Talvipolut

Toiset uhmaavat tuulta, toiset jäävät mietteisiinsä, yrittävät ratkoa vanhaa arvoitusta kuin kadonneen kielen kirjaa.

Kulje turvassa, toivon, ja taivas toisinaan kertoo minulle seikkailuistasi.

33

1164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieno lause

    • valonvivahde

      Olisin sinun,
      vaan olen musta,
      sanaton lause,
      yön kertomana,
      mielesi laulu,
      kuun taustavalo,
      osa suuresta.

      • Hän on toisen. Minun ovat vain mietteet nykyisyydestä sekä tulevasta.


      • valonvivahde

        jos on toinen, joku on ensin
        ja nykyisyys on ensin tulevaa


    • Aika on äänetön viila, sanotaan. Se hioo huomaamatta, mutta horjumatta.

      Puen tunteeni kaikkein alimmaksi, viimeiseksi ihoa vasten ja suojaan katseilta, värin, jota harva tietää ja jota olen vaalinut, jota valo ei saa haalistaa, ja kuljet aina myötäni ja tulen aina muistamaan.

      • Kauniita sanoja.
        Piristit päivääni
        Muistot on hyvä olla
        Hyvät muistot varsinkin


    • Kuin pois purjehtineet laivat, joiden tuulen kääntymistä odottaa, kuin kaivot joiden heijastuksista etsii tulevaa, kuin valetut tinat, varjot kynttilänvalossa tapetilla, kuin maahan viskotut kananluut, teelehdet halkeilleen posliinikupin pohjalla, kuin kortit pöydällä minä etsin vastausta, jota aika ei voi antaa ja valo ei kanna mukanaan.

      Ja kysymys on aina sama. Odottaako vai ei. Jatkaako vai ei. Tunnetko minua kohtaan vai et. Ottaako se viimeinen isku vastaan ja luopua, lyötynä, vai jäädä toivon loukkuun. En tiedä teenkö oikein vai en ja jätän tekemättä. Jälleen yksi päivä taittuu yöhön.

      • Mielipiteeni

        Tee niin kuin tunnet että on oikein itseäsi kohtaan.


      • Mielipiteeni kirjoitti:

        Tee niin kuin tunnet että on oikein itseäsi kohtaan.

        Elän elämääni päivä kerrallaan eteenpäin. Huomaan, että suurimmat toiveet ja odotukset ovat jo haihtuneet ja jäljellä on vain ystävyys, josta en halua luopua. Olen miettinyt häntä paljon ja ymmärrän, että hyvin vähän on ollut näyttöä siitä, että hänen tunteensa olisivat koskaan olleet läheskään niin vahvoja kuin omani. Hänellä on myös elämässään enemmän hävittävää kuin minulla, jolla on vain voitettavaa.

        Ei ole syytä toistaa itseään ja puhua tunteistaan ilman toisen aloitetta. Kirjoittelen vain ajatuksiani kasaan toisinaan, mutta ajatus meistä, ajatus siitä että hän rakastaisi minua, tuntuu hyvin utopistiselta.

        https://youtu.be/sAP6FGwHnSs


    • valonvivahde
      • tämäkappale

        tuo hyviä muistoja. Yksi parhaita Jiin kappaleita. Pitää sisällään osuvia asioita ja paljon tunteita.


    • Nuku, kaukainen rakkaani, nuku.
      Samassa yössä, jaetun taivaan alla,
      erilläämme.

    • Kuin maalaus, jota sade haalistaa. Katoavat ääriviivat, kalpenevat värit. Nainen, joka ei erotu taustastaan, liekö pian nainen ollenkaan. Ihminen. Olento. Tunne. Piirrä minulle rajat, opeta tuntemaan vartaloni reunat, vankilani muodon. Heijasta varjoni maahan, puhalla minua vastaan, haasta sekä myötää, venytä voimiani, anna niiden elpyä. Tai tunnen katoavani. Hioutuvan hiljaa pois ja huomaamatta, anna minulle itseni.

    • Hiljaisuudessa on tuhat ääntä, jotka kaikki keskustelevat keskenään. Pienet ja epäilevät sanat, vakuuttavat sanat, toiveikkaat sanat, ja ajatuksesi ovat minulle kuin valkea lumi, laaja, aukea horisontti, pyryn alle peittynyt tie, jolla yritän kulkea. Pelkään, että muutut kangastukseksi ja aikaa myöten me toisillemme vieraiksi, vaikka kylläkin, olemme me olleet hiljaa aiemminkin ja kauemminkin ja silti tavanneet kuin vanhat ystävät, jotka vasta lähtivät kahvipöydästä.

    • valonvivahde
    • Ehkä se on vain uni, josta pian herään. Ja kuten kaikkien unien kanssa on kirjoitettava ne talteen ennen kuin ne unohtuvat, haalistuvat epäselviksi kuviksi, sulaneiksi filmiruuduiksi. En halua unohtaa. Leikkaan ne erilleen, liitän toisiinsa, kokoelman tapahtumia, joilla ei tunnu olevan yhteistä juonta, mutta onhan niillä. Vain kaksi voi nähdä kokonaisuuden. Liittää omat palansa, verrata niitä yhteen, täydentää lauseet. Metropolis.

    • valonvivahde

      unessa on tuttu
      se toden kuvatus
      näkijä herääjä
      ajatus kerääjä

    • Olen lähtenyt suuresta kaupungista, ratikkakiskojen kiiltävästä loisteesta, valkokankaiden hämystä, koska särkynyt sydän. Olen lähtenyt mäkimontun talvesta, Radiomäen katveesta, soraharjujen poluilta, koska särkynyt sydän. Olen maanpakolainen viimeisellä rannalla, karkoitettuna, enkä voi enää paeta, vain tämä on jäljellä.

      Koti.

    • valonvivahde

      Olet lähtenyt oikeaan
      jäätyäsi olisit jäätynyt
      tyhjyyteen nääntynyt
      oi jospa voisin kokoaisin
      särkyneen yhteen loisin
      risan palat palaisi samaan toisin
      aikoihin uusiin entisiin rakastua voisit
      ei ethän palaa takaisin
      tahdon olla luonasi omasi

      kotisi lähellä hellä

      • Kiitos sanoistasi, mutta se tuntuu hiukan kiusalliseltakin, kun en tunne sinua.


      • valonvivahde

        En halua kiusata,
        tahtoisin vain lukea,
        kirjoitukses tukena.

        Tallata sun mukana,
        talvipolun takana,
        edeltäs sen tampata,
        tavatessa arvata,
        salaisuuden kuiskata.


    • Kyllähän se yhä sattuu, sattuu, että elämämme ovat niin erillään.

    • Toisinaan on kuin unemme kietoutuisivat yhteen, kuljettaen minua paikkoihin, joissa sinäkin, niin mahdottomalta kuin se voi kuulostaakin. Ja on kuin minä tuntisin sinut - lempeytesi ja järkytyksesi, pikaiset puuskat sekä hellyyden kuin vuoroveden, jonka liikuttajaa en pysty näkemään, vain tuntemaan kuin temppelikellon kumahduksen.

      Olen uneksinut sinusta paljon. Enemmän kuin kenestäkään tätä ennen.

    • Yksijalkainen nainen, joka yrittää opetella uudestaan kävelemään. Heikoksi tehty kuorien alla, jotakin menettänyt. Rakkaudesta tullut vamma, jota ei proteeseilla voi korjata. Sellainen minä olen. Löysin sinusta liikaa, sapluunan, jota yritän sovittaa maisemaan, mutta huiput eivät yllä tarpeeksi korkealle, metsien vihreä ei ole kyllin syvä. Ja he eivät näe miten nilkutan. Miten osa minusta on haalistunut ja kadonnut, jäänyt kaukaisille rinteille vaeltamaan. On opeteltava uusi elämä, varauduttava pitkään talveen ja loputtomaan kaamokseen, pidettävä tallessa auringon kuva ja ehkä seuraavassa syntymässä jos ei tässä. Etsin sinut sieltäkin.

    • Tunnen haikeutta. Sinussa on malli elämälle ja parisuhteelle, jollaista kaipaan.

    • Kuin paita, jota pesee, mutta ei saa puhtaaksi. Katoamaton tahra. Monessa tuulessa kuivattu, karheiden käsien hioma ja kangas kuluu ennen kuin se haalistuu, katoaa ympäriltä. Olen toivonut liikaa, odottanut liikaa, mutta elämä ei ole tarina, jonka voisi kirjoittaa - se on usein elokuva, jota katsomaan sivusta.

    • Hyvääyötävain

      Hienot jutut ja biisivalinnat sinulla.
      Sielukkaita ajatuksia.

      • Kiitos. Suurin osa musiikista taitaa kylläkin olla 'valonvivahteen' valitsemaa.


    • Joki puutarhan takana jäätyy ja kamppailee uudestaan vapaaksi, jäälautat kuin petojen huudot yössä ja tarkkailemme toisiamme kumpikin. Kaukaisen kaupungin yllä on punertavaa usvaa, lumisateen harsoa, se on sinun, valo merkitsee valtakuntasi, minä pimeydessä sen ulkopuolella, kaadan sanat pöydälle, yritän löytää niistä uusia yhdistelmiä, mutta viesti on aina sama, se ei muutu.

      • valonvivahde

      • valonvivahde kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=1BRWjNILZa4&list=RD1BRWjNILZa4#t=1

        Kirjoitat
        Tomoe Gozen kauniisti unelmaa.
        Rakkautesi on esimerkki, ihmisestä,
        joilla on aito helmi sydän läpän alla.

        Aito helmi, hieman epämuodostunut, tummasävyinen, sekatavarakaupan sielu, paljon tyhjiä hyllyjä, joiden yllä pölyyntyneitä kylttejä, tyhjiä tölkkejä, rutistettuja paperitolloja, musteläikkiä, oman elämänsä vanki kuin tomuuntunut nukke, joka odottaa ylähyllyllä. Ei koskaan rakkautta, ei koskaan läheisyyttäkään, hädin tuskin käsitystäkään seksistä. Maailma on minulle vieras kuin puhuisin rakkaudesta eri kielellä ja niin puhunkin. Vain unelmissa, sisimmässäni elettynä, aurinkona valovuosien päässä täältä.


      • valonvivahde

        timantti sielun
        tuo kuoren sisään kätketty
        tunteilla hiottu
        ajatuksilla täytetty

        oot lemmen juttu
        on sut onnelle näytetty
        et ole tuskin
        vaan viettelys kirjoituksin

        kuores avautuu
        niin timanttiis valo taittuu
        ikävä haihtuu
        rakkaat unelmat toteutuu

        https://www.youtube.com/watch?v=dq893PwGpdo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe