Ainut ystäväni on kissani

Ykä-Yksin

Minulla ei ole lapsia, ei sukua hengissä, ja olen vasta 46v.

Minun kohtalo ei tule olemaan hyvä, onneksi on vielä tuo kissa. Ainut ystävä :(

Kun siitä aika jättää, niin voi kauhistus!

364

5326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norki1

      Otan osaa, tilanne aika sama.

      • poronpäreethomees

        Kuvaa hyvin Nurmeksen tilaa nykyisin. Yksinäisyyttä hometaloja asuntojen hinnat laskee. Verotulot vähenee. Ensi vuonna verotus nousee . Rasistiset uskovaiset pitää outoja kinkereitään. Rompepäivät on vuoden tapahtuma. Ei ole tulevaisuutta.


    • YstävänPysäkki

      Käy esim. ystävän pysäkillä jos et muuta keksi. Mikäli kissa kuolee hanki jonkin uusi kotieläin jne...

    • Ykä-Yksin

      No kun ei ole edes yhtään ystävää. paitsi kissa :(

      • aurinkopaistaajoskus

        Voi miten surullista. Mutta ei sitä vielä tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu.


      • ykskä

        Tuure Kilpeläinen - Ystävänpäivä.


      • Anonyymi
        aurinkopaistaajoskus kirjoitti:

        Voi miten surullista. Mutta ei sitä vielä tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu.

        Niin kuka ensin kuolee😅. Kannattaa hankkii elämä


    • Katit.konttiin

      Jos on kissa himassa, ei ole ihme, että ystävät kaikkoavat.

      • 112-112-diapam

        Ainakin sinut.


      • hyväystäväkoira

        Vaihdoin kissan koiraan ja olen paljon onnellisempi. Kyllä piristi elämääni koira. Herättää aamulla ja yhessä kävellään paljon.


    • jasiitäedetä

      Löytyisköhän syy aika läheltä,vios vaikka ensiksi katsoa peiliin.

    • LisääIloaElämään

      Ryhdy esim. tukihenkilöksi tai henkilökohtaiseksi avustajaksi ja saat näin ollen valtavasti lisää sisältöä ja iloa elämään!!!:)

    • Nivelpiiri1

      Nivelpiiriin ovat kaikki ihmiset lämpimästi tervetulleita.

    • Kansalaisopisto

      Käy kansalaisopiston kursseilla omaksumassa uusia taitoja ja tapaamassa mukavia ihmisiä?.

    • PaikallinenSeurakunta

      Käy paikallisessa helluntai- tai vapaaseurakunnassa siellä todella osataan ottaa huomioon elämän kolhimaa ihmistä.

      • Sunnuntaisuomalainen

        Ei täällä Nurmeksessa mittään "vapaaseurakuntaa" ole.
        Helluntaiseurakuntaa luotsáa joku Nooan aikana virassa ollut Nupan elinkeinoasiamies


      • PiristystäPvään
        Sunnuntaisuomalainen kirjoitti:

        Ei täällä Nurmeksessa mittään "vapaaseurakuntaa" ole.
        Helluntaiseurakuntaa luotsáa joku Nooan aikana virassa ollut Nupan elinkeinoasiamies

        No jos heti alkuunsa asenne on tuomitseva ja ennakkoluuloinen...


    • Vapaaehtoistyö

      Ryhdy vapaaehtoistyöntekijäksi ja käy esim. ulkoiluttamassa vanhuksia?.

      • siskoset

        Liity vaikka Eläkeliittoon siellä on vapaaehtoistyötekijöille tehtäviä tai sitten ota yhteyttä ystävänpysäkkiin.
        Sillä lailla löydät uusia ystäviä ja elämälle uutta sisältöä. Älä lannistu.


    • Kissanomaishoitaja

      Nurmeksessa on monta yhdistystä; reuma, nivel, astma, sydän, omaishoitajienyhdistys jne☺

      • tattista

        kiitos, makeat naurut tarjosit!!!!!


    • ilmainen-ohje

      Ala juopottelemaan, tee kiljua!

      • Nyt_juomaan_KILJUA---

        .

        * hörps *

        .


      • Anonyymi

        annat ainakin naapurille aihetta kytätä ja kirjoittaa pieneen vihkoon viikon tapahmat


    • NurmeksenNivelpiiri

      Suomen Nivelyhdistyksellä toimii 52 aktiivista nivelpiiriä.

    • SuomenNivelyhdistys
    • JASENEKSI
      • suu_kiinni

        Turpa kiinni nivelhöpöttäjä. Tukit kohta koko palstan saman suuntaisilla nivelviesteilläsi.


      • NIITAAA
        suu_kiinni kirjoitti:

        Turpa kiinni nivelhöpöttäjä. Tukit kohta koko palstan saman suuntaisilla nivelviesteilläsi.

        Hakee itse omat halkosi, silloin suat niistä lämpimän kaksi kertaa. Koeta kestää kaikkea vaan ennen muuta itseäsi. Nimimerkillä suu_kiini


    • Kaskelle

      Käy kaskella ja toimintakeskuksella, siellä pääsee tekemään paljon käsillä?.

    • VIISITOISTA

      Kaksi syytä olla tekemättä mitään:
      1 Olet yrittänyt sitä ennenkin.
      2 Et ole ennenkään yrittänyt sitä.

    • Ei oo kissaakaan 18 vuotiaaksi eli,ja koko sen ajan olimme ystävyksiä eikä siinä ihmisihmisiä tarvittu,,no nyt ku olosuhteiden vuoksi jouduin luopumaan kisulistani oon taas niin YKSINÄINEN jotta ei mitään rotia..Ei oikeen oo luottaminen näihin ns.ihmisystäviin ,kun aikanaan puukotettiin niin pahasti selkään heitä oli peräti kaksi näitä puukottajia arpia jäi vaan sydämmeen.

    • Myösystäväkadoksissa

      Täälläkin yksi yksinäinen, joka kaipaisi ystävää. Ystäviä varmasti olisi, jos ne ystävät jostain LÖYTÄISI. Keskustelupalstat taitaa olla aika huonoja kanavia tähän tarkoitukseen.

      Toimisikkohan tämmöinen ideani: Vaikkapa joka kk ensimmäinen viikonloppu jokin sovittu julkinenpaikka ja kellonaika minne voisi mennä katsastamaan, josko samanhenkisen ystävän sieltä kekkaisi?

      • Tuo vois olla ihan varteen otettava ehdotus .


      • Myösystäväkadoksissa

        Ehdotus jatkuu! Nyt on aivan ihania aurinkoisia päiviä, joten ehdotan, että kaikki pilkkimistä harrastavat voisivat sopia jonkin järven, jonne tiettynä päivänä kampeaisivat pilkille. Itse en ole Nurmeksesta, valitettavasti. Omassa kunnassani ei ole keskustelupalstaa, siksi kirjoittelen tänne Nurmeksen palstalle.

        Harrastusten ja kiinnostuksen mukaan sitten voisi tänne ehdotella "ystävän täppipaikkoja".

        Miltäs kuulostaa?


    • Ykä-Yksin

      Joo, sit kaikki tulis kyttää kuka sinne tulee ja naurais meille :(

      • Myösystäväkadoksissa

        Ai miksi nauraa? Mitä nauramista siinä on, jos haluaa jutella muiden juttutuulella olevien kanssa ja samalla mahdollisesti voisi saada samanhenkisen ystävän?


    • Ykä-Yksin

      Aina pitää pilkata, ei tämä minun valinta ollut.

    • SärkyneidenMajatalo
    • ideaaa

      Nurmeksen yksinäiset, olkaa yhdessä, yksi "pomo" mukaan.

    • Mannekuyt

      Tutustu mustalaisiin, et ole sen jölkeen yksin. Vierailevat luonasi usein ja sankoin joukoin...kunnes sinut on kupattu kuiviin ja todennäköisesti nusastu analiin samalla.

      • ettänäinseon

        Tämä ohje varmasti aloittajaa auttoi?


    • Sama_Vanha
      • Myosystäväkadoksissa

        Kaunis kappale!


    • MinäTulinSinuaVarten
    • 49vjaHuoliJo

      Ei ole ohjetta tähän antaa, itseänikin pelottaa kun ystäviä ei ole, ikää tulee. Etten sitten ole 20v päästä tenat housuissa jossaan laitoksessa, missä hoitajat ne vaihtaa uusiin kerran viikossa :O

      Eutanasia pitää sallia, jos ei sallita, teen sen silti vaikka DIY menetelmällä sitten itse kun on vielä tolkku aivoissa!

    • RikotustaRakastetuksi
    • TompanTodistus
    • KimpunTodistus
    • KeminJokke
    • EskoSinkkonen
    • Matti_Jaatinen
    • Myösystäväkadoksissa

      Minua jotenkin häiritsee ja turhauttaa ihmisten, vaikkakin hyvätahtoisuus, niin silti ymmärtämättömyys asiassa, jossa joku kertoo ystävän kaipuustaa. Heti aletaan tyrkyttää hengellisyyttä ja vapaaehtoistyötä. Niissä ei sinänsä ole mitään negatiivista, mutta se ystävän kaipuu on jäänyt huomioimatta.

      Niitä todellisia ystäviä, jotka tässä tapauksessa eivät ole suinkaan niitä hyvänpäivän tuttuja vaan paljon enemmän. Ystävä on sellainen, joka hyväksyy sinut juuri sellaisena kuin olet, ja tuntee olevansa samalla aaltopituudella.
      Nyt joku tietenkin sanoo, että sehän on Jeesus, mutta minä muistutan siitä, missä Jeesus sanoo meidän kohdanneen juuri hänet. "Minä olin vankilassa ja sinä kävit minua katsomassa, minulla ei ollut vaatteita ja sinä vaatetit minut ...." Jeesuksen sanoja siitä, missä hänet tietämättänne ollette kohdanneet. Jeesus sanoi myös "älkää antako sitä, mitä te haluatte antaa, vaan antakaa sitä mitä teiltä pyydetään", fiksua, eikö niin!

      Kun täällä joku toivoo ja pyytää itselleen ystävää, te sanotte "mene sinne, mene tänne, siellä niitä ystäviä on". Sydämetöntä ja ajattelematonta, sanoisi jo itse Jeesuskin!

      Toivottavasti pysytte palstalla mukana, Ykä-Yksin, ainauinuu, ym. ystävää kaipaavat!

      • Ykä-Yksin

        Kiitos, joskus saa asiallisiakin vastauksia, toki muutama muukin vastasi asiallisesti.

        Kissa on tosiaan mulle rakas, mutta kuitenkin, se oli tässä tavallaan metafora. Kissa on kuitenkin "vain" eläin. Eläintä ei saisi, eikä pitäisi koskaan inhimillistää. Se rakkainkaan koira tai kissa ei koskaan ole ihminen. Tärkeä ja rakas se voi olla.

        Usko ei ole auttanut, kirkossa istutaan pönäkästi penkissä, usein menen takariviin, kukaan ei edes ikinä tervehti! Eikä siellä paljon kyllä porukkkaa käy enää edes.

        Nuorille kyllä on tarjontaa, vaikka mitä. Ja vanhuksille. Mutta meille 35-55 vuotiaille ei ole mitään! Ei voida enää mennä nuortenaikuisten piiriin, eikä olla vielä vanhuksiakaan. Käteen jää vain tyhjää. Ei ole mitään.

        Baareissa meno on mitä on, voihan sielläkin jonkun löytää. Baarissa läppä lentää kun olut avaa kielenkangat. Aamulla kukaan ei muista "syvällisistä" keskusteluista yhtään mitään. Tyhjäksi jää sekin.

        Kai tässä vaan yksin mennään. Ei minua yksinolo pelota, vain se, että kun aika tulee, kuolee jossaan laitoksessa tenat housuissa, kukaan ei käy katsomassa edes. Olet kuin karjaa, sinusta ei välitetä, pidetään vain jotenkin hengissä!


      • Myösystäväkadoksissa

        Ymmärrän täysin mitä tarkoitat! Olet ilmeisesti hyvin syvällinen, ajatteleva ja sielukas ihminen, joten se ymmärretyksi ja huomatuksi tulemisen puute tulee sitä kautta hyvin kipeäksi asiaksi. Tosin uskon, että se on kaikilla sama asia, että haluaisi tulla huomatuksi "omana itsenään, siis nähdyksi", enkä tarkoita silmillä näkemistä, vaan sydämellä. Monella vaan on sisin peitetty kovuudella, teeskennellyllä iloisuudella ja muulla yhtä vähäpätöisellä. Uskon, että kyseessä on torjutuksi tulemisen pelko, joka on kuitenkin pakko voittaa, jos aikoo saada niitä ihan oikeita ystäviä.

        Todellakin ne eläimet ovat hyvin tärkeitä ja juuri edellä mainitusta syystä! Menevät paremman puutteessa, mutta kyllähän se oikea ihminen on se kaikkein paras, koska pystyy jakamaan niin iloja kuin surujakin ja iloiset asiat tuntuvat silloin lottovoitolta ja surulliset puolta pienemmiltä kantaa. Itse tuntisin itseni hyvin onnelliseksi, jos olisi se samanhenkinen ystävä, jonka kanssa voisin jakaa niitä pieniä, kauniita asioita vaikkapa luonnosta. Yksin koettuna ne jotenkin kutistuvat.

        Minäkin aina menen kirkossa sinne lehterille, tai takapenkille, tosin harvoin tulee käytyä. Ehkä muistat mitä Jeesus sanoi niistä etupenkissä istujista? :)

        Huomaat varmaan, että jo pienikin ajatusten vaihto on saanut sinut käyttämään sanaa "kai", joten sehän tarkoittaa, että ehkä, jospa sittenkin, eli toivon kipinä on alkanut itää mielessäsi. Toivottomuudelle ei pidä koskaan antaa mielessä kokonaisvaltaista sijaa, sillä se ruokkii itse itseään. Elät kovasti jo tulevaisuudessa, vaikka huomisesta emme tiedä vielä yhtään mitään. Koetathan opetella elämään hetkessä, tässä ja nyt. Kyllä huominen itse pitää huolen omista murheistaan.

        Jospa kertoisit jotain itsestäsi, unelmistasi, ajatuksistasi, mistä vain, niin olisi helpompi jutustella.

        Vaikka käytän kyseistä nimimerkkiä, niin minulla on kyllä ystäviä, mutta asuvat hyvin kaukana, joten toivoisin myös itselleni ystävää, jonka kanssa voisi harrastaa jotain, jos yhteisiä kiinostuksenkohteita löytyy.


    • Ystäväpiiri
    • KunSisältöRatkaisee
    • Myösystäväkadoksissa

      Mikään noista ei toimi, koska ovat sitä "tekohengitystä" ja kovin muodollisia ja muodon vuoksi kokoon kyhättyjä, ja jättävät kliinisyydessään kylmäksi. Itse ainakin tulen noissa entistä yksinäisemmäksi. Pahimpana yksinäisyytenä pidänkin juuri isossa ihmisjoukossa yksin olemista, koska itse se ihmismäärä ei ole mikään tae henkisen kohtaamisen määrästä, vaan päinvastoin.

      Hyvänpäivän tutut eivät ole vielä ystäviä, vaan tunnistettuja ihmisiä. Itse en ole niitä vailla.

      • Ykä-Yksin

        Niin. Olen silti sitä mieltä, vaikka olisi tilaisuuksissa missä kuitenkin kokee olevan yksin, kannattaa yrittää. Se on tyhjää parempi.

        Voihan siellä kuitenkin olla joku, joka on tutustumisen arvoinen! Se, että on vaan omassa kuplassaan kotona, ei ne ystävät sinne tule. On itse vaan mentävä elämään.

        Itse en sen suhteen ole toiminut oikein, paljonkin olisi, mutta en mee, koska koen, että kukaan ei minua edes huomio, ja sitten ollaan tosiaan yksin ihmispaljouden keskellä. Mutta voihan siellä, ja aivan varmasti on ihmisiä, jotka ei oo kusipäitä. Suurin osa ei ole.

        Asiaa ei helpota paniikkihäiriö, mutta en anna sen olla tekosyynä.

        Ihmisiin tutustuu, kun menee ihmisten luo, se ei ehkä ole helppoa, mutta normaalit ihmiset ei hätkähdä, jos sanoo et jännittää. Ne sanoo, et siitä vaan ja ei edes kiinnosta. Ei ne kytää, täriseekö sulla kädet, ootko vähän sivussa. Se itsen tarkkailu on ihmisessä itsessä, itse tarkkailee itseään ja sit masentuu. Todellisuudessa muut ihmiset ei sitä tee, ei ne sua tarkkaile. Voi toki huomata, mutta sitä pidetään aivan normaalina.

        Tiedän monia ammattimuusikoita, jotka rouhii ennen esitystä Propralia ja Benzoja (ihan vähän). Jotkut taas ottaa tujaukset konjakkia. Näin ei pitäisi toimia, mutta pitää armahtaa itseään, jos auttaa, siitä vaan, kunhan ei mene kohtuuttomuuksiin.

        Vaikka olisi ujo, kandee lähtee siitä, että ei ihmiset siitä välitä (aikuiset)
        Kaikilla on omat luurankonsa kaapissa.

        Ei nyt muuta


    • MahdollisuusMuutokseen
    • Ykä-Yksin

      Olen lähinnä ollut kivitöissä, sekä asfaltti. Joo, ei oo mun syy jos kaduilla pompottaa. Teemme mitä pyydetään.

      En saa vain kontaktia, olen käynyt baareissakin. Vika voi olla minussa.

      Kaipaisin leppoisaa seuraa, missä saisi vain olla. OLLA.

      • Myösystäväkadoksissa

        Hei Ykä, ja mukavaa kun olet tullut taas tänne!

        Ilmeisesti olet ollut noissa vuolukivifirmoissa? Tiedän, miten vähän siellä ihmiset kommunikoivat keskenään. Koneet huutaa ja työtä tehdään korvasuojaimet korvilla. Ruokalassa ei kukaan juuri keskustele, osa pelaa korttia, mutta ei mitään sen syvällisempää keskustele ja kaikilla on kova kiire töiden jälkeen kotiin.
        Minusta juuri tämmöinen on sitä pahinta, kun silloin alkaa epäillä, onko itsessä jotain vikaa, kun kukaan ei syvemmin noteeraa.

        Tarkoitatko kontaktilla seurustelusuhdetta, vai pelkkää ystävyyssuhdetta?
        En usko, että sinussa on mitään vikaa, olosuhteet eivät vain ole olleet otolliset!

        Harrastukset ja samankaltaiset kiinnostuksenkohteet ovat hyviä ystävyydenluomiskanavia, mutta miten niitä löytää, jos ei uskalla kertoa, mistä pitää, mitä harrastaa, haluaisi harrastaa, mitä ajattelee, eli jos haluaa saada ystäviä, on itse uskallettava kertoa itsestään.

        Tästä onkin hyvä hypätä siihen mitä harrastaa!

        Otetaanpa yksiharrastus tai mielenkiinonkohde kerrallaan!

        Minä harrastan luonnossaliikkumista. Nyt on sitten sinun vuorosi!


    • Ykä-Yksin

      En itseasiassa ole ollut tuolla vuolukivi firmassa, vaan ihan ncc yms leivissä, ja tosiaan tehnyt asfalttihommia ja semmosta.

      Onhan se tyhjää parempi, mut kun taukokopissa kuuntelee niitä pillu, perse ja homojuttuja, tulee mieleen, miksi edes olen täällä :(

      Kun tulee työreissulta, heittää vaan työvaatteet eteiseen, menee soffalle ja ihmettelee.
      Ja pelkää, että kun ikää kuitenkin tulee. Kauanko enää jaksaa.

      Minulla on 2 ystävää, molemmat asuu ulkomailla, ja yhteydenpito on skypeä lähinnä. Niin ja kissa on aina :)

      Miksi ei ole mitään 35-55 vuotiaille, ei ole mitään, ei seurakunnassa, ei missään. Baariinko laulaa karaokea? Kiitos ei.

      Onneksi kissani hyrrää nytkin röyhkeästi läppärin päällä. Kai siinnä on mukavan lämmin olla.

      Kissa ei kuitenkaan ole ihminen. Ihmisen on ikävä ihmisen luokse..

      • ykäsitätätätotaitkee

        Ykä, veä kätees ja lopeta itkeminen. Itsesäälissä rypeminen on naurettavaa.


      • perisssh

        Veä ite, peris!


      • Myösystäväkadoksissa

        Ilmeisesti niillä työpaikan kavereilla on pillu, perse ja homo-ongelmia, ei kai ne muuten niistä puhuisi.

        Samoin omat ystäväni on kaukana, eikä tapaamisia sen vuoksi ole kovin usein. Et ilmeisesti halua kertoa mitään harrastuksistasi, joten en enää niitä utele, voihan muutenkin ajatuksia vaihtaa.

        Aikoinaan oli melkein joka kylällä jokin tanssipaikka ja ihmiset muutoinkin olivat aivan eritavalla toistensa kanssa tekemisissä. Nykyisi kaikki nyhrää omissa oloissaan, eikä edes halua tutustua uusiin ihmisiin. Kovasti on maailma muuttunut, mutta samahan se on sitten tilanne kaikille. Uskon, että yksinäisiä ihmisiä on vaikka kuinka paljon, mutta miten saisi järjestettyä tilanteita kohtaamisille.
        Olen pyytänyt muutamia naapureita kanssani lenkkeilyseuraksi, tai marjametsään kaveriksi, mutta ei niin mitään vastakaikua. Enää en viitsi edes yrittää.
        Liikun paljon metsissä ja yllätyksekseni sieltä löytyy lähes aina joku ihminen, joka jonkun sanankin on valmis vaihtamaan. Ilmeisesti me suomalaiset olemme niin perinjuurin metsäläisiä ja varautuneita.

        Minkäslainen kisuli sinulla on?


    • Ykä-Yksin

      Burmalainen kissa. Ne on erittäin mukavia kissoja, aina seurana :) Touhukkaita.

      Ennen ole tanssilavat, oli maitolaiturit. Nyt on vaan kaljabaareja ja karaoken hoilotusta. Toki ihmisiä sielläkin.

      Harrastelen maatsopyöräilyä ja muutakin metsässä olemista. Siellä harvoin tapaa ketään. Jos tapaa, niin toki siinnä aina sananen vaihdetaan ja voidaan jopa nokipannu kaffet juoda. Mutt siinnä se.

      Kotona sitten savuntuoksuiset kamppeet kaappiin ja soffalle. Ja miettimään, miksi elämä on näin :)

      • Myösystäväkadoksissa

        Kasvatatko tuota rotua, vai miksi juuri sellaisen hankit?

        Minusta kaikki kissat, kuten koiratkin ovat mukavia ja jokainen oma persoonansa. Lapsena olin aina piilottamassa kissan pentueita, koska tiesin, että ne lopetetaan, jos tulevat läydetyksi, ja niinhän ne lopulta tulikin.
        Sitten oli kova itku ja poru ja niille pidin hautajaiset ja veisattiin siskon kanssa monta päivää virsiä siellä haudalla ja veimme sinne kukkia. Ennen ei aikuiset ymmärtäneet mitään siitä, että ne olivat hyvin traumaattisia kokemuksia ja niitä riitti. Ovat kipeitä asioita edelleenkin, kymmenien vuosien jälkeenkin.

        Olisippa mukava joskus törmätä siellä metsässä, juoda ne nokipannukahvit ja turista vähän enemmänkin. En kuitenkaan ole Nurmeksesta, kuten jo aikaisemmin muistaakseni kerroinkin joten taitaa jäädä haaveeksi, joten jatketaanko jutustelua näin?


    • Myösystäväkadoksissa

      Sinne katosi "Ykä-yksin", ei ystäväksi huolinut. Semmoisia tahtoo olla nämä yksinäiset.

      Minulla kuitenkin edelleen ystävä kadoksissa, joten jos joku haluaa tutustua empaattiseen, luonnossa liikkuvaan, kalastavaan, eläimistä ja kukkasista pitävään ihmiseen, niin täällä olen, edelleen.

    • Ykä-Yksin

      En ole laisinkaan kadonnut

      Rakastan kissoja :)

      • Myösystäväkadoksissa

        Epäilykseni herää, ettet ole alkuperäinen "Ykä-Yksin" :)


      • Ykä-Yksin

        Olen kyllä. Seesteinen sunnuntai edessä, yksin :(


      • Myösystäväkadoksissa
        Ykä-Yksin kirjoitti:

        Olen kyllä. Seesteinen sunnuntai edessä, yksin :(

        No voihan kurjuus! Kohta kuitenkin alkaa aurinkoiset kevätkelit ja pääset maastopyöräilemään :)
        Minä kipaisin aamulla pilkillä. Hyvin jää vielä kesti, mutta ei taida tämän kevään jäät olla kovin pitkäikäisiä. Huomenna paistan sitten ahvenia, nam nam :)


      • Ykä-Yksin

        Nyt on kehnot kelit maastopyörälle, lenkkeilen kävellen.

        Sain inspiraation jokunen päivä sitten, hain maalausvehkeitä ja sävytettyjä maaleja (biltemasta). Siis valimisväri maaleja biltsusta, maalarinvalkeaa pohjalle, jokeria. Olin reissussa ja biltsu sattu matkan varelle.

        Maalasin seinät niin, että raunoille jää ja jäi valkeat kehykset (noin 30cm) ja sitten keskelle räväkämpää :)

        Varsinkin makkarini maalaus onnistui täydellisesti, siinä auttoi bilteman erittän litkuiset maalit (valmis-svävy) Sitä ovelasti käyttämällä sai upeaa jälkeä aikaiseksi. Nyt kun katson makkarini seinää, on kuin katsoisi uneiversumia :) Todalla kaunista! En toki ekaa kertaa maalannut, mut ekan kerran maalasin täysin uudella tavalla. Pensselillä kaikki, ei telaa. Työlästä, juu. Mutta jälkikin on sitten ihan toista kuin tylsää ja tasaista :)

        Muuten elämä mataa samaa harmaata rataa, kovin on yksinäistä :( Ja tänään oli synttäritkin, 47v tuli kelloon. Kukaan ei muistanut, tietenkään. Kun ei ole ketään.

        Mut ei tässä, huomiseksi ainakin on tekemistä, pitää hieman paikkailla maalauksia, pestä välineet, laittaa huonekalut takaisin paikoileen sekä jynssätä laittialle roiskahtaneet maaliroiskeet pois. Suojasin laiskasti roskiksesta haetuilla ylä-karjaloilla :D maalitahrat on onneksi tosi helppo poistaa.

        On kiva joskus olla iloinen, vaikka yksinäisyys painaa. Muttä tänään en sitä sure :) Olen iloinen. En tiedä, voisiko maalaamalla saada elannon, ja kun osaa muutakin kun vaan telata maalarinvalkeaa seinään ja paklata oivalla reikiä :O

        Ei mulla nyt muuta.


      • Ykä-Yksin

      • Myösystäväkadoksissa
        Ykä-Yksin kirjoitti:

        Sinulle "myösystäväkadoksissa" lohduksi tämä :)

        https://www.youtube.com/watch?v=HsCp5LG_zNE

        Myähästyneet syntymäpäivän onnittelut sinulle Ykä! Noinhan se menee itselläkin, ettei kukaan muista syntymäpäivää, mutta nykyisin ei enää haittaa, kun en enää muista aina itsekkään :)

        Saitko kevätauringosta virtaa sisusuudistuksiin? Kuulosti ennakkoluulottomalta ja rohkealta vedolta. Itse en varmaan rohkenisi moiseen. Sapluunamaalaus kyllä kiinostaisi, jos olisi sopivia kohteita. Oletko harrastanut maalausta (taulujen) öljyväreillä?
        Maalaamalla elannon hankkiminen saattaisi olla kiven alla, mutta jos taitoja on, niin miksikäs ei. Yrittänyttä ei laiteta, sanoo vanha sananlaskukin, tosin en tiedä mitä se "laittaminen" sitten olisi :) Varmaan ihan tosi hirrrrveäää :(((

        Kiitokset "lohduttelumusiikista"!


    • Ykä-Yksin

      Aina kun purkaa jotain, kandeis merkata mitä ja mistä. Onneksi en tehnyt niin. No, taidnpa käydä ostaa uutta jalkalistaa. Joutuukohan lieksasta asti hakee? No, onpa yksinäiselle jotain ohjelmaa, käynti lieksassa, voi wow! :D Mitenhän ne saa autoon, katolle vaan kai.

      • Myösystäväkadoksissa

        No se on vahvan itsetunnon merkki, jos pystyy itselleen nauramaan ja ainahan voi sitten ajatella, että vahingosta viisastuu :D Alkuperäisiä jalkalistoja voisit kuitenkin ajatella vaikkapa sellaisena palapelinä, jokainenhan sellaisia rakastaa. Haastetta nääs :) Naulanreikiä seuraamalla ilmeisesti saa jo aika paljon kokoamis apua.

        Parhaat remonttireiskat on muuten "Pekka ja Pätkä remonttimiehinä" elokuvassa :) Onko tullut joskus katsottua?


    • Ykä-Yksin

      Oli komea iltarusko, katselin sitä. Samalla kuuntelin Devin Towsendin biisiä Failure. Kaunis.

      Samalla mietin, että minä olen oman elämäni isoin FAILURE :(

    • Myösystäväkadoksissa

      Minä en huomannut katsoa iltaruskoa, mitähän lienen tehnyt. Ilmeisesti kuuntelet hyvin monenlaista musiikkia?
      Tämä on minun yksi lempparista: Andrea Bocelli & Sarah Brightman, Time to say goodbye. Kuuntelen sitä välillä niin, että soi korvakärpäsenä :)

      • Myösystäväkadoksissa

        Elämänsä suurimman munauksen tekee siinä, että moittii huomaamattaan itseään. Ne moitteet ja itsesyytökset jäävät elämään omaa elämäänsa alitajuntaan ja nakertavat huomaamatta itsetuntoa. Eli nyt "lääkäri" määrää joka aamu ja ilta annoksen itsekehua. Annokset mieluummin yli- kuin alimääräisiä :)


      • Ykä-Yksin

        Mutta jos tuntuu, ihan oikeesti, et on epäonnistunut? Ja ikääkin on jo 47.

        Menin tänään hakee gokätköjä, mutta luurin gsp ei enää toiminut.

        Se näytti mitä sattuu, eikä enää läytänyt sateliitteja. Suututti. Istuin mättäälle, ja mietin mitä tehdä.

        Puhelin hajoaa, sen piti olla paras! Otan vakuutuksesta rahat ja ostan uuden.

        Tällainen laittaa ihan oikeesti sylettää.

        Kun tulee tunne, että elämässä ei onnistu mikään, vaikka se ei ole otsestä kiinni, niin silti.

        Tekisi juuri nyt lyödä hanskat naulaan. Eikö edes mikään voi onnistua?


      • Myösystäväkadoksissa
        Ykä-Yksin kirjoitti:

        Mutta jos tuntuu, ihan oikeesti, et on epäonnistunut? Ja ikääkin on jo 47.

        Menin tänään hakee gokätköjä, mutta luurin gsp ei enää toiminut.

        Se näytti mitä sattuu, eikä enää läytänyt sateliitteja. Suututti. Istuin mättäälle, ja mietin mitä tehdä.

        Puhelin hajoaa, sen piti olla paras! Otan vakuutuksesta rahat ja ostan uuden.

        Tällainen laittaa ihan oikeesti sylettää.

        Kun tulee tunne, että elämässä ei onnistu mikään, vaikka se ei ole otsestä kiinni, niin silti.

        Tekisi juuri nyt lyödä hanskat naulaan. Eikö edes mikään voi onnistua?

        Ehkä ei kannata itseään arvostella, jos maailma on pullollaan köykäisesti valmistettuja kapistuksia :) Jokainen voisi tuolla mittarilla mitaten olla epäonnistuja.
        Kyllähän se potuttaa, kun asiat ei luista halutulla tavalla, mutta monista epäonnistumisen tunteista voi myös poikia jotain hyvääkin, kun osaa kääntää asiat päälaelleen ja olla positiivinen. :)


      • Ykä-Yksin

        Sulle laitan tän.

        https://www.youtube.com/watch?v=eHPht8UrPWM Tällasesta tykkää, tai ei, kokee teenäisenä. Tai ei, miten sen nyt ottaaa. Vilpitöntä menoa on kuitenkin. Mukavaaa kuunella kuitenkin.

        Se suututtaa, että kallilla ostaa jotain mikä ei toimi. Geokätköily on mulle tärkeä harrastus ja jos puhelin sanoo, että ei, se lyo vihaksi. Kalliitta laitteita.

        Mutta olet oikeasassa, turha tällasiin tarttua, se on vain materiaa.

        Hankin uuden laitteen, siinä se. Turha jäädä itkemään näin pientä asiaa.


      • Ykä-Yksin

        Kyllä itseään pitää arvostella, arvioida. Ei liikaa, mutta pitää. Jos on täysyin ilman itsekritiikkiä, ei ole ole mitään!


      • Myösystäväkadoksissa

        Kiitos! Mukavaa kun olet uhrannut ajatuksen minulle. Ei kuitenkaan ole minun musiikkiani, kun tykkään pikemminkin melodisesta musiikista, johon ei ole tungettu kaikkea liikaa. Minulle vähän on enemmän. Pidin kuitenkin siitä hymnistä! Olisi ollut kiva katsoa se elokuva Amazing Grace, koska en ole sitä katsonut. Luulen kuitenkin, että on parempi, etten katsokkaan, kun yleensä itkeä pillitän kaikkea raakaa. Sitähän se orjien kohtelu on ollut ja jo ajatuksena kamalaa. Kaikella lienee kuitenkin tarkoituksensa, mitä voi joskus olla vaikea käsittää.

        Minulle tuo geokätköily on vieras harrastus, enkä ole siihen perehtynyt. Tykkään itse liikua luonnossa pikemminkin niin, etten edes tiedä mihin olen menossa ja on hienoa löytää sellaista, mihin ei ole edes osannut varautua. Se on sellaista seikkailua ja omantiensä kulkemista. Useasti olen eksynyt, mutta ei se haittaa. :) Piirrän liikkuessaani eräänlaista karttaa maastonmuotojen ja ilmansuuntien mukaan ja sitten niitä "karttoja" yhdistelemällä syntyy suurempia kokonaisuuksia. Oikeista kartoista sitten voin hahmottaa niitä omia "karttojani" ja maastossa liikkumisesta tulee siten varmempaa. Kuulostaako hullulta?

        Tietenkin omia tekojaan ja motiivejaa pitää pystyä arvioimaan ja punnitsemaa, mutta itselleen, kuten muillekin, pitää kuitenkin pystyä olemaan armollinen. Liian ankara "yliminä" on pahasta, mutta hyvänä kontrolloijana se on hyvä "jarru" ja "suodatin", joka pitää sitten oikealla tiellä.
        Muistan, että mainitsit kärsiväsi joskus paniikkihäiriöstä, joka ilmeisesti johtuu juuri liian ankarasta yliminästä, joten se armollisuus itseään kohtaa lienee sitten se oikea lääke sihen vaivaan.

        Tuntuu tosi hienolta että olet rohkeasti uskaltanut kirjoitella myös pidempiä, kuin muutaman sanan ajatuksia :)


      • Ykä-Yksin

        Niin :)

        Itse kun maastopyöräilen, ja suuri motiivi on geogätköt. Toki hikilenkkikin on jees.

        Miksi? Se saa lähtemään, on ihanaa suunnistella pitkin metsää, etsimässä kätköjä!

        Kätköjen idea usein on se, että ihminen viedään paikkaan, missä voi nähdä jotaan tahi uutta. Siinnä se homman idea :)

        Kätköt voi olla ihan taviksia, mutta paljon on niitäkin, missä näkee jotain, mitä muuten ei näkisi.

        Nurmeksessa on paljon kätköjä, viineksi kävin Kolilla katsomassa mitä löytyy :) Ja löytyihän sieltä.

        Kävin myös katsomassa autiotaloja. Yksi veti surulliseksi. En koskaan vie niistämitään, yritän myös toimia niin, että vierailustni ei jää kuin korkeintaan valokuvia.

        Talo oli surkea menin sisään. Eihän sillä mitään ollut, mutta jotain oli, laari missä oli paljon papareita. Talon omistajan viiimeinen tahto sattu silmiin, sekä hautakiven tilaus. Se veti todella hiljaiseksi, ja mietin, että toiminko väärin. Tuskin. Toki oli paljon vanhoja viinapulloja.

        Paljon muutakin luettavaa 50-60 luvulta.

        Se oli aika hurjaa, mitään en vienyt, sen verran koskin, että luin, mutta palautin kaiken paikalleen.

        Silloin mietin, et on se elämä ollut kovaa, tahi ainakin erikoista.

        Ja siinä kun siellä kolin öky mökillä märehtii, miettii ihan oikeesti asioita. Eikä mulla ole ökyä, ihan vaan persumökki. Tosi vaaatimaton.

        Millaisi kohtaloita nuo ihmiset onkaan kokeneet! Me kermaperseet emme helposti ymmärrä.


      • Myösystäväkadoksissa

        Nyt on kyllä ihan pakko kommentoida, että kuulostat tosi mielenkiintoiselta ihmiseltä. Tai voisihan sen ilmaista myös niin, että samanlaisia harrastuksia ja mielenkiintoja on, ilmeisesti jopa enemmän, kuin alunperin ajattelin. Olisi kiva tavata joskus ja tehdä joku ex tempore seikkailu jossain, vaikka Kolilla?

        Minullekkin on tuttua tuo hylätyissä taloissa käyminen. Se hiljaisuus ja sanaton kertomus mikä siitä välittyy, tekee uteliaaksi, joskus surulliseksi ja ajatukset lentävät menneisiin vuosikymmeniin tai menneeseen vuosisataan ja usein myös pidemmälle.
        Vanhat kivijalat ja vanhasta asuinympäristöstä kertovat merkit vetää myös puoleensa. Usen ne ovat jääneet suuriksi kasvaneiden kuusikoiden kätköihin ja ovat sammaleiden peitossa. Minun "geokätköily" onkin juuri tuollaista, seikkaile ja löydä, mutta ilman kompassia tai mukana olevaa karttaa. Koskaan ei tiedä mitä löyttää, siinä on se seikkailu ja on hienoa elää juuri siinä hetkessä.


      • Ykä-Yksin

        Miks ei.

        Minua sytetti tyhjässä kämpssä asinomaisen oma hakemus kuolinilmmoitukseen :(

        Kämppää kun katselin, siellä tuskin oli vitetty hyvää elämää.

        Miten sekin nyt kukin määrittelee.

        Mutta hauskaakin, ajon maastofillarilla ja törmäsin laumaan lehmiä! Himmailemalla pääsin läpi.

        Suurin haaste mulle oli mennä sinne näkötorniin, jalat alko vispaa, en pidä korkeista paikoista. Menin silti :)

        TULI TÄÄ biisino mieleen.

        https://www.youtube.com/watch?v=vSxocnIaN0A

        Menen omia teitäni, joskus se onnistuu, joskus ei.


    • Ykä-Yksin

      Vanhat paikat on ihani, niissä näkee historiaa. Näkee ajan taakse.
      Vanhaan ei toki pidä juuttua, ja tunnustan, en asu nurmeksessa, kolilla käyn usein, ja siinä aina nurmeksessakin.

      Kun menee hyvättyyn taloon, vain pölyä. Sittten voi katsella ja miettiä. Miksi tämä jätettiin näin? Vastausta emme saa, yleensä. On kuin seinät huokailisivat. Joskus kohtlo oli hyvä, joskus taas ei.

      Viimeksi kolilla mietin, kun kävin hautuumaalla, et melkeen kaikilla kuolleilla oli sama sulunimi! Aika erikoista!

    • Myösystäväkadoksissa

      Luulisin, että nuo samat sukunimet jäävät pienille hautuumaalle elämään siksi, että ennen on ollut paljon pientiloja, johon on yleensä jäänyt perheen poika jatkamaan ja tyttäret ovat siirtyneet miniäksi naapuripitäjään. Tyttöjen mukanahan sukunimi ei ole jatkanut eloaan, joten ne isien sukunumet ovat jääneet synnyinseudulleen. Ennen myös siirtymät avioiduttaessa ovat olleet hyvinkin lyhyitä.

      Kuvailusi perusteella olet käynyt Räsävaaralla ja siellä näköalatornissa. Olen myös käynyt siellä. Huikeat näköalat! Ilmeisesti sinne ei ole aurattu tietä auki, vai onko?

    • Ykä-Yksin

      Ei ole aurattu tietä, kesälläkin on kovasti pomppuinen. Torni on tosi kiva, joskin korkeenpaikan kammoselle melko haastava :) Takaisin ajellessa (fillarilla) olin liki törmätä kerran laumaan lehmiä! Sovussa kuitenkin sivuutimme toisemme. Tilanteesta on jopa kuvia, laittelen niitä tänne kunhan ehdin :) Ja ketähän ne nyt edes kiinnostaisi :)

      Likellä on mukava laavu, siellä voi vaikka paistaa kyrsää ja näin tuhota terveytensä :D Kolin laavuilla saa olla aikalailla rauhassa, tuntuu, että kukaan ei käy ikinä niissä! Kerran kyllä sutkan laavulla tapasin jopa ihmisen. Yksinäiselle herkkuva. Mutta sekin turisi päivitteli, että oli eksynyt sinne :D Miten kolilla voi eksyä? Laavulla tuli mieleen se täälläkin vaikuttanut sutki panomies, että onkohan se sutkan laavullakin...

      Kolista pidän kovasti, vaikka eihän se aivan hyvään suuntaan ole kehittynyt. Varsinkin loma-kolin alue on kuin pystyyn kuollut. Vaikka oli loma-asunto messut joskus. Käränkälammen ympärillä upeita mökkejä, joissa ei taida juuri olla asukkaita. Varsinkin siellä lammen "yläpuollella" on komeeta mökkiä, vaan ei juurikaan asukkaita, ja paikka onkin varsin erikoinen mökeille.

      Mukavia reittejä kyllä maastopyöräilijälle, joskaan minkäänlaista opastusta ei ole. Itse Kolin lkansallaismaisemissa maastopyräily on kielletty :) Se on ihan nauretavaa, ikään kuin fillari maastoa kuluttaisi enemmän kuin jalkapatikka. Kolin Kylältä kolin huipulle pyöräily on kyllä hauskaa, siinä lopussa reidet huutaa hoosiannaa. Alaspäin tuleekin sitten helpommin :D

    • Ykä-Yksin

      Jatkan vielä tätä monologia. Loma-Kolin alueellahan oli aikoinaan jopa.. no.. hotelli, mökkeineen, ne on kaikki jo purettu. Muistan vaan sen paikan, näkymät oli käränkälamelle ja taisin juoda siellä elämä ekan "ravintola" oluen. Kirjoitin samalla myös postikortin. Taisi olla vuonna 1989 Siitä voi päätellä ikäni. Muistan myös, että siellä oli jopa burgeri paikka ja kummityttöni totesi, et hamppari maistuu kalalle. Menin aivan sanattomaksi, ja kun maistoin omaani, sekin maistui kak...kalalle!

      Minusta on tooooosi outoa, jos hautuumaallaa on hautakiekkoja, missä on vain samaa sukunimeä, vaikka selitys asiaan jo tarjottiin :D

      Koli on kuitenkin ihana!

    • Myösystäväkadoksissa

      Tässä nyt menninkäinen ja päivänsäde yrittää keskustella, huomaan :D

      Tässä tarjoilua edelleen :) Koli ilmeiseti on niin pyhäpaikka jo Kolilta pois muuttaneille, että haluavat sen viimeiseksi lepopaikakseen, vaikka itse hautuumaa ei olekkaan mikään ruusunen, niin monille kukka kumminkin. Kotiseuturakkaus voi hyvin.

      Huomion arvoista on myös se, ettei se hautuumaakaan ole kuin postimerkin kokoinen, joten eihän sinne kovin montaa sukunimeä mahdukkaan :D Lisäksi kun ottaa huomioon maantieteellisen aseman kahden järven välissä ja entisen Neuvostoliiton läheisyyden, sekä muinaiset kulkuvälineet, hevoset, ei siinä ole kovin pitkälle pötkitty. Kaiken kukkuraksi jos vene on ollut vielä veistämättä, uimataito olematon ja kengätkin vasta suutarin mietintämyssyssä, niin onhan ihan ymmärrettävää, että eukonhakureissut ovat tyssänneet nälän takia heti ensimmäisessä mutkassa.

      On tullut sen verran liikuttua siellä Kolin suunnalla, että kyllä kuvat kiinnostaa. Itseironia pukkaa pintaan syystä, että jospa siellä lehmien joukossa oma nassu sattuisi kurkistamaan :D Halvat on huvit, kun omalle mielikuvalleni täällä naureskelen :D

      Todennäköisesti se turisti ei ole tarkoittanut ihan oikeaa eksymistä, vaan on ollut sarkasmia. Sitä kuulee usein juuri noin.

      Joo, Koli on ihana! Toivottavasti pysyykin, ettei käy samalla tavalla, kuin Rukalle.

      Kauniita unia menninkäiselle :)

    • Myösystäväkadoksissa

      Hei, tuo Sutkanvaara on vielä käymättä. Jospa sinne sitten kiivettäisiin? :) Hieno biisi se viimeisesi. Päässä soi minkä kerkiää.

      • ykä-menninkäinen

        Oon ollut allapäin, opin minkälainen väliinputoaja keskituloinen yksineläjä on. Nurmeksessa pärjää/pärjäisin ylellisesti, ei täällä missä asun. Vuokrat on hirvittävät, 1000 ekee/kk on normaalia kaksiosta! Se syö palkasta aivan julmasti, yllättäviin kuluihin ei oikeen olisi varaa.

        Kuluja tuli, kaatusin maastopyörällä aamujäisellä tiellä, tuli jonkunverran korjattavaa, ei pyörään vaan kuskiin. Kaksi hammasta murtui ja vähän muutakin. Hampaat joudun kuitenkin hoidattaa yksityisellä, kunnalliseen ei vaan täällä pääse, ellei odota 3kk :/ Kustannusarvio oli välillä 700-1300 :( Jos oisin sossupummi, ei olisi hätää, lasku vaan sossuun ja siinä se. Mut ei onnistu näin "hyvätuloiselle". Kiitos, hyvinvointisuomi!

        Mutta rahaa se vain on, ei pidä masentua :) Eiköhän noi legot saada kuntoon.

        Koitan tässä nyt muutaman kuvan etsiä. Suljen tän siksi aikaa. Kuuntelen samalla irkkumusaa :)


    • ykä-menninkäinen

      Kaikki laittamani kuvat poistettiin laittomana :O Maisemakuvia!

      • Myösystäväkadoksissa

        No onhan se ihan hirveän laitonta, jos ihan omia kuviaan latailee kaiken kansan nähtäväksi, lehmillä ja maisemillakin on nääs nykyisin intiimisuoja :)


    • ykä-menninkäinen

      niin lähti nautakin, en yritä tähän vitun suoli24 forkkaan enää ikinä laittaa mitään, pitäköön aller paskansa!

    • ykä-menninkäinen

      Voisin nimimerkille Ystävävävielä kadoksissa postia laittaa, mut täällä ei voi, jos täällä emailin, tukehdut roskapostiin ja ihanaan suoli24 välittämään roskaan. Missään tapauksessa en tähän peräsuoli24 systeeemiin kirjuadu.

    • Myösystäväkadoksissa

      No jopas kävi sitten köpelösti siinä liukkaalla. Ilmeisesti oli lunta jään päällä? Oletko miettinyt kaikki eri vakuutustahot, jotka mahdollisesti olisivat vastuussa tapaturmasta? Yleensä ei tule ajatelleeksi, että sellaiset on olemassa, kuten kaupunki, tai kiinteistön omistaja esimerkiksi.

      Joo, törkeitähän nuo vuokrat tuntuu olevan. Mielestäni jokaisella pitäisi voida olla omistusasunto ilman jatkuvaa muuttopainetta ja ilman kiinteistöveroa, koska kyllähän se on välttämättömyys, se oma pesä, kuten vaikkapa vaatteetkin. En ymmärrä, miksi välttämättömistä hankinnoista pitää vielä maksaa veroja ja ilmeisesti hamaan tappiin asti. Pikemminkin pitäisi kannustaa.

      Eipä taida uskaltaa laitella mitään emailia. Olen itsekkin sen verran varovainen, että tapaan mieluummin ensin ihan kasvotuksin :) Mukavaa on kyllä jo pelkästään kirjoitella vaikka näinkin. Piristää päivää kummasti!
      Minulle tulee aina ihan "hulluja" ajatuksia mieleen. Tästäkin ketjusta, kun tätä lukee jatkumona ja huumori mielessä, kuten kirjaa, niin näkee kehityksen, josta voisi syntyä vaikkapa se kirja ajan oloon :) Siellä on alun pikku luikautukset nivelpiireineen kaikkineen, kunnes sitten ihan oikeaa kirjoittelua on saatu aikaiseksi :)
      Ei voi lukea nauramatta :D Jotain tuon tapaista muistelen joskus julkaistun kirjana.

      Harrastatko valokuvausta ihan enemmältikkin, vai pelkästään vain silloin, kun sattuu mielenkiintoinen kohde kohdalle? Mainitsit irkkumusan, käsittääkö se myös irlantilaisen rivitanssin? Se on kyllä tosi siistiä, se riverdance.

      • ykä-menninkäinen

        Ennen harrastin, nykyään kännyköissä on jo niin hyvät kamerat, et otan vain muistoja ja hassuja tilannekuvia. Kännykkä kun on aina mukana :) En viitsi enää mitään järkkäriä roijata mukana.

        Hyvälläkään kameralla ei tee mitään, jos se ei ole mukana :)

        Oon aika hermona, en hirveesti nauti hammaslääkärillä käymisessä, ja sekin hermostuttaa, et miten iso lasku tulee. Mut se on vain rahaa, sitä on turha surra. Kun kuollaan, ei kukaan saa täältä mitään mukaan :) Kirjoottelen pian enemmän, jos selviän huomisesta hamppilääkärikäynnistä hengissä :O

        laitan sulle hyvää irkkumusaa, mut laitan uuteen viestiin, täältä tuppaa häviämään kaikki linkit, jopa lehmän kuvat! :D


      • Myösystäväkadoksissa
        ykä-menninkäinen kirjoitti:

        Ennen harrastin, nykyään kännyköissä on jo niin hyvät kamerat, et otan vain muistoja ja hassuja tilannekuvia. Kännykkä kun on aina mukana :) En viitsi enää mitään järkkäriä roijata mukana.

        Hyvälläkään kameralla ei tee mitään, jos se ei ole mukana :)

        Oon aika hermona, en hirveesti nauti hammaslääkärillä käymisessä, ja sekin hermostuttaa, et miten iso lasku tulee. Mut se on vain rahaa, sitä on turha surra. Kun kuollaan, ei kukaan saa täältä mitään mukaan :) Kirjoottelen pian enemmän, jos selviän huomisesta hamppilääkärikäynnistä hengissä :O

        laitan sulle hyvää irkkumusaa, mut laitan uuteen viestiin, täältä tuppaa häviämään kaikki linkit, jopa lehmän kuvat! :D

        Nykyään todellakin on niin hyviä nuo kännykän kamerat ja samalla näkee myös tuotoksen, eikä tarvitse miettiä filmin riittävyyttä ja onnistumistulosta, kuten ennen. Nopeahan se on kännykkä tempaista jos vertaa siihen, että virittelisi jalustan, säätäisi aukkoa ja valotusaikaa.

        Itselläni on kyllä edelleen tallessa järjestelmäkamera ja hyviä objektiiveja siihen, mutta en tiedä voisikko ne olla sovitettavissa digitaaliseen runkoon. Olen ollut niin saamaton, etten ole missään liikkeissä käynyt kysymässä. Netistä olen yrittänyt kaivaa tietoa tuloksetta. Pidemmät teleobjektiivit ovat niin hiivatin kallita, niin mieluusti hyödyntäisin, mikäli mahdollista, kun tykkäisin zuumailla kauempaa.

        Hyvin se menee hammaslääkärillä käynti menee, eikä ainakaan hermoilemalla yhtään parane.

        Tuutumusiikiksi voisit kokeilla vaikka Tiitiäisen tuutulaulua, niin uni tulisi silmään paremmin ja jännityskin siitä lieventyisi. Öitä :)


    • ykä-menninkäinen
    • ykä-menninkäinen

      Ihan lyhyesti, tässä on tilanne päällä :D
      Oli harvinaisen hyvä hamppilekuri, kaikki ei ole. Koko homma oli hoidettu tunnissa. Selvitti koko ajan mitä tekee, ja se on hyvän lekurin merkki. Ettei vaan ronki ja lopputulosta saa jännittää. Kolmessa hampissa oli murtumaa, yksi pahasti. Laittoi kaikki kuntoon nopeasti. Hampaat oli täysin ehjiä muuten, joten se sikäli oli helppo homma, ei porailua eikä muuta. Hinta ei sitten lopulta hirvittänyt, 240 euroa. Jos saan vakuutusyhtiön maksamaan, laitetaan kruunut, vaikka kuulemma ei nämä nykyiset paikkaainekset juuri huonompia ole. Ero on hinnassa, kruunut 3 hamppiin maksaisi.. no.. noin 2500 euroa. Mutta toki, jos vakuutus maksaa, niin tietenkin. Mutta näilläkin pärjää ja voi järsiä vaikka kuivalihaa :)

      Ilantuneena kävin Ikeasta ostaa kirjanhyllyn, olen sellaisen puutteesta kärsinyt pitkään. Ihan hyvä tuli, vaikka eihän nuo ikean "rakennus-sarjat" mitä huippulaatua ole. Hintaansa nähden hyviä. Ostin myös lihapullia ison satsin pakastimeen :D Niitä ikean :D

      Mitä valokuvaukseen, wanhat putket kyllä käy uusiinkin dikijärkkäreihin. Jos ei muuten, saa sovitepalan. Automaattitarkennus ei kyllä sitten toimi.

      Mulla on wanha Olympus ja siihen hyviäkin putkia. Filmikameralla ei nyt oikeen enää tee mitään, mut putkia on hyviäkin. Mutta nykyisin tyydyn kännykameraan.

      En tiedä, miksi aloitin koko ketjun, viihdyn yksin, en suinkaan ole työtön, muutama ystäväkin on, ei kissaa enää, se kuoli. Pitkään elikin, 19 vuotta. Oli Burma. Aivan ihan kisu oli kyllä. Jos vielä kissan otan, niin Burman tahi Bengalin. Vaikka toiki kaikki kissat on ihania. Mutta en ehkä enää ota.

      Kaikkihan haluaa Nurmeksesta pois, minä taas haluisin sinne. Mutta kaikkki on kiinni töistä. Työttömäksi en sinne lähde. Asun ihan etelässä, mummolani oli valtimolla ja nurmes tuli tutuksi. Sain tutustua maatalouteen. Kuten miten kanasta tehdään ruokaa. Siis elävästä :D Mummo opetti. Ei se mulla pahaa tehnyt, ei edes sian tappaminen. Ei se kivaa katsottavaa ole, mut ei pahaakaan.

      Lehmät oli tuttuja ja saimme lapsena myös ajaa hepoilla, emme ratsastaa, vaan kärreillä :)

      Se oli ihanaa!

      Nykyisin elämäni on suorittamista, työ on tylsää, joskin siinä on hyvätkin puolet. Mulla ei ole työaikoja, minkäänlaisia. Se on tosi kivaa. Toisaalta, ei ole kk palkkaakaan, vaan rahaa saa vain siitä mitä tekee. Se, milloin tekee, tietyissä rajoissa, on yhdentekevää.

      Kuitenkin, vaikka olen tavattoman taitava siinä mitä olen tehnyt, se myös turhauttaa. Tuntuu, että tekee turhaa. Laitan melkeen aina musat soimaan napeista, ja teen työni. Turhauttavaa!

      Ja toisaalta helppoa, mut ei tarvi juuri miettiä mitä teen. Se on miten sen ottaa.

      Mutta koska sain vihdoinkin kirjanhyllyn, meen varastosta kaivaa kaikki kirjat. Tykään toki lukea, toinen motiivini on se, että akustiikka paranee! Mulla on makkarissa ihan hyvät kaiuttimet, mutta huone oli kaikuisa. Nyt jo parempi.

      Olkkarissa on sitten todellista high-endiä, sitä ei tarvi tuunata.

      Eli juu, olen hifisti, pahinta lajia :D Tiedätkö mitä on hellasärö? :D

      No, lähden roijaa ulkovarastosta kirjoja hyllyyn.

    • Myösystäväkadoksissa

      No niin, eihän se niin hirveää sitten ollutkaan se lääkäri reissu! Ihmismieli on siitä kummallinen, että se yrittää aina valmiiksi elää kuvittelemalla tapahtumat etukäteen ja pieleen menee. Kaiken lisäksi ne onneksi menevät paremmin, kuin valmiit kuvitelmat :) Kuivaliha ei juuri sanana kerro minulle yhtään mitään, mutta kai se on sitten melko sitkeää ja kuivaa :D Ja uskoakseni myös pitkien patikkamatkojen evästä.

      Ihmettelit, miksi aloitit koko ketjun. Minulla on oma intuition luoma käsitys, miksi teit aloituksen (voin tietysti olla vääräkin). Intuitioni sanoi, että siellä vähäisten sanojen välissä huokailee ihminen, joka on hetkeksi joutunut ymmälleen, pois normaalista arjesta ja käsitin kyllä heti, ettei se kissa ole muuta kuin kielikuva, jolla jo huomaamattomasti "kerroitkin", että se kumppani rinnalta puuttuu. Jotain semmoista tyhjää siinä myös oli, joka teki minut jotenkin surulliseksi. Olen hyvin herkkä aistimaan tunnetiloja, tai ainakin kuvittelen niin. Olen huomannut, että hyvin usein kertomatta jätetty kertoo enemmän, kuin se mitä on sanottu :)

      Olet viettänyt hyvin samankaltaista lapsuutta, kuin itsekkin olen. Eläinten kanssa puljatessa aika riensi. Lampaat, kanat, lehmät, hevonen, kanit, kissat olivat niitä leikkikavereita ja enimmäkseen mummolassa. Ihan pikkunaperona sain opetella lypsämään omaan mukiin ne viimeiset "tilkkomiset", se oli minusta mukavaa. Ja heppakyyti ukin kanssa oli parasta mitä tiesin. Toki mummon ja ukin välissä nukkuminen oli sitä myös.
      Enkä edes voisi kuvitella, että asuisin ahtaasti kaupungissa. Viisitoista vuotta riitti minulle hyvin, enkä kaupunkiasumista kaipaa. Jos ihan pakko olisi jonnekkin muuttaa, niin suuntana olisi kyllä pohjoinen.

      Varmaan hifistely on nyt suorastaan täydellistä, kun hellasärö ei ole pilaamassa akustiikkaa :D

      No öitä :)

    • Myösystäväkadoksissa

      Ihan pakko vielä kysyä, miten mummosi laittoi elävästä kanasta ruokaa? Kotkottiko vielä lautasellakin? :O

      • ettänäinseon

        No yleensä se ensi tapetaan, kuten sikakin, tahi nauta.


      • ettänäinseon

        Sinä et tee niin, sen ymmärrän.


      • ja-sitten-totuus

        sinä mitään ymmmärrä, olet niitä peräkammarinpoikia.


    • y-menninkäinen

      Siivosin kellaria, ja aarteita löytyi, iso laatikollinen mm. Jerry Cottoneita :D
      Sitten paljon 80 luvun Frankonian kataloogeja, miten ihmeessä oon niitä saanut edes. Mutta niitä luettiin kuin raamattua, vaikka sakasankielen taito oli hapuilevaa :D



      Ihttp://www.frankonia.de/ Vaan ei ollut nettiä silloin. Hienoja releitä kauppa täys, mutta ei aivan halpoja. Kuka ei haluaisi nähdä naista tällaisessa vaatetuksessa?

      http://www.frankonia.de/Midi Dirndl Taubensee/Hammerschmid/Ansicht.html?Artikelnummer=330494&lsn=Teaser_Home_Curtain&navCategoryId=156985

      Nuorempana metsästelin, vieläkin, mutta enää vain jousella. Ja se on niin haastavaa, että harvoin saa yhtään mitään :) No, citykani populaatiota kyllä harvensin. Ihan hyvän makusia muuten! Ja ei tarvi sit haluje pureskella :D

      Mutta se on reilua, siinä eläimellä ainakin on mahdollisuus. Ruutiaseilla touhu on lahtaamista. Hirvimetsällä tosin käyn ajomiehenä, saa lihaa :) Jousella ei saa hirviä kaataa, mutta peuroja nykyään saa, kunhan jousi on tarpeeksi jerkku. Jenkeissä kaatavat jopa karhuja jousella, että on se silleen tappava riittävästi. Enimmäkseen kuitenkin vain rentoudun ampumalla tauluun =) Se on kuin meditaatiota. Hyvin rauhoittavaa, vie ajatukset pois pahasta maailmasta. Siinä elää vain siinä hetkessä, miettii vain miten ampuu.

      Menen jatkamaan kirjanhyllyn täyttöä, täällä aurinko paistaa, edes pilven hattaraa ei näy :)

      • Myösystäväkadoksissa

        Vitsi, että nauran täällä täyttä häkää. Tuo viimeinen lause kertoo, että siellä miestä viedään, kuin viimeistä päivää :D Taitaa nostalgia voida hyvin ja ajantaju olla välillä hukassa? :)

        Nauran jo siksikin, kun tuo metsästys vetää myös minua puoleensa. Olen siis erähenkinen ja voi vitalis, että olen täällä kuin ajokoira jänismetsälle lähdössä :D

        Jousiammuntaa en ole koskaan kokeillut, mutta muistan kyllä joskus väittäneeni, että olisin siinä hyvä :) Väittämän todenperäisyydestä en kyllä sitten mene mitään sanomaan :D

        Alkaa tuntua jo siltä, että olet selvännäkijä ja vedätät minua :D


    • ihmettelenminä

      Miksi nää kaksi ei treffaa, täähän ois kun taivaassa solmittu :)

      • Yhteensaattaja

        Samaa mietin, eikös nuo oo samanikäsiäkin?


    • Nivelet

      Jopa Nurmeksen nivelyhdistys on ollut hiljaa, ja seurannut, mitä tästä seuraa!

      • Joku-roti

        Muut jos se nainen onkin kauhea, hellasärö? Lihaja ja punakka? i se välttämättä ole, mut voi olla.


      • Myösystäväkadoksissa

        Tähän väliin näin jälkikäteen kerron, että ei ole lihava, sen enempää kuin punakkakaan, enkä hellasärökään.
        Hassua että heti ajatellaan, onko nainen OK, mutta miehestä ei sitten arvailla mitään.
        Tasan ei käy onnen lahjat! Sanottakoon vielä, että miehiä varmasti saisin jonoksi asti, mutta siinä pitää olla sitä jotain, kuten persoonallisuutta, huumoria ja hyvää itsetuntoa. Pelätä saa vaikka mitä, kunhan itsetunto kestää sen tunnustaa. Siitähän hyvissä ihmissuhteissa on kysymyskin, toisen tukemisesta ja yhdessä kasvamisesta.


    • Myösystäväkadoksissa

      No tsop tsop, eipä nyt mennä asioiden edelle! Toki jos niin käy, Nurmeksen nivelyhdistys saa siitä ensimmäisenä tiedotteen! :D

    • y-menninkäinen

      On kyllä niin, et perkaan tätä wanhaa tavaraa.

      Huomasin, etta eka "oikea" lukemani kirja oli Bronten Humiseva harju, ja sen löysin varastosta. Tokana taisi mennä Zen ja moottoripyörän kunnossapito. Voisi sanoa, etttä lähtö oli vauhdikas :)

      • Myösystäväkadoksissa

        Kiitettävän laaja maku miehellä kirjalllisuuden suhteen :D

        Olen myös lukenut tuon Emily Bronten Humisevan harjun, löytyy myös itseltäni edelleen hyllystä suomalaisena ensipainoksena :) Zen-oppaita olen myös tsiigaillut mutta moottoripyörän kunnossapito teoriassa ja käytännössä täyttä hebreaa, sen nöyränä ja häpeissäni tunnustan :)

        Oliko Kate Bushin hittibiisi kimmoke lukea Bronten kirja, vai pelkkää sattumaa?

        Tämmöinen hassu ajatus putkahti mieleen! Oletko käynyt Kajasteen lavalla joskus 2004? Siellä haki minua eräs söpön ujo mies, jolla oli päällä nahkarotsi ja muistaakseni tummansiniset farkut. Tarjosi sitten limpparin, mutta juttu jäi siihen, kun joku ravattimies, vanha opiskelukaveri (?) (muistan ravatin kun siinä oli possun kuvia) tuli siihen ja pyysi ulos juttelemaan. Jäin yksin pöytään, mutta sain kuitenkin häneltä nopean suukon poskelle ja pyynnön odottaa. Läksin silti heti salin puolelle, jossa joku heti pokasi, enkä sitten enää löytänyt sitä miestä. Olitko se sinä "Heathglif"? Jos olit, niin täällä on silloin "Catherine".


    • y-menninkäinen
    • y-18
    • Samakirjotustyyli

      Sama henkilökö tarinaa olvinaan kirjottelee, maku mennyt..

    • y-k

      Kate Bush teki biisin, mikä hieman viittaa tuohon Emilyn kirjaan. Emilyhän kuoli jo 1800 luvun lopulla. Hänellä oli myös siskoja, jotka kirjoitti.

      Zen ja Moottoripyörän kunnossapito on hippikirja. Ei se mistään moottoripyörästä kerro, mut se tajuu jokainen sen lukee :)

      Paljon on muitakin hyviä kirjoja, ja esim Kaari Urion kirjat on keskiaika harrastelijalle tosi kivoja, ja muutenkin hyviä! Suosittelen!

      Ken Folletin järkälemäinen Taivaan Pilarit on silti paras kirja mitä olen ikinä lukenut!

      Kiertelin tänään autokauppoja, kauppoja ei tullut.
      Niinpä kiertelin lenkin fillarilla.

      Lähinnä niin, että matkalla olisi geokätköjä. Matkaa tuli 60km, eli ihan jees lenkki, mut löysästi ajelin.

      Paljon taas matkalle sattu ihanaa/erikoista mitä en olisi täältä uskonut löytyvän. Ja siinä kätköilyn ihanuus onkin. Useimmat kätköt on ihan.. no jees.

      Mut osa näkee vaivaa, ja niitä etsiessä voi hyvin lähellä kotia törmätä paikkaan, mitä ei ole tiennyt ollenkaan! Tai jossain muualla.

      Kun kävin kätköllä, nimeltä "soppaa ja saippuaa" löysin ihan umpimetsästä paikan, missä oli pelastusarmeijan entisen "kesäleiri" paikan rauniot :O

      Se veti hiljaiseksi

      Ihmisen pitää lukea, tutkia. Liikkua luonnossa. Ottaa asioista selvää.

      Ja voi joskus kattoo vaikka töllöö.

      Päivän biisiksi laitan tämän, koska se tuli eteeni ja mietin sanoja, vaikka niissä ei syvällistä ole. Myöskin siksi, että olen tätä itse soittanut, joskin vähän muunnellen. En sentään suomeksi!

      Silti, niin tein, ja väärin käänsin, biisi ei ole ihan helppo kääntää..


      It's gonna take a lot to drag me away from you
      There's nothing that a hundred men or more could ever do
      I bless the rains down in Africa
      Gonna take some time to do the things we never

      Uusi viikko alkaa, voimia kaikille!

    • y-k
      • M-y-k

        No jopas, nyt ei voi olla hymyilemättä :)


    • y-k

      Ja ei.

      Ensin kuutelin biisin, sitten kiinnostuin kirjasta :)

    • y-k

      Olin silloin intissä, kotiuduin kersantina :) Tein vähän kesähommia.

      Tunnustan tenheeni vähän hölmönhommia, kun tulin aamulla Seita baarista.

      Oli otettu liikaa ja EK komppamiassa laitoin bileet pystyyn, moitiittiin, mutta asiaa ei katsottu pahalla.

      Koulutin tarkka-ampujia. Se ei rynkyllä onnaa. Miksi? Koska ammuin rynkyllä ihan normisti tulosta 97 ja täysi sata olisi tuollut, jos ase ei olisi ollut horo.

      Rynkykllä ei parempaan pysty.

      Vaan on siellä muitakin vermeitä, joilla ammutaan 500 metriin :) Ja voin sanoa, aina olisi tullus ns. osuma :) Ei Höyhäkään mikään nero ollut, oli vain ovela.

      y-k

      • ykä-menninkäinen

        Tästä tuli muisto mieleen, oli haminassa vapaaehtoisella kertauksella. Upseerikerholla sitten "nautittiin" ja luonnollisesti aamulla oli melkoinen krapula kaikilla. Tuntu, että kädetkin tärräs vähän.

        Ja eikun ampumaan, kysyin, voinko jättää väliin, että nyt ei maistus.
        Mutta eikun mukaan.

        Se oli normi rk 150 metriä ja en kohdistanut edes asetta, katsoin vain mihin reikää tulee. Tuloksena 95 :) Josta toki sain parhaan ampujan mitallin. Ja sitten mentiin taas upseerikerholle :)

        Sillon mä mietin, et mitä hittoa :D

        Suomea pitää puolustaa, ja kun ei näköjään muuten, pitää aina olla vapaaehtoinen, kaikkeen. Suomi ei enää minua kaipaa,olen liian vanha. Joskin aina välillä tulee kutsu kouluttamaan.. ja meen, koska se on hauskaa! Se on kivaa! Se on elämää ihmiselle, jolla ei oikeen ole elämää.

        No jos joku kysyy, miten vedetään rynkyllä tulos 99. Se vaattii tuuria, ja se vaatii taitoa. Ihan loppupeleissä tuuria.. ja taitoa.

        Joka laakin jälkeen sen rynkyn kanteen on lyötävä nyrkillä. Se on aina vähän väljä, ja se liikahtaa joka laaakilla hieman, ja tähtäin on sen päällä. On lyötävä niin, että kansi aina samassa asennossa. Sitten vaan ihan rauhassa, molemmat silmät auki, katsoo mihin sihtaa ja PAM. Se on siinä.

        Kiikarilla varustetuilla vermeille homma on sitten ihan oma juttunsa. Ja huhuista poiketen sumessakin on vehkeitä, millä vihollinen helposti kaatuu jopa kilometrin päästä. Se tosin usin vaaatii jo apurin. Perus jutulla homma menee 500 metriin helpommin kuin euro siwan kassaan :D

        Kuten kerroin, ammun rauhan aikana enää jousella :)

        Myötäystävälle tämä tiedodoksi vain :)


    • keroiini

      Tussautteloo koneet vähän sauhua, onkohan moottorit kunnos?

    • Myösystäväkadoksissa

      Päivä biisi puuttuu, joten kuunneltaisko vaikka Chisun Yksinäisen keijun tarina, sopii niin hyvin pirtaan.

    • kauniisti-näkemiin

      Kuten arvelin, tänne trollit alko heti aktivoitua. Mistään ei voi tietää, mikä on minun, tahi jonkun peräkammarin pojan viesti. Siksi en enää viesti täällä. Yritin, se oli aika turhaa

      • Myösystäväkadoksissa

        Jos "kauniisti-näkemiin" olet "Ykä-Yksin", niin voisit vaikka kertoa, mitkä ovat niitä trollien heittoja?

        Olen itse vaan ollut niin allapäin, etten ole siksi pitempiä kirjoitellut ja toki kävi mielessä, että nyt taitaa olla ketjussa jo monta Ykää.
        Laitoin siksi tuon Chisun biisin, koska se koskettaa henkilökohtaisesti niin syvältä, ettei mitään rajaa. Välillä se kivireppu selässä vastatuuleen lentäminen käy ihan täysipäiväisestä työstä, eikä se reppu ole ollut mikään pikkuinen päiväreppu.

        Tuntuu sentään hyvältä, että sanot kauniisti-näkemiin, etkä rumasti-hyvästi :)
        Toivon todella, että voisimme kohdata, vaikka sen ainoan kerran.


    • y_m

      Hei

      Se olen minä, vaikka et voi sitä tietää.

      Kirjoitin pitkät pätkäööt, se hävisi täältä. Heti.

      Mulla on "uusi" autokin heh-heh. Kovin uusi se ei ole, mut on mitä halusin, eli farmarimalli (saa fillarrin konttiin) ja automatti. Se on VOLVO

      Jos hajoo heti, hajotkoon, se on vain materiaa. Siin on 200 heppaa, kyllä kerkiää :)
      Eikun siin onkin vaan 164 heppaa, se on niitä :( Mutta tollakin ehtii :) Kun ei nyt heti hajois :O

      Go on :)

      • y_m

        Kävin ajelee, vielä ainakin toimii :) Fillari mahtuu konttiin, kun taittaa takapenkit. Kätevää! Mutta tosi naftisti, ja pitää laittaa sellaset kuramatot. Ja takapenkkiä en tarvi, kun ei ole ystäviä.

        Kiihtyy tosi rajusti :) Ihan vaan kokeilin. Ei mulla ole kiire. Kolin hyipulle kun kaasutin, mutkien jälkeen kuuluu vaan piiiiiuuuf kun turbo ottaa paineita ja auto singahtaa!

        Autoissa ei tarvittaisi edes noin tehokkaita moottoreita. Mut automaattivaihteet on kyllä... nam! Ihanaa, että ei enää tarvi keppiä veivata :D


    • Myösystäväkadoksissa

      Näinköhän Ykä on enää "maisemissa", ettei vain olisi singahtanut hatelikkoon automaattivaihteistolla varustetulla turbo Volvollaan?

      Talvi senkun jatkuu ja lumet ei sula sitten millään, joten tähän väliin sopii sitten kuunnella Dannyn vanhaa biisiä Vain lunta kaikkialla :) Sanat passaa ja sitä luntakin löytyy :D

    • Ykä-Yksin

      Maisemissa ollaan. Ostin ns. harrasteauton. Siinä sitä siten harrastetaan, kun mikään ei oikke toimi.

      Kyseisiä autoja on suomessa rekiserissä enää noin 15 kpl. Ja kyseessä ei sentään ole museoauto.

      Kiesi on oikeen mukava ajaa, voimaa on. Mutta kun tuuletus ja ilmastointi ei pelaa. Siksi sainkin auton halvalla :D

      Sitten pieniä huomioita elämästä.

      Auton parkkaaminen on taitolaji, ja äkkiä oppii. Auto on suht leveä ja 2 ovisena sen ovet on melko pitkät. Jos joku parkkaa normaalisti sivulle, ei ovea saa kertakaikkiaan auki! Ei mahdu. Eli kannatta hieman katsoa parkkihalleissa ja maailmalla. Että mihin pysäköi. Lapset rakastaa takapenkkiä, siellä kun on valmiina kaksi lastenistuinta :D Ja intiimi tunnelma :P Itse en ole edes yrittänyt takapenkkiä kokeilla, näyttää niin intiimiltä :D

      Mutta olen tyytyväinen, auto on aivan mielettömän kaunis, kuin taidetta :) Vaikka autohan se vain on. Se ei ole skoda eikä se ole bmw. Kun täällä on keskustelua, mikä paras. Mun oma on paras. Eikä se ole eurooppa eikä japani valimistetta :D

      • Demento12345

        Ensimmäisessä viestissä lukee ettei lapsia ja sukukin helsingissä..kannattaa myistaa keksityt jutut kun uutta satuilee


      • oikoluetyprys

        Taidat olla humalassa? En huomaa ekassa viesissä mitään viittauksia hell sinnkiin.

        Tyyppi tuskin nurmeksessa asuu, mutta.. kuka hullu tällä enää asuu?


    • Myösystäväkadoksissa

      Olipas kaunis aurinkoinen ja lämmin päivä tänään! Kävin siellä Kolin näköalatornissa (siis Räsävaaralla) tänään. Eipä näkynyt Ykä-menninkäistä maisemissa, muutoin maisemat olivat kyllä kauniit ja seesteiset, kun Pieliselisen pinnastakin heijastui kuvajaiset. Vain pientä tuulta satunnaisesti.
      Kävin siinä autiossa vanhassa talossakin ja onneksi kävin, sillä ikkunalasien väliin oli eksynyt leppälintu naaras. Oli päässyt siihen satimeen ulkolasin valuttua alaspäin jättäen yläosaan reilun raon. Sain sen verran sisäpokaa raotettua, että sain mahtumaan käden ja sellaisella puolen metrin kepakolla sain sitten nostettua pikku raukan siitä ulkopokan lasin yläreunasta vapaaksi. Tuli hyvä fiilis, kun sain sen tehtyä, koska olisi varmaan näin paahteisella ilmalla kuollut sinne alta aikayksikön. Siinä ikkunan välissä oli jo ennestään vanha pikkulinnun raato :(

    • Ykä-Yksin

      Kirjoitin pitkät pätkät, ja se katos :(

      Räsävaaran torni on upea, maisemat komeat, ja kun sinne fillarilla kankeaa, ainakin kilot lähtee :)

      Lähellä on 2 laavua, toisen nimeä en muista, toinen on sutkan laavu. Ihana paikka!

      Melkeen arvaan missä autiotalossa kävit. Onhan siellä niitä useampiakin, mutta silti arvaan missä kävitte.

      Mä ajelin varovasti maastopyörällä aikoinaan (2v sitten) sen talon pihaan.
      Huomattuani, ettei siellä kukaan asu, menin sisään.

      Koskettavinta oli asukkaan itse tekemä tilaus omalle hautakivelle, tehty ja maksettu. Lieneekö sitten kuollut ennen.. no... kuolemaansa.? Jos on kuollut, lienee siellä kolin hautuumaalla. Ja tietysti on kuollut, kiinnostaisi tietää kuka taloa asui. Varasto oli täynnänsä tavaraa, mikä siellä ruostui piloille. Harmillista.

      Kolin hautuumaalla melkeen kaikilla on sama sukunimi, se on vähän outoa :D

      Rakastan hautuumaita, niistä kivistä voi lukea paljon, jos hokaa ja kiinnostaa.

      "uusi" autoni kehrää kuin kissa, ja kissahan se nimeltäään onkin (ei fiat, mikä on petojen sukua, susi jo syntyessään)

      Kävin eilen pitämässä kävelylenkin halukkaille, ihan muualla kuin kolilla, vantaalla. Porukka tykkäsi, vaikka en ole laisinkaan tyrkky esiintyjä. Rahaa ei näistä saa, eikä se todellakaan ole edes idea. Joillakin tosin on.

      Huomenna Rammuja kattoo ja sitten lähdenkin pohjanmaalle, lappajärven maisemiin, mulla on mökki siellä (ei mulla nyt mökkejä jokapaikassa ole, ettei väärin ymmärretä)

      Harmittaa, että vantaa feast ja lentonäytös oli laitettu samalla päivälle.

      Olisi ollut kiva nähdä super horhet ja Euro typhoon. Ja ne taitolentoryhmät. Mutta kun ei voi revetä kahteen paikkaan samaan aikaan :(

    • Ykä-Yksin
    • Myösystäväkadoksissa

      Mahtaako "uusi" autosi olla myös punainen, kuten Jerry Cottonilla laulun sanoissa? :D

      Ei passaa pahemmin olla pahoinvoiva noiden lentäjien. Itse varmaan oksentaisin heti ensimmäisen kieputuksen jälkeen, ehkä. Ilmeisesti Teille (teitittelen, kun minuakin teititeltiin) nuo maanpuolustusjutut ovat niin syvälle juurtuneita ja iso osa elämää, ettei ne ihan ensimmäisenä ole pois unohtumassa?

      • Ykä-Yksin

        Ei sentään e type jaguar :) Sellasellahan Jerry Cotton ajeli :)

        On Puuma, oikeen sähäkkä, tehoa on. Mutta täys pikku vikoja, mitkä odottaa korjausta, ja vähän pitäs hitsata :( Ei ajoa kuitenkaan haittaa :)

        Amerikkallaiseten autojen laatu kokemukseni mukaan on heikko. Siis tarkoitan, et niissä on kaikenlaista pikkuvikaa.

        Vaan on se komea :) Puumalla nyt mennään.

        Huomenna käyn yrittämässä elämäni haastavinta geokätköä. Se ei ole vaikea, mutta se on korkealla.


    • Ykä-Yksin

      Miten käy... nuorena olisin innolla sen hakenut, ilman pelkoa. Nyt asia on eri. Jostain syystä hieman pelkään avoimia ja korkeita paikkoja :O Tiedän, että se "torni" kestää, mut...

    • Myösystäväkadoksissa

      Nyt se Ykä sitten pökräsi kai sinne torniin, kun ei ole mitään kirjoittanut?

      Täällä Hornetit viuhtoo ilmatilaa ristiin rastiin ja välillä piti laittaa ihan kädet korville, kun jyly kävi liian suureksi.

      Kesä tuli sitten lopultakin, kai. Ehkäpä painelen kohta tästä mökille kalastus puuhiin. Varmaan kuhia alkaisi saada ihan mukavasti, tai sitten ei. No sen näkee sitten!

      • Sesamamuija

        Hitto, että kyrsii, kun aina livahtaa kirjoitusvirheitä, jotka heti hypää silmille, kun teksti vilahtaa palstalle. Siis korjaan, kalastuspuuhiin!!!


    • Ykä-Yksin

      En suinkaan. Ihanaa olla omalla mökillä, tää ei oo mikään luxuslukaali, mut ihan jees. Sähköt tulee ja järvivesi pumpulla järvestä, puhdistuslaiteen kautta, eli voi juoda :) Kaivo ei tule täällä kysymykseenkään.

      Lähimpään kauppaan tulee eestaas matkaa 40km.

      Viemäriä ei sentään ole, eli on ulkohuusi :/

      Vietin päivän geokätköjä etsien, saldona 9. Toki saunoin äsken ja pian alan paistaa kyrsää :) Tornikätkön jätin hakematta kun alkoi satamaan, ja sen teräsrakenteet tuntui aika liukkailta. Huomiseksi valitettavasti luvattu myös sadetta.

      Eli jäänee keskiviikoksi. Huomenna menen tutustumaan lähellä oleviin tuppukyliin :D

      Kun kollaa geokätköjä, ei siinä puumakaan sääliä saa.. eihän tämä aivan maastoauto ole :D

      http://aijaa.com/XY4R2h

      Auto voi olla kaunis, puuma on, mutta silti se on vain kasa peltiä.

      Saatan huomen mennä myös ongelle, jos saisi muutaman ahvenen :)

      On muuten ihana, kun menee täällä nukkumaan, kuulee aaltojen kohinaa. Mutta ensin kabanossit maaruun..

      • Myösystäväkadoksissa

        Virtaviivaiseltahan se näyttää :)

        Tuli niin hinku mökille noita mökkeily juttuja lukiessa. Tosin vettä satelee, mutta sateen ropinasta tulee aina fiilis kuunnella Jose Felicianon hienoa biisiä vuodelta -69 eli Rain. Alkuperäinen versio on mielestäni paras. Jos ei ole tuttu niin kuuntelehan :) Ja tietenkin juuri sateen ropinassa. :D


    • Ykä-Yksin

      Saunottu, uitu. Olo on oikeastaan hyvä! Tornikätkölle en mennytkään, kiersin koko järven, eli noin 100km. Noukin kätköjä, fiilistelin pikku "kaupunkien" elämää.

      Nää pikkupaikat, esim nyt vimpeli ja kauhava, on ihan oma juttunsa, meno on rentoa, letkeetä ja kiireetöntä. Ihmiset ystävällisiä. Vantaalla asuvana moista ei koe. Mutta puolensa kaikessa. Hyvät ja huonot.

      Mulla on toinen vanhempi täältä pohjanmaalta ja toinen itäsuomesta, valtimolta. Oma mökki on täällä lännessä. Enemmän kuitenkin tykkään itäisestä menosta.. mut toisaalta, nyt kun miettii, ei se ero iso ole.

      Mietin tänään vimpelissä, et miten tämä eroaa vaikka nurmeksesta. Ei oikeastaan mitenkään. Maisemiltaan toki, en oikein pidä tasaisesta lakeudesta. Nurmes on hyvin kauniilla paikalla ja kaunis pieni kaupunki. Täällä kaikki on aika tasaista.

      Koli taas on mulle hyvin rakas paikka, siellä mulla on käytössä mökki, aina sikäli kun se on vapaana. Se on aika öky, ja saa käydä istunnolla posliinilla :D Kivaa. Minusta siinä ideassa ei ole järkeä, että se mökkielämä pitäisi olla mahdollisimman ankeeta. Ei se minua haittaa, mut jos saa valita, mieluummin sisä kuin ulkovessa :D

      Vaikka sanotaan, että ihmiset on ihan erilaisia eri puolilla suomea. Ei ne ole. Vivahde-eroa on, mutta ei isoa. Yleensä saa mitä tilaa.

      Huomaan kuitenkin viihtyväni maalaiselämässä paremmin kuin nykyisessä kaupunkielämässä etelässä :/

      Huomenna käyn ampumaradalla, metsästysmajalla, sekä toki muutamilla kiinostavilla kätköillä.

    • Ykä-Yksin

      Huomenna jatkan matkaa, ensin kiirunaan, josko siellä olisi töitä. (varmasti on)

      Käyn kuitenkin samalla matkalla ainakin laxelvissä, utsjoella ja ivalossa. Ja sodankylässä.

      Auton jos hommaa, sillä ajetaan, ei seisoteta pihassa :)

    • Myösystäväkadoksissa

      Onnea työnhakureissulle! :)

      Heräsin tänä aamuna siihen, kun näin unta "sinusta". Ei mitään "semmoista" unta, vaan itselleni olin alitajunnassani kehitellyt sellaisen lohduttavan terapiaunen elämäni vaikeimmasta asiasta. Olin "keksinyt sinulle" sellaiset hyvin vaaleanruskeat silmät. Sellaiset ikäänkuin läpikuutavat, ei mitkään läpitunkemattomat. :) Esittelin siinä unessa itseni ja elämääni ja itkin samalla ihan tolkuttomasti. No oli siinä unessa muutakin, mutten nyt koko unta tänne ala kertomaan.
      No, se oli vain uni, mutta ihan mukava sellainen :D

      Hyviä ojokelejä sulle sinne!

      • Ykä-Yksin

        En lähtenytkään vielä kiirunaan, huomenna lähden yötä vasten ajamaan, niin oon mukavasti aamulla perillä. Tykkään ajaa yöllä, ei liikenettä ja Puumani tykkää vauhdista :) En kuitenkaan ole mikään holtiton kaahari, vaan hyvinkin vastuuntuntoinen. Kiesi on sen verran terhakka, että helposti tulee ajeltua 80 aluella 120-130. Vauhti kun ei puumassa silleen tunnu, tai sitä ei oikeen huomaa! Se alkaa nopeus nousta vaivihkaa.

        Norjan puolella sitten ei passaa kaahata. Sakot on isot ja ne peritään heti. Matka ei jatku, ennekuin on maksettu. Siinä ei mukinat auta. Tosin homman voi hoitaa visalla tienpäällä. Kätevää. En muista, käykö käteinen.

        Siellä on se rasittava 70 rajoitus pohjoisessa käytännössä kaikilla teillä. Puumalla se tuntuu turhauttavalta, kuin kävelyvauhti :D Niistä pitkistä tunneleista en kovin tykkää, meinaa iskee ahdistus niissä.

        Tuskimpa kiirunaan töihin menen, mut meen kuitenkin kattoo, et mikä siellä on meininki ja pitääkö huhupuheet hurjista palkoista paikkansa. Paikkahan on ruma kuin rotan persläpi.

        Unesi sikäli piti paikkansa, että minulla on ruskeat silmät :)

        Nyt täytyy tehdä vähän työhommia, eli päivittää firman www sivuja, jonka palveluksessa en enää ole. Samalla veloitukseni siitä pompsahti aivan eri lukemiin kuin ennen :D Firman sivut on minun, älysin jo niitä aikoinaan tehdessäni pidättää kaikki oikeudet niistä itselleni. Kaiken lisäksi haluan ja saankin korvauksen siitä nyt käteisenä, koska muuten homma menisi aivan liian hankalaksi.

        Ja vaikka ajattelin, että peuranevan tornin geokätkö jää multa hakematta, hain sen. Älä katso alas, Älä mieti, kiipeä, et putoa (sieltä oikeesti voi pudota)

        http://aijaa.com/0WHYUh


    • Myösystäväkadoksissa

      Raksahommiako ajattelit, kun niitä siellä ilmeisesti riittää, sen kaupungin siirron kanssa? Mielenkiintoinen operaatio, miten lienee toteutus käytännössä! Kaivostunneleita tuskin olit ajatellut, niin uskallan veikata :)

      Taitaa puumasi hyristä oikein mallikkaasti ja ilman ongelmia? Toivottavasti ei
      puumasi innostu "pyydystämään" mitään poroja tai muita sellaisia :)

      Eiköhän tuo uneni enemmänkin ollut pelkkää psykologiaa, kuten olettamukseni luonteestasi , kuten, ei sinisilmäinen, luonne hyvinkin avoin, mutta silti hieman varovainen, ja maanläheinen (ruskea) :D Elikkäs, sitten ulkoisesti, hmmh... ne ruskeat silmät, 183 cm pitkä, kengän numero 43 ?
      No tämä on nyt vain sellaista pelkkää ajatusleikkiä :D

      Kävin kurkkaamassa minkälaista siellä Peuranevan kätköllä on, ja sellainen teräksinen härvelihän siellä seisoi, ja no, olihan siellä se puumakin :) Ne tikapuut näyttivät hyvinkin mielenkiintoiselta, mutta käytit kuitenkin ilmeisesti niitä portaita :D

      Yötöntäyötä menen viettämään mökille, vaikka eihän täällä tietenkään ole samanlaista yötöntäyötä, kuin Lapissa, missä ei erota päivää ja yötä toisistaan. Toivottavasti sää olisi edes jonkinlainen, ettei menisi pelkäksi itikoiden lätkimiseksi, ja ettei tuulisi niin paljon, että uskaltaisi sitten järvelle venepilkille. Matosetkin kävin jo valmiiksi kaivamassa, joten hyvin on jo pullat uunissa :D

      Toivotan oikein mukavaa ja antoisaa juhannusta sinulle "Ykä-Menninkäiseni" jo tässävaiheessa, kun en ole ihan varma milloin sinne möksälle luuni kampean :D

    • Hallaahon.äänestäjä

      älä pahastu mutta kissa ei ole ystäväsi ellet olisi paljon isompi mutta kissa kunnioittaa voimaasi ja on mielinkielin

      Aikuisilla on hyvin harvoin ystäviä vaikka muusta puhutaan

      Kissan pitämisessä ei ole mitään vikaa, oikein hyvä

      Harrastuksissa voi saada kavereita
      kirjakavereita
      kunto(sali)kavereita
      matkustuskavereita
      luokkakokouskavereita

      Voi ruveta friikiksi ja pedantiksi terveytensä suhteen, selvittää miten elän hyvin syömällä vitamiineja ja valittuja aminohappoja jotta ... ja kavereita tulee taas

      kalenterit täyttyvät kaveritapahtumista
      mutta ei nekään ystäviä ole
      netissä tai politiikassa harvoin tulee kavereita enemmänkin lunta tupaan tai turpaan

      Niinkuin nyt kävi Halla-ahollekin politiikassa

      http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?topic=44383.msg223041#msg223041
      Hallitus on varma asemastaan EU-integraation syventäjänä

      • Myösystäväkadoksissa

        Halla-Ahon äänestäjälle heittäisin tämmöisen ihan helpon kysymyksen, siis ihan helpon! :) Oletan, uskallan olettaa, että hukut ystäviin ja kavereihin, huonoja pois kopistelet mukana roikkumasta :) Niin, sitten siihen helppoon kysymykseen..... Miten olet onnistunut haalimaan nämä KAIKKI kaverisi/ystäväsi ympärillesi, ja eritoten MITEN saat aikasi riittämään vielä täällä netissä neuvoen meitä ummikkoja löytääksemme ystäviä?

        Luotan siihen, että Sinulle hyvä Halla-Ahon äänestäjä nämä kysymykseni ovat turhankin helppoja, joten ne ilmestynevät tänne ihan heti kuin apteekin hyllyltä :D Jään ilolla odottamaan kirjoituksesi saldoa ja kiitän siitä mitä kauniimmin jo etukäteen :D

        <3 Kiitos <3


    • Ykä-Yksin

      En koskaan äänestä, paitsi piirtämällä aku ankan lippuun ja laittamalla 313.

      No selvää, että nurmes nuhistuu, puuttuu koulut ja yliopistot. Pian siellä vaan rollaa vanhuksia. Se on ikävää. Lapissa tilanne vielä surkeampi.

      Nurmes on kaunis, mutta kun asukkaat pian loppuu, ainakin maksukyvykkäät? Mitäs sitten? Kohta kauniit puutalot on autiotaloja. Tai muslimeilla.

      Miten Nurmeksen enää voisi saada nousuun? Itse muuttaisin sinne heti jos saisin asiallisen työn, asiallisella palkalla. Asuminen siellä ei paljon maksa. Koli kelpaisi myös, lieksaan en menisi.

      Olet osunut hyvin, olen 180 cm, kengänkoko on pieni, jopa 41 menee. Eli välillä 41-43. Hiuksiani en leikaa, antaa kasvaa, ne on ihan tyylikkäät, eikä ne määrättömästi kasva! Rakastan sitä, että vanhempani vihaa pehkoani. Siisti se on. Vanhempani on uskovaisia, minäkin olen, mut ne ei oikeen ymmärrä miksi 48v ihmisellä sellanen pitää olla :)

      Monella ystävällä on nyt hautajaisia edessä.
      Tuntuu, et asiaa sivuutetaan, ettei tarvisi surra.

      Tarvii surra, ei loputtomiin, mut tarvii, aikansa.



      Toisen ihmisen rakastamisen etuoikeus sisältää aina eroon joutumisen riskin. Emme voi rakastaa täydesti joutumatta tämän mahdollisuuden kanssa kasvokkain. Se on yksi elämän muuttumattomista totuuksista.

      Go on :)

    • Ykä-Yksin

      Kerro jotaan, itsestäsi, myösytäväkadoksissa.

      Mikä olet ?

    • Ykä-Yksin

      Minua huvittaa. Tämä on pitkä ketju. Eikä minulla ole edes kissaa. Pian saattaa olla. Kissa tai jopa kissoja. Ystäviäkin hekin.

      Pahinta on se, kun ihminen on ihmispaljoudessa yksin. On ihmistä edessä, on oikealla, on vasemalla.

      Miksi? en halua tyhjänpäiväisyyttä, tai tyhjäpäisyyttä.

      Ihmispaljoudessa sitä on pahiten yksin, on ihmisiä, vaan ei ihmis-suhteita.

      Miksi ei? En osaa sanoa, haluan aitoa, en vaan jotaan kännisten jorinaa.

      Mittoissa olet aika oikeassa, olen komea :) Ikäni huomioon ottaen.

    • Ykä-Yksin

      Ikänävi selviää aloituksessa, tosin siihen on tullut jo vuosi lisää. Ehkä toinenkin. Jopa kolmas.

      Ehkä tosiaan hankin kissat, 2 kappaletta.

      Kissa on mukava, hyrisevä ystävä. On toki naurevaa viedä kissoja ulos valjaissa, mutta niin tulen tekemään. Kissa kuin kissa oppii valjaisiin, se, onko se heistä hyvä, ei varmaan, mutta näin mennään. Kissat kyllä sopeutuu.

    • Myösystäväkadoksissa

      Niin mielelläni kuin kertoisinkin itsestäni KAIKEN, en voi tehdä sitä täällä keskustelupalstalla :) Anteeksi!

      Ajattelet niin samalla tavalla ihmissuhteista, kuten kerroit ihmispaljouden keskellä koetusta yksinäisyydestä. Sama pätee myös muuten parisuhteissa, siitä oli joku aika sitten tehty myös tutkimus.

      Olen joskus kirjoittanut siitä suomi24-sivulle/ yksinäisyys. Tuli heti kommentteja, että "miten voi olla yksinäinen, jos on ihmisten keskellä". Tietenkin voi! Samaiset ihmiset eivät sitten ymmärrä myöskään sitä, että yksin oleminen ei ole yksinäisyyttä. Jokaisen pitäisi mielestäni kyetä olemaan myös yksin, mielellään, koska se kertoo henkisestä kypsyydestä. Itse nautin yksin olemisesta, mutta sen samalla aaltopituudella olevan kanssa elämään tulisi uusi ulottuvuus, koetun ja nähdyn jakaminen.

      Inhoan pinnallisuutta, kyynärpää taktikointia, juoruamista, kateellisuutta, pessimistisyyttä, oman edun tavoittelua keinoja kaihtamatta. Siinä inhokkeja näin aluksi :)

      Rakastan pitkiä keskusteluja, eteenpäin pyrkivää luonnetta, sinnikkyyttä, hyväntahtoisuutta, uuden oppimista, kykyä antaa anteeksi. Listasta tulisi liian pitkä, jos luettelisin kaiken mitä rakastan :D

      Kyllähän tämä ketju huvittaa itsekutakin, kun onhan tämä sentään vain Nurmeksen palsta :D Mutta viis siitä, antaa paukkua! :D Tämmöinen hassu ajatus tuli jokupäivä mieleen :D Minulta on useaan otteeseen pyydetty kirjoittamaan kirja elämästäni ja mikä olisikkaan parempi tapa aloittaa kirja, kuin ensin anonyymi keskustelu tämmöisellä mitäänsanomattomalla palstalla ja sitten vähitellen siirtyisi kokonaiseen katkeamatomaan elämäntarinaan. Mielessäni läpikäyden, ei mikään huonoin idea! (kai ?) :D

      En ole päässyt vieläkään lähtemään sinne mökille, kun kova tuuli on esteenä. Menen heti, kun tyyntyy sen verran, että uskallan vesille. Aion olla siellä pitkään, joten sitten en ole täällä kirjoittelemassa :)

    • Ykä-Yksin

      :)

      mitäpä lisätä moiseen, laittasin s postia osoitteen, vaan laitappa tänne, niin pian todella saa postia.
      Tukehdut pervojen roskapostiin. Pitää oikeen tuumata. Kertakäyttö elämä, kertakäyttöposti.

      Kun ajelin pohjoosesta, tuli tää mieleen, kauheeta rymistystä, mut lopulta kaunis biisi. Lähtee välillä laukkaan kuin villi hevoinen :) Biisissä ei ole järjen häivää, harvoin elämässäkään. Saksalaista huumoria :)


      https://www.youtube.com/watch?v=5DiJw9wIibw

      • Myösystäväkadoksissa

        Mana? Piti ihan tarkistaa, mitä sana merkitsee :) Koska uskon Jumalaan, niin Raamatun mukaan tulkittuna voisi se "mana" olla sama kuin Pyhähenki, jota kehoitetaan pyytämään aina, kun "takki" on tyhjä, sekä Pyhänhengen ohjausta :) Ilmeisesti pidit juuri kappaleen nimeä tärkeänä, vaikka pidät muutenkin metallimusiikista. :)

        Mantereella palloilen edelleen, kun tuuli ei vain tyynny. Eipä säässä muutenkaan ole mitään kehumista. Musiikin puolella minä puolestani tankkasin sanoja Kalastaja-Eemelin valsista ja Anttilan keväthuumauksen sanoja, että voi fiilistellä ihan kunnolla. Tosin taitaa ne fiilistelyt jäädä turkki päällä istumiseksi. Talviturkkini kuitenkin heitän vaikka saunasta käsin, jos ei muuten hirviä järveen mennä :D


    • Ykä-Yksin
    • Ykä-Yksin

      Missä lienee myösystäväkadoksissa. Onkohan lähtenyt kesälaitumille kirmaamaan?

      Mä käyn ensiviikolla valtimolla, tai siin lähellä, karhunpäässä, tai käyn toki valtimollakin. Ja nurmeksessa. Ja kolilla.

      Mut tosi pika reissu, en ota edes maastopyörää mukaan.

      Tuulee sileen hassusti, et lentokoneet mölyy, asun tässä ihan seutulan kupees. Koneet hyvin harvoin nousee niinpäin, et meluu tuleee. Nyt vaan tuuli on leiskunut erikoisesta suunnasta.

      Ei asia mua haittaa, usein istun iltaa tuolla sammon kalliolla ja katselen kuinka koneet laskee. Ne tulee siinä jo niin matalalla, et lähtee hilseet päästä :)

      No. Ei mulla nyt muuta. Ikävä vain.

    • Ykä-Yksin

      Kyllä sun se kirja täytyy tehdä :) Näistä palstoista saa aina "näköalaa" elämään.

      Mana ei kai tarkoita mitään, en ainakaan itse löydä sille tarkoitusta.
      Ja kyllä, olen ihan uskova, ehkä vähän liberaali :)

    • Myösystäväkadoksissa

      Kesälaitumilla kävin siellä mökillä, kuten kerroinkin. Aluksi näytti että menee päivät ihan hukkaan kylmän ja tuulisen sään takia, mutta sitten kyllä korjaantuivat ja olikin aivan ennennäkemättömän upeat sääolosuhteet. Järvi aivan tyyni, vesi ehti lämmetä, kala oli syönnillään, luonto näytteli parastaan ja rauha oli rikkumaton. Oli kuin olisi hetkeksi paratiisiin eksynyt :)

      Nyt kuitenkin olen taas "sivistyksen" parissa :(

      Oli niin raato-olo, että nykäisin päiväunet ihan hyvällä omallatunnolla ja kas kummaa, näin kuin näinkin unta sinusta "Ykäseni". Oli kyllä niiiii....in hassu uni, että ihan nauraa piti :D
      Näin tietokoneaikana tulee kuin tuleekin etsittyä tiedonmurusten turvin tietoja/kuvia henkilöistä, joita ei edes tunne, ja tunnustaa täytyy, että jonkinverran on tullut sitäkin puolta harrastettua :) No välillä sentään olen kuunnellut sen linkittämäsi Toton Africa kappaleen :D
      Siitäpä sitten olinkin pikku aivoissani rakennellut kertakaikkisen hassun unen!

      Olimme siinä unessa tavanneet. Sellaista yksinäistä lumista tietä kuljimme ja minä sanoin, että minä pelkään susia :D ja ajattelin, että oletkohan sinä suden suojelija :) Käännyimme takaisinpäin ja tarvoimme metrisessä lumessa tullen sellaisen asemalaiturin luo ja sille kivetessämme tulimme kirjastoon ... öhömm...! Sitten olimmekin sellaisessa rintessä jossa aloimme (nyt kyllä ihan oikeasti naurattaa) silleen, miten sen nyt sanoisi, kuten sirkuksessa tai modernissa tanssissa, kun pidetään toisistaan kiinni niin, että voi pyöriä "lenkkinä" rinnettä alas päin :D Sitten siitä käveli nainen, joka oli "sinun" näköinen ja minä sanoin sinulle, että olikohan tuo nainen sinun äitisi :D

      Nauratta vieläkin tuo uni! Huonekkin oli kuin pätsi, jalat tulikuumat ja olo hikinen, joten miten ihmeessä näin lumista unta :D

      Voisihan sitä tavatakkin, jos ei muuta niin makeat naurut ainakin saisimme aikaiseksi :D

      • Myösystäväkadoksissa

        Ykää ei näy ei kuulu palstalla, toivottavasti ei ole sattunut mitään ikävää?

        Tälle omalle unelleni tulen nauramaan kerta toisensa jälkeen! Että naurattaakin, ihan hytkyä pitää :D Onneksi naurut löytyvät joskus ihan läheltä, eivätkä edes maksa mitään ja sekös on hyvä se! ;) Harmittaa, etten sitä uneani voinut videoida, olisi muillakin lystiä piisannut :D


      • Ykä-Yksin

        Ei hätää, olen taas tienpäällä, cougari iloisesti kuljettaa. Onneksi ei oo helteitä, kun autossa ei ilmastointi toimi, paitsi avaamalla ikkunat ;D Jännä, et sitä nykyään pitää ihan itsestäänselvyytenä, että autossa on ilmastointi. Ei ennen ollut moisista tietoakaan.

        Tarkoitus oli, että olisin tänään ollut kolilla, vaan olenkin kotkassa hotellissa :D Aikaa on niin vähän, etten käytä sitä autossa istumiseen nyt. Vaan jään kotkaan muutamaksi päiväksi. Käyn fiilistelemässä, asuin täällä.. hmm noin vuosina 1995-2003.

        Paljon on muuttunut paikat. Käyn ainakin kiertelee tuttuja paikkoja, sekä maretauriumissa ja maakuntamuseossa, olin siellä aikoinaan tavallaan töissä.

        Paljon muistoja! Osa ihania, osa ei.

        Mutta nyt piipahdan vielä baarissa juomassa tuopin, pari Guinnesia, nestemäistä ruisleipää :) Tämä kaupunki on juuri niin hiljainen kuin muistinkin, muutosta ei ole tapahtunut.

        No meripäivät tietysti on poikkeus.


      • Myösystäväkadoksissa
        Ykä-Yksin kirjoitti:

        Ei hätää, olen taas tienpäällä, cougari iloisesti kuljettaa. Onneksi ei oo helteitä, kun autossa ei ilmastointi toimi, paitsi avaamalla ikkunat ;D Jännä, et sitä nykyään pitää ihan itsestäänselvyytenä, että autossa on ilmastointi. Ei ennen ollut moisista tietoakaan.

        Tarkoitus oli, että olisin tänään ollut kolilla, vaan olenkin kotkassa hotellissa :D Aikaa on niin vähän, etten käytä sitä autossa istumiseen nyt. Vaan jään kotkaan muutamaksi päiväksi. Käyn fiilistelemässä, asuin täällä.. hmm noin vuosina 1995-2003.

        Paljon on muuttunut paikat. Käyn ainakin kiertelee tuttuja paikkoja, sekä maretauriumissa ja maakuntamuseossa, olin siellä aikoinaan tavallaan töissä.

        Paljon muistoja! Osa ihania, osa ei.

        Mutta nyt piipahdan vielä baarissa juomassa tuopin, pari Guinnesia, nestemäistä ruisleipää :) Tämä kaupunki on juuri niin hiljainen kuin muistinkin, muutosta ei ole tapahtunut.

        No meripäivät tietysti on poikkeus.

        Olen ärsyyntynyt siitä, että en pääse kai ikinä eroon tuosta huolestuneisuuden tunteesta, joka johtuu elämäni aikana koetuista tapahtumista jotka olisin halunnut jättää kokematta. Oli mukava kun vastasit siihen! Näistä kokemuksista johtuen ne Chisun biisin sanatkin sattuu.
        Kun kirjoitit noista nykyajan mukavuuksiin tottumisista ja siitä, että niitä pitää jo itsestäänselvinä, kuten myös kaikkea koko elämässä, mikään ei ole itsestäänselvää, ei mikään. Toki ne rankatkin kokemukset ovat olleet kasvattavia, joten osaan elää ehkä paljon aidommin ja tietoisemmin.

        Sitten ihan muihin teemoihin! :D Olet haikaillut pari kertaa vähän intiimimpää viestintätapaa, joten ajattelin että tekisin sinulle "Ykäseni", öhöm... ihka oman geokätkön, josta saisit tarvittavat tiedonmuruset. Miltäs tämmöinen kuulostaisi? ;D Eikös se entinen emäntäkin sanonut että "konstit on monet", kun kissalla pöytää pyyhki :)


    • Ykä-Yksin

      Moro

      Olen Rankin saaressa. Sain idean lähteä tänne, koska ennen aina säätiedoituksessa mainittiin kotka-rankki -15, näkyvyys 1 kilometri :D

      Hieno paikka tämä on. Majoitus on vanhoissa kasarmeissa. Sekä entisissä kantahenkilökunnan rivitaloissa. Missä olen. Aamulautalla lähden takaisin kotkansaarelle.

      Jos olisi rahaa kuin roopella, ostasin tän :) http://www.etuovi.com/kohde/f36466

      Vaikka mainoksessa sanotaan sijainniksi, että kotkansaari, ei ole

      Pitäähän miehellä olla oma 152mm tykki :P

      Mikään ei tosiaan ole itsestäänselvää. Itselläni usko jotenkin auttaa tässä käsittämättömässä asiassa. Mulla on ollut yksi tosi rakkaus elämässä, se loppui lyhyeen, kun toinen kuoli jo 32v iässä. Se oli surkeiden sattumien summa. Oli syöpä, sitten autokolari ja lopulta täysin tyritty rutiini leikkaus, mikä meni pieleen.

      Ei täällä kukaan ikuisesti elä. Miksi jokin asia tapahtuu, tai asioita. Emme tiedä.

      Tänne en uskalla sähköpostiosoitetta laittaa, koska sitten se täytyy mainoksilla.. hmm. Miten sulle nyt tekisi geogätkön.. Teen uuden osoitteen, laita sellainen viesti, että tiedän sen olevan sinulta. Toisaalta, en usko , että tätä ketjua enää muut lukee.. tai saattaa lukea, eivät vaan kommentoi enää :)

      [email protected]

      Tuuppaa tonne, suodatan sieltä sitten sinun viestin. Erotan sen kyllä. Luulen, että ei sinne edes tule pervojen viestejä.

      Akku loppuu, pitää siirtyä sisätiloihin, olen tässä istunut rantakalliolla :)

      Täällä muuten on ilmeisesti suomen pienin kauppa :D

    • Ykä-Yksin

      Kun istuin kalliolla, katselin merta, tuli tää biisi mieleen..

      Our God is an awesome God
      He reigns from heaven above
      With wisdom, power, and love
      Our God is an awesome God

      On hyvä, että edes joku on kaikkivaltias, olisin biisin laittanut, mut ei toimi jostaan syystä youtubet.

    • Ykä-Yksin

      Ei näy mitään :´(

      • Myösystäväkadoksissa

        Ei niin, koska on edelleen epäilys että vedätetään. On tietysti mahdollista, että luit edellisen kirjoitukseni epähuomiossa väärin. Tulkitsin kuitenkin niin, että et hallitse koordinaatteja, etkä siksi halunnut "ymmärtää" kirjoitustani :)

        Olen hyvin pahoillani, jos olet kuitenkin ihan vilpitön kirjoituksissasi ja pyydän siksi anteeksi, että tuonne välille lipsahti kirjoitukseeni yksi typerä lause, mahdollisen virhetulkinnan takia, se jäi kaihertamaan omaa mieltäni. Tarkoituksenani ei ole missään nimessä, eikä koskaan, loukata, eikä aiheuttaa pahaamieltä kenellekkään.

        Surullista, että olet menettänyt rakkaasi sillä tavoin! Oli ilmeisesti ensirakkautesi, ja ne muistotkin, ihanat ja surulliset, ovat läsnä ja käyt niitä läpi siellä Kotkassa? Haluaisin jotenkin lohduttaa, mutta eihän se niin vain käy, olen kuitenkin henkisesti läsnä.


    • Ykä-Yksin

      Ei vedätetä, en vain voi tänne laittaa käyttämiäni 2. e-mail osoitetta, koska täällä suoli24 palstalla päivystää imurit, jotka poimii kaikki e mail osoitteet. Sitten onkin kivaa, kun tulee 100 viagra mainosta sähköpostiin. Joka päivä.

      [email protected]

      Siksi tein tämän. Kyllä minä kartaa osaan lukea, hallitsen jopa kordinaatit.

      En voi sille mitään, mitä epäilet, tahi et. Se on oma valintasi.

      Toi osoite on nyt se sun eka kätkö. Muuta et tule saamaan. Siltä sut ohjataan eteenpäin.

      Ei ole muuta keinoa tällä. Puhelinnumeroko tänne pitäisi laittaa? :D Juu ei.

    • Ykä-Yksin

      Joskus on vaikea tulkita ihmisiä. Geokätköjä ei IKINÄ tehdä vain jolleen. S ei mee niin.

      Kätköt on kaikille, ja niihin vain laitetaan nimimerkki ja päiväys. Muu on täysin sopimatonta.

      https://www.geocaching.com/play/search

      Olen surullinen, että et luota ihmisiin, se on valintasi, ja sen kanssa elät.

      Mutta koska et siihen pysty, toivon sulle kaikkea hyvää. Siunatkoon Jumala sinua.

      Jätän tämän nurmes palstan, ei täällä ole mitään.

      • Myösystäväkadoksissa

        Miksi noin kiukkuinen? Et ymmärtänyt mitä tatkoitin geokätköllä. Tarkoitin, että annan sinulle koordinaatit johon vien omat yhteystietoni, mutta jos ei niin sitten ei. Eli en edes kuvittele, että joku muu olisi viitsinyt niihin kiinnittää huomiota, että olisi edes viitsinyt lähteä hakemaan koordinaateilla ilmoitettua paikkaa.

        Siunatkoon Jumala myös sinua "Ykäseni" ja eihän tästä muutenkaan olisi mitään tullut, koska "riitelemme" jo ennen kuin olemme edes tavanneet :D


    • Ykä-Yksin

      En voi antaa kordinaatteja, miten voisin?

      Annoin mitä voi antaa. En ole kiukkuinnen. Tartut siihen, jos haluat. Muuta ei ole eikä tule. Näin suojelen itseäni.

      • Myösystäväkadoksissa

        Ei, vaan MINÄ antaisin. Tai no, olisin antanut ne koordinautit, paikasta jota MINÄ olisin käyttänyt. Ajatteletko että nainen ei voi etsiä paikan koordinaatteja? Ethän vain aliarvioi naisia!

        Samoin, naisena minullakin on oikeus suojella itseäni ja sen myös teen!

        Jos ajattelet asiaa minun kannaltani, niin enkö olisi todella sinisilmäinen, jos vaikkapa siihen laittamaasi osoitteeseen postaisin ja kertoilisin ummetlammet? Voisin pahimmassa tapauksessa joutua todella ikävyyksiin! Anonyymi postiosoite ei kerro yhtään mitään. Niin se vain on "Ykäseni":)

        Öitä :D


      • Ykä-Yksin

        No miten voimme viedä tämän yksityiselle asteelle? Voin minä antaa kordinaatit, mutta en kätköä. Miksi tehdä asiasta niin tavattoman vaikeaa? :) Ja kun en asu edes lähellä nurmesta.

        Sinun ei tarvitse laittaa ummetlammmet osoiteeseen, riittää, että laitat vaan "moi" Osaan jo siitä katsoa, oletko "aito" :) Älä kysy niten, osaan vain. Minulla on hieman myös atk taitoja.

        Kävin tänään ilmatorjunta museossa. Upea museo, kahvilssa Wanhat muisteli, se oli mielenkiintoista.

        Mut mä muutun nyt jätävän kylmäksi.


    • Ykä-Yksin

      Geokötköillä EI IKINÄ tehdä moisia. Jos semmosta haluaa, menee vaikka johonkin deitti foorumiin.

      Tokihan geolijat pitää miittejä ja itsekkn olen pitänyt muutamia.

      Ja niissä on jopa tullut romansseja. Niistä on tullut hyvä olo, varsinkin, kun ne on tapahtunut todella erikoisessa paikassa :)

      Osaaan viedä porukkaa hieman erikoisempiin paikkoihin, mihin aina tietenkin liittyy tarina. Usein paikassa sitten jollaan on henki paeunnut ruumiista. Se kiinnostaa ihmisiä, vaikka ei sillä mässäillä. Esittelen aina myös muuta alueelta, kuin kuolemaa. Jostain syystä ne karut tapahtumat vaan käviöitä kovin kiinnostaa. Joten miksi ei.

    • Ykä-Yksin

      Ei oikeen nyt onnistu, joten unehtaan tämä, en ala säätää.

    • Ykä-Yksin

      Lähinnä olet vainoharhainen, jos et pystynyt postia laittamaan anonyymisti anonyymiin osoiteeseen.

      Niin se kuule vaan menee.

      • Myösystäväkadoksissa

        Miksi haluat loukata minua nimittelemällä vainoharhaiseksi?

        Et tiedä elämästäni yhtään mitään! Minulla on hyvät ja painavat syyt varovaisuuteen ja tiedän kokemusten kautta, että ihmisiä on hyvin monenlaisia, laidasta laitaan, kuten psykopaatteja. Kaikki täällä eivät suinkaan ole lähelläkään enkeleitä, valitettavasti!

        "Mut mä muutun nyt jäätävän kylmäksi", kirjoitit! Se sai hiukseni nousemaan suorastaan pystyyn, kuten myös kertomisesi erikoisista paikoista, joissa henki on paennut ruumiista jollaan. Reaktioni oli hyvin todennäköisesti virheellinen, tarpeeton ja väärin tulkittu, mutta silti, liikuit tietämättäsi heikoilla jäillä. Ymmärtäisit jos tuntisit historiani! En sentään ole mikään selvänäkijä, vaikka leikkimielellä olenkin niin yrittänyt antaa ymmärtää!

        Hyvää kesänjatkoa sinulle Ykä-Yksin!


    • sgwrey

      Kylmästi vaan rupeat jakamaan peräreikää alankuppiloissa äkkiä saat ystäviä.

    • Myötäystävä

      Hei Ykä-Menninkäiseni! Säätämistä tai ei, niin ihan ilmapiirin keventämiseksi voisitko kuunnella Jope Ruonansuun kappaleen - Enkeleitä toisillemme! Hyvä kappale muutenkin, saksofoni soi kauniisti ja ne sanat jotka tähän tapaukseen liitettynä ainakin minun huumorintajuni mukaan sopivat ihan kelvollisesti :D

    • Ykä-Yksin

      Täällä kaikki voi esiintyä minua ja kirjoittaa ihan mitä tuubaa tahansa. Kahdenkeskeinen keskustelu ei kelvannut, vaikka se olisi ollut täysin anonyymia.

      Siksi laitan pisteen koko suoli24 palstalle ja enää en täällä tule käymään.

      Hauskaa jatkoa kuitenkin kaikille!

    • SeSamainenMyötäystävä

      Hauskaa jatkoa myös minulta kaikille, kuten Nurmeksen reuma-, nivel-, astma-, sydän-, ja omaishoitalienyhdistykselle, :D, mutta ennemn kaikkea Ykä-Ystävällemme! :)

      Ykää tulee ikävä, mutta minkäs teet! Satuja ei synny elävässä elämässä, joten omalta osaltani lopetan liitelyn tyylikkäästi telemark-alastulolla, jota ryydittää Georg Malmstenin ikivihreä iskelmä - Kaunis valhe, vuodelta 1940.

      THE END

    • OijoiOijoi

      Joku tykkäsi kissoista? Joten kävisikkä Sirkesalon - Kissanainen, se ihanan letkee ja notkee ...

    • Ykä-Yksin

      SeSamainenMyötäystävä

      Sinulla on s-postini. Joten et voi valittaa. Laitat poistia, vaan ei, valitat.

    • Ykä-Yksin

      Tätä ne naiset on. Halua riittää vaikka mihin, kun pitäs jotain tehdä sen eteen, eí tapahdu yhtään mitään.

      Ollaan kuin hiljainen paska housussa, ettei haisis.

      • Yksinmakustelen

        Kaunis sana on terska. Sitä toistelen yksinäisyydessäni milloin hiljaa, milloin kovaa. Makustelen huulillani. Ihan arkista asiaa, kuulostelen sen sointia.
        Täällä yksinäisten palstoilla uskallan salaisuuteni kertoa.


      • Diedädkuka

        No eipä siinä sitten auta muu kuin olla ilman naista, tai sitten on tyytyminen miehiin tai olla kokonaan ilman. Et kai kuvittele että voit määrätä jonkun toimimaan haluamallasi tavalla? Sehän on kuin käärmeen ajamista pyssynpiippuun ja yleensä se ei tule onnistumaan.
        En minäkään pahastunut siitä, ettet halunnut ottaa vastaan paikkatietoja joita tarjosin!
        Ja totta puhuakseni ajattelin kyllä aivan aluksi tarjota sinulle ihan pelkkaa platonista ystävyyttä ilman mitään sen kummempia ajatuksia, mutta joku heitti "ylimääräisiä" ajatuksia ketjuun matkanvarrella, joten ajattelin että miksipä ei. Nyt en kyllä ole enää ensinkään vakuuttunut siitä "taivaassa toisilleen luotuja" kommentista :D

        Olet kertonut hyvin aktiivisesta puolustusvoimissa mukana olosta ja se ehkä selittää sen, että olet tottunut siihen että kun käsket, niin silloin hypätään. Minä en kuitenkaan aio hypätä kenenkään käskystä! Jos hyppään, niin silloin teen sen ihan puhtaasti omasta halustani!

        Epäkohteliaasta kirjoitustyylistäsi voi ajatella ettet ole kiinnostunut minusta itsestäni tuontaivaallista, joten ainoaksi syyksi jää pelkkä IP-osoitteen onkiminen.

        Ja mistä sitten voit päätellä ettei se hiljainen paska ole housuissani? :D Ei mutta juma....a, mikä täällä muuten hais... Dyt on gyllä lobededdava.... :D


      • Diedädkuka
        Diedädkuka kirjoitti:

        No eipä siinä sitten auta muu kuin olla ilman naista, tai sitten on tyytyminen miehiin tai olla kokonaan ilman. Et kai kuvittele että voit määrätä jonkun toimimaan haluamallasi tavalla? Sehän on kuin käärmeen ajamista pyssynpiippuun ja yleensä se ei tule onnistumaan.
        En minäkään pahastunut siitä, ettet halunnut ottaa vastaan paikkatietoja joita tarjosin!
        Ja totta puhuakseni ajattelin kyllä aivan aluksi tarjota sinulle ihan pelkkaa platonista ystävyyttä ilman mitään sen kummempia ajatuksia, mutta joku heitti "ylimääräisiä" ajatuksia ketjuun matkanvarrella, joten ajattelin että miksipä ei. Nyt en kyllä ole enää ensinkään vakuuttunut siitä "taivaassa toisilleen luotuja" kommentista :D

        Olet kertonut hyvin aktiivisesta puolustusvoimissa mukana olosta ja se ehkä selittää sen, että olet tottunut siihen että kun käsket, niin silloin hypätään. Minä en kuitenkaan aio hypätä kenenkään käskystä! Jos hyppään, niin silloin teen sen ihan puhtaasti omasta halustani!

        Epäkohteliaasta kirjoitustyylistäsi voi ajatella ettet ole kiinnostunut minusta itsestäni tuontaivaallista, joten ainoaksi syyksi jää pelkkä IP-osoitteen onkiminen.

        Ja mistä sitten voit päätellä ettei se hiljainen paska ole housuissani? :D Ei mutta juma....a, mikä täällä muuten hais... Dyt on gyllä lobededdava.... :D

        Doku ehdi väliin dunkea! Ja nyd sinne ves...


      • Ykä-Yksin
        Yksinmakustelen kirjoitti:

        Kaunis sana on terska. Sitä toistelen yksinäisyydessäni milloin hiljaa, milloin kovaa. Makustelen huulillani. Ihan arkista asiaa, kuulostelen sen sointia.
        Täällä yksinäisten palstoilla uskallan salaisuuteni kertoa.

        Mitä se auttaa, jos täällä vinetät, etkä tee asialle mitään? Olet yksinäinen etkä edes yritä tehdä asialle mitään?

        Surullista


    • Ykä-Yksin

      Aivan järjetöntä, onko naiset karjalassa oikeesti aivan moraaneja?

      • Täällänäinmyötäilen

        On! Ja se rehdisti ja reippaasti ilman kakisteluja! Itsetunto kun on kohillaan!!! (tämä rinta rottingilla, kuvaa et tule saamaan ja tiedä saisinko ees kuvaan mahdutettua ) :D

        No tämmöinen tuli mieleeni, että jospa koittaesit siitä Jaakko Tepon IEVA- kappaleesta saada jotain inspiraation lähdettä. :)Joskus vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia :D

        Ps. Ja tiiä se, että minä en ollut tuo "makustelija"!!! :/


    • Myötäystävä

      Ykä on kadonnut jonnekkin ketjusta, joten teille muille voin päivän piristykseksi kertoa, että olen ehtinyt luoda niiden kaikkien "Ykien" muotokuvat, jotka vilkas ja eläväinen mielikuvitukseni, se mokomakin pikku veitikka,ehti tässä matkanvarrella synnytellä :) Joensuun taidemuseon muotokuvakokoelmatkin jäävät pieneksi ja kalpeaksi sen rinnalla =O. Noo..mitäpä sitä kakistelemaan, jopa Pablo Picasso on alkanut levottomana liikehtiä haudassaan :) Kilpailija reviirillä, MITÄ!!! >;>) Se ajatus saa kasvoilleni vienon, mutta sitäkin viehkeämmän, hieman viekkaankin, Mona Lisa hymyn. Hymyilen edellisen lauseen alussa, mikäli ette lukuinnostuksen vauhdissa ehtineet huomata ja jarruttaa ;) Niitä, sanoisinko persoonallisia ja hyvinkin rohkella ja eritoten VARMALLA otteella valmistuneita tuotoksia olen kyllä itsekkin pyöristynein silmin hämmästyneenä ja henkeäni haukkoen ihastellut! Paras tuotantoni, ehdottomasti!!! >:o/ Ja minkä minä sanon, se on totta jokainen piiru! :/

      Taidesuuntaukset tietenkin ovat hyvin mielipiteitä jakavia ja kauneus on aina itse katselijan silmässä. Joku pitää, ... joku ei.. ja no ..... kukapa nyt ei omasta silmästään pitäisi :D//

      Nooo...h saattoi siinä muotokuvien synnyttämisessä olla osasyyllisenä se Toton Africa videokin, kun niin stranssiin liekutti päätä ja pisti pontön pökerryksiin ':D Ja nyt kun ihan tarkkaan ja täikammalla hifistellen olen asian analysoinut (olen analyyttinen), niin eihän minulla itselläni edes ollut siihen minkäänlaista osaa ei arpaa /, :D No huh huh, hikeä ihan pukkaa, piti ihan otsaa välillä pyyhkäistä! :)

      Huoh! Ihan hirmuinen urakka takana ja se ovela kiero videontekijä ketku, en paremmin sano, vei minulta koko elämäni suurimman ja maineikkaamman taideteosten kokoelman ja liki puolen vuoden, verta, hikeä ja kyyneleitä vaatineen työn tulokset.....pelkkä luu käteen tekijälle, mitä! :'(
      No no, eipäs nyt nurista, luu jäi kumminkin! Olisi voinut käydä huonomminkin! No niinpä pahkeinen olisikkin :) Rupi kämmeneen! :D

      *Ja nyt kellahdan selälleni ja kuuntelen Georg Otsin ihanan Moskovan Valot*

    • Kohtaenjaksaminäkään

      Nyt olis "telepaattinen" yhteys auki, mut ei kuulu ei näy mitään. Rakentaisivat nyt kiireellä lisää telemastoja!

    • Ykä-Yksin

      Rikon lupaukseni

      En oo kotona yritän läppärillä.

      Olin deittifoorumilla (uskovaisten) ja haistoin heti petoksen

      Siitä kirjoitin, mihin ylllyäpito reagoi poistamalla kirjoituksen.

      Tämän jälkeen kirjoitin norjaan, koska tämä tyypppi oli hänen kuvaa käyttänyt, luvatta, tietenkin.

      Hän ei siitä ilahtunut, norjani on sujuvaa, joskaan ei hyvää

      Tästä mennään ilmeisesti nyt oikeuteen. Olen vain todistajana.

      Voi vaan miettiä, mitä järkeä?

      Minusta se on törkeää. Että toisen kuvaa käytetään!

      • Myösystäväkadoksissa

        Hei "Ykä-Yksin", olen nyt ihan , siis IHAN ulalla, enkä tiedä kenelle oli tuo kirjoituksesi tarkoitettu. En tiedä mistä kuvasta puhut ja mihin käytetty.

        Jos jotain hämärää on tapahtunut, niin ei ole minun aiheuttamaa. Nyt en edes tiedä mitä ajatella.....


      • Ykä-Yksin

        Ei toki sinun

        Tää on ihan muualta. Voi vaan ihmetellä naisia, jotka on aina epärehellisiä :(


    • Myösystäväkadoksissa

      Ei taida "Ykä" enää kirjoitella täällä enää, mutta jos nyt jostakin syystä sattuu vielä tänne eksymään, niin haluan kiittää yhteydenpidosta ja erityisesti on jäänyt mieleen pieni lause tässä "matkan" varrella, eli "Laitan tän sulle". Pieni lause, mutta siinä oli kyllä sitä jotakin!!! Se tunne mitä se minussa herätti, tuntuu edelleen niin hyvältä! Se vain tuntui....tiedä miten sen selittäisi...ihminen_ihmiselle_ sitä kai... Minulle juuri ne sanat olivat suuri lahja pienessä paketissa...

      • Ykä-Yksin

        Onneksi lupaukset on tehty rikotaviksi.

        Olen aina tykännyt Aku Ankasta, akkaria luen edeleen, luen hautaan asti.

        Phytagoras on lausunut

        Ongelmien kimpuun käymisen ongelma on juuri kimpuun käyminen :)


      • Myösystäväkadoksissa
        Ykä-Yksin kirjoitti:

        Onneksi lupaukset on tehty rikotaviksi.

        Olen aina tykännyt Aku Ankasta, akkaria luen edeleen, luen hautaan asti.

        Phytagoras on lausunut

        Ongelmien kimpuun käymisen ongelma on juuri kimpuun käyminen :)

        Niinpä! Lupauksia tehdään tunnetunnelissa, laput silmien sivuilla, kuin ravihevosilla konsanaan. :D

        Hmmyyh....Aku Ankasta voi seurata päivän polttavimmat tapahtumat huumorisilmälasien läpi katsellen. Kyllä, jes Aku Ankalle! :)

        Phytagoraksen lausumaan voisin lisätä, että yllätyshyökkäys kuviteltujen ongelmien kimppuun käymiseen onnistuu, kun aseena on huumori. ;D

        Todelliset ongelmat ovatkin sitten ihan asia erikseen. (viittaus seuraavaan kirjoitukseesi)


    • Ykä-Yksin

      Surulla luin, onko Suomestakin tulossa tällainen maa.


      Ulkomaalaistaustainen mies iski lastenvaunujen kanssa liikkunutta naista puukolla selkään. Hän toimi silmittömästi, kävi kiinni ilman mitään varoitusta.

    • Ykä-Yksin

      Miksi? Miksi joku tekee näin?

    • Myösystäväkadoksissa

      Sanaton olen noista Turun tapahtumista! Tämäkö on nyt sitä haluttua kansainvälisyyttä? Kyllä nyt mietityttää. Ei hyvä. :(

    • Ykä-Yksin

      Silmäkulma kostu. Ei vaan ymärrä mikä saa ihmisen tollaseen raivoon ja tekoon.

      • Ykä-Yksin

        Mikä saa ihamisen tolleen heilumaan veitsen kanssa.

        Sipilällä ehkä nyt (toivottavasti ) silmät aukee. Luultavasti ei.

        Oneksi en enää välitä ihmisistä ja olenkin kovettanut itsestäni kyynisen.

        Joka keskiviikko tulee ihana aku ankka.


      • Nytkylläenmyötäile
        Ykä-Yksin kirjoitti:

        Mikä saa ihamisen tolleen heilumaan veitsen kanssa.

        Sipilällä ehkä nyt (toivottavasti ) silmät aukee. Luultavasti ei.

        Oneksi en enää välitä ihmisistä ja olenkin kovettanut itsestäni kyynisen.

        Joka keskiviikko tulee ihana aku ankka.

        Mikäs se siellä silmäkulmassa sitten oli! Krokotiilin kyynelkö? Tuskinpa sentään.


    • Ykä-Yksin
    • Myösystäväkadoksissa

      Voi sinua "Pikku-Jääkarhua". En tiedä, tohdinko edes kirjoittaa, mitä tuo video ja sanat antoi ymmärtää. En mitenkään haluaisi tulkita väärin. Se nyt ainakin on selvä, että "Pikku-Jääkarhulla" ei ollut enää mahdollisuutta asua entisillä asuinalueillaan, vaan joutui vieraaseen ympäristöön, missä "Pikku-Jääkarhua" ei ymmärretä, vaan pidetään "halpana" turhuuksien palvelijana, eikä työ anna mitään tyydytystä, vaan masentaa.

      Surullinen ja yksin olet siellä. Minäkin olisin! En sopeutuisi mitenkään kaupunkiin.

      Tuli kuitenkin noista laulun viimeisistä sanoista mieleeni se, että kerroin rankoista kokemuksistani joita olen joutunut työstämään ja siitä miten se Chisun kappale aiheutti mielessäni tunnetasolla. Jos koet, että olet tahtomattasi joutunut kantamaan sitä minun "kivireppuani", niin älä kanna, jaksan kyllä. Jo tämä pelkkä kirjoittelu on ollut minulle erittäin terapeuttista ja olen todella pahoillani jos se ei ole ollut sitä myös sinulle.

      *Tämä kaikella rakkaudella*

      • Ykä-Yksin

        Olen yllättynyt!

        Joku tajusi videon idean! Musiikista en sinänsä pidä, tuo tuli vaan vastaan kun katsoin 13. syytä sarjaa.


    • Myösystäväkadoksissa

      Turvaudun monologiaan ja jatkan vielä edelliseen!

      En tietenkään olisi siitä pahoillani, päin vastoin, jos haluaisit penkoa sitä minun "kivireppuani" ja yhdessä heitettäisiin pois kaikki ne turhat kivet ja ihan salaa vaihdettaisiin loput kivet ilmapalloihin. :D Sitten pengottaisiin se sinun "kivireppusi" ja tehtäisiin tietenkin samoin. :D Sitten kiivettäisiin sinne "Holy-torniin", avattaisiin reput ja päästettäisiin nekin ilmapallot tuulen vietäväksi. :D Sitten sitkuttelenkin sinulle tuhannen taalan kysymyksen! Tekisitkö, uskaltaisitko ja ennen kaikkea haluaisitko tehdä kanssani tämmöisen retken? :) Minulla ei tietenkään ole sitä tuhatta taalaa pelkästään siitä syystä, että olipa vastauksesi mikä tahansa, se olisi silti oikein. :D

      • Ykä-Yksin

        No, osoitteen tiedät :) Se on ihan susta kiinni, haluatko.

        Alan huomenna ruostehommiin, autoni mätänee. Pitäää kaaret hioa, ja laittaa pohjamaali.

        En voi tehdä mitään retkeä, kun en tiedä kenen kanssa? Aaveen?


        Mietin tänään kirjastossa 6 päivän sotaa. En tiennyt/hokannut et oli niinkin iso juttu.
        Nyt luen siitä kirjaa, ja kärpäset voisi lentää suuhuni. Se ei ollutkaan pikkujuttu.

        Lainasin siitä nyt paksun kirjan. Tiedätkö, kirjastot on täynnä kultaa!

        Ikävä kyllä Rasingakaan ihanaa biisiä aiheesta ei ole netissä.

        Tykkään kauheasti sotahistoriasta, ja 6 päivän sota on ihme.

        Se on tydellistä.

        Vaikka en pidä esiintymisestä, vihaan sitä. Joskus pitää. Otan napsut konjakkia ja teen mitä on pakko. Joskus se toimii. Uskomaton sillisalaattini 6 päivän sodasta kiinnosti kovin, en tiedä miksi, koska menin yksityiskohtiin. Luennon jälkeen menin vetää kännit, koska koin epäonnistuneeni kautta linjan :( Mietin, et mitä mä oikeen teen?

        Haluatko olla täydellinen?


    • Ykä-Yksin

      Isaelia ei olisi ilman 6 piävän sotaa, ei se oikeesti kestäänyt kuin muutaman tunnin.

      Mossad teki hyvää työtä ja koko rättipää yllätettiin aivan housut nilkois.

      Niiden koneet ei edes päässeet edes ilmaaan. Syyrian koneet pääs lopulta, ne ammuttiin kaikki alas. Israel toimi tehokaasti, nopeasti, tarkasti.

      Nerokasta, kuin suomen talvisota.

    • Ykä-Yksin

      Koko homman idea oli hyvä tiedustelu ja

      Joskus saa valehdella? Sillä se tehtiin. Hämäämällä, huijaamalla. ja tunnetusti rättipäät ei ooo niitä kirkkaimpia lamppuja.

    • entinen-ope-evp

      Kansakoulun opettajan en nyt aivan noin kertoisi, mutta oikeassahan olet.

    • Ykä-Yksin

      No ehkä ei ihan lapsille tarvi keroo ihan koko hommaa.

    • Ykä-Yksin

      No otin ne kännit :D

      • ykä-yksin

        Otan lisäkännit, koska... otan vaan, kerran vuodessa saan minäkin oikeeen ryypätä. Siis oikeeen! Nyt ei tissutella.

        Ny humalassa muistelen vanhoja. Toisaalta tuo 6 päivän sota jäytää. MUTTA oikeassa siinnä asiassa olin . Lopulta :(

        Haluaisin vain hakata päätäni seinään.

        Mutta haen kontin lisää kaljaaa, se autaa hetken, sen jälkeen alkaa vasta se oikea vitutus.


        Myösystäväkadoksissa voisi jotenkin laittaa vinkin, miten saisi yhteyden, hänelle se on jo laitettu. Mut tais mennä jännäkakka housuun :D

        En sano, et lähden jukolaan, ko en nusessa vielä asu. Menen Lidliin. Pistän elämän ihan pirstaleiksi.


    • Myösystäväkadoksissa

      No no, äläs nyt, ei ole jännäkakka housussa :) Laitoinhan sinulle s-postiakin, mutta tuli bumerangina takaisin jostain kumman syystä. Siellä Hola-tornilla voisin kyllä tavata ja käristellä niitä Kabanosseja, niistähän muistaakseni tykkäsit. Sopiva ajankohta???

      Kirjoitin tuossa aikaisemmin päivällä ihan julmetun pitkän, etten sanoisi jo puolikkaan kirjan, mutta rupesin tuuppaamaan tuonne ylemmäksi vielä jotain, niin sinnehän hävisi sitten sekin tuotos. /':D Että otti pannuun! Nyt sitten joudut tyytymään tämmöiseen pikku rääppiäiseen. :)

      Nyt minua harmittaa (vaikkei se tietenkään minulle kuulu), kun rupesit hoitamaan asioitasi ryyppäämällä. Ei taida asiat sillä parantua, hetkellisestä helpotuksesta huolimatta, vaan tuppaavat mokomat pahentumaan. Toivottavasti olen niin väärässä kuin olla voi!

      Oletpa todella perehtynyt noihin sotahistorioihin! Itse en ole, mutta uteliaisuuttani kävin lukemassa mitä siitä on kirjoitettu. Mukava aina sivistää itseään, kun jotain uutta tulee eteen :) Jokaisena päivänä oppii jotain uutta, ja sehän on hyvä se! :D Kirjastot todellakin ovat kultaa täynnä. Itse kuitenkin käyn nykyisin haalimassa kirjoja roppakaupalla kirppiksiltä ja varsinkin kierrätyskeskuksista. Hamstraan kirjoja, koska luen joskun useampaankin kertaan. Jotkut kirjat sitten ihan päivittäisessä käytössä :D

      Hymm...h! Jospa et ihan pirstaleiksi kuitenkaan sitä elämääsi pistäisi, ainokaista elämääsi :/

      Harmi ettei ole vielä keksitty miten oikeita halauksia voisi tuupata netin välityksellä, sellaisen saisit. Nyt on sitten paremman puutteessa turvauduttava mielikuvahalaukseen (se on tässä ZZZZZZZZZ, piilossa katseilta) No parempi sekin, kuin ei mitää! Vai kuinka? :)

      Huomenna sitten sen auton kimppuun.... ;D En ehkä ole kirjoittalemassa ihan heti, kun aion siirtyä joksikin aikaa pois sivistyksen parista, mutta siihen asti....

    • Ykä-Yksin

      Myösystäväkadoksissa

      Muistan kun ajoin kolin maisemissa, sutkan laavulla yövyin.

      Ajoin paljoin.
      Olen myös hiihtänyt alueella..

      Mulla ois komeita kuvia siitä.

      Mut en laita niitä tänne. <ois kuvia myös hylätyistä, en laita.

      Koli on mulle niin rakas, mutta en ehkä enää voi. Työsyhteet menee ja tulee.

      Saisit toki, jos posti olisi,, mut kun sulla ei ole! Siis kuvia :)

    • Ykä-Yksin

      Näkisit miten nauta ja maastopyröräilijä kohtaa :)

    • Ykä-Yksin

      Myösystäväkadoksissa

      Et sinä mitään postia ole laittannut, tai jos olet, et minulle :D

    • Ykä-Yksin

      Kissafani lehdestä luin, suomessa lienee maailman isoin kissa. Maine Coon ja 17 kilonen jötkäle. Se ei ole lihava, se on vaan iso :D

    • Ykä-Yksin

      Maine Coonit on aina isoja, mutta tuo 17 kilonen on jo.... sehän on ilveksen kokoinen, no melkeen.

      Miulla o ollu vaan maatiaisia ja Burma. Burmankissa eli uskomattomat 20 vuotta.

      Burmankissa on erilainen kun maatiainen. Burma on sosiaalinen, se on aina mukana, teit mitä tahansa. Leppoisa, ja pedon vaistot on burmalaisilta hävinneet. Ulkoilutin burmaa valjaissa, mikä tietysti monia nauratti. Mutta moni tuli silittelemään kisua, ja kyselemään.

      Kaikki kissat on ihania!

    • Ykä-Yksin

      Myösystäväkadoksissa

      Olisi kiva sua hieman ulkoiluttaa kolilla, ja ei siellä missä yleensä käydään :)

      • Myösystäväkadoksissa

        Jahas, vieläköhän yhteys toimisi! Huomasin, etten ole mitään vastannut tähän, mutta nyt sitten vastaan :)
        Muistathan miksi lopetin kirjoittamisen kanssasi? Kirjoitin siitä toiseen ketjuun. Muistatko?

        No, nyt sitten päätin olla hieman rohkea (uhka rohkeako, tiedäppä häntä). Arkajalka kyllä olen, sen myönnän.

        Missä olisit halunnut ulkoiluttaa minua Kolilla, kun ei siellä missä yleensä käydään?


    • Ykä-Yksin
    • karhunpää

      Emäntäkään ei hullumpi :D

    • MaineCoonJaStephenKing

      Siis jäätävän iso kisu! Mahtaa mennä jo useampi pussi feline gurmeeta päivässä. Vaikka eihän tuo lihava ole, vain... no iso

    • Ykä-Yksin

      Jämäkkä kisu :)

      Mie mietin muuta.

      Ihmiset on aivan perseestä :D En jaksa enää välittää, olkoon.

    • Anonyymi

      Mahtaako aloittaja vielä olla hengissä?

      Eipä ole minullakaan ainuttakaan ystävää. Se on valitettavan yleistä nykyään :(
      Välillä se ahdistaa, mut ei auta. En tiedä mistä tavis voisi saada edes ystäviä? Ketään ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Kissat on ystävänä verratoman hyviä, jos ei muuta ole. Ei ne tyhjää huonompia ole.

    • Anonyymi

      Mulla ei ole edes kissaa :(

      • Anonyymi

        Se voi olla hyväkin asia.Minua jotenkin inhottaa ihmiset jotka ottavat / ostavat kissanpennun.Leikkauttavat sen ja sitten kahden vuoden päästä yrittävät myydä kissaparan......Joillakin jopa kaksi leikattua kissaa ja tyyli on : myydään yhdessä.En ymmärrä - kissankusi vaan haisee.Joillakin voi olla hoivavietti niin siksi haluaa kissan / koiran elämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se voi olla hyväkin asia.Minua jotenkin inhottaa ihmiset jotka ottavat / ostavat kissanpennun.Leikkauttavat sen ja sitten kahden vuoden päästä yrittävät myydä kissaparan......Joillakin jopa kaksi leikattua kissaa ja tyyli on : myydään yhdessä.En ymmärrä - kissankusi vaan haisee.Joillakin voi olla hoivavietti niin siksi haluaa kissan / koiran elämäänsä.

        Hoivavietti voi olla yksipuolinen : sellainen ihminen pahimmassa tapauksessa hoitaa muita ihmisiä (ajattelee muita ihmisiä enemmän)mutta jättää itsensä hoitamatta.Jokin erityinen ihmissuhde voi olla niin vaativa ja ripustautuva että eläinlemmikiltä saa "vastarakkautta" jota ei niiltä vaativilta ja hyväksikäyttäjiltä saa.


    • Anonyymi

      Näin tunnelin päässä valoa, mutta ne olivatkin vastaantulevan junan 🙈
      Olen täällä vieläkin, onkohan ystävämyösladoksissa?

      T ykä yksim

      • Anonyymi

        No missään "ladoksissa" ole, eikä sen puoleen kadoksissakaan.


    • Anonyymi

      Edessä on ankea joulu, korona ei haittaa, koska ei muutenkaan ole ystäviä, eikä ketään kellä käydä. Eli ihan sama. Kissakin on jo kuollut 🙀😥 Ruumiskontti olisi hyvä paikka!

      Hauskaa joulunodotusta kaikille! 💀🎅

    • Anonyymi

      Harmillista, ei täällä muutkaan oikeen nyt joulusta nauti, olisi hyvä hypätä koko homma nyt yli. Oli ystäviä tai ei. Kohta saadaan rokote, ei se ongelmaa poista. Helpottaa... ehkä.

    • Anonyymi

      Kukaan ei tiedä, kuinka tämä rokote poistaa korona ongelman, tuleeko suoja, vai tuleeko lähtö.

      • Anonyymi

        Hyvin ajateltu, että rokote annetaan aluksi terveyden hoidon tyntekijöille, niin apu on lähellä, jos ongelmia sattuu tulemaan.


    • Anonyymi

      Kissoistahan tässä ketjussa oli puhe, kissa on todella siisti ja luotettava suoraan silmiin katsova kotieläin, siinnä olisi näille politikoillekin ottaa mallia.

    • Anonyymi

      Suosittelen kissaa kaikille.

      Myös rokote, kunha se tulee. on syytä ottaa.
      Arvaan, että nurmeksessa alkaa änkyrönti, että rokotetta ei oteta.

      • Anonyymi

        Minä taas en missään tapauksessa suosittele kaikille kissaa. Kissat kiintyvät todella kovasti hyvään omistajaan, mutta niiltä huonoilta lähtevät omille teilleen ja joutuvat pulaan. Kissat myös todella pitkäikäisiä, joten sitoutuminen vaatii ehdotonta pitkää sitoutumista.

        Tuskinpa se rokote mitään änkyröintiä aiheuttaa, ne on muita ne jotka änkyröivät, eli niitä vastakorvenkiiskejä. Lieköhän kenellekään tarttunut kalareissulla moinen kiiski onkeen? Semmoisesta kiiskestä olisi mukava saada kuva :D


    • Anonyymi

      Mikäs... kyllä kissat on kivoja, omani nytkin häiritsee nettielämääni näppiksen lyömällä leikiksi. Kissa parempaa ystävää ei voi edes olla!

      Saadaankohan tänne nurmekseen ensinkään sitä rokotetta, ensin rokotetaaan tärkeät, sitten muut, kuten somalia, mosambik ja nurmes 😐

    • Anonyymi

      Tulee taas niin yksinäinen joulu 😐

    • Anonyymi

      Kun joulua ei tule ensinkään, niin eipä tule sitä yksinäistä jouluakaan. Tosin luulen että tässä tapauksessa joulu on pelkkä metafora, kuten kissakin.

      Hyvää joulua nyt kuitenkin! Niin ja rapsuttelut ja silittelyt sille "kissallekin" ;)

    • Anonyymi

      Aina on tunnelin päässä valoa, ai mut ne olikin vastaantulevan junan 😣

      • Anonyymi

        Kiitos!


    • Anonyymi

      Aatosta kun jaksaa joulupäivään, niin sitten helpottaa joka vuosi.

      • Anonyymi

        Niinkö luulet?


      • Anonyymi

        Juuri näin, se on sen Levolacin vaikutusaika.


    • Anonyymi

      Onko se palstan aloittajan kissa kokonaan karvan peitossa, vai osittain.

    • Anonyymi

      Oli kammottava joulu, ei yhtään ystää, kinkkukin oli surkea.
      Joulu on ohi, mutta ahdistus ei hellitä, pahenee vain.

      Ensivuodesta tulee todella ikävä 😕

    • Anonyymi

      Älä huoli, et ole ainut. Minullakaan ei ole ketään. Onneksi konteissa tasa-arvo toteutuu. Sillä mätänee sekä menestynyt että luuseri. Se lohduttaa.

      Kiitos. Minulla sentään on ihana kissa, kaksikin. Burma ja Venäjänsininen. Parempia ystäviä ei voi edes olla!

    • Anonyymi

      Ainakin miesystävät kaikkoavat, jos naisella on kissa.

      • Anonyymi

        Miten niin, minä ainakin tykkään jos naisella on kissoja 😺 Koiratkin on kivoja, mutta enenmmän tykkiään kissoista 🎅


    • Anonyymi

      Ota koira !

    • Anonyymi

      Kannattaa hommata lemmikki, puolet ystävistä jää heti pois, kun nykyään on tuota allergiaa niin paljon.
      Koronaa vasten rokote, niin tulee puskuria ja puskuri ystäviä vastaan, kun ottaa lemmikin.
      Niin kyllä lähtee. 👍

    • Anonyymi

      Pidä mirristäsi huolta.
      Ei koskaan tiedä kuka tulee käymään.

    • Anonyymi

      Sinulla menee paremmin kuin minulla; minä olen 50v, ja ei ole edes kissaa...

    • Anonyymi

      Lemmikki kertoo ihmisen narsistisuudesta. Tällaiset ihmiset kaipaavat perseennuolijoita, jossa koirat ovat tosi hyviä. Naiset taas suosivat paljon enemmän kissoja. Se on miehen tai huomion korvike. Vahva ihminen ei kaipaa lemmikkejä. Heikko ihminen masentuu, jos ei päästetä jalustalle.

    • Anonyymi

      Kissan omistavat miehet on just kuuminta hottia!

      T Savotan Sanna

    • Anonyymi

      Mikäs ihmeen lemmikkipalsta tästä tuli, kun alunalkujaan oli yksinäisyydestä kysymys? Niin ja tietenkin myös ehkä nopeasta vuosien vierimisestä, ym. lieveilmiöistä.

      No, ehkäpä sittenkin vain paskanpuhumisesta. Olen tulkinnut väärin ja on kanttia myös myöntää se.

    • Anonyymi

      Eikös aloittaja juuri kissan maininnut.

    • Anonyymi

      Mainitsi.

      Kissa on tyhjää parempi.

    • Anonyymi

      Kissa on rehellinen, sen suoraan silmiin katsova katse kertoo sen, autojoppari on kissan vastakohta.

      • Anonyymi

        Kissat on kyllä mainioitaA, JA TOSI hyviä :)


    • Anonyymi

      Kissat on mukavampia ja parempia ystäviä kuin suuri osa ihmisistä 😽

    • Anonyymi

      Naisissa ja kissoissa on paljon yhteistä!

    • Anonyymi

      Ystäviä saa jos vaan haluaa.

      • Anonyymi

        Ei se kyllä ihan noin mene :(


    • Anonyymi

      Mitä niitä ystäviä saa?

      • Anonyymi

        Ei misttään, he joilla jo on, sanoo noin.


    • Anonyymi

      Yksinäisyys ei ole valittua, ei se ole SEMMOINEN tila

      Minulla ei ole ketäään, paitsi kissa.

      Kyllä vituttaaa!

      • Anonyymi

        Kun ikää tulee, niin markkinat kuihtuu koko ajan.
        Pelko ja yksinäisyys senkun vaan lisääntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ikää tulee, niin markkinat kuihtuu koko ajan.
        Pelko ja yksinäisyys senkun vaan lisääntyy.

        No sepä, ja siten kun on nämä espeit, niin kukaan ei välitä


    • Anonyymi

      Hyvää Ystävänpäivää kaikille kissallisille ja kissattomille palstalaisille!

      • Anonyymi

        Mirri kantsii pestä säännöllisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mirri kantsii pestä säännöllisesti.

        Antaa muitten pestä mirrin, eikö sekin olis aika kivaa. 🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa muitten pestä mirrin, eikö sekin olis aika kivaa. 🥰

        Eittämättä, mutta en juuri nyt ole Nurmeksessa. Muuten kyllä.


    • Anonyymi

      Kissa on parempi kuin ei mitään :(

    • Anonyymi

      Kissa olis muuten hyvä, mutta kun se kehrää niin runsaasti. Minne sen langan laittaa, kun sitä tulee lisää ja lisää.

    • Anonyymi

      Mulla on maatiaiskissa, se on melkoinen terminaattori. Mutta muuta ystävää ei ole.

    • Anonyymi

      Kisst on kyllä terapeuttisia otuksia, jolla on hyvä kissa, ei ole yksin :) TaI ON, MUTTA AINAKIN ON SE KISSA.

    • Anonyymi

      Nurmes on kylmä paikka, saa vaan puukoa selkään, ei täällä ole kenelläkään ystävää! 🥺

    • Anonyymi

      Korona ei ole vaikuttanut elämääni, olin jo sitä ennen yksin, ja olen edeleen yksin.
      Ihan sama! :(

      • Anonyymi

        Samat sanat voi olla useammallakin.Korona ei todellakaan ole vaikuttanut kaikkien elämään.Sitten on ne jotka ei anna vaikuttaa koronan eivätkä hae itselleen edes maskia eivätkä desinfioi käsiään.Ovatko masentuneita seurallisia vai miten heidät voisi luokitella ?


    • Anonyymi

      Täytys Helluntaina viettää yksinäisten viikonloppu, siis tuona viikonloppuna kaikki yksinäiset olis liikkeellä, ehkä joku kadottas yksinäisyyden.

    • Anonyymi

      Bill ja Melinda Gates eroavat. Tulee kohta maailman kallein ero. Bill'in omaisuus lienee tasoa 150 miljardia dollaria. Summa on täysin käsittämätön. Tyyppi voisi käteisenä maksaa suomen velat pois. Ihmisten on vaikea hahmottaa tollasta rahamäärää.

      Miljoona on valtava iso raha
      100 Miljoonaa on käsittämätön määrä
      150 miljardia on määrä, mitä et edes ikinä pystyisi tuhlaamaan, et vaikka miten yrittäsit.

      Piti oikeen tarkistaa, voiko 150 miljardia olla totta, ja onhan se. Se sellanen määrä hilloa, että sillä voisi ostaa koko suomen, ruotsin, norjan ja vähän lisää.

      Raha ei kuitenkaan auta sydänsuruissa, tuskinpa nuo alkaa rahata riitelemään :)

      Ovat syytäneet hyvään hurjasti rahaa!

    • Anonyymi

      Mulle rapsahtaa sossutuet, ankea olo. Miksi edes enää yritän?
      Olen epäonnistuja!

    • Anonyymi

      Mulla on norjalainen kissa, ei se ihmistä korvaa, mutta on tyhjää parempi 🙏

    • Anonyymi

      Johan on maihiota kuvaa! 🙏

    • Anonyymi

      Kuuntelin luennon, missä proffa kertoi, että ihminen, jolla ei ole yhtään ystävää, eikä tuttuja, voi kaiken toivon heittää, ei tule elämään ja kuolee kivuliaasti nuorena 🥺

      Minulla ei ole, silti elän ja hengitän vielä, ja olen jo 51v

      Melkoista puhetta, että yksinäiseltä riistetään tavallaan oikeus onneen ja jopa elämään , jopa periaattelisella tasolla 😢

      • Anonyymi

        Totta turiset, samaa olen ihmetellyt, eikö yksinäinen voi olla onnellinen, eikö edes saa olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset, samaa olen ihmetellyt, eikö yksinäinen voi olla onnellinen, eikö edes saa olla?

        Ei saa, koska se on kieletty, professorit kautta maailman sanoo, että yksinäinen ei voi elää ja on syytä viedä saunan taakse ja armolaukaus.


    • Anonyymi

      Tämä on kammottava ketju.

      Ei ole minullakaan yhtään ystävää :(

    • Anonyymi

      Pian korona hellittää, menkää kirkkoon. Kertokaa, kyllä teille apu löydetään :)

    • Anonyymi

      Suosittelen kirjastoa.

      Jos haluat olla ovela, ota vaikka Sartren Inho kirja kainaloon ja mene joltaaan kysyä että oletkos lukenut tämän.

      A jos on lukenut, ollette pari
      B jos ei Ette ole pari
      C Voi olla myös A ja B sekoitus ja ssitten tiolanne onkin tukala!

    • Anonyymi

      Jokin tässä yheiskunnassa on vinksallaan, kun yksin asuvia ja yksinäisiä on niin paljon.
      Lisääntyy tosi huonosti, tulevaisuus on kokonaan maahanmuuton varassa.
      Voi veljet ei hyvältä näytä!

    • Anonyymi

      Joskus ja usein juuri näin öisin tylee erityisen yksinäinen olo On niin hiljaista. Sitä makoilee vaan ja tuijottaa kattoon, ei oikeen saa untakaan.

      Onneksi sentään kissa pitää öisin rallia, tekee asunnon eläväksi.

      Olisinpas kissa, vailla huolen häivää saisi kimpoilla sinne ja tänne.

    • Anonyymi

      Mahtaakohan Myösystäväkadoksissa nimimerkki vielä olla täällä?

      • Anonyymi

        Mahtaapa hyvinkin! Silloin tällöin vielä todella harvoin selailen näitä Suomi24 sivustoja. Nytkin pelkkä sattuma että tämän huomasin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaapa hyvinkin! Silloin tällöin vielä todella harvoin selailen näitä Suomi24 sivustoja. Nytkin pelkkä sattuma että tämän huomasin.

        No moi! 👍😎


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ihminen tottuu vallitsevaan tilanteeseen, ja se ei ole hyvä.

      Ei enää oikeen yritä, elämä vaan mataa harmaata rataa. Ei hyvää, ei huonoa.

      Näin on nyt mennyt, ja vaikka olen yrittänyt, ei se ole riittänyt mihinkään.

      Harmittaahan se.

      Ykä

    • Anonyymi

      Hyvinhän sinulla on . Minulla ei edes kissaa ole riesana .

    • Anonyymi

      Myösystäväkadoksissa

      Olet ihana :) Haluaisin sut viedä vaikka kaffeelle :)

      • Anonyymi

        Mistä tiedät, oletat, arvelet, luulet, että olisin ihana? Luulo ei ole tiedon väärti! Näin, jos vanhoihin sananlaskuihin on uskominen, ja miksipä ei olisi. Kiitos kuitenkin kauniista sanoistasi, vaikka varovaisena ihmisenä pidänkin niitä imarteluna. Imartelu pistää aina hälytyskellot soimaan, ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, oletat, arvelet, luulet, että olisin ihana? Luulo ei ole tiedon väärti! Näin, jos vanhoihin sananlaskuihin on uskominen, ja miksipä ei olisi. Kiitos kuitenkin kauniista sanoistasi, vaikka varovaisena ihmisenä pidänkin niitä imarteluna. Imartelu pistää aina hälytyskellot soimaan, ei voi mitään.

        Kyllä sen tietää, voit toki olla ruma, mutta henkistä ihanuuttasi et saa piiloon :)


    • Anonyymi

      Ympyrät pienenee joka päivä, kun ikää tulee lisää ja ystävät tuppaa myös vähentyä, näin se vaan on.

      " jos elämä ei muuta opeta, niin ainakin hitaasti kävelemään"

      • Anonyymi

        Kyllä elämä muutakin opettaa. Vaikkapa armollisuutta itseä ja muita kohtaan. Valkoisen ja mustan lisäksi oppii myös näkemään muitakin värisävyjä. Vanheneminen opettaa nyös luopumaan, sekin vaatii taitoa, nöyryyttä hyväksyä ne asiat, joille ei voi mitään.


    • Anonyymi

      Elämä mataa, samaa harmaata rataa 😪


      Hyvät Herrat ja Naiset! Pythagoras on lausunut: "Ongelmien kimppuun käymisen ongelma on juuri kimppuun käyminen"

      -aku ankka

      • Anonyymi

        Veli todistaa väkevästi, tavattiin sanoa hellareissa. Erosin, koska siellä alkoi ahdistamaan 🙄


    • Anonyymi

      Minä olla omar 25 vuosi. Voin panna kovaa

    • Anonyymi

      Ei ole helppoa elämässä ::(

    • Anonyymi

      Panemalla huolet häviää

      • Anonyymi

        Panemalla? Hitto että inhoan koko tuota sanaa. Eikö tässä maailmassa kukaan osaa enää rakastella, kun kaikki on vain pelkkää surkeaa panemista, nussimista, naimista. Tympii koko elämä! Miksi ihmisistä tehdään tekemällä pelkkiä kertakäyttöesineitä?


    • Anonyymi

      Tänään tuli sossutuet tilille, pitäisi ostaa uudet lenkkarit, kun olen entiset jo kävellyt aivan lopuun. Onneksi tiedän kokoni ja mallin, muuten jäisi ostamatta, koska nurmeksesta ei enää saa lenkkareita, eikä juuri muutakaan 🙄 Netistä pakko tilata.

    • Anonyymi

      Joulu on yksinäiselle vuoden ahdistavin päivä. Kohta se taas tulee.

      • Anonyymi

        Niin se on ei voi mitään. Perheelliset viettää joulua, posket punaisena ja muitten juhla on mitä on. Keventää kovasti, kun havujuhla on kaukana takana päin.


    • Anonyymi

      On masentavaa seurata muiden iloista joulunvalmistelua, kun ei ole ketään 😟

      Yksin mennään tämäkin joulu, kuten mentiin viime joulukin. En haluaisi vaipua niin alas, että menisi jonnekkin penan pupiin joulunviettoon. Kyllähän siellä selkääntaputtelijoita saisi ja kaikki yhtä perhettä. Aamulla ropelossa kukaan ei muista mitään 🤔

    • Anonyymi

      No, et ole ainut, jos se sua lohduttaa.

    • Anonyymi

      Meitä yksinäisiä on paljon.

    • Anonyymi

      Yksinäisyyteen tottuu, laitostuu. Tilaa alkaa pitää normaalina. Ihmisen ei ole hyvä olla jatkuvasti yksin.

      • Anonyymi

        Laitostuu? Oletko jossain laitoksessa, vai onko "laitostuminen" pelkkä mielikuva jatkuvalle yksin olemiselle, turtumiselle?

        Yksinäisyys on varmasti hirveintä henkistä kidutusta silloin kun se ei ole itse valittua,
        toisaalta yksin oleminen voi olla eufoorisinta nautintoa, kun on itse valittua. Molemmat olotilat tuttuja!

        Kumma ettei ole mitään tahoa, joka pistäisi jonkinlaisen turina tuvan pystyyn, minne olisi helppo piipahtaa turisemaan ja kenties löytämään jonkun kaltaisensa, sydänystävän tai harrastuskaverin.

        Vanhusten palvelut ovat kyllä kaikkein hirveimpiä yksinäisyysvankiloita, lukkojen takana, yksin, näennäesen hoidon varassa. Toivottavasti ei sitä helvettiä koskaan joutuisi kokemaan.


    • Anonyymi

      Joulu on yksinäiselle kidutusta, pitäisi olla kivaa, tavata ystäviä yms. Mutta kun ei ole ketään! 😩

      Menen satamaan heittelemään lintusille leivänmuruja, vaikka tiedän, että joku vatipää tulee avatumaan, että ei saa, kun tulee rottia!

      • Anonyymi

        Ei laita niin paljon kerralla, että linnut kerkii nokkimaan päivän aikana. 🎄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei laita niin paljon kerralla, että linnut kerkii nokkimaan päivän aikana. 🎄

        Juuri noin teen, tietenkin!


    • Anonyymi

      Voisiko sua mitenkään jeesatta?

      • Anonyymi

        Piparia jos saisi niin olisin tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Kaikki yksinäiset nyt ryhmä kokoontuminen. Sovitaan vain missä ja kellonaika. Turha täällä valittaa. Nyt töpinäksi. Kuka sanoisi paikan ja ajan ja mitä on muut mieltä tästä?

      • Anonyymi

        Ei ole sen vaikeampaa saada ystäviä ja jos olet ujo. Niin olen myös minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sen vaikeampaa saada ystäviä ja jos olet ujo. Niin olen myös minä.

        Jotenki tämä Joulu on juhla jossa lapsuus aika tulee herkästi mieleen, jolloin oli hyörinää ja pyörinää. Silloin pulla maistu ja suupielet oli korkealla.
        Sitten kun vertaa tähänpäivään, niin ei ole mitään, ei yhtikäs mittään.


      • Anonyymi

        No kiitos, laitan. Kiitos!


    • Anonyymi

      Kohta vaihtuu vuosi, mutta elämässä ei vaihdu mikään. Yksinäisyys jatkuu, olen jo turtunut ja tottunut 🙄

      • Anonyymi

        Surullista! Et ole yksin, jos se nyt yhtään lohduttaa. Laihaksi jää lohduttelijan lohtu, vaan jospa olisi tyhjää parempi. Ei taida uni silmään tulla, kun noin yöllä kirjoittelet?

        Tarttis tehdä jotain, että saisi elämään uusia tuulia, vaan mitä, sen kun keksisi. Täytyypä ihan mietiskellä . =/_

        No, kevättä kohti mennään, eikähän se siitä, pikku hiljaa.


    • Anonyymi

      Kyllä harmittaa, vuodet vierii, vaan tilanne sama.

      Kissani kuoli :( Mutta uusi kissa(t) on jo, toinen siamilainen ja toinen burma.
      Ei tarvi sinänsä olla yksin olla, kun nuo kiehnää, varsinkin siamilainen on ällistyttävän sosiaalinen ja ääneksäs.

      Siamilaiset on kyllä ällistyttäviä, toki tiesin, mutta aivan uskomatonta!

    • Anonyymi

      Sama tilanne, harmittaa.

    • Anonyymi

      Tutkimuksien mukaan kissan läsnäolo alentaa ihmisien veranpainetta ja lisää hyväolotunnetta jopa 70%

    • Anonyymi

      Yksinäisen Juhannus on normaali arkea ankeampi, muilla on hauskaa, pitää olla hauskaa koska Juhannus.

      Yksinäisyyden kauheus konkretisoituu näin erikoispäivinä.

      Kissalle ruokaa, onneksi on kissa! itse laitan saunan ja ehkä sitten pätkä makkaraa. Loppuillan katselen netflixiä. Katson Manaajan, sopii tunnelmaan 🙄

      • Anonyymi

        Aikalailla noinhan se menee..


    • Anonyymi

      Mukava olla kotosalla, kuin itikoiden syötävänä rannalla.
      Makkaraa laittaa paistinpannuun tirisemään, se on Juhannusta se.

      Kaikille auringonpaisteista juhannusta, nostetaan niitä suupieliä hieman ylöspäin ja nautitaan suvijuhlasta?!

    • Anonyymi

      Mulla on Mive Coon kissa, sen kanssa ei tule yksinäistä. Punnitsin kisun, sehåän painaa liki 9 kiloa mutta ei se lihava ole. On kuin minikokoinen ilves!

      • Miksi Vimpelin Maisteri Kommentoi puuta-heinää Nurmeksen 24 palstalla.
        Ei ole osa viesteistä miellyttänyt Maisteri, siksi poistanut.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olen hieman kissa ystävänä seurannut tuota savannah kohua. Savannah ei ole mikään servaali mutta tokihan se likellä on. Melkosia jötkäleitä! Ilveksen kokoisia!

      Höpinät, että vieraslaji on höpinää, jokainen kissa ja koira on suomessa vieraslajeja.
      En ymmärrä miksi tuo kisaparka irti juoskenetellee, se ei ole hyvä ja ikävää julkisuutta. Savannahit ja servaalit on suomessa kiellettyjä, en oikeen ymmärrä miksi, mutta niin se vaan on. Kuka vahtii, no ei tietenkään kukaan.

      Minulla on 2 burman kissaa ja niitä ulkoilutan valjaissa, tiedän että se on naurettavaa ja koomisen näköistä. Kisut kuitennin tykkää ja saa raitista ilmaa :)

      Kyllä sannah kissat varmaankin on ihania ystäviä, servaalit alkaa olla olla jo rajatapaus, sama kun ottas ilveksen kotiin.

    • Anonyymi

      Ostin innokaana sähköfillarin, se onkin kätevä. Maastomallin, halpa se ei ollut. No samantein tuskahdin nurin ja nyt on tikkiä perseessä ja naamassa. En tule näytämään entiseltäni, lähinnä fransteinin hirviötä. Kypärä oli päässä mutta eihän se auta kun naamalleen kaatuu. Onneksi voi laittaa naamarätin kun lähtee kauppaan. Näytän kamalalta!

      Pitäisi ymmärtää, että 50v ei ole enää 20v ja kaikki ei onnistu.

      • Anonyymi

        Kaikki ei kertakaikkiaan onnistu, ikä tosiaan tekee sen. Ja tulee sekin päivä että pyörä täytyy jättää telineeseen, ei voi enää ajaa.


    • Anonyymi

      En halua sellaista päivää nähdä.

    • Anonyymi

      Kissat on hauskoja.

      • Anonyymi

        Onhan ne.


    • Anonyymi

      Ei ole ystävää minullakaan, ei edes kissaa.

    • Anonyymi

      Voit aina liittyä NFE:hEn eli Nurmeksen Folioenergiaan. Tarvitsemme vapaaehtoisia rokotteista varoittavan tiedon ja salaliitto-infojen jakamiseen. Jos luet esimerkiksi MV-lehteä ja Partisaania, olet oikea tyyppi meille.
      Venäjän sodan kannattaminen on plussaa. Meillä lähes kaikki voivat olla oma itsensä...Paitsi länsimieliset koululääketieteeseen ja tieteeseen uskovat. Heitä me ei haluta joukkoon urkkimaan.

    • Anonyymi

      Ehkä kissa on ainut ystävä siksi, etteivät ihmiset jaksa kuunnella juttujasi............mitä ovatkaan

    • Anonyymi

      Sapiens

    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe