Koiranomistajista suuri osa on eläinrääkkääjiä

osa.teistä.on.saastaa

Jätätte koiranne päivittäin yksin koko työajaksi, 8 tuntia plus työmatka-aika. Koira on sen ajan yksin vangittuna asuntoonne. Eläinsuojelulaossa tätä ei ole määritelty eläinrääkkäykseksi, mutta en unohda lapsuudekotini naapurihuoneistossa joka iltapäivä tunteja itkenyttä kultaista noutajaa. Se itki ja hyppi asunnon rapunovea vasten. Koiransa yksin kotiin työajaksi jättävät ihmiset ovat saastaa. Narsistista saastaa.

36

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiteitä

      Taisi osua arkaan paikkaan, kun koiraihmiset ovat vaiti.

      • sesiitäprovosta

        Koiranihmiset ovatkin fiksuaporukkaa.


    • PikkusieluinenOot

      Täysin samaa mieltä siitä ttä ihmiset jotka hankkivat koiran, eivätkä kouluta sitä, ovat narsisteja! Tuossa mainitsemassa naapuritapauksessa vaikuttaisi juurikin ongelman olleen se, ettei koiraa ole osattu käsitellä oikein totuttaessa yksinoloon. Tasapainoinen, koira-ymmärtämyksellä kasvatettu koira jopa osaa nauttia yksinolosta, nukkuessaan suurimman osan ajasta. Faktaa on, että iso osa koiranomistajista ei osaa huomioida tilanteita nykyhetkeä pidemmälle, jolloin esim yhtäkkinen muutos poissaoloissa (tietysti muissakin tilanteissa) aiheuttaa ahdistusta koirassa. Myös muut totuttamattomat/väärällä tavalla ohjatut asiat ovat varmasti olleet ongelmana naapurikoiran tapauksessa, ehkä virikkeellisyys ja liikunta jäänyt vähemmälle jne. Mielestäni eläin-asioissa tulisi aina huomioida eläimen henkisyys, ei pelkästään katsomalla mittaria kuinka paljon häiritsee ulkopuolisia häiriökäyttäytymisellään. Harvemmin kuullaan, että huudellaan eläinrääkkäyksellä jos esimerkiksi eläin on ahdistustaan huutanut kynsien leikkuun aikana. Tässäkin ongelmana on se, ettei omistaja ole osannut/jaksanut positiivisten kokemusten kautta opettaa tapahtumaan. Väitän, että tuokin aiheuttaa väärin tehtynä erittäin suurta stressiä eläimelle. En kuitenkaan laske sitä eläinrääkkäykseksi. Kun tarvittavat asiat jätetään tekemättä, silloin se on eläinsuojelurikos. Joka tapauksessa, aina on syyt ja seuraukset.
      Valitettavasti moni koiran (tai muunkin eläimen) omistava, ei ole omistajiksi soveltuvia, ymmärtämättömyyttään.

      • nauttiine

        Tekevät koirulikepposia yksin ollessaan, repivät huonekalut, vaatteet, kengät, kukat, jopa seinät ja ovet ja tyhjentävät jääkaapin...tosi hauskoja kuvia ja videoita kastoa muillekin. Kyvykkäimmät polttaa asunnon yöllä toisten nukkuessa kun laittavat levyt päälle.


      • PikkusieluinenOot

        Nimenomaan, kouluttamattomia raukkoja jotka todennäköisesti joutuvat ottamaan vielä syytkin niskoihinsa. Todellisuudessahan jokainen omistaja saisi syyttää itseään koiran tepposista, tulisi mennä itseensä ja nähdä realiteetit. On turha myös odottaa että esimerkiksi paimenkoira (joita useassa "ongelma"sekoituksessa on), välttämättä olisi tyytyväinen ilman että pääsee täydentämään luonnollista tarvettaan ja kuluttamaan energiaa. Onhan tuo aloituksessa mainittu kultsukin noutaja, eli noutaa omistajalleen työkseen ;) Tosin näitäkin kasvatetaan ihan perhekoiriksi, ilman suurempaa työviettiä ja onkin useimmin yksi helpoimmin koulutettavista roduista...Eri roduilla on eri tarpeita, tätä ei monikaan hankkija osaa ajatella, mutta jokainen koira tarvitsee koulutusta ja ohjausta ollakseen tyytyväinen ja tasapainoinen.
        Myös huonosti kasvatetuista ihmisistä löytyy hauskoja kuvia ja videoita, muille jaettavaksi asti. Heistäkin kyvykkäimmät onnistuvat mainitsemiisi asioihin, tosin, usein vaikuttavat ongelmillaan vielä laajemmin ja kämpänpoltto on vain alkulämmittelyä ;D. Että ei siinäkään aina ole karvoihin katsomista..


      • Muttu1

        Oi jees olen nauranut viimeeksi kun sain kuulla että vitsit elää mutta tämä on paras elämän vitsi. "Ihmiset kokee olevansa ja monikaan ei tajua että on" ja sinun tämä kirjoitus on niin täyttä totta mitä tulee ihmisiin. Koira tai kissa on aina ihmisen kanssa tekemisissä. Ja kuka saa eläimen/ihmisen olemaan ja pitämään kuin vaan ihminen. Eläimet pärjää ilman meitä ja milloin ihminen uskoo olevansa tai niin sanotusti hallitsevansa - no voi opettaa ja rakastaa. Mutta eläimen rakkaus on pyyteetön: siksi kaikki koulutus on ihmisen hallintaa. Olen nähnyt miten ei koulutettu koira, kissa ja jopa lammas vain seuraa johtajaa. Ei temppuja joita ihminen haluaa vaan kuten eläin on ja elää, syö ja on vaan. Ihmisten halu teettää eläimillä jotain mitä he itse haluaa on jotain.....


      • minelan

        pikkusieluinen oot

        Kyllä koia oppii olemaan sen 8 tuntia yksin, vasinkin jos sillä on toisia koiria seuranaan.
        En nyt puhu kokemuksesta, mutta mitä olen keskustellut töissäkäyvistä ihmisistä, niin kertovat koiran tulevan hyvin toimeen yksinäänkin.
        Omat eläimeni eivät ole yksin, kuin kauppareissuni ajan. Rakastan koiriani iin pajon, tulee onta kertaa mieen, että onko jo liikaa.Ihmisistä en niin paljon piittaa vaikka olenkin sosiaalinen ihminen.


    • nuorieläkemuija

      No minä oon jo toiseen samalaiseen ketjuun täällä vastannut että meillä ei tarvi koirien yksin olla. Olen kolmekymppine muija ja eläkkeellä, mieheni käy töissä. Minä oon aina koirien kans kotona. Toki kaupat pankit postit ym pitää hoitaa. Mutta koirat on hiljaa järsii kotona luita sen saa aikaa. Meillä on panostettu koirien koulutukseen tosiaan ku aikaa on. Monet ihmettelee että teillä varmaan koirat kärsii eroahfistuksesta ku oon kotona melkein aina. No ei vaan kärsi. Meillä ei koiria olisi ellei minulla olisi mahdollisuutta olla kotona. Älkää ihmiset antako työnarkomaaneille niitä koiria. Koira tarvii seuraa.

      • hohoijaa

        Ja jos sinä kuolet, ukkos jättää työnsä koirien takiako? Vai olisiko taas vaihtoehto se surullisen kuuloinen- koira joutuisi hakemaan uuden eläkeomistajan itselleen, jottei joutuisi olemaan ollenkaan yksin, kun tottunutkin läsnäoloon? Sanoisin että juuri tuolla käyttämällänne kasvatusmetodilla saisitte yksinstressaavan ja eroahdistuksesta kärsivän koiran, joka ei postireissua pidempään osaa viihdyttää itseään. Väitän, että koira myös välillä kaipaa erossaoloa omistajastaan. En sano, että on hyväksi jos koira joutuu esim olemaan yli 50h viikossa yksin..Rajansa kaikella toki mutta.. :)


    • kklljbbvv

      Tottahan tuo on.

      Ihminen on tietyllä tavalla itsekäs hankkiessaan koiran jos pitää koiraa täysin yksin jatkuvasti 8-10 tuntia.

      Koirakin voi potea suurta tuskaa ja turhautuneisuutta yksinolosta. Koko päivän sisältö on odottaa ihmisen tuloa takaisin kotiin.

      Se on laumaeläin.

    • Itekitullu

      siihen tulokseen, että nykyisen koiran jälkeen ei uutta enää tule. Ei ole järkeä, että koira viettää yksin pitkiä aikoja, eikä saa virikkeitä ja joutuu vain nukkumaan koko päivän. Suurimman osan vuorokaudesta joutuu nukkumaan, koska joutuu nukkua myös yöllä, kun omistajat nukkuvat. Hommassa ei ole järkeä ja eläin kärsii.

      Onhan niitä kaikkia koirien päiväkoteja ja ulkoiluttajia, mutta ei kaikilla ole sellaiseen pidemmän päälle varaa. Koiraan menee muutenki paljon rahaa ja se vaatii sitoutumista ja mihinkään ei voi tuosta noin vain lähteä. Liian sitovaa puuhaa minun makuuni, vaikka koirista pidänkin.

      • näinpäkin

        hyvä että olet ymmärtänyt mikä on parhaaksi. Onhan se kurjaa kun ihmiset hankkivat mitä tahansa eläimiä ymmärtämättään resurssejaan, ovatpa ne sitten ajallisia, rahallisia tai henkisiä :D


    • sopiimeillehyvin

      Meillä suuri perhe, ja koiralle tulee vain se 3-4h yksin oloa.Ei mitään ahdistusta,ei perään vinkumisia.Koiran kanssa leikitään, koulutellaan, niin se lepäilee yksin oloajat.Ei ole siis tuota ongelmaa meillä.

    • tassik

      Naapurit ja naapurien lapset niitä koiria kiusaa.
      Ei tarvitse kuin laittaa valvontakamerat niin löytyy syylliset koiran haukkumisiin.

      • tikarr

        Naapureiden rakkihullut ja rakit niitä ihmisiä kiusaa.
        Ei tarvitse kuin laittaa valvontakamerat tai mikit niin löytyy syylliset, rakit haukkuu.


      • onnellinentervemieli
        tikarr kirjoitti:

        Naapureiden rakkihullut ja rakit niitä ihmisiä kiusaa.
        Ei tarvitse kuin laittaa valvontakamerat tai mikit niin löytyy syylliset, rakit haukkuu.

        Voi raasua, keksit mitä ihmeellisempiä tarinoita, ja luulet että niiden vuoksi koiria otettas vähemmän.Koira, on tutkitusti hyväksi ihmisen terveydelle, ja tekee ihmisen onnelliseksi.Koiran omistajat on mielenterveydeltään terveempiä, kuin koirattomat.Koiranomistajilla on vähemmän masennusta,sairastelua yleensäkin.Ja koiran omistajat on onnellisempia, ja heillä on parempi mielenterveys.

        Tiedän, sinun on tosi vaikea sitä hyväksyä.Mutta omapa on ongelmas.Siis sinun ongelma, on se, että muilla on elämänsä, ja koiransa.Onnelliselta et kirjoutustesi perusteella ainakaan vaikuta, kateelliselta,ja katkeralta kyllä.


        http://tieku.fi/ihminen/terveys/7-hyvaa-syyta-omistaa-koira

        http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000000505433.html

        http://www.iltasanomat.fi/lemmikit/art-2000000909636.html

        "7. Mielenterveys paremmassa kunnossa

        Koirien kanssa asuvat ovat muita harvemmin masentuneita. Apua karvakaverista saavat myös jo masennuksesta kärsivät. Joskus jopa niin paljon, että masennuslääkkeet on voitu jättää lopulta kokonaan pois koiran tultua taloon.

        Syy on siinä, että koirasta huolehtiminen tarjoaa rutiineja, liikuntaa ja lisää kehon halihormonin, oksitosiinin määrää, mikä auttaa taistelemaan masennusta vastaan."


      • tarkoitatsiis
        onnellinentervemieli kirjoitti:

        Voi raasua, keksit mitä ihmeellisempiä tarinoita, ja luulet että niiden vuoksi koiria otettas vähemmän.Koira, on tutkitusti hyväksi ihmisen terveydelle, ja tekee ihmisen onnelliseksi.Koiran omistajat on mielenterveydeltään terveempiä, kuin koirattomat.Koiranomistajilla on vähemmän masennusta,sairastelua yleensäkin.Ja koiran omistajat on onnellisempia, ja heillä on parempi mielenterveys.

        Tiedän, sinun on tosi vaikea sitä hyväksyä.Mutta omapa on ongelmas.Siis sinun ongelma, on se, että muilla on elämänsä, ja koiransa.Onnelliselta et kirjoutustesi perusteella ainakaan vaikuta, kateelliselta,ja katkeralta kyllä.


        http://tieku.fi/ihminen/terveys/7-hyvaa-syyta-omistaa-koira

        http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000000505433.html

        http://www.iltasanomat.fi/lemmikit/art-2000000909636.html

        "7. Mielenterveys paremmassa kunnossa

        Koirien kanssa asuvat ovat muita harvemmin masentuneita. Apua karvakaverista saavat myös jo masennuksesta kärsivät. Joskus jopa niin paljon, että masennuslääkkeet on voitu jättää lopulta kokonaan pois koiran tultua taloon.

        Syy on siinä, että koirasta huolehtiminen tarjoaa rutiineja, liikuntaa ja lisää kehon halihormonin, oksitosiinin määrää, mikä auttaa taistelemaan masennusta vastaan."

        Rakkihullut nauttii kun saavat pitää muita hereillä ja muuten häiriköidä.


      • touholiini
        onnellinentervemieli kirjoitti:

        Voi raasua, keksit mitä ihmeellisempiä tarinoita, ja luulet että niiden vuoksi koiria otettas vähemmän.Koira, on tutkitusti hyväksi ihmisen terveydelle, ja tekee ihmisen onnelliseksi.Koiran omistajat on mielenterveydeltään terveempiä, kuin koirattomat.Koiranomistajilla on vähemmän masennusta,sairastelua yleensäkin.Ja koiran omistajat on onnellisempia, ja heillä on parempi mielenterveys.

        Tiedän, sinun on tosi vaikea sitä hyväksyä.Mutta omapa on ongelmas.Siis sinun ongelma, on se, että muilla on elämänsä, ja koiransa.Onnelliselta et kirjoutustesi perusteella ainakaan vaikuta, kateelliselta,ja katkeralta kyllä.


        http://tieku.fi/ihminen/terveys/7-hyvaa-syyta-omistaa-koira

        http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000000505433.html

        http://www.iltasanomat.fi/lemmikit/art-2000000909636.html

        "7. Mielenterveys paremmassa kunnossa

        Koirien kanssa asuvat ovat muita harvemmin masentuneita. Apua karvakaverista saavat myös jo masennuksesta kärsivät. Joskus jopa niin paljon, että masennuslääkkeet on voitu jättää lopulta kokonaan pois koiran tultua taloon.

        Syy on siinä, että koirasta huolehtiminen tarjoaa rutiineja, liikuntaa ja lisää kehon halihormonin, oksitosiinin määrää, mikä auttaa taistelemaan masennusta vastaan."

        Olin 1,5 vuotta ilman koiraa, kissa oli, mutta olen saanut ensimmäisen oman koiran /(COLLIEN)8 VUOTIAANA ELI TÄTÄ VAJAATA 1,5 VUODEN taukoa lukuun ottamatta minulla on aina ollut koiria jopa 5 kerrallaan enkä voinut elää ilman koiraa, joten hankin chihun ja se oli viisas teko. EI mene päivääkään, että en ihmettelisi rakkaan koirani käytöstä. Ja syyskuun alussa täytän 69 vuotta, eli paljon on koettu koirien kanssa.


      • koulutakoirasiXD
        tarkoitatsiis kirjoitti:

        Rakkihullut nauttii kun saavat pitää muita hereillä ja muuten häiriköidä.

        Mistäs tiedät,puhuuko kokemuksen ääni?


    • heaheahea

      Olen eläkkeellä ja melkein aina kotona. Koirani nukkuvat suurimman osan päivästä silti. Taas näitä idioottialoituksia. Yhden tapauksen perusteella kuvitellaan kaikilla olevan sama tilanne. Tietämättömien sönkötyksiä.

      • eivätnuku

        Naapuri piti toisten rakkeja päivät, jatkuvaa haukkumista ja ulinaa kun piti yrittää nukkua vuorotöiden takia.


      • omamaaomatupa

        Kannattaa tietysti muuttaa paikkaan jossa ei ole naapureita.Itse en viihdy kerros/rivarissakaan.Vaan haluan oman rauhan,ja sen saa kun ostaa asunnon jossa on iso tontti.Ei näy, ei kuulu naapurien asumisäänet.Helppoa,ja käytännöllistä.Ei tarvitse rutista sitten toiseten elukoistakaan, kun niitä jos on, ovat tosi kaukana.
        On luonnotonta kuvitella, että kerrostaloissa, olis rauhallista,niin paljon ihmisiä , ja hatarat seinät.Omistusasunnoissa on paremmat rakenteet,eikä kuulu äänet yölläkään.Mutta noissa halvalla tehdyissä hataraseinäsissä vuokralooseissa,naapurien vessakäynnitkin kuuluu öisin, sekä vauvojen koliikkiitkut,kännistenbiletykset ja tappelutkin.Jos ei halua kuunnella muiden ääniä, kannattaa muuttaa sellaiseen paikkaan, jossa niitä ei kuule ;)


      • oletoikeassa
        omamaaomatupa kirjoitti:

        Kannattaa tietysti muuttaa paikkaan jossa ei ole naapureita.Itse en viihdy kerros/rivarissakaan.Vaan haluan oman rauhan,ja sen saa kun ostaa asunnon jossa on iso tontti.Ei näy, ei kuulu naapurien asumisäänet.Helppoa,ja käytännöllistä.Ei tarvitse rutista sitten toiseten elukoistakaan, kun niitä jos on, ovat tosi kaukana.
        On luonnotonta kuvitella, että kerrostaloissa, olis rauhallista,niin paljon ihmisiä , ja hatarat seinät.Omistusasunnoissa on paremmat rakenteet,eikä kuulu äänet yölläkään.Mutta noissa halvalla tehdyissä hataraseinäsissä vuokralooseissa,naapurien vessakäynnitkin kuuluu öisin, sekä vauvojen koliikkiitkut,kännistenbiletykset ja tappelutkin.Jos ei halua kuunnella muiden ääniä, kannattaa muuttaa sellaiseen paikkaan, jossa niitä ei kuule ;)

        Rakkihullujen pitää muuttaa korpeen rakkeineen, siellä saavat paskattaa mihin huvittaa ja syöttää vaikka toisiaan rakeilleen.


    • juupa-juu

      Eläkkeellä jo 32 vuotiaasta saakka ja koiran kanssa aina24/7/365 ja vaeltelemassa 6kk vuodesta. Koira saa liikuntaa vaikka vähän talvisin kun jäsenet jäykkinä.

      • Hemulipemuli

        Voi elämä! Koira on koira ja sen kuuluukin nukkua suurimman osan vuorokaudesta. Koira nukkuu kun on rauhallista eli esim. työpäivän ajan. Uskoisin että lapsiperheessä nuo yksin vietetyt tunnit on koiralle vain luksusta jotta voi ladata akut loppupäivää varten. Koira on koira ja mielestäni hippasen tässä inhimillistetään näitä karvaisia tovereitamme


    • Funngus

      mutta prkl kiitos naapurinmummon joka käy oven takana "juttelemassa" koiralle. En viitsi enää edes kieltää koiraa haukkumasta... eipähän tarttee yksinollessa kämppää tuhota kun on oven takana viihdykettä senkun "juttelee" mummolle ja muille rappukäytävän äänille

      Mitäs mieltä aloittaja on näistä sisäkoirista jotka eivät pääse ulkoilemaan ollenkaan? Chihuahuat jne.. Onko siitä jotain el.suojelulaissa?!

      • touholiini

        Ainakin minun chiuahani lenkkeilee päivässä n.3 tuntia eli 2x1,5 tunnin lenkit ja pissatukset päälle.


    • Muttu1

      Olen täysin samaa mieltä. Odotappa ite 8 tuntia ilman virikkeitä ja seiniä katsellen. Ihmiset laitettas jo hullujen huoneeseen. No ihmiset haluaa koiran ja mitä tahansa että on hyvä olla kun tulee kotiin. Kukaan ei ajattele mitä se koira ajattelee.

    • kokoajan

      Kyllä koira pärjää yksin kotona työpäivän ajan,toista se on häkkikoirat jutelkaa niiden hyvinvoinnista!Ovat kylmissään yksinäisiä pelokkaita,vailla ihmisläheisyyttä...raukat!

    • Raiar

      Kiesus mitä urpoja tämä palsta on täynnä. Mulla on tällä hetkellä kaksi koiraa jotka ovat niin kovassa treenissä että olisi eläinrääkkäystä jos ne EIVÄT saisi nukkua työpäivää sisällä.
      Molemmat juoksevat huskyvaljakon seassa elokuusta toukokuuhun 20-150 km lenkkejä JA treenaavat suojelua (treenit n 20h/vko) jossa mennään koiran henki sillä äärirajoilla.
      Näitäkö pitäis tämän lisäksi olla viidesti päivässä paapomassa ja pissattamassa?

      Ja sitten se seuraava urpo joka ulvoo "häkkikoirista". Jos sulla olis edes ankan verran järkeä, voisit keksiä että termi on tarhakoira. Ellei koiran liikkumatila " häkissä" ole alle 3m2, se on tarha.

      Mulla on suurin osa koirista tarhakoirina. Jaa miksi? Koska ne ovat siperianhuskyjä, niitä on 12 ja minulla vain 45 m2 talo.
      Koirat käyvät päivittäin tunnin-pari sisällä rapsuteltavana ja sängyssä loikomassa, paksuturkkisimmat vinkuvat ovella jo vartin jälkeen.
      Niillä on 3500 m2 tarha, jossa on varjoisia paikkoja ja kesällä lampi johon pulahtaa. Voi kaivautua liiterin alle nukkumaan viileään, tai talvella voi nukkua 75 mm finnfoamilla eristetyissä kopeissa joissa on eteinen, ikkuna ja kerran kuukaudessa vaihdettavat puhtaat ruti-rexpehkut. Miksi niillä olisi huono olla? Kukaan ei palele, ei tasan ole tuolla laumakoolla yhtäkään yksinäistä, ja mitähän ne nyt erityisemmin pelkäisivätkään?

    • ohhohnyt

      20 tuntia viikossa suojelunharjoittelua? Ei yhtään liiottelua?

    • Meillahyvin

      Me teemme molemmat töitä kotona. Kahden tuhannen neliön tontti aidattu, joten koirat pääsevät ulos halutessaan. Parin tunnin metsälenkki päivittäin. Harrastuksiin liittyvät treenit, kesällä lisäksi pyörälenkit ja uinti. Itse enn ottaisi koiraa, jos sen pääasiallinen tehtävä olisi kököttää yksin kerrostalossa.

      • valintojavaan

        Meillä on kans suuri ok-talo, aidattu 6000neliön piha lampi omaametsää jossa saa irti juoksutella.Muutenkin juostaan koirien kanssa itse paljon.Kesäl ovet auki, koirat saa mennä ja tulla halujensa mukaan,helppoa ja koiraystävällistä.Kyllä ok talo on ihana asumismuoto :)
        Kerrostaloon sopii pienemmät,vähemmän liikuntaa ja virikkeitä vaativat rodut,niitä näkyy mummoilla hihnoissaan.


      • minelan

        nm. valintoja vaan.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Itse asuin Loviisasa 13 vuotta ok-talossa, ja pidin pihaa isona, mutta ei ollut kuin 2014 neliötäKoirien takia muutin ok-taloon,muta ne olivat jo tottuneeti rivitalo aikoina, että mamma on aina mukana Mutta kun taloa ja pihaa piti hoitaa pyärätuolista käsin, niin se oli mahdotonta. Siksi jouduinkin luopumaan minulle niin rakkaista koiristani ja talostni.
        Ei kannata hudella talostani lopumisesta ja pyöätuoliin joutumisesta kauheastastati.
        Kuka tahansa voi sairastua koska vaan, etkä mahda
        sille mitään..Ja turhat ilkeilyhuudot vain masentavat lisää


    • Raiar

      Nimimerkillä ohhohnyt ei taida myöskään järki päätä pakotella?
      Suojelussa kun on kolme osa-aluetta, jälki&tottis&purut, joita kaikkia treenataan yhtä intensiivisesti.

    • La.luonnonpäivä

      Tämän takia suosin luonnon koiria. Ketun voi huoletta päästää työpäivisin ulos metsään ja ottaa sen sisälle illalla ja ruokkii ja hellii sitä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe