Olen haahuilija politiikassa

333333kep

Tällä hetkellä kadun sitä, että äänestin väärää puoluetta. Tuskin äänestän vastedes elleivät johtohenkilöt vaihdu.

Telkkarissa oli esittely helmikuussa alkavasta Presidentti-sarjasta. Kummallista miten kirjoittajat ovat vuosia sitten jo kirjoittaneet miltei tämän päivän asioista. Sopii hyvin Trumpiin ja Suomenkin päivänpolitiikkaan.
Miten kummassa usealla taholla on valtaan noussut laskelmoivat ja oman piirin etua ajavat.
Eipä olis uskonut, että vielä ajaudutaan ikivanhoihin kuvioihin.

53

628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arto Nyberg siis, ja satu-täti.

      H.

    • Ruksit-reunoihin

      Se on tuo politikointikin ja etenkin äänestäminen kuin tarkkuusammunta laji. Pitää osua oikeaan (naama)tauluun, että saisi itseään tyydyttäviä tuloksia.
      Viimeiset nelisenkymmentä vuotta itse olen "äänestänyt" henkisesti ihan vain kokeillakseni, osuuko nappiin? Ehei. Turhaan olisin äänestänyt, aina olisi mennyt ohi.
      Niinpä ei ole tarvinnut pettyä.

    • 333333kep

      Nyt Irak on kieltänyt maahantulon amerikkalaisilta. Hih, mikä sekasotku alkaa olla lentoasemilla kun tähän tulee mukaan aina uusia maita.

      Aijjai kun Suomessa alkaa kähinä. Ei mene porukat enää saamelaisten alueelle rötisemään hiihtokeskuksiin. Tamperelaisia ei päästetä Turkuun tietenkään.

      • ent.siivoojaparka

        Mistäs saakka Irak on kuulunut Ameriikkaan tai Ameriikka ollut Irakin omistuksessa?

        Mielestäni joka maalla pitäisi olla oikeus päättää ketä maahansa päästää. En minäkään päästä kotiini ihan ketä vaan.

        Esim. Japani vaikuttaa olevan myös hyvin tarkka siitä, ketä maahan päästetään ja millä asioilla siellä liikkuvat. Ollaanko missään näin lepsuja kuin Euroopassa, että kuljetaan Eurooppaan ja täällä maasta toiseen ihan noin vaan kuin karjalauma niinkuin rajoja ei olisi olemassakaan.


    • Onko.järkee

      Politikointi on tapa kusettaa tyhmää kansaa, Trumppi voi hykerrellä siitäs nyt saatte katsokaa mitä tuleman pitää, ei suomen kansa ole paljon viisaanpaa kun seuraavassa vaalissa lankeaa populistiin taas kerran.

      • SuomalaisiaKaikenlaisia

        Joo, niinhän se on. On näköjään paljon tyhmiä suomalaisia, joista osa ei ole ehtinyt oppia kirjoittamaan vielä yli 60-vuotiainakaan.


      • ennustelija

        Surettaa kun ylioppilaaksi kirjoittanut ei osaa proosenttilaskua, ikää on vain parikymppiä.........................................mut saattaa 60 ikään päästyään jo osata.


      • ennustelija
        SuomalaisiaKaikenlaisia kirjoitti:

        Joo, niinhän se on. On näköjään paljon tyhmiä suomalaisia, joista osa ei ole ehtinyt oppia kirjoittamaan vielä yli 60-vuotiainakaan.

        Surullista kun kaksikymppinen ylioppilas ein osaa prosenttilaskua. Vaan ehkä kuusikymppisenä jo osaa.


    • Maahanpääsykielto USA:ssa koskee seitsemää maata joissa muslimit ovat enemmistönä, mutta ei kuitenkaan Saudi Arabiaa, josta World Trade Center-terroristit olivat lähtöisin, Bin Ladinin kotimaata tai Egyptiä josta on lähtenyt monta terroristia USA:han.
      Mutta kun...Trumpilla on BISNEKSIÄ näiden maiden kanssa.....

      • Mä en missään nimessä ole Trumpin kannattaja, mutta nyt pitää vähän liennyttää. Olen ymmärtänyt että Isiksen kukistaminen on ollut Trumpilla tavoitteena, joten Saudin ymmärrän. Ehkä Egyptikin kuitenkin kuuluu "kehityskelpoisiin"?

        Jos Trump pystyy nujertamaan Isistä, niin hänellä on paikkansa maailmanhistoriassa. Mä en kuitenkaan usko että on mahdollista. Onneksi mun ei tarvi miettiä tekeekö hän oikein vai ei kun kieltää näiden maiden kansalaisten maahantulo. Toiset väittää että tästä vasta sota syntyy. Kuka sen voittaa. Millä hinnalla.


      • hmp.f kirjoitti:

        Mä en missään nimessä ole Trumpin kannattaja, mutta nyt pitää vähän liennyttää. Olen ymmärtänyt että Isiksen kukistaminen on ollut Trumpilla tavoitteena, joten Saudin ymmärrän. Ehkä Egyptikin kuitenkin kuuluu "kehityskelpoisiin"?

        Jos Trump pystyy nujertamaan Isistä, niin hänellä on paikkansa maailmanhistoriassa. Mä en kuitenkaan usko että on mahdollista. Onneksi mun ei tarvi miettiä tekeekö hän oikein vai ei kun kieltää näiden maiden kansalaisten maahantulo. Toiset väittää että tästä vasta sota syntyy. Kuka sen voittaa. Millä hinnalla.

        Salafismi ja wahhabimismi (sunni-islamilaisia oppeja ja ideologioita joihin Isisksen toiminta ja pyrkimys perustaa puhdasoppinen kalifaatti Lähi-Itään perustuu ovat lähtöisin Saudi-Arabiasta ja Egyptistä. Elikkä Saudi-Arabia ja Egypti ovat isiksen syntypaikka , koti ja juuret.
        Lähes kaikki jihadistien tekemät terrori-iskut Yhdysvalloissa WTC mukaanluettuna ovat saudien ja egyptiläisten tekemiä. Ainoa syy jättää nämä maat pois listasta on Trumpin liiketoiminta näissä maissa. Kyynistä ja amatöörimaista oman edun tavoittelua.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Salafismi ja wahhabimismi (sunni-islamilaisia oppeja ja ideologioita joihin Isisksen toiminta ja pyrkimys perustaa puhdasoppinen kalifaatti Lähi-Itään perustuu ovat lähtöisin Saudi-Arabiasta ja Egyptistä. Elikkä Saudi-Arabia ja Egypti ovat isiksen syntypaikka , koti ja juuret.
        Lähes kaikki jihadistien tekemät terrori-iskut Yhdysvalloissa WTC mukaanluettuna ovat saudien ja egyptiläisten tekemiä. Ainoa syy jättää nämä maat pois listasta on Trumpin liiketoiminta näissä maissa. Kyynistä ja amatöörimaista oman edun tavoittelua.

        Okei, sä tiedät tuosta varmaan enemmän kuin minä. Mä vaan googlasin Isis-maat, ja Saudi-Arabia ei ollut mukana. Filippiinit, Indonesia ja Venäjän Pohjois-Kaukasia kylläkin. Tuskin Trump Venäjääkään laita kieltolistalle :))


    • samaakoHalutaanTänne

      Usein ollaan niin vihaisia kun muslimeja ja heidän oppejaan ei hyväksytä, kaikki pitäisi niellä kakistelematta.
      Minusta on jo ihmetyksen aihe sekin että moskeijoissa on vain miehiä, sama kun kirkkoon ei päästettäisi naisia.
      Naisen asema on huono muslimimaissa, sen osoittaa niin moni asia että pitää olla sokea jos sitä ei muka huomaa.
      Mutta kun pitää suvaita, suvaitsemisen jälkeenkin suvaita...
      Ei ainakaan Trumpin mukaan islam ole syynä matkustuskieltoon vaan terrorismin ehkäisy.

      • Donalttyhjäpaskanjauhaja

        Trumpin toimet, teot, päätökset ovat ylimitoitettuja. Pääosin vailla järjen häivää. Kunhan haluaa päteä mutta samaan aikaan kusee omille kintuilleen. Koko ajan.


    • Mää katon aina mikä merkkinen auto on sillä ehdokkaalla jolla on nätein naama.
      Sit ku naama ja autonmerkki stemmaa niin ollaan samalla puolella asioissa.

      • Kyllä lisäisin tuohon torilla suoritettavan kahvitarjoilun makoisan leivonnaisen kera, se on ratkaisevaa päätöksen teossa.

        Eräs ehdokas antoi myös kuvallaan varustetun siemenpussukan.
        Taisivat olleet tillinsiemeniä.
        Äänestin häntä.


      • Havukkainen
        Ancelina kirjoitti:

        Kyllä lisäisin tuohon torilla suoritettavan kahvitarjoilun makoisan leivonnaisen kera, se on ratkaisevaa päätöksen teossa.

        Eräs ehdokas antoi myös kuvallaan varustetun siemenpussukan.
        Taisivat olleet tillinsiemeniä.
        Äänestin häntä.

        Voiskohan ruohosipulia kasvattaa Pääsiäisruohoksi ? Sitä vois käyttää ruokiin sitten.


      • Havukkainen kirjoitti:

        Voiskohan ruohosipulia kasvattaa Pääsiäisruohoksi ? Sitä vois käyttää ruokiin sitten.

        Toki ja myös monia muita, esim. kauranjyviä voi laittaa itämään.
        Kannattaa kokeilla.


      • Ancelina kirjoitti:

        Toki ja myös monia muita, esim. kauranjyviä voi laittaa itämään.
        Kannattaa kokeilla.

        Vihantakrassia näkee joskus kaupan he-vi osastolla, vahvaa mutta hyvää. Olen joskus itekin kasvattanut. Voisi käydä pääsiäisruohostakin.


      • hmp.f kirjoitti:

        Vihantakrassia näkee joskus kaupan he-vi osastolla, vahvaa mutta hyvää. Olen joskus itekin kasvattanut. Voisi käydä pääsiäisruohostakin.

        Krassi on oikein hyvä kasvatettava, aloituksen aiheeseen rakennan kevyen aasinsillan: ehdokkaat voisivat jakaa myös krassipusseja.
        Ettei taas vallan poiketa teille tietymättömille, kasvimaan laitamille.


      • eppu2
        Ancelina kirjoitti:

        Toki ja myös monia muita, esim. kauranjyviä voi laittaa itämään.
        Kannattaa kokeilla.

        Mulla kasvaa kauraa kukkapurkissa kissalle. Siellä se käy näykkimässä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Mulla kasvaa kauraa kukkapurkissa kissalle. Siellä se käy näykkimässä.

        Meidän kissakin tykkäsi kauranversoista, kun itävyyttä testattiin laittamalla sata jyvää astiaan.
        Kissa kävi pureskelemassa heti, kun vihreää kasvua tuli esiin.

        Meillä ei koskaan mennyt itävyys yli sadan prosentin, naapurilla kuulemma kerran iti niin hyvin, että ylittyi.


      • eppu2
        Ancelina kirjoitti:

        Meidän kissakin tykkäsi kauranversoista, kun itävyyttä testattiin laittamalla sata jyvää astiaan.
        Kissa kävi pureskelemassa heti, kun vihreää kasvua tuli esiin.

        Meillä ei koskaan mennyt itävyys yli sadan prosentin, naapurilla kuulemma kerran iti niin hyvin, että ylittyi.

        No jopas oli naapurilla kaurat. Ettei vaan olisi ollut silmissä vika.


      • eppu2 kirjoitti:

        No jopas oli naapurilla kaurat. Ettei vaan olisi ollut silmissä vika.

        Oli varmaan mennyt lasku sekaisin, kun jyviä piilotti.


    • johannes21

      Suomessa YLE:n toimittajat politikoivat. Varsinkin A-studion toimittajat tuputtavat poliittisia mielipiteitään haastateltaville ja katselijoille.
      Esimerkiksi maahanmuutto on poliittinen asia.Suomen eduskunta päättää millaista maahanmuuttopolitiikkaa Suomessa on. Ei ole Yleläisten asia yrittää vaikuttaa. Ylen tehtävä on antaa tasapuoliset tiedot asioista niin kuin maahanmuuton hyödyistä ja haitoista.
      Ylen asia ei ole myöskään arvostella amerikkalaisten demokraattisia valitsemaa presidenttiä.
      Yleläiset ovat kulttuurimarxilaisia politikkoja. Yrittävät levittää omaksumaansa. Tutustu niin silmäsi aukeavat.
      Lue; Youtube: Kulttuurimarxismi...

    • 111222333
      • "111222333"

        Täysin hyväksyttävää.
        Veroilla pyörivä instituutio on aina hallituksen kourissa.
        Oli veron nimi sitten maksu tai ei.
        -
        Oli aikoinaan niin säälittävää, kun YLE laitettiin alkaa toimia veroilla.
        Vapaa-ehtoisesti maksavia katsojia alkoi olla niin vähän, että suoja-työ-paikkojen määrä uhkasi loppua.
        Typerälle taiteellekaan ei enää ollut tuottavaa kotia.
        Nyt sitten ovat verot ja pasha jauhaa taas.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "111222333"

        Täysin hyväksyttävää.
        Veroilla pyörivä instituutio on aina hallituksen kourissa.
        Oli veron nimi sitten maksu tai ei.
        -
        Oli aikoinaan niin säälittävää, kun YLE laitettiin alkaa toimia veroilla.
        Vapaa-ehtoisesti maksavia katsojia alkoi olla niin vähän, että suoja-työ-paikkojen määrä uhkasi loppua.
        Typerälle taiteellekaan ei enää ollut tuottavaa kotia.
        Nyt sitten ovat verot ja pasha jauhaa taas.

        H.

        Yle irtisanoo 63 työntekijää, joten ei se näyttänyt paljon auttavan se verolle pano.


      • eppu2 kirjoitti:

        Yle irtisanoo 63 työntekijää, joten ei se näyttänyt paljon auttavan se verolle pano.

        "eppu2"

        Nyt kun laadulla ei enää ole väliä.
        Vaan sillä että mahdollisimman monella lapsella on helppo-raha- leikki-kenttä.
        On aika irti-sanoa YLE:on peri-aatteisiin vakavasti suhtautuvat.
        Olet ehkä huomannut minun kritisoineen useasti YLE-mainoksia.
        Sekä siirtymistä pois vakavasti ajattelevasta politiikasta.
        YLE on vähän kuin ystäväni Paloma toisinaan :)

        H.


      • 111222333
        hunksz kirjoitti:

        "111222333"

        Täysin hyväksyttävää.
        Veroilla pyörivä instituutio on aina hallituksen kourissa.
        Oli veron nimi sitten maksu tai ei.
        -
        Oli aikoinaan niin säälittävää, kun YLE laitettiin alkaa toimia veroilla.
        Vapaa-ehtoisesti maksavia katsojia alkoi olla niin vähän, että suoja-työ-paikkojen määrä uhkasi loppua.
        Typerälle taiteellekaan ei enää ollut tuottavaa kotia.
        Nyt sitten ovat verot ja pasha jauhaa taas.

        H.

        Kuulehan, nyt on sitten "älykäs" kaavailu, etta puheluiden roaming-maksut poistetaan. Me jotka emme matkustele kaukomailla (enää) joudumme maksamaan tulevaisuudessa korkeampina hintoina nämä höpinät. Ihmiset voisivat aivan hyvin hoitaa juttunsa Skypen välityksellä jos on tarvis. Minä puhun ulkomaille Skypellä ilmaiseksi.


      • 111222333 kirjoitti:

        Kuulehan, nyt on sitten "älykäs" kaavailu, etta puheluiden roaming-maksut poistetaan. Me jotka emme matkustele kaukomailla (enää) joudumme maksamaan tulevaisuudessa korkeampina hintoina nämä höpinät. Ihmiset voisivat aivan hyvin hoitaa juttunsa Skypen välityksellä jos on tarvis. Minä puhun ulkomaille Skypellä ilmaiseksi.

        "111222333"

        Mitäpä tuotakaan ihmettelemään.
        Mitä isommat tulot operaattoreilla, sen enemmän veroja.
        Tyyliin Berner ja väylät.
        Siis, sosdem-viher-vas velkaa lisää.
        Vai raaka tasa-painotus.
        Vallassa olevilla lapsillamme alkaa nääs olla viimeiset hetket pelastaa taloudellinen tulevaisuutensa.
        Me, joilla sitä rahaa ja tuloja vielä on, kuolemme kohta pois.
        Viimeinen rääkkäyksemme on menossa.

        H.


    • 1eero

      Kuuntelin juuri radiosta Sipilän hallituksen puoliväli katsausta, kutakuin samaa mieltä Sipilä on onnistunut kohtuullisen hyvin ja saattaa onnistua toisenpuolen parhaiten kolmesta puolueesta.

    • Liityn haahuilijoihin. Olen nukkuvien äänestäjien jäsen, en muista koska olisin viimeksi äänestänyt. En voi enää kannattaa mun perinteistä puoluetta, johon muuten koen kuuluvani. Heillä ei ole hajuakaan miten maata johdataan. Tuijottavat liikaa omaa napaansa ja kadottavat kokonaiskuvan.

      Jos haluaisin vaikuttaa politiikassa, se tarkoittaisi tällä hetkellä että pitäisi ruveta aktiviisesti ajaa jotain omaa linjaa. Enjaksaenviitti. Olkoot.

      • Pulp-fictio

        Katsoin puoliseiskan nyt aamulla. Jörn Donner on ihana.
        Minusta hän on rakastettava ihminen: sivistynyt, kultivoitunut ja
        rehellinen.
        Minusta kouluihin pitäisi saada opetusta varten filmi: Donnerin puhe. Luulenpa, että jän osaisi antaa nuorille jotain selkeää ja kantavaa.
        Sillä kokemusta hänellä on ja kanttia sanoa asioista. Politikointi hänen suustaan ei ole laskelmoivaa, vaan pohdiskelevaa ajattelua.
        En ole haahuilija, mutta riemastun tällaisista haastatteluista ja tulen iloiseksikin.


      • eppu2
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Katsoin puoliseiskan nyt aamulla. Jörn Donner on ihana.
        Minusta hän on rakastettava ihminen: sivistynyt, kultivoitunut ja
        rehellinen.
        Minusta kouluihin pitäisi saada opetusta varten filmi: Donnerin puhe. Luulenpa, että jän osaisi antaa nuorille jotain selkeää ja kantavaa.
        Sillä kokemusta hänellä on ja kanttia sanoa asioista. Politikointi hänen suustaan ei ole laskelmoivaa, vaan pohdiskelevaa ajattelua.
        En ole haahuilija, mutta riemastun tällaisista haastatteluista ja tulen iloiseksikin.

        Donner on ihan oma lajinsa. Montaa on se mies elämässään ehtinyt.
        Juuri muutama päivä sitten, tuli Alfa-tv:ltä pitkä Donnerin haastattelu.


    • En totta vie haahuile, seison aina sen takana, jota olen äänestänyt, ja nyt näyttää vähän siltä, että ilman kahveja ja siemenpusseja äänestän häntä myös seuraavissa vaaleissa. Jaa, voishan sitä tietty käydä yhdet kahvit juomassa jos sitten joutais...

      Mitä sitä hyvää ja toimivaa suhdetta äänestäjä - kansanedustaja vaihtamaan, olkoon sitten vallankahvassa tai vallan vallattomana.

      Äänestänkin varmaan niin kauan kun henki pihisee ja suomen maassa vähäinenkin demokratia toimii...

    • 111222333

      En ollenkaan ole kokkari-henkinen, mutta pressa pitää kyllä hyviä puheita. Kuten nyt Valtiopäivien avajaisissa.

    • ei-tuuliviiri-

      Haahuilulla että saa muuta kuin itsellenne pahanmielen. Jos puolueessa ei yksi naama miellytä, niin ei sitä koko puoluetta siitä saa syyttää. Pitkäjänteisyys on valttia politiikassa. Jos jokin asia menee toisin kuin itse sen ajattelee, niin toisessa puolueessa on varmasti myös sellainen asia, jonka et haluaisi toteutuvan. Niinpä onkin parempi kannattaa samaa puoluetta ja yrittää vaikuttaa siinä, jos siihen on haluja ja kykyjä.

    • turhantyöntekijä

      Aivan sama ketä äänestät ei auta mitään

    • LibiJohanna

      Vaikea ymmärtää, että ihmiset vuodesta toiseen jaksavat äänestää valtapuolueita. Eikö se ole jo nähty, että rakenteellisten muutosten aikaansaaminen on niille tavattoman vaikeaa? Syy on siinä, että etupiirien etu menee yleisen edun edelle. Kannattaisi kääntää huomio pienpuolueisiin. Sieltä se muutos lähtee, jos niin kansa haluaa.

    • kepupettääaina

      Haahuilija, miksi äänestät puoluetta. Itse tein aiemmin saman virheen, mutta kun aloin äänestämään ihmistä, jonka tiesin ajavan oikeasti heikompiosaisten asioita, niin nyt olen saanut olla tyytyväinen. Ei kannata jämähtää mihinkään puolueeseen.

    • oooooooooooo

      Nyt on tullut puolue, jossa ei oikeasti ajeta oman eturyhmän asemaa. Katsokaa eläinoikeuspuolueen facebook-sivut. Saavat ääneni!

    • Pikkuapulainen

      Mulla on kautta kaikkien vuosien ollut se tietämys, että vallanhimo, omanvoitonpyynti ja kunniattomuus eivät ole kaukana politiikasta, Joku viisas on sanonut, että valta korruptoi ja nuo mainitut ovat siihen kuuluvia ominaisuuksia, muitakin on.

      Yhden äänestäjän ääni - onko sillä itse asiassa merkitystä? Tai jos on, niin varmaan yhdessä tapauksessa miljoonasta. Olen aikaa jättänyt surematta "väärän" poliitikon tukemiset. Toki aloittaja saa surra.

      Tolivoisin kyllä, että erityisesti kunnanvaltuusttoihin ja eduskuntaan pääseville olisi kunnallispolitiikan ja yhteiskuntatiedon tentti, joka käsittäisi vaikkapa kansantaloutta ja sosiaalipolitiikkaa - vaikka pitkät oppimäärät. Ennen tentin hyväksytyksi tulemista ei olisi asiaa em. paikkoihin, vaikka kansa kuinka olisi antanut äänensä. Järjelle olisi myös paljon käyttöä. Kaikkea ei tietenkään saa, sen voi todeta, kun katselee tätä nykyistä touhua.

      • kylmätotuus

        Avustaja/avustajat hankkivat tarvittavat tiedot ja kirjoittavat esim. puheet kansanedustajille lähes nälkäpalkalla.

        Useimmilla nimeltämainitsemattoman puolueen kansanedustajilla ei ole hajuakaan politiikasta, vaan heidät on revitty edustajiksi suoraan umpimetsästä.

        Kannatan ajatusta, että politiikkaan pyrkijöille pitäisi järjestää tentti, jonka läpäisemiseen vaaditaan kohtuullinen tietämys, miten yhteiskunta yleensäkin toimii.
        Jos tietoa ei ole, niin jo pelkkä ehdokkuus tyssäisi siihen.

        Jotain tenttiä voisi vaatia äänestäjillekin, mutta sitä ei perustuslakimme tule sallimaan.
        Jokaisen äänioikeutetun äänellä on yhtälainen merkitys. Tietämätön äänestäjä voi kuitenkin äänestää vastoin omaa tarkoitustaan, jos hän ei ymmärrä kenelle äänensä antaa.

        Olisipa hupaisaa nähdä, että esim. kunnallisvaaleissa äänestysprosentti olisi pyöreä nolla.

        Yhtään ei naurata, että nykyinen hallitus ajaa läpi asioita, jotka lukuisat asiantuntijat ovat todenneet vahingollisiksi koko Suomen kansalle.


    • Dfr

      En aio enää koskaan äänestää. Voin vain toivoa äänestysprosentin putoavan alle 50 prosenttiin.

    • onniinnii

      Sipilän ja Pekkarisen välit eivät ole lämpimät. Pekkarista ei ministeriksi oteta. Nyt Pekkarinen toppuuttelee Sote-lakia, ihan aiheesta kyllä. Sipilä ja Berner ajavat kovaa yksityistämispolitiikkaa.

      Toivoisipa rehtejä koko kansan etua ajavia poliitikkoja. Onkohan heitä ?

    • mula

      Lähtisitkö vastuuhlökis kansalaisaloitteelle jossa vaaditaan -äänen antomahdollisuutta eri vaaleihin, jotta voidaan poistaa nämä väärät puolueet ja salapiirien ehdokkaat joka puolueesta kun äänimäärät meneekin kusetuksista ja takinkäännöistä nniin puolueelle kuin ehdokkaalle miinukselle? Meilaa [email protected]

      • "mula"

        En minä ainakaan.
        Kuten palsta kertoo, olen jo niin vanha että mitä välii hei...
        Toivotan kuitenkin onnea Demokratiallesi.

        H.


    • rupiKullit

      Oletko tarkoituksella unohtanut menneiden aikojen politiikot ? Viina ja helppo elämä se on houkuttanut läpi aikojen . Nykypäivinä myös naiset hakeutuvat saman himon vallassa politiikkaan .

      • Pelkkääpotaskaa

        Miehistä en tiedä, mutta uskon että jokainen nainen joka lähtee politiikkaan mukaan, lähtee siksi että hänellä on hyvä tarkoitus tehdä asioille jotain. Sitten kun pääsee kunnalliseen päätöksentekoon mukaan tai jopa valtiolliseen, saakin huomata, että oikeasti ei ole mitään millekään tehtävissä. Pitää olla, kuulla ja totella omaa ryhmäänsä, ryhmäkuri pitää aisoissa niin ihmiset kuin asiatkin.

        Politiikka on peliä eikä sen pelin tarkoitus ole parantaa oloja ja tehdä hyviä päätöksiä vaan koettaa pitää oma puolue kannatustilastojen kärjessä. Silloin saa myös eniten tukia, verovaroista. Käsittämätöntä.


    • kusetuskos

      Politiikot nuo satu sedät ja tädit.
      Ja eipä ihme et kusessa ollaan.

      Poliitikot pyrkivät valitsemaan sanansa tarkkaan, mutta välillä mennään pieleen. Tutustu suomalaisten ja ulkomaalaisten poliitikkojen surkuhupaisiinkin möläytyksiin.

      Sitaatit on kerätty Sami Hantulan kirjasta Eläköön demokratia! - Muistinmenetyksiä, muunneltuja totuuksia ja muita poliittisia päästöjä sekä ulkomaisilta verkkosivuilta.
      Suomesta

      ”Se oli yleisvastaus.” (Matti Vanhanen ristiriitaisesta vaalirahoituskommentistaan vuonna 2008)

      ”Joskus pitää vähän taiteilla sanojen kanssa. Jos ei pysty vastaamaan, pitää olla vastaavinaan.” (Matti Vanhanen vuonna 2010)

      ”Hän jatkaa ikuisesti. Meillä on maailman paras kokoomuksen puheenjohtaja.” (Henna Virkkunen Jyrki Kataisesta vuonna 2009)

      ”Suomalaisen puolueen johtajaksi sopii kohta vain psykopaatti tai tomppeli. Psykopaatti ei välitä ja tomppeli ei ymmärrä.” (Timo Soini vuonna 2009)

      ”Lissabonin sopimus on ihan butrosbutroskalia, ei siitä suomalainen mitään ymmärrä.” (Timo Soini vuonna 2009)

      ”Helsinki on erittäin turvallinen – ei tietenkään tarvitse mennä tyrkyttämään itseään pimeällä johonkin pusikoihin.” (Paavo Lipponen vuonna 2005)

      ”Ei ole sukua, mutta sillehän minä en sattumalta voi mitään, että hän on vaimoni sisar.” (Kauko Juhantalo kaavoituspäällikön jääviydestä vuonna 2005)

      ”Kun annetaan vähän rentouttavaa, esimerkiksi otetaan pieni huikka ja lähdetään liikenteeseen, autoilija on paljon parempi liikenteessä esimerkiksi tämmöisissä kaupungeissa kuin Helsinki.” (Pertti ”Veltto” Virtanen vuonna 2007)

      ”Koen olevani siilinjärveläinen.” (Espoossa asuvan Jyrki Kataisen peruste nostaa eduskunnan kulukorvausta vuonna 2009)

      ”Joku linja pitää olla, vaikka se olisi vähän huonompikin.” (Hannes Manninen vuonna 2007)

      • Vaikutat.siltä

        Sitäkö mieltäkö ettemme tarvitse politikkoja hoitamaan yhteisiä asioita.


    • teretule

      ”Kun annetaan vähän rentouttavaa, esimerkiksi otetaan pieni huikka ja lähdetään liikenteeseen, autoilija on paljon parempi liikenteessä esimerkiksi tämmöisissä kaupungeissa kuin Helsinki.” (Pertti ”Veltto” Virtanen vuonna 2007)

      Oikea toteamus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe