Rakastunut työkaveriin

Ikävissään

Olen jo monta vuotta ollut ihastunut/rakastunut työkaveriini, ja tiedän ettei tästä koskaan tule mitään, mutta en vaan pääse hänestä irti! Hänellä on mies, mutta koko ajan saan häneltä viboja enemmästä kuin ystävyydestä. Oikeastaan tiedän sen sisimmässäni että hänkin välittää minusta liikaa. Pidämme paljon yhteyttä töiden ulkopuolellakin, ja usein aiheet ovat hyvin läheisiä. Kerran hän sanoi että jos "vaihtaa" suuntautumista, valinta olen ehdottomasti minä. En ole siis suoranaisesti suuntaustani hänelle ilmi tuonut, mutta jutuista päätellen hän sen ehkä arvaa. Viesteistä ja ilmeistä päätellen hänelläkin olisi haluja enempään, mutta se vaan särkee minua yhä enemmän. Jos yritän ottaa etäisyyttä tai näytellä kylmäkiskoista, hän keksii vaikka tikusta asiaa ja ottaa yhteyttä työpäivän jälkeen. Olemme molemmat kertoneet toisillemme kuinka tärkeä ja rakas toinen on, ystävyys on siis syvää. Tiedän ettei hän ole todellakaan homofoobikko, mutta todellisten tunteiden paljastaminen todennäköisesti saisi ystävyyden väljähtymään, ja sitä en halua missään nimessä.
Tilanne on siis epätoivoinen koska haluan enemmän kuin ystävyyttä, mutta ystävyys hänen kanssaan on todella tärkeää minulle. Haluan varmaankin lähinnä pukea tunteeni ja tämän tilanteen sanoiksi, neuvot eivät siis ensisijainen tarpeeni kirjoitukselle ole. Tuskinpa mitään neuvoa tilanteelle onkaan.
Sekavalta näyttää kirjoitus, mutta pointti taitaa olla se että molemmat välittää liikaa, eikä kumpikaan asialle sen enempää tule tekemään toisen menettämisen pelossa.

31

1721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauneinta

      Mulla ollut nyt jonkin aikaa samantyylinen tilanne.. Pienemmässä mittakaavassa vain ja noin puolen vuoden ajan.. En ole edelleenkään varma hänen tunteistaan mutta omat niin suuret että vaikea olla jo miettimättä. Odotan että tapaamme aina enemmän kuin mitään ja hänen suunnalta kiinnostuksen merkkejä myös.. Odotan mihin tilanne etenee vai eteneekö. Jos hänet saisin en koskaan päästäis irti!

      • Ikävissään

        Päivitystä tilanteeseen; Tästäkin jo yli puoli vuotta, eikä tilanne ole muuttunut. Ehkä hivenen pahentunut vain (vai parantunut, kummin sanoisinkaan). Hän vihjailee usein suuntauksestani, ja pilke silmäkulmassa olen sen myöntänytkin. Katseet syventyvät päivä päivältä, lopulta pakotan itseni irroittamaan silmäni hänestä, hän ei näköjään siihen kykene. Tuntuu että hän näkee sieluuni asti ja ne silmät, voi jumalauta ne on kauniit! Viestittely on karannut monet kerrat käsistä. Tunne on näköjään täysin molemmin puolista, mutta siltikään mitään ei varmaan tule koskaan tapahtumaan :( tämä syö naista pahemman kerran!


      • Jep_Jep0

        *huokaus* täällä vähän samantyyppinen tilanne.
        Jotakin on meneillään mutta on vaikea hahmottaa että onko se vain toiselta oman viehätysvoiman testausta vai mitä.
        Oma sisäinen tunne kertoo että tämä on molemminpuolista, katseet kohtaa jne.
        En tiedä minkälaisen apinan maineen olen jo saanut mutten silti uskalla ottaa yhteyttä. Odotan ehkä turhaan toiselta ratkaisevaa askelta tai niin idioottivarmaa merkkiä etten voisi erehtyä asiasta. Tuskastuttavaa..


    • Rakastuinmatyökamuuni

      Täällä sama tilanne. Taitaa olla jo kolmas vuosi ihastumistani menossa, työkaveriin. Välissä yritän "ryhdistäytyä" ja unohtaa tuon ihanan,mutta voi helvetti kun hän taas tulee käytävällä vastaan. Sulan siihen paikkaan. Miten joku voi jäädä niin päähän.
      On tää kauheaa.

      • Ikävissään

        Niin tuttua :( sitä off-nappia edelleen etsiskellessä... Ja miksi hänen pitää "vahingossa" koskettaa ja tulla puhumaan mukavuusrajan lähemmälle puolen, katsoen syvälle sieluuni asti, hymyillen koko ihanilla kasvoillaan, flirttaillen ja vihjaillen???
        Joskus tuntuu että hän tekee sen tahallaan, kiusaa minua koska tietää osittain tunteistani häntä kohtaan. Joskus taas luulen (toivon), että hänen tunteensa olisi yhtä syvät kuin minun.
        Raskas tilanne sullakin :( mutta kerro tarkemmin, onko teidän välillä tapahtunut jotain, vaikuttaako tilanne molemminpuoliselta?


      • Rakastuinmatyökamuu

        Tässä varmaan myös pahinta se, että tuo ihana on juuri sellainen, joka puhuessa koskettaa... Voi elämä, miten se kosketus jää iholle.
        Meillä en ainkaan usko, että tuo vastapuoli tietä tunteistani. Tuskin. Olen varonut omiani näyttmästä, koska olen satavarma, etten ole hänen tyylinen nainen. Valitettavasti. Mutta vaikka niin olisikin, niin on se helvetti kumma, miten joku voi viedä tietämättäänkin toisen sydämen.


      • Ikävissään

        Jotkut on pirun lahjakkaita tuossa sydämen viemisessä :(
        Mistä voit niin varmasti tietää ettet olisi hänen tyylisensä nainen?


      • Rakastuinmatyökamuuni3

        En tietenkään tiedäkkään, mutta luulen niin. Miten monena päivänä tuo ihana on puhunut kanssani ja koskettanut, katsonut silmiin puhuessaan, nauranut ja mä sulan. Mä en varmaan ikinä pääse siitä tunteesta, minkä hän aiheuttaa päässä ja mielessä, kosketuksella.
        Jos vaan tulisi joku muu, joka veis jalat alta, niin hän ehkä unohtuisi. Joku ihana poikamainen nainen. Mutta saa nähdä..
        Mites sulla?


      • NeverKnowwww
        Rakastuinmatyökamuuni3 kirjoitti:

        En tietenkään tiedäkkään, mutta luulen niin. Miten monena päivänä tuo ihana on puhunut kanssani ja koskettanut, katsonut silmiin puhuessaan, nauranut ja mä sulan. Mä en varmaan ikinä pääse siitä tunteesta, minkä hän aiheuttaa päässä ja mielessä, kosketuksella.
        Jos vaan tulisi joku muu, joka veis jalat alta, niin hän ehkä unohtuisi. Joku ihana poikamainen nainen. Mutta saa nähdä..
        Mites sulla?

        Ei kannata tehdä tuollaista ennakkopäätelmää, ettetkö olisi hänen tyylisensä. Kun katsoo naispareja niin ovat usein kyllä niin eri puusta veistetyt kuin voi olla. Siis yllättäviä parivalintoja. Yllättävämpiä kuin heteromaailmassa.
        Olen huomannut itsestänikin ettei ole edes mitään tyyppiä. Kun ei ikinä etukäteen tiedä mikä ihmisessä kolahtaa. Harvemmin esim. ulkonäkö.


      • Ikävissään
        Rakastuinmatyökamuuni3 kirjoitti:

        En tietenkään tiedäkkään, mutta luulen niin. Miten monena päivänä tuo ihana on puhunut kanssani ja koskettanut, katsonut silmiin puhuessaan, nauranut ja mä sulan. Mä en varmaan ikinä pääse siitä tunteesta, minkä hän aiheuttaa päässä ja mielessä, kosketuksella.
        Jos vaan tulisi joku muu, joka veis jalat alta, niin hän ehkä unohtuisi. Joku ihana poikamainen nainen. Mutta saa nähdä..
        Mites sulla?

        Samaa mieltä kuin NeverKnowwww. Voit hyvinkin olla hänen tyyppiään hänen käyttäytymisestään päätellen. Näettekö vapaalla vai töissä vain? Vapaalla paremmin huomaa kipinän välillä.
        Meillä "vain ystävälliset" välit viime aikoina olleet, muutamaa toistensa katseisiin unohtumista lukuunottamatta. Pitäisi vaan yrittää päästä irti, mutta se pieni toivon kipinä jossain syvällä vaan pilkistää..:(


      • Rakastuinmatyökamuuni4
        Ikävissään kirjoitti:

        Samaa mieltä kuin NeverKnowwww. Voit hyvinkin olla hänen tyyppiään hänen käyttäytymisestään päätellen. Näettekö vapaalla vai töissä vain? Vapaalla paremmin huomaa kipinän välillä.
        Meillä "vain ystävälliset" välit viime aikoina olleet, muutamaa toistensa katseisiin unohtumista lukuunottamatta. Pitäisi vaan yrittää päästä irti, mutta se pieni toivon kipinä jossain syvällä vaan pilkistää..:(

        Me nähdään vain töissä, hyvin harvoin vapaalla.
        Totta tietysti sekin mitä Never Knoww kirjoitti, mutta jotenkin epäilen, että hän on salainen haave ja tulee olemaan.
        Samoin pitäisi päästää ja päästä irti, mutta se jokin hänessä on 😍.


      • Ikävissään
        Rakastuinmatyökamuuni4 kirjoitti:

        Me nähdään vain töissä, hyvin harvoin vapaalla.
        Totta tietysti sekin mitä Never Knoww kirjoitti, mutta jotenkin epäilen, että hän on salainen haave ja tulee olemaan.
        Samoin pitäisi päästää ja päästä irti, mutta se jokin hänessä on 😍.

        Hyvin samaistuttavat ajatukset! Onneksi haaveita aina saa ja pitääkin olla, mutta parempi kun ne haaveet ois saavutettavissakin joskus. Tsemppiä meille ikävöiville 😁


      • TyhjänPäällä

        Mun haaveet on vielä kaukaa haetummat. Ei siis ole ollut edes mitään merkittäviä tai pitkiä katseita, ei siis yhtään mitään. Yksi nainen vain teki ilmeisen vaikutuksen minuun, aiemmin en häntä pahemmin ole noteerannut, ei tosin paljon olla tekemisissäkään. Nähdään harvoin, mikä onkin ehkä pidemmällä tähtäimellä hyvä asia (hetero lienee).

        Jännä juttu sinänsä...yleensä ihastumiset on syntynyt hitaasti ja siinä on aina vahvasti mukana jonkinlaiset signaalit toiseltakin puolelta.


      • Ikävissään
        TyhjänPäällä kirjoitti:

        Mun haaveet on vielä kaukaa haetummat. Ei siis ole ollut edes mitään merkittäviä tai pitkiä katseita, ei siis yhtään mitään. Yksi nainen vain teki ilmeisen vaikutuksen minuun, aiemmin en häntä pahemmin ole noteerannut, ei tosin paljon olla tekemisissäkään. Nähdään harvoin, mikä onkin ehkä pidemmällä tähtäimellä hyvä asia (hetero lienee).

        Jännä juttu sinänsä...yleensä ihastumiset on syntynyt hitaasti ja siinä on aina vahvasti mukana jonkinlaiset signaalit toiseltakin puolelta.

        Mikä teki niin ison vaikutuksen, jos et aiemmin noteerannu? Mikähän siinä muuten lieneekään kun (oletettuihin) heteroihin usein silmänsä iskee 🙄


      • TyhjänPäällä

        No ei aiemmin pahemmin olla oltu tekemissä ja nyt kun eräässä tilaisuudessa satuimme olemaan niin persoonansa se teki vaikutuksen :)

        Kai niitä (oletettuja) heteroja vain tuppaa olemaan enemmän... ja varattujakin yleensä vielä :/


    • Peukutpystyssä

      Olisipa työpaikka...

    • Uteeliass

      Miten "viestittely karkaa käsistä" ??

      • Ikävissään

        Varsinkin pienessä hiprakassa liikaa tunteita ja avautumista molemmin puolin, sen jälkeen hiljaiseloa tovi. Molemmat varmaankin säikähtää avautumistaan, tai niin minä ainakin. Pelkään että hän ahdistuu ja loittonee pois.


    • ihanatkollegat

      Minä ihastuin työkaveriini muutamia vuosia sitten ja lopulta rohkaistuin kysymään, että voisiko välillämme olla muutakin kuin ystävyyttä. Olin tuossa vaiheessa jo ihan varma, että molemminpuolista on. Sain kieltävän vastauksen, mikä oli aikamoinen järkytys. Hän ja minäkin halusimme kuitenkin pysyä ystävinä (se oli minulle erittäin vaikeaa) ja tuon tilanteen jälkeen yhteydenpitomme vain syveni ja edelleen koin vuosien ajan, että hänellä kuitenkin olisi tunteita minua kohtaan. Vietimme todella paljon yhdessä aikaa ja aina petyin, kun mitään konkreettista ei tapahtunut. Jossakin vaiheessa ihastuin toiseen työkaveriin, jonka kanssa sitten syntyi jonkinlainen suhdekin. Tästä suhteesta vaan tuli sydänsuruja ja tämä alkuperäinen ihastukseni on tukenut minua mahtavasti. Ja mikä hauskinta, nyt kun tämän uuden suhteen myötä myös ystävyys jotenkin kummallisesti on syventynyt tämän alkuperäisen kanssa, on keskusteluista jotenkin käynyt ilmi, että kyllä ne tunteet kuitenkin on tainneet olla molemminpuolisia. Mutta jos hän ei syystä tai toisesta halua suhdetta, se minun pitää hyväksyä. Ja uskomatonta kyllä, en enää oikein edes osaisi kuvitella suhdetta hänen kanssaan.

      • Ikävissään

        Ihana kun sulla edes on ollut rohkeutta kysyä suoraan että missä mennään, vaikka vastaus ei ole ollutkaan mieluinen. En ihmettele jos noin pitkän jahkailun jälkeen et olisi enää varma haluistasi. Liekkö alkuperäinen tajunnut heräilevät tunteensa vasta kun et ole enää ollut "saatavilla"?


    • Tehdäänköse

      Itse olen aivan lääpälläni työnantajaani... Mutta tilanne on vähän mahdoton, mutta silti... Huohh.

    • VenailuSikseen

      Työ on toki voimavara ja matkailu se vasta avartaa. Visiitit uusissa ympäristöissä, luonnollisesti niiden omien kiinnostuksen kohteiden puitteissa ainakin helpottavat ja hyvällä munkilla konkretisoivat toivotun läheisyyden :)

    • WhatToDoo

      Niin minäkin <3

      Voiko naisia alkaa vokotella työpaikalla :D Ei paljon olla tekemisissä mutta kun ollaan en haluis pitää näppejä erossa . En tietenkään ole tehnyt mitään sopimatonta (vielä), ei tosiaan pahemmin ollut tilaisuuksiakaan.

      • Ikävissään

        Periaatteessa miksipä ei vois alkaa vokottelemaan, hillitysti ja epäsuoraan alkuun jos ei tiedä toisesta. Kyllä sen aika nopeesti näkee jos toinen karkuun alkaa juosta 😁 helpompi toki olis jos vapaalta ihastuksensa löytäisi, mutta eipä tuota sydäntä oikein voi ohjailla näköjään.


    • ehheh3567

      heh

    • Lilly40

      Minä myös ja jotain sutinaa on ollutkin. Kirjoitamme joka päivä ja kerran hän oli luonani yökylässä ja oli puhetta jos lähtisimme kylpylään. Suoraan sanoen haluan häntä järjettömästi mutta en uskalla tehdä mitään aloitetta tai kertoa hänelle. Kylpyläreissu tulee olemaan tuskaa jos hänellä ei ole samoja ajatuksia.

      • Kysynkuitenkin

        Osuikohan nyt, missä päin kirjoitat?


      • Lilly40

        En usko, kaveri on ulkomaalainen :)


      • Anonyymi

        Missä päin kylpyläreissua suunnitellaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä päin kylpyläreissua suunnitellaan?

        Eikun tää olikin joku vanha taas...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikun tää olikin joku vanha taas...

        Nuo seksibotit nostaa näitä ketjuja 😡 kumma ettei niitä saa kuriin


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe