Huonoja uutisia pitkäripaiselta !

businesstrainer

ALKO on ilmoittanut,että sitten kun ruokakaupat saavat myydä laajemmin Alkon valikoimassa olevia tuotteita niin sitten pitää panna henkilökuntaa ns."pihalle" eli antaa kenkää. Jos syy on näin yksiselitteinen niin sitten pitäisi velvoittaa ruokakaupat palkkaamaan ko.irtisanottavat.
ALKO voisi muutenkin vähän parantaa imagoaan. Kun sinne myymälään menee niin siellä on muutama totinen kassa ja tunnelma on aika tylsä. Pitäisi olla joskus ns. maistiaiset myymälässä ja joskus voisi ALKO järjestää erilaisia teemapäiviä, esimerkiksi vaikka "PERSEET OLALLE-päivät tai OTA 3 MAKSA 2 tai muuta vastaavaa.
Kyllä kauppa kävisi aivan erilailla ja voisivat sen myötä työllistää uusia ihmisiä.

12

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkon-vaki

      osittain ehka paasee kauppoihin,mutta suurin osa muualle töihin. alkon myyjan ja kassan hlöt ei taida osata mitaan muuta,on alkon hommat niin yksinkertaisia työn puolesta olleet..

      taas tulee lisaa työttömia, joten mamutarve ainakin vahenee,,eikös niin ja se vasta on oikein erityisen hyva asia,voidaan poistaa satoja tai tuhansia takaisin kotimaihinsa norkoilemaan.

      • "alkon-vaki"

        Höpöti.
        Eivät ALKO:t palvele sen enenpää kuin ruoka-kaupatkaan.
        -
        Laitas korppis ääkköset päälle.

        H.


    • KossuOnHyvää

      Kannatan noita teemapäviä mutta niitä tuskin tulee. Mulla tuo lähin alko muuttaa keväällä uusiin tiloihin, 300 m lähemmäksi. Huhuja siitä jo oli ollut ja kysyin niiden todenperäisyyttä myyjältä joka vahvisti asian. Muuttoalesta en kysynyt mitään, pitää kysyä sitten keväämmällä.

    • Juna-laiva-bussi

      Alkothan ovat olleet i t s e p a l v e l u puoteja ties kuinka kauan. Mihin siellä henkilökuntaa tarvitaan, paitsi yksi kassalle. Senkin voisi laittaa itsemaksamis kassaksi ja yksi vartija ovelle, ettei tule "ohi ostoja" liian paljon.
      Minulle sama. En asioi Alkoja kuin todella harvoin, jos lahjuksia ostan.

    • Alkot

      Meillä täällä on jo ollut kauan sitten ruokakaupoissa Alkot.

      Ei tarvitse edes kävellä puolta kilometriä että saa Alkon pullon/pullot ,
      kuten maidon takia joutuu kävelemään kaupan viimeiseen nurkkaan.

    • Monikokääntyisi.ovelta

      Entä jos Alkosta tehtäisiin lyhytripainen. Ovet sellaisia, että pitäisi olla ruuvimeisseli tai joku temmi, jonka laittaa alipaineistetun oven rakoon, imu olisi myymälään, että tulisi hiki ennen kuin asiakas pääsisi sisään.

    • hyvä.niin

      Koska tupakka on vaarallista on ehdotettu että savukkeiden myynti siirettäisiin alkoon, hurjimmat laittaisivat apteekkiin presetillä saataviin eli lääkärin valvontaan.

    • Opisleluaikoinani olin Alkon palveluksessa. Elimme palveluaikaa, myyjiä oli pitkärivi ja pullot annettiin asiakkaalle tiskin takaa.

      Myöhemmin Alko siirtyi itsepalveluun ja henkilökunta supistui muutamaan työntekijään per/toimipiste. Nyt alkon työntekijät joutuvat myös siirtymään toimipisteestä toiselle tarvittaessa.

      Alkon myyjillä oli /on vieläkin parempi palkkaus kuin markettien myyjillä. Alkon myyjiä koulutetaan jatkuvasti, he ovat myyñtituotteiden asiantuntijoita.

      Niin kauan kun Alkolla on viinan myynti monopoli on turha odottaa automaattikassoja tai halpakamppanjoita.

      Eihän viina mitään maksa vaan vero, veroa on viinan hinnasta suurin osa ja sen veron kerää valtio.

      • seontiina

        joo näytii olevan 0.44 senttiä tuntipalkka parempi
        mutta ottaen huomioon että kaupan iltalisä on parempi kun alkon
        ja myöskin kaupan alalla on sunnuntailisä mitä alkossa ei ole
        niin kyllä markettien myyjät pääsee paremmille ansioille kun alkon :)
        yksi sunnuntai kuukaudessa nostaa jo
        marketin myyjän paremmille palkoille kun alkon.


      • seontiina kirjoitti:

        joo näytii olevan 0.44 senttiä tuntipalkka parempi
        mutta ottaen huomioon että kaupan iltalisä on parempi kun alkon
        ja myöskin kaupan alalla on sunnuntailisä mitä alkossa ei ole
        niin kyllä markettien myyjät pääsee paremmille ansioille kun alkon :)
        yksi sunnuntai kuukaudessa nostaa jo
        marketin myyjän paremmille palkoille kun alkon.

        En tiedä tämän päivän palkkoja. Mutta uskon kokonaispalkkojen olevan paremmat kuin myyjillä marketeissa. Kai kaupan alalla.on sama systeemi kuin muillakin aloilla, että ikälisät juoksee.


        Kun itse olin Alkon palkkalistoilla ansaitsin hyvin vaikka ikälisät.yms kokoaikaisten edut ei minua koskeneet. Tuohon aikaanhan ei sunnuntaiaukioloa marketeissa ollut. Alkon aukioloajatkin olivat lyhyemmät. Mutta kivat muistot minulle jäi. Työporukka oli hyvä.


      • seontiina
        korppis kirjoitti:

        En tiedä tämän päivän palkkoja. Mutta uskon kokonaispalkkojen olevan paremmat kuin myyjillä marketeissa. Kai kaupan alalla.on sama systeemi kuin muillakin aloilla, että ikälisät juoksee.


        Kun itse olin Alkon palkkalistoilla ansaitsin hyvin vaikka ikälisät.yms kokoaikaisten edut ei minua koskeneet. Tuohon aikaanhan ei sunnuntaiaukioloa marketeissa ollut. Alkon aukioloajatkin olivat lyhyemmät. Mutta kivat muistot minulle jäi. Työporukka oli hyvä.

        juup mää katoin ne taulukkopalkat
        koska nykyään enää harvemmin mitään extraa maksetaan
        se oli silloin nyt on nyt
        enää ei kaupanmyyjät ole kovinkaan pienipalkkaisia
        koska se on vuorotyötä ja kaupat on auki joka päivä
        se on vaan siitä kiinni mitä vuoroja on halukas tekemään
        harvemmat vieläkään tykkää tehdä töitä iltaisin ja viikonloppuisin
        mutta se näkyy sit tilipussissa.


    • Lähin alkoni on palvelualko, hyvin osaa henkilökunta neuvoa mimmoista viiniä mimmoiselle sammakoreisimuhennokselle olisi parasta, suosittelevat ja aina on hyvin toiminut.
      Onhan siellä joka tuotteen viitteenä opastustakin , vaan en kehtaa itse niitä pieniä pränttejä lueskella parempi kun kyselen henk.kohtaisesti.

      Kerran halusin ostaa Juicen mielijuomaa. henkilökunta tiesi senkin ja valitteli, ettei oikea italia pullotusta valitettavasti enää saa, aikas hyvät jutut siitä kuitenkin kehkeytyi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe