Auto euroopasta

jarmopikk

Miksi osallistut tähän keskusteluun.
Olen tuonut euroopasta autoja yli 15 vuotta, ja tarkoituksena on auttaa auton ostamista esimerkiksi Saksasta.
Yritän päivittäin laittaa tietoja mitä sinun kuuluisi tietää ennen matkalle lähtöä.
-miltä nettisivuilta löydät autoja
-matkasuunnitelma
-autokauppa saksassa
.paluuvaihtoehdot kotiin
-kotimaan paperisota ja rekisteröinti
yritän täydentää päivittäin aloittaen auton etsimisestä.
Miksi tämä, niin haluisin että saat perustietoa auton hausta ulkomailta.
minulla noin 1000 auton hakukokemus.

16

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulle saa myös esittää kysymyksiä asian tiimoilta.
      Jotkut asia on minullekin uutta, esimerkiksi autoverotuksen muutto tullilta verohallinnolle. Todennäköisesti siinä ei tapahdu suuria muutoksia.
      Auton hakua esim saksasta on hankaloittanut uudet käytännöt saksan eri liittovaltioissa, tosin ei siinäkään mitään ylivoimaista joka estäsi kauppaasi.
      Yritän huomenna saada tänne mahdollisimman paljon tietoa auton hakemisesta.
      Saa myös kysyä neuvoja

    • jarkkipikk

      huomenta
      Netistä löytyy pari hyvää sivua jossa n. miljoona autoa kaupan
      www.mobile.de ja www.aitoscout24
      itse käytän enimmäkseen mobilea
      Sieltä valitset haluamasi merkin ja mallin seka max kilometrit ja käyttöönotto vuodet.
      Kannattaa valita esim 5 mahdollista vaihtoehtoa lähellä olevista postinumeroista.
      2....... Hampurin lähistö 3-4....... Dusseldorf ja frankku 15...... Berliinin alue.
      Kannattaa katsoa firman kotisivuja sillä saa jonkinlaista osviittaa myyjä yrityksestä.
      Jos valitesemasi auto esin hintaluokassa 15 000 euroa ja muut autot 1000 - 4000e
      kannattaa jättää ns. häkki myyjä väliin. Sitten vain puhelin kouraan ja soitat vaihtoehdot läpi, useimmat kauppiaan puhuu auttavasti englantia.
      Parhaan katteen saat suhteellisen nuoresta vaihto-autosta.
      esimerkiksi valtamerkeistä, mersu , bmw, audi, vw saattaa hyödyt olla n.5000- 20000euroa.
      itse hankin aika paljon autoja dusseldorf- frankfurt alueelta siellä ehkä paras valikoima ja sopiva kilpailu autokaupassa.
      Ja sinne helppo saada edullisia lentolippuja. Viimeaikoina käyttänyt paljon AirBaltic lentoyhtiötä. Laiva paikat suoraan finnlinesiltä kannattaa kysyä tarjouksia.
      Nordic Ferry centeriltä saa ns. lento-laiva paketteja.

      jatkoa myöhemmin:)
      ps. alussa moka autoscout24

    • 0293

      Aivan hyvä. Ongelma on vain se, että tällä palstalla kirjoittavat juntit
      olettavat, että sinä teet heille kaiken ilmaiseksi.

      • usipää

        Tottakai koska teidän veloittamat 1500 ei ole mitenkään järjellisyyden rajoissa. Kerro itse veloituksesi ilman selittelyjä.


      • 0293

        Olen näillä palstoilla jo pari vuotta sitten kirjoittanut autonhaun lyhyen oppimäärän ja olen siinä selvittänyt/tähdentänyt, ettei autonostossa juurikaan tarvita ketään muuta kun itse ostaja joka on tosissaan!
        Tämä oppimäärä saattaa arkistosta löytyä, jos osaa oikealla hakusanalla hakea.
        Jotain muuta kieltä kuin Suomea on tietenkin pakko osata - ei välttämättä saksaa.
        Kaikki muu neuvotellaan.
        Haku kannattaa yleensä rajoittaa Berliini, Hampuri, Bremen - akselille, kaikki siis Pohjois-Saksassa, jolloin ajoa kotikonnuille kuitenkin tulee vähemmän.
        Selvää on, että jo Suomessa täytyy hakea n. viisi autoa, jotka ovat myynnissä lähellä toisiaan, jotka aikoo katsoa. Lentokentältä tai kaupungista voi vuokrata auton, koska vuokraaminen on halvempaa kuin Suomessa.
        Summanmutikassa ei tietenkään kannata lähteä - tarjontaa on paljon ja aivan eri lailla kuin Härmässä.
        Jos lentää Berliiniin tai Hampuriin on huomioitava, ettei autoa kaupantekopäivänä välttämättä saa mukaansa, sillä ainakin Mersun piirimyyjät haluavat ennen luovutusta tehdä ns. "myyntihuollon", jolloin
        muutamaan ylimääräiseen hotelliyöpymiseen täytyy varautua.
        Mitä kummallista tässä on?


      • Muutama_sata_km
        0293 kirjoitti:

        Olen näillä palstoilla jo pari vuotta sitten kirjoittanut autonhaun lyhyen oppimäärän ja olen siinä selvittänyt/tähdentänyt, ettei autonostossa juurikaan tarvita ketään muuta kun itse ostaja joka on tosissaan!
        Tämä oppimäärä saattaa arkistosta löytyä, jos osaa oikealla hakusanalla hakea.
        Jotain muuta kieltä kuin Suomea on tietenkin pakko osata - ei välttämättä saksaa.
        Kaikki muu neuvotellaan.
        Haku kannattaa yleensä rajoittaa Berliini, Hampuri, Bremen - akselille, kaikki siis Pohjois-Saksassa, jolloin ajoa kotikonnuille kuitenkin tulee vähemmän.
        Selvää on, että jo Suomessa täytyy hakea n. viisi autoa, jotka ovat myynnissä lähellä toisiaan, jotka aikoo katsoa. Lentokentältä tai kaupungista voi vuokrata auton, koska vuokraaminen on halvempaa kuin Suomessa.
        Summanmutikassa ei tietenkään kannata lähteä - tarjontaa on paljon ja aivan eri lailla kuin Härmässä.
        Jos lentää Berliiniin tai Hampuriin on huomioitava, ettei autoa kaupantekopäivänä välttämättä saa mukaansa, sillä ainakin Mersun piirimyyjät haluavat ennen luovutusta tehdä ns. "myyntihuollon", jolloin
        muutamaan ylimääräiseen hotelliyöpymiseen täytyy varautua.
        Mitä kummallista tässä on?

        ajomatkaa sinne tai tänne ei meinaa mitään näin isossa projektissa. Tärkeintä olisi löytää se hyvä, ei ikinä halvinta. Pohjois-Saksasta en ostaisi itse mitään, en myöskään aivan etelästä. Molemmissa sataa lunta ja suolaa käytetään reippaasti. Idässäkin kelit ovat huomattavasti karummat kuin keski- tai länsiosissa Saksaa. Merkkiliike on ok, mamu ei ikinä. Toki häkkiliikkeistäkin löytyy joskus kunnollinen auto mutta kannattaa katsoa että se liike on saksalainen, mikä sinänsä alkaa olla toivoton yhtälö. Yksityiseltä olen itse parhaat vanhat autot saanut, jo vuodesta -95 alkaen. Silloin tämän palstan lukijoilla ei tuontihommasta ollut vielä mitään käsitystä. Nyttemmin olen lopettanut koko touhun ikävien asiakkaiden takia sillä en halua enää toimia persaukisen asiakkaan rahoittajana, valitusten kuuntelijana ja ostokrapulan lievittäjänä. Toisaalta on hyvä mieli siitä että olen tuonut 10 vuotta vanhoja Mersuja joilla on ajettu vain muutama tuhat km vuosittain. Sitä ei Suomessa tuolloin moni auton tilannut edes uskonut mutta totta se oli. Niille jotka etsivät Saksan halvinta käytettyä, sanoin aina että hakekoon joku muu sen. Siihen halpaan hintaan kun saksalaisessa kulttuurissa on aina ollut jokin syy, esimerkiksi se että auto on jäänyt joskus tulvan alle tai muuta mukavaa.


      • 0293

        On varmasti nimimerkki "muutama_sata_km" aivan oikea havainto,
        että näillä täällä marisijoilla ei koskaan ole tarpeeksi rahaa!
        Lisäksi ei ymmärretä, että Saksassa on 81 M asukasta.
        Pelkästään Suur-Hampurissa on enemmän asukkaita kun Suomessa. Markkinat ovat silloin toiset, kun ostajaehdokas löytyy hänestä halutaan pitää kiinni ja kohtuutinkiminenkin (kirjoitetaan yhteen) on mahdollista!
        Tosin merkkiliikkeet saattavat kysyä, että mikä vika tai mikä puuttuu, koska haluavat nimittäin korjata mielummin itse, kuin antaa suuria rahallisia alennuksia.
        Jos autoa ei lentoasemalta halua vuokrata tai pelkää vilkasta liikennettä, niin julkisetkin kulkevat ja taksi on halvempaa. Autokauppiaat ovat ainakin isoilla paikkakunnilla samalla tavalla toisissaan kiinni kuten Suomessakin, joten kyllä näinä navigaattoriaikoina sinne löytää.
        Pitää siis vain olla tosissaan ja ennen kaikkea sitä pätäkkää!
        Jos omaa pankkitunnukset, niin rahaa ei kannata kuljettaa mukanaan, maksu onnistuu, vaikka myyjäliikkeen tai yksityisen myyjän tietokoneelta.

        Edelleen kysyn, mitä kummallista tässä on?


    • Bytbil.ok.näin.on

      Auto Ruotsista on edullinen ratkaisu, hakeminen halpaa, autot edullisia ja hyvin varusteltuja.
      Tukholmassa ja Uumajassa isoissa autoliikkeissä palvelua suomeksi, englannilla pärjää melkein jokaisessa liikkeessä, kolme olen hakenut yksityiskäyttöön 10 vuoden aikana, yksi pettymys korjauskulujen vuoksi mutta auto olikin MB.

    • nbbvvcbvxdfhjg

      paljonkos nuuka saksalaine on valmis tinkimään autostaan kun aletaa rahaa lappaa kouraan kylätien poskessa
      antaako se ajaa kilvillään t'ännekotisuomeen asti
      missä takakontti täytetään kaljalla halvalla

    • 0293

      Käteisen käyttäminen autokaupoissa ei ole ollenkaan tavallista.
      Lisäksi maasta saa viedä vain € 10.000,- käteisenä. Ylimenevä
      määrä ja syy siihen, on ilmoitettava Tullille.
      Edellinen kirjoittaja tarkoittaa varmasti yksityiseltä ostettavaa
      autoa. Hänkin varmasti haluaa rahansa mielummin pankissa
      kuin tien poskessa, koska papereitakin on tehtävä.
      Mitä vanhoihin kilpiin tulee, voi olla että antaa ajaa niillä, mutta
      hän haluaa varmistuksen siitä, että todella palautat ne myyjälle,
      sillä muuten myyjä ei saa autoa rekisteristä pois.
      Halpaa olutta saa sitten Lyypekistä ja Travemündestä, mutta on
      syytä muistaa auton kantavuus. Se on usein vain 400-500 kg.

    • fgfsgsgs

      Kyllä asia on niin, että edullisimat autot löytyvät tällä hetkellä Kanadasta, johtuen kurssi erosta ja siitä että ensi kuussa ei mene enää tullia. Olen itse menossa sinne ja ostanut jo kaksi autoa.Tällä on edullista ks www.autotrader.ca

    • 0293

      Selvitä, miksi pitäisi tuoda auto Kanadasta?!

    • amat00ri

      Kertokaapa fiksummat, että paljonko tulee kuluja auton jos käy itse hakemassa auton Saksasta? Itse katselin B mersua 2013 vuosimallia. Noita löytyy Saksasta 13 tusinasta hintapyynnillä 16000e. Laskurien mukaan tuollaisesta dieselistä veroja joutuisi maksamaan reilun 2700. Vastaavat autot on Suomessa liikkeessä yli 21000e pyynnillä. Eli jos maksan autosta Saksassa 15000e (kai sielläkin voi tinkiä jos käteisellä maksaa?), maksan siitä veroja tuodessa 2700 ja tietenkin matkakulut päälle. Tällöin ollaan mun laskujen mukaan jossain 19000 eurossa ja mulla on vähän ajettu Mersu alla. Mitä mä unohdan?

      • E220_CDI

        Kaksi harkitsemisen arvoista rastia hakuehtoon ovat standheitzung ja Junge Sterne.

        Been pieni diesel ei lämmitä isoa tilaa räjähtävän nopeasti ja vaikka JS muita kalliimpi onkin, se on myyjän vaihtoautorivistään valikoima hyväkuntoinen, hyvillä renkailla, vasta katsastettu, joka lähtee seuraavan omistajansa mukaan uuden tavoin, siis ilman lähitulevaisuudessa odottavia teknisiä varikkopysäkkejä. Jos jotain sattuu, niin Veho korjaa ja laskuttaa suoraan Daimler Rahoitusta.

        Talvirenkaiden vanteiksi alkuperäisen näköiset "fit for Mercedes" replikavanteet oikealla offsetilla satasen kiekko valitsemasi talvirengas.


    • Autoveroturisti2017

      Tuontikuluihin, lento. siirtokilvet Saksassa, paluumatka ja rekisteröinti Suomessa kyllä 1000 euroa riittää. Saksassa ei ole yleensä sellaista tinkausvaraa hintapyynnöissä, kuten Suomessa.

    • 0293

      Tämä "Junge Sterne"-status, eli Suomessa "VAIHTOTÄHTI" on tosiaan
      tärkeä asia. Minäkin ostin sellaisen, mutta en tarvinnut tätä lisätakuuta
      mihinkään, koska mitään vikoja ei ilmaantunut.
      Tosin ostaessa auton km-lukema oli vain 35.000 km ja ikä 15 kk.
      Nyt 170.000 km ja vuoden aikana - 25.000 km - öljy ei tipahda edes
      plusmerkistä miinumerkkiin!
      Älkää ostako liian vanhaa ja käyttäkää ao. merkin piirimyyjää tai sitten
      Daimler-Benziä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe