudet tilastot maasta polkaistaan.
        Julkiset portaat liukumäiksi lohkaistaan."

        https://www.youtube.com/watch?v=s2u4gTmft10

        Tuo kriisi voi toisaalta johtaa suurempiin yhteenottoihin kuin mihin nykyisin on totuttukaan.


      • sage8 kirjoitti:

        Tuo kriisi voi toisaalta johtaa suurempiin yhteenottoihin kuin mihin nykyisin on totuttukaan.

        Totta. Nähtiinhän jo Trumpin virkaanastujaisten jälkeen Yhdysvaltain historian suurin mielenosoitus - siinä jäivät niin Vietnamin sota kuin ydinaseetkin kakkoseksi.


      • Sähkö__Jänis kirjoitti:

        Totta. Nähtiinhän jo Trumpin virkaanastujaisten jälkeen Yhdysvaltain historian suurin mielenosoitus - siinä jäivät niin Vietnamin sota kuin ydinaseetkin kakkoseksi.

        Mielenosoitukset olivat varmaankin vasta alkusoittoa ja mitä sitten kun Trump alkaa lunastaa lupauksiaan esim. Kiinan suhteen? Vai onko kaikki vaan tätä valheen ja teatterin sekasotkua?


      • sage8 kirjoitti:

        Mielenosoitukset olivat varmaankin vasta alkusoittoa ja mitä sitten kun Trump alkaa lunastaa lupauksiaan esim. Kiinan suhteen? Vai onko kaikki vaan tätä valheen ja teatterin sekasotkua?

        Eikös jo profeetta Pentti Saarikoski viimeisinä sanoinaan ennustanut, että Kiinalaiset tulevat!


      • sage8.ei.kirj
        Sähkö__Jänis kirjoitti:

        Eikös jo profeetta Pentti Saarikoski viimeisinä sanoinaan ennustanut, että Kiinalaiset tulevat!

        Saarikoski oli ajatteleva ja älykäs mies mutta tuota en muista mutta näin on varmaankin sanonut ja kun Trump puhuu kahdesta Kiinasta ja kiinalaiset yhdestä niin mitä sattuu jos törmäyskurssille mennään?


      • sage8 kirjoitti:

        Mielenosoitukset olivat varmaankin vasta alkusoittoa ja mitä sitten kun Trump alkaa lunastaa lupauksiaan esim. Kiinan suhteen? Vai onko kaikki vaan tätä valheen ja teatterin sekasotkua?

        Kunhan ei ennen sitä suututa kiinalaisia siinä määrin, että rähinä alkaa...


      • mummomuori kirjoitti:

        Kunhan ei ennen sitä suututa kiinalaisia siinä määrin, että rähinä alkaa...

        Kiinalaiset ovat jo tämänaamuisten uutisten mukaan ärähtäneet amerikkalaisille merialueista joten toivoa vain sopii, että Trumpin neuvonantajat saavat asiat oikeisiin mittasuhteisiin.


      • sage8 kirjoitti:

        Kiinalaiset ovat jo tämänaamuisten uutisten mukaan ärähtäneet amerikkalaisille merialueista joten toivoa vain sopii, että Trumpin neuvonantajat saavat asiat oikeisiin mittasuhteisiin.

        Meksiko tuntuu miettivän, miten vastata Trumpin mielivaltaan?


      • mummomuori kirjoitti:

        Meksiko tuntuu miettivän, miten vastata Trumpin mielivaltaan?

        Meidän on varmaan vaikea kuvitella, miten meksikolaiset kokevat Trumpin uhon. Heillä ei ole mitään kokemusta siitä, miten USA käyttäytyy juuri Meksikoa kohtaan jos se vaatii jotain isoa eikä sitä totella. Vaikka Meksikossa on jotain 125 miljoonaa asukasta, sen talous on kuudestoistaosa USA:sta joten pelimerkit ovat siinä. (Vertailun vuoksi, Suomen bkt on lähes kymmenesosa Venäjästä.)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Meidän on varmaan vaikea kuvitella, miten meksikolaiset kokevat Trumpin uhon. Heillä ei ole mitään kokemusta siitä, miten USA käyttäytyy juuri Meksikoa kohtaan jos se vaatii jotain isoa eikä sitä totella. Vaikka Meksikossa on jotain 125 miljoonaa asukasta, sen talous on kuudestoistaosa USA:sta joten pelimerkit ovat siinä. (Vertailun vuoksi, Suomen bkt on lähes kymmenesosa Venäjästä.)

        Niin, en tunne näiden kahden maiden sidosta vielä kyllin hyvin. Mutta ainakin Meksikon presidentti kieltäytyy tapaamasta nyt Trumpia.


      • mummomuori kirjoitti:

        Niin, en tunne näiden kahden maiden sidosta vielä kyllin hyvin. Mutta ainakin Meksikon presidentti kieltäytyy tapaamasta nyt Trumpia.

        Luin juuri iPadilta HS:n uutisista, että USA on Meksikolle vielä paljon hankalampi naapuri kuin Venäjä Suomelle – ja etenkin nyt.

        Trump kaavailee Meksikosta tuleville tuotteille jopa 20 prosentin veroa kattaakseen muurin kustannukset, eli loppupeleissä koko roskan sittenkin maksaisivat Trumpin omat äänestäjät!


      • naapurinagendat

    • "Harvoin on tullut vastaan tilannetta, jossa vakavaan sävyyn epäillään Yhdysvaltain presidentin todellisuudentajua. Nyt yhdysvaltalainen media tällaista kuitenkin pohtii.

      Onko niin, että presidentti ei ymmärrä eroa valheen ja totuuden välillä, kysellään laatulehti Washington Postin artikkelissa.

      Jos presidentti ei pysty hyväksymään tosiasioita, hän ei ole sopiva hoitamaan presidentin velvollisuuksia, lehdessä arvioidaan."

      http://yle.fi/uutiset/3-9425598

      • dikduk

        Tässä Trump kuvaa vieraluaan CIA:n päämajassa, jossa hän pääasiassa keskittyi puhumaan siitä miten hänellä oli suurempi yleisömäärä virkaanastujaisissa kuin Obamalla :“I then went up, paid great homage to the wall. I then spoke to the crowd. I got a standing ovation. In fact, they said it was the biggest standing ovation since Peyton Manning had won the Super Bowl and they said it was equal. I got a standing ovation. It lasted for a long period of time. What you do is take — take out your tape — you probably ran it live. I know when I do good speeches. I know when I do bad speeches. That speech was a total home run. They loved it.”
        He went on: “They loved it. They gave me a standing ovation for a long period of time. They never even sat down, most of them, during the speech. There was love in the room. You and other networks covered it very inaccurately. I hate to say this to you and you probably won’t put it on but turn on Fox and see how it was covered. And see how people respond to that speech.”


      • dikduk kirjoitti:

        Tässä Trump kuvaa vieraluaan CIA:n päämajassa, jossa hän pääasiassa keskittyi puhumaan siitä miten hänellä oli suurempi yleisömäärä virkaanastujaisissa kuin Obamalla :“I then went up, paid great homage to the wall. I then spoke to the crowd. I got a standing ovation. In fact, they said it was the biggest standing ovation since Peyton Manning had won the Super Bowl and they said it was equal. I got a standing ovation. It lasted for a long period of time. What you do is take — take out your tape — you probably ran it live. I know when I do good speeches. I know when I do bad speeches. That speech was a total home run. They loved it.”
        He went on: “They loved it. They gave me a standing ovation for a long period of time. They never even sat down, most of them, during the speech. There was love in the room. You and other networks covered it very inaccurately. I hate to say this to you and you probably won’t put it on but turn on Fox and see how it was covered. And see how people respond to that speech.”

        :D

        Ilmeisesti sama tilaisuus, johon Trump oli hankkinut oman studioyleisön taputtamaan kun CIA:sta ei irronnut tarpeeksi suosiota:

        CBS Confirms Trump Had His Own Studio Audience To Clap For Him At CIA Speech

        http://usuncut.com/news/cbs-confirms-trump-studio-audience-clap-cia-speech/


    • tuoreimmat.päivitykset

      Tänään irtisanoutui USan ulkoministeriön korkein virkamiesjohto ja rajavartiolaitoksen johtaja... Eikä nämä tähän jää.

      • Moni voi rohkaistua ja todellakin lähteä... uutisia odotellessa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe