Toyotan omistaja on merkki uskollisin

jaksaa.jaksaa.omapoika

Luit oikein, Toyotan omistaja mitä tod. näk. pysyy merkissä, ainoa syy tietysti on, että kuka nyt hyvää pois vaihtaisi.

No niin, lukee faktat jos ei usko, kiva kuvakin löytyy, Volkkari siellä jossain kaukana takana, tätä on todellisuus, tätä ei VV Auto OmaPoika näe koska on aivopesty, suokaamme hänelle ikuinen rakkaus volkkariin, pitäähän häviäjilläkin olla joku auto HOHOHOO :=)

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/taman-auton-ostajat-ovat-kaikkein-uskollisimpia-merkilleen/43yUyg55

Tämä on virallisin totuus!

31

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 764563457435

      Voi pyhä yksinkertaisuus taas. Ei tuossa mistään uskollisuudesta ole kysymys, vaan persaukisuudesta. Haetaan aina se halvin ja todetaan vuodesta toiseen, ku sain halvalla. No halvallahan se on saatava, kun parempaan ei ole varaa.

      • JaApinaaKoijataanTaas

        Ja Toyotan "panttimaksu" joka on leivottu uuden auton hintaan "kannustaa" vaihtamaan uuteen Toyotaan ja sama kusetus menee läpi ainakin vaareille jotka vaihtavat Toyotansa aina uuteen 2-3 vuoden välein kun mittariin tulee 10-20tkm. Sen jälkeen kehuvat autoaan kovin kestäväksi ei vikoja juurikaan ollut tuona aikana. 2-3 takaisinkutsua vaan ja ne onkin pelkästään positiivista kun pääsee luottomyyjän pullakahveille ihan ilmaiseksi ja saa tietoa kuinka paljon Toyota on taas päivittänyt autojaan, mm. keulan ilmettä on muutettu ja keskikäsinojaan on laitettu kangaspäällinen. "eikö jo kannata vaihtaa tähän uutuuteen ja lupaan sinulle hyvän hyvityksen vanhasata, olihan se ruostesuojattu".


      • juu.eipäs
        JaApinaaKoijataanTaas kirjoitti:

        Ja Toyotan "panttimaksu" joka on leivottu uuden auton hintaan "kannustaa" vaihtamaan uuteen Toyotaan ja sama kusetus menee läpi ainakin vaareille jotka vaihtavat Toyotansa aina uuteen 2-3 vuoden välein kun mittariin tulee 10-20tkm. Sen jälkeen kehuvat autoaan kovin kestäväksi ei vikoja juurikaan ollut tuona aikana. 2-3 takaisinkutsua vaan ja ne onkin pelkästään positiivista kun pääsee luottomyyjän pullakahveille ihan ilmaiseksi ja saa tietoa kuinka paljon Toyota on taas päivittänyt autojaan, mm. keulan ilmettä on muutettu ja keskikäsinojaan on laitettu kangaspäällinen. "eikö jo kannata vaihtaa tähän uutuuteen ja lupaan sinulle hyvän hyvityksen vanhasata, olihan se ruostesuojattu".

        Jaa, mitenkähän se nyt olikaan oikeasti. Toisaalla trolli haukkuu Toyotaa kalliiksi ja ylihintaiseksi, tänään halvaksi persaukisten ostokseksi, joka ei kestä aikaa eikä kilometrejä. Ja kohdistetaan vielä haukut ihmisiinkiin, joka on loukkaavaa.
        Kaikki tosielämän tilastot osoittavat kuitenkin aivan muuta, niin Trafin kuin saksalaistenkin katsastustilastot ja Ruotsin ViNilägaren tutkimus, jossa Avensis oli ylivoimaisesti vähäruosteisin auto. Mm. Passatin ruostumisprosentti oli yli 40!!!
        Koeta nyt päättää trolli-ressukka!


    • jaksaa.jaksaa

      Kyllä Toyota on vaan paras, Volkkareista halutaan eroon hinnalla millä hyvänsä, älä jumalauta lankea ostoksille VV auton myymälöihin, kusetus jatkuu ja jatkuu, vie rahasi jollekin vastuulliselle valmistajalle kuten Toyota tai Opel!!! Tämä on käsky!!!

    • yksinkertaisille

      Ihmettelivät, miksi tojo on samalla halpa ja kallis, yksinkertaisia kun ovat. Halpa ostaa, verrattuna moniin laatumerkkeihin ja sitä kautta myös helvetin kallis laatuunsa nähden.

      • ei.kiinnosta.ketään

        omapoika, ketään ei kiinnosta sun typerät kommentit :)


    • tilastoharhaa

      "Markkina- ja luottotietoyhtiö Bisnode selvitti Trafin ensirekisteröintitilastoista uusien yksityiskäyttöön viime vuonna hankittujen henkilöauton ostajien merkkiuskollisuutta."
      Selitys löytyy Toyotan ostajien ikäprofiilista ja yksityiskäytöstä.
      Toyotan ostajat ovat keskimäärin iäkkäämpiä kuin muitten merkkien ostajat. Ikäihmiset eivät mielellään vaihda merkkiä jos tuote toimii ja ikäihmisillä on enemmän toleranssia auton puutteellisille ominaisuuksille kun liikkumistarpeetkin ovat pienemmät. Ominaisuuksista ei ole niin väliä. Tuttuus on luo turvallisuuden tunteen.
      Yksityiskäyttö selittää myös uskollisuutta.
      Ammattikäyttäjät, yhteisöt, yritykset, liisarifirmat ja työsuhdeautoilijat vaativat autoiltaan käyttövarmuutta, pieniä käyttökuluja ja hyvää hintakilpailukykyä ja siten kelpuuttavat Toyotan vain poikkeustapauksissa ja nekin jotka erehtyvät sitä kokeilemaan, eivät uudestaan siihen haksahda. Linkittämäsi artikkeli ei ota tätä isoa käyttäjäosuutta huomioon ollenkaan ja se johtaa Toyotan sijoituksen paranemiseen Bisnoden tutkimuksessa.
      Fiksummat tämän ymmärtävät sanomattakin.

      • näinhän.seolkin

        Kuitenkin lähes kaikki tilastot ovat osoittavat vähävikaisuuden, käyttövarmuuden ja taloudellisuuden olevan kuitenkin Toyotan parhaimpia ominaisuuksia, joten mitäpä noita tilastoja kumoamaan!


      • medialukutaitoa

        Varmasti totta joka sana! Ei ne saksalaismerkit suotta ole työsuhdeautoiljoiden ja muiden ammatikseen ajavien ylivoimaisessa suosiossa sattumalta.
        Aikoinaan kun Toyota toi Avensikseen ominaisuuksiltaan lähes kilpailijoiden veroisia dieseleitä, läksi niidenkin suosio kasvuun esim. takseissa. Mutta kuinkas kävikään? Yli 2-litraiset D-4D-dieselit osoittautuivat varsinaisiksi ongelmapesiksi. Pakokaasujen takaisinkierrätyssysteemit muurautuivat umpeen melko pienillä kilometreillä, lyhyet huoltovälit vaativat pajalla käyntejä vikojen lisäksi lukemattomia kertoja vuodessa, kannentiivisteet alkoivat vuotaa yleensä viimeistään toisena käyttövuonna jolloin kilometriperusteinen takuu oli jo ummessa. Pelkästään kannentiivistettä ei voinut edes vaihtaa, vaan piti uusia lisäksi vähintään sylinterilohko tutuksi tulleen suunnitteluvirheen takia. Jälkimmäisissä tapauksissa ei edes kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu tullut kysymykseen, koska sitä ei sovelleta ammattikäytössä oleviin autoihin. Näissä tapauksissa merkkiuskollisuus loppui yleensä lyhyeen ja palattiin merkkeihin ennen Toyotaa.
        Parhaimmillaankaan ammattikäytön osuus Toyotakannasta ei ole ollut kuin murto-osa esim. Mersuun tai Volkkari-konsenin merkkeihin verrattuna. Nämä Toyotista luopumiset ja toisaalta merkkiuskollisuus Mersuun ja Volkkari-konsernin merkkeihin eivät näy ollenkaan tuossa tutkimuksessa.
        Bisnoden ja ansioksi on sanottava, että toivat tuon rajauksen yksityiskäyttöön selvästi esille. Kauppalehti taas sai sopivasti myyvän otsikon kun jätti asian ainoastaan lukijan tarkkaavaisuuden varaan. Kauppalehtikin tarvitsee Toyota mainosrahaa, joten hyvin ymmärrettävä taktiikka.


      • näin.seolikin
        medialukutaitoa kirjoitti:

        Varmasti totta joka sana! Ei ne saksalaismerkit suotta ole työsuhdeautoiljoiden ja muiden ammatikseen ajavien ylivoimaisessa suosiossa sattumalta.
        Aikoinaan kun Toyota toi Avensikseen ominaisuuksiltaan lähes kilpailijoiden veroisia dieseleitä, läksi niidenkin suosio kasvuun esim. takseissa. Mutta kuinkas kävikään? Yli 2-litraiset D-4D-dieselit osoittautuivat varsinaisiksi ongelmapesiksi. Pakokaasujen takaisinkierrätyssysteemit muurautuivat umpeen melko pienillä kilometreillä, lyhyet huoltovälit vaativat pajalla käyntejä vikojen lisäksi lukemattomia kertoja vuodessa, kannentiivisteet alkoivat vuotaa yleensä viimeistään toisena käyttövuonna jolloin kilometriperusteinen takuu oli jo ummessa. Pelkästään kannentiivistettä ei voinut edes vaihtaa, vaan piti uusia lisäksi vähintään sylinterilohko tutuksi tulleen suunnitteluvirheen takia. Jälkimmäisissä tapauksissa ei edes kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu tullut kysymykseen, koska sitä ei sovelleta ammattikäytössä oleviin autoihin. Näissä tapauksissa merkkiuskollisuus loppui yleensä lyhyeen ja palattiin merkkeihin ennen Toyotaa.
        Parhaimmillaankaan ammattikäytön osuus Toyotakannasta ei ole ollut kuin murto-osa esim. Mersuun tai Volkkari-konsenin merkkeihin verrattuna. Nämä Toyotista luopumiset ja toisaalta merkkiuskollisuus Mersuun ja Volkkari-konsernin merkkeihin eivät näy ollenkaan tuossa tutkimuksessa.
        Bisnoden ja ansioksi on sanottava, että toivat tuon rajauksen yksityiskäyttöön selvästi esille. Kauppalehti taas sai sopivasti myyvän otsikon kun jätti asian ainoastaan lukijan tarkkaavaisuuden varaan. Kauppalehtikin tarvitsee Toyota mainosrahaa, joten hyvin ymmärrettävä taktiikka.

        Nuo Toyotan dieselien ongelmat ovat noin 10 vuotta vanhoissa autoissa eikä niistä ole selkeää faktatietoa muualla kuin S24:ssä, jossa tarinat ovat enimmäkseen pelkkää potaskaa. Vikoja esiintyy kaikissa autoissa, jopa kalliissakin kuten mm Autotien julkaisemista vikatilastoista voi lueskella.
        Erityisesti Passatin vikalista on aika pitkä ja samoin useissa Golfin malleissa. Isoja moottorivaurioita ja alustan rakenteiden pettämisiä jopa palamisherkkyyttä. Lisäksi vielä runsaasti vaihteistovikoja, jotka ovat tuntemattomia Toyotan autoissa.
        Tielle jättävien vikojen vikalista on Toyotalla keskimäärin puolta lyhyempi, suunnilleen Mersun luokkaa kuin Volkkareilla, että miten olikaan luotettavuuden kanssa.
        Sitäpaitsi en ole ketjun aloittaja enkä omista Toyotaa, mutta ihmettelen parjaamista.


      • älä_edes_yritä
        näin.seolikin kirjoitti:

        Nuo Toyotan dieselien ongelmat ovat noin 10 vuotta vanhoissa autoissa eikä niistä ole selkeää faktatietoa muualla kuin S24:ssä, jossa tarinat ovat enimmäkseen pelkkää potaskaa. Vikoja esiintyy kaikissa autoissa, jopa kalliissakin kuten mm Autotien julkaisemista vikatilastoista voi lueskella.
        Erityisesti Passatin vikalista on aika pitkä ja samoin useissa Golfin malleissa. Isoja moottorivaurioita ja alustan rakenteiden pettämisiä jopa palamisherkkyyttä. Lisäksi vielä runsaasti vaihteistovikoja, jotka ovat tuntemattomia Toyotan autoissa.
        Tielle jättävien vikojen vikalista on Toyotalla keskimäärin puolta lyhyempi, suunnilleen Mersun luokkaa kuin Volkkareilla, että miten olikaan luotettavuuden kanssa.
        Sitäpaitsi en ole ketjun aloittaja enkä omista Toyotaa, mutta ihmettelen parjaamista.

        "...alustan rakenteiden pettämisiä..."
        Ja näitäkö on sitten alle kymmenvuotiaissa Passateissa?
        Älä viitsi keksiä juttuja omasta päästäsi! Eturipustuksen monivarsituennan kestävyysongelmia oli vm. 1997-2000 Passateissa ja Audi A6:ssa. Mitään muita "alustan rakenteiden pettämisiä" ei ole ollut koskaan. Noista vuosimalleista on paljon enemmän aikaa kuin D-4D:n kansiongelmista ja noista Passatin kuuluisista alatukivarsista on julkaistu takaisinkutsukin jo vuonna 2004.
        Onhan niistä Toyotan kansiongelmaisten autojen (T25) valmistumisistakin jo tovin aikaa kulunut, mutta niitä on edelleen liikenteessä tuhansia, eikä takaisinkutsua ole kuulunut vieläkään. Moottorien osalta niiden takuuta jatkettiin taannehtivasti, mutta lienee sekin etu jo umpeutunut.
        Jos et ole mielestäsi kohdannut selkeää faktatietoa ja D-4D-dieselien kansiongelmista ja olet muuten merkistä kiinnostunut, vikä täytyy olla sinussa itsessäsi.
        Onko mielessäsi joku muu selitys Toyota Avensis dieselien lähes täydelliselle häviämiselle takseista?
        Suomessa ei kunnon tiellejättämistilastoja ole julkaistu. Saksassa sen sijaan on ja niissä Toyota ei ole pärjännyt lähellekään niin hyvin kuin Volkswagen.
        Potaskasta puheen ollen sulle on tarttunut hyvin suoli24:n trollien satuilut vaihteistovioista, isoista moottorivioista ja palamisherkkyydestä. Jos nuo olisivat jotenkin systemaattisia vikoja ammattilaisten käytössä olevissa Volkswagen-konsernin autoissa, ei ne kauan olisi juuri kyseisten käyttäjien suosiossa pysyneet. Toyota on systemaattisten vikojen ilmenemisen seuraukset kokenut kantapään kautta ja siitä on Avensis loistava esimerkki.


    • 2.4STW__

      Aika vähiin jää vaihtoehdot perheutoksi kun robottivaihteistot jättää pois laskuista.

      VAG konsernilla ei ole yhtään tarjolla. Muillakin valikoima supistuu koko ajan.

      • Huoleton.Toyota

        Eihän saksalaisetkaan halua enää falskvaagenia, omaa kansanautoaan entiseen malliin kun se huijaa ja vikaantuu ja takuukin on vain kaksi vuotta. Suomalaiset ostaa kun merkkkeli käskee ja suomalaineen on tottunut nuolemaan!


    • KaikkiEiTiedä

      Tojo on ansainnut takavuosinaab toimintavarmuus maineen. Se kestää yllättävän pitkään -autolehtiä lukeva ja tilastoja tutkiva kansanosa on ajat sitten vaihtanut merkkiä mutta moni on merkkiuskollinen kun ei jaksa perehtyä. Eräs yksinasuva nainen osti Yariksen kun isä oli sanonut että hän maksaa kunhan ostat tojootan. Ukko kohta 80...Autoa on nyt muutaman kerran viety pajalle pikkuvikoja takia.

    • kuolinkellot.kumajaa

      Autobildin laatu ja luotettavuusraportissa volkkari oli vihonviimeinen ihan oikeasti!
      Kannattaako silloin vaihtaa jo merkkiä? Tapahtunut tänävuonna, eikä viime vuosituhannella!

      • KyykmanilleTöitä

        Kummasti myynti kasvaa jälleen maailman laajuisesti, on siinä Kyykmanille savottaa kieltää faktat.


    • näin.se.menee

      "Voi pyhä yksinkertaisuus taas. Ei tuossa mistään uskollisuudesta ole kysymys, vaan persaukisuudesta. "
      Persaukisuutta ei tutkittu vaan merkkiuskollisuutta. Jos vaarit on merkkiuskollisia niin heillä myös on pisin kokemus eri merkeistä, niinkuin minullakin on. Persaukisuuden perusteella valinta olisi tietenkin Dacia halvimpana jos romanialaisen ranskanrapean haluaa. Toki sekin on jo ajat siten mennyt volkkarista ohi luotettavuudessa. Minusta se kertoo enemmän volkkarista kuin dasiasta. Auton valinta ja merkissä pysyminen on aina kompromissien summa, eli paras hintalaatusuhde on on useimmilla kriteerinä merkissä pysymiseen. Se myös pitää arvon korkealla niin kuin Toyotasta on todettavissa. Kaikenlaiset kateellisten autokauppiaiden länkytykset panttirahoista ja muista typeryysväittämistä voi huoletta päästää toisesta korvasta ulos.

    • asijantuntija

      juuri näin. toyotan omistajat ovat tyytyväisimpiä autoihinsa ja onhan toyota todella kestävä ja luotettava auto eikä ruostu kuten wv. toyota on myös kauppamatkustajien suosiossa erittäin hyvien ajo ominaisuuksien takia ja kuten tiedetään niin toyotillahan ajetaan suurimmat kilometrit. ei työkseen autoa ajava valitse mitään volkkaria koska auton pitää toimia muulloinkin kuin keskikesällä ja auton pitää olla hyvä ajaa myös maantiellä, silloin volkkari putoaa laskuista pois heti alkuun. toyota on myös erittäin halpa huoltaa, esim kolmasosa huoltohinta verrattuna volkkariin, ja toyotan omistaminen kaikkine kuluineen onkin sitten halpaa kuin saippua verrattuna volkkariin näistä asioista muodostuu toyotan huima merkkiuskollisuus.

      • ToyotasetienSelityksiä

        Toyota n perusautoista kallein ylläpitää. Se on todistettu lukuisissa autovertailuissa.
        Ei tuo "uskollisuustilasto kerro muuta kuin sen, että Toyota hyvittää vähän ajetusta Toyota vaihdokista reilusti enemmän kuin muut ja tämä johtuu siitä, että uuteen Toyotaan n lisätty hintaan ns. "panttimaksu" joka hyvitetään takaisin kun vaihdat riittävän nopeasti uuteen Toyotaan ja näin saadaan tyhmyrit sitoutumaan merkkiin.
        Itse tuotehan on kilpailijoihin nähden surkea ominaisuuksiltaan ja nykyään jopa vikaisempi kuin muut. Ruostuminenkin on suurin ongelma joka tulee omistajalle kaikkein kalleimmaksi. No tietysti voi aina vaihtaa uuteen Toyotaan kunhan sen tekee viimeistään 3 vuoden ja 25tkm sisään ja silloin voi taas kehua, että eipä ollut juurikaan vikoja tuona aikana.
        Ja täytyyhän vähävaraisella olla joku kestoselitys miksi hankkii halpisauton ja pysyy sitkeästi samassa merkissä, tosin tuo kupla on jo puhjennut vuosia ja vuosia sitten.


      • SopivatVertailuajot
        ToyotasetienSelityksiä kirjoitti:

        Toyota n perusautoista kallein ylläpitää. Se on todistettu lukuisissa autovertailuissa.
        Ei tuo "uskollisuustilasto kerro muuta kuin sen, että Toyota hyvittää vähän ajetusta Toyota vaihdokista reilusti enemmän kuin muut ja tämä johtuu siitä, että uuteen Toyotaan n lisätty hintaan ns. "panttimaksu" joka hyvitetään takaisin kun vaihdat riittävän nopeasti uuteen Toyotaan ja näin saadaan tyhmyrit sitoutumaan merkkiin.
        Itse tuotehan on kilpailijoihin nähden surkea ominaisuuksiltaan ja nykyään jopa vikaisempi kuin muut. Ruostuminenkin on suurin ongelma joka tulee omistajalle kaikkein kalleimmaksi. No tietysti voi aina vaihtaa uuteen Toyotaan kunhan sen tekee viimeistään 3 vuoden ja 25tkm sisään ja silloin voi taas kehua, että eipä ollut juurikaan vikoja tuona aikana.
        Ja täytyyhän vähävaraisella olla joku kestoselitys miksi hankkii halpisauton ja pysyy sitkeästi samassa merkissä, tosin tuo kupla on jo puhjennut vuosia ja vuosia sitten.

        Volkkari pärjää ylläpitohinnoissa, niin kauan kuin se hyvin todennäköinen ensi kosahdus tule tai pitää vaihtaa nokkahihna. Vertailussa ajomäärä onkin aina sopivasti siten ettei nokkahihnan vaihto tule vertailukuluihin, kuten myös vähän ajavien vuosittainen huoltokäynti.


    • mammampojat

      Nyt jo säälittää nuo tojoterot, kun ne ei enää uskalla olla omalla palstallaan, vaan änkeää tänne parempien autojen palstalle,

    • juu.eipäs

      "Kaksivetoinen verrokki Toyota Auris osoittautui monessa suhteessa tasaveroiseksi kilpailijaksi nelivedoille. Jopa hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. Ainoastaan etenemiskykykokeissa se oli selvä altavastaaja",kirjoittaa TM talviauto 2016 jutussaan, joten siinä taas ammattimiesten toteamuksia autojen ajo-ominaisuuksista.
      Autohuoltaja-sivustolle on koottu autojen keskimääräiset huoltohinnat ja ne ovat Toyotalla 268,80 euroa. Samassa tilastossa VW keskihinta 342,69. Ja kun Suomen autoilla ajetaan keskimäärin 18 tkm vuodessa, ei Toyotaa voida pitää kalliina. Pitkän huoltovälin autoissa on moottorivaurioriski jos niitä huolletaan harvemmin kuin kerran vuodessa männänrenkaiden karstoittumisen takia.
      Ja ViBilägaren tutkimuksissa Toyota oli vähäruosteisin auto, vain 2% ruostuneita, Passatilla vastaava luku yli 40 %.
      Näin se vaan on!

    • Hyvä.mutta.luotettava

      Summa,summarum. Kaikista kitinöistä ja kateellisten ininöistä huolimatta Toyotan vaihtaa suurempi osa omistajista taas Toyotaan kuin muilla merkeillä. Eli sanalla sanoen luottoauto. VW:kin on melkein sitä eli, lottoauto. Ei koskaan tiedä mistä pettää ja mitä pykälää on arpomassa.

    • Das.vilppi

      "Toyotaan n lisätty hintaan ns. "panttimaksu" joka hyvitetään takaisin kun vaihdat riittävän nopeasti uuteen Toyotaan ja näin saadaan tyhmyrit sitoutumaan merkkiin."

      Aika katkera vuodatus ja kaikki keksittyä joka sisältää luuserille ominaisen asiakkaitten solvaamisen ja haukkumisen. Mitään tutkimusfaktaa tai dokumenttiä ei kuitenkaan pysty esittämään. Olisi se vaan tyhmää maksaa liikaa ja tulla huijatuksi!

    • eikiinnostatojo

      Pelottaako se tojotapalstan trolipoju teitä niin paljon, että ette voi mennä niitä tojota asioita pohtimaan sinne omalle palstalle. Tämä on vw palsta, jos saan huomauttaa.

      • Mielenrauhaa.vaan

        Niinpä, olihan se VW:kin siinä kisassa mukana, jotta tiedoksi vaan ettei oikein sijoittunut niin kuin Toyota. Laadukkaimmat ja luotettavimmat menee edellä.


      • omapoika.hyyty

        Me olemmekin valistamassa niitä jotka ovat laumasta eksyneet ja ohjaamassa oikeaan osoitteeseen, sinä omapoika vaan tuskailet kun vw suosio katoaa iäksi


    • 20022
    • Erimerkilleuskollinen

      Toyotan omistaja on vähiten koulutettu. Yhdys sanoista näkee.

    • Gahkiugc

      No sehän nyt on aivan loogista että jos on hookoon siniseen tottunut niin ei voi siirtyä sisäfileeseen.

      • niin.eilistä

        Ympäristötietoinen Toyota hybridin omistaja ei syö kumpaakaan, koska hän on muutenkin edelläkävijä.
        Hän nauttii Toyotan mukavista ajo-ominaisuuksista luotettavuudesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe