Huomioitteko naisia?

Niin, siis miehet, huomioitteko naisia? Miten? Oletteko kiinnostuneet persoonasta, ymmärrättekö että nainen saattaa tykätä ja paljon kehuista, pienistä huomion osoituksista, kauniista sanoista ja vilpittömästä mielenkiinnosta häntä, hänen elämää ja tarpeita sekä tunteita kohtaan. Lähinnä mielenkiinnolla vain kysyn. Entä, jos et ole romanttinen, olisitko valmis opettelemaan jos se tekis kumppanisi iloiseksi?

Itse kun oon toisesta kulttuurista, niin mä tiiän, etten pidemmän päälle voi olla suhteessa jossa mies ei osaa ilmaista tunteita, puhua niistä, olla välillä romanttinen ja vilpittömästi kiinnostunut minusta muullakin tavoin, kuin seksuaallisesti. No mie tutustuin "vahingossa" mieheen, jonka kanssa olen viettänyt lenkkeillen ja jutellen muutama ilta. Mies on muuten mukava ja pidän hänestä, mutta kun juteltiin romantiikasta, niin hän on näissä tosi huono :(. Mietin, että pystyykö ihminen oppimaan, jos haluaa vai onko se silloin väkisin väännettyä "romantiikkaa" toisen miellyttämiseksi... Mies kyllä kertoo kovasti pitävänsä minusta ja kiitti että kerroin näistä ajatuksista, mutta mua arveluttaa :/ onko se kuitenkin vain niin, että ihminen joko on toisista kiinnostunut tai sitten haluaa vain suhdetta suhteen vuoksi?

Ku itselläni on sitä kahden avioliiton ja yhden seurustelun kokemusta, niin haluaisin et jos nyt johkin suhteeseen ryhdyn, se ois viimeinen se... ja ku toinen aviomiehistäni ja seurustelukumppani olivat äärettömän kiinnostuneet minun maailmastani, mutta samalla erittäin kontrolloivia, kiukkuisia, epätasapainoisia ja mustasukkaisia draamakuningaita ja toinen aviomieheni ei millään tavalla ihmisistä ja heidän sisäisestä maailmasta ollut kiinnostunut, ns tylsähkö mies, mutta rauhallinen, hyväksyvä ja "stabiili". Niin kysyisin täällä...

Onko olemassa miehiä, jotka olisivat naisen alapään lisäksi kiinnostuneet myös hänen yläpäästä ja sen sisällöstä, olisivat huomavaisia, romanttisia, mutta samalla stabiileja ja rauhallisia... eikä mustasukkaisia... kun kavereitakin kun kuuntelen, tarinoissa on aina joko romanttinen epätasapainoinen tai "arkinen" stabiili... niin onko ns sekoituksia olemassa 😂 kannattaako viel oottaa, vai heittää hanskat tiskiin ja muuttua lesboksi 😂😂😂

123

1492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JossainMuualla

      Naiset ovat kuin lyhtypylväitä.

      Niille ei puhuta ja päälle ei kävellä.

    • EdesUnissa

      Huomioin siten kuin vanhaan kulttuuriin kuului, eli avaan oven, kannan laukun, kuljen portaissa rinnalla jne, mutta kaikille naisille.
      Luultavasti en huomioi erityisesti sitä joka kuuluisi huomioida. Olen kyllä kiinnostunut persoonasta ja tarpeista. Mutta siinä se. En kehu kehumisen vuoksi, kohteliaisuus minun suustani saattaa osua kenenkä tahansa naisen kohdalle, jonka tunnen sen ansainneen. Romantiikkaa tulee niin paljon TVstä, ettei sille voisikaan pärjätä.
      Alle 30 vuotiaana harrastin enemmän näitä romanttisia tekoja.
      30-40 vuotiaana saalistin naisia ja romantiikka oli siihen vain yksi väline.
      Kun täytän 50 niin varmaankin annan pitkät sekä romantiikalle että naisille.

      • Ei kuullosta lupaavalta tähän asti 😂


      • EdesUnissa
        N38 kirjoitti:

        Ei kuullosta lupaavalta tähän asti 😂

        No ei se ollutkaan myyntipuhe, mutta se oli rehellinen vastaus. Minä taas en ole hitustakaan mustasukkainen.
        Luulen että tulet huomaamaan että et löydä näitä kahta etsimääsi ominaisuutta samasta miehestä, sillä romantiikka todellakin vaatii teatraalisuutta ja jossain määrin teeskentelyä.
        Romantiikan perusajatus on olla irti arjesta, vaikkakin pysyvään parisuhteeseen etsitkin henkilöä. Jos sinunkaltaisellasi naisella olisi tällainen mies, olettaisin että alkaisit nopeasti katsoa hanta kuin lasta joka ei yllä tasollesi. Ja tamän ei ole tarkoitus loukata, vaan uskon tuntevani ihmisten mahdollisuudet monipuolisuuteen melko hyvin. Ihmiset kaipaavat sellaista mitä heillä ei ole, mutta eivät mieti kykenevätkö sen kanssa elämään.

        Pidän seuraavasta ajatuksesta : "Ihmisten tulisi harkita mitä haluavat elämässä, koska yleensä he saavat sen."

        Teoreettinen mahdollisuus etsimääsi on. Tee romantiikasta kahden aikuisen leikki, johon stabiili mieskin lähtee mukaan, koska ihmistä ohjaa myös onnistumisen ja miellyttämisen halu.


      • Mielenkiintoiset ajatukset, ajatuksia herättävät.

        Minusta taas, kuten monesta naisesta, romanttiset eleet, hassuttelu välilllä, tunteiden ilmaiseminen, kukkakimppu yms toisen yllättäminen toki johtuu miellyttämisen halusta. Itse en pyri miellyttämäön ihmisiä, mutta läheisiä ja rakkaita kyllä. Rakastan heidän iloisten naamojen katsomista, ku saan tehtyä jotain, mikä sattuu olemaan juuri sille henkilölle tärkeää. Se kietoutuu minusta välittämiseen, koska silloin kuin välittää toisesta, haluaa hänelle hyvää ja myös tehdä se hyvä, mikä itse pystyy. Ja kallein lahja minkä ihminen voi rakkaallensa antaa on ... aika. Omat ainoan elämänsä minuutit. Itse en nauti kukkakimpusta itsestään, vaan siitä, että tiedän olleni kumppanin mielessä silloin, kun hän minua varten niitä keräsi, koen olevani hänelle tärkeä ja tarpeellinen, mikä on ihmisen perustarve; ja se lisää onnellisuuden kokemistani ja tunnettani :)

        Neuvot, että ottaisin romantiikan ikään kuin leikiksi suhteeseen. Siinä se, että mulla on ns tuntosarvet. Aistin ihmisen aitoutta ja epäsellaista, teatraalisuutta yms epäaitoa heti :( ja se on yhtä tyhjän kanssa sitten tämmöinen leikkiminen :( ku minä haluan viettää loppuikäni minusta välittävän ihmisen kanssa. Olen aikuinen, niin sanoihin en enää usko vaan haluan kokea sen välittämisen, aistia sen, nähdä. En halua suhdetta suhteen vuoksi. :/

        joo, en mää koskaan itselleni ketään löydä 😂 kun sanotaan, että 40 nainen on siksi hyvä, että hän tietää mitä tahtoo ja on tutkinut itseään ja muuta, niin mä olen varmasti analysoinut näitä liikaa ja liian yksityiskohtaisesti 😂

        oon vissiin sitten omituinen. Kai sitä lesboksi vaan täytyy heittäytyä. 😂


      • EdesUnissa
        N38 kirjoitti:

        Mielenkiintoiset ajatukset, ajatuksia herättävät.

        Minusta taas, kuten monesta naisesta, romanttiset eleet, hassuttelu välilllä, tunteiden ilmaiseminen, kukkakimppu yms toisen yllättäminen toki johtuu miellyttämisen halusta. Itse en pyri miellyttämäön ihmisiä, mutta läheisiä ja rakkaita kyllä. Rakastan heidän iloisten naamojen katsomista, ku saan tehtyä jotain, mikä sattuu olemaan juuri sille henkilölle tärkeää. Se kietoutuu minusta välittämiseen, koska silloin kuin välittää toisesta, haluaa hänelle hyvää ja myös tehdä se hyvä, mikä itse pystyy. Ja kallein lahja minkä ihminen voi rakkaallensa antaa on ... aika. Omat ainoan elämänsä minuutit. Itse en nauti kukkakimpusta itsestään, vaan siitä, että tiedän olleni kumppanin mielessä silloin, kun hän minua varten niitä keräsi, koen olevani hänelle tärkeä ja tarpeellinen, mikä on ihmisen perustarve; ja se lisää onnellisuuden kokemistani ja tunnettani :)

        Neuvot, että ottaisin romantiikan ikään kuin leikiksi suhteeseen. Siinä se, että mulla on ns tuntosarvet. Aistin ihmisen aitoutta ja epäsellaista, teatraalisuutta yms epäaitoa heti :( ja se on yhtä tyhjän kanssa sitten tämmöinen leikkiminen :( ku minä haluan viettää loppuikäni minusta välittävän ihmisen kanssa. Olen aikuinen, niin sanoihin en enää usko vaan haluan kokea sen välittämisen, aistia sen, nähdä. En halua suhdetta suhteen vuoksi. :/

        joo, en mää koskaan itselleni ketään löydä 😂 kun sanotaan, että 40 nainen on siksi hyvä, että hän tietää mitä tahtoo ja on tutkinut itseään ja muuta, niin mä olen varmasti analysoinut näitä liikaa ja liian yksityiskohtaisesti 😂

        oon vissiin sitten omituinen. Kai sitä lesboksi vaan täytyy heittäytyä. 😂

        Tuo lesbous ei ratkaise tätä kaipuutasi myöskään. Tuntemani lesboparit ovat vielä vähemmän romanttisia kuin heterot.
        Mutta tuo leikki oli vakava ehdotus. Samalla tavalla kuin seksi leikit virkistävät, myös romantiikasta voi tehdä leikin. Se on aluksi kilpailuleikkiä toisen miellyttämiseksi, muuttuu sitten molempien kaipaamaksi ja lopussa se on todellisempaa kuin aito. Ja kuten sanoin toisen miellyttäminen on ihmisen sisään rakennettu ominaisuus. Ja tosiasiassa se on helpompi suunnata läheiseen kuin muihin ihmisiin.
        Syy miksi leikki on se keino, on että siinä olisi hiukan huumori mukana. Silloin se ei tunnu teeskentelyltä, mikä tappaisi romantiikan perusidean. Siitä on tultava totta, mutta se vaatii harjoittelua. Ja se alun leikki antaa sen harjoittelu ajan.

        Mutta sinulle riittää itse asiassa "kevyemmän sarjan romantiikka" jos nuo kuvailemasi eleet ovat riittävät. Noita harrastaa jotakuinkin kaikki miehet, ne ovat kyllä ihan luonnollisia asioita. Jopa minä, jopa naisen kanssa jonka kanssa olimme eroamassa.

        Tuo leikki idea oli että esim. torstai on varattu aina romanttisiin iltoihin ja silloin vuorotellen järjestetään aikaa ja tehdään jotain pöhköä. Mennään gondoli ajelulle suomalaiselle lammelle, mies laulaa serenadin parvekkeen alla (onnistuu vain kaksikerroksisissa taloissa), tilaat slowari-bändin ja tanssitte vain kahdestaan, kuutamouintia ja telttailuyö nuotiolla, viikonloppu Pariisissa. Mahdollisuuksia on vaikka kuinka. Mutta aina pitää päästä olemaan vain kahdestaan, ilman koiraa tai lapsia.
        Tämmöinen vaatii suomalaiselta mieheltä että se puetaan leikiksi, sillä teatraaliset teot eivät ole sen enempää suomalaisten naisten kuin miestenkään tapa toimia.

        Tuo 40 naisen ongelma ei ole ongelma. Kun tietää mitä tahtoo se on vahvuus, joka mielestäni puuttuu nimenomaan nuorilta naisilta. Sen sijaan kyynisyys ja negatiivinen elämänkokemus meitä alkaa syödä tässä iässä.


      • N38 kirjoitti:

        Mielenkiintoiset ajatukset, ajatuksia herättävät.

        Minusta taas, kuten monesta naisesta, romanttiset eleet, hassuttelu välilllä, tunteiden ilmaiseminen, kukkakimppu yms toisen yllättäminen toki johtuu miellyttämisen halusta. Itse en pyri miellyttämäön ihmisiä, mutta läheisiä ja rakkaita kyllä. Rakastan heidän iloisten naamojen katsomista, ku saan tehtyä jotain, mikä sattuu olemaan juuri sille henkilölle tärkeää. Se kietoutuu minusta välittämiseen, koska silloin kuin välittää toisesta, haluaa hänelle hyvää ja myös tehdä se hyvä, mikä itse pystyy. Ja kallein lahja minkä ihminen voi rakkaallensa antaa on ... aika. Omat ainoan elämänsä minuutit. Itse en nauti kukkakimpusta itsestään, vaan siitä, että tiedän olleni kumppanin mielessä silloin, kun hän minua varten niitä keräsi, koen olevani hänelle tärkeä ja tarpeellinen, mikä on ihmisen perustarve; ja se lisää onnellisuuden kokemistani ja tunnettani :)

        Neuvot, että ottaisin romantiikan ikään kuin leikiksi suhteeseen. Siinä se, että mulla on ns tuntosarvet. Aistin ihmisen aitoutta ja epäsellaista, teatraalisuutta yms epäaitoa heti :( ja se on yhtä tyhjän kanssa sitten tämmöinen leikkiminen :( ku minä haluan viettää loppuikäni minusta välittävän ihmisen kanssa. Olen aikuinen, niin sanoihin en enää usko vaan haluan kokea sen välittämisen, aistia sen, nähdä. En halua suhdetta suhteen vuoksi. :/

        joo, en mää koskaan itselleni ketään löydä 😂 kun sanotaan, että 40 nainen on siksi hyvä, että hän tietää mitä tahtoo ja on tutkinut itseään ja muuta, niin mä olen varmasti analysoinut näitä liikaa ja liian yksityiskohtaisesti 😂

        oon vissiin sitten omituinen. Kai sitä lesboksi vaan täytyy heittäytyä. 😂

        Ihan Järkeviä Höpäjät.. ;P

        "Siinä se, että mulla on ns tuntosarvet. Aistin ihmisen aitoutta ja epäsellaista, teatraalisuutta yms epäaitoa heti"

        Intuitiossa on puolensa ja puolensa.. Toki eipä sitä oikein voi "huonoksi"/"pahaksi" puoleksi laskea, jos se toimii niin kuin kuuluukin.. Tosin jotkut Yksilöt voivat hetken aikaa sitä hämätä.. Mutta vain hetken.. Riippuu hieman Itsestäänkin missä tilassa sattuu olemaan ja yrittääkö itse syystä tai toisesta ItsePetostella itseään ja hiljentää Intuitiotaan.. ;P

        Mun mielestä jos ihminen ei ole ollenkaan Mustasukkainen, niin ei hän kyllä sitä toista kauheasti Rakasta ja ole häneen Sitoutunut.. Ei välttämättä ollenkaan ainakaan Aidosti ja Syvästi.. Jos mustasukkaisuudelle on syytä, niin ei se ole ainakaan Mun Mielestä Epätervettä, jos taas ei ole niin sitten asia Voi olla eri, mutta ei välttämättä aina.. ;P

        Tosin on kyllä niitäkin Yksilöitä, jotka Outoilevat ja Persestelevät itse(kin) enemmän tai vähemmän ja Silti ovat Omistushaluisia ja Kontrolloivia toista kohtaan.. ;P

        Jotkut miehet on esim. sitä mieltä, että mies saa käydä vieraissa, mutta sen miehen kumppani ei jne.. ;P

        @EdesUnissa poikkeaa ainakin itsestäni ja minun silmissäni hänen puheet ovat vain hänen omia MuTujaan, jotka ovat värittyneet hänen omasta persoonasta/luonteesta.. Jokainen kun katsoo maailmaa oman Persoona/Luonteen lävitse ja jos ei tätä osaa ottaa huomioon, niin se vääristää monia asioita enemmän tai vähemmän.. ;P


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Tuo lesbous ei ratkaise tätä kaipuutasi myöskään. Tuntemani lesboparit ovat vielä vähemmän romanttisia kuin heterot.
        Mutta tuo leikki oli vakava ehdotus. Samalla tavalla kuin seksi leikit virkistävät, myös romantiikasta voi tehdä leikin. Se on aluksi kilpailuleikkiä toisen miellyttämiseksi, muuttuu sitten molempien kaipaamaksi ja lopussa se on todellisempaa kuin aito. Ja kuten sanoin toisen miellyttäminen on ihmisen sisään rakennettu ominaisuus. Ja tosiasiassa se on helpompi suunnata läheiseen kuin muihin ihmisiin.
        Syy miksi leikki on se keino, on että siinä olisi hiukan huumori mukana. Silloin se ei tunnu teeskentelyltä, mikä tappaisi romantiikan perusidean. Siitä on tultava totta, mutta se vaatii harjoittelua. Ja se alun leikki antaa sen harjoittelu ajan.

        Mutta sinulle riittää itse asiassa "kevyemmän sarjan romantiikka" jos nuo kuvailemasi eleet ovat riittävät. Noita harrastaa jotakuinkin kaikki miehet, ne ovat kyllä ihan luonnollisia asioita. Jopa minä, jopa naisen kanssa jonka kanssa olimme eroamassa.

        Tuo leikki idea oli että esim. torstai on varattu aina romanttisiin iltoihin ja silloin vuorotellen järjestetään aikaa ja tehdään jotain pöhköä. Mennään gondoli ajelulle suomalaiselle lammelle, mies laulaa serenadin parvekkeen alla (onnistuu vain kaksikerroksisissa taloissa), tilaat slowari-bändin ja tanssitte vain kahdestaan, kuutamouintia ja telttailuyö nuotiolla, viikonloppu Pariisissa. Mahdollisuuksia on vaikka kuinka. Mutta aina pitää päästä olemaan vain kahdestaan, ilman koiraa tai lapsia.
        Tämmöinen vaatii suomalaiselta mieheltä että se puetaan leikiksi, sillä teatraaliset teot eivät ole sen enempää suomalaisten naisten kuin miestenkään tapa toimia.

        Tuo 40 naisen ongelma ei ole ongelma. Kun tietää mitä tahtoo se on vahvuus, joka mielestäni puuttuu nimenomaan nuorilta naisilta. Sen sijaan kyynisyys ja negatiivinen elämänkokemus meitä alkaa syödä tässä iässä.

        Kiitos hyvästä vinkistä! Totta tämä on ja saattaa toimia, paitsi vain silloin jos toinenkin siinä mukana, kuten kirjoititkin :). Kiitti, näkökulmia avaavia ajatuksia sinulla.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Ihan Järkeviä Höpäjät.. ;P

        "Siinä se, että mulla on ns tuntosarvet. Aistin ihmisen aitoutta ja epäsellaista, teatraalisuutta yms epäaitoa heti"

        Intuitiossa on puolensa ja puolensa.. Toki eipä sitä oikein voi "huonoksi"/"pahaksi" puoleksi laskea, jos se toimii niin kuin kuuluukin.. Tosin jotkut Yksilöt voivat hetken aikaa sitä hämätä.. Mutta vain hetken.. Riippuu hieman Itsestäänkin missä tilassa sattuu olemaan ja yrittääkö itse syystä tai toisesta ItsePetostella itseään ja hiljentää Intuitiotaan.. ;P

        Mun mielestä jos ihminen ei ole ollenkaan Mustasukkainen, niin ei hän kyllä sitä toista kauheasti Rakasta ja ole häneen Sitoutunut.. Ei välttämättä ollenkaan ainakaan Aidosti ja Syvästi.. Jos mustasukkaisuudelle on syytä, niin ei se ole ainakaan Mun Mielestä Epätervettä, jos taas ei ole niin sitten asia Voi olla eri, mutta ei välttämättä aina.. ;P

        Tosin on kyllä niitäkin Yksilöitä, jotka Outoilevat ja Persestelevät itse(kin) enemmän tai vähemmän ja Silti ovat Omistushaluisia ja Kontrolloivia toista kohtaan.. ;P

        Jotkut miehet on esim. sitä mieltä, että mies saa käydä vieraissa, mutta sen miehen kumppani ei jne.. ;P

        @EdesUnissa poikkeaa ainakin itsestäni ja minun silmissäni hänen puheet ovat vain hänen omia MuTujaan, jotka ovat värittyneet hänen omasta persoonasta/luonteesta.. Jokainen kun katsoo maailmaa oman Persoona/Luonteen lävitse ja jos ei tätä osaa ottaa huomioon, niin se vääristää monia asioita enemmän tai vähemmän.. ;P

        "Mun mielestä jos ihminen ei ole ollenkaan Mustasukkainen, niin ei hän kyllä sitä toista kauheasti Rakasta ja ole häneen Sitoutunut.. Ei välttämättä ollenkaan ainakaan Aidosti ja Syvästi.. Jos mustasukkaisuudelle on syytä, niin ei se ole ainakaan Mun Mielestä Epätervettä, jos taas ei ole niin sitten asia Voi olla eri, mutta ei välttämättä aina.. ;P"

        Ymmärrän näkökulmasi mustasukkaisuuteen. Ennen minäkin ajattelin kutakuinkin näin.

        Tällä hetkellä, monien pohdintojen ja keskustelujen jälkeen, käsitykseni rakkaudestakin on ns tavallisesta vähän poikkeavaa. Minä kun näen rakkauden itsekkään omistamishalun vastakohtana. Jos ymmärrät, mitä tatkoitan.

        Mustasukkaisuus, menee aika monesti niin, että tunnesarjan viimeisenä ja kaiken takana olevana on epäluottamus sekä menettämisen ja hylätyksi tulemisen pelko. Nämä taas ei minun näkemyksen mukaan rakkauteen liity. Ne ovat itsekkäistä syistä ja huonosta ed suhteisen kokemuksesta sekä lapsuuden ja nuoruuden käsittelemättömistä tapahtumista johtuvia.

        Oikean ihmisen kanssa, tietyssä suhteen vaiheessa minullekin kävisi avoin suhde. Sillä koen, että kun rakastaa, haluaa toisen olevan onnellinen, olla rinnalla huonoina hetkinä, tukea toista hänen elämänpolullaan sitomatta, estämättä ja omistamatta häntä. Vaikea selittää sanoin, mutta uskon, et sait ajatuksesta kiinni.

        Ja en ajattele et olen ainoa oikeassa oleva, en. Keskustelun ilona nään juuri omien näkökulmieni avartuminen.


      • EdesUnissa
        N38 kirjoitti:

        "Mun mielestä jos ihminen ei ole ollenkaan Mustasukkainen, niin ei hän kyllä sitä toista kauheasti Rakasta ja ole häneen Sitoutunut.. Ei välttämättä ollenkaan ainakaan Aidosti ja Syvästi.. Jos mustasukkaisuudelle on syytä, niin ei se ole ainakaan Mun Mielestä Epätervettä, jos taas ei ole niin sitten asia Voi olla eri, mutta ei välttämättä aina.. ;P"

        Ymmärrän näkökulmasi mustasukkaisuuteen. Ennen minäkin ajattelin kutakuinkin näin.

        Tällä hetkellä, monien pohdintojen ja keskustelujen jälkeen, käsitykseni rakkaudestakin on ns tavallisesta vähän poikkeavaa. Minä kun näen rakkauden itsekkään omistamishalun vastakohtana. Jos ymmärrät, mitä tatkoitan.

        Mustasukkaisuus, menee aika monesti niin, että tunnesarjan viimeisenä ja kaiken takana olevana on epäluottamus sekä menettämisen ja hylätyksi tulemisen pelko. Nämä taas ei minun näkemyksen mukaan rakkauteen liity. Ne ovat itsekkäistä syistä ja huonosta ed suhteisen kokemuksesta sekä lapsuuden ja nuoruuden käsittelemättömistä tapahtumista johtuvia.

        Oikean ihmisen kanssa, tietyssä suhteen vaiheessa minullekin kävisi avoin suhde. Sillä koen, että kun rakastaa, haluaa toisen olevan onnellinen, olla rinnalla huonoina hetkinä, tukea toista hänen elämänpolullaan sitomatta, estämättä ja omistamatta häntä. Vaikea selittää sanoin, mutta uskon, et sait ajatuksesta kiinni.

        Ja en ajattele et olen ainoa oikeassa oleva, en. Keskustelun ilona nään juuri omien näkökulmieni avartuminen.

        Komppaan tuota N38 mustasukkaisuus teoriaa. En näe mustasukkaisuutta vain rakkauden todisteena, vaan nimenomaan omien pelkojen tai kokemusten heijasteena. Mutta ei aina niinkään. Olen tavannut naisia jotka ovat mustasukkaisia minusta, koska uskovat että tunnen itseni jotenkin arvostetummaksi siten. He siis tavallaan vain haluavat miellyttää olemalla mustiksia.
        Mustasukkaisuus voi pyrkiä muuttamaan toisen ihmisen elämän vankilaksi, ja siksi en oikein hyväksy sitä "Rakkauden" keinoksi.

        Mutta nyt paistaa aurinko ulkona, joten tällä hetkellä se on kiinnostavin aihe. Ei ole näkynyt juuri sitten Marraskuun, joten menempä ulos ja radalle.


      • N38 kirjoitti:

        "Mun mielestä jos ihminen ei ole ollenkaan Mustasukkainen, niin ei hän kyllä sitä toista kauheasti Rakasta ja ole häneen Sitoutunut.. Ei välttämättä ollenkaan ainakaan Aidosti ja Syvästi.. Jos mustasukkaisuudelle on syytä, niin ei se ole ainakaan Mun Mielestä Epätervettä, jos taas ei ole niin sitten asia Voi olla eri, mutta ei välttämättä aina.. ;P"

        Ymmärrän näkökulmasi mustasukkaisuuteen. Ennen minäkin ajattelin kutakuinkin näin.

        Tällä hetkellä, monien pohdintojen ja keskustelujen jälkeen, käsitykseni rakkaudestakin on ns tavallisesta vähän poikkeavaa. Minä kun näen rakkauden itsekkään omistamishalun vastakohtana. Jos ymmärrät, mitä tatkoitan.

        Mustasukkaisuus, menee aika monesti niin, että tunnesarjan viimeisenä ja kaiken takana olevana on epäluottamus sekä menettämisen ja hylätyksi tulemisen pelko. Nämä taas ei minun näkemyksen mukaan rakkauteen liity. Ne ovat itsekkäistä syistä ja huonosta ed suhteisen kokemuksesta sekä lapsuuden ja nuoruuden käsittelemättömistä tapahtumista johtuvia.

        Oikean ihmisen kanssa, tietyssä suhteen vaiheessa minullekin kävisi avoin suhde. Sillä koen, että kun rakastaa, haluaa toisen olevan onnellinen, olla rinnalla huonoina hetkinä, tukea toista hänen elämänpolullaan sitomatta, estämättä ja omistamatta häntä. Vaikea selittää sanoin, mutta uskon, et sait ajatuksesta kiinni.

        Ja en ajattele et olen ainoa oikeassa oleva, en. Keskustelun ilona nään juuri omien näkökulmieni avartuminen.

        "Minä kun näen rakkauden itsekkään omistamishalun vastakohtana. Jos ymmärrät, mitä tatkoitan."

        Ymmärrän hyvin.. Tuotahan moni Just harrastaa.. Enemmän tai vähemmän Avoimia PolySuhteita ja/tai SarjaPolySuhteita.. Ja onhan Suomi Promiskuiteetin Luvattu maa.. ;D

        Jotkut ovat SimpanssiLuonteisia ja Jotkut JoutsenLuonteisia.. Ja hyvä niin.. Kunhan Pariutuisivat Vain keskenään.. Ja ainakin olisivat Rehellisesti ja Avoimesti sitä mitä ovat.. ;P

        "Mustasukkaisuus, menee aika monesti niin, että tunnesarjan viimeisenä ja kaiken takana olevana on epäluottamus sekä menettämisen ja hylätyksi tulemisen pelko. Nämä taas ei minun näkemyksen mukaan rakkauteen liity. Ne ovat itsekkäistä syistä ja huonosta ed suhteisen kokemuksesta sekä lapsuuden ja nuoruuden käsittelemättömistä tapahtumista johtuvia."

        Ehkä SimpanssiLuonteisen mielestä, jos kun on erehtynyt Joutsenen kanssa suhteeseen.. Samoin voi Joutsen enemmän tai vähemmän ihmetellä Simpanssin käytöstä, kun on syystä tai toisesta voinut luulla toisenkin olevan Joutsen.. ;P

        Tosin monet Simpanssi luonteisetkin voivat tähän enemmän tai vähemmän sortua, koska kuvittelevat, että itse voisivat elää HaaremiElämää, mutta sitä ei jostain syytä haluta sallia Simpanssi kumppanilleen.. ;P

        "Oikean ihmisen kanssa, tietyssä suhteen vaiheessa minullekin kävisi avoin suhde. Sillä koen, että kun rakastaa, haluaa toisen olevan onnellinen, olla rinnalla huonoina hetkinä, tukea toista hänen elämänpolullaan sitomatta, estämättä ja omistamatta häntä. Vaikea selittää sanoin, mutta uskon, et sait ajatuksesta kiinni."

        Jeps, suosittelen sinulle samankaltaista "kumppania" suhteeseen, kuin itsekin olet, niin kuin kaikille muillekin.. Jokaiselle "lajille" oman kaltainen.. "Lajien" kun ei kannata sekaantua toisiin "lajeihin".. Siitä ei seuraa mitään hyvää, kun eivät Luontaisesti ole toisilleen sopivat, eivätkä Luontaisesti ole Samalla Taajuudella.. ;P


      • N38 kirjoitti:

        "Mun mielestä jos ihminen ei ole ollenkaan Mustasukkainen, niin ei hän kyllä sitä toista kauheasti Rakasta ja ole häneen Sitoutunut.. Ei välttämättä ollenkaan ainakaan Aidosti ja Syvästi.. Jos mustasukkaisuudelle on syytä, niin ei se ole ainakaan Mun Mielestä Epätervettä, jos taas ei ole niin sitten asia Voi olla eri, mutta ei välttämättä aina.. ;P"

        Ymmärrän näkökulmasi mustasukkaisuuteen. Ennen minäkin ajattelin kutakuinkin näin.

        Tällä hetkellä, monien pohdintojen ja keskustelujen jälkeen, käsitykseni rakkaudestakin on ns tavallisesta vähän poikkeavaa. Minä kun näen rakkauden itsekkään omistamishalun vastakohtana. Jos ymmärrät, mitä tatkoitan.

        Mustasukkaisuus, menee aika monesti niin, että tunnesarjan viimeisenä ja kaiken takana olevana on epäluottamus sekä menettämisen ja hylätyksi tulemisen pelko. Nämä taas ei minun näkemyksen mukaan rakkauteen liity. Ne ovat itsekkäistä syistä ja huonosta ed suhteisen kokemuksesta sekä lapsuuden ja nuoruuden käsittelemättömistä tapahtumista johtuvia.

        Oikean ihmisen kanssa, tietyssä suhteen vaiheessa minullekin kävisi avoin suhde. Sillä koen, että kun rakastaa, haluaa toisen olevan onnellinen, olla rinnalla huonoina hetkinä, tukea toista hänen elämänpolullaan sitomatta, estämättä ja omistamatta häntä. Vaikea selittää sanoin, mutta uskon, et sait ajatuksesta kiinni.

        Ja en ajattele et olen ainoa oikeassa oleva, en. Keskustelun ilona nään juuri omien näkökulmieni avartuminen.

        Samanmoisia ajatuksia mullakin mustasukkaisuudesta. Ne on jotakin omia mörköjä ne mustasukkaisuuden tunteet. :)


      • zönggö kirjoitti:

        Samanmoisia ajatuksia mullakin mustasukkaisuudesta. Ne on jotakin omia mörköjä ne mustasukkaisuuden tunteet. :)

        Niin. Monesti ei ihminen ymmärrä, et moni asia ja suhtautuminen kumppaniin johtuu lapsuuden käsittelemättä jääneistä ristiriidoista.


      • N38 kirjoitti:

        Niin. Monesti ei ihminen ymmärrä, et moni asia ja suhtautuminen kumppaniin johtuu lapsuuden käsittelemättä jääneistä ristiriidoista.

        Juuret on syvällä. Myös lasten kanssa huomaa, että jotkin omat lapsuuden möröt nostaa päätään ja ne asiat täytyy käsitellä sitten jo lennossa (kun ne lapset siinä jo on). Jos mielii päästä hyvään lopputulokseen...

        On tässä tullut mietittyä näitä asioita hiljaa itsekseen. Omien vanhempien lapsuus versus mun ja versus mun lasten. Paljon on huomioitavaa ja itselläkin kasvettavaa..prosessoitavaa.


    • Joop, kieltämättä olisin varmaan suhteessa huono sellaisiin ylenpalttisiin rakkaudentekoihin mitä naiset odottaa, kantaisin kukkia ja järjestäisin romanttisia viikonloppuja? Ei ole minua kun en ole semmoiseen tottunut, siksi varmaan naiselle on parempi joku rutinoitunut parisuhdemies joka on noita oppinut teeskentelemään saadakseen naisensa tyytyväiseksi.

      Olen varmaan samanlainen kuin tuo lenkkeilykaverisi ja miljoona muuta miestä, meidän rakkaus on arkista kuin ruisleipä, me korjataan naisen auto silloin kun siihen on tarvetta, laitetaan ruoka valmiiksi tai keitellään kahvit ja otetaan kainaloon leffaa katsoessa, joskus voidaan hieroa hartioita ja kysellään miten menee noin niin kuin muuten, ei meistä ole jatkuvasti höpöttämään tunteista ja parisuhteen tilasta. Sorry, mutta semmoisia me suomalaiset rehelliset miehet ollaan.

    • En mitenkään iskemismielessä, koska en enää etsi itselleni naista. Mgtow.

      Tuntemiani naisia huomioin ihan sopivasti. Onhan ne tyytyväisiä kun kuulevat myönteisiä ja mukavia kommentteja minulta.

    • 121212121212

      Kuvaat avauspostauksessa miehen joka harvemmin on riittävän maskuliininen, jämerä ja eläimellisen himokas sytyttääkseen naiset.

      Ja kyllä, nyt ketjuun ilmestyy 10 uutta naispostaajaa jotka kaikki löysivät kolmevitosena miehen joka on samaan aikaan 185cm lihaskimppu, toimitusjohtaja, alfamies ja herkkä runopoika samassa paketissa.

      Tosielämässä, harvemmin löytyy miestä jossa on kaikki maailman miehet.

      "Mietin, että pystyykö ihminen oppimaan, jos haluaa vai onko se silloin väkisin väännettyä "romantiikkaa" toisen miellyttämiseksi... Mies kyllä kertoo kovasti pitävänsä minusta ja kiitti että kerroin näistä ajatuksista, mutta mua arveluttaa :/ onko se kuitenkin vain niin, että ihminen joko on toisista kiinnostunut tai sitten haluaa vain suhdetta suhteen vuoksi?"

      Taitaa olla tilannekohtaista.

      Onko kyse siitä että mies on sisimmässään romantikko, muttei kokemuksen puutteen vuoksi osaa ilmaista tunteitaan? kts. monet palstamiehet.
      Vai onko mies jo suhteisiin tottunut ja leipääntynyt? Silloin vähän epäilen kuinka aitoa romantiikka olisi.

      • "kun kavereitakin kun kuuntelen, tarinoissa on aina joko romanttinen epätasapainoinen tai "arkinen" stabiili... niin onko ns sekoituksia olemassa 😂 "

        N38:n kavereilla selvästikin on joko jännämiehet tai sitten juoksujen jälkeiset järkivalinnat jotka huolehtii rahavirran jatkuvuudesta. Hän itse selvästikin toivoo löytävänsä varakkaan ja turvallisen jännämiehen mutta eihän sellaista olekaan, romantiikka loppuu kun mies ei ole siihen pakotettu.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "kun kavereitakin kun kuuntelen, tarinoissa on aina joko romanttinen epätasapainoinen tai "arkinen" stabiili... niin onko ns sekoituksia olemassa 😂 "

        N38:n kavereilla selvästikin on joko jännämiehet tai sitten juoksujen jälkeiset järkivalinnat jotka huolehtii rahavirran jatkuvuudesta. Hän itse selvästikin toivoo löytävänsä varakkaan ja turvallisen jännämiehen mutta eihän sellaista olekaan, romantiikka loppuu kun mies ei ole siihen pakotettu.

        Mä en halua mitään jännämiehiä!

        Toivon tutustuvani mieheen, joka olisi kiinnostunut minusta aidosti, olisi ihan tavallinen, rauhallinen, tasapainoinen, mutta jolle olisi myös tärkeää tietää mitä mitä suhteesta tarvitsen ja joka haluaisi omalta osaltaan vilpittömästi vaikuttaa onnellisuuden kokemiseeni positiivisellä tavalla, tekemällä välillä juttuja jotka ovat mulle tärkeitä vain siks et ne mulle on tärkeitä. Koska mäkin näin teen...

        Itselleni ei ole tärkeä, onko se kukkakimppu kallis ostettu ruusujen paljous, vaiko itse aamulla kerätty niitykukkakimppu. Mulle tärkeää on se ajatus... että toinen välittää... en tarvitse kalliita lahjoja, arvostan enemmän vaikka kokkaamisessa osamattoman miehen tekemää munakokkelia aamulla vain mua varten. Se ajatus, you know... se yhteys... ääähhh... ette ymmärrä kuitenkaan 😂


      • Harmaaritari
        N38 kirjoitti:

        Mä en halua mitään jännämiehiä!

        Toivon tutustuvani mieheen, joka olisi kiinnostunut minusta aidosti, olisi ihan tavallinen, rauhallinen, tasapainoinen, mutta jolle olisi myös tärkeää tietää mitä mitä suhteesta tarvitsen ja joka haluaisi omalta osaltaan vilpittömästi vaikuttaa onnellisuuden kokemiseeni positiivisellä tavalla, tekemällä välillä juttuja jotka ovat mulle tärkeitä vain siks et ne mulle on tärkeitä. Koska mäkin näin teen...

        Itselleni ei ole tärkeä, onko se kukkakimppu kallis ostettu ruusujen paljous, vaiko itse aamulla kerätty niitykukkakimppu. Mulle tärkeää on se ajatus... että toinen välittää... en tarvitse kalliita lahjoja, arvostan enemmän vaikka kokkaamisessa osamattoman miehen tekemää munakokkelia aamulla vain mua varten. Se ajatus, you know... se yhteys... ääähhh... ette ymmärrä kuitenkaan 😂

        uskoiskohan tuota? Yleensä kun kaikki naiset tahtoo miehen joka on jollain tasolla "jännittävä", ei sitä muuten kehtaa tyttökavereille esitellä.

        Minun kokemuksen mukaan naiselle ei pitkässä juoksussa riitä tuo tavallinen, rauhallinen, tasapainoinen ja välittävä. Alkuun se riittää mutta ajan myötä nainen alkaa kaipaaman kaikenlaista jännittävää, reissuja eksoottisiin paikkoihin, vähän tasokkaampaa asumista jne, juttuja joilla tehdään muita kateellisiksi.

        Eikä myöskään nainen tunnu sitä ymmärtävän että kun rehellinen mies on jo kerran ilmaissut välittävänsä alkamalla suhteeseen naisen kanssa ettei se välittäminen siitä mihinkään lopu tai vähene, se on siellä vaikkei sitä välttämättä koko ajan toitottaisikaan kuuluviin. Rehti mies kyllä sitten kertoo kun lakkaa välittämästä ja sitä vähän arsyttää jos koko ajan tentataan itsestäänselvää asiaa tai väitetään että nyt on ongelma ja kriisi kun se ei koko ajan hölötä "rakstan rakstan".


      • N38 kirjoitti:

        Mä en halua mitään jännämiehiä!

        Toivon tutustuvani mieheen, joka olisi kiinnostunut minusta aidosti, olisi ihan tavallinen, rauhallinen, tasapainoinen, mutta jolle olisi myös tärkeää tietää mitä mitä suhteesta tarvitsen ja joka haluaisi omalta osaltaan vilpittömästi vaikuttaa onnellisuuden kokemiseeni positiivisellä tavalla, tekemällä välillä juttuja jotka ovat mulle tärkeitä vain siks et ne mulle on tärkeitä. Koska mäkin näin teen...

        Itselleni ei ole tärkeä, onko se kukkakimppu kallis ostettu ruusujen paljous, vaiko itse aamulla kerätty niitykukkakimppu. Mulle tärkeää on se ajatus... että toinen välittää... en tarvitse kalliita lahjoja, arvostan enemmän vaikka kokkaamisessa osamattoman miehen tekemää munakokkelia aamulla vain mua varten. Se ajatus, you know... se yhteys... ääähhh... ette ymmärrä kuitenkaan 😂

        On kyllä tosi kivaa tekstiä, tulee hyvälle tuulelle


      • Harmaaritari kirjoitti:

        uskoiskohan tuota? Yleensä kun kaikki naiset tahtoo miehen joka on jollain tasolla "jännittävä", ei sitä muuten kehtaa tyttökavereille esitellä.

        Minun kokemuksen mukaan naiselle ei pitkässä juoksussa riitä tuo tavallinen, rauhallinen, tasapainoinen ja välittävä. Alkuun se riittää mutta ajan myötä nainen alkaa kaipaaman kaikenlaista jännittävää, reissuja eksoottisiin paikkoihin, vähän tasokkaampaa asumista jne, juttuja joilla tehdään muita kateellisiksi.

        Eikä myöskään nainen tunnu sitä ymmärtävän että kun rehellinen mies on jo kerran ilmaissut välittävänsä alkamalla suhteeseen naisen kanssa ettei se välittäminen siitä mihinkään lopu tai vähene, se on siellä vaikkei sitä välttämättä koko ajan toitottaisikaan kuuluviin. Rehti mies kyllä sitten kertoo kun lakkaa välittämästä ja sitä vähän arsyttää jos koko ajan tentataan itsestäänselvää asiaa tai väitetään että nyt on ongelma ja kriisi kun se ei koko ajan hölötä "rakstan rakstan".

        Ei kannata yleistää. Ei ole mitään "kaikkia naisia" tai "kaikkia miehiä" jotka tykkäävät tai ei tykkää jostain. Olemme kaikki yksilöitä.

        Naiset rakastaa korvilla ja pitävät pie.istä huomion osoituksista, miehet pitää mm huolenpidosta esim miesflunssan aikana, kodista, yms. Miksi rakastava ihminen ei voi tehdä sen, mikä toiselle on tärkeää? Jos naiselle on tärkeää kuulla rakkauden sanoha, miksi ei sitä rakastav a mies voi sanoa sitten niitä, tippuuko kieli pois?


      • N38 kirjoitti:

        Ei kannata yleistää. Ei ole mitään "kaikkia naisia" tai "kaikkia miehiä" jotka tykkäävät tai ei tykkää jostain. Olemme kaikki yksilöitä.

        Naiset rakastaa korvilla ja pitävät pie.istä huomion osoituksista, miehet pitää mm huolenpidosta esim miesflunssan aikana, kodista, yms. Miksi rakastava ihminen ei voi tehdä sen, mikä toiselle on tärkeää? Jos naiselle on tärkeää kuulla rakkauden sanoha, miksi ei sitä rakastav a mies voi sanoa sitten niitä, tippuuko kieli pois?

        Yksilöitä ollaan toki ja se olisi hyvä miesten sekä naisten ymmärtää. Juurikin siksi kun naiset tuntuu aina odottavan r-sanoja mutta samaan aikaan ne ei ymmärrä miten painava sana se r-sana on, ei sitä huudella jatkuvasti koska jos huudeltaisiin sehän menettäisi merkitystään joka huutelulla, jos siitä tulisi arkipäivää voisit olla aika varma ettei sillä tarkoiteta mitään kun se olisi vain sana mmuiden sanojan joukossa. Rehti ja kunnollinen mies sanoo r-sanan ehkä kerran ja se pysyy voimassa jos ei muuta ilmoita, saattaa se joskus herkkänä hetkenä sen toistekin lipsauttaa mutta ei se sitä ala viljelemään kun se on sille painava sana ja se toivoo että nainen ottaa sen tosissaan silloin kun sen kuulee.

        Nyt taidan mennä nukkumaan, hyviä öitä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Yksilöitä ollaan toki ja se olisi hyvä miesten sekä naisten ymmärtää. Juurikin siksi kun naiset tuntuu aina odottavan r-sanoja mutta samaan aikaan ne ei ymmärrä miten painava sana se r-sana on, ei sitä huudella jatkuvasti koska jos huudeltaisiin sehän menettäisi merkitystään joka huutelulla, jos siitä tulisi arkipäivää voisit olla aika varma ettei sillä tarkoiteta mitään kun se olisi vain sana mmuiden sanojan joukossa. Rehti ja kunnollinen mies sanoo r-sanan ehkä kerran ja se pysyy voimassa jos ei muuta ilmoita, saattaa se joskus herkkänä hetkenä sen toistekin lipsauttaa mutta ei se sitä ala viljelemään kun se on sille painava sana ja se toivoo että nainen ottaa sen tosissaan silloin kun sen kuulee.

        Nyt taidan mennä nukkumaan, hyviä öitä.

        Ymmärrän kyl sunkin pointtisi tässä. Mut itse naisena haluan kuulla, nähdä, kokea ja aistia että toinen välittää. Kun suhteessa moni on vain siks, ettei tarvii olla yksin, ja mä en halua että kumppani on mun kanssa ainoastaan siksi, koska ei haluaa olla yksin.

        Siinähän se on, kun sellainen nainen kun mie, joka haluaa avointa tunteiden näyttämistä on suhteessa miheen, jolle taas on tärkeää ettei turhaan tunteista lässytetä, niin kumpikin loppujen lopuksi voi huonosti. Nainen purkaa tyydyttämättä jäänyttä tarvetta nalkuttamalla kaikesta turhasta ja mies pakenee vielä enemmän kuoreensa, koska ei ymmärrä mistä kaikki nalkutus johtuu. Siksi on munkin tärkeää miettiä tarkasti, kannattaako lenkkeillä tämän miehen kanssa lisää... en halua hajottaa ketään enkä aiheuttaa turhia tunteita. Kun tuskin voisimme olla onnellisia yhdessä :/

        Hyviä öitä, nyt mäkin nukkumaan :)


      • N38 kirjoitti:

        Ymmärrän kyl sunkin pointtisi tässä. Mut itse naisena haluan kuulla, nähdä, kokea ja aistia että toinen välittää. Kun suhteessa moni on vain siks, ettei tarvii olla yksin, ja mä en halua että kumppani on mun kanssa ainoastaan siksi, koska ei haluaa olla yksin.

        Siinähän se on, kun sellainen nainen kun mie, joka haluaa avointa tunteiden näyttämistä on suhteessa miheen, jolle taas on tärkeää ettei turhaan tunteista lässytetä, niin kumpikin loppujen lopuksi voi huonosti. Nainen purkaa tyydyttämättä jäänyttä tarvetta nalkuttamalla kaikesta turhasta ja mies pakenee vielä enemmän kuoreensa, koska ei ymmärrä mistä kaikki nalkutus johtuu. Siksi on munkin tärkeää miettiä tarkasti, kannattaako lenkkeillä tämän miehen kanssa lisää... en halua hajottaa ketään enkä aiheuttaa turhia tunteita. Kun tuskin voisimme olla onnellisia yhdessä :/

        Hyviä öitä, nyt mäkin nukkumaan :)

        "Siinähän se on, kun sellainen nainen kun mie, joka haluaa avointa tunteiden näyttämistä on suhteessa miheen, jolle taas on tärkeää ettei turhaan tunteista lässytetä, niin kumpikin loppujen lopuksi voi huonosti."

        Niin no saahan se nainen toki avoimesti tunnustaa rakkauttaan ja muuta, kyllä se miehelle sopii kunhan miehen ei tarvitse lähteä siihen mukaan. Niin ja ei mies välttämättä voi huonosti, ihan tutkitustikin miehet yleensä ovat aika tyytyväisiä liittoihinsa, niitä alkaa ahdistamaan vasta sitten kun nainen alkaa vaatimaan kaikenlaisia tunteiden avaamisia, höpöttää jatkuvasti parisuhteen tilasta, roudaa parisuhdeterapiaan ja muuhun. Miestä varmaan yleensä vituttaa semmoinen touhu jos siihen joutuu mutta saattaa suostua leikkimään mukana jos se juttu naiselle on kovinkin tärkeää, ei kukaan mies semmoista oikeasti tarvitse tai halua.


    • En huomioi naisia mitenkään.

      • Miksi et?


      • ouitty kirjoitti:

        Miksi et?

        Ettei ne saa mitään hassuja ideoita. :-I


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Jännämiehet on romanttisia ja kehuvat naisiaan alvariinsa. Ostavat kukkia ja kokkaavat ruokaa. Välillä nainen saa turpiin mutta sitten jännämies taas kehuu naista ja nainen leppyy.

      • No ei mua koskaan mies ole lyönyt. Mutta olen saanut kyllä kukkia, kokkaamisia ja huomiota... onko se sitten mielestäsi normaali mies, kunnon äijä, naisen unelma joka ei juo eikä petä eikä hakkaa, automaattisesti osaamaton ilmaisemaan tunteitaan tai huomioimaan naisen tarpeita?


      • EdesUnissa

        Nämä jännämiehet saavat palstalla liikaa huomiota ja heidän kykyjään yliarvioidaan. En kiellä etteivätkö he voisi vedota marginaaliseen osaan naisia, mutta emme kilpaile samasta naisryhmästä. Monesti unohdetaan ettei kaikki naiset ole kiinnostavia kaikille miehillekään, joten marginaalissa elävien keskinäinen pariutuminen ei ole keneltäkään pois.
        Nämä jännämiehet jos kirjoittelisivat tänne niin vasta katkeria olisivatkin. Heidän tavoittelunsa ulkopuolella on 90% naisista.


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      En pääse huomioimaan naista koskaan koska naiset ei halua tutustua.

      • Kiltti-ja-kunnollinen

        On olemassa miehiä jotka ovat kiinnostuneita naisen yläpäästä ja naisen ajatuksista mutta sellaisia miehiin naiset ei halua tutustua. Itsekkin kerroit että olet ollut kontrolloivan jännämiehen kanssa.


      • Kiltti-ja-kunnollinen kirjoitti:

        On olemassa miehiä jotka ovat kiinnostuneita naisen yläpäästä ja naisen ajatuksista mutta sellaisia miehiin naiset ei halua tutustua. Itsekkin kerroit että olet ollut kontrolloivan jännämiehen kanssa.

        Ei hän ollut jännämies. Itseasiassa hyvin naisellisen oloinen, ulkonäköä en osaa arvioida, sillä minusta ihmiset ovat kauniita, hänellä oli vain itsetunnon kanssa ongelmia isoja. Siitä nuo kontrolli ja mustaisukkaisuus...


    • YksAtm

      Mie tykkään, kiusotella ja käyskennellä ja pitää kivaa puolison kanssa, tarpeen mukaan.... ;)

    • No tässä on yksi joka on aikalailla kuvailemasi kaltainen, enkä ole täydellinen eikä tarvi naisenkaan olla

      • Ai oletko :) kiva lukea, että teitä sittenkin on olemassa :)

        Pieni uskon kipinä syntyi siitä, ettei suuntautumista tartte vaihtaa :)


      • N38 kirjoitti:

        Ai oletko :) kiva lukea, että teitä sittenkin on olemassa :)

        Pieni uskon kipinä syntyi siitä, ettei suuntautumista tartte vaihtaa :)

        Kiitos vaan.
        Ihan hyviä kommentteja sulla mitä on tullut lueskeltua


    • Mäenvoi

      Sikälimikäli persoonatttomasti voi vaikuttaa kenenkään elämään.

    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Naiset ei todellakaan halua mitään rauhallista tylsää miestä. Ätminä on ihan turha miettiä tätä aloitusta koska en pääse koskaan naisen kanssa samaan pöytään.

      • No jos ohjelmoit itseäsi valmiiksi epäonnistumiseen, et millään voi onnistuakaan ;). Totta...


      • Näin joskus ajatellut itsestänikin mutta tajunnut sen että kiltteys, herkkyys ja tunteellisuus eivät todellakaan ole paha asia, ne ovat vahvuus. Tottakait itsevarmuutta pitää olla ja kun tiedostaa että on hyvä mies ja kelpaa naiselle niin sekin alkaa näkyä päälle päin ja sen naiset huomaavat että on itsevarma mies.
        Helppoahan se ei ole ja vielä vaikeampaa myöntää itselleen mutta itellä helpotti kun myönsin itselleni sen että olen surkutellut ja rypenyt itsesäälissä liikaa ja että se ai auta asiaa ja myös se piti myöntää että itsevarmuus ollut nolla vaikka uskotteli että hyvä itsevarmuus on edelleen, kun tiedostin tuon nousi itsevarmuuskin huippuunsa, mikä on aina ollut minussa mutta olen kahlinnut sen välillä vastoinkäymisten takia ja antanut vaikuttaa joidenkin asioiden liikaa. Onneksi ihmisenä voi aina kasvaa ja oppia uutta niin ja kun olet sinut itsesi kanssa ja rakastat myös itseäsi niin sekin vaikuttaa positiivisesti ja sekin pitäisi näkyä muillekkin. Tottakait myös ottaa muut huomioon.


    • Sairas.olet

      Opettelisit olemaan yksinään vähän aikaa. Pitääkö se jatkuvasti olla joku paijaamassa ja kehumassa?

      • Pitääkö eristäytyä ihmisiltä kokonaan? Minkätakia? Eikö siis voi lenkkeillä ja jutellakaan, vaan teljetä itseään kotiin, kuin vankilaan ? Miksi?

        Mä en voi sille mitään, että herätän mielenkiintoa miehissä. Ja niitä toki ympärilläni on, jos vain haluaisin "ottaa". Minä kuitenkaan leiki ihmisillä ja tunteilla, mutta minusta on mukava tutustua uusiin ihmisiin. Eikä se, että pohtii sopisiko tuo tai tuo kumppaniksi, ole mikään huono juttu. Itsetuntemus on hyvä asia.


      • Tuota ihmettelen tosiaan että miksi jotkut sanoo että opettele olmaan yksin? Kyllä minä tykkään olla yksin välillä monta viikkoakin ja se tekee hyvääkin mutta kyllä minä myös tarvin ihmiskontakteja ja jos ja kun löydän sen ihanan naisen parisuhteeseen niin teen heti selväksi että minä tarvin myös omaa aikaani ja arvsotan myös naista sen verran että hänelläkin pitää olla omaa aikaansa.
        Kultainen keskitie...


      • N38 kirjoitti:

        Pitääkö eristäytyä ihmisiltä kokonaan? Minkätakia? Eikö siis voi lenkkeillä ja jutellakaan, vaan teljetä itseään kotiin, kuin vankilaan ? Miksi?

        Mä en voi sille mitään, että herätän mielenkiintoa miehissä. Ja niitä toki ympärilläni on, jos vain haluaisin "ottaa". Minä kuitenkaan leiki ihmisillä ja tunteilla, mutta minusta on mukava tutustua uusiin ihmisiin. Eikä se, että pohtii sopisiko tuo tai tuo kumppaniksi, ole mikään huono juttu. Itsetuntemus on hyvä asia.

        Hyvä että tollasia naisiakin on, on näitä tunteiden leikkijöitä menneisyydessä tulut vastaan ja ei kyllä tosiaan ole kivaa, en kyllä ainakaan tarkotuksella leikkis ikinä kenenkään tunteilla.
        Hyvä tosiaan pohtia ja mitä sitten vaikka välillä ihastuis tai rakastuis ja saa pakit kun siitäkin voi oppia jotain.
        Ja mitä tunteisiin tulee, osaan ajatella järjellä vaikka omaankin herkän ja tunteellisen puolen ja menen mieluummin järellä mutta minkä virheen itse tehnyt että ei antanu aikaa itelle käsitellä tunteitaan kun sydänsuruja tuli, nytkin on edelleen sydänsuruja, ei niin pahasti enää ku aiemmin mutta antaa vain aikaa että tunteet hiipuu. Pitää vain jatkaa elämäänsä normaalisti, eikä ole paha jos välillä itkettää sillon pitää itkeä tai jos suututtaa niiin sillon on vihanen enkä tarkota että toiseen sitä vihaa purkaa mutta lähtee vaikka kuntoslaille kun suututtaa niin sillä se tunne lähtee.


    • onniitä

      Kyllä on deittailen para-aikaa espanjalaista miestä joka on romanttinen, huomioonottava, ei draamaile turhasta, koulutettu, hyvässä työssä, sosiaalinen ja ilmaisee tunteensa, ei pätkääkään kontrolloiva, stabiili muttei todellakaan tylsä.

      • Hienoa :) onnea teille! Eli varmasti tuollaisia on :)


      • Muuta sen kanssa ulkomaille.


      • EdesUnissa

        Noissa yli kulttuuri ja kielirajojen menevissä suhteissa kannattaa odottaa ainakin yhdessäasumiseen saakka ennen kuin muodostaa mielipiteensä toisesta. Yhteisen äidinkielen puuttuminen rajoittaa toisen ymmärtämistä täydellisesti, joten ihminen luo suhteen alussa toisesta ideaalikuvan.
        Joko olet vieraillut miehen perheen luona ? Siitä se totuuden löytyminen alkaa etelä-eurooppalaisten kanssa.
        Itselläni on ollut yhtäpaljon noita ulkomaalaisia naisystäviä kuin suomalaisia, joten olen tottunut olemaan hiukan kuulolla, että millainen henkilö tässä onkaan kysymyksessä.


      • onniitä

        puhutaan molemmat sujuvaa englantia joten kielimuuria meillä ei ole, kumpikin on opiskellut englanninkielisessä koulutusohjelmassa ja minä opin englantia 3-vuotiaana, joten se on käytännössä toinen äidinkieleni, monesti sanatkin tulee ensiksi englanniksi minulle mieleen.
        Ei olla vielä kovin pitkään tapailtu eli en ole tavannut hänen perhettään mutta kyllä olen mielestäni muodostanut hänestä aika realistisen kuvan, en juokse pää pilvissä vaan todellakin minulle on tärkeää tutustua toiseen mahdollisimman hyvin ja arvioida onko hän oikeasti minulle sopiva kumppanina, kiva ulkonäkö ja söpö aksentti ei todellakaan riitä.
        Olen nuoruudessani seurustellut erittäin kontrolloivan henkilön kanssa joten tunnistan kyllä helposti merkit kaikesta kontrollista, manipulaatiosta, mustasukkaisuudesta jne, samoin tunnistan milloin joku on stabiili.


      • onniitä
        super-atm kirjoitti:

        Muuta sen kanssa ulkomaille.

        espanja olisi kyllä houkutteleva kohde asuinmaana olin suhteessa tai en, jos siis työasiat saisi siellä järjestettyä.


      • onniitä kirjoitti:

        espanja olisi kyllä houkutteleva kohde asuinmaana olin suhteessa tai en, jos siis työasiat saisi siellä järjestettyä.

        Tsemppiä vaan ja onnea matkaan. Tuntuu että monella naisella sanat on tekoja suuremmat ja paljon vihaa ja kostonhalua suomalaisia miehiä kohtaan, ulkomaisista miehistä ja ulkomaille muuttamisesta puhuttaessa.


    • cbdcccccc

      On kyllä pakko myöntää, että on varsin hankala löytää sielultaan(kin) kiinnostavia naisihmisiä. ..joogaa, salkkareita, soulia, tanssimista, koiria, horoskooppeja, trendejä, sushia, hipsteröintiä, lenkkeilyä, hevosia, korkeakoulutusta.. ja aivoissa ei ole muka isoja eroja sukupuolten välillä.

      • No millainen nainen sinua kiinnostaa esim? Siis hänen ajatustenlku ois: ?


      • cbdcccccc
        N38 kirjoitti:

        No millainen nainen sinua kiinnostaa esim? Siis hänen ajatustenlku ois: ?

        Jotain oleellista yhteistä saisi olla, jos ei muuten niin sitten ihan varsinkin tavoissa ajatella ja hahmottaa maailmaa.


    • Romanttistatietämättä

      Miehet ovat surkeita tuossa romantiikan saralla. Minäkin kun riitelin kerran miehen kanssa ja haki perusteluja tilanteemme huonoon aikaan. No väitti että oli järjestänyt romanttisen illan ja minä olin vain sänkyyni mennyt enkä huomannut asiaa. Kun kysyin milloin ja miten se ohi meni? Ei osannut vastata. Sanoin seuraavan kerran kun järjestää romanttista iltaa niin kertoisi minullekin ja antaisi osallistua. Miehet todella kuvittelevat naisen " vaistoavan sen romanttisen illan. Säälittävää mutta näinkin voi olla. On se nyt osannut järjestää romanttista ihan kertoen. Puhumattomia miehiä löytyy ja oppii ne ajan kanssa.

      • Niin. Toisessa avioliitossani kävi kerran samoin :( toinen koki romantiikkan osoitukseksi tiskikoneen tyhjentämistä ja sitä sitten ahkerasti osoitti, eikä uskonut, kun sanoin että se ei ole poikkeavaa juttu miehelle, et kone tyhjentää vaan ihan miehen omakin oikeasti velvoite, kun asutaan samassa taloudessa... mutta tosiaan, ollaan niin monenlaisia täällä pallolla, toivottavasti mullekki se sopiva sit löytyypi :)


      • "No väitti että oli järjestänyt romanttisen illan ja minä olin vain sänkyyni mennyt enkä huomannut asiaa. "

        Etkö muka huomannut sitä keittön pöydällä palavaa kynttilää? Olisiko sen pitänyt muka olla jotain tuoksumallia? Kyllä sitä muuten ollaan aina tarkkoja ja vaatimassa mutta ei prkle sitten ihan tahallaan olla huomaavinaan kun toinen yrittää olla romanttinen :(


      • N38 kirjoitti:

        Niin. Toisessa avioliitossani kävi kerran samoin :( toinen koki romantiikkan osoitukseksi tiskikoneen tyhjentämistä ja sitä sitten ahkerasti osoitti, eikä uskonut, kun sanoin että se ei ole poikkeavaa juttu miehelle, et kone tyhjentää vaan ihan miehen omakin oikeasti velvoite, kun asutaan samassa taloudessa... mutta tosiaan, ollaan niin monenlaisia täällä pallolla, toivottavasti mullekki se sopiva sit löytyypi :)

        tuommoisia te naiset olette :( Jos olisikin joku jännäjyysteri kyseessä joka ei ikinä vahingossakaan tyhjennä tiskikonetta vaan heittää sen pihalle ja laittaa teidät käsin tiskaamaan s..na ja sen kerran kun jättää leipomatta turpaan perjantaikännissä niin sen te sitten koette romanttiseksi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        tuommoisia te naiset olette :( Jos olisikin joku jännäjyysteri kyseessä joka ei ikinä vahingossakaan tyhjennä tiskikonetta vaan heittää sen pihalle ja laittaa teidät käsin tiskaamaan s..na ja sen kerran kun jättää leipomatta turpaan perjantaikännissä niin sen te sitten koette romanttiseksi.

        No eiii... sie käsitit väärin mua, anteeks. En ehkä osaa ilmaista hyvin ajatuskulkuani sanoin.


      • Mijnä kyllä uskallan väittää muuta tuosta romantiikasta, kyllä miehet osaa olal romanttisia, sitten toinen asia ja en väitä että tietäisin naisista kaiken (en tosiaankaan tiedä) mutten ihan uuno ole naisten kans kuitenkaan niin osa naisista pitää miehiä jotenkin itsestäänselvinä ja yksinkertasian, ei miehet ole niin simppeleitä ku jotkut luulee.


      • Tkirjaimellaalkavamies kirjoitti:

        Mijnä kyllä uskallan väittää muuta tuosta romantiikasta, kyllä miehet osaa olal romanttisia, sitten toinen asia ja en väitä että tietäisin naisista kaiken (en tosiaankaan tiedä) mutten ihan uuno ole naisten kans kuitenkaan niin osa naisista pitää miehiä jotenkin itsestäänselvinä ja yksinkertasian, ei miehet ole niin simppeleitä ku jotkut luulee.

        Menee ihan väärään kohtaan nää kommentit, tarkotin tän sille joka sanoi ettei miehet ole romanttisia


      • 2322
        N38 kirjoitti:

        Niin. Toisessa avioliitossani kävi kerran samoin :( toinen koki romantiikkan osoitukseksi tiskikoneen tyhjentämistä ja sitä sitten ahkerasti osoitti, eikä uskonut, kun sanoin että se ei ole poikkeavaa juttu miehelle, et kone tyhjentää vaan ihan miehen omakin oikeasti velvoite, kun asutaan samassa taloudessa... mutta tosiaan, ollaan niin monenlaisia täällä pallolla, toivottavasti mullekki se sopiva sit löytyypi :)

        Luojan kiitos mun mies pitää kotihommiin osallistumista ihan perusjuttuna. Mutta ei sekään juuri romantiikkaa harrasta, kukkia ei ole tullut koskaan ja kynttilöitä meillä ei varmaan edes ole. Ei ole kyllä juuri haitannut kun en itsekään romanttisista yllätyksistä niin välitä. Sanallinen rakkaudentunnustus tulee silloin tällöin ja se riittää mulle mainiosti.


    • Pillujen--asiantuntija

      Romantiikka on nykyään ihan out. Nainen on tyytyväinen kun mies tulee baarista yöksi kännissä kotiinsa ja sanoo rakastavansa. Harva mies järkkää mitään kynttilä illallista naiselleen.

      • Nykyisin osa nojaa liikaa stereotyyppeihin ja nuihin iltapäivälehtien huuhaa tutkimuksiin. Kyllä terve järjen käyttö on sallittua. Minä ainakin olen oma itseni ja mitä naisiin tulee niin pyrin kuunteleen naisten neuvoja koska siitä oppii oikeasti vaikkei kaikkiin samat asiat toimikkaan, siinä kun tutustuu oppii tietämään mistä toinen pitää ja pitäähän se osata puhuakkin näistä.


    • Ehkäpä sinun ongelmasi on se että etsit täydellisyyttä? Luultavasti ajattelet itsekin olevasi täydellinen romatiikalla ja ties millä täyteen ahdettu turbo nainen? Täydellisyyttä ei ole edes elokuvissa. Romantiikkaa saa kun sitä antaa. Tämä antamista juttu toimii siis kaikkeen muuhunkin. Eli onnellisia ovat ne jotka antavat toiselle, eikä ne jotka ottavat ja odottavat toiselta jotain.

      • Totta nuo viimeiset lauseesi. Mä tiiän vain mikä lisää onnellisuuden tunnetta ja mitä haluan suhteelta ja toiselta. Tiedän myös minkä asioiden puuttuminen vähentää onnellisuuden tunnettani ja millainen olen silloin... niin suosiolla mietin tarkkaan ennen suhteeseen ryhtymistä, en halua hajottaa ketään enkä tulla hajoitetuksi.


    • markmenove

      Totta kai naista pitää huomioida ja arvostaa. Suhde on parhaimmillaan myös hieno ystävyyssuhde, jossa molemmat voivat jakaa asioitaan. Suhde jossa molemmat tulevat huomioiduksi, halutuksi ja rakastetuksi. Itseasiassa sellaisessa elänkin.

    • jhbkfjn

      Sinun vaihtoehtosi ovat tyytyä siihen, mitä saat ja oppia rakastamaan sitä tai sitten olla ilman ja haluamatta mitään. Tähän tiivistyy ihmisenä oleminen.

      • Voiko kumppania oppia rakastamaan? Ehkä käsitykseni rakastumisesta on liian...hmm... lapsellinenen... ajatuksia , ajatuksia... kiitti tästä :)


    • 30jajotain

      En tiedä kun ei ole tullut oltua minkäänlaisessa suhteessa joten vaikea arvioida millä tavalla naisen kanssa tulisi käyttäytymään.

    • niin onko ns sekoituksia olemassa 😂 kannattaako viel oottaa, vai heittää hanskat tiskiin ja muuttua lesboksi 😂😂😂 "

      Kyllä mä luulen että jostain voi löytää jonkun joka on sekä "arkinen" että epätasapainoinen. Älä menetä toivoasi.

    • Fklmweklfmklsdsdf

      En koe että minun tehtäväni on odottaa jonkun kiinnostuvan itsestäni - vaan minun tehtäväni on tehdä itseni kiinnostavaksi.

      Katson että se tarjonta mitä oikeasti edustan seuloo väestä ne jotka kiinnostuvat minusta tarjontani perusteella olkoon se sitten ulkoista tai sisäistä arvoa, pelkästään sellainen että "koen itse olevani..." ei yksinkertaisesti riitä, se jättää muut täysin kylmäksi. En koskaan markkinoi itseäni adjektiiveilla joilla kuvailen itseäni, vaan edustamalla ajatuksissani ja teoissani ja valinnoissani niitä arvoja ja asioita joita olen.

      Jos kukaan ei kiinnostu sinusta tarjontasi perusteella ei havaitsijoissa ole mitään lähtökohtaista vikaa - vaan sinä et ole kiinnostava.

    • Sinkkumies---

      Romantiikka on elokuvien luoma illuusio. Naiset odottaa jotain satumaisia treffejä jossa joku kuuluisa muusikko pimputtaa pianolla alkusävelet että naiselta alkaa valuu kyyneleitä. Sitten syödään illallista ja turistaan päivän kuulumiset. Loppuillasta ei jaksa edes panna kun on niin väsynyt.

      • 3453

        Todellakin. Joku sääliö ostelee kukkasia, lurittelee runoja ja toivottaa päälle hyvää yötä antaen samalla pusun poskelle, minkä jälkeen joku nuljaska panomies tulee panemaan sääliön deittiä oikein kunnolla.


    • Nainen saa sen kukkakimpun ja sen on parempi kelvata perkele!

      • EdesUnissa

        Se kukkakimppu kelpaa jos se on itse ostamasi. Vein kerran kukkia naiselleni, ja se kehui että "ovatpas ne kauniita, kuinka löysit ne kun et ole varsinainen floristi ?"
        Olin silloin niin lapsellinen että vastasin rehellisesti että pyysin sihteeriäni hakemaan ne. Sen jälkeen ne kukat olivat ihan perseestä ja minä tunteeton idiootti.

        Eli pitkän mokailu historian omaavana uskon että oleellisinta ei olekaan se ele, ja sen korkea laatu, vaan ettei siinä ole kukaan muu nainen minua auttanut.


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Se kukkakimppu kelpaa jos se on itse ostamasi. Vein kerran kukkia naiselleni, ja se kehui että "ovatpas ne kauniita, kuinka löysit ne kun et ole varsinainen floristi ?"
        Olin silloin niin lapsellinen että vastasin rehellisesti että pyysin sihteeriäni hakemaan ne. Sen jälkeen ne kukat olivat ihan perseestä ja minä tunteeton idiootti.

        Eli pitkän mokailu historian omaavana uskon että oleellisinta ei olekaan se ele, ja sen korkea laatu, vaan ettei siinä ole kukaan muu nainen minua auttanut.

        Ne on ne tunteet jotka merkkaa naiselle.

        Ihan sama mistä se puska on kerätty kuhan se on tunteella.


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Se kukkakimppu kelpaa jos se on itse ostamasi. Vein kerran kukkia naiselleni, ja se kehui että "ovatpas ne kauniita, kuinka löysit ne kun et ole varsinainen floristi ?"
        Olin silloin niin lapsellinen että vastasin rehellisesti että pyysin sihteeriäni hakemaan ne. Sen jälkeen ne kukat olivat ihan perseestä ja minä tunteeton idiootti.

        Eli pitkän mokailu historian omaavana uskon että oleellisinta ei olekaan se ele, ja sen korkea laatu, vaan ettei siinä ole kukaan muu nainen minua auttanut.

        Tärkeää on se, että mies näkee "vaivaa", käyttää aikaansa johonkin, mikä tekisi kumppaninsa iloiseksi. Vaikka se olisikin pieni ele tai teko. Silloin nainen kokee olevansa tärkeä miehelle.


      • Eräkettu kirjoitti:

        Ne on ne tunteet jotka merkkaa naiselle.

        Ihan sama mistä se puska on kerätty kuhan se on tunteella.

        Juur näin :)


      • N38 kirjoitti:

        Tärkeää on se, että mies näkee "vaivaa", käyttää aikaansa johonkin, mikä tekisi kumppaninsa iloiseksi. Vaikka se olisikin pieni ele tai teko. Silloin nainen kokee olevansa tärkeä miehelle.

        Sitä haetaan voikukkia koska tiedetään että nainen tykkää kukista.


      • Eräkettu kirjoitti:

        Sitä haetaan voikukkia koska tiedetään että nainen tykkää kukista.

        Vaikka, ei niillä kukilla ole merkitystä, vaan sillä ajatuksella :D


      • N38 kirjoitti:

        Vaikka, ei niillä kukilla ole merkitystä, vaan sillä ajatuksella :D

        Mitä siitä ajatuksesta saa palkkioksi? :D


      • Eräkettu kirjoitti:

        Mitä siitä ajatuksesta saa palkkioksi? :D

        Toiselle hyvän mielen ja itselle rakkauden osoituksia :) hyvän kestävän suhteen, jossa kumpikin osoittaa toiselle välittämistä teoin, sanoin ja pikku elein :) eiks ole hyvä palkinto?


      • N38 kirjoitti:

        Toiselle hyvän mielen ja itselle rakkauden osoituksia :) hyvän kestävän suhteen, jossa kumpikin osoittaa toiselle välittämistä teoin, sanoin ja pikku elein :) eiks ole hyvä palkinto?

        Minkälaisia ne rakkaudenosoitukset sitten olisi? :D


      • Eräkettu kirjoitti:

        Minkälaisia ne rakkaudenosoitukset sitten olisi? :D

        No varmaan jokainen nainen omalla tavalla huomioi :)'. Mä esimerkiksi pidän hyvää huolta, en jäkätä, hoivaan "miesflunssaaki" tosissani, teen pieniä huomionosoituksia, sellaisia joista tiedän kumppanin nauttivan :) kun olen kumppanin kanssa onnellinen, hän on minulle ainut mies maailmassa ja sen kyllä näytän ja kerron. Arvostan ja kiitän, valmistan aamiaista ja kaikkea... riippuu mistä kumppani tykkää :) toki se makkaripuoli on silloin hyvin kiva kumppanilleni :D


      • N38 kirjoitti:

        No varmaan jokainen nainen omalla tavalla huomioi :)'. Mä esimerkiksi pidän hyvää huolta, en jäkätä, hoivaan "miesflunssaaki" tosissani, teen pieniä huomionosoituksia, sellaisia joista tiedän kumppanin nauttivan :) kun olen kumppanin kanssa onnellinen, hän on minulle ainut mies maailmassa ja sen kyllä näytän ja kerron. Arvostan ja kiitän, valmistan aamiaista ja kaikkea... riippuu mistä kumppani tykkää :) toki se makkaripuoli on silloin hyvin kiva kumppanilleni :D

        Mikä ihme on "miesflunssa"? :D

        Onko siinä miehen kärsä tukossa ja vaimon pitää avata se? :D


      • Eräkettu kirjoitti:

        Mikä ihme on "miesflunssa"? :D

        Onko siinä miehen kärsä tukossa ja vaimon pitää avata se? :D

        No höh... etkö sä tiiä :) no tollaine tietty, hyvin vakava asia.
        https://youtu.be/l3vp8fALDx0


      • N38 kirjoitti:

        No höh... etkö sä tiiä :) no tollaine tietty, hyvin vakava asia.
        https://youtu.be/l3vp8fALDx0

        Kyllä on aika vakavan olonen asia. :D

        Hyvä nainen pitää huolta. :)


    • super-atm_

      Huomioin naisia sylkemällä, potkimalla ja hakkaamalla niitä.

      • No ei sitten ihmekään, ettet ole naista löytänyt, kun asenteesi heitä kohtaan on tollainen.


      • onniinviehättäviämiehiä

        :D Joskus täältä saa ihan kunnon naurut :D


    • Ätmi-sinkku

      Ostin kerran kukkia ystävä naiselle koska olin iihastunut. no nainen heitti kukat roskiin

    • zädädättädäpän

      En tuollaisia jotka ovat osoittautuneet jo aiemmin epäluotettaviksi primadonniksi jotka asettautuvat suhteissa puudelin asemaan palveluksia odottelemaan puhumattakaan tasa-arvoisesta ja tasapainoisesta suhteesta.

      Ihmisiin suhtaudun kuten ihmisiin kuuluu ja kuinka joviaalisti tänä päivänä ihmisiin ylipäätään suhtaudun.

    • Beenthere45

      Itse tykkään aina välillä huomioida miestä ja totta puhuen se on melkoinen pettymys jos toinen ei koskaan tee samoin. Jos toinen on aina ottavana osapuolena, niin kyllä se lopahtaa se omakin huomioimisen halu. Sitten ihmetellään kuinka ollaan ajauduttu kämppäkaverisuhteeseen.

      Tuli myös nähtyä tapaus, joka suhteen alussa mies kehui aina kuinka hän osaa huomioida naista. Osasi toki joskus, vaan puheeksi paljon jäi.

      Eikä ne huomioimiset tarvitse mitään isoja olla, pienet eleetkin lämmittää paljon. On se toisen huomioonottaminen ja romantiikka tosi tärkeitä, jos halutaan pitää suhde elinvoimaisena. Kyllä kaikki nuo kuuluvat parisuhteeseen, jos niitä ei koskaan ole, niin mitäpä sillä suhteella tekee. Tyhjän saa pyytämättäkin..

    • eimunjuttuni

      Itse en ole romanttinen enkä odota sitä mieheltäkään.

    • m-i-e-s

      Huomioinko naisia? Oi kyllä huomioin, miten? Se taas on aivan tilanne ja/tai tapaus kohtaista (unohtamatta sijaintia, tapahtumaa tai ajankohtaa). Olenko kiinnostunut persoonasta? Noh tämä riippuu ihan siitä persoonasta ja kuinka luotaan työntävä se kokonaisuudessaan on. Ymmärrän erinomaisesti, että naiset saattavat tykätä kehuista, huomion osoituksista, kauniista sanoista ja vilpittömästä mielenkiinnosta häntä kohtaan. Näiden lisäksi ymmärrän ja osaan myös tulkita naisia, jotka eivät halua edellä mainittuja (ollenkaan tai juuri nyt) tai tarvitsevat juuri sillä hetkellä pientä piristysruisketta ns. tilannekomiikka (eli kyky lukea ja päätellä vallitsevia olosuhteita).

      Olemalla romanttinen on monta näkökulmaa, ensimmäiselle normaali arkinen askare on toiselle romanttinen teko jne. Voi olla romanttinen omalla tavalla, itsensä mielestä tai sitten tehdä asiat juuri niin kuin tietää toisen haluavan niiden tapahtuvan, joka enemmänkin on teatraalinen tapahtumasarja, kuin romanttinen tapahtuma. Tiesitkö että jotkut ihmiset osaavat ottaa itseensä, mikäli romanttinen tapahtumasarja ei ole mieleinen ja omaavat erittäin hyvät kyvyt ja vuorovaikutustaidot tuhotakseen vastapuolen romanttisuuden? Näkemykset, tulkinnat ja erot ovat tähtitieteellisiä.

      Onko olemassa miehiä, jotka olisivat naisen alapään lisäksi kiinnostuneita myös hänen yläpäästään ja sen sisällöstä? Totta kai on olemassa, hupsuko olet? =P
      Oikeastaan ei kannata kysyä, onko tuollaisia miehiä, vaan olenko sellainen nainen, että minun alapääni lisäksi minun yläpäässä on jotain mistä kiinnostua. =D

      • Hyvä vastaus :). Itseasiassa juuri tämäntyyppistä miestä haluaisin tavata... Joka pohtii, miettii ja kertoo ;) analysoi... kivakiva :) teitä siis on olemassa ;)


      • m-i-e-s
        N38 kirjoitti:

        Hyvä vastaus :). Itseasiassa juuri tämäntyyppistä miestä haluaisin tavata... Joka pohtii, miettii ja kertoo ;) analysoi... kivakiva :) teitä siis on olemassa ;)

        Valehtelisin jos väittäisin heitä olevan maailma puolillaan, mutta on heitä huomattavan paljon (tietenkin enemmän, mitä laajempi pinta-ala).
        Aina kannattaa mennä merta edemmäksi kalaan, niin saaliitkin paranee. =)


    • Huomioin, en ole pillun perässä tykkään keskusteluista ja sellasista rakentavista varsinkin, on kiva puhua naisen kanssa tunteista, kun naisen taas löydän suhteeseen niin ei tarvi pelätä etten kuuntelis ja puhuis vaikeistakin asioista ja kyllä kehun naista tietenkin ja osaan olla romanttinen.
      No sen tietää naiset jotka ovat minun kanssani olleet

      • Vaikutat mukavalta kirjoituksiesi perusteella :)


    • Tkirjaimellaalkavamies

      Yritän aina ollakkin mukava mutta osaan hermonikin menettää ja sillon saan hävetä silmäni päästäni mutta olen onneksi oppinut sen verran elämässä hillitteen että en suutu enää niin helposti, no jokaisessa on vähän temperamenttisuutta.
      Kiva jos noin joku ajattelee.

    • Rumasinkkumies-

      Miten mies voi kiinnostua persoonasta kun naisetkaan ei kiinnostu miehen persoonasta vaan ulkonäöstä. Mies ei pääse juttelee naiselle ellei ole vähintään tom cruisen näköinen ja julkkis.

    • romaantikko

      Mielestäni huomioin. Sinkkuna neutraalisti availen ovia ( tosin teen sen miehillekkin) Kannan kauppakassia ja huomioin vaikka nätin pikkujoulumekon ja kampauksen. En tuijota tissejä ja taputtele peppuja. Normikäytöstä siis.

      Parisuhteessa huomion esim. tekemällä ruokaa, kotitöillä, kokovartalohieronnalla ja merkkipäivien muistamisella. Kosketan päivittäin. Silloin tällöin saatan tuoda jopa kukkia, ja viedä ulos syömään, tai vaikka kylpylään. Arkisissa asioissa esim. kerran kun kumppani valitti polvikipua lenkillä, niin nappasin se syliin ja kannoin. Pyristeli äkkiä vapaaksi.. :D Mutta nauroi. Pyrin kuuntelemaan toista ja olemaan läsnä. Ilman kännykän räpläämistä ( tässä on mun heikko kohta. Olen kännykkäaddikti)

      Näissä huomion osoituksissa olen parisuhteissa ollessani huomannut sen, että ne vaativat aina myös sen, että kumppanilla on sydän mukana hommassa. Muuten siitä tulee vain vaivaannuttavaa, kun koittaa kumppania roudata kylpyläviikonlopulle, tai minilomalle, niin vastassa on murahdus, että katsellaan joskus. Tai kun koskettaa, niin toinen jäykistyy. Silloin jo yleensä tietää, että jokin on vialla, vaikka kysyttäessä sanotaankin, että mikään ei vaivaa. Mies on siinä mielessä herkkä otus, että sekin pelkää kynsilleen saamista. Ja tuo jäätävä tunnelma, ennen suhteesta lähtemistä, kylmää sydäntä. Olen minäkin jättäjänä ollut, mutta naiset pääsevät usein yllättämään jurrikkansa eroaikeillaan. Puhukaa niille enemmän. Ei ne muuten tajua... :)

      • Kivat sanat, vaikkei musiikki olekaan makuuni :)


    • Feefkmfwefwmfwemkf

      Naisen huomioiminen on äärimmäisen tylsää. Naisen pitää olla siis äärimmäisen hyvä että sitä jaksaa tehdä enempää kuin on oikeasti pakko.

    • Kukat on hienoa..

      Kuka on se Jukka josta puhuit?

      • Kyselin että mikä Jukka, viesti poistettiin 😂


      • N38 kirjoitti:

        Kyselin että mikä Jukka, viesti poistettiin 😂

        No sitähän mieki tässä mietin että kuka se Jukka on. :D


      • Eräkettu kirjoitti:

        No sitähän mieki tässä mietin että kuka se Jukka on. :D

        Mistä sä sen Jukan keksit :D


      • N38 kirjoitti:

        Mistä sä sen Jukan keksit :D

        No Jukkia riittää ja niitä aina näkee oudoissa paikoissa. :D


    • AtmJaIkisinkku

      Niin vieläkö on Miehiä jotka ajattelee Naisen alapäätä ja myös yläpäätä? Eli Holistisia Worshippereitä, eli NaistenPAlvojia... jaa. Ehkä etsimällä löydät lopulta sen mitä haet. :) Mun mielestä ainakin noi terveemmästä päästä olevat miehet ovat hyvinkin joustavia naisilleen että en luulisi olevan hankalaa sopeutua tämmöseen tilanteeseen. Siis kun ne jotka sinkkuna häärää, ovat hyvinkin huomaavaisia ulkonäkönsä ja olemuksensa suhteen niin luulisi se puhepuoli olevan vieläkin helpompaa niin kuin Karaoke.

    • 12plus12

      "Onko olemassa miehiä, jotka olisivat naisen alapään lisäksi kiinnostuneet myös hänen yläpäästä ja sen sisällöstä, olisivat huomavaisia, romanttisia, mutta samalla stabiileja ja rauhallisia... eikä mustasukkaisia... kun kavereitakin kun kuuntelen, tarinoissa on aina joko romanttinen epätasapainoinen tai "arkinen" stabiili... niin onko ns sekoituksia olemassa 😂 kannattaako viel oottaa, vai heittää hanskat tiskiin ja muuttua lesboksi"

      Kiinnostunut alapään lisäksi yläpäästä = Kyllä!
      Huomaavainen = Kyllä!
      Romanttinen = Kyllä!
      Stabiili = Kyllä!
      Rauhallinen = Kyllä!
      Ei mustasukkainen = Siihen kaatui! Olen mustasukkainen. Eli valitettavasti en ole etsimäsi mies :( Mutta onnea etsintään!

      • Hassu, en etsi ketään 12 12 :^/

        Kysyn vain et onko olemassa :^) sellaisia


      • 12plus12
        N38 kirjoitti:

        Hassu, en etsi ketään 12 12 :^/

        Kysyn vain et onko olemassa :^) sellaisia

        Minä en ainakaan ole, se oli pointti :)


      • 12plus12 kirjoitti:

        Minä en ainakaan ole, se oli pointti :)

        Et niin :^) koska sellaista ei ole olemassakaan :^)


      • Pilluhan siinä tulee taas mieleen kun nainen sanoo että rakastaa meikäläistä.


      • Eräkettu kirjoitti:

        Pilluhan siinä tulee taas mieleen kun nainen sanoo että rakastaa meikäläistä.

        Miksi? Se tulee mieleen :D?


      • N38 kirjoitti:

        Miksi? Se tulee mieleen :D?

        Se varmaan antaa jos se on meikäläiseen niin pahasti lääpällään. :D


      • Eräkettu kirjoitti:

        Se varmaan antaa jos se on meikäläiseen niin pahasti lääpällään. :D

        Hehheh, MIEHET :) Hyvällä tää :)


      • N38 kirjoitti:

        Hehheh, MIEHET :) Hyvällä tää :)

        Mitä muutakaan se meinais? :D


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe