PHUH....OLENKO JOTENKI LIIAN HUONO IHMINEN

MUA AHDISTAA VÄLILLÄ OMAT VANHEMPANI JOTKA TAAS SAARNAAVAT LIIKAA OMASTA KÄYTÖKSESTÄ. EIVÄTKÄ VÄLILLÄ YMMÄRRÄ MITÄ YRITÄN AJAA TAKAA

3

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • relaavähänenemmän

      Huutamisesi ärsyttää minua.

    • hjyuio

      Niin huutamista tarkoitetaan noilla isoilla kirjaimilla kirjoitettu teksti.
      Kirjoitat vanhempien saarnaamisesta, eihän se sitä todellisuudessa ole. Vanhempasi näkevät asiat jo eläneen ihmisen tavalla ja tietävät monesti olevansa oikeassakin.
      Sinä koet loukkaantumista, ymmärrän senkin, sillä sinulle asiat ovat päinvastaisia.
      Olen itse jossakin vaiheessa ja, että omia vanhempia kannattaa kuunnella, kyllä he yleensä oikeaa asiaa puhuvat, samoin muitakin vanhempia ihmisiä. Sillä heillä on elettyä elämää ja omia mokiaan jo tiedossa. Sama on opiskelussa, vanhalla on jo opittua, joka helpottaa omaksumaan asiayhteydet, tämän kertoi filosofi lukukauden alussa aikuisopiskelijoille, joten on tutkittua tietoa.

      Niin samoin, että ymmärrän sinua, nuori ihminen haluaisi olla niin itsenäinen ja hakea hyväksyntää omista toimistaan enne muuta vanhemmiltaan ja tämmöinen jo heidän oman elämän kautta saatu fakta tieto tavallaan loukkaa. Tuntuu kuin he arvostelisivat, ei toki, yrittävät vain säästää pahemmilta takaiskuilta.

      Minusta kaikkien nuoreten pitäisi lukea paljon sanomalehtiä ja seurata maailman menoa, silloin tavallaan hankkii itse sitä tietoa. Pitää olla hienotunteisesti utelias kaikkeen, silloin saa arvokasta näkemystä niihin omiin päätöksiin. Nuoret luottavat vähän liikaa siihen kaveripiiriin, joka eläisi nyt sitä elämää, jota ovat odottaneet koko nuoruuden, että saisivat ne ohjat omiin käsiin. Siinä usein käy niin, että niitä takaiskuja tulee, kaikki ei tapahdukaan niin kuin toivoisi. Niin käy jokaiselle, iskee päätään kiveen , toivottavasti ei niin pahoin, että sitä maksaa koko loppuelämän ja juuri tämän vuoksi olisi syytä nähdä ja kuulla mitä ympärillä tapahtuu, eikä syöksyä aina eteenpäin asenteella, että minä tiedän kaiken.

      Ja sitten tuohon, olenko huono ihminen, kukaan rakastava isä ja äiti ei ajattele lapsestaan, hänen olevan huono ihminen. Sillä lapsi on heille kaikki kaikessa ja usein he jopa liikaa kehuvat lastaan muille. Omille vanhemmille lapset ovat ainutkertaisia, niin sinäkin, koska vanhemmat mielestäsi saarnaavat. Toisin sanoen he rakastavat sinua niin paljon, että se tuntuu sinusta saarnalta.
      Olet rakastettu lapsi.

    • ymmärrystäkaipaava

      Kiitos myötätunnosta, tuolta minusta on välillä tuntunutkin.. Omien vanhempien kanssa. Olisi mukava tietää kuka osaa kirjoittaa noin kuin omasta suustani. Tulee ymmärretty ja lämmin tunne :) kiitos kirjoituksestasi hyvä sitruuna.. Voisinpa vaikka vaihtaa ajatuksia kanssasi ja halata sinua. Hyvää yötä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe