1970-luvun hoitokokoukset

hoitokokoukset

Miksei 1970-luvun hoitokokouksia selvitetä SRK:n työvaliokunnan avustuksella seikkaperäisesti jokaisessa rauhanyhdistyksessä yksityiskohtaisesti?

14

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoito

      Sen tähden ei selvitettä, että moni hoitomies, on toiminut väärin, tämä on se syy että ei selvitettä .

    • 42432

      Mikä aika se on lain mukaan jolloin rikos vanhentunut?

    • vastaus_epäuskoiselle

      1. Kor. 1:18 Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      21 Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat.

      1. Piet. 5:8 Olkaat raittiit, valvokaat; sillä teidän vihollisenne perkele käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, ja etsii, kenen hän nielis.

      Luuk. 9:61 Vielä eräs toinen sanoi: "Herra, minä seuraan sinua, mutta anna minun ensin käydä hyvästelemässä kotiväkeni."
      62 Hänelle Jeesus vastasi: "Joka tarttuu auraan ja katsoo taakseen, ei ole sopiva Jumalan valtakuntaan."

    • 5643

      Onko näissä edes rikossyytettä, onko ne määritetty rikoksiksi, että olisi edes jotain vanhentumisaikaa? Onko tämä vain ihmisten murinaa?

    • Sotkua_kerrakseen

      Siksi koska SRK:ssa ei haluta myöntää sen harhaan menoa. Ehkä siellä ei muutenkaan haluta olla hämäräperäisten henkivaltojen aiheuttamien sotkujen altavastaajina. Ehkä ajattelevat, että koska Jumala salli tai peräti järjesti harhaan menon, ottakoon itse vastuun siitä ja sen korjaamisesta.

      • vihollinen_pettää

        Tätä hoitokokousporua ovat varmaan nostattamassa ne, jotka eivät halua kuulla Jumalan seurakunnasta sitä Jumalan sanan mukaista nuhtelua, mitä Suomen ev.-lut. kirkko tänä päivänä tarvitsee. Aikanaan Jumala lähetti profeetta Jeremian särkemään ja rakentamaan. Paholainen haluaa kääntää huomion pois siitä, mikä tänä päivänä sotii Jumalan sanan neuvoja vastaan ja vaatii purkamista, jotta Jumala itse saa olla jälleen rakentamassa.


      • Niin.se.pettää
        vihollinen_pettää kirjoitti:

        Tätä hoitokokousporua ovat varmaan nostattamassa ne, jotka eivät halua kuulla Jumalan seurakunnasta sitä Jumalan sanan mukaista nuhtelua, mitä Suomen ev.-lut. kirkko tänä päivänä tarvitsee. Aikanaan Jumala lähetti profeetta Jeremian särkemään ja rakentamaan. Paholainen haluaa kääntää huomion pois siitä, mikä tänä päivänä sotii Jumalan sanan neuvoja vastaan ja vaatii purkamista, jotta Jumala itse saa olla jälleen rakentamassa.

        Olen samaa mieltä. Paholainen on pettänyt SRK:n ja koko vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen sekä ottanut hallintavallan kyseisessä lahkossa.


      • sielunhoito
        vihollinen_pettää kirjoitti:

        Tätä hoitokokousporua ovat varmaan nostattamassa ne, jotka eivät halua kuulla Jumalan seurakunnasta sitä Jumalan sanan mukaista nuhtelua, mitä Suomen ev.-lut. kirkko tänä päivänä tarvitsee. Aikanaan Jumala lähetti profeetta Jeremian särkemään ja rakentamaan. Paholainen haluaa kääntää huomion pois siitä, mikä tänä päivänä sotii Jumalan sanan neuvoja vastaan ja vaatii purkamista, jotta Jumala itse saa olla jälleen rakentamassa.

        Miksi hoitokokouksissa, kiusatiin vanhoja ihmisiä, eikä annettu anteeksi vaikka vanhus pyysi .onko tämä jumalan sanan mukaista nuhtelua. en yhtään ihmetele ,vaikka jotkut ovat katkeria.


    • yleisvihje

      "Paholainen haluaa kääntää huomion pois ........."
      -
      Niin sitä pitää. Monelta lähtis "ylpeät lakerikengät ja hattu vit.uun"

    • väärähenki

      Minä arvelen, että moni nimellinen synti, joka ois pitänyt nimellisenä asiana korjata, pantiinkin 1970-luvulla "väärä henki"-nimityksen alle.
      Ei siis tehty parannusta itse pääasia, vaan tehtiin parannusta väärästä hengestä. Kaiken huipuksi SRK:n tuloinen pääsihteeri Einari Lepistökin Päivämies-lejden pääkirjoituksessa elokuussa 1979 antoi ymmärtää, että pääasia on "väärä henki", ei itse teko.
      Lepistö kirjoitti: "Kososlainen väärä henki taipuisi kyllä parannukseen hedelmistä, mutta itse pääasia, tehdä puu hyväksi, tehdä kososlaisesta väärästä hengestä parannus, sitä ei tehtäisi." (Päivämies no 31, 1.8.1979)

      Ei siis tarvinnut tehdä parannusta nimellisistä teoista, kun muisti tehdä parannusta "väärästä hengestä".

      Täytyy sanoa, että koko vl-liike oli vaipunut kollektiiviseen "henki oppi"-syntiin 1970-luvulla. Siitä 1970-luvulla tapahtuneestä kollektiivisesta syntiinlankeemuksesta on vl-liikkeellä vielä parannus tekemättä.

      • peite

        "Ei siis tarvinnut tehdä parannusta nimellisistä teoista, kun muisti tehdä parannusta 'väärästä hengestä'."

        Jos oli 1970-luvulla lapsia kaltoinkohdelut, (pahoinpidellyt taikka raiskannut) niin silloin 1970-luvulla ei tarvinnut muuta kuin tehdä parannus väärästä hengestä ja asia oli sillä kuitattu, niinkö?

        Herääkin kysymys, käytettiinkö vl-liikkeessä 1970-luvulla tätä "väärä henki-syntiä" ikään kuin nimellisten syntien ja rikosten peitteenä?

        Tästäkin syystä 1970-luvun hoitokokousten meno tulisi selvittää.


    • juujoo_

      Ei enää paluuta.

    • joo_joo_

      aina on paluuta

    • makkarapaskaa

      "Työvaliokunta vl jaloilla"?????hehehe
      -
      hehehe
      -
      Tarkoittaa jehovalaisten tapaan saatanalleheittämisvaliokuntaa..............
      -
      - Suurta näyttelemistä 100000 ainoastaan
      "siirtyvällä populaatiolla"

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe