Yksi kaveri porukassa syrjii

Eristettty

Olen 17 vuotias poika Tampereelta ja käyn lukion ensimmäistä vuotta. En heti ensimmäisinä viikkoina oikeen löytäny kavereita, koska olen aika ujo ja hiljainen. No tutustutin sit parin kuukauden jälkeen yhteen kaveriporukkaan jos oli 3 mun lisäks. Aluks meil meni ihan hyvin muutama kuukaus ja me oltiin tiiviisti tekemisissä toistemme kanssa.

Mut parin kuukauden jälkeen kun olin tutustunut niihin niin yks siit ryhmästä alko jatkuvasti vittuilee ja syrjimään mua. Se ei haluu tehä mun kaa ryhmätöitä, hengata tai edes syödä mun kaa. Enkä tiiä yhtään että miks. Ne muut siin kaveriporukassa on yrittänyt pitää mun puolii, mut se yks kusipää yrittää jatkuvasti eristää mut siit kaveriporukasta. Lisäks tää hiertää välejä niihin muihin ryhmäläisiin, koska se yks ei halua mua siihen ryhmään.

Mitä mun pitäis oikeen tehdä, kun en haluis olla yksinkään koulussa varsinkin kun lukioo on viel kolme vuotta jäljellä.

17

1223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homomomo

      Hyväksy nyt vaan miltä todellinen elämä tuntuu.

    • jlo11

      Sun kannattee puhua niille muille kavereillesi siitä. he voisivat ottaa sen syrjijä"kaverin" kanssa asian puheeksi, jos et itse viitsi sanoa asiasta sille.

    • lukiolainenn

      Olen itsekkin nytten lukion ekalla ja olen myös todella ujo. Miullakin meni aikaa todella kauan ennen kun löysin kaveriporukan, jonka kanssa voi olla, mutta tunnen silti välillä etten kuulu porukkaan.

      Mietin, että auttaisiko jos kysyisit tältä joka yrittää eristää sinua porukasta, että mikä on hänen ongelma?

      • Eristetty

        Olen kysellytkin monta kertaa, että miksi sun pitää vittuilla mulle. Lisäks musta on alkanu tuntuu, että kyseinen henkilö on saanut käännytettyä nää 2 muuta mun "kaveria" mua vastaan, sillä nekään ei enään jaksa puuttua asiaan.


    • Yritänauttaa

      Yritä katella ympärilles jos löytyis toisia ihmisiä myös ympärille. En tarkota, että tää sun nykynen kaveriporukka pitäis unohtaa. Aika hankala tilanne, mäkin kyllä ehdottaisin, että kysyisin suoraan tältä kusipäältä, että mitä mä oon tehny sulle, ku käyttäydyt noin mua kohtaan ( ja jos mitenkään mahdollista yritä sanoa sanottavasi minäviestillä, eli ei syyttelevään sävyyn, koska se ei tosiaan hirveen usein toimi.) Ja sain sellasen kuvan, että tuut niiden muiden kanssa hyvinkin toimeen? Näillä muillako ei ole ongelmaa tän kusipään kanssa? Että muillekko siinä porukassa tää kusipää käyttäytyy normaalisti? Ja jos se on muillekki vituttava nii kysymys kuuluu miks te hengaatte tän tyypin kans?

    • Eristetty

      Ongelma onkin juurikin siinä, että hän käyttäytyy ilkeästi vain minua kohtaan. Muille hän on ihan normaali. Yrittää kai eristää minut ryhmästä tästä pienestä kaveriporukasta.

    • opksvvittu

      puhu sille suoraan niiku mies miehelle!!!!!

      • eristetty

        no ollaankin monesti puhuttu sen kaa asiasta wapissa. Pidettiin viimeks eilen koko porukan kaa "pieni" ryhmäkeskustelu.


    • opksvvittu

      Puhu suoraan ja kysy että miksi se yrittää tuota. Sano sille että lopettaisi.

    • opksvvittu

      tosta ei kyllä ollut apua kun kaikki muutkin ovat jo sanoneet samaa

    • Syrjivä kaverisi voi luulla sinun haluavan viedä hänen paikkansa porukassa. Yritä vakuutta käytökselläsi, ette suinkaan halua muun porukan huomiota avain sinuun, vaan että haluat kaikkien olevan kavereita.

      • Eristetty

        Olenkin yrittänyt vakuuttaa ja sanonut sille monesti että haluisin vaan et kaikki olis kavereit keskenään.


    • Moikka. Tosi kurjaa tommonen käytös. Ootko kokeillu puhuu tälle kaverille, joka sua syrjii? Kannattaa varmaan alottaa siitä, että puhut tälle tyypille. Jos se ei auta niin sitten kannattaa ehkä käydä puhumassa opiskelijahuollossa siitä että sua syrjitään. Olisiko koulussa mahdollista järjestää jotain tapahtumaa, jossa voisi tutustua muihin tyyppeihin? Esimerkiksi joku tutorien järjestämä häppeninki. Tsemppii :) -Lotta Helsingin NettiSaapas

    • Eristetty

      Puhuimme koko porukka muutama päivä sitten wapissa asiat halki ja hän lupasi olla minua kohtaan mukavempi jatkossa.

    • halooo

      Näitä tyyppejä on koulu- ja työelämä täynnä. Saattavat puheillaan ja käytöksellään olla olevansa pätevämpiä kuin muut, mutta todellisuudessa olisivat teoillaan ja kykenevyydellään juuri niitä luusereita.
      Kiusaaja tarvitsee aina sen kiusatun ollakseen jotain.
      Itsekkin olen ollut juuri kiusattuna, ja kun en kovapintaisena välittänyt vähääkään, niin minusta tehtiinkin sitten loppujenlopuksi se kiusaaja! !

    • 13vjonne

      Tämä "syrjijä" kaveri yrittää saada niin sanotusti "valtaa" tai "kunnioitusta" kaveri porukalta
      vittuilemalla "uudelle" (sinulle) tyypille porukasta. Itelläkin on tämmöinen kokemus. Mutta kannattaa mennä sen luokse sanoo mies miehelle : "mikä sul on mua vastaan"

    • Anonyymi

      Pistä sitä turpaan! Kunnon tirvasu käkättimeen niin oppiipahan käyttäytymään! Tollasia syrjiviä narsisti-luusereita pitäis muutenkin vähän puiijjuuttaa niin oppivat ettei kieroilu kannata!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      367
      3258
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      146
      1282
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1188
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      139
      1030
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      833
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe